PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkaanse koning Mohammed: "zonder genade"



Simon
18-05-03, 07:42
Marokkaanse politie arresteert tientallen mensen

Uitgegeven: 18 mei 2003 00:11
Laatst gewijzigd: 18 mei 2003 00:18

RABAT - De Marokkaanse politie zou 27 mensen hebben gearresteerd die ervan worden verdacht achter de vijf zelfmoordaanslagen in Casablanca te zitten. Het zou gaan om moslimfundamentalisten. Dat heeft een anonieme Marokkaanse regeringsfunctionaris zaterdagavond tegen het Britse persbureau Reuters gezegd.

Eerder meldde de politie dat zij drie verdachten had gearresteerd. Een van hen zou direct bij de aanslagen zijn betrokken en zou daarbij zwaargewond zijn geraakt.

Door de vijf zelfmoordaanslagen in de nacht van vrijdag op zaterdag op onder meer een Spaans cultureel centrum en enkele joodse doelen zijn zeker 41 mensen om het leven gekomen, onder wie de veertien daders. Door de explosies raakten ongeveer honderd mensen gewond.

De Marokkaanse minister van Binnenlandse Zaken Sahel heeft zaterdagavond gezegd dat de veertien zelfmoordenaars zich over vijf groepen hebben verdeeld en vervolgens tot actie zijn overgegaan.

'Zonder genade'

Een woordvoerder van de Marokkaanse koning Mohammed sprak van "blind internationaal terrorisme" dat achter de aanslagen zit. Hij zwoer dat de daders 'zonder genade' zullen worden gestraft.

De Amerikaanse president Bush heeft inmiddels Marokko aangeboden te helpen bij het opsporen van de daders. "Marokko is een vriend van de Verenigde Staten. Wij bieden onze hulp aan om de daders van de aanslag op te sporen", aldus Bush.

bron: nu.nl

mrz
18-05-03, 08:53
Blind internationaal terrorisme? Hmm ik dacht op te maken uit ooggetuigeverslagen dat het ging om strak georganiseerde aanslagen en professionele moordenaars.

Hmm ligt het aan mij of klinkt dit beetje vreemd?

"Marokko is een vriend van de Verenigde Staten. Wij bieden onze hulp aan om de daders van de aanslag op te sporen", aldus Bush.

Bush zal het best goed bedoelen hoor, en er is natuurlijk zoiets als journalistieke vrijheid maar vergeef me als ik de taalpurist uithang en: "De Verenigde Staten is een vriend van Marokko. Wij bieden onze hulp aan om de daders van de aanslag op te sporen" iets minder verwarrend zou vinden klinken.

Dienna
18-05-03, 18:19
Geplaatst door mika
Het blijft blind terrorisme, strak geleid of niet. Een zelfmoordaanslag is een voorbeeld van iemand die verblind is door zijn eigen fanatisme en strak aan de lijn zit van zijn eigen meelijwekkende idealogie.
Geen medelijden dus, maar met wortel en tak uitroeien en.... met open vizier de confrontatie aangaan met die laffe schoften.


mika

Amerika als bondgenoot nemen vind ik blind terrorisme!

sadeeQ
18-05-03, 18:32
Geplaatst door Dienna
Amerika als bondgenoot nemen vind ik blind terrorisme!

zionistische kakkerlaken staat,dat is pas blind terrorisme :terrorist

Pytaghoras
18-05-03, 21:41
Geplaatst door Simon

'Zonder genade'

Een woordvoerder van de Marokkaanse koning Mohammed sprak van "blind internationaal terrorisme" dat achter de aanslagen zit. Hij zwoer dat de daders 'zonder genade' zullen worden gestraft.


Ja, de koning gaat hier gebruik maken van zijn zweepje. :jumping: :jumping: :jumping: