PDA

Bekijk Volledige Versie : Zangeres Hermien overleden



Waterval
25-05-03, 20:35
Uitgegeven: 25 mei 2003 20:55
Laatst gewijzigd: 25 mei 2003 21:02

ENSCHEDE - De vrouwelijke helft van het duo Gert & Hermien is vrijdag op 59-jarige leeftijd in een ziekenhuis in Enschede overleden. Dat heeft het ANP uit betrouwbare bron vernomen. Ze leed aan een nierziekte. De begrafenis is woensdag in besloten kring.

Hermien verscheen begin jaren zestig voor het eerst samen met haar Gert Timmerman op het podium en scoorde direct hoog in de hitparade met het nummer Ik heb eerbied voor jouw grijze haren. In de jaren zeventig maakte de single Shalalie Shalala (Alle Duiven Op De Dam) hen bekender dan ooit.

Het paar oefende een grote aantrekkingskacht uit op de al wat oudere platenkoper. Volgens de webpagina van het Nationaal Popinstituut hadden ze een geheel eigen stijl: gezellig en makkelijk mee te zingen.

Medio jaren zeventig werd het stel bekeerd en besloot het tijdens religieuze bijeenkomsten op te treden. Ze waren toen populair bij christelijk Nederland met hun werk voor de Evangelische Omroep en de reizen voor tv door Israël. Als in de jaren negentig hun dochters bloot poseren voor een tijdschrift en Gert daar zijn zegen over uitspreekt, breken ze definitief met de kerk.

Hermien werd in 1997 tijdens een optreden door een hartaanval getroffen. Ze bekende later tegenover Henk van der Meyden in De Telegraaf dat drank en peppillen haar in die tijd op de been hielden. In 1999 scheidde het stel. "Ik wilde eindelijk een aan m'n eigen ik toekomen. Ik verlang naar vrijheid", zei ze.

Mark
25-05-03, 20:38
Het gerucht gaat dat Gert zijn handjes niet thuis kon houden bij zijn dochters....

sil
25-05-03, 22:00
Geplaatst door Mark
Het gerucht gaat dat Gert zijn handjes niet thuis kon houden bij zijn dochters....

Ik dacht dat zij daarom van hem gescheiden was.
Toch wel netjes dat ze dat nu erbij zetten.


Hij had beter kunnen gaan inplaats van Hermien,was er weer een schoft minder geweest

~Panthera~
25-05-03, 22:03
Geplaatst door sil
Ik dacht dat zij daarom van hem gescheiden was.
Toch wel netjes dat ze dat nu erbij zetten.


Hij had beter kunnen gaan inplaats van Hermien,was er weer een schoft minder geweest
---------------



Sil toch !!!!!! :schok: ouwe fundi !!! :wow:

:D

sil
25-05-03, 23:11
Geplaatst door ~Panthera~
---------------



Sil toch !!!!!! :schok: ouwe fundi !!! :wow:

:D

tja de waarheid is hard

~Panthera~
26-05-03, 04:46
Geplaatst door sil
tja de waarheid is hard
--------------
Je had gelijk, gewoon een vieze ouwe goorlap die Gert. :duivels: