PDA

Bekijk Volledige Versie : Enorme zege AEL bij Belgische verkiezingen!



GroteWolf
20-05-03, 12:38
Nou...niet dacht ik. Maar je hoort er verder weinig over. Waarom blijkt de AEL niet populair bij de kiezer? Enig idee?

Simon
20-05-03, 12:50
Ja dat komt misschien ook wel omdat de server net down ging rond die tijd. Maar het is waar: in Antwerpen iets van 2,3% AEL stemmers dacht ik en landelijk 0,6%? Merkwaardig dat de Telegraaf dan de volgende dag opent met de uitslag van de AEL. Alsof daar de Belgische verkiezingen over gaan! Toch vind ik het wel treurig als je ziet hoe goed het Vlaams Blok het dan doet. Die zijn landelijk enkele procenten gestegen (hoewel in Antwerpen juist gedaald). Dan had ik de AEL ook wel een paar zetels gegund.

En waarom ze het niet goed hebben gedaan?: misschien toch iets te hard de confrontatie gezocht? Verder zijn ze niet redelijk behandeld in de media naar mijn mening. Maar ik ben ook ambivalent bij die partij: enerzijds een emancipatie beweging met positief zelfbewustzijn, anderzijds een beetje sectarisch (maar dan spreek ik niet over alle AEL 'ers).

Simon

GroteWolf
20-05-03, 15:29
misschien toch iets te hard de confrontatie gezocht?

Dat lijkt er op. Toch verheugend dat die boodschap niet aan slaat. En het Vlaams Blok...tsja. Ze hebben wel wat gewonnen, maar daar wordt het natuurlijk ook nooit wat mee. Ook gewoon te agressief. En al lang ingehaald door de tijd.

sil
20-05-03, 17:04
op t.v.(belgië) hebben ze hun aanhangers het meest onder de jongeren,die nog niet mogen stemmen.
de ouderen moeten er niet veel van hebben,ze zijn er huiverig voor