PDA

Bekijk Volledige Versie : Is Nederland beter af zonder Marokkanen?



Filosoof11
23-05-03, 16:08
Open vraag. Wel hard, geef ik toe.
Heb zelf de grote instroom immigranten meegemaakt. Nu denk ik, hebben die mensen Nederland verrijkt of verarmd.
Denk zelf jammer genoeg het laatste.
Aggressie, sexisme, antisemitisme, antinederlands, antichristelijk.
Wat niet wil zeggen dat er niet veel lieve mensen bij zitten. (laten we de rest terugsturen}

Mark
23-05-03, 16:17
*zucht* wat een nutteloze vraag... verveeld


ga jij nou maar alvast een lijstje maken van wie er allemaal aardig zijn en kom dan terug.

Simon
23-05-03, 16:17
Geplaatst door Filosoof11
Open vraag. Wel hard, geef ik toe.
Heb zelf de grote instroom immigranten meegemaakt. Nu denk ik, hebben die mensen Nederland verrijkt of verarmd.
Denk zelf jammer genoeg het laatste.
Aggressie, sexisme, antisemitisme, antinederlands, antichristelijk.
Wat niet wil zeggen dat er niet veel lieve mensen bij zitten. (laten we de rest terugsturen}

Ik vind dit zielig geleuter. Ga zelf terug in die baarmoeder waar je vandaan komt.

Simon

Filosoof11
23-05-03, 16:22
Baarmoeder of niet. De vraag blijft: hebben deze immigranten Nederland verrijkt of verarmd?
Lijkt me een zeer wezenlijke vraag {voor nederlanders vooral}

Mark
23-05-03, 16:26
Geplaatst door Filosoof11
{voor nederlanders vooral}

Dus het zijn geen Nederlanders? Wat een gezeur. het is duidelijk dat jij niet blij bent dat ze er zijn, ze gaan nergens heen dus leer ermee leven.

en waarom staat antichristelijk bij de slechte eigenschappenlijst????

Tomas
23-05-03, 16:28
Geplaatst door Filosoof11
Baarmoeder of niet. De vraag blijft: hebben deze immigranten Nederland verrijkt of verarmd?
Lijkt me een zeer wezenlijke vraag {voor nederlanders vooral}

Goeie vraag! Maar moeilijk te beantwoorden als het om hele groepen mensen gaat. Dus laten we het per individu bekijken:

Dus hoe is mijn leven nu verrijkt met jou existentie? Ik ben benieuwd, want ik kan echt ff niks verzinnen.

Filosoof11
23-05-03, 16:29
De vraag is dan : zien zij zichzelf als 'staatsburger'. Niet mijn vraag.
Ongemakkelijke term ook die tot niets verplicht. Tuurlijk willen de immigranten staatsburgerschap dat omdat ze er beter van worden om hier te komen leven.
Maar schieten wij iets op?
Tricky vraag, geeft het toe.

Filosoof11
23-05-03, 16:36
Nergens een volmondig ja gehoord (doe er nog een paar miljoen marokkanen bij). Zegt ook wel iets.

Orakel
23-05-03, 16:37
Geplaatst door Filosoof11
De vraag is dan : zien zij zichzelf als 'staatsburger'. Niet mijn vraag

Ja, de makke is alleen dat een hoop Nederlanders mij niet als staatsburger (willen zien).

.

Ongemakkelijke term ook die tot niets verplicht.

Verplicht wel degelijk, namelijk tot het deelnemen aan het dagelijks leven op een wijze zoals de mainstrean dat ook doet i.c. het onderschrijven en respecteren van de geldende formele mores.



Tuurlijk willen de immigranten staatsburgerschap dat omdat ze er beter van worden om hier te komen leven.

Bijna alles na de 2e generatie is hier geboren, van rechtswege staatsburger en derhalve kun je niet spreken van immigranten.



Maar schieten wij iets op?


Lever je wat in? Verlies je wat?

Mark
23-05-03, 16:39
Geplaatst door J.M.T.
Waarom niet? Mark. Mensen mogen wel anti-christelijk zijn maar niet anti-moslim? :argwaan:

van mij wel, ik ben tegen alle religie

Filosoof11
23-05-03, 16:39
Geplaatst door Grietje
stomme vraag, dat geef ik toe. lees deze zin nog een keer over en leg me dan uit wat je er mee bedoelt; "Tuurlijk willen de immigranten staatsburgerschap dat omdat ze er beter van worden om hier te komen leven." Wil jij mensen er uit gooien omdat ze zich geen staatsburger voelen? zelfs w.s.p. fortuyn ging niet zover en hij erkende dat de problemen met marokkanen, "nederlands" problemen zijn. vraag jezelf af wat het voor jou zou betekenen om uit het land te worden getrapt waar je je hele leven hebt gewoond.

Misscien is het een hele stomme vraag. Maar niemand antwoordt direkt. Ik heb het niet over formele wettelijke regels. Niet of ze weggestuurd moeten worden. GEWOON EEN OPEN VRAAG. Of ik fascist etc. ben is niet aan de orde, klets niet.

Filosoof11
23-05-03, 16:42
Geplaatst door J.M.T.
Waarom niet? Mark. Mensen mogen wel anti-christelijk zijn maar niet anti-moslim? :argwaan:

Niet bij de nederlandse nuttige idioten op maroc.nl

Filosoof11
23-05-03, 16:46
Geplaatst door Grietje
Niemand heeft je uitgemaakt voor fascist, schizo. Als ik zeg dat marokkanen die hier zijn geboren automatisch het nederlands staatsburgerschap vergkrijgen en dus niet het land uit kunnen worden gezet dan antwoord ik denk ik heel direct op je vraag. met je vraagstelling degradeer je deze groep tot tweederangs staatsburgers.

Mijn vraag was niet of marokkanen het land uit moeten. {?}

Tomas
23-05-03, 16:49
Geplaatst door Filosoof11
Mijn vraag was niet of marokkanen het land uit moeten. {?}

Mijn vraag was wat jou toegevoegde waarde was.

Filosoof11
23-05-03, 16:51
Geplaatst door Tomas
Mijn vraag was wat jou toegevoegde waarde was.

Nederlanders zijn een waardloos volk. Allemaal de zee indrijven.

Tomas
23-05-03, 16:54
Geplaatst door Filosoof11
Nederlanders zijn een waardloos volk. Allemaal de zee indrijven.

Je bent blijkbaar erg onzeker van jezelf.

Simon
23-05-03, 16:54
Geplaatst door Filosoof11
Baarmoeder of niet. De vraag blijft: hebben deze immigranten Nederland verrijkt of verarmd?
Lijkt me een zeer wezenlijke vraag {voor nederlanders vooral}

Ja ze hebben Nederland verrijkt. Kijk maar naar Abdelkader Benali die de nederlandse literatuur verrijkt heeft. En kijk maar naar het heerlijke Marokkaanse brood dat ik om de hoek koop.

Simon

taouanza
23-05-03, 17:01
Wat niet wil zeggen dat er niet veel lieve mensen bij zitten .


maar die lieve mensen vinden jouw niet lief. moeten ze dan ook weg?


maar om domme vraag te antwoorden
ik denk dat het geen verschil maakt.
dan hadden de nederlanders een andere volk of oorzaak om af te zeiken. ik denk als alles het zelfde bleef nu maar dan zonder marokkanen dat, balkenende ergenis nummer 1 zou zijn. zeker er nu ook postzegels van hem verkocht worden.
je zou je toch als burger geen raad weten met zo'n figuur. als nederlander zou ik me kapot schamen. :moeilijk:

Filosoof11
23-05-03, 17:10
Geplaatst door Tomas
Je bent blijkbaar erg onzeker van jezelf.

Waarom in al die 25 reacties geen enkele positieve klank. Alleen maar persoonlijke aanvallen.

Filosoof11
23-05-03, 17:10
Geplaatst door taouanza
.


maar die lieve mensen vinden jouw niet lief. moeten ze dan ook weg?


maar om domme vraag te antwoorden
ik denk dat het geen verschil maakt.
dan hadden de nederlanders een andere volk of oorzaak om af te zeiken. ik denk als alles het zelfde bleef nu maar dan zonder marokkanen dat, balkenende ergenis nummer 1 zou zijn. zeker er nu ook postzegels van hem verkocht worden.
je zou je toch als burger geen raad weten met zo'n figuur. als nederlander zou ik me kapot schamen. :moeilijk:

Houzee het eerste antwoord!

Filosoof11
23-05-03, 17:13
Geplaatst door J.M.T.
Grietje



Ja dat vraagt wel enige definitie van wat die problemen inhouden. Dat deze uiteindelijk de verantwoordelijkheid van Nederland worden is een andere zaak.

Ethiopische kinderen komen hier en gaan de criminaliteit in. Voordat zij kwamen waren zij geen "Nederlands" probleem. Hun probleem is ook niet 'Nederlands' maar komt voort uit hun achtergrond/omstandigheden/cultuur die ook niet-Nederlands zijn. Zij zijn nu echter wel ons probleem geworden omdat zij zich niet-Nederlands gedragen d.w.z. dat zij zich specifiek tegen Nederlanders richten.

Misschien is het voor sommige groepen gewoon onmogelijk om zich in te voegen? Vele Antillianen vallen hier gewoon in een kuil waar zij niet meer uitkomen - met alle ellendige gevolgen voor hén én Nederland.
Anderen brengen hun religie en politiek mee, en richten zich op het 'thuisland' en niet op de Nederlandse maatschappij. Weer anderen komen hier met "een haat voor het Westen'. Dat kan vanuit de islam voortkomen, dat kan vanuit een koloniaal verleden komen. Hoe dan ook dit is niet goed voor onze samenleving.

Er is gewoon culturele maar ook sociale chaos ontstaan met zwarte scholen, taal-achterstand, inburgeringscursussen, tolken, maatschappelijk werkers,meer politie, meer gevangenissen, meer criminelen (uit de hele wereld!), meer anti-semitisme, meer xenofobie, meer intolerantie, meer verloedering.

Was te voorspellen.



Het beste zou zijn als men deze mensen een taakstraf zouden geven in het land van herkomst van hun ouders. Zouden ze wel anders piepen!

Eindelijkiemand die antwoord DURFT te geven. Ben het ook nog met haar eens.

Filosoof11
23-05-03, 17:14
Geplaatst door Simon
Ja ze hebben Nederland verrijkt. Kijk maar naar Abdelkader Benali die de nederlandse literatuur verrijkt heeft. En kijk maar naar het heerlijke Marokkaanse brood dat ik om de hoek koop.

Simon

Staat genoteerd. Dat van dat brood klopt inderdaad. Ook de marokkaanse schrijvers hebben een plaats in mijn hart.

Tomas
23-05-03, 17:17
Geplaatst door Filosoof11
Waarom in al die 25 reacties geen enkele positieve klank. Alleen maar persoonlijke aanvallen.

Tja..

Als jij het vragen naar jouw toegevoegde waarde als aanval ziet, dan begrijp ik werkelijk niet waarom je verbaast bent over de reacties.

taouanza
23-05-03, 17:34
Als ik de pest heb aan dit land, of ik voel mij er niet thuis, of ik voel mij niet geaccepteerd, dan zou ik zo veel mogelijk studeren en sparen en dán teruggaan naar dat andere land en daar iets opbouwen. Want als je het zo bont maakt dat mensen je liever zien gaan dan komen dan is het voor JOUW tijd iets beters met je leven te doen. Dan kun je weer trots zijn op jezelf en tegen Nederland zeggen 'barst maar!'.


is dit iets typisch nederlands?

iemand wegsturen en ook nog het idee 'willen'(zo dom zijn ze niet) dat het voor hun bestwil is. :moe:

taouanza
23-05-03, 18:03
Ik heb gezegd dat als je de pest hebt aan dit land en/of je er niet thuis voelt dat het voor JEZELF beter is als je een ander land/toekomst zoekt -vrijwillig dus!!!!


dat bedoel ik gamma! :wink:

Orakel
23-05-03, 18:08
Geplaatst door J.M.T.
Nederlanders zijn niet gastvrij, minder emotioneel, zijn veelal niet godsdienstig, hebben andere normen en waarden.

Dan ken ik heel andere Nederlanders.


Want als je het zo bont maakt dat mensen je liever zien gaan dan komen dan is het voor JOUW tijd iets beters met je leven te doen.

Zoek het onderwerp en vervolgens het lijdend voorwerp (letterlijk).

Marsipulami
23-05-03, 18:08
Volgens mij zijn er twee soorten Marokkanen in Nederland. Goeie en slechte. De goeien zijn vanzelfsprekend een verrijking. En de slechten zijn ook een verrijking. Ze zorgen ervoor dat Nederland wat minder saai wordt :fpiraat:

Al Sawt
23-05-03, 18:19
Geplaatst door J.M.T.
Waarom niet? Mark. Mensen mogen wel anti-christelijk zijn maar niet anti-moslim? :argwaan: Sterker nog, anti-Islamisme is toegestaan. Kijk naar de ongestrafte uitlatingn van Pim Fortuyn en die Keniaanse vluchteling Hirsi Ali! Maar hoe zit het met Anti-Joods?

taouanza
23-05-03, 18:21
taouanza

Nee je bent NIET duidelijk - je verdraaide wat ik zei.

Er zijn ook Nederlanders gaan emigreren en ook zij voelden zich vaak/soms niet thuis in dat nieuwe land. Zij zijn daarom teruggekeerd - om ZICHZELF gelukkiger te voelen.


meisje meisje meisje :rolleyes:
jouw woorden verdraaien is als een hond aanzien voor een nijlpaard.


geef het nou maar toe.
if it walks like a duck
and talks like a duck
then it must be a ......

sadeeQ
23-05-03, 18:49
Geplaatst door J.M.T.


om ZICHZELF gelukkiger te voelen.


ik ben zoooo gelukkig als ik je weer eens zie, mijn lieve geitje :zwaai:
ik zou niet zonder je kunnen :nerd:

F@rid@
23-05-03, 21:00
Geplaatst door Filosoof11
Open vraag. Wel hard, geef ik toe.
Heb zelf de grote instroom immigranten meegemaakt. Nu denk ik, hebben die mensen Nederland verrijkt of verarmd.
Denk zelf jammer genoeg het laatste.
Aggressie, sexisme, antisemitisme, antinederlands, antichristelijk.
Wat niet wil zeggen dat er niet veel lieve mensen bij zitten. (laten we de rest terugsturen}

Dit is echt achterlijk praten...sorry dat ik dat zeg hoor. Maar waarom over dingen nadenken als dat niet hoeft? Die mensen zijn naar Nederland gekomen omdat Nederland ze nodig had om te werken! En laten we de rest terugsturen???? Bij elk volk heb je 'nadelen'! Je kunt toch niet verwachten dat iedereen zich aanpast omdat jij wilt dat ze lief tegen jou moeten zijn.... Iedereen is verschillend, niet alleen marokkanen. 'Laten we de rest terugsturen???' Wat is dat nou...

-~Farida~-

Pixelshade
23-05-03, 21:40
Is Nederland beter af zonder Marokkanen?

NEE, tzou focking saai zijn, en ik zou de mooie dames missen
een stukje cultuur wat nederland heeft verrijkt!

Ahlu_Sunaah
23-05-03, 22:14
Open vraag. Wel hard, geef ik toe.
Heb zelf de grote instroom immigranten meegemaakt. Nu denk ik, hebben die mensen Nederland verrijkt of verarmd.
Denk zelf jammer genoeg het laatste.
Aggressie, sexisme, antisemitisme, antinederlands, antichristelijk.
Wat niet wil zeggen dat er niet veel lieve mensen bij zitten. (laten we de rest terugsturen}
==========================================

ik vind het geen domme vraag..in het arabisch zeggen we "geroezt el bantoera dialek men fomaak " = je heb je verf binnen in je uit je mond laten vloeien. Daar mee wordt bedoeld dat je fustratie jegens marokkanen heb weer gegeven.


Even een samenvatting:

Mijn vader en alle andere marokkaanse ouders hebben zich in de jaren 60 de tering in gewerkt...in sloopbedrijven, kaasbedrijven, boederijen al het zwaar werk daar waren de buitenlandse gastarbeiders goed voor. Dit is niet erg, we konden hard werken en konden geld gebruiken. Dus iedereen blij...nadat nederland mede opgebouwd werd door de gastarbeiders...leden veel van deze gastarbeiders aan kanker bv wat de oorzaak was van werken met asbest...etc. Daarom is het niet raar dat deze mensen althans veel van hen in de wao zitten...de arbeidsomstandigeheden vroeger waren niet zo goed. Stank voor dank als je zo'n vraag naar je toegesmeten krijgt....ik vertik het om het te antwoorden...ik vind je kortzichtig...ziek...en misselijk...er zijn genoeg marokkanen die goede bijdragen leveren aan dit land door werk uit te voeren op allerlei nivos in deze maatschappij.

je hebt nog steeds de mentaliteit van je voorouders: indonesie en suriname leeg roven en weg wezen want we hebben niets meer aan hen.

een liefde volle leven toegewenst!

Donna
23-05-03, 22:26
Geplaatst door Filosoof11
Open vraag. Wel hard, geef ik toe.
Heb zelf de grote instroom immigranten meegemaakt. Nu denk ik, hebben die mensen Nederland verrijkt of verarmd.
Denk zelf jammer genoeg het laatste.
Aggressie, sexisme, antisemitisme, antinederlands, antichristelijk.
Wat niet wil zeggen dat er niet veel lieve mensen bij zitten. (laten we de rest terugsturen}


Filosoof, de timing van je post is verdact. Het valt samen met de publicatie van een niet_nader_te_benoemen_tijdschrift met een niet_nader_te_bespreken_inhoud :D

Waren jouw sigaretten ook al op?

Zwart Schaap?

Takbier.......

~Panthera~
23-05-03, 23:06
Geplaatst door Filosoof11
Open vraag. Wel hard, geef ik toe.
Heb zelf de grote instroom immigranten meegemaakt. Nu denk ik, hebben die mensen Nederland verrijkt of verarmd.
Denk zelf jammer genoeg het laatste.

-------------------------------
Waarom zou iemand een verrijking moeten zijn om hier in Nederland te wonen?
Vind menig Nederlander ook geen "verrijking".
Ook maar op laten tiefen dan?

Aggressie, sexisme, antisemitisme, antinederlands, antichristelijk.
---------------------------------------------
Goh...allemaal menselijke eigenschappen dus.


Wat niet wil zeggen dat er niet veel lieve mensen bij zitten.
---------------------
Ja...vind ik ook van sommige Nederlanders.
Zal dus ook wel een menselijke eigenschap zijn.

(laten we de rest terugsturen}
---------------------------------------
Ja...Naar Friesland of zo. :moe: