PDA

Bekijk Volledige Versie : Oudste beeldje ter wereld (400.000 jaar) komt uit Marokko!



Joesoef
27-05-03, 05:36
‘Grappig steentje’ blijkt oudste beeldje ter wereld

Uitgegeven: 26 mei 2003 19:36

MARBURG/RABAT - Een mensvormige steen die jarenlang als speeltje is gebruikt, blijkt een van de oudste kunstvoorwerpen ter wereld. Een Australische expert voor prehistorische kunst ontdekte dat het een 400.000 jaar oude sculptuur betrof, nadat een archeoloog uit het Duitse Marburg hem de steen had getoond.

De Duitser raapte de steen, beige van kleur en zes centimeter lang, negen jaar geleden tijdens een wandeling in Marokko van de grond. Hij gebruikte het “grappige steentje” als speeltje voor zijn handen en was het al bijna vergeten. In de jongste editie van het vakblad Current Anthropology bevestigt de Australische topwetenschapper Robert Bednarik dat de steen door mensenhanden werd bewerkt.

Bron nu.nl

Ron Haleber
27-05-03, 07:41
Geplaatst door Joesoef
‘Grappig steentje’ blijkt oudste beeldje ter wereld

Uitgegeven: 26 mei 2003 19:36

MARBURG/RABAT - Een mensvormige steen die jarenlang als speeltje is gebruikt, blijkt een van de oudste kunstvoorwerpen ter wereld.
De Duitser raapte de steen, beige van kleur en zes centimeter lang, negen jaar geleden tijdens een wandeling in Marokko van de grond.
Bron nu.nl

Het beeld moet onmiddellijk vernietigd worden want het is shirq - een bewijs van de neiging tot veelgodendom van de Marokkanen.

Namens chatoloog en de andere fundies van maroc.nl

Zwarte Schaap
27-05-03, 08:42
Geplaatst door Ron Haleber
Het beeld moet onmiddellijk vernietigd worden want het is shirq - een bewijs van de neiging tot veelgodendom van de Marokkanen.

Namens chatoloog en de andere fundies van maroc.nl

Luistert niemand naar je zodat je nu maar voor anderen gaat spreken, in de hoop om nu wel aandacht te krijgen. Rot even een eind op ouwe !

groetjes,

Fundie Schaap

ronald
27-05-03, 09:19
Geplaatst door Ron Haleber
Het beeld moet onmiddellijk vernietigd worden want het is shirq - een bewijs van de neiging tot veelgodendom van de Marokkanen.

Namens chatoloog en de andere fundies van maroc.nl


Dat jij het beeldje wil vernietigen omdat het niet past binnen jouw beleving en wetgeving van jouw religie dat kan ik wel van je snappen.

Dat dat beeldje een bewijs zou moeten leveren dat er afgodendienarij of veelgodendom was, is m.i. niet relevant, dat bewijzen andere bronnen wel. Jouw drift om bewijzen te vernietigen, ja, daar maak ik mij meer zorgen over.

Mark
27-05-03, 09:23
Geplaatst door ronald
Dat jij het beeldje wil vernietigen omdat het niet past binnen jouw beleving en wetgeving van jouw religie dat kan ik wel van je snappen.

Dat dat beeldje een bewijs zou moeten leveren dat er afgodendienarij of veelgodendom was, is m.i. niet relevant, dat bewijzen andere bronnen wel. Jouw drift om bewijzen te vernietigen, ja, daar maak ik mij meer zorgen over.

Waarlijk Ronald, hoe lang lees jij hier al mee?

Dit was namelijk een cynisch bedoelde inzending van dhr. Haleber aan het adres van chatoloog......

ronald
27-05-03, 09:40
Geplaatst door Mark
Waarlijk Ronald, hoe lang lees jij hier al mee?

Dit was namelijk een cynisch bedoelde inzending van dhr. Haleber aan het adres van chatoloog......

O.k., bedankt.


Nou, zo af en toe lees ik hier mee. Totdat het me weer tot HIER _ komt en dan haak ik weerweken af.

Ron Haleber
27-05-03, 10:16
Geplaatst door Zwarte Schaap
Luistert niemand naar je zodat je nu maar voor anderen gaat spreken, in de hoop om nu wel aandacht te krijgen. Rot even een eind op ouwe !

groetjes,

Fundie Schaap


Beste Fundie Schaap,

Ik wou je broeders en zusters meteen maar ff waarschuwen voor ze de neiging gaan vertonen tot veelgoderij te vervallen en door chatoloog tot de orde moeten worden geroepen! Voorkomen is beter dan genezen!

Die prehistorische beeldjes - meestal van de moedergodin - die nog in Lalla Aischa Kandisja voortleeft - hebben namelijk allemaal een religieus-magische betekenis.

Fundoloog Ron

Hamza-T
27-05-03, 10:39
Ik heb een goede deal voor jullie, ik ben nederlander en geen marokkaan, sta er dus objectief tegenover.
Weet je wat?:

''Geef mij het beeldje ik verkoop het wel, dan zijn we er allemaal vanaf!''

Goede deal?

Mark
27-05-03, 12:01
Geplaatst door Hamza-T
Ik heb een goede deal voor jullie, ik ben nederlander en geen marokkaan, sta er dus objectief tegenover.
Weet je wat?:

''Geef mij het beeldje ik verkoop het wel, dan zijn we er allemaal vanaf!''

Goede deal?

Jij probeert winst te maken door heidense beelden te verkopen?

Ik denk dat je nog wat meer bekeerd moet worden! biraat

observer
27-05-03, 13:12
na het vinden van het beeldje is men gaan zoeken en vond men 's werelds oudste souvenirkraam :haha:

Al Sawt
27-05-03, 13:55
Geplaatst door ronald
Dat jij het beeldje wil vernietigen omdat het niet past binnen jouw beleving en wetgeving van jouw religie dat kan ik wel van je snappen.

Dat dat beeldje een bewijs zou moeten leveren dat er afgodendienarij of veelgodendom was, is m.i. niet relevant, dat bewijzen andere bronnen wel. Jouw drift om bewijzen te vernietigen, ja, daar maak ik mij meer zorgen over.

Dus jij ligt zeker ook wakker van de Wafq, die zogenaamde bewijzen onder de tempelberg zogenaamd zit te vernietigen???

Dutchguy
27-05-03, 14:05
Geplaatst door Al Sawt
Dus jij ligt zeker ook wakker van de Wafq, die zogenaamde bewijzen onder de tempelberg zogenaamd zit te vernietigen???

Humorloos geval ben je toch...

~Panthera~
27-05-03, 14:52
Geplaatst door Hamza-T
Ik heb een goede deal voor jullie, ik ben nederlander en geen marokkaan, sta er dus objectief tegenover.
Weet je wat?:

''Geef mij het beeldje ik verkoop het wel, dan zijn we er allemaal vanaf!''

Goede deal?
------------

Vet plan ! :duim:

Wat schuift het, per persoon ?? :moe:

:D

Chatoloog
27-05-03, 16:23
Geplaatst door Ron Haleber
Het beeld moet onmiddellijk vernietigd worden want het is shirq - een bewijs van de neiging tot veelgodendom van de Marokkanen.

Namens chatoloog en de andere fundies van maroc.nl


echt zielig

schreeuwen en smeken om aandacht noemen ze dat!!!!


ik kan nog steeds niet geloven dat je een ouwe vent bent!!



p.s. je bent je andere ik vergeten te vermelden....Maarten namelijk

Ron Haleber
27-05-03, 17:16
Geplaatst door Chatoloog
echt zielig

schreeuwen en smeken om aandacht noemen ze dat!!!!


ik kan nog steeds niet geloven dat je een ouwe vent bent!!



p.s. je bent je andere ik vergeten te vermelden....Maarten namelijk

Je vergist je chatoloog! Gisteren was ik met broeder Ibrahim - die cursus in jouw moskee volgt - de hele dag uiterst actief op het International Institute of Social Studies over Irak/palestijnen en islam-democratie.

Wij genieten dus de aandacht niet van jou, maar van de internationale gemeenschap die zich met islam bezig houdt... (zie mijn melding bij E.Said)


Broeder Brahim weerde zich danig in de discussie met de internationale experts als Mouin Rabbani... Pim van Harten ging samen een discussie met hem aan over islamisme...

Blijkbaar ben jij een te oude heer met pensioen dan dat je je met echte moslimpolitiek bezig houdt en je daarover buiten eigen kring op de hoogte stelt...! De Saoedische ambassade legde ons zelfs het Wahabisme uit...!

Ik hoop dat broeder Brahim eens een echte fiq-studie oppakt maar dan bij iemand als Ruud Peters los van jouw sekte zodat hij echte kennis van de pluriforme islam opdoet...

Chatoloog
27-05-03, 17:38
Geplaatst door Ron Haleber

Blijkbaar ben jij een te oude heer met pensioen


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

ik wist niet dat je humor had woahahahahhaha

Ron Haleber
27-05-03, 18:00
Geplaatst door Chatoloog
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

ik wist niet dat je humor had woahahahahhaha

Je maakt je er wat erg makkelijk en kinderlijk van af. Maar broeder Ibrahim zal als hij weer op dit forum komt, zelf wel reageren.

Joesoef
27-05-03, 19:25
Geplaatst door Ron Haleber
Het beeld moet onmiddellijk vernietigd worden want het is shirq - een bewijs van de neiging tot veelgodendom van de Marokkanen.

Namens chatoloog en de andere fundies van maroc.nl



Dankjewel Ron,

Jouw reactie dat dit een absolute vorm van shirk is zorgt er voor dat de gelovige Mocro's op deze topic niet durven te reageren, op een fundimetcaisionziekte na dan. Eindelijk iets om trots te zijn krijgen we dit....... :cheefbek:

Is,
27-05-03, 19:27
Geplaatst door Ron Haleber
Je vergist je chatoloog! Gisteren was ik met broeder Ibrahim - die cursus in jouw moskee volgt - de hele dag uiterst actief op het International Institute of Social Studies over Irak/palestijnen en islam-democratie.

Wij genieten dus de aandacht niet van jou, maar van de internationale gemeenschap die zich met islam bezig houdt... (zie mijn melding bij E.Said)


Broeder Brahim weerde zich danig in de discussie met de internationale experts als Mouin Rabbani... Pim van Harten ging samen een discussie met hem aan over islamisme...

Blijkbaar ben jij een te oude heer met pensioen dan dat je je met echte moslimpolitiek bezig houdt en je daarover buiten eigen kring op de hoogte stelt...! De Saoedische ambassade legde ons zelfs het Wahabisme uit...!

Ik hoop dat broeder Brahim eens een echte fiq-studie oppakt maar dan bij iemand als Ruud Peters los van jouw sekte zodat hij echte kennis van de pluriforme islam opdoet...

Daar gaat de topic toh niet over,
Seniele ouwe gek...:auw2:

Chatoloog
27-05-03, 19:46
Geplaatst door Ron Haleber
Je maakt je er wat erg makkelijk en kinderlijk van af. Maar broeder Ibrahim zal als hij weer op dit forum komt, zelf wel reageren.

hahaha
heb je hem al gebeld?

en waarom zeg je BROEDER ibrahim????



p.s ik zit nog steeds te lachen om die pensioen grap

Ron Haleber
27-05-03, 19:56
Geplaatst door Is,
Daar gaat de topic toh niet over,
Seniele ouwe gek...:auw2:

Ik gaf antwoord op een vraag van chatoloog, die overigens even correct als ikzelf reageer, zij het dat we elkaar wat in de maling nemen - zoals gebruikelijk op dit pb...


Maar van het soort fundies als jij hoef je geen enkele beschaving te verwachten. Die zijn erger dan beesten, dat hebben ze nu in Casablanca ook wel door. Ze staan daar met bloemen op je te wachten...

Is,
27-05-03, 19:57
Geplaatst door Ron Haleber
Ik gaf antwoord op een vraag van chatoloog, die overigens even correct als ikzelf reageer, zij het dat we elkaar wat in de maling nemen - zoals gebruikelijk op dit pb...


Maar van het soort fundies als jij hoef je geen enkele beschaving te verwachten. Die zijn erger dan beesten, dat hebben ze nu in Casablanca ook wel door. Ze staan daar met bloemen op je te wachten...


`kvolg geen Fundis,
Ben geeneens Moslim,
Allez ben soms moslim, als het me uitkomt.

De ontkerkelijking begint nu ook bij de Mgharba vorm aan te nemen..(somsdan)

Chatoloog
27-05-03, 20:02
Geplaatst door Ron Haleber
Ik gaf antwoord op een vraag van chatoloog,


oh ja? wat vroeg ik je dan voor die reactie?




je ijlt gewoon!

Ron Haleber
27-05-03, 20:11
Geplaatst door Chatoloog
hahaha
heb je hem al gebeld?

en waarom zeg je BROEDER ibrahim????



p.s ik zit nog steeds te lachen om die pensioen grap

Bellen hoef ik hem niet want wij zijn zonder meer geďnteresseerd in elkaars berichten.

