PDA

Bekijk Volledige Versie : Israel overweegt om bij EU te komen



Mark
23-05-03, 09:30
Israel overweegt om bij EU te komen

bron:United Press

Israël zou best bij de Europese Unie willen. Een delegatie van de Europese Unie was deze week op bezoek in Israël. Deze werd verrast toen de Israelische minister van Buitenlandse Zaken, Silvan Shalom, zei dat zijn regering overwoog om zich aan te melden bij de EU als een kandidaat lidstaat.

"Het betekent niet dat hij het dossier klaar maakt voor morgen", zo zei een Israëlische woordvoerder. "In principe denk de minister dat er een mogelijkheid bestaat dat Israel zich bij de Europese Unie zal voegen, aangezien Israel en de EU dezelfde economie en democratische waarden delen."

Shalom stipte het onderwerp aan, maar er is geen onmiddellijk uitzicht dat Israël bij de EU zal komen aangezien een van de voorwaarden waaraan een kandidaat-lid moet voldoen is dat het geen uitstaande grensconflicten heeft met naburige landen. Maar als Israël tot een vredesakkoord komt met Syrië en Libanon (Israël heeft al vrede gesloten met Egypte en Jordanië) dan zou een lidmaatschap mogelijk zijn.

Simon
23-05-03, 09:34
Ze durven wel. Als één staat zich onbeschoft tegenover de EU heeft gedragen is het wel Israel. Enfin, laten de Palestijnen zich ook maar snel aanmelden.

Simon

Ahlu_Sunaah
23-05-03, 09:40
Dit is de makkelijkste manier om het zionisme verder in europa te verspreiden.....Ze hebben Amerika al in hun zak...nu nog europa.....als de joodse lobby ook in de europese commisie invloed kan oefenen ....dan ben je echt machtig...dat is wat de joden ook willen....overal heerschappij...anders waren ze wel blij met hun huidige land....dan staat er weer een hitler figuur op en dan begint de ellende weer...

Mark
23-05-03, 09:47
Tja... het land ligt gewoon niet in Europa, daarom vind ik ook dat ze geen lid kunnen worden.

Puk
23-05-03, 10:24
Geplaatst door Ahlu_Sunaah
Dit is de makkelijkste manier om het zionisme verder in europa te verspreiden.....Ze hebben Amerika al in hun zak...nu nog europa.....als de joodse lobby ook in de europese commisie invloed kan oefenen ....dan ben je echt machtig...dat is wat de joden ook willen....overal heerschappij...anders waren ze wel blij met hun huidige land....dan staat er weer een hitler figuur op en dan begint de ellende weer...

Ze doen ook al mee aan het songfestival!! :brozac:

Pixelshade
23-05-03, 10:28
Dikke jompo voor ze, ze komen er niet in!!!!

Zelfs de bezokers van FOK! willen ze niet, en dat zegt veel!
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=28975

Pixelshade
23-05-03, 10:31
Geplaatst door Puk
Ze doen ook al mee aan het songfestival!! :brozac:

puk zal ze natuurlijk met open armen ontvangen

Sawda
23-05-03, 10:46
De globalisatie breidt zich verder uit. Mocht Israel zich aansluiten bij de EU dan kan je er bij voorbaat uitgaan dat Amerika dit ook graag zou willen. En wat betreft de euro deze kan weer plaats innemen voor de dollar, qua waarde scheelt het niet. Al met al het heet niet voor niets The New World Order.

Puk
23-05-03, 10:54
Geplaatst door Pixelshade
puk zal ze natuurlijk met open armen ontvangen

Dat heb je goed gezien!

Pixelshade
23-05-03, 10:56
Geplaatst door Puk
Dat heb je goed gezien!

sterf

Puk
23-05-03, 10:57
Geplaatst door Sawda
De globalisatie breidt zich verder uit. Mocht Israel zich aansluiten bij de EU dan kan je er bij voorbaat uitgaan dat Amerika dit ook graag zou willen. En wat betreft de euro deze kan weer plaats innemen voor de dollar, qua waarde scheelt het niet. Al met al het heet niet voor niets The New World Order.

Zo'n soort globalisatie kan mij niet snel genoeg gaan.

Iedereen democratisch.

Lang leve de dollar!

Puk
23-05-03, 10:58
Geplaatst door Pixelshade
sterf

val dood

Pixelshade
23-05-03, 10:58
Geplaatst door Puk
Zo'n soort globalisatie kan mij niet snel genoeg gaan.

Iedereen democratisch.

Lang leve de dollar!

:moe: *zucht*

Pixelshade
23-05-03, 10:59
Geplaatst door Puk
val dood

rot

Mark
23-05-03, 11:02
Nou ik ben tegen, het is al onbegrijpelijk dat ze Turkije erbij halen die misschien 1% in Europa liggen...

Sawda
23-05-03, 11:06
Geplaatst door Puk
Zo'n soort globalisatie kan mij niet snel genoeg gaan.

Iedereen democratisch.

Lang leve de dollar!

Alsjeblieft Puk doe niet zo naïef.

Democratisch net zoals de euro die we door onze strot kregen gedrukt.

Onno25
23-05-03, 11:09
MMM, Ik zie dat wel zitten, Israel hoort natuurlijk qua cultuur, waarden en normen etc. gewoon bij ons.

Het zal overigens een beetje lastig worden want er zijn een hoop dingen waar een kandidaat lid aan moet voldoen met betrekking to mensenrechten, vrije e.d.

Ook denk ik dat het vrije verkeer van personen binnen de EU voor een hoop Israeliers een struikelblok zal zijn, za hebben dan juridisch geen enkele basis meer om een staat met een meerderheid joden te behouden.


.....als de joodse lobby ook in de europese commisie invloed kan oefenen

Dit is natuurlijk weer het bekende antisemitische geleuter, Israel heeft maar zes miljoen inwoners en zou in Europa niet erg veel te vertellen hebben. Net als alle andere kleine landjes zal het vooral moeten luisteren naar wat de grote drie graag willen.


dan staat er weer een hitler figuur op en dan begint de ellende weer...

:watte?:

Pixelshade
23-05-03, 11:11
Geplaatst door Onno25

Dit is natuurlijk weer het bekende antisemitische geleuter, Israel heeft maar zes miljoen inwoners en zou in Europa niet erg veel te vertellen hebben. Net als alle andere kleine landjes zal het vooral moeten luisteren naar wat de grote drie graag willen.


bullshit, ze besturen amerika al, en nu europa nog? die lobby van hun wil macht over alles en dat lukt ze bijna

Pixelshade
23-05-03, 11:14
maar als ze bij de EU zouden willen dan moeten ze dus wel al hun smerige praktijken stoppen, mischien zou dat een voordeel zijn

Sawda
23-05-03, 11:19
Geplaatst door Pixelshade
maar als ze bij de EU zouden willen dan moeten ze dus wel al hun smerige praktijken stoppen, mischien zou dat een voordeel zijn

Dit zal echt niet gebeuren, ze hebben die vlag niet voor niets.
Irak en Palestina hebben ze al binnen nu nog de rest.

Puk
23-05-03, 11:27
Geplaatst door Sawda
Alsjeblieft Puk doe niet zo naïef.

Democratisch net zoals de euro die we door onze strot kregen gedrukt.

Dat ben ik met je eens.

Maar daarom kunnen we nog wel de dollar democratisch invoeren.

Puk
23-05-03, 11:31
Geplaatst door Pixelshade
maar als ze bij de EU zouden willen dan moeten ze dus wel al hun smerige praktijken stoppen, mischien zou dat een voordeel zijn

Laten we het zo afspreken.

Als er een twee-staten oplossing is mogen Israël en Palestina allebei bij de EU.

Sawda
23-05-03, 11:33
Geplaatst door Puk
Dat ben ik met je eens.

Maar daarom kunnen we nog wel de dollar democratisch invoeren.

Tuurlijk, maar dan wel d.m.v. een referendum onder alle burgers van Europa.

Quezr
23-05-03, 11:33
laat ze lekker wegrotten

Puk
23-05-03, 11:35
Geplaatst door Sawda
Tuurlijk, maar dan wel d.m.v. een referendum onder alle burgers van Europa.

Dat vind ik ook.

Puk
23-05-03, 11:36
Geplaatst door Quezr
laat ze lekker wegrotten

Israël èn Palestina??

barfly
23-05-03, 12:13
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat Israel bij de EU komt want volgens mij is Marokko al afgewezen omdat ze niet in Europa liggen. Dus is de conclusie wat betreft Israel ook duidleijk.

indygirl_roosje
23-05-03, 13:18
Als Israel bij de E.U, komt, hang ik de zwarte vlag uit.Turkije mocht niet bij de E.U., omdat het de mensenrechten schendt; nou, het hele feit dat er nog een staat is als Israel, die op geweld, terreur en Apartheid is gebaseerd, is op zichzelf al een schending van de Algemene Verklaring van de Rechten van de Mens. Aan de andere kant, verbazen doet het me niet, want Europa heeft de beste banden met imperialistische staat en mensenrechtenschender nr. 1 de V.S. van Amerika..... Nog los van het feit dat het hele idee geografisch gezien nonsens is, bewijst dit nog eens ten overvloede dat Israel weigert te integreren in de regio en zich als een Westerse, agressieve regionale grootmacht opstelt.


Ma'asalama,


Rosalinda.

Donna
23-05-03, 13:22
In een tijd waarin de EU overweegt het associatieverdrag met Israel op te zeggen is dit wel een handige zet van de minister van BUZA.

Mark
23-05-03, 13:24
EUROPESE unie

Israel ligt in Azie

einde discussie

Donna
23-05-03, 13:36
Geplaatst door Mark
EUROPESE unie

Israel ligt in Azie

einde discussie


Azie? :confused:

Je denkt toch hopelijk niet dat Israel echt lid van de EU wil worden? Israel maakt er al sinds jaar en dag geen geheim van nergens lid van te willen worden. Vanuit de optiek van Israel erg begrijpelijk, het land wil gezien de omstandigheden 100 % zelfstandigheid in beleid. Verder weigert Sharon zelfs met EU ministers te spreken als ze op bezoek zijn, dus ik denk dat dit een strategische zet is: de EU begint er gezien Sharons houding steeds minder in te zien nog met Israel te willen spreken (ze mogen toch met niemand praten), daarentegen willen Arafat en Abbas maar wat graag met Europeanen spreken, en de EU denkt er nu zelfs over het associatieverdrag met Israel helemaal op te zeggen (wat een gigantische economische strop wordt voor Israel, zeker nu er al zoveel werkeloosheid is). Tijd om stroop te smeren.

Israel in 1 unie met Duitsland? En Frankrijk?

Ik bedoel hallo............

Tomas
23-05-03, 13:38
Geplaatst door Mark
EUROPESE unie

Israel ligt in Azie

einde discussie

Continentenfetisjist!

Nee, ik geloof in een groot-Europa. Ooit komt er een dag dat wij de hele wereld overnemen!

Tomas
23-05-03, 13:39
Geplaatst door Donna
Azie? :confused:


Blond?

Nee, je hebt gelijk: Het midden-oosten.

De Rode Roos
23-05-03, 13:50
Mensen halen het voorbeeld van Turkije aan...als dat land "misschien" bij de Unie mag, dan zou Israel dat ook mogen?...zeggen ze dan. Turkije ligt voor een deel in Europa. Kijk maar naar Constantinopel/Instanbul. Griekenland was Ottomaans. Balkan was Ottomaans. Historisch gezien hebben de Turken altijd al veel interactie met Europa gehad. Een ander deel van Turkije ligt in het Midden-Oosten, waar voornamelijk Koerden wonen. En dit kunnen tegenstanders als argument opvoeren.

Ik ben tegen Israel als EU-lid. De cultuur is niet dezelfde. Israel is geen democratie, maar een theocratie. In Israel wordt niet-joden gewoon gediscrimineerd. Mensenrechten lappen ze aan hun laars. Etc

Israel ligt in Azie en ze moeten maar eens werken aan goede relaties daar, ipv hier aan songfestivals mee te doen en de voetbal. De zionisten hopen hiermee heel veel invloed te kunnen krijgen in de EU, net zoals ze de VS al in de tang hebben. Dat kunnen ze wel vergeten.

Canaris
23-05-03, 14:11
Ik ben kritisch ingesteld wanneer het gaat om een EU lidmaatschap van Israel , maar als ik hier de fäkal onzin lees, zeg


Welkom, kom er maar in.
Ik stem voor

Mark
23-05-03, 14:15
Geplaatst door Canaris
fäkal

??

Canaris
23-05-03, 14:42
faekal
faekalien

faecalien

stront

mrz
23-05-03, 15:16
"In principe denk de minister dat er een mogelijkheid bestaat dat Israel zich bij de Europese Unie zal voegen, aangezien Israel en de EU dezelfde economie en democratische waarden delen."

Shit man laat die as van het kwaad nu beetje op 1 plek geconcentreerd blijven bij de zwarte schapen die daar vrijwillig voor kiezen ipv over de hele wereld als een olievlek te gaan verspreiden :cheefbek: Of wacht, daar was Bush zowiezo al mee bezig... :rolleyes:

Waiting
23-05-03, 20:42
Geplaatst door Ahlu_Sunaah
Dit is de makkelijkste manier om het zionisme verder in europa te verspreiden.....Ze hebben Amerika al in hun zak...nu nog europa.....als de joodse lobby ook in de europese commisie invloed kan oefenen ....dan ben je echt machtig...dat is wat de joden ook willen....overal heerschappij...anders waren ze wel blij met hun huidige land....dan staat er weer een hitler figuur op en dan begint de ellende weer...

