PDA

Bekijk Volledige Versie : Aardbeving Algerije: dodental loopt op



000NobelPrizes
23-05-03, 14:26
En geheel volgens verwachtig geen moslim hier die ook maar een seconde stilstaat bij de 'moslimbroeders' in Algerije. Triest hoor.
Frankrijk en Duitsland hebben al hulp aangeboden, nu maar hopen dat de Algerijnse regering ze toelaat om support te verlenen. Bij de overstromingen in 2001 werd ook al hulp geweigerd: geen mens die mocht controleren of de hulpgoederen bij degenen die het nodig hadden, terecht zijn gekomen. Ze zouden aangeklaagd moeten worden voor misdaden tegen de menselijkheid.

Niemand interesse voor het onderwerp? I'm not surprised. Of is er al een conspiracy theory in het leven geroepen dat de joden daar proeven hebben gedaan met nucleair materiaal en die aardbevingen hebben veroorzaakt, misschien? Hm?

lennart
23-05-03, 14:33
Algerijnse regering ze toelaat om support te verlenen


Nou waarschijnlijk niet. Want Algerije is een dictatuur zonder weerga, dat algelopen jaren 10,000 duizenden mensen om het leven heeft gebracht om in het zadel te blijven, na de desastreus verlopen verkiezingen waarin de moslims partij van het FIS had gewonnen. Niet ondanks, maar mede door druk vanuit Europa heeft Boutaflika toen de verkiezingen geannulleerd en een terreurbewind geinstalleerd. Lang leve de Westerse normen en waarden. Maar hoor ik jou OOIT over dit terreurregime? Nee eigenlijk nooit. Jou interesseert het je alleen om negatieve dingen te schrijven over moslims, en claimen dat alle moslims anti-joods zijn. Goh en laat jij nu een van de weinige Joden op dit forum zijn. Denk jij dat je je Joodsheid goed vertegenwoordigt met je eeuwige geziek? Denk je dat door je geziek het anti-semitisme al afneemt in de samenleving?

000NobelPrizes
23-05-03, 14:41
Ik ben, voor de 100ste keer, niet joods Lennart. Je bent slecht geinformeerd, as usual.

En wat hebben westerse normen en waarden hiermee te maken? Het is onmogelijk om elke hufterige regering wereldwijd direct te linken als zijnde de schuld van het westen: iedereen met ook maar een beetje verstand zou zich slap van het lachen afkeren van dat uitgesleten argument.
Je wekt hiermee de indruk dat regeringsleiders als in Algerije geen enkele eigen inbreng of power hebben, maar slechts willoze speelpoppen zijn van westerse demonen. Dat is pure discriminatie.
Ellende ergens? Weten die stombo's daar veel: die kunnen niks, het westen regelt alles. Ook misere, hongersnood, natuurrampen en dictatoriale regimes die martelen en hun eigen onderdanen zwaar tekort doen.
Ja hoor.

lennart
23-05-03, 14:51
Ik weet niet of jij je nog kan herinneren toen de FIS de verkiezingen had gewonnen, maar kan jij je EEN Westerse regeringleider herinneren die het belachelijk vond dat de verkiezingen werden geannuleerd. Frankrijk stond op dat moment keihard achter Boudiaff. FIS leider Chadly, die de eerste verkiezingsronde had gewonnen werd gedwongen zich terug te trekken uit de verkiezingsrace.

Maargoed, slecht geinformeerd dus.

Ik heb jou nog nooit een topic zien plaatsen waarin jij het niet nodig vond om te zeggen "Niemand interesse voor het onderwerp? I'm not surprised. Of is er al een conspiracy theory in het leven geroepen dat de joden ...."

000NobelPrizes
23-05-03, 14:59
Ik heb jou nog nooit een topic zien plaatsen waarin jij het niet nodig vond om te zeggen "Niemand interesse voor het onderwerp? I'm not surprised. Of is er al een conspiracy theory in het leven geroepen dat de joden ...." [/B]
Ach, hoe zou dat nou komen. Heeft het misschien iets te maken met het geweld tegen joden in Nederland en Frankrijk, en de uit de klauwen gelopen 'demonstratie' (mild uitgedrukt) tegen Israel vorg jaar?
Al die haat is gebaseerd op dat nobele broederschap dat moslims claimen te hebben. Maar ze leveren zelf dagelijks bewijzen dat dit een leugen is.

000NobelPrizes
23-05-03, 15:10
Geplaatst door lennart
Ik weet niet of jij je nog kan herinneren toen de FIS de verkiezingen had gewonnen, maar kan jij je EEN Westerse regeringleider herinneren die het belachelijk vond dat de verkiezingen werden geannuleerd. Frankrijk stond op dat moment keihard achter Boudiaff. FIS leider Chadly, die de eerste verkiezingsronde had gewonnen werd gedwongen zich terug te trekken uit de verkiezingsrace.



Overigens geef ik je gelijk dat onverschilligheid naar moslims in deze landen, niet exclusief is voorbehouden aan hun moslimbroeders. Het is hoogstens een punt op de agenda van de VN, en de gewone man leeft zijn leven elders voort. Ach ja, wat kan de rondgegeten Europeaan, van welke afkomst dan ook, zich nu voortdurend druk maken om wat er overal gebeurt? Mits 't het Midden Oosten betreft natuurlijk: in dat geval raakt het opeens iedereen diep het hart, en raken de gemoederen zo hoog opgezweept dat men tot geweld en in het slechtste geval ook moord in staat is. Maar ja, dan moeten er wel joden in het spel zijn natuurlijk.

lennart
23-05-03, 15:26
Als Israel geen Joodse staat zou zijn, maar een Ethiopische Christelijke staat, die verder exact zo reageert als Israel nu doet, dan zouden complottheorien over ethiopische christenen gaan.

000NobelPrizes
23-05-03, 15:38
Geplaatst door lennart
Als Israel geen Joodse staat zou zijn, maar een Ethiopische Christelijke staat, die verder exact zo reageert als Israel nu doet, dan zouden complottheorien over ethiopische christenen gaan.
Good heavens. Als.. als... als... Als de Westelijke Sahara niet bezet zou zijn door de Marokkanen, zouden de Sahrawi hun eigen land hebben in plaats van nu elders onderdrukt te moeten leven. Als Ethiopie en Eritrea geen 4 miljard dollar hadden gespendeerd aan wapens voor hun oorlog, was er geen hongersnood geweest. Als de moslims hier zich niet alleen toespitsen op alles wat met Israel te maken heeft, maar ook 's wat aandacht hadden besteed aan de Tsjetsjenen, Srebrenica, Sudan, de Algerijnen etc, zou ik vast nog gaan geloven dat er hier sprake is van maatschappelijke interesse.

000NobelPrizes
23-05-03, 15:41
Geplaatst door Grietje
aartsvijand marokko heeft veel geld en goederen ingezameld voor de hulpbehoevenden na de overstromingen. de link die jij maakt tussen mensen die door een natuurramp worden getroffen en mensen die door kogels worden geveld is pervers.

Vind je? Hoe zit het dan met de moslims in Srebrenica die door kogels waren geveld? Er staan nu 3 Joego's terecht voor deze massamoord - ik hoor er niemand over.

taouanza
23-05-03, 17:21
aartsvijand marokko heeft veel geld en goederen ingezameld voor de hulpbehoevenden na de overstromingen. de link die jij maakt tussen mensen die door een natuurramp worden getroffen en mensen die door kogels worden geveld is pervers.



151steenpuisten heeft wel gelijk deze keer.
ook de overstroming in marokko zelf had nauwelijks aandacht gehad hier op het forum.


en ik vind het wel heel hypocriet van de aartsvijand om hulp goederen te sturen naar de buurland terwijl de eigen bevolking noodlijd.
een vriendin van mij heeft de getroffen gebieden bezocht met kerst en vertelde dat de mensen in erbarmelijke toestanden leefden. ze zijn de vorige overstroming nog niet eens te boven en nu zijn ze weer alles kwijt.

lennart
23-05-03, 19:42
Geplaatst door J.M.T.
De vraag is of Boudiaff naar wie dan ook geluisterd zou hebben - inclusief Frankrijk als die de verkiezingen geannuleerd hadden willen zien.

En wat is het alternatief voor Boudiaff? Is het juist wat ik hoorde dat moslim fundamentalisten/islamisten klaar staan om van hem over te nemen - sharia et al?

Wel, als je naar Algarije kijkt - naar de gevolgen van die aardbeving dan kun je alleen maar zeggen dat Allah hard is voor de Algerijnen. Vreselijk!

J.M.T.

Het FIS had de verkiezingen gewonnen, dat is nu democratie. Als het FIS toen de macht had overgenomen, dan hadden we waarschijnlijk nooit met moslim terrorisme gezeten. Want de soep wordt nooit zo heet gegeten als die wordt op gediend.

Tomas
23-05-03, 20:30
Geplaatst door lennart
Want de soep wordt nooit zo heet gegeten als die wordt op gediend.

Voor een meester conspiracy theoreticus is dit natuurlijk een dodelijke uitspraak.

lennart
23-05-03, 20:41
Geplaatst door Tomas
Voor een meester conspiracy theoreticus is dit natuurlijk een dodelijke uitspraak.

:hihi: Zoals Kissinger al zei, buitenlandse politiek heeft niets met menselijkheid te maken.