PDA

Bekijk Volledige Versie : American brand of Islam is backward



Victory
20-05-03, 19:43
Khamenei slams American brand of Islam as 'backward'

TEHRAN, May 19 (AFP) - Iran's supreme leader Ayatollah Ali Khamenei on Monday condemned what he called "American Islam" as a backward form of the religion that only serves US interests, state television reported.

"American Islam is a backward Islam, filled with superstition, and a form of Islam that falls in line with American principles and Western ideas," he said in an address to top officials, including President Mohammad Khatami.

"The Islamic nation will have a bright future, only by resorting to the pure Islam of Mohammad, which is the Islam of unity of Muslims and resistance against arrogance," Khamenei added.

Iran's influential former president Akbar Hashemi Rafsanjani, meanwhile, denied US accusations over Iran's nuclear plans and stressed their "peaceful" purposes.

"Our country has got used to such threats and US accusations are nothing new," he said in an interview with Iran's Arabic-language Al-Alam television channel.

Rafsanjani said the "peaceful use" of nuclear energy was the "natural demand of the Iranian government and nation".

"Americans advised Iran to generate 20,000 megawatts of electricity during the former regime and submitted plans for building power plants. Now they say Iran does not need nuclear power since it has abundant oil and gas," he said.

"How come we needed atomic plants at that time (of the pro-West shah) when our daily oil production stood at six million barrels, whereas now that only 3.5 million barrels per day is produced we do not need such plants?" he asked.

"We have decided to produce 7,000 megawatts of nuclear power. We need fuel for our plants and we should create a fuel cycle, independently," he insisted.

Rafsanjani also rejected as "baseless" US charges that Tehran was sheltering leaders of Osama bin Laden's al-Qaeda network after the 2001 US-led war in Afghanistan that ousted the hardline Taliban militia.

"The Taliban and al-Qaeda were founded by Americans themselves and certain Arab countries next to the Islamic republic in order to oppose Iran," he said.

Arvid
20-05-03, 20:15
Ayatollah Ali Khamenei is vet hypocriet
zit alleen maar te oordelen over Amerikaanse zaken terwijl hij nog NOOIT in Amerika is geweest.
doet me denken aan vele andere domme proleten die oordelen vellen over zaken in andere landen die ze baseren op een een of ander wreed slecht geschreven stuk in de Telegraaf door een journalist die net voor zijn deadline een stuk moest schrijven en snel maar wat neerkalkte.
net zo dom als Bush, die voor zijn presidentschap nooit buiten zijn eigen land is geweest....aan de andere kant zal Bush nooit zeggen dat het christendom achtergesteld is in Iran. Kun je nagaan hoe ver die Ayatollah al is gezakt....

Victory
20-05-03, 20:53
Geplaatst door EdV
Ben benieuwd wat een Amerikaanse Moslim daar nou van zal vinden.

Ben je als Amerikaan in de gelegenheid om van alles wat er op de wereld op geestelijk gebied voorhanden is in detail kennis te nemen, beschik je over de best mogelijke bronnen omdat je overal bij kan in bibliotheken en internet, ken je veel Joden, Christenen, Hindoes, Boedhisten en een rits andere religies van dichtbij, kun je voors en tegens beoordelen en ben je dus in staat om je keuze voor de Islam voor te 1000% onderbouwen, krijg je te horen dat je toch een achterlijke variant aanhangt. En wel van iemand die nog nooit buiten zijn landsgrenzen heeft gekeken.

Holle vaten klinken altijd het hardst. Ik zou uit pure schaamte mijn baard afscheren...

Ed

Slang dat je bent!

Lees duidelijk wat er staat. "Amerikan brand of Islam" er word nergens over AMERIKAANSE MOSLIMS GESPROKEN... maar over idioten netzoals hier die de "european Islam" hebben gekreeerd....

Victory
20-05-03, 20:58
Geplaatst door Arvid
Ayatollah Ali Khamenei is vet hypocriet
zit alleen maar te oordelen over Amerikaanse zaken terwijl hij nog NOOIT in Amerika is geweest.
Volgens jouw theorie mogen de meeste Nederlanders alleen praten over Friesland.

De rest van je commentaar is nog dommer. (kheb geen zin om er op te reageren).

Mark
20-05-03, 22:53
Ik heb het gelezen en gezien wat hij er van vind. Maar er wordt niet duidelijk verteld WAAROM hij het backward vind. Welke superstitions etc doelt hij op???

Shaheen
20-05-03, 22:59
Khomeinis uitspraken kunnen gebundeld worden in een boek genaamd , de domste uistpraken in 2000 jaar.

kritiek leveren op zijn uitspraak is moeilijk, omdat men moeilijk tot zijn lage niveau kan zakken om een passend antwoord te vinden. :fplet:

Victory
21-05-03, 00:18
Geplaatst door Mark
Ik heb het gelezen en gezien wat hij er van vind. Maar er wordt niet duidelijk verteld WAAROM hij het backward vind. Welke superstitions etc doelt hij op???

Er is al duizend keer over gesproken... het is nu dat ik er iets over plaats. :) ...

Als we b.v "european islam" nemen... dit zijn een stel malloten die dingen hebben veranderd om het "aan te passen aan de tijd". European islam is trouwens begonnen door wat Nederlanders als ik het goed heb. (wie daar achter zit? Allah(swt) knows :)) Dat word er bedoeld met Amerikan brand of islam... men komt dingen veranderen om het acceptabel te maken voor meneer bush en zijn vrienden(shaitan o.a) :)... :maf3: (gooi zoveel mogelijk water in een glas met suiker zodat je de suiker niet meer proeft en alles gewoon kan drinken zonder problemen) :p..

Mark
21-05-03, 06:49
Geplaatst door Victory
Er is al duizend keer over gesproken... het is nu dat ik er iets over plaats. :) ...

Als we b.v "european islam" nemen... dit zijn een stel malloten die dingen hebben veranderd om het "aan te passen aan de tijd". European islam is trouwens begonnen door wat Nederlanders als ik het goed heb. (wie daar achter zit? Allah(swt) knows :)) Dat word er bedoeld met Amerikan brand of islam... men komt dingen veranderen om het acceptabel te maken voor meneer bush en zijn vrienden(shaitan o.a) :)... :maf3: (gooi zoveel mogelijk water in een glas met suiker zodat je de suiker niet meer proeft en alles gewoon kan drinken zonder problemen) :p..

Ja ok, maar wat moet ik me daarbij voorstellen? Schenken ze bier in de moskee? Eten de dames een broodje ham in een bikini?

Hamza-T
21-05-03, 08:11
Victory bedoelt met deze post (hoewel ik het niet met ayatollah Katamei eens ben) het proberen te veranderen van de islam, een voorbeeld van bepaalde mensen die de islam proberen te veranderen zijn Joessoef en Adib omdat Joessoef de moslims wijs wil maken dat de soennah (hadieth) niet geldig is en tegenstrijdig is met de Islamitische leer.
Adib stelt dat de qoran veranderd is, dus dat hij niet 100 % meer betrouwbaar is.
Hirsi Ali is bezig in haar strijd tegen de hoofddoek en de moraal van de moslims in het algemeen.
Het westen is met 'the war on terror' bezig met een strijd tegen de politieke Islam, waarmee ze met aanslagen zoals die van in Casa Blanca op hun wenken bedient worden met een reden.

Veel moslims zijn zelfs zo ver heen dat als er zo'n aanslag in Casablanca is (wat haram is en waar ik ook tegen ben) ze haast een bepaalt soort schaamtegevoel voor hun moslim zijn gaan vertonen, en meteen tegen allerlei koeffar gaan zeggen dat islam geen geweld kent en Jihad van vroeger is en dat democratie samen gaat met Islam etc.
Maar als Amerika weer eens een oorlog begint zoals bijvoorbeeld in Iraq dan zijn ze verdacht stil, en geloof me daar vallen meer doden dan in de aanslag van Casablanca.

Mark
21-05-03, 08:17
Geplaatst door Hamza-T
Victory bedoelt met deze post (hoewel ik het niet met ayatollah Katamei eens ben) het proberen te veranderen van de islam, een voorbeeld van bepaalde mensen die de islam proberen te veranderen zijn Joessoef en Adib omdat Joessoef de moslims wijs wil maken dat de soennah (hadieth) niet geldig is en tegenstrijdig is met de Islamitische leer.
Adib stelt dat de qoran veranderd is, dus dat hij niet 100 % meer betrouwbaar is.
Hirsi Ali is bezig in haar strijd tegen de hoofddoek en de moraal van de moslims in het algemeen.
Het westen is met 'the war on terror' bezig met een strijd tegen de politieke Islam, waarmee ze met aanslagen zoals die van in Casa Blanca op hun wenken bedient worden met een reden.

Veel moslims zijn zelfs zo ver heen dat als er zo'n aanslag in Casablanca is (wat haram is en waar ik ook tegen ben) ze haast een bepaalt soort schaamtegevoel voor hun moslim zijn gaan vertonen, en meteen tegen allerlei koeffar gaan zeggen dat islam geen geweld kent en Jihad van vroeger is en dat democratie samen gaat met Islam etc.
Maar als Amerika weer eens een oorlog begint zoals bijvoorbeeld in Iraq dan zijn ze verdacht stil, en geloof me daar vallen meer doden dan in de aanslag van Casablanca.


Hoi Hamza,

Is het geen ordinaire machtsstrijd binnen de Islam waarbij deze Iraanse stroming dit soort politieke retoriek gebruikt om hun versie van de Islam als leidend naar voren te schuiven?

Trouwens, Khamenei is toch een Shi'it? En die doen toch niet aan Hadiths? Of heb ik Joessoef verkeerd begrepen?

Hamza-T
21-05-03, 08:30
Trouwens, Khamenei is toch een Shi'it? En die doen toch niet aan Hadiths? Of heb ik Joessoef verkeerd begrepen?

Zeker is Khamenei een Shi'it , en die geloven zeker wel in de hadieth.
Joessoef wil graag dat de moslims de hadieth verwerpen, omdat hij dat zelf ook heeft gedaan.

Victory
21-05-03, 12:20
Geplaatst door Mark
Hoi Hamza,

Is het geen ordinaire machtsstrijd binnen de Islam waarbij deze Iraanse stroming dit soort politieke retoriek gebruikt om hun versie van de Islam als leidend naar voren te schuiven?

De Islam stroomt door alles, van Politiek tot prive, politiek kan niet verwijderd worden van Islam. Eenmaal als je dat doet, gebeurt er met ons wat er met de christenen is gebeurt. (dat is de bedoeling van deze mensen ook). Het woord "politieke islam" is door de koffar gemaakt, netzoals het woord "fundamentalist". De eerste woord plaatsen jullie op iedere moslim die vind dat islam en politiek samen gaan. (terwijl dat gewoon zo is in de islam... en je er als moslim aan moet houden)... en de tweede plaatsen jullie zo'n beetje op alles en iedereen. (terwijl fundamentalist gewoon betekent, iemand die zijn geloof serieus neemt (zo'n beetje alle moslims zijn fundamentalisten))

Binladen/taliban zijn extremisten, ze zijn te ver gegaan in veel dingen. Wat niet per definitie altijd een fundamentalist hoeft te zijn. Extremist worden zo extreem dat ze gewoon veel regels aan hun laars lappen. Persoonlijk denk ik dat die figuren puur macht willen en niks anders.



Trouwens, Khamenei is toch een Shi'it? En die doen toch niet aan Hadiths? Of heb ik Joessoef verkeerd begrepen? [/B]

Joesoef kan van alles en nog wat beweren, maar hij vertegenwoordigd de shia echt niet. Ik word altijd boos op zijn raare ideen. ((mischien begrijpen we heb gewoon verkeerd?? Allah(swt) knows :)))

Persoonlijk denk ik Joesoef een Isma'ili is.... (weet niet zeker (joesoef?? antwoord eens..)..

Pixelshade
21-05-03, 12:36
Geplaatst door Victory

Persoonlijk denk ik Joesoef een Isma'ili is.... (weet niet zeker (joesoef?? antwoord eens..)..

Isma'ili? wat is er gebeurd met gewoon soenniet of shiit zijn? :confused:

Arvid
21-05-03, 15:09
Geplaatst door Victory
De rest van je commentaar is nog dommer. (kheb geen zin om er op te reageren).

praten is wat anders dan oordelen dumbass
ik kan nu al wel oordelen dat je dom bent omdat je niet begrijpend kan lezen

manc
21-05-03, 15:35
Geplaatst door Pixelshade
Isma'ili? wat is er gebeurd met gewoon soenniet of shiit zijn? :confused:

Even een lesje islam: de Ismaili zijn een groep binnen de shiieten...ze betalen NOG meer zakat (15%?) dan alle andere moslims. Een vriend van mij in Pakistan is er eentje....ze zijn een kleine minderheid daar en worden stevig gediscrimineerd.

Victory
21-05-03, 16:10
Geplaatst door Pixelshade
Isma'ili? wat is er gebeurd met gewoon soenniet of shiit zijn? :confused:

Jammer genoeg zijn er nog meer. :( (PS: Manc, praat niet over dingen waar je geen verstand van hebt.. :p)..


Hier de 4 grootste:

Quran & Interpretation

SHIA - Shia believe in the same Quran with interpretation according to the 14 Masums
SUNNI - Same Quran with interpretation according to Sahabah, Abobakr, Omar, Osman, Ayisha, Abo Horaira
SUFI - Same Quran with interpretation according to their own Sufi Masters
WAHABI - Same Quran interpretation according to Ibn Taymiah & Abdul, Wahab

14 Masums (Infallible): Prophet (PBUH & HF), Fatima (RA), Ali (RA), Imam Hassan, Imam Hossein, Imam Zain Ul-Abedin, Imam Bagir, Imam Jafar Sadique, Imam Kazim, Imam Reza, Imam Taghi, Imam Naghi, Imam Hassan Askari, Imam Mahdi (SA)



Prophet’s Sunnat

SHIA - Sunnat according to Fatima Zahra, Imam Ali, 12 Imams, Ahlul Bayt in “Osoul Kafi”
SUNNI - Sunnat according to Abobakr, Omar Ayisha, Abo Horaira in “Bukhari”
SUFI - Sunnat according to either Shia or Sunni sources verified by Sufi Masters
WAHABI - They want to rely on the Quran alone. Sunnat according to Ibn Taymiah and Abdul Wahab.



Love of Prophet (PBUH)

SHIA - Love of Prophet and Ahlul Bayt is the cornerstone of Shia Ideology
SUNNI - They love the Prophet and they respect the Ahlul Bayt
SUFI - They love the Prophet and like Ahlul Bayt, depends on being Shia or Sunni
WAHABI - They believe Prophet came and is gone. They reject any special love for the Prophet or Ahlul Bayt.



Love of Ahlul Bayt

SHIA - Shia loves the Prophet, Fatima Zahra, Imam Ali, and all 12 Imams. All the 14 Masums are role models for Shia.
SUNNI - Respect Ahlul Bayt. No special love. They respect Seyeds (descendants of Prophet and Ahlul Bayt)
SUFI - Sufi’s like Ahlul Bayt and use them as role models, too. They love and respect Seyeds, too.
WAHABI - No love for Ahlul Bayt, Wahabi’s destroyed Imam’s tombs in Medina in the 19th Century. They are still hostile to Ahlul Bayt and Seyeds.



Sahabah

SHIA - Shia loves some of the Sahabah, but not all, i.e. Abosofyan or Moavieh, Talheh Zobier were bad.
SUNNI - Loves all Sahabah. They say no criticism of Sahabah like Osman or Moavieh
SUFI - Like all Sahabahs, Abobakr, Omar, Osman, Ali and others.
WAHABI - No love for any Sahabah. They are all historical figures.



Birthday and Death Day Memorial for Prophet and Ahlul Bayt (14 Masums)

SHIA - Shia celebrates 14 Masums’ birthdays and mourns their death day every year.
SUNNI - Some celebrate the Prophet’s birthday, others do not.
SUFI - Celebrates the Prophet’s birthday, not the Ahlul Bayt’s.
WAHABI - Say celebrating Prophet’s birthday is Shirk and Haram.



Ashura 10th of Moharram, 61 AH

SHIA - All Shia mourn Imam Hossein martyrdom. They cry and beat their chest.
SUNNI - Some celebrate Ashura to sympathize with Jews. Some mourn.
SUFI - Mourn for Imam Hossein‘s martyrdom.
WAHABI - Celebrate Ashura to sympathize with Jews instead of mourning for Imam Hossein.



Imam Mahdi Alayhe Salam

SHIA - Shia believes 12th Imam Mahdi will return on the Day of Judgement with Jesus.
SUNNI - Some Sunni believe in Imam Mahdi’s coming, but not as the 12th Imam.
SUFI - Sufi believes in Imam Mahdi’s coming, but not as the 12th Imam, just a descendant of the Prophet
WAHABI - Do not believe in Imam Mahdi’s existence. They consider that Shirk.



Sunnat’s dress code for Imam

SHIA - All Imams follow the Prophet’s Sonnat: Turban, full beard, Aba, Tasbih to maintain Islamic identity.
SUNNI - Some follow Sonnat, some follow Western cloth – suit and tie to mingle with Western leaders.
SUFI - All Sufi leaders follow full Sonnat: turban, full beard, Aba, Tasbih. Islamic identity is very important.
WAHABI - Some Wahabi leaders in the West wear suit and tie, and follow Western style clothing.



Edalat – Social Justice

SHIA - Shia believe God is just and wants social justice for everyone. Shia must strive for social justice. Injustice is not Godly and should not be tolerated.
SUNNI - God is just. We must accept what we have, we cannot change our future (Jabri) (fatalistic), good for leaders not for followers.
SUFI - Sufi’s are more Jabri. They accept what they have, they do not fight for justice. They sympathize with people.
WAHABI - Wahabi’s are Jabri. They believe in separation of religion and politics. They tolerate injustice and corruption, like Saudi.



Emamat Pious Leadership – Historical Facts

SHIA - Shia believes Prophet (PBUH) in Ghadir Khom recommended Imam Ali (RA) as his successor, but Khelafat was unjustly taken by Abobakr
SUNNI - Sunni believe the Prophet did not choose his successor, therefore, Omar nominated Abobakr and got Bayat for him in Saghifa.
SUFI - Shia follows Shia line and Sunni follows Sunni line. They try not to talk about it, and solve the problem with peace.
WAHABI - Believe the Sunni line. All others are considered Mushrik and outside Islam.



21st Century, Moral Leadership, Marja Taghlid

SHIA - Shia have leaders Ayatallah that they follow. Shia believes leader must be pious like Ayatallah Khomeyni.
SUNNI - Have no leader or Ayatallah that they follow, have no Igtihad. Each group follows a leader. There is no unity.
SUFI - Have their own Sufi Masters that they follow Sufi Masters are very pious and lead their Tarighat (followers).
WAHABI - Have their own leaders that they follow in Saudi Arabia.



Intercession (Shafaat) Forgiveness Magfesat

SHIA - Shia believes 14 Masums can intercede for their pious Shia to Allah for forgiveness on the Day of Judgement. Shafaat promotes piety.
SUNNI - Some believe in Shafaat, some do not. Some believe Shafaat may cause corruption by a false hope.
SUFI - Sufi believe in Shafaat of their Sufi Masters to Prophet and then Allah for their pious followers. Shafaat promotes reliance on Shafi.
WAHABI - Do not agree with Shafaat and consider it Shirk, Haram and they say it promotes corruption.



Women’s Rights

SHIA - Shia’s role models are Fatima Zahra and Zaynab Kobra women have equal rights. Must protect family structure.
SUNNI - Sunni role model is Ayisha. They believe in equal rights, but family comes first.
SUFI - Sufi’s believe in women’s rights and protection of family.
WAHABI - Wahabi’s do not agree with women’s rights. Women are not allowed to drive a car or go to family restaurants in Saudi Arabia.



Marjae Taghlid Special Imam

SHIA - Shia have a special Imam they follow and obey in all issues, private, social or political, etc. Unity is most important.
SUNNI - Sunni do not have a special Imam that they follow. Therefore, there is no unity.
SUFI - Sufi Masters are role models for their Morid, all Sufi’s follow their leader on all issues. Each Tarighat is very united.
WAHABI - Wahabi’s have a leader that they follow. They are very united in their ideology.



Dawat Principles

SHIA - Love of 14 Masums, social justice, pious leadership, following 14 Masums as role models, living as Quran.
SUNNI - Love of Prophet (PBUH) and Quran discussions. Sahabah’s as role models..
SUFI - Love of Prophet (PBUH), love of Sufi master. Promoting Islam with love.
WAHABI - Dawat based on the Quran, very strict and harsh



Ziarat – Visiting Prophet and Ahlul Bayt’s tomb

SHIA - Shia believes in visiting Prophet and his family’s tombs to pay love and respect, and ask for Shafa and Shafaat
SUNNI - Some believe in Ziarat, but others do not if influenced by Wahabism
SUFI - Believe in Ziarat of Prophet, his Ahlul Bayt and Sufi masters’ tombs.
WAHABI - Partially accept Prophet’s tomb (Ziarat), but all others are considered Haram.



Antropomorphism Human-Like Shape or Form

SHIA - Shia believes Allah (SWT) is unique and cannot be described or imagined, and none is like him.
SUNNI - Some believe God has hands, eyes, ears, and face influenced by Wahabi. Others believe like Shia.
SUFI - Sufis’ beliefs are similar to Shia. They believe God is unique, has no limit, not imaginable.
WAHABI - Wahabi’s believe God is sitting on a throne, has a face, hands similar to what Christians believe. God is like a big man.

Mark
21-05-03, 16:15
Maar Victory, er kan toch maar 1 stroming gelijk hebben?????????

Dus al die andere moslims zijn gewoon ongelovigen!!!



PS Hoe vaak moet Chatoloog nou nog uitleggen dat Wahabisme niet bestaat :vierkant:

Victory
21-05-03, 16:29
Geplaatst door Mark
Maar Victory, er kan toch maar 1 stroming gelijk hebben?????????

Dus al die andere moslims zijn gewoon ongelovigen!!!
De eerste heb je gelijk.. (maar dat is een absolute gelijkheid... als je snapt wat ik bedoel).. de tweede niet... een moslim kan ook een dwaler zijn... onwetend zijn... etc... Het is aan Allah(swt) om iemand als kaffir te zien of niet... niet aan ons om elkaar voor koffar uit te maken



PS Hoe vaak moet Chatoloog nou nog uitleggen dat Wahabisme niet bestaat :vierkant:
De wahabisten zijn de enigen die dit zeggen. Sommigen praten hun na. Jammer genoeg bestaat het wahabisme wel... kijk naar de sa'ud familie in saudi-arabie/taliban/al-qaida/usama/etc...

Pytaghoras
21-05-03, 18:56
Ik vind dat een moslim zich niet bezig moet houden met de verschillen in deze stromingen. Ik vind dat een moslim zich meer bezig moet houden met de pilaren van de Islam. Ik zelf heb nooit stilgestaan bij mezelf om te verkennen wie ik eigenlijk ben. Ik weet wel dat ik moslim ben en dat is wel genoeg voor mij.

Wij moeten van de fouten leren die gedaan zijn omdat er onderscheid is gemaakt. Kijk naar de misdaden die Saddam heeft gepleegd tegen de Shia en de oorlog tegen Iran.
In de pilaren van de Islam staat niet vermeld dat je Sunni, Shia, Suffi of Wahabi moet zijn. Bij het volgen van de juiste weg in de islam en om te kunnen zeggen: ' ik ben moslim ', is het dus noodzakelijk dat je in je geloof voldoet aan alle vijf de pilaren van de islam.