Ik krijg toch echt kippevel...
Wat is er toch mis de laatste tijd op dit forum, het is hardnekkig brrr :jammer:

Mark
23-05-03, 20:53
Geplaatst door Waiting
Ik krijg toch echt kippevel...
Wat is er toch mis de laatste tijd op dit forum, het is hardnekkig brrr :jammer:

cheer up Waiting, vrijwel niemand neemt die conspiracies serieus.

maar Israel mag nog steeds geen lid worden! :moeilijk:

Waiting
23-05-03, 21:22
Geplaatst door Mark
cheer up Waiting, vrijwel niemand neemt die conspiracies serieus.

maar Israel mag nog steeds geen lid worden! :moeilijk:

Ik snap best dat niemand daar op zit te wachten, hoeft van mij ook niet hoor...
Als ze maar gewoon aan het Eurovisie songfestival mee mogen blijven doen en aan de europese competities. ;)

Waiting
23-05-03, 21:29
Geplaatst door De Rode Roos


Ik ben tegen Israel als EU-lid. De cultuur is niet dezelfde. Israel is geen democratie, maar een theocratie. In Israel wordt niet-joden gewoon gediscrimineerd. Mensenrechten lappen ze aan hun laars. Etc



Je kan tegen zijn hoor maar wat zijn dit voor verhaaltjes, net als dat Engeland de Noord-Ieren behandelden bedoel je?
En hoe dan het feit dat de helft van de Israeliers Europeanen zijn?
De cultuur is niet hetzelfde?
Grapjas, je eigen cultuur de Europese cultuur is nota bene mede-gevormd door de Joodse cultuur :haha:

Enfin, het feit dat Israel in oorlog is met haar buurlanden is een voldoende argument om Israel geen deel uit te laten maken van de EU, mee eens.

Spare the crap!

Pixelshade
23-05-03, 21:45
Geplaatst door Waiting
Je kan tegen zijn hoor maar wat zijn dit voor verhaaltjes, net als dat Engeland de Noord-Ieren behandelden bedoel je?
En hoe dan het feit dat de helft van de Israeliers Europeanen zijn?
De cultuur is niet hetzelfde?
Grapjas, je eigen cultuur de Europese cultuur is nota bene mede-gevormd door de Joodse cultuur :haha:

Enfin, het feit dat Israel in oorlog is met haar buurlanden is een voldoende argument om Israel geen deel uit te laten maken van de EU, mee eens.

Spare the crap!

laat ik het simpel zeggen ISR!@# is een SCHURKENSTAAT
ok?

Ahlu_Sunaah
23-05-03, 21:57
>MMM, Ik zie dat wel zitten, Israel hoort natuurlijk qua cultuur, waarden >en normen etc. gewoon bij ons.

F16, apache op burgerdoelen gebruiken... huizen oplazen, schieten met scherp op kinderen die stenen gooien, grote arsenaal aan ABC wapens en kernwapens...etc (ik praat de palestijnse acties niet goed hiermee!). zijn geen waarde en normen die we hanteren hier in europa waar we de welvaart proberen met ieder mens ongeacht geloof achtergrond of ras.


>Dit is natuurlijk weer het bekende antisemitische geleuter, Israel heeft >maar zes miljoen inwoners en zou in Europa niet erg veel te vertellen >hebben. Net als alle andere kleine landjes zal het vooral moeten >luisteren naar wat de grote drie graag willen.

volgens mij heb jezelf nooit verdiept in het lobby werk van de joden. In amerika zijn zij ook in de minderheid maar zij hebben het daar wel voor het zeggen!

leef in vrede!

mrz
23-05-03, 23:40
Geplaatst door Waiting
Grapjas, je eigen cultuur de Europese cultuur is nota bene mede-gevormd door de Joodse cultuur :haha:

Waarheid als een koe.


Enfin, het feit dat Israel in oorlog is met haar buurlanden is een voldoende argument om Israel geen deel uit te laten maken van de EU, mee eens.

Spare the crap!

indeed. :huil:

i love israel
24-05-03, 09:34
dat turkije niet bij de EU kan komen heeft niets te maken met de schending van mensenrechten etc. dat heeft er gewoon mee te maken dat duitsland en frankrijk geen 3de grote staat naast zich duldt. zowel duitsland als frankrijk zijn bang om dan minder macht te hebben binnen de EU.

ik ben er geen voorstander van dat israel in de EU komt. waarom zouden ze. maar mochten ze het toch echt wilen en er toestemming voor krijgen dan zullen ze net als nederland maar heel weinig te vertellen heben.

Simon
25-05-03, 12:36
Kijk hoe graag Israel bij de EU wil staat vandaag in de Haarzetz:

Sharon opposes idea of int'l Mideast summit in Egypt

By Arnon Regular, Nathan Guttman, Gideon Alon and Aluf Benn, Haaretz Correspondents, and Agencies

Despite his expression of support for the road map, Prime Minister Ariel Sharon is opposed to convening a U.S.-led international Mideast summit in Sharm el-Sheikh, Egypt, that would include representatives from Europe and the United Nations to promote the road map, sources in Jerusalem indicated Saturday night.