PDA

Bekijk Volledige Versie : Kijk naar netwerk vanavond!



Al Sawt
22-05-03, 18:33
Vanavond zal netwerk de daadwerkelijke reden, die de startende vredesproces gaat dwarsbomen, belichten.



Onderwerp: Vredespogingen Bush gedwarsboomd

Presentatie: Karel van de Graaf - AVRO

Uitzenddatum: Do. 22 mei 2003, 20.30u

Verslaggeving: Ronald Sistermans en Freke Vuyst

Reageer: Reactie naar de makers


In Amerika hebben de joden en de rechtse christenen de handen ineengeslagen om de vredespogingen van Bush in het Palestijns-Israëlisch conflict te dwarsbomen. Bush wordt op deze manier onder druk gezet, omdat zijn achterban voor een groot deel uit rechtse christenen bestaat.

Bron: www.netwerk.tv

Ron Haleber
22-05-03, 19:01
Geplaatst door Al Sawt
Vanavond zal netwerk de daadwerkelijke reden, die de startende vredesproces gaat dwarsbomen, belichten.



In Amerika hebben de joden en de rechtse christenen de handen ineengeslagen om de vredespogingen van Bush in het Palestijns-Israëlisch conflict te dwarsbomen. Bush wordt op deze manier onder druk gezet, omdat zijn achterban voor een groot deel uit rechtse christenen bestaat.

Bron: www.netwerk.tv


Ik probeer dit al eeuwen onze jaja aan het verstand te brengen - zelfs met een discussie over de cultuurfilosofische achtergronden van het catastrophale christenzionisme van EO en die Bushkliek...

Waarom doe jij nooit eens aan die discussies mee...??? Waarom laat je mij en Maarten altijd de kastanjes uit het vuur halen, godverdomme...!

Ban je nou echt te stom om voor de duvel te dansen - om maar eens een hollands gezegde te gebruiken...?

We missen jullie moslims bij die discussies...! Mensen als jij! Prima als je bij je argumenten een paar stevige scheldwoorden zet, dat hindert helemaal niet. Het gaat ons toch om de argumenten...!

Zit je niet op je eentje af te trekken...! Daar is Maroc.NL niet voor...!!!

Donna
22-05-03, 19:10
Geplaatst door Ron Haleber
Ik probeer dit al eeuwen onze jaja aan het verstand te brengen - zelfs met een discussie over de cultuurfilosofische achtergronden van het catastrophale christenzionisme van EO en die Bushkliek...

Waarom doe jij nooit eens aan die discussies mee...??? Waarom laat je mij en Maarten altijd de kastanjes uit het vuur halen, godverdomme...!

Ban je nou echt te stom om voor de duvel te dansen - om maar eens een hollands gezegde te gebruiken...?

We missen jullie moslims bij die discussies...! Mensen als jij! Prima als je bij je argumenten een paar stevige scheldwoorden zet, dat hindert helemaal niet. Het gaat ons toch om de argumenten...!

Zit je niet op je eentje af te trekken...! Daar is Maroc.NL niet voor...!!!

Sorry Ron, je zult wel weer het gevoel hebben dat ik het op je gemunt heb, maar waar slaat dit nou weer op?

Al Sawt plaatst een aankondiging van een TV programma en jij vraagt hem waarom hij niet stopt met zich af te trekken, wat probeer je daarmee te bereiken?

En wat bedoel je met kastanjes uit het vuur halen? Als discussieren met Jaja je zo zwaar valt, waarom doe je het dan? En denk je nou echt dat het helpt als iemand de hele tijd in jouw slipstream hobbelt om je overal gelijk te geven? Dat Jaja dan wel overtuigd wordt?

Misschien komt Al Sawt hier wel niet om te discussieren met Jaja. Misschien komt hij hier wel vooral om mee te lezen, of om over andere dingen te praten dan over Israel en de Palestijnen.

Jij bent niet snel tevreden he Ron...... Naar he, dat die 'marokkaantjes van je' zich soms niet gedragen zoals jij dat graag zou zien.....

Laatste vraag: waarom zeg je godverdomme tegen een moslim?

Ron Haleber
22-05-03, 19:16
Geplaatst door Grietje
ja, vooral samen aftrekken. bij welke discussies mis je de moslims?

Jesus Christus! Bij alle zinnige uitgebreide principiële discussies op dit forum waar het de afgelopen maand over Palestina, het Zionisme, het antisemitisme ging....

Niet bij de onnozele one-liners topics natuurlijk, daar hoef je je hersens niet bij te gebruiken en roep je maar wat...

De enige die echt serieus wat tegengas gaf was Rode Roos, met Nouwra en Mounna af en toe even in de zijlijn...

Ron Haleber
22-05-03, 19:28
Geplaatst door Donna
Sorry Ron, je zult wel weer het gevoel hebben dat ik het op je gemunt heb, maar waar slaat dit nou weer op?

Al Sawt plaatst een aankondiging van een TV programma en jij vraagt hem waarom hij niet stopt met zich af te trekken, wat probeer je daarmee te bereiken?

En wat bedoel je met kastanjes uit het vuur halen? Als discussieren met Jaja je zo zwaar valt, waarom doe je het dan? En denk je nou echt dat het helpt als iemand de hele tijd in jouw slipstream hobbelt om je overal gelijk te geven? Dat Jaja dan wel overtuigd wordt?

Misschien komt Al Sawt hier wel niet om te discussieren met Jaja. Misschien komt hij hier wel vooral om mee te lezen, of om over andere dingen te praten dan over Israel en de Palestijnen.

Jij bent niet snel tevreden he Ron...... Naar he, dat die 'marokkaantjes van je' zich soms niet gedragen zoals jij dat graag zou zien.....

Laatste vraag: waarom zeg je godverdomme tegen een moslim?

Nou ja dit is een gotspe van je... Ook jij hebt nooit of te nimmer de moeite getroost je - ik noem maar - de laatste maand in die discussies te mengen...

Lees Edward Said het gaat om het voortbestaan van de Arabische Natie...! Om de bevolkingen van de Arabische landen die de strot wordt afgesneden...!

Interesseert jou dat helemaal niet, ok...! Maar waar haal je de arrogantie dan vandaan om kritiek op mij te leveren die er de afgelopen maanden menige nacht aan besteed heeft...???

Ik vind je reactie uiterst goedkoop, zeker als je de dochter bent van diegene die zijn ontslag, depressies en wanhoop te danken heeft aan het feit dat hij zijn kop uitstak voor de oppositieleiders tegen het Saoedische en Bushregime...

Voor mij echt iets onbegrijpelijks, het spijt me...! Ben je nu echt de trut die je hier speelt...?

Royce
22-05-03, 19:31
Volgens mij moet ron `n leven gaan ontwikkelen,
Dit gaat nergens meer over..:auw2:

Tomas
22-05-03, 19:33
Iemand die denkt dat ie in discussie is met Jaja, kan ook gewoon praten met z'n encyclopedie, hoor.

Donna
22-05-03, 19:37
Geplaatst door Ron Haleber
Nou ja dit is een gotspe van je... Ook jij hebt nooit of te nimmer de moeite getroost je - ik noem maar - de laatste maand in die discussies te mengen...



Nee so what? Ik vind discussieren met jou volstrekt oninteressant, dat had ik al eerder duidelijk gemaakt. Maar je geeft geen antwoord op mijn vraag.

Jij gelooft volgens mij echt niet in fundamentele vrijheden.

Het is toch Al Sawt's en mijn eigen keuze met welke discussies ik me wel of niet bemoei? Ik mag toch hopen dat er geen minimum norm qua threads is waar je in moet participeren voordat je het risico loopt om het verwijt te krijgen dat je je zit af te rukken? Het is toch niet aan jou om te bepalen waar dit prikbord al dan niet voor is bedoeld, en voor wie?

Het lijkt erop dat je verschrikkelijk teleurgesteld bent in dit prikbord, haar rijkwijdte en de mensen die er rond hangen. Alleen Maarten en Rafiq kunnen de goedkeuring qua discussiestijl en frequentie en inhoudelijke keuzes die jij probeert op te leggen kennelijk echt op waarde schatten.

Kleine tip:

Als je omgeving je niet bevalt, kun je twee dingen doen:

- Je omgeving proberen aan te passen;
- Jezelf proberen aan te passen.

Dat eerste is doorgaans behoorlijk lastig, en al helemaal op zo'n anarchistisch medium als maroc.nl. Ik zou als ik jou was het laatste dus proberen, maar dat heb ik al vaker tegen je gezegd.

Enneuh, ik vind het behoorlijk ziekelijk om, als je iemand verwijt niet voldoende te reageren, en daar vervolgens op wordt aangesproken, exact datzelfde verwijt te maken, maar dan als verweer.

Je bent echt gestoord Ron.

Royce
22-05-03, 19:39
Ey Ron,

Ik weet waar ze woont :hihi:
ALs je shi Joegoslaven er op af wilt sturen
Gimme a Call (pm)

Is,

Donna
22-05-03, 19:40
Geplaatst door Royce
Ey Ron,

Ik weet waar ze woont :hihi:
ALs je shi Joegoslaven er op af wilt sturen
Gimme a Call (pm)

Is,

:D





Laat die Joego's maar komen.... Donna weet daar wel raad mee...... :zwaai:

Tomas
22-05-03, 19:40
10 euro op Donna.

Royce
22-05-03, 19:43
Geplaatst door Donna
:D





Laat die Joego's maar komen.... Donna weet daar wel raad mee...... :zwaai:


Misschien kan je ze terugsturen...
The Ron-Assasins...:hihi:

Eerste echte PrikbordMoord, het was wachten tot Nabil de fout in zou gaan, maar als jij niet kan wachten...

Ron Haleber
22-05-03, 19:45
Geplaatst door Grietje
JeZus Christus! Meneer Haleber, u verwacht denk ik te veel van een intellectueel onvolgroeide etnische groepering die ik maar niet bij naam zal noemen. Ik wil er graag met je over discussiëren, maar ik ben helaas moslim-af.

Beste Grietje,

Dat je moslim-af bent heeft er niets mee te maken. Ik ben nog nooit moslim-op geweest, dus ik deel je geloof volledig...!


Ja Grietje je zult wel gelijk hebben, maar het is zo enorm teleurstellend dat zo weinig Marokkanen hier - ook na dertig jaar - in Nederland in staat blijken om hun mening onder woorden te brengen.

Daarom ben ik tegen alle feiten in, lid van de AEL...! En als Cheppih voorzitter wordt, betaal ik mijn contributie aan de Belgische tak om wille van de verstandige Jahjah!

Jij bent met je studie bezig en plaatst zelfs een topic over Edward Said. Ik zwaai je daarover geen lof toe want dat spreekt vanzelf. De toekomst van de Marokkaanse gemeenschap is aan jullie, de moslima's...!

Maar iemand als Sawt heeft toch heel veel pretenties, dan mag ik toch wel vragen dat hij ze waar maakt...?

Donna
22-05-03, 19:46
Geplaatst door Royce
Misschien kan je ze terugsturen...
The Ron-Assasins...:hihi:

Eerste echte PrikbordMoord, het was wachten tot Nabil de fout in zou gaan, maar als jij niet kan wachten...

:stout:

Daar gaan we het zeker nog over hebben Is!

Maar over een uurtje ofzo, want ik moet nu snel naar huis... netwerk kijken.......

:zwaai:

Couscousje
22-05-03, 19:47
Geplaatst door Tomas
10 euro op Donna.

Ik verhoog met 50.

Cc

Tomas
22-05-03, 19:48
Geplaatst door Ron Haleber

Maar iemand als Sawt heeft toch heel veel pretenties, dan mag ik toch wel vragen dat hij ze waar maakt...?

Daar zeuren we bij jou toch ook niet over.

Hopeloos.

Tomas
22-05-03, 19:49
Geplaatst door Couscousje
Ik verhoog met 50.

Cc

Ik ga mee!

Looser.

Royce
22-05-03, 19:53
Geplaatst door Tomas
Daar zeuren we bij jou toch ook niet over.

Hopeloos.


Is het nou de bedoeling dat we Ron gaan weg pesten?
Want dan kan ik nog leuke dingetjes doen..:hihi:

Tomas
22-05-03, 19:55
Geplaatst door Royce
Is het nou de bedoeling dat we Ron gaan weg pesten?

Nee, het is een anarchistsich prikbord.

Ik ben gewoon in ee nfelle discussie gewikkeld met 'm.

Zie je dat dan niet???



Want dan kan ik nog leuke dingetjes doen..:hihi:


Laat maar zien.

Ron Haleber
22-05-03, 19:59
Geplaatst door Donna
Nee so what? Ik vind discussieren met jou volstrekt oninteressant, dat had ik al eerder duidelijk gemaakt. Maar je geeft geen antwoord op mijn vraag. Jij gelooft volgens mij echt niet in fundamentele vrijheden.

Het is toch Al Sawt's en mijn eigen keuze met welke discussies ik me wel of niet bemoei? Ik mag toch hopen dat er geen minimum norm qua threads is waar je in moet participeren voordat je het risico loopt om het verwijt te krijgen dat je je zit af te rukken? Het is toch niet aan jou om te bepalen waar dit prikbord al dan niet voor is bedoeld, en voor wie? Het lijkt erop dat je verschrikkelijk teleurgesteld bent in dit prikbord, haar rijkwijdte en de mensen die er rond hangen. Alleen Maarten en Rafiq kunnen de goedkeuring qua discussiestijl en frequentie en inhoudelijke keuzes die jij probeert op te leggen kennelijk echt op waarde schatten.


Enneuh, ik vind het behoorlijk ziekelijk om, als je iemand verwijt niet voldoende te reageren, en daar vervolgens op wordt aangesproken, exact datzelfde verwijt te maken, maar dan als verweer.

Je bent echt gestoord Ron.

Ja het is gestoord als ik wil dat Marokkanen zelf de politiek van Arabieren en moslims verwoorden...

Ik vraag je trouwens helemaal niet om met mij te discussiëren, de hemel beware me daarvoor! Ik zorg wel dat ik uit je buurt blijf als het om serieuze zaken gaat!


Wat een afschuwelijk gedraai en omkeren van wat ik zeg.

Wat een flauwekul: "fundamentele vrijheden" op maroc.nl, ja zo weet ik er nog wel een: "fundamentele vrijheden" bij de cresh bij mij om de hoek, "fundamentele vrijheden" in het bruin café en de disco.

Leg me liever eens uit waar je het over hebt als het om "fundamentele vrijheden" gaat bij Bush en de Arabische landen!

Leuke grappen verkoop je voor een quiz ja, zoek een woord van vijf woorden dat op democratie lijkt, maar hier hebben we het niet over zulke lullige zaken.

Ik ben helemaal niet teleurgesteld in dit pd, maar wil dat de mensen waarmaken wat ze beweren! Stomme one-liners - zeker die van jou - hoor ik genoeg en beter in een bruin café bij mij op de hoek...

Nou ik elk geval weet ik heel zeker dat jij niet de dochter bent van wie je het beweert...! Leugenaarster!

Royce
22-05-03, 20:01
Geplaatst door Ron Haleber
Nou ik elk geval weet ik heel zeker dat jij niet de dochter bent van wie je het beweert...! Leugenaarster!


Ik vind het fijn om zulke Jerry-springer taferelen te zien op PB,
cker uit de vingers van `n self-made Intellectual..
Maar no need 2 get personal, je moet uitkijken wat je tegen Donna roept,
anders krijg je te maken met het Eskaders Des Doods van Tomas en Is,.

Ge zijt gewaarschuwd.

Tomas
22-05-03, 20:06
Geplaatst door Royce
[anders krijg je te maken met het Eskaders Des Doods van Tomas en Is,.


Houwde gij um vast, dan zallek steike.




Naah.. Ik denk niet dat er hulp nodig is. En als dat wel het geval is, dan ben ik echt de laatste die Ron gaat reanimeren. Het idee alleen al. Bah.

Mark
22-05-03, 20:19
Dit topic is leuk.


















:corcky:

Tomas
22-05-03, 20:21
Geplaatst door Grietje
Nu ik erover nadenk vraag ik mij af hoe het toch komt dat je dingen over mij weet te vertellen die ik je niet heb verteld (moslima, student). Heb je niet een beetje te veel last van projectie?

Ron is een islamitsche studente?

Nee, hij is gewoon helderziend.

Hij weet zelfs dat Chazia een onecht kind is.

Tomas
22-05-03, 20:22
Geplaatst door Mark
Dit topic is leuk.

:corcky:

Ja, tot 20 uur 18 zo ongeveer.

Daarna ging het snel bergafwaarts.

Ron Haleber
22-05-03, 20:28
Geplaatst door Grietje
Even voor de goede orde:

A Ik studeer niet (strijk met de spons over eettafeltjes voor de kost)

B ....Jullie de moslima's.... Ik ben een kerel (hoor maar hoe zwaar mijn stem klinkt) en met moslim-af bedoel ik te zeggen dat ik een zondaar ben die zich verheugt op een enkeltje Hel.

C Ik plaats ook geen artikelen in de hoop dat Ron Haleber mij lof zal toezwaaien (who do you think you are? mister superstar?)

D Je lidmaatschap van de AEL zal je nog zuur opbreken. Verwacht je je woorden een meerwaarde te geven door dat lidmaatschap? Dat je het elke keer zo prominent naar voren brengt geeft mij het idee van wel.

E Pretenties zijn er om doorheen te prikken. Koppigheid daarentegen is onuitroeibaar.

zo treurig om te zien dat al die bruggenbouwers de hoop verliezen

Ik erken het. Ik ben gefopt. Mispoes... Sliepuit...! Wie niet weg is, is gezien!

Ha ha ha! Het was allemaal flauwekul...! :giechel: :giechel: :giechel: :giechel:

Ron Haleber
22-05-03, 20:41
Geplaatst door Tomas



]Ron is een islamitsche studente?

Dacht je nou echt dat ik de hele dag die niqaab voor niks draag? Ik wil enkel serieuze meiden versieren, je kent toch mijn smaak...!



Nee, hij is gewoon helderziend.

Ja zeg, waarvoor denk je dat de Majesteit mij anders dat lintje heeft gegeven? Anders had ze het jou ook wel op je borst gespeld!



Hij weet zelfs dat Chazia een onecht kind is.

Nee daar was haar vader veel te serieus voor. Je weet toch hoe moslims dat doen? Zo'n dochter die zich als viswijf aanstelt, verstoot en onterf je...!

De Rode Roos
22-05-03, 20:56
Ik heb het net gezien en ik had een vraagje...zag ik nou net dat die lieve mensen daar de Israelische, Amerikaanse en Iraakse vlag naast elkaar hadden gelegd?

Ron Haleber
22-05-03, 20:57
Die Amerikanen waren weer crazy...

Nou ik heb een afspraak om 9 uur met wat vrienden in een bruin café. Jullie vermaken je wel met Donna als ze weer terug komt, geen probleem!

Taabee! :giechel: :fparty:

Tomas
22-05-03, 21:00
Geplaatst door Ron Haleber
Die Amerikanen waren weer crazy...

Nou ik heb een afspraak om 9 uur met wat vrienden in een bruin café. Jullie vermaken je wel met Donna als ze weer terug komt, geen probleem!

Taabee! :giechel: :fparty:

"Vrienden" die jou liever niet thuis ontvangen neem ik aan.

Donna
22-05-03, 21:09
Geplaatst door Ron Haleber
Ja het is gestoord als ik wil dat Marokkanen zelf de politiek van Arabieren en moslims verwoorden...

Nee, het is gestoord iemand uit te schelden als hij niet in threads meepraat waar jij je ophoudt. Dat paternalisme van jou is echt tranentrekkend.


Geplaatst door Ron Haleber
Ik ben helemaal niet teleurgesteld in dit pd, maar wil dat de mensen waarmaken wat ze beweren! Stomme one-liners - zeker die van jou - hoor ik genoeg en beter in een bruin café bij mij op de hoek...

Je hebt niks te willen Ron. Dat probeer ik je nou juist uit te leggen. Al Sawt beslist zelf wat hij doet, waar hij schrijft en waar niet.


Nou ik elk geval weet ik heel zeker dat jij niet de dochter bent van wie je het beweert...! Leugenaarster! Die man was bereid zijn leven te geven voor "fundamentele vrijheden"...! Zijn leven als Arabier is er voorgoed door verwoest...! Schande...!

Toon mij 1 quote waar ik beweer dat ik Chazia Mourali ben.

1 quootje maar.

Je bent er weer eens gigantisch ingestonken Ron. Ik ben zeer zeker niet de dochter van Mourali. Toont maar weer aan hoeveel schade jij aanricht met je steekneuzerige houding. Zelfs een onschuldige foto kan jou op het verkeerde been zetten. Vertel eens, heb je meneer Mourali al gebeld? Om hem te vertellen dat zijn dochter zich op louche prikbordjes bezighoudt met discussies over de jihad? Zo ja: dan zou ik mijn excuses maar eens aan hem gaan aanbieden Ron. En al helemaal aan mevrouw Mourali zelf. Want dan heb je weer eens voor je beurt gesproken.

Aan Chazia zou ik zowieso mijn excuus maken voor de laatste opmerking die je maakte over haar relatie met haar vader. Vertrouwelijkheid is echt iets dat in jouw jargon niet voorkomt he?

Allemaal een gevolg van je ongezonde nieuwsgierigheid naar de identiteit van mensen hier. Die fout maakte je al eerder, toen je me ervan beschuldigde de woordvoerder van de AEL te zijn. Heb je daar eigenlijk ooit nog iets op teruggehoord? Ik kan me niet voorstellen dat de woordvoerster van jouw geliefde AEL dat wist te waarderen namelijk.

Ik ga zo een foto plaatsen van Gretta Duisenberg, gewoon om jou te fokken. Beloof je me dan dat je haar man belt om te zeggen dat je me hebt ontmaskerd? Dat is ongetwijfeld ook een goeie persoonlijke vriend van je.

In sommige kringen is het ongezond om te veel vragen te stellen Ron..... neem dat nou maar van mij aan..... Nou heb je Is, ook al boos gemaakt.

En ergens heb ik het idee dat Grietje zich nu al stoort aan jouw nieuwsgierigheid.

Ron Haleber
22-05-03, 21:10
Geplaatst door Tomas
"Vrienden" die jou liever niet thuis ontvangen neem ik aan.

Jij bent toch een onverbeterlijke gelderse rookworst!

Ten eerste zijn er op de Veluwe geen bruine cafés alleen maar boerekoffiehuisies met een dominee erin...

En dacht je nu echt dat mijn Marokkaanse vrienden de godsganselijke avond bij hun 10 kinderen en 6 tantes blijven plakken...

Ik kan echt wel merken dat je die 3000 prikken van iets anders hebt dan van maroc.nl...!



Maar nu moet ik echt weg anders moet ik drie rondjes betalen...

Couscousje
22-05-03, 21:12
Geplaatst door Donna
Nee, het is gestoord iemand uit te schelden als hij niet in threads meepraat waar jij je ophoudt. Dat paternalisme van jou is echt tranentrekkend.



Je hebt niks te willen Ron. Dat probeer ik je nou juist uit te leggen. Al Sawt beslist zelf wat hij doet, waar hij schrijft en waar niet.



Toon mij 1 quote waar ik beweer dat ik Chazia Mourali ben.

1 quootje maar.

Je bent er weer eens gigantisch ingestonken Ron. Ik ben zeer zeker niet de dochter van Mourali. Toont maar weer aan hoeveel schade jij aanricht met je steekneuzerige houding. Zelfs een onschuldige foto kan jou op het verkeerde been zetten. Vertel eens, heb je meneer Mourali al gebeld? Om hem te vertellen dat zijn dochter zich op louche prikbordjes bezighoudt met discussies over de jihad? Zo ja: dan zou ik mijn excuses maar eens aan hem gaan aanbieden Ron. En al helemaal aan mevrouw Mourali zelf. Want dan heb je weer eens voor je beurt gesproken.

Aan Chazia zou ik zowieso mijn excuus maken voor de laatste opmerking die je maakte over haar relatie met haar vader. Vertrouwelijkheid is echt iets dat in jouw jargon niet voorkomt he?

Allemaal een gevolg van je ongezonde nieuwsgierigheid naar de identiteit van mensen hier. Die fout maakte je al eerder, toen je me ervan beschuldigde de woordvoerder van de AEL te zijn. Heb je daar eigenlijk ooit nog iets op teruggehoord? Ik kan me niet voorstellen dat de woordvoerster van jouw geliefde AEL dat wist te waarderen namelijk.

Ik ga zo een foto plaatsen van Gretta Duisenberg, gewoon om jou te fokken. Beloof je me dan dat je haar man belt om te zeggen dat je me hebt ontmaskerd? Dat is ongetwijfeld ook een goeie persoonlijke vriend van je.

In sommige kringen is het ongezond om te veel vragen te stellen Ron..... neem dat nou maar van mij aan..... Nou heb je Is, ook al boos gemaakt.

En ergens heb ik het idee dat Grietje zich nu al stoort aan jouw nieuwsgierigheid.

Charlie's Angels 2 is binnenkort uit!

:stout:

Cc

Donna
22-05-03, 21:12
Geplaatst door Ron Haleber

Maar nu moet ik echt weg anders moet ik drie rondjes betalen...

Lafbek.

Dutchguy
22-05-03, 21:14
Geplaatst door Ron Haleber


Nou ik heb een afspraak om 9 uur met wat vrienden in een bruin café. Jullie vermaken je wel met Donna als ze weer terug komt, geen probleem!

Taabee! :giechel: :fparty:

Lees: Nou ik heb een afspraak om 9 uur bij de ouderensoos. Lekker bingo-en. De hoofdprijs is een lekkere warme woonmantel. Mieters.

~Panthera~
22-05-03, 21:15
Geplaatst door Dutchguy
Lees: Nou ik heb een afspraak om 9 uur bij de ouderensoos. Lekker bingo-en. De hoofdprijs is een lekkere warme woonmantel. Mieters.
---------

Een rollator Dutch.....een rollator. :moe:

:D

Tomas
22-05-03, 21:17
Geplaatst door Couscousje
Charlie's Angels 2 is binnenkort uit!

:stout:

Cc

Volgens mij is het nu wel duidelijk: geef dus maar die 60 euro.

Ron Haleber
22-05-03, 21:20
Geplaatst door Donna
Nee, het is gestoord iemand uit te schelden als hij niet in threads meepraat waar jij je ophoudt. Dat paternalisme van jou is echt tranentrekkend.



Je hebt niks te willen Ron. Dat probeer ik je nou juist uit te leggen. Al Sawt beslist zelf wat hij doet, waar hij schrijft en waar niet.



Toon mij 1 quote waar ik beweer dat ik Chazia Mourali ben.

1 quootje maar.

Je bent er weer eens gigantisch ingestonken Ron. Ik ben zeer zeker niet de dochter van Mourali. Toont maar weer aan hoeveel schade jij aanricht met je steekneuzerige houding. Zelfs een onschuldige foto kan jou op het verkeerde been zetten. Vertel eens, heb je meneer Mourali al gebeld? Om hem te vertellen dat zijn dochter zich op louche prikbordjes bezighoudt met discussies over de jihad? Zo ja: dan zou ik mijn excuses maar eens aan hem gaan aanbieden Ron. En al helemaal aan mevrouw Mourali zelf. Want dan heb je weer eens voor je beurt gesproken.

Aan Chazia zou ik zowieso mijn excuus maken voor de laatste opmerking die je maakte over haar relatie met haar vader. Vertrouwelijkheid is echt iets dat in jouw jargon niet voorkomt he?

Allemaal een gevolg van je ongezonde nieuwsgierigheid naar de identiteit van mensen hier. Die fout maakte je al eerder, toen je me ervan beschuldigde de woordvoerder van de AEL te zijn. Heb je daar eigenlijk ooit nog iets op teruggehoord? Ik kan me niet voorstellen dat de woordvoerster van jouw geliefde AEL dat wist te waarderen namelijk.

Ik ga zo een foto plaatsen van Gretta Duisenberg, gewoon om jou te fokken. Beloof je me dan dat je haar man belt om te zeggen dat je me hebt ontmaskerd? Dat is ongetwijfeld ook een goeie persoonlijke vriend van je.

In sommige kringen is het ongezond om te veel vragen te stellen Ron..... neem dat nou maar van mij aan..... Nou heb je Is, ook al boos gemaakt.

En ergens heb ik het idee dat Grietje zich nu al stoort aan jouw nieuwsgierigheid.

Jeetje, ik zag dit nog net toen ik m'n jas al aan had...!

Ik weet nu zeker dat één psychiater voor jou niet genoeg is...! Je hebt een heel team nodig; maar ze lopen wel een heel groot risico met je...!

Dacht je nou echt dat ik je leugens serieus nam? Je bent nog naiver dan ik al dacht...!

Volgende slachtoffer binnenkomen! Donna wacht!

:wohaa:

Mark
22-05-03, 21:22
Ron man!

Nou zitten ze al 20 minuten op je te wachten! :hihi:

Donna
22-05-03, 21:24
Geplaatst door Ron Haleber
Jeetje, ik zag dit nog net toen ik m'n jas al aan had...!

Ik weet nu zeker dat één psychiater voor jou niet genoeg is...! Je hebt een heel team nodig; maar ze lopen wel een heel groot risico met je...!

Dacht je nou echt dat ik je leugens serieus nam? Je bent nog naiver dan ik al dacht...!

Volgende slachtoffer binnenkomen! Donna wacht!

:wohaa:


:haha: Je lult je hier niet meer uit Ron. Echt niet.

Dutchguy
22-05-03, 21:24
Geplaatst door Mark
Ron man!

Nou zitten ze al 20 minuten op je te wachten! :hihi:

12..... 41..... 9.... BINGO!!!!!

He shit Ron, daar gaat de woonmantel! :loog:

Royce
22-05-03, 21:25
Donna = Chazia Mourali?

Nee, dat is ze niet, verandert niets aan het feit dat Ron de Zwakste schakel is,

Tot zienas..

Tomas
22-05-03, 21:25
Dokken Cc!

Je kunt z'n sterven gereutel vanaf hier zien.

Puk
22-05-03, 21:39
Ding Dong!


Ladies and gentleman...

please fasten your seatbelts...

Ron is going to crash.


Ding Dong!

barfly
22-05-03, 21:57
Wat me nou een beetje tegenvalt aan dit topic, is wel dat niemand 't heeft over dat stelletje fascistoide mongolen dat een "verbond" heeft gesloten dat niets meer inhoud dan: de vijand van mijn vijand is mijn vriend. Ik had graag ter plekke een killootje of wat, Semptex tot ontploffing gebracht. Uiteraard Dutch-Style! Maw zonder dat mijn lijf en leden ook vermengt raakt met dat van die rand-debielen...
Just my 5 € cents

Donna
22-05-03, 22:23
Geplaatst door barfly
Wat me nou een beetje tegenvalt aan dit topic, is wel dat niemand 't heeft over dat stelletje fascistoide mongolen dat een "verbond" heeft gesloten dat niets meer inhoud dan: de vijand van mijn vijand is mijn vriend. Ik had graag ter plekke een killootje of wat, Semptex tot ontploffing gebracht. Uiteraard Dutch-Style! Maw zonder dat mijn lijf en leden ook vermengt raakt met dat van die rand-debielen...
Just my 5 € cents

Klik en doe mee!

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=63178&pagenumber=2

De Rode Roos
22-05-03, 22:27
Geplaatst door barfly
Wat me nou een beetje tegenvalt aan dit topic, is wel dat niemand 't heeft over dat stelletje fascistoide mongolen dat een "verbond" heeft gesloten dat niets meer inhoud dan: de vijand van mijn vijand is mijn vriend. Ik had graag ter plekke een killootje of wat, Semptex tot ontploffing gebracht. Uiteraard Dutch-Style! Maw zonder dat mijn lijf en leden ook vermengt raakt met dat van die rand-debielen...
Just my 5 € cents

De Zionisten en de Evangelisten zijn een sterke verbond in de VS...en dat blijft voorlopig nog zo denk ik. Ik vond het wel grappig, maar ik vond die dansende meisjes die de Israelische, Amerikaanse en Iraakse vlaggen gingen wapperen en naast elkaar legden het interessants en veelzeggend. Irak is de nieuwe overzeeese kolonie geworden, naast Israel. Die hele oorlog was een imperialistische oorlog uitgedacht door de neo-conservatieven en de zionistische lobby in de VS. Naieve mensen geloven dat het te maken heeft met het verdrijven van een verschrikkelijke tiran, maar sinds wanneer geven de Amerikanen daar wat om?

Orakel
22-05-03, 22:28
Geplaatst door Al Sawt

In Amerika hebben de joden en de rechtse christenen de handen ineengeslagen om de vredespogingen van Bush in het Palestijns-Israëlisch conflict te dwarsbomen. Bush wordt op deze manier onder druk gezet, omdat zijn achterban voor een groot deel uit rechtse christenen bestaat.

Bron: www.netwerk.tv


Oproep aan de Raad van Europa

[5 mei 2003]


Tijdens een bijeenkomst te Brussel van 13- tot 15 maart heeft “European Jews for a Just Peace”, een netwerk van 18 Joods-Europese organisaties samen met enige individuele deelnemers, een oproep tot de Raad van Europa gericht om de resolutie pt D. 8. welke op 10 april 2002 door het Europees Parlement werd aangenomen, uit te voeren.
In deze resolutie wordt verzocht het Associatieverdrag tussen Israël en de Europese Unie op te schorten totdat Israël besluit zich te conformeren aan de voorwaarden zoals gesteld in dit verdrag.
Dit verdrag, een overeenkomst waarin een associatie tussen de lidstaten van de Europese Gemeenschap enerzijds en Israël anderzijds is vastgelegd, werd op 21 juni 2000 gepubliceerd onder nummer L 147 in het officiële orgaan van de Europese Commissie.
Deze overeenkomst stelt in artikel no. 2 expliciet dat “de betrekkingen tussen beide partijen evenals alle overige zaken waarin de overeenkomst voorziet, gebaseerd zullen zijn op eerbied voor mensenrechten en democratische principes, welke de richtlijnen zijn voor hun nationale en internationale politiek en die een wezenlijk element van deze overeenkomst vormen”.

Op veel verschillende manieren echter worden in de Palestijnse gebieden deze rechten en principes dagelijks geschonden, om nog maar te zwijgen van de bezetting zelf, van de kolonisatie en de vernietiging van huizen, van collectieve sancties, van blokkades van dorpen en steden waardoor leraren en leerlingen verhinderd worden hun scholen en universiteiten te bereiken, van landconfiscaties, van willekeurige executies en gevangenisstraffen zonder enige tenlastelegging, van beperkingen van vrij verkeer van mensen en van goederen waardoor de Palestijnse economie letterlijk verstikt wordt en waardoor iedere mogelijkheid om verkiezingen te organiseren uitgesloten wordt ondanks de wens hiertoe van de internationale gemeenschap, de Europese Unie, van de Palestijnse bevolking en van Israël zelf.
Bovendien wordt deze overeenkomst geschonden doordat Israël opzettelijk weigert onderscheid maken tussen producten uit Israël zelf en die uit de illegale nederzettingen in de Palestijnse bezette gebieden. De laatste profiteren zodoende ten onrechte van een voorkeursbehandeling bij douane tarieven.

In verband daarmee doet “European Jews for a just Peace” een beroep op de Europese autoriteiten hun invloed aan te wenden en druk uit te oefenen
om de in het conflict betrokken partijen weer aan de onderhandelingstafel te brengen zonder voorwaarden vooraf, zoals de Israëlische en Palestijnse vredesbewegingen nadrukkelijk verzocht hebben.



Bron: EAJG http://www.eajg.nl/

Donna
22-05-03, 22:32
Geplaatst door Orakel
Oproep aan de Raad van Europa

[5 mei 2003]


In verband daarmee doet “European Jews for a just Peace” een beroep op de Europese autoriteiten hun invloed aan te wenden en druk uit te oefenen
om de in het conflict betrokken partijen weer aan de onderhandelingstafel te brengen zonder voorwaarden vooraf, zoals de Israëlische en Palestijnse vredesbewegingen nadrukkelijk verzocht hebben.



Bron: EAJG http://www.eajg.nl/

:lole:




Diep respect.

lennart
22-05-03, 22:33
Die advertentie stond vanmorgen in de Volkskrant op de voorpagina.

barfly
22-05-03, 22:35
Geplaatst door Donna
Klik en doe mee!

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=63178&pagenumber=2

Wat een hoop leeswerk... :moe:
Owja ik krijg een breuk van die :moe: smilie is er een kans dat die in de ban gaat? :moe:
:)

Orakel
22-05-03, 22:36
Geplaatst door lennart
Die advertentie stond vanmorgen in de Volkskrant op de voorpagina.

Jah! Dat bracht mij ook op het idee en bij hun website.
Maar het is niet dezelfde als die in de krant, die was korter en krachtiger en o zo mooi op de voorpagina.

~Panthera~
22-05-03, 23:07
Geplaatst door barfly
Wat een hoop leeswerk... :moe:
Owja ik krijg een breuk van die :moe: smilie is er een kans dat die in de ban gaat? :moe:
:)
-----------------

Wat is er mis met die smiley ? :moe:
BAN ?? :schok: Moch je willuh! :D

Puk
23-05-03, 00:38
Geplaatst door De Rode Roos
De Zionisten en de Evangelisten zijn een sterke verbond in de VS...en dat blijft voorlopig nog zo denk ik. Ik vond het wel grappig, maar ik vond die dansende meisjes die de Israelische, Amerikaanse en Iraakse vlaggen gingen wapperen en naast elkaar legden het interessants en veelzeggend. Irak is de nieuwe overzeeese kolonie geworden, naast Israel. Die hele oorlog was een imperialistische oorlog uitgedacht door de neo-conservatieven en de zionistische lobby in de VS. Naieve mensen geloven dat het te maken heeft met het verdrijven van een verschrikkelijke tiran, maar sinds wanneer geven de Amerikanen daar wat om?

Uhhh... sinds WO II ?

sil
23-05-03, 02:48
Zou Bush bang zijn stemmen te verliezen?
Of neemt hij dat risico.
Dan komt er misschien vrede

Mark
23-05-03, 08:04
Geplaatst door Grietje
?


Dat je denkt dat Chazia Mourali haar kostbare tijd op dit prikbord zou verdoen doet mij het ergste vermoeden.

please ... alsof een of ander derderangs tv-trutje overdag iets beter te doen heeft....

Al Sawt
23-05-03, 18:48
Geplaatst door Ron Haleber
Ik probeer dit al eeuwen onze jaja aan het verstand te brengen - zelfs met een discussie over de cultuurfilosofische achtergronden van het catastrophale christenzionisme van EO en die Bushkliek... Dat heb ik jaja meeremalen geprobeerd aan het verstand te brengen, maar jaja heeft een sterk ontwikkelde eigenwilletje.


Geplaatst door Ron Haleber
Waarom doe jij nooit eens aan die discussies mee...??? Waarom laat je mij en Maarten altijd de kastanjes uit het vuur halen, godverdomme...! Ron, lees mijn inzendingen en zie dan of ik wel of niet aan een discussie mee doe. Lees vooral mijn laatste bijdrage die tegen Mika gericht was.


Geplaatst door Ron Haleber
Ban je nou echt te stom om voor de duvel te dansen - om maar eens een hollands gezegde te gebruiken...?

We missen jullie moslims bij die discussies...! Mensen als jij! Prima als je bij je argumenten een paar stevige scheldwoorden zet, dat hindert helemaal niet. Het gaat ons toch om de argumenten....!

Zit je niet op je eentje af te trekken...! Daar is Maroc.NL niet voor...!!! Sorry Ron, ik snap jou uitval niet echt. Naar mijn weten heb ik vaak deel genomen aan discussie`s. Dat jij het anders ervaart, oke. Maar lees eerst mijn inzendingen, voordat je aanvallend en verwijtend uit het hoek komt.

Ok, dat ik met name in mijn eentje een discussie voer, dat is een feit.
Ik zal mijn best doen om me meer te mengen met een klasikaal discussie.

Al Sawt
23-05-03, 18:51
Geplaatst door J.M.T.
Ron



Ja dat is het Ron. Wat moet Nederland met "de politiek van Arabieren en moslims"? Gaan ze er dan ook een potje van maken zoals in het MO?
Eindelijk weg van dictaturen - en dan die hier weer in willen voeren? Vreemd. Heeft niemand jou, naar een therapeut verwijzen?

Iemand, die denkt dat een minderheid instaat is de staatsvorm van een land te veranderen, die is dan zeer labiel.

manc
24-05-03, 00:47
Geplaatst door De Rode Roos
Ik heb het net gezien en ik had een vraagje...zag ik nou net dat die lieve mensen daar de Israelische, Amerikaanse en Iraakse vlag naast elkaar hadden gelegd? Ik zat met gruwen naar dat stukje 'toneel' te kijken...wat een stelletje gevaarlijke gekken.

Als ik die (nederlandse?) dominee moet geloven zijn alle palestijnen gezanten van de duivel en moest dat hele gebied maar puur joods worden omdat de Here zelve dit gezegd heeft? Tjongjonge, dit waren gewoon de tegenhangers van OBL, Hamas en Yehi...maar dan met een 'net' pak ipv een jurk en topi...

Zum kotzen...

~Panthera~
24-05-03, 01:21
Geplaatst door manc
Ik zat met gruwen naar dat stukje 'toneel' te kijken...wat een stelletje gevaarlijke gekken.

Als ik die (nederlandse?) dominee moet geloven zijn alle palestijnen gezanten van de duivel en moest dat hele gebied maar puur joods worden omdat de Here zelve dit gezegd heeft? Tjongjonge, dit waren gewoon de tegenhangers van OBL, Hamas en Yehi...maar dan met een 'net' pak ipv een jurk en topi...

Zum kotzen...
------------------------

Toneel ????
Dit is dus ECHT.
40 miljoen aanhangers.

manc
24-05-03, 01:38
Geplaatst door ~Panthera~
------------------------

Toneel ????

Dat met die vlaggen was toch een soort 'toneelstukje'...(ik citeer rode pionier niet voor niets)



Dit is dus ECHT.

I know.



40 miljoen aanhangers.

Dat CLAIMEN ze...de werkelijke achterban is inderdaad groot, maar ZO groot? Ik geloof niet dat alle evangelische christenen de Palestijnen als gezanten van de Duivel zien en de mogelijkheid van de stichting van een Palestijnse staat als de openingsaccoorden van Armageddon.

~Panthera~
24-05-03, 01:50
Geplaatst door manc
Ik geloof niet dat alle evangelische christenen de Palestijnen als gezanten van de Duivel zien en de mogelijkheid van de stichting van een Palestijnse staat als de openingsaccoorden van Armageddon.
---------------------

Verwar de "christenen" in Amerika niet met christenen hier.
Ze zien ALLE mensen die niet VOOR hun zijn als gazanten van de Duivel.
Klein verschilletje.

manc
24-05-03, 01:59
Geplaatst door ~Panthera~
---------------------

Verwar de "christenen" in Amerika niet met christenen hier.
Ze zien ALLE mensen die niet VOOR hun zijn als gazanten van de Duivel.
Klein verschilletje.

Ik heb er gewoond. Midden in 'the bible belt' (Missouri) en ja, er lopen er daar heel veel rond met nogal vreemde, conservatieve, verknipte gestoorde en ronduit gevaarlijke ideeen. Maar ik denk niet dat deze gevaarlijke club gekken 40 miljoen Amerikanen achter zich kan doen scharen...maar goed, dat is natuurlijk natte vinger werk van mijn kant.

Dat die (waanzinnge) kerel beweerd dat hij 40 miljoen mensen 'achter' zich heeft betekent niet dat het er werkelijk zoveel zijn. Extremisten met waanideeen overschatten naar mijn idee altijd hun aanhang een beetje (Abu Jahjah anyone?)...

Maar we zullen zien of hun geplande 'mars' in washington ook maar in de buurt komt van bijvoorbeeld de anti-oorlogsdemonstraties in de VS. Ik bedoel: als daar al zo massaal mensen voor komen (een compleet minderheidsstandpunt in de VS) dan moet dit nog veeeeel grootser worden. Er zitten tussen deze gekken en links en liberaal amerika natuurlijk nog een helehoop andere mensen...

~Panthera~
24-05-03, 02:08
Geplaatst door manc
Ik heb er gewoond. Midden in 'the bible belt' (Missouri) en ja, er lopen er daar heel veel rond met nogal vreemde, conservatieve, verknipte gestoorde en ronduit gevaarlijke ideeen. Maar ik denk niet dat deze gevaarlijke club gekken 40 miljoen Amerikanen achter zich kan doen scharen...maar goed, dat is natuurlijk natte vinger werk van mijn kant.

Dat die (waanzinnge) kerel beweerd dat hij 40 miljoen mensen 'achter' zich heeft betekent niet dat het er werkelijk zoveel zijn. Extremisten met waanideeen overschatten naar mijn idee altijd hun aanhang een beetje (Abu Jahjah anyone?)...

Maar we zullen zien of hun geplande 'mars' in washington ook maar in de buurt komt van bijvoorbeeld de anti-oorlogsdemonstraties in de VS. Ik bedoel: als daar al zo massaal mensen voor komen (een compleet minderheidsstandpunt in de VS) dan moet dit nog veeeeel grootser worden. Er zitten tussen deze gekken en links en liberaal amerika natuurlijk nog een helehoop andere mensen...
----------------------------

We zullen zien hoeveel het er zijn ja.
Bovendien zou je, als je er gewoont hebt, ook moeten weten dan "links" in Amerika nog rechtser is dan rechts hier.
Absoluut niet te vergelijken.
Blijft het al met al een eng zooitje.

manc
24-05-03, 02:17
Geplaatst door ~Panthera~
----------------------------

We zullen zien hoeveel het er zijn ja.
Bovendien zou je, als je er gewoont hebt, ook moeten weten dan "links" in Amerika nog rechtser is dan rechts hier.

Dat is denk ik niet helemaal waar. Al is 'mainstream' links (democrats) wel ongeveer een partij die tussen d66 en de vvd zweeft en zijn de conservatives inderdaad een soort mengelmoes van de rechtse VVD hoek, SGP en conservatief CDA. Links in Amerika (Nader) is helaas alleen heel erg klein.


Absoluut niet te vergelijken.

Nee, dat is het zeker niet.


Blijft het al met al een eng zooitje.

Dat clubje? Jazeker, voor mij is het een soort KKK zonder witte puntmutsen, een soort Talibs in maatkostuum zeg maar.

~Panthera~
24-05-03, 02:21
Geplaatst door manc
Dat is denk ik niet helemaal waar. Al is 'mainstream' links (democrats) wel ongeveer een partij die tussen d66 en de vvd zweeft en zijn de conservatives inderdaad een soort mengelmoes van de rechtse VVD hoek, SGP en conservatief CDA. Links in Amerika (Nader) is helaas alleen heel erg klein.



Nee, dat is het zeker niet.



Dat clubje? Jazeker, voor mij is het een soort KKK zonder witte puntmutsen, een soort Talibs in maatkostuum zeg maar.
---------------------------

Ook gehoord welke NAAM het clubje heeft ?
Voor de gein.

Ron Haleber
24-05-03, 09:44
Geplaatst door Al Sawt
Dat heb ik jaja meeremalen geprobeerd aan het verstand te brengen, maar jaja heeft een sterk ontwikkelde eigenwilletje.

Ron, lees mijn inzendingen en zie dan of ik wel of niet aan een discussie mee doe. Lees vooral mijn laatste bijdrage die tegen Mika gericht was. Sorry Ron, ik snap jou uitval niet echt. Naar mijn weten heb ik vaak deel genomen aan discussie`s. Dat jij het anders ervaart, oke. Maar lees eerst mijn inzendingen, voordat je aanvallend en verwijtend uit het hoek komt.

Ok, dat ik met name in mijn eentje een discussie voer, dat is een feit.
Ik zal mijn best doen om me meer te mengen met een klasikaal discussie.

Beste Al Sawt, mijn excuses dat ik onterecht uit mijn slof schoot... Die emotionaliteit kwam naar boven omdat ik mij bij jouw aan de orde stellen van het onderwerp, me herinnerde hoe ik en Rafiq tevergeefs hier in Amsterdam geprobeerd hebben op het verbale geweld van de zionistische lobby weerwerk te leveren... Benzakour zette zich er moedig tegen in...

Het is namelijk lastig en complex om allerlei beschuldigingen van antisemitisme te weerleggen en daar worden - zie de discussies over Gretta - mensen die voor de rechten van de Palestijnen opkomen juist in dit land op gepakt...

Ik lag trouwens wat threads achter met lezen en zie nu dat je de lobbys stevig van katoen geeft...!

Groet Ron



PS. Ik zie trouwens dat ook anderen als Edv wel eens zo'n noodkreet slaken - Edv zojuist tegen Bahmed op diens topic: "Godverdomme! Zijn er nou behalve Orakel en NIS echt geen Marokkanen die een beetje hersens in hun kop hebben?"...

Al Sawt
24-05-03, 17:24
Geplaatst door J.M.T.
Al-Sawt



Sta ik nu op hetzelfde lijstje als AYA, Bouazza, Elian ea! Een dorpsgek staat op geen enkele lijst!




Geplaatst door J.M.T.
Wat wordt er dan bedoeld met 'politiek van Arabieren'? De AEL toch - daar is Ron lid van en ja die willen wel bepaalde Arabische politiek hier invoeren. Als je ooit moeite had genomen om de politieke programma van AEl te lezen, dan zou je weten waar ze voorstaan. Alles behalve voor het politiek die in de Arabische wereld gevoerd wordt. Maar jij schreeuwt metteen moord en brand en denkt dat de AEL, binnen paar jaar Ned op politieke gebied veranderd heeft. Dat noem ik labiel.

Al Sawt
24-05-03, 17:39
Geplaatst door Ron Haleber
Beste Al Sawt, mijn excuses dat ik onterecht uit mijn slof schoot... Die emotionaliteit kwam naar boven omdat ik mij bij jouw aan de orde stellen van het onderwerp, me herinnerde hoe ik en Rafiq tevergeefs hier in Amsterdam geprobeerd hebben op het verbale geweld van de zionistische lobby weerwerk te leveren... Benzakour zette zich er moedig tegen in...

Het is namelijk lastig en complex om allerlei beschuldigingen van antisemitisme te weerleggen en daar worden - zie de discussies over Gretta - mensen die voor de rechten van de Palestijnen opkomen juist in dit land op gepakt...

Ik lag trouwens wat threads achter met lezen en zie nu dat je de lobbys stevig van katoen geeft...!

Groet Ron



PS. Ik zie trouwens dat ook anderen als Edv wel eens zo'n noodkreet slaken - Edv zojuist tegen Bahmed op diens topic: "Godverdomme! Zijn er nou behalve Orakel en NIS echt geen Marokkanen die een beetje hersens in hun kop hebben?"...

Ron, excuses aangenomen!

Ik ben het met je eens, dat het moeilijk is om weerwerk te bieden tegen bepaalde elementen die Israel steunen. Naar mijn mening zit de moeilijkheid in het feit dat ze elke vorm van gezond discussieren, in het kiem te smoren.

Naar mijn mening, wordt de taboe om israel te bekritiseren beslecht.
Wat voor een deel te danken heeft aan een moedige vrouw als G.Duisenberg.

Je kan het zien aan het feit dat de pro-Israeliers, meer heftiger en hysterisch reageren op alles wat tegen israel gericht is.

ronald
25-05-03, 05:16
Al Sawt,

Ach, ik moet je wel nageven over de hoge dunk jij van de amerikaanse Joden hebt. Hoevelen zijn het er? Een paar miljoen?
En jij vindt mensen als J.M.T. labiel als zij denken dat de ael hier de staatsvorm zouden veranderen?
Met hoeveel honderden miljoenen zijn de arabieren of moet ik zeggen moslims niet?


O ja. Bedankt voor het constant adverteren van twee van mijn citaten!


Ronald.

Ron Haleber
25-05-03, 09:45
Geplaatst door mika
Omdat hij de laatste discussie met Jaja overduidelijk had verloren en dat zit hem nog steeds dwars. Hij wil nu de steun van Marokkaanse intellectuelen om alsnog zijn gelijk te kunnen halen. Maar dat gelijk zal er nooit komen, want Jaja versloeg hem keer op keer met historische feiten en zoals we weten komen die uit boeken. Tja als het aan Haleber
lag dan herschreef hij persoonlijk al die verdomde studies en schrapte
overal de woorden Joodse invloed of Judea-christelijk (oh sorry Ron, het was Judeo-christelijk he?). Ron Haleber de man die sneller trekt
dan zijn schaduw :melig2:


Mika

Mika, :usa:

Het is maar vanuit welke hoek je het bekijkt! Ik prijs me gelukkkig dat ideologen van de LPF en het Vlaams Blok zoals jij mijn visies niet delen. :maf3:

Je steun aan Flip de Winter op dit pb was onthullend en hartver :love2: warmend...!


De auteurs Bernard Lewis en Huntington waarnaar Mika op het topic van de discussie met jaja uitvoerig naar verwijst, staan bekend om hun islam-vijandige visies. Zij zijn de bekende oorlogsideologen van de regering Bush en de neocons...! :knife_hea


Mika, op Polinco zal niet enkel jij maar iedereen met mij van mening verschillen en zal iedereen het gloeiend met jou eens zijn! Maar dat zie ik niet als argument om mijn visie te veranderen, integendeel. :maf3:


Natuurlijk heb je recht op je eigen dubieuze mening! Maar als 2/3 van de wereldbevolking het op grond van argumenten niet met je eens is, moet je wel andere meningen die dat proberen te verwoorden, respecteren! :fplet:


Veel succes toegewenst met de grote winst van je zusterpartij in België en dus met je strijd tegen de Islam, de moslims en vóór de Nieuwe USA-Wereldorde! :auw:


Ja, ik "wil nu de steun van Marokkaanse intellectuelen om alsnog mijn gelijk te kunnen halen". En intellectueel Al Sawt geeft je al stevig van katoen! :stomp:

Ron.


Bedankt voor je poetische beeld: "Ron Haleber de man die sneller trekt
dan zijn schaduw "... :engel: :zwaai:

Donna
25-05-03, 10:35
Geplaatst door Ron Haleber
Bedankt voor je poetische beeld: "Ron Haleber de man die sneller trekt
dan zijn schaduw "... :engel: :zwaai:

Ja, inderdaad Mika, bedankt :haha:

Hij was weer leuk.

jaja
26-05-03, 12:39
Geplaatst door Al Sawt
Ron, excuses aangenomen!

Ik ben het met je eens, dat het moeilijk is om weerwerk te bieden tegen bepaalde elementen die Israel steunen. Naar mijn mening zit de moeilijkheid in het feit dat ze elke vorm van gezond discussieren, in het kiem te smoren.

Naar mijn mening, wordt de taboe om israel te bekritiseren beslecht.
Wat voor een deel te danken heeft aan een moedige vrouw als G.Duisenberg.

Je kan het zien aan het feit dat de pro-Israeliers, meer heftiger en hysterisch reageren op alles wat tegen israel gericht is. eerlijk gezegd lijkt mij eerder hetv probleem dat men aan de "anti-israel" of de "anti-zionsiten" kant niet ziet dat er juist veel diversiteit is bij de "verdedigers van Israel". Hoezo geen kritiek op Israel in Nederland? Bij de vleet! Zelfs ik heb mij daaraan bezondigd ... ja zelfs Waiting.
Alleen de ultieme conclusies die anderen trekken, worden niet door iedereen getrokken. Voor veel mensen is er geen totaal Goed tegenover totaal Kwaad. Maar wanneer iemand dat zegt, vliegt er nogal eens terminologie als extreem rechts, lpf racistisch over de tafel. Juist die tactiek slaat elke discussie dood. Als je niet kunt zien dat er verschillende standpunten bestaan en dat NIEMAND de waarheid in pacht heeft, dan wil je geen discussie, maar enkel je gelijk halen.
Zodra aan beide kanten de vaardigheid tot bloei komt om ook de eigen fouten te benoemen en te bekritiseren (bijv. alleen omdat Gretta voor de Palestijnen is, is nog niet alles wat ze zegt goed) bestaat er een kans op discussie. Tot die tijd blijft het gezellig met megafoons naar elkaar schreeuwen zonder te luisteren. (En - mijn subjectieve mening - ik heb het idee dat er bij de anti-zionisten meer megafoons en mnder open oren staan dan bij de Israel-verdedigers.)

Al Sawt
26-05-03, 13:13
Geplaatst door ronald
Al Sawt,

Ach, ik moet je wel nageven over de hoge dunk jij van de amerikaanse Joden hebt. Hoevelen zijn het er? Een paar miljoen?
6miljoen om precies te zijn. Trouwens, ik heb geen hoge dunk van, maar het is een feit dat de pro-Israelische lobby de buitenlandse beleid van VS dicteert.



Geplaatst door ronald
En jij vindt mensen als J.M.T. labiel als zij denken dat de ael hier de staatsvorm zouden veranderen?
Met hoeveel honderden miljoenen zijn de arabieren of moet ik zeggen moslims niet? Met wezenlijke verschil, nederland is geen VS, de moslims hier zijn geen Amerikaanse joden. In Nederland, kan je alleen via parlement je stempel op de beleid drukken.En niet via lobby werk. Dan de moslims, integenstelling tot de Am. Joden, zijn de moslims versplintert in tal van nationaliteiten. Ook op politiek en religeus gebied zijn de Moslims hier niet verenigt. Dus om te zeggen dat Ael, instaat zal zijn om de politieke beleid in Nederland te veranderen en met name te dicteren, dan ben je zeer labiel naar mijn mening.

De AEL, zal op langere termijn door andere politieke partijen geacepteerd worden en ze zal wel degelijk stem drukken op de beleid van Nederland



Geplaatst door ronald
O ja. Bedankt voor het constant adverteren van twee van mijn citaten!


Ronald. Als ik jou was, moet je het niet zien als een compliment. Het is eerder triest dat iemand, een staat op basis van godelijke grondslagen wil legitiemeren.

jaja
26-05-03, 14:06
Geplaatst door Al Sawt
[B]6miljoen om precies te zijn. flauw
Trouwens, ik heb geen hoge dunk van, maar het is een feit dat de pro-Israelische lobby de buitenlandse beleid van VS dicteert.onzin. Het buitenlandse beleid wordt beinvloed door een reeks van lobbies, inclusief arabische lobbies. De ene lobby is wel effectiever dan de andere.


Met wezenlijke verschil, nederland is geen VS, de moslims hier zijn geen Amerikaanse joden. In Nederland, kan je alleen via parlement je stempel op de beleid drukken. En niet via lobby werk. ik zou toch maar eens een poosje op "werkbezoek" gaan in Den Haag. Nederland kent ook zijn lobby-netwerk - van vakbeweging tot milieugroeperingen tot boerenoragnisaties en (vooral vroeger) levensbeschouwelijke groeperingen.
Dan de moslims, integenstelling tot de Am. Joden, zijn de moslims versplintert in tal van nationaliteiten. Ook op politiek en religeus gebied zijn de Moslims hier niet verenigt. Dus om te zeggen dat Ael, in staat zal zijn om de politieke beleid in Nederland te veranderen en met name te dicteren, dan ben je zeer labiel naar mijn mening. Verkeerd wooordgebruik van de term labiel, maar dat ter zijde.
De AEL zal dat niet zijn omdat het gewoon niet de mening van de meeste moslims verwoord - daarin heb je gelijk. De resultaten in België (zelfs specifiek onder de "allochtonen" stelde het niet veel voor) hebben wel laten zien dat het woord "hype" wellicht op z'n plaats is.
Overigens het idee dat alle amerikaanse joden als één blok marcheren is ook .... hoe noemde je dat ... "labiel". Er zijn wel enkele zeer effectieve joodse lobby-organisaties, maar dat is wat anders als "het amerikaanse jodendom". De kritiek erop is vooral een teken dat men gefrustreerd is dat de "eigen waarheid" niet door iedereen als DE waarheid wordt gezien.


De AEL, zal op langere termijn door andere politieke partijen geacepteerd worden en ze zal wel degelijk stem drukken op de beleid van Nederland onwaarschijnlijk. zie boven.
Wellicht komt er ooit een partij die echt voor "nederlandse moslims" oid kan optreden en door grote groepen als vertegenwoordiger wordt erkend, maar zoals het er nu uitziet klopt jouw opmerking over de diversiteit meer en zal men het vooral via lidmaatschap van verschillende partijen moeten bereiken. Juist het bewandelen van deze weg begint ook al effect te hebben.


Als ik jou was, moet je het niet zien als een compliment. Het is eerder triest dat iemand, een staat op basis van godelijke grondslagen wil legitiemeren. ... en dat van een moslim .... ;)

J.M.T.
26-05-03, 14:22
Al Sawt

(Grappig ook mijn antwoord op Al Sawt werd verwijderd?)

Daarin zei ik dat wat Ron zei volgens het Boek van de Joden voor de Joden waarheid is. Dat als zij naar Jeruzalem terug hadden kunnen keren zij daar nu al zo'n 2000+ geleefd zouden hebben - ook op de Tempelberg. De 'prophecy' dat zij terug zouden keren werd dus voor hen waarheid en zij zien zij de Palestijnen dus als 2000-jaren kolonisatie. Dat geloven zij wat je ook zegt of wat je ook doet. Dat het onrealistisch is is een andere zaak.

Je kunt het vergelijken met wat er in India aan de gang is - waar Hindoes een 'claim' leggen op een Hindoe Tempel waar een moskee opgebouwd werd - de Hindoes zijn zelfs bereid ervoor te vechten - omdat het bewustzijn van hun eigen geschiedenis niet uit te roeien is!

Al Sawt
27-05-03, 00:22
Geplaatst door jaja
flauw

onzin.
Het buitenlandse beleid wordt beinvloed door een reeks van lobbies, inclusief arabische lobbies. De ene lobby is wel effectiever dan de andere. Nee, de ene lobby is meer vertakt en machtiger. Want het is een feit dat Joodse lobby,de enigste macht naast de media instaat is om een politicus te breken.


Geplaatst door jaja
ik zou toch maar eens een poosje op "werkbezoek" gaan in Den Haag. Nederland kent ook zijn lobby-netwerk - van vakbeweging tot milieugroeperingen tot boerenoragnisaties en (vooral vroeger) levensbeschouwelijke groeperingen.
En al die groeperingen konden/kunnen hun stempel op het beleid drukken? Mocht dat zo zijn, dan is er altijd de EU die elke vorm van belangenverstrengelingen bestrijd. Die lobby-groepen in Ned,hebben geen parlementsleden die continu voor hun lobbien.



Geplaatst door jaja
Verkeerd wooordgebruik van de term labiel, maar dat ter zijde. Hoe noem je iemand, die in iets -wat in de systeem wat wij kennen, onmogelijk is- een bedreiging ziet voor de democratie en zijn normen? Dan is labieliliteit de juiste woord.


Geplaatst door jaja
De AEL zal dat niet zijn omdat het gewoon niet de mening van de meeste moslims verwoord - daarin heb je gelijk. De resultaten in België (zelfs specifiek onder de "allochtonen" stelde het niet veel voor) hebben wel laten zien dat het woord "hype" wellicht op z'n plaats is.
Wil je dat aan JMT of Mika uitleggen. Volgens mij hebben ze dankzij de AEL slaapgebrek!
[QUOTE]Geplaatst door jaja
[B]Overigens het idee dat alle amerikaanse joden als één blok marcheren is ook .... hoe noemde je dat ... "labiel".. Grappig Jaja, ik doel op het feit dat de joodse gemeenschap goed verenigt is,in het vergelijking van de Moslimgemeenschap in Ned.


Geplaatst door jaja
Er zijn wel enkele zeer effectieve joodse lobby-organisaties, maar dat is wat anders als "het amerikaanse jodendom". De kritiek erop is vooral een teken dat men gefrustreerd is dat de "eigen waarheid" niet door iedereen als DE waarheid wordt gezien.. Hoe effectief de Joodse lobby`s zijn in de VS, kan mij geen donder schelen. Het gaat met name mij om, dat de Arabische wereld daar op in speelt.



Geplaatst door jaja
onwaarschijnlijk. zie boven..
Je weet maar nooit. De toekomst zalhet leren.
Maar uit oprechte interesse, uit welke redenen maak je dat op?


Geplaatst door jaja
Wellicht komt er ooit een partij die echt voor "nederlandse moslims" oid kan optreden en door grote groepen als vertegenwoordiger wordt erkend, maar zoals het er nu uitziet klopt jouw opmerking over de diversiteit meer en zal men het vooral via lidmaatschap van verschillende partijen moeten bereiken. Juist het bewandelen van deze weg begint ook al effect te hebben. Nou, daar kan ik me in vinden.

P.S, als je jouw eigen reactie vergelijk met die van Mika en JMT, dan begrijp je waarom ik ze voor labiel uit gemaakt hebt.




Geplaatst door jaja
... en dat van een moslim .... Inderdaad, juist daarom misschien. Want wij claimen geen land op basis van godelijke grondslagen. En wij eisen ook geen alleen recht op. Mocht dat zo zijn, dan beperkt het zich tot steden of een plek in een stad. Mocht er andere volkeren of gelovige zijn die ook hun heiligdommen willen bezoeken, daar waren en ze blijven daar vrij in.

Al Sawt
27-05-03, 00:34
Geplaatst door J.M.T.
Al Sawt

(Grappig ook mijn antwoord op Al Sawt werd verwijderd?)

Daarin zei ik dat wat Ron zei volgens het Boek van de Joden voor de Joden waarheid is. Dat als zij naar Jeruzalem terug hadden kunnen keren zij daar nu al zo'n 2000+ geleefd zouden hebben - ook op de Tempelberg. De 'prophecy' dat zij terug zouden keren werd dus voor hen waarheid en zij zien zij de Palestijnen dus als 2000-jaren kolonisatie. Dat geloven zij wat je ook zegt of wat je ook doet. Dat het onrealistisch is is een andere zaak. En wij zien de afgelopen 60jaar als een kolonisatie. De banden met hun echte vaderlanden, is nog vers.


Geplaatst door J.M.T.
Je kunt het vergelijken met wat er in India aan de gang is - waar Hindoes een 'claim' leggen op een Hindoe Tempel waar een moskee opgebouwd werd - de Hindoes zijn zelfs bereid ervoor te vechten - omdat het bewustzijn van hun eigen geschiedenis niet uit te roeien is! Ga je ook de claim van de Russen en de Amerikanen omtrent de ruimtevaart bij halen?

Ron Haleber
27-05-03, 07:57
Geplaatst door mika
Ik heb kennelijk een gevoelige snaar geraakt want ik constateer een kwistig gebruik van de smilies en die kennelijk jouw emoties moeten
verwoorden. Gelukkig maar dat jij het LPF- en VB-gedachtegoed niet tot
de jouwe rekent, dat zet de verschillen lekker duidelijk neer

Ja mooi he, ik kan er gewoon niets aan doen. Jaren geleden vond ik het nog niets maar VB heeft een metamorfose ondergaan en ik vind die
DeWinter nu gewoon een prima vent die niet opzij gaat voor stads-terreur en ook niet te bang is om historische parralellen te trekken waar vind je nog zulke politici Haleber.


Nou in Frankrijk vindt je nog steeds Le Pen die kan daar ook nog aardig zijn gang gaan met zijn neo-nazisme...! :fplayer: En in Oost Europa wemelt het van racisten waar je je goed bij thuis zult voelen... In Zuid Afrika heb je ook nog een Oranje Vrijstaat... Keuze genoeg dus voor jou...!




Tegen wie praat je nou Ron?? Sta je voor de spiegel een monoloog af te steken voor een toekomstig publiek??
Maar goed, hier ga je lekker op je bek want het klopt van geen kant.
Lewis en Huntington staan niet op het neo-con lijstje van Bush en worden door zowel links als rechts geengageerde politici en intellectuelen gerespecteerd. Toevallig heb ik wat boekrecensies die jouw oordeel over Lewis vanuit onverdachte hoek kan weerleggen. Je onzin over Huntington vergeet ik maar want je leest Hofland en het NRC dus weet je automatisch dat je onzin uitkraamt na die ellenlange discussies over zijn boek.

(boek recensies)
Ik heb er één van Leo Kwarten (arabist, antropoloog en publicist en consultant voor bedrijven in het MO) die het boek besprak voor de Volkskrant en één van Sjoerd de Jong (journalist en columnist)
In het NRC handelsblad.
Ik citeer even wat zij vinden van deze schrijver die jij zomaar even beschuldigt van Islam vijandige visies en als zijnde een oorlogs-idealist
voor Bush haha, hoe verzin je het.

Kwarten in enkele citaten over Lewis en het boek (Volkskrant 25-01-02)
“….en vragen zij zich af hoe het in godsnaam zover heeft kunnen komen. Dat is ook de vraag die de Amerikaanse historicus Bernard Lewis stelt in ‘What went wrong?’ . Bij Lewis , de prominentste historicus op het gebied van het Midden Oosten van de twintigste eeuw, is deze vraag beter op zijn plaats dan bij de meeste Islamitische intellectuelen “ (…) Dergelijke rake observaties maken Lewis boek een genot om te lezen .
Zijn geniale pen, oog voor detail en effectief gebruik van historische documenten zijn onovertroffen. (…)
Lewis toont echter aan dat de modernisering van het Midden-Oosten onbewust veel verder is gegaan dan de meeste moslims zouden durven toegeven. Een prachtig voorbeeld vormt de islamitische republiek Iran (…)
‘Maar in feite hebben de Iraanse leiders de Islam verchristelijkt in institutionele zin‘meent Lewis.”

Kwarten’s kritische blik op het boek van Lewis
“Toch is het teleurstellend dat ook Lewis geen antwoord geeft op de vraag waarom het fout is gegaan met de moslims . Bovendien onderbouwt hij zijn verhandeling hoofdzakelijk met voorbeelden uit het Ottomaanse rijk, de voorloper van het moderne Turkije, terwijl je je in alle redelijkheid kunt afvragen of er eigelijk wel zoveel mis is
Met dit land. Turkije is uiteindelijk een van de meest succesvolle landen in het MO. Het is tegelijk het enige seculier land. Maar daar ligt volgens Lewis niet per definitie de oplossing voor de moslims. Secularisme ziet hij vooral als een fenomeen van de christelijke wereld, en niet als panacee voor de problemen van de moslims.”


Toen ik dit las heb ik nog wat napret gehad. Ik stond namelijk gisteren op het Institute voor Social Studies met Pim van Harten smakelijk te lachen over de belachelijke vertoning die Leo Kwarten op B&W ter gelegenheid van het proces rond al Furqaan daar ten beste had gegeven.

Hij werd toen een rechtse bal genoemd. Pim kreeg de kans van Felix Meurders om hem af te maken. Jammer dat je dit niet gezien hebt.

Kwarten was altijd al een rechtse jongen die vooral opdraaft voor het zakenleven als eertijds in Intermediair. Het is kenmerkend voor de rechtse sfeer op NOVA dat hij daar zonder tegenspraak zijn onzin kan vertellen. Men vraagt daar geen behoorlijk geinformeerde mensen meer...

De kennis van Kwarten wordt door elke MO-kenner beschouwd als beneden alle peil. En het mag dus geen wonder heten dat hij de lof steekt van "de oriëntalisten" van de neo-cons...!

Overigens schiet je je in de eigen voet door (in oranje) jouw Kwarten te laten zeggen dat Lewis duidelijk te kort schiet met zijn boek...!




Dat Hofland een bewonderaar van Huntington zou zijn, bewijst dat je niet eens meer in staat bent de columns van deze kritische liberaal te lezen.

Hofland is helemaal niet links maar hij veegt wel regelmatig met Huntington de vloer aan en wel als voetveeg van Bush en de neocons... Lees Hofland maar...! Goede intelligente en genuanceerde lectuur voor jou en andere Vlaams Blokkers...!

Maar Hofland moet jij wel twee keer lezen hoor! Andere lectuur dan Flip, daar weet je na twee woorden al precies het hele verhaal! Hofland is een intellectueel, en dat zijn voor jou en Flip gevaarlijke en onbegrijpelijke lieden.






Sjoerd de Jong (idem)-Nrc 22-02-02

“Het was Bernard Lewis, gevierd historicus van het Midden-Oosten, die begin jaren negentig in het artikel the roots of muslim rage de confrontatie tussen het westen en de wereld van de Islam een ‘botsing der beschavingen’ noemde. Een uitdrukking die S. Huntington van hem leende voor zijn beroemde, omstreden boek Clash of civilizations. Lewis (85) auteur (…) en tevens emeritus hoogleraar aan Princeton en door de N.Y. Times
‘de nestor van Midden-Oostenstudies’gedoopt, wordt door zijn critici wel beschouwd als een chauvinistische,
Rechtse tegenpool van de links-geëngageerde Edward Saïd. (…) Zoals altijd is Lewis’stijl beheerst en meesterlijk, en combineert hij een breed historisch perspectief met treffende details en anekdotes. (…)
Om het contrast met de huidige malaise scherp te stellen benadrukt Lewis allereerst dat gedurende zo’n duizend jaar de moslimwereld een oneindig beschaafdere was dan de Europese (…)”Lewis verwerpt ook het Europese kolonialisme als verklaring voor de neergang; dat was van korte duur en bovendien was de Islamitische wereld toen al in verval (..) Lewis verklaart dat uit de geschiedenis: terwijl de Christenen in het Romeinse rijk werden vervolgd en hun vrijheid moesten bevechten op het wereldse gezag, beleefde de Islam direct een stormachtig succes.”

Ik betwist niet dat Lewis een oriëntalist van naam is die een aantal lezenswaardige boeken geschreven heeft. Maar op politiek vlak heeft hij altijd zeer bevooroordeeld de zionistische trom geslagen en staat zeker bij Bush voor het grijpen als adviseur.

Dit al van 30 jaar geleden bij het verschijnen van het boek van Said over Orientalism. De New York Review of books heeft toen een lange discussie gepubliceerd waar Lewis zijn gram over deze Palestijn kwijt kon en de oudbakken visies die jij aanhaalt. Zijn zionistische bevooroordeeldheid was toen al duidelijk.

In de jaren 80 ontstond een rel aan de RUL omdat Said was uitgenodigd
als keynote-spreker voor een congres. Hans Jansen veroorzaakte deze rel en zorgde dat Said werd afgezegd en Lewis ipv hem werd gevraagd via veel gefoezel...

Je zult echt geen Nederlandse of Franse oriëntalist van naam vinden die Lewis aanvaardt. Hij wordt echt in de media enkel uit de kast gehaald om negatief over de Arabieren te oordelen. Terecht zet De Jong hem op één lijn met Huntington... Over die laatste zijn er ook lange discussies geweest over zijn eenzijdige kijk op de "gewelddadige" Islam.

Dat jij niet weet dat hij tot de koosauteurs van de neocons behoort, bewijst enkel maar je verregaande onkunde...






Sjoerd de Jong’s kritische blik op het boek

“Toch is aan dit boekje te merken dat het om een bundeling gaat, want uiteindelijk komt Lewis niet tot een geïntegreerde conclusie, behalve dan dat, wat de toekomst van het Midden-Oosten betreft, ‘de keuze aan hen is’
Ook ligt het accent doorgaans nogal zwaar op de geschiedenis van Turk-Ottomaanse rijk, terwijl de zuurste conclusies van Lewis bedoeld lijken voor de Arabische wereld en Iran”
------------------------------------------------------------------------------------
Deze journalisten schetsen toch niet bepaald het beeld van een rabiate moslim-tegenstander Haleber. Ze zijn
Inhoudelijk kritisch op bepaalde punten maar niet op de persoon of zijn denkbeelden zoals jij wel doet.
Het beeld wat Lewis schetst van de Arabische wereld is kritisch maar ook evenwichtig en objectief. Wie meer wil lezen moet het boek lezen (ned. Vertaling, Wat is er mis gegaan , betrekkingen tussen het westen en het MO, arbeiderspers, 2002)
Onder mijn reeds geplaatste topic (deel 1 en 2) getiteld
I'M RIGHT, YOU'RE WRONG, GO TO HELL" Religions and the meeting of civilization
staat het meest recente artikel van Lewis. Een informatief stuk dat objectief de drie grote godsdiensten
In de context van vandaag plaatst en vooral leesvoer is voor diegenen die de laatste discussie tussen Jaja en
Haleber hebben gevolgd .


Ik vind het altijd grappig dat je zelf al - zoals hier - je eigen beweringen ontkracht, dat bespaard mij de moeite om het nog eens dunnetjes over te doen...!

Het hoeft geen betoog dat Sjoerd de Jong geen aanhanger van Lewis is. Sjoerd de Jong grijpt in elke recensie terug op het werk van de franse islamoloog Olivier Roy die het tegendeel beweert van Lewis. Lees het laatste boek van Roy dat ik op deze site uitvoerig heb besproken. De Jong heeft dat boek tot "het boek van het jaar" uitgeroepen.


Leuk van jou te horen dat discussiant jaja tot de neocons gerekend moet worden! Ik had daar al zo'n vermoeden van. Maar jij als kenner kunt het weten!



Hoe reken je die 2/3 uit Ron, kom eens met wat feiten , gewoon voor de lol welke bevolkingen zijn het allemaal niet eens met Mika.!!

Dat is vragen naar de bekende weg...! Stel die vraag maar aan Flip de Winter of Le Pen...!

Denk je nou heus dat de niet-westerse wereld zich door jou af laat schepen met Flip de Winter en de neocons...???

Ron Haleber
27-05-03, 16:39
Aanvulling:

Hofland betitelt in een lang artikel "De ontdekking van de wereld" (13-1-020 Huntington als paniekdenker behorend tot "de school van de geharnaste denkers, de fatalisten van het erop of eronder, de directe realisten van voor 11-9. De oorlog is begonnen... zeggen S Huntington en zijn talrijke geesteverwanten. Ons doel is de overwinig en het doel heiligt de middelen. enzv.

Het moge dus duidelijk zijn dat Mika de NRC niet leest of niet kan lezen.

lennart
27-05-03, 16:47
Lewis geeft geen antwoord op de vraag waar het fout is gegaan met de moslims, omdat hij advocaat van de duivel speelt in zijn teksten. Lewis staat aan de voorhoede van perpetual war partij. Lewis schreef direct na de afloop van de koude oorlog al over de vijand die het westen zou vinden in de Islam. Samuel Huntington en later ook Fujuyama hebben vervolgens dit thema overgenomen. Beide zijn voorstander van de eeuwig durende oorlog theorie.

jaja
27-05-03, 18:19
Geplaatst door Ron Haleber

Dit al van 30 jaar geleden bij het verschijnen van het boek van Said over Orientalism. De New York Review of books heeft toen een lange discussie gepubliceerd waar Lewis zijn gram over deze Palestijn kwijt kon en de oudbakken visies die jij aanhaalt. Zijn zionistische bevooroordeeldheid was toen al duidelijk. waarbij wel vermeld moet worden dat Said deze woordenstrijd is begonnen door in zijn boek Lewis frontaal aan te vallen. Niet dat ik nou Lewis tot de standaard zou willen verheffen ... (mij iets te veel foutjes in zijn boeken ... beetje zoals wel meer mensen op dit forum ... niet zo graag feiten als wel meningen en "grote lijnen" waarbij de nuance van de werkelijkheid verloren gaat .. he Ron?)


In de jaren 80 ontstond een rel aan de RUL omdat Said was uitgenodigd
als keynote-spreker voor een congres. Hans Jansen veroorzaakte deze rel en zorgde dat Said werd afgezegd en Lewis ipv hem werd gevraagd via veel gefoezel...

Je zult echt geen Nederlandse of Franse oriëntalist van naam vinden die Lewis aanvaardt.kijk, hier zit dus een soort vicieuze cirkel. Hans Jansen zal jij wel niet als een orientalist van naam noemen... :) Mensen als Alexander de Groot (Turkoloog, ook in Leiden) vast ook niet. Het probleem zit een beetje dat er een scheiding door het wereldje loopt van mijn en dijn. Als je van hem "houdt" kun je niet serieus genomen worden etc. en stel jij dus niets voor. Zie je wel niemand van naam "houdt" van hem.
Ik ben geen arabist, maar wat me van afstand (historicus die zich graag met het mediterrane gebied bezig houdt - in de ruimste zin des woords) is de politicering van het vak "arabistiek", met uitzondering van de strikte filologen (taal boven alles, het geeft niet wat er staat, als er maar taal staat). En de stammenstrijd die daarbij wordt uitgevochten ... brrrr




...Leuk van jou te horen dat discussiant jaja tot de neocons gerekend moet worden! Ik had daar al zo'n vermoeden van. Maar jij als kenner kunt het weten! het betoog van Mika en jou gelezen hebbend vind ik het toch steeds weer beangstigend hoe jij conclusies trekt. Mika noemt de term neo-cons niet. Jij doet dat door de door hem genoemde figuren daarbij in te delen. Vervolgens noemt Mika mij ook als "getuige" waaruit jij concludeert dat ik ook neo-con ben ... niet 100% logisch ... daar sla je toch echt weer eens een paar stappen over in de logica.
Als dit wel logisch zou zijn, dan zou je consequent moeten zijn en Sjoerd de Jong ook een neo-con noemen - Mika voert hem toch ook als getuige op ....???:)

Ron Haleber
27-05-03, 18:48
Geplaatst door jaja
waarbij wel vermeld moet worden dat Said deze woordenstrijd is begonnen door in zijn boek Lewis frontaal aan te vallen. Niet dat ik nou Lewis tot de standaard zou willen verheffen ... (mij iets te veel foutjes in zijn boeken ... beetje zoals wel meer mensen op dit forum ... niet zo graag feiten als wel meningen en "grote lijnen" waarbij de nuance van de werkelijkheid verloren gaat .. he Ron?)

kijk, hier zit dus een soort vicieuze cirkel. Hans Jansen zal jij wel niet als een orientalist van naam noemen... :) Mensen als Alexander de Groot (Turkoloog, ook in Leiden) vast ook niet. Het probleem zit een beetje dat er een scheiding door het wereldje loopt van mijn en dijn. Als je van hem "houdt" kun je niet serieus genomen worden etc. en stel jij dus niets voor. Zie je wel niemand van naam "houdt" van hem.
Ik ben geen arabist, maar wat me van afstand (historicus die zich graag met het mediterrane gebied bezig houdt - in de ruimste zin des woords) is de politicering van het vak "arabistiek", met uitzondering van de strikte filologen (taal boven alles, het geeft niet wat er staat, als er maar taal staat). En de stammenstrijd die daarbij wordt uitgevochten ... brrrr

Welkom jaja, terug van weggeweest!

Even over de personen die je in het strijdperk voert. Inderdaad Hans Jansen heeft zijn beperkingen ondanks zijn studie met internationale faam over de belijdenis van de jihadstrijder die Sadat vermoordde......

Ondanks dat ik hem bestrijd kan Hans Jansen het niet laten als hij mij tussen zijn publiek opmerkt, zijn lezing te staken en mij tegen de wil van de voorzitter in om mijn kritiek te vragen - iets dat buiten jouw voorstellingsvermogen ligt. Hij is dus mijn gerespecteerde collega...

Met Sander de Groot heb ik menige fles goede wijn geleegd genietend van de moppen die wij elkaar over de Turken hier en elders vertellen. We hebben samen zelfs nog eens een boek willen schrijven....

Nee, ik prefereer mijn vak boven dat van de meestal saaie historici als die rechtse corpsbal meneer Boekestein bij jou in Utrecht. gruwelijk die vent! Die ben jij toch niet zelf, hoop ik althans... Al kreeg ik tijdens de Irakoorlog wel sterke vermoedens in die richting...

Voor de prikkers: dat was die lange Bushfan die met Nelie Smit Kroes op de NOS steeds bot maar slim de Irakoorlog verdedigde...





het betoog van Mika en jou gelezen hebbend vind ik het toch steeds weer beangstigend hoe jij conclusies trekt. Mika noemt de term neo-cons niet. Jij doet dat door de door hem genoemde figuren daarbij in te delen. Vervolgens noemt Mika mij ook als "getuige" waaruit jij concludeert dat ik ook neo-con ben ... niet 100% logisch ... daar sla je toch echt weer eens een paar stappen over in de logica.
Als dit wel logisch zou zijn, dan zou je consequent moeten zijn en Sjoerd de Jong ook een neo-con noemen - Mika voert hem toch ook als getuige op ....???:)

Goed lezen: over jou als eventuele neocon stel ik de vraag aan Mika of hij die mening heeft - en die vraag heeft hij nog niet beantwoord...!

Sjoerd de Jong sluit ik alleen al uit als neo-con omdat Mika geeneens in staat is zijn columns te lezen evenmin als die van Hofland!

lennart
27-05-03, 18:57
Boekestein :stomp: Ik vraag me af wat hij er nu van vindt dat er geen WMDs zijn gevonden. Zal die wel aankomen met jamaar democratie. Dan zeg je tegen hem dat er in het Pentagon ideeen opgaan om er maar een militair dictatuur van te maken in Iraq. Dan zal die wel komen, jamaar nu hebben ze teminste vrijheid in Iraq. AJB zeg.

Ron Haleber
27-05-03, 19:05
Geplaatst door lennart
Boekestein :stomp: Ik vraag me af wat hij er nu van vindt dat er geen WMDs zijn gevonden. Zal die wel aankomen met jamaar democratie. Dan zeg je tegen hem dat er in het Pentagon ideeen opgaan om er maar een militair dictatuur van te maken in Iraq. Dan zal die wel komen, jamaar nu hebben ze teminste vrijheid in Iraq. AJB zeg.

Lennart, dit is nu precies het antwoord dat ik van "arend jan" jaja verwacht...!

Tijdens de oorlog in Irak ging mijn discussie om dezelfde zaak en wierp ik hem de duidelijk onjuiste bedoelingen van de USA als "2e Mongolen"-invasie voor de voeten, maar ik kreeg geen reactie van hem op mijn lange betoog... Het is duidelijk dat de bezetting nu zelfs via de VN gelegitimeerd is...

BiL@L
29-05-03, 23:40
Ik ga binnenkort bijles geven in wiskunde aan een Palestijn die net 9 maanden in NL verblijft, zodat ie zijn bacalloria kan halen... :)

Ps. Ron wil volgens mij dat Marokkanen gaan leren 'schelden'. ;)

Pps. Kan iemand mij een bios aanbevelen in Brussel? Site?

Ron Haleber
30-05-03, 09:10
Geplaatst door BiL@L
Ps. Ron wil volgens mij dat Marokkanen gaan leren 'schelden'. ;)



Beste Bil@l,

Hierboven is te zien hoe je rancuneuze Vlaams Blokkers goed aan het schelden krijgt.

Ik kan jouw Palestijn dus om te leren schelden het beste aanraden om een discussie met VB-er Mika te beginnen...!


Die Palestijn zal dan wel ff aan de discussie-techniek van Flip de Winter moeten wennen zoals tegenover Abou Jahjah:

Starten met je 'tegenstander' zonder enig argument voor onbenul en nitwit uit te maken... Als je hem dan goed geïntimideerd denkt te hebben en je de even gefrustreerde kijkers als jezelf op je hand zullen zijn ga je verder.

Daarna ga je natuurlijk nooit op zijn redenering of argumenten in. Je selecteert en knipt lukraak wat losse teksten uit zijn betoog die je gebruikt om door te gaan met hem uit te schelden.

Je moet je daarbij nooit blootgeven door zelf het bewijs te geven dat je niet kunt nadenken en nergens iets van weet. De zaak waar het over zou gaan verzwijg je dus en je gooit het op de namen van een aantal voor jou onbekende personen - rechtse politieke vrienden - waarvan je enkel de naam kent - die volgens jouw VB-ers gelijk hebben.

Om de lezer daarvan te overtuigen moet je enorm bluffen: je hebt karrevrachten documentatie over allerlei zaken die je 'tegenstander' zullen verpletteren. Je moet natuurlijk uit die niet bestaande vrachten niets opdiepen. Want in een discussie daarover ga je meteen de mist in en bewijs je natuurlijk het tegendeel van wat je beweert.

Als je 'tegenstander' blijkt die personen wél te kennen dan ga je daar niet op in maar gebruikt dat voor verder schelden dat hij ongelijk heeft en onzin zegt... Je kunt natuurlijk niet anders want je kent die mensen niet en hebt nog nooit een letter van ze gelezen... Dus nooit er op ingaan anders dan om je 'tegenstander' te ridiculiseren!

Dit recept werkt perfect - succes verzekerd, zeker bij Belgen...! De meeste mensen weten nu eenmaal niets van gecompliceerde politieke zaken en zeker niets over islam, dus je wint altijd...!

Groeten Ron.




p.s. ik ga van de zon genieten; als het regent, schrijf ik weer wat hier.

BiL@L
01-06-03, 12:59
:D

Ik heb het maar op wat mooie parken en een bezoek aan de Islamitische moskee dat gelegen was in 1 van die parken daaro. Cinquantine als ik mij niet vergis. Jammer trouwens dat ze daar de vrijdagspreek alleen naar het Frans vertalen en niet naar het NL, daar alles op straat wel in zowel de Franse als de NL' se taal stond weergegeven. Best wel raar eigenlijk, helemaal als je er achter komt dat bijna niemand NL spreekt.
:p