Ik noem Ibrahim "broeder" omdat dat zijn normale taalgebruik is, ook jegens veelgodendienaars als "christenen" die zijn ideeën delen...

Chatoloog, ik weet dat jij christenen (en anderen) nimmers als "broeders" zult zien. Nederlandse veelgodendienaars schuw je als de pest - zie de verklaring van al Waqf...

Gelukkig is de islam breder dan de aanhangers van jouw sekte. Gelukig is jullie denominatie van moslims in de minderheid.

Anders zag het er met de islam in Nederland heel erg somber uit en zou in dit land een blijvende koude oorlog ontstaan! Alle Nederlandse deelnemers van dit forum delen jouw mening in deze dus niet...

Chatoloog
27-05-03, 20:38
Geplaatst door Ron Haleber

Chatoloog, ik weet dat jij christenen (en anderen) nimmers als "broeders" zult zien. Nederlandse veelgodendienaars schuw je als de pest - zie de verklaring van al Waqf...


oh meneer ron wat weet u toch veel.!!!!

ik schuw jou enkel als de pest hier en daar heb jij zelf voor gezorgd

Ron Haleber
27-05-03, 20:47
Geplaatst door Chatoloog
oh meneer ron wat weet u toch veel.!!!!

ik schuw jou enkel als de pest hier en daar heb jij zelf voor gezorgd

Nou als je die verklaring over het verbod van omgang met de veelgodendienaars vanavond hebt ingetrokken, staan de zaken er anders voor...! Kun je dat bevestigen...?

Anders begrijpt deze veelgodendienaar dat je hem mijdt... De anderen op dit pb zullen hetzelfde wel te zijner tijd ervaren als ze niet te bekeren blijken...


Gelukkig ben jij maar een zeer geďsoleerd geval onder onze moslimallochtonen.

Eergisteren sprak ik op verzoek van een Marokkaanse organisatie een 150 Marokkanen toe over de aanslagen in Casablanca zonder er doekjes om te draaien... Ik ontving een hartelijk applaus en had een goede discussie met ze...

Toch leuk voor een ongelovige veelgodendienaar nietwaar...? Gelukkig zijn niet alle moslims hier van jouw moslim-SGP...

Joesoef
27-05-03, 20:54
Chatoloog is heel anders geworden sinds hij die "klap" in Casablanca heeft overleeft.......

Ron Haleber
27-05-03, 20:58
Geplaatst door Joesoef
Chatoloog is heel anders geworden sinds hij die "klap" in Casablanca heeft overleeft.......


Hij moet er nog van bijkomen en zoekt daartoe ongetwijfeld zijn toevlucht in de Eindhovense koffiehuizen bekend om hun gastvrijheid voor afgedwaalde moslims die eens een verzetje willen voor altijd maar de jihad.

Joesoef
27-05-03, 21:19
Geplaatst door Ron Haleber
Hij moet er nog van bijkomen en zoekt daartoe ongetwijfeld zijn toevlucht in de Eindhovense koffiehuizen bekend van hun gastvrijheid voor afgedwaalde moslims.



Die mislukking moet toch een klap voor die jongen zijn geweest. Geen maagden, geen 7e hemel.......

Een joint samen met wat Nijmeegse "hooligans" is het enige wat rest. :fpimp:

ronald
27-05-03, 21:21
Geplaatst door Al Sawt
Dus jij ligt zeker ook wakker van de Wafq, die zogenaamde bewijzen onder de tempelberg zogenaamd zit te vernietigen???


Wat je noemt "zogenaamd"?

En met die Wafq-praktijken ben jij zeker heel blij mee he?

Ron Haleber
27-05-03, 21:30
Geplaatst door Joesoef
Die mislukking moet toch een klap voor die jongen zijn geweest. Geen maagden, geen 7e hemel.......

Een joint samen met wat Nijmeegse "hooligans" is het enige wat rest. :fpimp:


Ja Joesoef, dat had hij kunnen weten, op een kilometer afstand hadden ze al door dat hij geen Marokkaan was. :chinees:

Toch knap dat hij nog is ontkomen en met die Senegalezen de Straat van Gibraltar is overgeroeid...! :dood:

:blowen: Een joint...? :gechoquee Nou ik denk eerder dat hij qaat kauwt...