PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkanen geschokt door aanslagen



Mark
18-05-03, 19:18
Marokkanen geschokt door aanslagen

Bron: Nieuwslink en GvA

De Marokkaanse gemeenschap in Nederland heeft onthutst en met afschuw gereageerd op de serie zelfmoordaanslagen die in Casablanca zijn gepleegd. Volgens de voorzitter van het Samenwerkingsverband Marokkanen Tunesiërs (SMT), S. Boudouft, vreesden veel Marokkanen al dat een pro-westers en gematigd land als Marokko niet buiten schot van het internationaal terrorisme zou blijven.

Het SMT zal de aanslagen aangrijpen om de discussie over internationaal terrorisme binnen de Marokkaanse gemeenschap aan te wakkeren, en een verband te leggen met vermeende ronselpraktijken waarmee sommige moslimjongeren in Nederland geconfronteerd worden.

In de Marokkaanse moskeeën in Nederland zijn de aanslagen het onderwerp van gesprek, zo zegt D. El Boujouffi, vice-voorzitter van de Unie voor Marokkaanse Moskeeën (UMMON). Volgens hem zullen de imams deze terreurdaden in de komende vrijdagpreek meenemen en in krachtige en ferme bewoordingen afkeuren. Volgens El Boujouffi zien veel Marokkaanse imams in de aanslagen opnieuw aanleiding om het verband tussen terreur en de islam te ontzenuwen. "De islam is een vredelievend geloof dat werkelijk niets te maken heeft met terreur''.

A. Larouz, voorzitter van TANS, het landelijk netwerk van Marokkaanse jongeren, toont zich eveneens geschokt. Volgens hem blijkt uit deze aanslagen dat Marokkanen aan dezelfde kant staan als het Westen in de strijd tegen het terrorisme. ''Tot nog toe werd er regelmatig een verband gelegd tussen Marokkanen en terreur. Als we aan de kant van de terreur stonden, zouden we ontzien worden en niet zoals nu het slachtoffer worden van bloedige aanslagen waarbij vooral Marokkanen zijn getroffen'', aldus Larouz.

Internationale verontwaardiging

Vanuit de hele wereld is met afschuw gereageerd op de gebeurtenissen in Marokko. Frankrijk noemt de aanslagen "weerzinwekkend en verfoeilijk" en stelt Marokko voor te helpen om de verantwoordelijken achter de aanslagen te identificeren. Rusland zegt dat internationale terroristische organisaties, met al-Qaida op kop, na haar verlies in Afghanistan een tegenoffensief voeren tegen de beschaafde wereld.

De Duitse minister van Buitenlandse Zaken, Joschka Fischer, zegt dat de aanslagen aantonen dat de internationale gemeenschap haar inspanningen in de strijd tegen het internationaal terrorisme niet mag afzwakken: "De daders en hun medeplichtigen moeten voor de rechter worden gebracht". De Spaanse koning Juan Carlos zond zaterdag een rouwbrief naar de Marokkaanse koning Mohammed VI.

De Palestijnse overheid roept op om een internationale conventie uit te werken die het terrorisme moet uitroeien. In dezelfde mededeling wordt elke vorm van terreur veroordeeld, zowel individueel, collectief als staatsterrorisme. De Syrische president Bachar al-Assad noemde de aanslagen het werk van criminelen.

Verdere veroordelingen kwamen uit Afghanistan, Saoedi-Arabië, Libanon en van de Arabische Liga (een verbond van een groot aantal Arabische staten).

Mark
18-05-03, 19:29
Nogmaals, ik vind het een beetje zwak dat de welbekende figuren hier nog niet hebben gejubeld om deze sterk uitgevoerde aanslag tegen het zionistisch-kruisvaardersverbond en hun meelopers (de Marokkaanse overheid).

sadeeQ
18-05-03, 19:36
Geplaatst door Mark
Nogmaals, ik vind het een beetje zwak dat de welbekende figuren hier nog niet hebben gejubeld om deze sterk uitgevoerde aanslag tegen het zionistisch-kruisvaardersverbond en hun meelopers (de Marokkaanse overheid).

:aftel: het is nu jullie beurt,grijp je kans dus,want het is eenmalig,de kans dat het nog eens vookomt is zeer klein :duivels:

lennart
18-05-03, 19:37
Volgens mij staan die Islamisten nu pas voor de rechtbank hoor.

De koning heeft weer een goed excuus voor een periode van terreur.

Mark
18-05-03, 19:43
Geplaatst door sadeeQ
:aftel: het is nu jullie beurt,grijp je kans dus,want het is eenmalig,de kans dat het nog eens vookomt is zeer klein :duivels:

Sadeeq toch, ik jubel niet als er burgers worden opgeblazen.

Ik zie geen verschil tussen deze aanslag, een in Tsjetsjenie, een in Kenia of een in New York. Allemaal precies hetzelfde.

taouanza
18-05-03, 19:44
De koning heeft weer een goed excuus voor een periode van terreur.


ja daarom zijn al die zijn die terroristen vooral dom bezig. zowel deze aanslag als de wtc zijn voor bush en consorten een geschenk uit de hemel. :mad:
gewoon dom

Waiting
18-05-03, 20:04
Totdat men leert te beseffen dat dit precies hetzelfde is als de drie aanslagen vandaag in Israel en totdat men alle vormen van terrorisme unaniem veroordeeld en bestrijd zal niemand, ook de mensen in dit kikkerlandje veilig zijn.
Wat is er nog voor nodig totdat men het leert te beseffen?
Een aanslag in Parijs?
Amsterdam?

Zijn jullie geschokt?
Ik niet.

Waiting
18-05-03, 20:05
Geplaatst door Mark
Sadeeq toch, ik jubel niet als er burgers worden opgeblazen.

Ik zie geen verschil tussen deze aanslag, een in Tsjetsjenie, een in Kenia of een in New York. Allemaal precies hetzelfde.

En Israel?

Mark
18-05-03, 20:10
Geplaatst door Waiting
En Israel?

Die heb ik niet in het rijtje gezet.

Aanslagen tegen burgers zijn nooit goed te keuren Waiting, ook niet in Israel.

Ik denk wel dat een aanslag van een wanhopige tiener in Israel niet helemaal hetzelfde is als deze aanslagen door groepen fundamentalisten tegen zogenaamde tegenstanders van de Islam.

~Panthera~
18-05-03, 20:14
Als Isreal onder leiding van Sharon zo graag een "status aparte" wil hebben, nl dat van het beloofde land, dan vallen aanslagen daar dus ook een "aparte status". :moe:

sadeeQ
18-05-03, 20:16
Geplaatst door Waiting
Totdat men leert te beseffen dat dit precies hetzelfde is als de drie aanslagen vandaag in Israel
Zijn jullie geschokt?
Ik niet.

:fuckit2:

een onderdrukte palestijn wiens land is afgepakt ,dagelijks wordt vernederd en opgejaagd en zijn moeder en zuster is verkracht,zijn vader afgemaakt en broer in een woestijn opgesloten zit , die wraak neemt op de terroristische zionistische kakkerlaken die de bron zijn van alle zijn ellende staat zonder meer in zijn recht.



Wat is er nog voor nodig totdat men het leert te beseffen?
Een aanslag in Parijs?
Amsterdam?


voor de zionistische terroristen a la mossad moet dat makkelijker te regelen zijn (al genoeg ervaring opgedaan tijdens de WTC) biraat

Sven_DP
19-05-03, 14:59
Geplaatst door sadeeQ

voor de zionistische terroristen a la mossad moet dat makkelijker te regelen zijn (al genoeg ervaring opgedaan tijdens de WTC) biraat

Zucht, diepe zucht, heel diepe zucht...

Laten we het er maar op houden dat het je jeugdige naïeviteit is, want anders staat je nog een lang en ellendig frustrerend leven te wachten hier in het Westen.

sadeeQ
19-05-03, 17:15
Geplaatst door Sven_DP
Zucht, diepe zucht, heel diepe zucht...

Laten we het er maar op houden dat het je jeugdige naïeviteit is, want anders staat je nog een lang en ellendig frustrerend leven te wachten hier in het Westen.

uit de mond van een gefrustreerde racistische domme belg kan het haast niet grappiger klinken :melig: :melig:

hou je maar lekker bezig met je frietjes mongool :cola:

Sven_DP
19-05-03, 17:24
Geplaatst door sadeeQ
uit de mond van een gefrustreerde racistische domme belg kan het haast niet grappiger klinken :melig: :melig:

hou je maar lekker bezig met je frietjes mongool :cola:

Ik besef dat het zinloos is, maar je bevestigt door je onbeschofte gescheld enkel een aantal al dan niet terechte (voor)-oordelen die ik heb, net zoals ieder mens.

1. Ik ben heel gelukkig in het leven dus zeker niet gefrustreerd.
2. Racisme is iets wat ik hartsgrondig verfoei, wat ik van jou niet kan zeggen.
3. Over de definitie van dom kunnen we lang discussiëren, maar ik hoop dat je ooit even ver in het leven raakt als waar ik met veel bloed, zweet en tranen geraakt ben.
4. Ik voel me in de eerste plaats Vlaming en Europeaan, en helemaal geen Belg.
5. Frietjes? Je klinkt even racistisch en onderontwikkeld als mensen (?) die hun medeburgers uitmaken voor 'couscous vreters' en ander fraais. Je bent echt op goede weg. Bezorg ik je nu een lidkaart van het Front National?
6. Mongool? Je zou beter moeten weten en mensen met dit syndroom niet beledigen. Wees blij dat jij niet zo geboren bent.

sadeeQ
19-05-03, 17:43
Geplaatst door Sven_DP
[B]Ik besef dat het zinloos is, maar je bevestigt door je onbeschofte gescheld enkel een aantal al dan niet terechte (voor)-oordelen die ik heb, net zoals ieder mens.
http://www.click-smilies.de/sammlung/aktion/action-smiley-081.gif

je moest eens weten wat vooroordelen jij bevestigt met je gore vlaamse blok achtige racistische bagger en je domme gemekker


1. Ik ben heel gelukkig in het leven dus zeker niet gefrustreerd.


En ik ben sinterklaas



2. Racisme is iets wat ik hartsgrondig verfoei, wat ik van jou niet kan zeggen.

:haha: :haha: zal ik maar niet vragen wat jij onder racisme begrijpt
weet dat ik een typische domme belgische antwoord krijg


3. Over de definitie van dom kunnen we lang discussiëren, maar ik hoop dat je ooit even ver in het leven raakt als waar ik met veel bloed, zweet en tranen geraakt ben.

wat dom betreft kunnen we kort zijn,kijk jij ff in de spiegel en de defintie is vastgesteld.

lultje,je loopt nog mijlen achter,als jij denkt dat materialistische zaken een norm zijn voor het heel ver schoppen in het leven,ben je waarlijk nog dommer dan ik je al had ingeschat



4. Ik voel me in de eerste plaats Vlaming en Europeaan, en helemaal geen Belg.

dat jij een racist bent en niets moet hebben van je mede belgische burgers die er anders uitzien of een andere taal spreken was al duidelijk



5. Frietjes? Je klinkt even racistisch en onderontwikkeld als mensen (?) die hun medeburgers uitmaken voor 'couscous vreters' en ander fraais. Je bent echt op goede weg. Bezorg ik je nu een lidkaart van het Front National? aan je domme gehalte is duidelijk te merken dat je te veel frietjes vreet,je hersenepan inhoud bestaat voor 99% uit mayonaise



6. Mongool? Je zou beter moeten weten en mensen met dit syndroom niet beledigen. Wees blij dat jij niet zo geboren bent.

zieke mensen kunnen er niets aan doen dat ze een bepaalde ziekte hebben opgelopen,maar jij aapt ze na.

Sven_DP
19-05-03, 17:46
Zoals ik al zei : zinloos. I rest my case.

Puk
19-05-03, 17:52
Geplaatst door Sven_DP
Zoals ik al zei : zinloos. I rest my case.

Ach Sven... je moet je gewoon niet laten fokken door SazeeQ.

Hij is onze erkende forumgek.

sadeeQ
19-05-03, 17:57
Geplaatst door Sven_DP
Zoals ik al zei : zinloos. I rest my case.

dat ik het toch eens kon worden met je

maar inderdaad het is zinloos van om een sukkel die met zulke kreten loopt te strooien te verwachten dat het wat wordt.


Geplaatst door Sven_DP
Onze snel-Belg wet die onze nationaliteit de goedkoopste ter wereld heeft gemaakt en de duizenden onderontwikkelde sukkelaars die jaarlijks door huwelijken automatisch Belg worden geven hen een zeer snel groeiend potentiëel kiespubliek.


Geplaatst door Sven_DP
- Bevolkingsgroepen die nog steeds vinden dat integratie bestaat uit het zo snel mogelijk huwen met een al dan niet meerderjarig bruidje, waarna bruid met de halve familie eveneens naar het westen komt. Onopgeleid, zonder de taal te kennen, zonder de cultuur te kennen of te aanvaarden en dus inderdaad een garantie om te worden wat wij hier 'sukkelaars' noemen. Probeer zo maar eens een coherent integratiebeleid te voeren! Gedoemd om te mislukken, en het ergste is dat die mislukking, toch bij ons, onder de mat geveegd wordt. Zoals zovele rapporten en studies bij ons in een heel diepe lade verdwijnen. DAT is frusterend beste vriend.



:knife_hea hopeloos zinloos

Sven_DP
19-05-03, 19:16
Wou ik eindelijk unsubscriben maar kan ik het toch niet laten om nog een laatste antwoord te geven. Ik denk dat ik idd. hopeloos ben.

Sadeeqje, probeer de threads wel een beetje ordelijk te houden als je wil, op den duur moet ik op hetzelfde onderwerp 10 keer antwoorden, maar goed, for the record dan maar :

De 2 zinnen die je daar denkt te moeten quoten, zijn misschien wat ongelukkig geformuleerd, wat ik ook al aan Tomas zei, maar fundamenteel mag je rustig aannemen dat er op extreem links na misschien, geen enkele partij is die deze hele problematiek van vrije instroom niet wil herbekijken, of toch minstens de voorwaarden waaraan iemand moet voldoen om een nationaliteit te verwerven.

Buiten de vorm misschien neem ik dus inhoudelijk geen woord terug. Het vrijwel ontbreken van enige voorwaarde om Belg te worden is vandaag een garantie om elke poging tot integratie van de huidige (nieuwe) Belgen te doen mislukken, want jaarlijks krijg je opnieuw een instroom van mensen waar dit land niet zit op te wachten. Dit heeft niets met ras, huidskleur of wat dan ook te maken, maar enkel met draagvlak van een maatschappij. Ook (tien)duizenden eskimo's per jaar die geen enkele band hebben met land, taal, cultuur, enz... zou een probleem scheppen. Laat ons eerlijk zijn, ook Canada, Australië of de VS kom je niet zomaar in. ZIJ bepalen ZELF wie ze binnen laten en wie niet, en dat is het volste recht van elke land.

Ik ben dus TEGEN een immigratiestop maar wel VOOR een gecontroleerde en aan strenge voorwaarden onderworpen politiek van gewenste immigratie, een beetje naar analogie van het Amerikaanse 'green card 'systeem.

En probeer aub voor 1 keer niet wild te trappen, je kan er misschien nog iets uit leren voor je verdere leven...

sadeeQ
19-05-03, 19:26
Geplaatst door Sven_DP
Wou ik eindelijk unsubscriben maar kan ik het toch niet laten om nog een laatste antwoord te geven. Ik denk dat ik idd. hopeloos ben.

Sadeeqje, probeer de threads wel een beetje ordelijk te houden als je wil, op den duur moet ik op hetzelfde onderwerp 10 keer antwoorden, maar goed, for the record dan maar :

De 2 zinnen die je daar denkt te moeten quoten, zijn misschien wat ongelukkig geformuleerd, wat ik ook al aan Tomas zei, maar fundamenteel mag je rustig aannemen dat er op extreem links na misschien, geen enkele partij is die deze hele problematiek van vrije instroom niet wil herbekijken, of toch minstens de voorwaarden waaraan iemand moet voldoen om een nationaliteit te verwerven.

Buiten de vorm misschien neem ik dus inhoudelijk geen woord terug. Het vrijwel ontbreken van enige voorwaarde om Belg te worden is vandaag een garantie om elke poging tot integratie van de huidige (nieuwe) Belgen te doen mislukken, want jaarlijks krijg je opnieuw een instroom van mensen waar dit land niet zit op te wachten. Dit heeft niets met ras, huidskleur of wat dan ook te maken, maar enkel met draagvlak van een maatschappij. Ook (tien)duizenden eskimo's per jaar die geen enkele band hebben met land, taal, cultuur, enz... zou een probleem scheppen. Laat ons eerlijk zijn, ook Canada, Australië of de VS kom je niet zomaar in. ZIJ bepalen ZELF wie ze binnen laten en wie niet, en dat is het volste recht van elke land.

Ik ben dus TEGEN een immigratiestop maar wel VOOR een gecontroleerde en aan strenge voorwaarden onderworpen politiek van gewenste immigratie, een beetje naar analogie van het Amerikaanse 'green card 'systeem.

En probeer aub voor 1 keer niet wild te trappen, je kan er misschien nog iets uit leren voor je verdere leven...

ik kan er niets van maken dan dat jij er omheen probeert te lullen
het feit is wel dat je je mede belgische burgers sukkelaars en onderontwikkelde debiele ayatoallahs vindt enkel omdat ze een andere kleurtje en of taaltje hebben. wat ik uit je posts opmaak is het gemeker van een gefrustreede blanke die zich superieur waant om zijn kleurtje en zijn afkomst verveeld maar als jij het" ongelukkig geformuleerd "noemt ben ik wel benieuwd naar hoe je het werkelijk had genoemd :hihi:

Sven_DP
19-05-03, 20:02
Probeer je om te beginnen eens voor te stellen dat ik over onze nieuwe medeburgers zou praten in de terminologie en met de pure haat en minachting die jij uitstraalt. Gelukkig voor jou kan je dit anoniem op een forum doen of je had binnen de kortste keren een proces aan je been van iemand die niet zo'n geduld heeft...

Woorden als debiel, mongool, enz... gebruik ik niet. Ayatollah's heb ik evenmin in deze context gebruikt, enkel 'onderontwikkeld' en 'sukkelaar'. En die woorden zijn wat ze zijn : Zonder ontwikkeling aangepast aan onze maatschappij en met een zeer grote kans om een 'sukkelaar' te worden die nooit enige kans maakt om de sociale ladder te beklimmen, zeker als de dames in kwestie dan nog eens 'dom' gehouden worden door een opgefokte en gefrustreerde macho vent.

Als je de rest van mijn antwoord niet snapt, begin dan gewoon opnieuw aan't begin en herhaal dit voor de volgende weken, want deze jongen gaat enkele weken de Turkse economie ondersteunen... CU.

sadeeQ
19-05-03, 20:18
Geplaatst door Sven_DP
Probeer je om te beginnen eens voor te stellen dat ik over onze nieuwe medeburgers zou praten in de terminologie en met de pure haat en minachting die jij uitstraalt. Gelukkig voor jou kan je dit anoniem op een forum doen of je had binnen de kortste keren een proces aan je been van iemand die niet zo'n geduld heeft...
:giechel: :giechel:
anoniem?? hahahaaaa,je moet wel stom zijn om te denken dat je anoniem op het net kan komen




Als je de rest van mijn antwoord niet snapt, begin dan gewoon opnieuw aan't begin en herhaal dit voor de volgende weken, want deze jongen gaat enkele weken de Turkse economie ondersteunen... CU. Amaiiiii ,dat is pas goednieuws,een paar weken geen gezever van een zot op forum.daar drink ik een seven_up op :cola:

Puk
19-05-03, 20:26
Geplaatst door sadeeQ
:giechel: :giechel:
anoniem?? hahahaaaa,je moet wel stom zijn om te denken dat je anoniem op het net kan komen

Amaiiiii ,dat is pas goednieuws,een paar weken geen gezever van een zot op forum.daar drink ik een seven_up op :cola:

Dat bedoel ik dus Sven.

Onze SazieQ is continue dronken of stoned of allebei.

Geen zinnig woord uit te krijgen.

Sven_DP
19-05-03, 22:05
En nu echt echt wel de laatste!

Speciaal voor Sadeeq ga ik bij terugkeer een partij oprichten die het nuttigen van 1 Duvel per dag verplicht stelt. Een Triple trappist kan na deliberatie eventueel ook toegelaten worden. :duivel:
cu all...

Puk
19-05-03, 22:12
Geplaatst door Sven_DP
En nu echt echt wel de laatste!

Speciaal voor Sadeeq ga ik bij terugkeer een partij oprichten die het nuttigen van 1 Duvel per dag verplicht stelt. Een Triple trappist kan na deliberatie eventueel ook toegelaten worden. :duivel:
cu all...

Daar drink ik er alvast eentje op!

Goeie reis Sven!

See Ya!

sadeeQ
19-05-03, 22:12
Geplaatst door Sven_DP
En nu echt echt wel de laatste!

Speciaal voor Sadeeq ga ik bij terugkeer een partij oprichten die het nuttigen van 1 Duvel per dag verplicht stelt. Een Triple trappist kan na deliberatie eventueel ook toegelaten worden. :duivel:
cu all...

:gniffel: zo te zien heeft turkije een immigratie stop ingelast en jou het land uitgeschopt,wel een hele korte vakantie was het dus :duizelig:


iedereen moet met zijn rotte poten van mijn zemzem cola afblijven

joop R(ot naar israel toch)