PDA

Bekijk Volledige Versie : SA: 3 Marokkanen gearresteerd: plan zelfmoordkaping



Bief
21-05-03, 17:24
El País 21-5-2003 15:54

OFENSIVA DE AL QAEDA
Detenidos en Arabia Saudí tres marroquíes que planeaban el secuestro suicida de un avión


Tres marroquíes fueron detenidos en Arabia Saudí el lunes cuando planeaban secuestrar un avión comercial y hacerlo estallar en vuelo o estrellarlo. Las autoridades saudíes aseguran que los detenidos son presuntos miembros de Al Qaeda


Maandag zijn in Saoudi-Arabië drie Marokkanen gearresteerd wegens het voorbereiden van een kaping van een vliegtuig met de bedoeling dit in de lucht te laten ontploffen of op te blazen. De Saoudische autoriteiten verklaren dat de arrestanten vermoedelijk leden van Al Qaida zijn.

Iemand hier meer over gehoord??

Mark
21-05-03, 17:34
Terroristische aanslag in Saudi-Arabië verijdeld

Uitgegeven: 21 mei 2003 17:30

RIYAD - Met de aanhouding van drie leden van het terreurnetwerk al-Qaeda zegt Saudi-Arabië een terroristische aanslag te hebben verijdeld. De drie Marokkaanse mannen zouden van plan zijn geweest een vliegtuig van de Saudische maatschappij Saudi te kapen om het te laten neerstorten op een gebouw in de havenstad Djeddah, vertelde een functionaris van de Saudische inlichtingendienst.

De aanhoudingen zijn volgens de Amerikaanse nieuwszender CNN maandag verricht. De verdachten zouden toen op het punt hebben gestaan aan boord te gaan van een vlucht van de Saudische luchtvaartmaatschappij Saudi van Djeddah naar Sudan.

De politie hield de mannen aan, omdat zij zich verdacht gedroegen bij de paspoortcontrole. Toen hen gevraagd werd of zij samen reisden, zei een van hen "ja" en een ander "nee". "Toen zijn zij aangehouden", aldus een functionaris van de inlichtingendienst.

Zij zouden messen en testamenten bij zich hebben gehad. Volgens sommige berichten zouden er twee arrestaties zijn verricht en een derde verdachte zijn ontsnapt.

Volgens de dienst is niet duidelijk of de drie vermoedelijke leden van het terreurnetwerk al-Qaeda in verband staan met de daders van de drie zelfmoordaanslagen van vorige week in Riyad, waarbij meer dan dertig doden vielen.

Tomas
21-05-03, 17:55
Geplaatst door Mark
zei een van hen "ja" en een ander "nee".

Da's mooi fuk. Dat zijn dus ook weer Nederlanders of Vlamen. Want "ja" en "nee" is geen arabisch, dat weet ik wel zekers...

Chato, hoe zit dat nou weer?

Bief
21-05-03, 19:19
gvd, nog steeds niet he

Ik heb wel begrip voor deze daders.

Kortom het is volkomen terecht.

Gewoon een act of war.

Wie kaatst moet de bal verwachten.

Enz.

Het is wel betreurenswaardig dat er onschuldige slachtoffers zijn gevallen. Maar of die er ook echt tussen zaten weet ik nog niet zo net.

Ik heb er wel begrip voor.

Marokko vraagt er gewoon om. Dat zat er gewoon aan te komen. Wie dit niet zag aankomen is ziende blind.
Nee, het is niet de schuld van het Westen. Marokko hoort helemaal niet bij ons. Marokko is van jullie. Daarmee bedoel ik dus die 1 miljard potentiele terroristen.

Ach joh... Ik ben wat vage kennissen op 9/11 in het wtc kwijt geraakt.

Het wereldwijde begrip dat daar voor is onder Moslims doet me nog steeds goed. Dus ik dacht een beetje steun terug doet vast goed.

En toch ben ik benieuwd wat dit met alwaqf te maken heeft.

Geplaatst door lennart
Ik ben tegen elk geweld.


Niet zo agressief jongen.



Geplaatst door lennart
Kijk maar uit Tomas. Straks krijg je een proces aan je broek van Chatoloog.


Ik vraag me alleen iets af...

In de hoop dat Chato heldere en duidelijke antwoorden zal geven./B]


[B]Geplaatst door Joesoef


Chatoloog heeft al een paar dagen niet meer geprikt.....


Je denkt toch niet...

En Dienna dan?

Simon
21-05-03, 20:18
Geplaatst door Mark
Toen hen gevraagd werd of zij samen reisden, zei een van hen "ja" en een ander "nee". "Toen zijn zij aangehouden", aldus een functionaris van de inlichtingendienst.


Net Laurel en Hardy dus. Het valt mij op dat die zelfmoordenaars vaak erg klunzig werken. Dit zijn toch dingen die je van tevoren doorspreekt? Maar goed, dit had met iets minder oplettende beambten honderden burger slachtoffers gekost. Ik hoop dat ze het ze niet makkelijk maken die gasten want ze hebben vast wel de nodige informatie om wat meer mensen op te sporen die hierbij betrokken zijn.

Simon

Tomas
21-05-03, 21:18
Geplaatst door Bief
gvd, nog steeds niet he


Zeg Bief... Probeer jij soms iets duidelijk te maken ofzo?

lennart
21-05-03, 23:50
Er worden nu duizenden mensen opgepakt in Saudi Arabia, dat heeft de broer van Osama gezegd.

Het gaat nog druk worden in de bastille van Saudi Arabia.

Bief
22-05-03, 05:37
Geplaatst door Tomas
Zeg Bief... Probeer jij soms iets duidelijk te maken ofzo?

Neuh, viel me gewoon op dat je al een paar dagen zit te vissen...
En Chatoloog en Dienna heb ik nog niet publiek zien reageren. Misschien een paar daagjes met vakantie?

Tomas
22-05-03, 10:22
Geplaatst door Bief
Neuh, viel me gewoon op dat je al een paar dagen zit te vissen...
En Chatoloog en Dienna heb ik nog niet publiek zien reageren. Misschien een paar daagjes met vakantie?

Ja, 't valt op.

Nu hoop ik maar dat ze gewoon erg druk zijn met de rechtzaak... Je weet hoe Chato alles zo kan opblazen.

Mark
22-05-03, 10:25
Geplaatst door Tomas
Ja, 't valt op.

Nu hoop ik maar dat ze gewoon erg druk zijn met de rechtzaak... Je weet hoe Chato alles zo kan opblazen.

Ik vermoed dat een aantal mensen goed door hebben dat ze de komende dagen maar beter even niks kunnen zeggen....

Tomas
22-05-03, 10:33
Geplaatst door Mark
Ik vermoed dat een aantal mensen goed door hebben dat ze de komende dagen maar beter even niks kunnen zeggen....

Niet iedereen blijkbaar.

Mark
22-05-03, 10:35
Geplaatst door Tomas
Niet iedereen blijkbaar.

Ik geef mijn bek ook maar een douw :wohaa:

lennart
22-05-03, 15:40
Niets in de kranten te vinden over de duizenden arrestanten in SA.

http://www.thescotsman.co.uk/international.cfm?id=575482003

"I ask you to come out and say a word that would extinguish the fire of turmoil that has erupted and that you had the most responsibility in whether you know it or don’t," Jamal Khalifa said, in a letter published in the Saudi daily, al-Watan.

"Tell those youths, my brother, that the damage suffered by Muslims is large and great, and that these massacres which have spilled Muslim blood and led to the arrest of thousands of pious young men ... must stop," the letter said.

Mr Khalifa, married to one of Bin Laden’s half-sisters, said he was motivated to write the letter out of concern, together with a duty to Bin Laden, the Islamic community and the nation.

SA is een Politiestaat, zodat wij er handel kunnen drijven.

Mark
22-05-03, 15:49
Geplaatst door lennart


SA is een Politiestaat, zodat wij er handel kunnen drijven.

Hadden ze onze olie maar niet in hun grond moeten stoppen...