PDA

Bekijk Volledige Versie : Orthodox-joodse antizionisten verklaren zich solidair met het Palestijnse volk



indygirl_roosje
24-05-03, 18:03
Klik op deze link:


http://www.nkusa.org/activities/statements/alnakba2003.cfm


Groetjes,

Rosalinda.

~Panthera~
24-05-03, 20:50
:duim:

Hamza-T
25-05-03, 11:42
Vreemd gezicht joden die de vlag van Israel verbranden, zullen dan ook wel 'real jews' zijn.

http://www.nkusa.org/Activities/recent/flagburn031803/monsey.jpg

~Panthera~
25-05-03, 13:06
Geplaatst door Hamza-T
Vreemd gezicht joden die de vlag van Israel verbranden, zullen dan ook wel 'real jews' zijn.

------------

Of ook mensen die niet meer in het "Zionistische sprookje" geloven. :D

Simon
25-05-03, 13:19
Ja niet echt nieuws toch? Wanneer gaan de Marokkanen zich solidair verklaren met de Sahrawi' s ?

Simon

Zwarte Schaap
25-05-03, 15:04
Geplaatst door Simon
Ja niet echt nieuws toch? Wanneer gaan de Marokkanen zich solidair verklaren met de Sahrawi' s ?

Simon

Hierbij verklaar ik mijzelf solidair met de sahrawi's. Het lijden van de sahrawi's is hetzelfde als het lijden van de rest van het marokkaanse volk, wat dat betreft zijn we solidair. Beiden worden onderdrukt en vernederd in het belang van de kapitalistische verspillers.

Ik ben wel faliekant tegen de afscheiding van de polisario. Het past in de lijn van verdeel en heers politiek van het kapitalistische monster om gebieden waar men economische belangen heeft onrust te zaaien.

Simon
25-05-03, 15:33
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik ben wel faliekant tegen de afscheiding van de polisario. Het past in de lijn van verdeel en heers politiek van het kapitalistische monster om gebieden waar men economische belangen heeft onrust te zaaien.

:) ja schaap, het zal het eeuwige monster het westen wel weer zijn. Maar toch hebben we het hier over Marokkaanse politiek en Marokkaanse verantwoordelijkheden.

En waarom ben je tegen de afscheiding? Heeft dat volk geen recht op zelfbeschikking?

Simon

indygirl_roosje
25-05-03, 15:49
Voor mij zijn dit ook de "echte joden". Waren er alleen maar mensen zoals zij naar Palestina gekomen, was er geen zionisme en dus ook geen oorlog geweest. En Simon en Schaap, nu ff niet off-topic! Ik heb deze topic juist geopend om de aandacht te vestigen op het feit dat niet iedereen die joods is, automatisch een zionist is, hetgeen veel Marokkaanse jongeren wel denken en ook vaak door zionisten wordt gesuggereerd......... Dit is echter het bewijs van het tegendeel!!!!!!!


Groetjes,

Rosalinda.

jaja
25-05-03, 17:04
Geplaatst door indygirl_roosje
Voor mij zijn dit ook de "echte joden". Waren er alleen maar mensen zoals zij naar Palestina gekomen, was er geen zionisme en dus ook geen oorlog geweest. En Simon en Schaap, nu ff niet off-topic! Ik heb deze topic juist geopend om de aandacht te vestigen op het feit dat niet iedereen die joods is, automatisch een zionist is, hetgeen veel Marokkaanse jongeren wel denken en ook vaak door zionisten wordt gesuggereerd......... Dit is echter het bewijs van het tegendeel!!!!!!!


Groetjes,

Rosalinda. iets te gemakkelijk. "Zionisme" (het streven naar terugkeer naar Palestina door Joden) is van alle tijden en bestaat uit allerlei stromingen. Het zionisme van Herzl (wat nu vaak het zionisme wordt genoemd) dat geent is op nationalistisch gedachtengoed uit de 19de eeuw (zoals bijv. ook het panarabisme) kent ook verschillende varianten - van aggressief veroverend tot pacifistisch-samenlevend-in-seculiere staat.
Onder de joden, die naar Palestina kwamen voor 1940, zaten verschillende groepen, die niets van het zionisme a la Jablonsky, maar die een gemengde samenleving voor stonden. Deze groepen werden even hard aangevallen door de arabieren / palestijnen (of liever gezegd delen van de palestijnen / arabieren) als de "Jablonsky's" (voorbeeld: Hebron in de jaren 20). Het gevolg was dat deze groepen (ook mensen als M. Buber) in de armen van de Jablonsky werden gedreven. Wie daar niet heen ging, liep een grote kans het niet te overleven.
De anti-zionsiten onder de joden zijn vervolgens onder te verdelen in
A) "religieuzen", die vinden dat dit vooruitlopen is op God's ingrijpen in deze wereld. God heeft beloofd de joden terug te brengen naar Palestina en Israel te herstellen - dat mogen de mensen zelf dus niet doen.
en B) de "anti-zionisten op seculiere grondslag", die om verschillende redenen er op tegen zijn naar Palestina terug te keren, maar vinden dat men "Joods" moet zijn waar men toevallig is. Daarvoor heeft men geen eigen staat nodig.
Groep A is groter dan B ...

Daarnaast heb je nog veel tussenvormen, die weliswaar een joodse staat (deels op basis van het feit dat ie nu eenmaal bestaat) willen handhaven, maar die tegen verdere uitbouw van de staat zijn en op grond daarvan ook tegen een "ideologie" zijn die uitbouw voorstaat. Deze groep is weliswaar zionistisch in de zin dat men de status op basis van 1967 wil handhaven en indien nodig verdedigen.

Zwarte Schaap
25-05-03, 19:05
Geplaatst door Simon
:) ja schaap, het zal het eeuwige monster het westen wel weer zijn. Maar toch hebben we het hier over Marokkaanse politiek en Marokkaanse verantwoordelijkheden.

En waarom ben je tegen de afscheiding? Heeft dat volk geen recht op zelfbeschikking?

Simon

Ik ben geen voorstander van de marokkaanse politiek en ook geen voorstander van de polisariopolitiek. Wat de imperialisten westelijk sahara noemen is gewoon marokko. Het is een overblijsel van de kolonisatie waar men marokko in kleine stukjes hakte en de bevolking tegen elkaar uitspeelde. Het beroemde verdeel en heers principe. Het is tijd dat het zuidelijk gebied weer terugkeert in de moederschoot.

De wil van het marokkaanse volk is eenheid zoals europeanen ook nastreven met europa. (terwijl Europa geneens één volk is en niet eens een gemeenschapelijke taal hebben)


En Simon en Schaap, nu ff niet off-topic! Ik heb deze topic juist geopend om de aandacht te vestigen op het feit dat niet iedereen die joods is, automatisch een zionist is, hetgeen veel Marokkaanse jongeren wel denken en ook vaak door zionisten wordt gesuggereerd......... Dit is echter het bewijs van het tegendeel!!!!!!!

Verder heeft u helemaal gelijk juffrouw indy-girlroosje, vergeef me voor de overlast. Ik kon het niet laten om op simons beschuldiging te reageren.

groetjes,

Zwarte Schaap

Simon
25-05-03, 19:16
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wat de imperialisten westelijk sahara noemen is gewoon marokko.

Haha , dat is marokkaans zionisme. Volkomen hypocriet. Je bedoelt dat het door Marokko is geannexeerd met voorbijgaan van de wens tot autonomie van de lokale bevolking. Mevrouw Indygirl-Roosje dit is echt niet off-topic. Die Joden die je hier toont worden hier zo ééns per maand opgevoerd als Echte Joden. Mijn vraag is heel legitiem waar zich nu de echte Marokkanen bevinden. Het is altijd makkelijk solidair te zijn als het je verder toch niks kost.

Simon

Zwarte Schaap
25-05-03, 19:27
Geplaatst door Simon
Haha , dat is marokkaans zionisme. Volkomen hypocriet. Je bedoelt dat het door Marokko is geannexeerd met voorbijgaan van de wens tot autonomie van de lokale bevolking. Mevrouw Indygirl-Roosje dit is echt niet off-topic. Die Joden die je hier toont worden hier zo ééns per maand opgevoerd als Echte Joden. Mijn vraag is heel legitiem waar zich nu de echte Marokkanen bevinden. Het is altijd makkelijk solidair te zijn als het je verder toch niet aangaat en niks kost.

Simon

voor de annexatie was het marokko, ook de bevrijdingsstrijd werd gevoerd door alle marokkanen inclusief van de bewoners van zuidelijk marokko. Verdragen verhinderden het dat heel voormalig marokko tegelijkertijd onafhankelijk werd.

Je slaat de plank volledig mis om het zionisme in verband te brengen met het Marokkaanse volk. Verder wil ik juffrouw indy-girl niet voor het hoofd stoten. Open maar een nieuwe topic als je wil dat ik er verder op inga.

Simon
25-05-03, 21:33
Geplaatst door Zwarte Schaap
voor de annexatie was het marokko

Pure geschiedsvervalsing. Marokko was zelf pas één jaar onafhankelijk toen het met zijn claims begon ten koste van de daar levende oorspronkelijke bevolking. Om even on-topic te blijven. Het is nogal selectieve verontwaardiging om elke keer met die Echte Joden aan te komen als je op zo'n oneerlijke wijze met je eigen geschiedenis omgaat. Meten met 2 maatstaven noem ik dat. De argumenten zijn goed vergelijkbaar met die van de zionisten. Vage historische claims die voorbijgaat aan de bevolking die er leeft. En dan maar snel het gebied bezetten en er inwoners naartoe transporteren om zich daar te vestigen.

Simon

Zwarte Schaap
27-05-03, 10:08
Geplaatst door Simon
Pure geschiedsvervalsing. Marokko was zelf pas één jaar onafhankelijk toen het met zijn claims begon ten koste van de daar levende oorspronkelijke bevolking. Om even on-topic te blijven. Het is nogal selectieve verontwaardiging om elke keer met die Echte Joden aan te komen als je op zo'n oneerlijke wijze met je eigen geschiedenis omgaat. Meten met 2 maatstaven noem ik dat. De argumenten zijn goed vergelijkbaar met die van de zionisten. Vage historische claims die voorbijgaat aan de bevolking die er leeft. En dan maar snel het gebied bezetten en er inwoners naartoe transporteren om zich daar te vestigen.

Simon

Open maar een nieuwe topic erover.