PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Betrekkingen VS-Duitsland voorlopig niet beter'



De Rode Roos
25-05-03, 03:27
'Betrekkingen VS-Duitsland voorlopig niet beter'

MUNCHEN (ANP) - De betrekkingen tussen de Verenigde Staten en Duitsland kunnen alleen verbeteren zonder bondskanselier Gerhard Schröder. De veiligheidsadviseur van de Amerikaanse president George Bush, Condoleeza Rice, zou dat tegen een 'Duitse gesprekspartner' hebben gezegd.

Het Duitse tijdschrift Focus meldt dat in de editie die maandag uitkomt. Rice: ,,De relatie tussen Bush en Schröder wordt nooit meer zoals die was en zoals die zou moeten zijn. We doen veel moeite om de betrekkingen met Duitsland op alle gebieden te verbeteren. Maar we doen dat zonder de bondskanselier. We gaan liever aan hem voorbij.''

Ook tegen de Duitse minister van Buitenlandse Zaken Joschka Fischer uitte Rice bezwaren. Zijn verleden als linkse actievoerder is niet in zijn voordeel, vindt de veiligheidsadviseur. ,,Fischers levensloop past niet in het plaatje van een staatsman.''

De Rode Roos
25-05-03, 03:29
Straw waarschuwt Frankrijk ook nog eens

LONDEN (ANP) - Frankrijk moet de gevolgen ondervinden voor zijn optreden voor de invasie in Irak. Dat zei de Britse minister van Buitenlandse Zaken Jack Straw donderdag tegen de Britse omroep BBC.

,,Besluiten hebben consequenties en enkele van de benaderingen door enkele van onze continentale collega's waren eenvoudigweg niet aan de meeste mensen in de Verenigde Staten uit te leggen'', aldus Straw.

Vermijden

Eerder al had de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Powell Frankrijk al duidelijk gemaakt dat het de gevolgen zal moeten dragen van zijn houding over Irak. De bewindsman zei niet wat de gevolgen zijn.

Straw zei dat volgens hem de oorlog tegen Irak mogelijk te vermijden was geweest als Frankrijk en Rusland in de Veiligheidsraad hadden meegedaan aan de besprekingen over 'een echt hard ultimatum'. Hij zei kritiek te hebben op de weinig constructieve benadering door Frankrijk wat betreft de toepassing van resolutie 1441, die Irak dwong zijn massavernietigingswapens te ontmantelen en wapeninspecteurs onvoorwaardelijk toe te laten.

Frankrijk vond in tegenstelling tot de VS dat voor een oorlog tegen Irak een tweede resolutie nodig was in het geval Saddam Hussein zich niet aan de eerste zou houden. Bovendien wilde Parijs de wapeninspecteurs meer tijd geven.

Donna
25-05-03, 10:38
Geplaatst door De Rode Roos
'Betrekkingen VS-Duitsland voorlopig niet beter'

MUNCHEN (ANP) - De betrekkingen tussen de Verenigde Staten en Duitsland kunnen alleen verbeteren zonder bondskanselier Gerhard Schröder. De veiligheidsadviseur van de Amerikaanse president George Bush, Condoleeza Rice, zou dat tegen een 'Duitse gesprekspartner' hebben gezegd.

:D

De betrekkingen tussen Donna en de VS kunnen alleen verbeteren zonder president Bush en zijn beftekkels. Donna zou dat hebben verklaard op een louche Marokkaans prikbord op het Nederlandse deel van het internet. :ego:


Geplaatst door De Rode Roos
Het Duitse tijdschrift Focus meldt dat in de editie die maandag uitkomt. Rice: ,,De relatie tussen Bush en Schröder wordt nooit meer zoals die was en zoals die zou moeten zijn. We doen veel moeite om de betrekkingen met Duitsland op alle gebieden te verbeteren. Maar we doen dat zonder de bondskanselier. We gaan liever aan hem voorbij.''

Ook tegen de Duitse minister van Buitenlandse Zaken Joschka Fischer uitte Rice bezwaren. Zijn verleden als linkse actievoerder is niet in zijn voordeel, vindt de veiligheidsadviseur. ,,Fischers levensloop past niet in het plaatje van een staatsman.''

Het louche Marokkaanse prikbord meldt dat in een van de vele discussies die daar worden gevoerd over de westers zionistische alliantie. Donna heeft grote bezwaren tegen het verleden van Bush: 'Het feit dat we het hier hebben over een man die bekeurd is voor dronken rijden, op een goeie dag tijdens zijn dienstplicht voor anderhalf jaar spoorloos verdween, zijn diploma van een prestigieuze universiteit gewoon cadeau heeft gekregen, hoegenaamd niets zinvols heeft uitgevoerd voor zijn 40ste, en de naam van de Spaanse premier niet kan uitspreken, helpt niet', aldus Donna.

Ron, bel jij Condi even op haar geheime mobiele nummer, dit kan natuurlijk echt niet.

Donna
25-05-03, 10:45
Geplaatst door De Rode Roos
Straw waarschuwt Frankrijk ook nog eens

LONDEN (ANP) - Frankrijk moet de gevolgen ondervinden voor zijn optreden voor de invasie in Irak. Dat zei de Britse minister van Buitenlandse Zaken Jack Straw donderdag tegen de Britse omroep BBC.

,,Besluiten hebben consequenties en enkele van de benaderingen door enkele van onze continentale collega's waren eenvoudigweg niet aan de meeste mensen in de Verenigde Staten uit te leggen'', aldus Straw.

Vermijden

Eerder al had de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Powell Frankrijk al duidelijk gemaakt dat het de gevolgen zal moeten dragen van zijn houding over Irak. De bewindsman zei niet wat de gevolgen zijn.

Straw zei dat volgens hem de oorlog tegen Irak mogelijk te vermijden was geweest als Frankrijk en Rusland in de Veiligheidsraad hadden meegedaan aan de besprekingen over 'een echt hard ultimatum'. Hij zei kritiek te hebben op de weinig constructieve benadering door Frankrijk wat betreft de toepassing van resolutie 1441, die Irak dwong zijn massavernietigingswapens te ontmantelen en wapeninspecteurs onvoorwaardelijk toe te laten.

Frankrijk vond in tegenstelling tot de VS dat voor een oorlog tegen Irak een tweede resolutie nodig was in het geval Saddam Hussein zich niet aan de eerste zou houden. Bovendien wilde Parijs de wapeninspecteurs meer tijd geven.

Welke WMD??

Waar ZIJN ze dan..?

En hoe is het in GODSVREDESNAAM mogelijk dat de VS achteraf Frankrijk willen straffen voor het feit dat inmiddels bewezen is dat Frankrijk gelijk had, namelijk dat de wapeninspecteurs daar goed bezig waren door NIETS te vinden?

De oorlog was te voorkomen geweest als Frankrijk beter had meegewerkt? DAT IS AL HELEMAAL DE BLOODY LIMIT!

De Villepin verklaart nota bene dat Frankrijk waarschijnlijk accoord was gegaan als de VS vanaf het begin de nadruk hadden gelegd op de mensenrechtenschendingen daar, en de bevrijding van Irak, maar de oorlog was te voorkomen geweest als Frankrijk resolutie 1441 beter had willen handhaven?

De VS wilden niet eens dat de wapeninspecteurs teruggingen, ze hebben hun werk actief bemoeilijkt. En als er 1 ding pijnlijk duidelijk was, dan was het wel dat de VS stonden te trappelen om de invasie te starten, en nu komen ze met verwijten tegen frankrijk dat de oorlog te voorkomen was geweest als?

Nouja, sorry hoor. Maar als nu nog niet duidelijk is dat de VS volstrekt verwerpelijk handelt, dan weet ik het ook niet meer.

Tomas
25-05-03, 10:48
Geplaatst door Donna
Nouja, sorry hoor. Maar als nu nog niet duidelijk is dat de VS volstrekt verwerpelijk handelt, dan weet ik het ook niet meer.

Nou Manc?

Gister trouwens Bowling for Columbine gezien in Tuchinski.

Donna
25-05-03, 10:54
Geplaatst door Tomas
Nou Manc?

Gister trouwens Bowling for Columbine gezien in Tuchinski.


'k heb 'm nog niet gezien. Maar ik lees zijn boek, ook leuk.

Tushinski is mooi.........

En de VS zijn helemaal gek geworden. En het erge is: ze gaan er gewoon mee wegkomen. Duitsland gaat slijmen, ze moeten wel. Frankrijk ook. Ze gaan als een gek lijmen. En dat gebeurt nu al, met die resolutie waarmee ze de invasie achteraf hebben gelegitimeerd.

:aanwal:

Wie gaat er in januari meer naar New Hampshire om als een gek te flyeren voor wie-het-ook-tegen-deze-gek-gaat-opnemen-in-2004?

Tomas
25-05-03, 10:59
Geplaatst door Donna
'k heb 'm nog niet gezien. Maar ik lees zijn boek, ook leuk.

Moet je doen. Voor mij was de film niet interessant, want ik ken de VS helemaal niet. Dat ie overdrijft is overduidelijk, maar ik heb dus geen flauw idee hoeveel. Kan niks realtiveren...

Nader onderzoek naar de situatie in Canda is echter wel gewenst. Dat is een heel vreemd land.



Tushinski is mooi.........


Niet alle zalen dus.



En de VS zijn helemaal gek geworden. En het erge is: ze gaan er gewoon mee wegkomen. Duitsland gaat slijmen, ze moeten wel. Frankrijk ook. Ze gaan als een gek lijmen. En dat gebeurt nu al, met die resolutie waarmee ze de invasie achteraf hebben gelegitimeerd.


Zwaar irritant.

Maar toch geloof ik niet in een nucleaire pre-emptive attack op de vs...

Nee, lLaat Europese politici die maar eens hardop zeggen wat een onzin en leugens er uit W'ton komt. Maar dat doet dat stelletje scheiterds ook niet.


Wie gaat er in januari meer naar New Hampshire om als een gek te flyeren voor wie-het-ook-tegen-deze-gek-gaat-opnemen-in-2004?

Is het dit keer niet mijn beurt, eigenlijk?

Donna
25-05-03, 11:09
Geplaatst door Tomas
Niet alle zalen dus.

Huh?

X-plain........




Geplaatst door Tomas
Zwaar irritant.

Maar toch geloof ik niet in een nucleaire pre-emptive attack op de vs...

Nee, lLaat Europese politici die maar eens hardop zeggen wat een onzin en leugens er uit W'ton komt. Maar dat doet dat stelletje scheiterds ook niet.

Nee. Het zullen je leiders maar zijn. Dat zooitje lafbekken.




Geplaatst door Tomas
Is het dit keer niet mijn beurt, eigenlijk?

Inderdaad zeg. Doe jij ook eens wat.

Tomas
25-05-03, 11:36
Geplaatst door Donna
Huh?

X-plain........


Ik heb een keer in zaal 1 gezeten in zo'n klein balkon-ding. Dat was ontzetten knus en leuk.

Ik heb een keer 7-years-in-tibet gezien in een klein bloedheet zolderkamertje met een breedbeeld tv. En Bowling was in een hele gewone normale kleine bioscoopzaal in het pand ernaast. Niks bijzonders. Maar als provinciaal weet je dat allemaal niet.


Nee. Het zullen je leiders maar zijn. Dat zooitje lafbekken.

Dat gat veranderen. Dat zie je gebeuren.


Inderdaad zeg. Doe jij ook eens wat.

Ik heb net geschuurd vrdmm!

Simon
25-05-03, 12:23
Geplaatst door De Rode Roos
Ook tegen de Duitse minister van Buitenlandse Zaken Joschka Fischer uitte Rice bezwaren. Zijn verleden als linkse actievoerder is niet in zijn voordeel, vindt de veiligheidsadviseur. ,,Fischers levensloop past niet in het plaatje van een staatsman.''

De arrogantie van het Amerikaanse bestuur is grenzenloos. Letterlijk. Ze hebben zich daar niet mee te bemoeien.

Simon

Donna
25-05-03, 12:26
Geplaatst door Simon
De arrogantie van het Amerikaanse bestuur is grenzenloos. Letterlijk. Ze hebben zich daar niet mee te bemoeien.

Simon


Idd. Je leest het en denkt: het is niet waar.

Maar het is wel waar. En het wordt steeds erger.

~Panthera~
25-05-03, 12:37
Geplaatst door Donna
Idd. Je leest het en denkt: het is niet waar.

Maar het is wel waar. En het wordt steeds erger.
---------

Tja...en men loopt er als makke schapen achteraan......
ZELF nadenken wordt moeilijk na jaren van indoctrinatie. :moe:

lennart
25-05-03, 13:58
Geplaatst door Tomas
Nou Manc?

Gister trouwens Bowling for Columbine gezien in Tuchinski.

Ik heb al eens gepoogd heel erg interessant over deze film te doen.

De film Bowling for Columbine is zelf ook een gemanipuleerde film in beste Amerikaanse tradities:

1) Plaats een eng idee in iemands hoofd en
2) maak ze bang met nutteloze en onvergelijkbare feiten die
3) niets te maken hebben met je eigenlijke agenda.

Michael Moore is er goed in geslaagd om de Amerikaanse samenleving zelf op de hak te nemen en ageert tegen de cultus van de angst die echt niet alleen in de VS heerst.


Verkrijgbaar op SVCD bij Stichting Al-Lennart :D

Tomas
25-05-03, 14:16
Geplaatst door lennart
Ik heb al eens gepoogd heel erg interessant over deze film te doen.


Ik ook even, tijdens het naar buiten lopen, maar is me niet echt gelukt. De film is gewoon niet aan mij besteed. En daardoor wel erg langdradig als ie Canada opeens als lichtend voorbeeld gaat nemen.



De film Bowling for Columbine is zelf ook een gemanipuleerde film in beste Amerikaanse tradities:

1) Plaats een eng idee in iemands hoofd en
2) maak ze bang met nutteloze en onvergelijkbare feiten die
3) niets te maken hebben met je eigenlijke agenda.

Michael Moore is er goed in geslaagd om de Amerikaanse samenleving zelf op de hak te nemen en ageert tegen de cultus van de angst die echt niet alleen in de VS heerst.


Interessant. Weet je dat ik tijdens die film even aan jou moest denken. Ik zag wel wat overeenkomsten tussen jou en Michael. Niet veel, maar genoeg om even bij stil te staan. 5 sec's ongeveer.

Donna
25-05-03, 14:18
Geplaatst door lennart
Verkrijgbaar op SVCD bij Stichting Al-Lennart :D

:D

Kan ik bij jou ook een aanmeldingsformulier voor de jihad downloaden?

Heb geen semtex nodig om spontaan te ontploffen......

Panthera doet ook gezellig mee. Toch panthera?

~Panthera~
25-05-03, 14:19
Geplaatst door Donna
:D

Kan ik bij jou ook een aanmeldingsformulier voor de jihad downloaden?

Heb geen semtex nodig om spontaan te ontploffen......

Panthera doet ook gezellig mee. Toch panthera?
------------------------

Meteen !! :duim:
Heb al een tijdje "tempex" neigingen nl. :moe:

lennart
25-05-03, 14:23
www.al-lennart.com/jihad.html <- coming soon!

lennart
25-05-03, 14:26
Geplaatst door Tomas

Weet je dat ik tijdens die film even aan jou moest denken. Ik zag wel wat overeenkomsten tussen jou en Michael. Niet veel, maar genoeg om even bij stil te staan. 5 sec's ongeveer.

:argwaan:

Het is allemaal een 'Cover-up' http://www.latimes.com/la-na-graham12may12,0,100697.story