PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Mens en chimpansee hebben vrijwel identiek DNA'



Simon
20-05-03, 09:24
'Mens en chimpansee hebben vrijwel identiek DNA'

Uitgegeven: 20 mei 2003 05:44
Laatst gewijzigd: 20 mei 2003 05:46

WASHINGTON - Mensen en chimpansees stammen miljoenen jaren geleden af van dezelfde voorouder en hun DNA is vrijwel identiek. Ze behoren dus tot dezelfde familie. Dat zeggen onderzoekers van de Wayne State University School of Medicine in Michigan.

De mens (Homo sapiens sapiens) is nu de enige soort van de familie mensen en de soort chimpansee valt onder de familie mensapen.

De wetenschappers onderzochten het erfelijke materiaal van mensen, chimpansees, gorilla's, orang-oetans, ezels en muizen. Daaruit bleek dat de genen van chimpansees en mensen vrijwel (99,4 procent) overeenkomen. Chimpansee en mens hadden vijf tot zes miljoen jaren geleden een gezamenlijke voorouder, concluderen de onderzoekers.

Gorilla's lijken op de derde plaats het meest op de mens, gevolgd door orang-oetans en ezels. Het onderzoek staat maandag in de Proceedings of the National Academy of Sciences.

~Panthera~
20-05-03, 11:17
Waarom verbaasd me het laatste (ezels) nou niets ? :moe:

Pytaghoras
20-05-03, 12:26
Geplaatst door ~Panthera~
Waarom verbaasd me het laatste (ezels) nou niets ? :moe:

Misschien doet het je denken aan JMT?

http://www.makeup-fx.com/images/miniatyrer/donkey_small.JPGhttp://srdaystaypartner.crosswinds.net/donkey.gif

kaassietoch
20-05-03, 20:53
Geplaatst door EdV
eerst was het 99%, toen weer 95% en nu weer 99.4%. Waar stoppen we?

Ed

P.S. En waar blijft de allesverterende vlam der religieuze woede als antwoord op deze goddeloze, hemeltergende feiten waarachter machinaties van het internationaal zionistisch-nihilistisch-darwinisme schuilgaat, die ons allen naar de ratsemodee gaat helpen let-op-mijn-woorden-jullie-gaan-er-allemaal-nog-spijt-van-krijgen??? De heren zijn laat vanavond!

Wizdom is op dit moment druk in de weer met het kopieren van de sites van meneer Oktar, www.islamistruth.org, www.darwinislying.net om de definitieve genadeklap te kunnen uitdelen aan al deze wetenschappelijke prietpraatjes die door allerlei vergezochte wollige interpretaties van Koranteksten keihard onderuitgeschopt worden....

En dat dan al voor de 94-ste keer :moe:

Joesoef
20-05-03, 21:04
Heeft mijn baas toch gelijk :(

Victory
20-05-03, 21:29
http://www.shiachat.com/forum/html/emoticons/bismillah.gif


Say: Shall I inform you of (him who is) worse than this in retribution from Allah? (Worse is he) whom Allah has cursed and brought His wrath upon, and of whom He made apes and swine, and he who served the Shaitan; these are worse in place and more erring from the straight path. {5:60}

Puk
20-05-03, 21:40
Geplaatst door Victory

http://www.shiachat.com/forum/html/emoticons/bismillah.gif

Ik begrijp er geen bal van.

Wil je dat even vertalen voor me, Vic?

~Panthera~
20-05-03, 22:08
Geplaatst door EdV
eerst was het 99%, toen weer 95% en nu weer 99.4%. Waar stoppen we?

Ed


--------------------------


Bij 100, en dat hebben sommigen al bereikt. :moe:




:D

Puk
20-05-03, 22:11
Geplaatst door ~Panthera~
--------------------------


Bij 100, en dat hebben sommigen al bereikt. :moe:




:D

:haha:

Simon
20-05-03, 23:10
Geplaatst door EdV
eerst was het 99%, toen weer 95% en nu weer 99.4%. Waar stoppen we?

Als ze het helemaal uitgeschreven hebben kunnen ze het exact zeggen. Toch lijken die paar tienden procenten nog een behoorlijk verschil te maken. Of zou die 0,6% louter uit ijdelheid bestaan?

Simon

~Panthera~
20-05-03, 23:12
Geplaatst door Simon
Als ze het helemaal uitgeschreven hebben kunnen ze het exact zeggen. Toch lijken die paar tienden procenten nog een behoorlijk verschil te maken. Of zou die 0,6% louter uit ijdelheid bestaan?

Simon
------------

Nee.. haar. :moe:

:D

Puk
20-05-03, 23:15
Geplaatst door Simon
Als ze het helemaal uitgeschreven hebben kunnen ze het exact zeggen. Toch lijken die paar tienden procenten nog een behoorlijk verschil te maken. Of zou die 0,6% louter uit ijdelheid bestaan?

Simon

Ook al draagt een aap een gouden ring... het is en blijft een lelijk ding. :student: