PDA

Bekijk Volledige Versie : Bidden waarom zou ik?

maroccia
21-05-03, 16:08
Sallaam allemaal.

DIt verhaal is niet geschreven door Maroccia maar door Semtecks.

Dit verhaal die ik nu schrijf is echt gebeurd.

Het is naverteld door de Imaam

Titel: Bidden waarom zou ik?

Een jongen die had het altijd druk met met zijn leventje. Je weet hoe dat gaat school, werk buiten chillen met zijn vrienden uitgaan meisjes.
Maar hij leed aan een ziekte. Waardoor dood was gegaan. Toen werd die gewassen. En het duurde een week voordat die begraven was. Want hij moest in Marocco begraven worden. Dus daar aangekomen werd die dus begraven. Toen ze hem in het zand wouden gooien bleek het dat er een enorme slang om hem heen gedraaid was. Zijn hele lichaam was bedekt met die slang. Iedereen schrok natuurlijk der werd geschreeuw der werd koran hard opgelzen. Maar die slang bleef maar om hem heen draaien. Dus op een gegeven moment hadden ze die slang doodgeslagen. Dus hadden ze hem alsnog in het zand gegooid. Weere hetzelfde ze zagen een hele grote slang op hem. Mensen begonnen zich af te vragen waar die slang iedere keer voorbij kwam. Dus hadden ze een hoogeleerde Imaam erbij gehaald, dus die Imaam kwam. En ging vragen stellen aan de ouders van die jongen. Vragen zoals: Deed hij veel aan islam? Rookte hij? Dronk hij? BIDDE HIJ? En toen zeiden zijn ouders van: HIj deed niet echt veel aan islam omdat die altijd wel van huis was(buiten). Maar wij zeiden altijd tegen hem je moet gaan bidden en iedere keer zei hij van ja ik ga wel bidden. Maar het kwam er maar niet van pas. Toen wist de Imaam waar die slang vandaan kwam. Dus er werden smeekbeden voor hem gereciteerd door de Imaam. Die slang ging weg. Maar wie weet wat die jongen nu meemaakt in zijn graf. Mischien nog erger dan die slang. :duivel:

Dat was dus mijn verhaal.

Wat dus de boodschap was van dit verhaal.
Hoe druk je het ook kan hebben met je leven. Je geloof gaat voor. En bidden is het belangrijkste. Dat is het eerste wat Allah jouw gaat vragen.
Het is nooit te laat om te beginnen. Maar het is wel te laat als je niet begint. :student:

Thallaw allemaal.
:zwaai:

m!ssY
21-05-03, 18:25
:verward:

insha allah eraan beginnen vind ik moeilijk, maar het zal toch moeten, ik zal mn eigen moeten dwingen want in feite moet je het zelf doen en insh allah zul jij en niet je ouders of wie dan ook je moeten verantwoorden bij l'allah (swt)

de boodschap is duidelijk voor mij en denk voor anderen ook maar ernaar leven(het bidden zelf)heeft tijd nodig....maar alles kan en lukt zolang je er moeite voor doet en echt in gelooft ! ! dus... BIDDEN :duim:

grtz :zwaai:

maroccia
22-05-03, 14:51
Sallaam missy

Hey relax van je dat je hebt gereageerd.
Ik hoop dat je van het verhaal het "genoten". :aanwal:

Maar goed je hebt inderdad gelijk jij zal er voor boeten als je niet zou bidden.

Ik bedoel het is wel lastig om te bidden als je heel erg moe bent, of uit werk komt of uit school en dat je dan een hele dag moet inhalen. Dat is inderdaad niet zo fijn nee.

Maar je moet het er voor over hebben. Als je het doet zal Allah je er voor belonen. :engel:

(nu een lasige plicht maar later een dankbarige plicht)

Bidden is het belangrijkste van de 5 pilaren.
Bidden is een soort communicatie met Allah.

Nou, mijn wooorden raken een beetje op.

Maar goed ik stel het heel erg op prijs dat je hebt gereageerd.

Thallaj

:zwaai:

marocchik
23-05-03, 11:56
hey echt leuk van je dat je het op het net zet ik heb weleens zoiets gehoord van mijn moeder. Maar ik hoop dat mensen nu gaan realiseren dat de SALAH heel belangrijk is net als de andere 5 ZUILEN in de iSLAM het gebed duurt maar 5 minuten ongeveer neemt de tijd daarvoor. JE LEEFT MAAR 1 KEER JE KUNT DE TIJD NIET TERUG DRAAIEN. nu je nog leef kun je er wat aan doen so je leeft niet eeuwig. Tenslotte de wereld is maar een test voor de moslims een paradijs voor de ongelovigen.

Beslamma,

marocchik

sobhanaallah
27-05-03, 15:58
SAlaam marocia,
ik vond het trouwens een heel leuke stuk wat je hier gezet hebt.
ik heb nog ergere dingen eigenlijk gelezen. maar heel veel mensen realisreren niet dat het bidden principeel een MIDDEL is tussen een mens en Allh swt. het beschermt ook je rechrere kant van je LICHAAm tegen de bestraving in de graf te opzichte van het lichaam.

het is ook een van de 5 zuilen zoals je hierbovern hebt gemeld.
heel veel mensen realiseren zich niet dat het ook slechte dingen kan voorkomen en ook rahma in je hart geeft.

in geval iemand geld ervoor zou krijgen dan vermoed ik dat iedereen het zal doen, maar vergissen zich dat wat ze van allah swt in het hiernamaals zouden krijgen veelste beeeeeeeeeeter is dan dat.

ik hoop dat allah swt ons de kracht geeft om dat te doen. bovendien het is goed voor ons.het is ook een soort sportje en je reinig je lichaam.

he moet weg salaam, malika