PDA

Bekijk Volledige Versie : Weer zo'n geassimileerde bounty!



Tomas
27-05-03, 12:11
Beste Dyab,

Je zei 'mevrouw Omar' tegen me. Het applaus en gejuich waren voor mij, maar jij zei 'mevrouw Omar' tegen me. Zelfs die marionet van je moest lachen, die Jawad. En dat terwijl hij de humor van een comateuze walrus heeft, die een onderzeeboot nog voor zijn partner aanziet. Heb je in het gejoel eigenlijk nog gehoord dat ik zei jouw allergrootste fan te zijn? Dat je dat wel even weet, ik zou niet willen dat dat je ontgaat. Weet je, die ene letter is je vergeven, dit is nog de meest milde verkrachting van mijn naam. En dat met een zalvende Belgische tongval...

De rit naar Roermond afgelopen vrijdagmiddag was dus niet voor niets. Al werd ik na 2 uur en een kwartier file rijden, gebeld met de mededeling dat 'broeder' Cheppih net was afgetreden als kandidaat AEL bestuursvoorzitter. Fijn. Ik passeerde net het bordje 'Roermond 14 km', en had dit graag eerder geweten. Kijk dat Roermondse publiek dat geloofde ik wel, en jouw teksten kan ik onderhand ook dromen. Ik was juist zo benieuwd naar die gelovige lelijkerd. Zó benieuwd dat ik zijn foto ingelijst kreeg van mijn vriendinnen voor mijn verjaardag. Die kan dus weer van de schouw. Nog suggesties voor een ander potentieel idool?

Abou zeg nou'ns eerlijk, word je eigenlijk niet helemaal treurig als je je aanhang eens goed bekijkt? Jonge zieltjes, pubers zijn het. Links van hun bed hangt Jim en/of Jamai, en rechts hang jij. En dan nog wint Jim het, ik zie nog niet zo snel bushokjes vernield worden waar jouw poster opgehangen wordt. Is dit wat je wilde vroeger, toen je klein was? Even eerlijk? Persoonlijkheid, geldingsdrang, daadkracht en passie, allemaal overduidelijk aanwezig. Maar ik kan me niet voorstellen dat je je sterstatus wilde bereiken door gezien te worden als 'Nationaal Gevaar' door de meerderheid van de samenleving waar je momenteel woont. Je wordt door de verkeerde doelgroep serieus genomen. Er is wel hoop: ook Robbie Williams heeft zijn tienerpubliek na Take That weten te overleven, het kán dus wel. Misschien moet ik Robbie W. inlijsten, hij voert de 'potentiële meneer Umar' lijst toch al aan...

Toch begrijp ik je wel Dyab, en jij weet dat ik je begrijp. Jij wel. Die volharding in 'zíj zijn fout maar als zíj denken dat ík het grootste gevaar ben dan zal ík in die rol dan ook als beste volharden. Nationaal Gevaar zal voor altijd synoniem zijn aan míj, Dyab Abou Jahjah'. Die volharding van je om de beste te zijn, in wat dan ook, is erg herkenbaar. Erg mannelijk ook, in onze feminiserende samenleving niet altijd even handig dus.

Maar die semi-leiders om je heen, dat interim bestuur, word je daar niet helemaal moe van? Marmouche die het beeld van de criminele allochtoon/ Marokkaan volledig bevestigt, Naima die maar geen positief woord over jou de pers in krijgt, Jawad die ondanks zijn Nederlandse moeder en aardappel mislukt is en dan loopt er nog zo'n vierde gup rond. Dat ik zijn naam niet eens ken zegt weer genoeg. Allemaal geen mensen om een oorlog mee te winnen, zeker niet die van jou. Ik heb zelden zo'n incapabel stelletje bij elkaar gezien. Frustrerend zeker dat je je met hen moet omringen? Ik zal je eerlijk zeggen, ik ben blij dat Cheppih weg is. Cheppih was goed. Cheppih was heel erg goed. Cheppih was misschien nog wel beter dan jij.

Weet je Dyab, in wezen willen we allebei hetzelfde: emancipatie, gelijkwaardigheid, en het juk van de slachtofferrol afwerpen. Ik vind het minstens net zo erg als jij, dat allochtone jongeren (maar ook vrouwen) in Nederland blijven hangen in een slachtofferrol. Dat zij denken tweederangsburgers te zijn, dat ze zich daarnaar gedragen ook, en dat ze zich ook zo noemen. Waar anders staat allochtoon voor? Wij vertalen dit van oorsprong Griekse woord als 'van elders', maar de stam, 'allos' betekent 'anders'. De stam van autochtoon, 'autos', staat voor zelf/ eigen. Kortom je kunt het beter vertalen als: eigen volk en ander volk.

Want die jongeren die aan jouw lippen hangen, zijn helemaal niet van elders, hun ouders zijn van elders. Die jongeren zijn eerste generatie Nederlanders. Geen tweede generatie Turk, Marokkaan, of wat dan ook. Het is een definitiekwestie Dyab, zoals het glas halfvol of halfleeg kan zijn. Jij en ik willen hetzelfde, maar benoemen het anders. Zolang die jongeren zich allochtoon blijven noemen, blijven ze tweederangsburgers. Maar bij emancipatie hoort ook zelfstandigheid en eigen verantwoordelijk, iets wat ik jou nooit hoor zeggen.

Misschien wil jij me een keer uitleggen waarom die eerste generatie Nederlanders denken niet dezelfde rechten, kansen en toekomst te hebben als een meerdere generaties Nederlander. Ik geloof oprecht dat ze wél dezelfde rechten en kansen hebben. Het punt is echter dat niemand je volledige rechten zal toekennen, tenzij je ernaar gedraagt. Rechten worden je pas ontnomen, als je akkoord gaat met je slachtofferrol, niet omdat je eerste generatie Nederlander bent of een ander geloof aanhangt. Die jongeren hebben er ook een eigen verantwoordelijkheid in.

Als vrouw strijd ik nóg voor gelijke rechten. Liefje, de notaris stuurt me hypotheekstukken geadresseerd aan "De heer E. Umar", de autodealer bedankt eveneens mijn non-existente wederhelft voor de proefrit en zelfs de boeiende heer Van Gogh bezweert mij dat ik op een dag niet zelf voor de kost zal hoeven zorgen, maar dat een 'rijke vent' dat wel zal doen. Ik kan mij slachtoffer voelen van de male chauvinist maatschappij, of er verbaal en fysiek boven staan. Ik ben zélf verantwoordelijk voor de ervaring van en beperking in mijn eigen rechten.

Met het geloof –jouw strijdlied- heeft mijn aangeprate slachtofferschap niets te maken. Het heeft te maken met prehistorische perceptie van de hedendaagse werkelijkheid. Jíj legt de koppeling tussen slachtofferrol en geloof. Maar die slachtofferrol van jouw aanhang Dyab, wordt geďnitieerd door hun ouders, gecultiveerd door de samenleving en uitgebuit door jou. De ouders belemmeren door hun afwezige kennis over onze samenleving, de acceptatie van hun kinderen als eerste generatie Nederlanders. Jouw emancipatiepoging loopt via het geloof, terwijl dat er niets mee te maken heeft. Maar ik begrijp jou wel, je hebt een 'wij-zij' tegenstelling nodig, om in je idool status te volharden.

Ik geloof toch dat je emancipatie van de eerste generatie Nederlanders nastreeft. Weliswaar op basis van verkeerde argumenten, maar toch. Hoewel ik mijn prijs heb (ik dacht zo aan de 4.5m euro op jaarbasis), liggen mijn ambities vooralsnog niet bij het leiderschap van de AEL. Ik zou wél graag eens een goed gesprek met je willen voeren, gewoon jij en ik, zonder die pubertjes. Ik ben het eigenlijk wel zat om je met zoveel mensen te moeten delen.

Dus, wat denk je van een lunch? Gewoon een overleg over de emancipatie en de eigen verantwoordelijkheid van de eerste generatie Nederlanders? Weg met het minderwaardigheidscomplex en de slachtofferrol maar nadruk voor het individu. Goede cameraploeg erbovenop, en ik beloof je, je mag mee de montage in. Je mag me ook Ebru noemen.

Ik hoor graag van je,

Ebru Umar

Mark
27-05-03, 12:26
Tomas,

Waarom nou gelijk weer een geassimileerde bounty? Omdat deze jonge vrouw jouw extremistische denkbeelden niet deelt?

Werkelijk zo zul je nooit onderdeel kunnen uitmaken van deze maatschappij!

Tomas
27-05-03, 12:43
Geplaatst door Mark
Werkelijk zo zul je nooit onderdeel kunnen uitmaken van deze maatschappij!

Wat is er opeens mis met "waarlijk"?

:moe:

Mark
27-05-03, 12:45
Geplaatst door Tomas
Wat is er opeens mis met "waarlijk"?

:moe:

Iedereen gebruikt dat nu... zo zie je maar weer hoe snel mensen assimileren...

vieze bounties.....

Puk
27-05-03, 13:52
Geplaatst door Grietje
Moet je haar vorige columns lezen. Zitten vol spelfouten. Ik heb haar ervan overtuigd dat je een makkelijk slachtoffer voor je vijanden zult zijn als apologistisch schrijft i.p.v. apologetisch. Ze wil veel Nederlandser worden dan Nederlanders. Is dat technisch mogelijk?

Apologist... is dat geen Nederlands woord meer volgens van Dale?

Ik geloof niet dat ze Nederlandser wil worden dan de Nederlanders.
Volgens mij gelooft ze niet in de slachtofferrol voor allochtonen.
Da's toch wat anders.

Tomas
27-05-03, 14:12
Geplaatst door aQua
Geen enkele allochtoon geloof dat hij/zij slachtoffer ergens van is.

If I may... Nederland staat bekend om haar klaagcultuur. Wanneer zaken te goed gaan, gaat men obsessief zoeken naar een reden om te klagen. Het minste of geringste wordt aangepakt om de honger naar geklaag te stillen. Mikpunt van het geklaag waren de allochtonen, specifieker; de Marokkaanen en Turken. Daarna werd de honger groter en breide het geklaag zich uit over de hele Islam. De klagende-Hollander (nuance..) ziet zichzelf dus constant als het slachtoffer van de migranten en al hetgeen zij hebben meegebracht.
Ter afsluiting wil ik hier een mooi voorbeeld aan toevoegen: Jmt: het eeuwig klagende Hollandse slachtoffer van de Islam

En gelijk heb je! Ik vind Abu en z'n AEL-aanhangers dan ook veel geassimileerder in deze klaagcultus dan deze Ebru.

Wat niet weg neemt dat ik wel weer zou willen assimileren met deze dame. En zo gaat dat assimileren maar door.

lennart
27-05-03, 14:14
Geplaatst door aQua
Geen enkele allochtoon geloof dat hij/zij slachtoffer ergens van is.

If I may... Nederland staat bekend om haar klaagcultuur. Wanneer zaken te goed gaan, gaat men obsessief zoeken naar een reden om te klagen. Het minste of geringste wordt aangepakt om de honger naar geklaag te stillen. Mikpunt van het geklaag waren de allochtonen, specifieker; de Marokkaanen en Turken. Daarna werd de honger groter en breide het geklaag zich uit over de hele Islam. De klagende-Hollander (nuance..) ziet zichzelf dus constant als het slachtoffer van de migranten en al hetgeen zij hebben meegebracht.
Ter afsluiting wil ik hier een mooi voorbeeld aan toevoegen: Jmt: het eeuwig klagende Hollandse slachtoffer van de Islam

Ik wil hier toch wel een kanttekening bij plaatsen. VROUWEN staan bekend om hun klaagcultuur. Niet Nederland specifiek. Overal ter wereld zijn er vrouwen, en die klagen, en dat zorgt voor spanning en oorlog. :student:

Puk
27-05-03, 14:16
Geplaatst door aQua
Geen enkele allochtoon geloof dat hij/zij slachtoffer ergens van is.

If I may... Nederland staat bekend om haar klaagcultuur. Wanneer zaken te goed gaan, gaat men obsessief zoeken naar een reden om te klagen. Het minste of geringste wordt aangepakt om de honger naar geklaag te stillen. Mikpunt van het geklaag waren de allochtonen, specifieker; de Marokkaanen en Turken. Daarna werd de honger groter en breide het geklaag zich uit over de hele Islam. De klagende-Hollander (nuance..) ziet zichzelf dus constant als het slachtoffer van de migranten en al hetgeen zij hebben meegebracht.
Ter afsluiting wil ik hier een mooi voorbeeld aan toevoegen: Jmt: het eeuwig klagende Hollandse slachtoffer van de Islam

Als de boeren niet klagen en de dominee's niet vragen,
dan zijn we aan het eind van de dagen.

Volgens een wel heel oud Nederlands spreekwoord.

Maar als ik het goed begrijp voelt geen enkele allochtoon zich slachtoffer van het Nederlandse geklaag over Marokkanen, Turken en de Islam?

Ik denk dat er aan beide kanten geklaagd wordt... en niet altijd onterecht.

Tomas
27-05-03, 14:17
Geplaatst door lennart
Ik wil hier toch wel een kanttekening bij plaatsen. VROUWEN staan bekend om hun klaagcultuur. Niet Nederland specifiek. Overal ter wereld zijn er vrouwen, en die klagen, en dat zorgt voor spanning en oorlog. :student:

Vrouwen én boeren.

Puk
27-05-03, 14:32
Geplaatst door aQua
Wel, als ik me slachtoffer zou voelen van Nederlands geklaag, zou ik het slachtoffer van een slachoffer zijn...
De klager klaagt vanuit een oogpunt. Als dit gebeurt vanuit het oogpunt van de Islam, dan ziet de klager zich dus als slachtoffer van de Islam. Ik als Moslim kan dan geen slachtoffer zijn, maar dader. Dit natuurlijk vanuit het oogpunt van de klager, die zegt dat ik me niet zo moet wikkelen in de slachtofferrol... :maf2:

Begrijp je 't nu?

Bij Allah! Heb je misschien ook een Saridonnetje in die EHBO-doos van je?

Puk
27-05-03, 14:39
Geplaatst door aQua
Ja lieverd :)

'k heb ook duck-tape

Heb je ook hoofdpijn?

Puk
27-05-03, 14:55
Geplaatst door Grietje
apologistisch is geen nederlands woord. dit is haar helderste stuk tot nu toe. daarvoor deed ze te veel d'r best om nederlands beruchtste querelant te worden. een beetje zoals haar grote voorbeeld theo van gogh. ze heeft niets bijzonders te melden. maar dat is mijn bescheiden meninkje.

Mmmm... ik vind die stukjes van haar altijd wel de moeite waard.

En er komen steeds meer querelanten bij op www.theovangogh.nl.

Zoals Micha Kat... die ik gisteren nog sprak. Hij heeft 10 jaar lang voor het NRC geschreven. Hij zegt dat het schrijversgilde van het NRC voornamelijk uit querelanten bestaat. Behalve dan o.a. Joris Luyendijk. Die kwam afgelopen zondag met een enorme scoop in Buitenhof. Maar dat wil het NRC dan weer niet plaatsen. Waarom niet? Omdat dan met name Amerikaanse correspondenten van het NRC problemen zouden kunnen krijgen met het hebben van interviews met hooggeplaatste Amerikanen. Zegt Micha Kat.

GroteWolf
27-05-03, 16:10
Je hebt nu ook pure Bounties. Heerlijk!

lennart
27-05-03, 16:12
Die kwam afgelopen zondag met een enorme scoop in Buitenhof.


Wat was die scoop dan?

NRC is een van de kranten die normaalgesproken wordt uitgenodigd voor het Bilderberg fest bandiet

Ah verrek, het staat online :)

Okee, gezien Puk, maar wat was de scoop nu eigenlijk?

GroteWolf
27-05-03, 16:40
Zegt Micha Kat.


U spreekt Kat? Die Osiriaan was 20 jaar geleden zelf anders een behooooorlijke querulant. Van het ergste soort. Maar wel hyperintelligent trouwens.

Puk
27-05-03, 16:41
Geplaatst door Grietje
Da's te triest voor woorden.

ps. hep u dat stuk in nrc van afgelopen zondag van j. luyendijk geleese?

Was dat boeiend?

P.S. Wat praat je gek?!

Puk
27-05-03, 16:49
Geplaatst door lennart
Wat was die scoop dan?

NRC is een van de kranten die normaalgesproken wordt uitgenodigd voor het Bilderberg fest bandiet

Ah verrek, het staat online :)

Okee, gezien Puk, maar wat was de scoop nu eigenlijk?

Volgens Joris Luyendijk zouden de Amerikanen in Irak gevangenen martelen om informatie los te krijgen. Niet met muziek maar door het afhakken van benen en het afsnijden van neuzen.

Paul Witteman merkte op dat je zoiets dan weer niet in de krant leest. Inderdaad, er is niets in de kranten over geschreven. Ook niet in het NRC. Wat Paul Witteman vergat te vragen is waar Luyendijk zijn informatie dan vandaan heeft.

Kortom: Joris Luyendijk kan zijn verhaal kennelijk niet kwijt in z'n eigen krant; het NRC.

Puk
27-05-03, 16:55
Geplaatst door GroteWolf
U spreekt Kat? Die Osiriaan was 20 jaar geleden zelf anders een behooooorlijke querulant. Van het ergste soort. Maar wel hyperintelligent trouwens.

Je zal het wel over z'n studententijd hebben?
Hij schreef gekke stukjes voor het universiteitsblad ofzo?

lennart
27-05-03, 16:59
Geplaatst door Puk
Volgens Joris Luyendijk zouden de Amerikanen in Irak gevangenen martelen om informatie los te krijgen. Niet met muziek maar door het afhakken van benen en het afsnijden van neuzen.

Paul Witteman merkte op dat je zoiets dan weer niet in de krant leest. Inderdaad, er is niets in de kranten over geschreven. Ook niet in het NRC. Wat Paul Witteman vergat te vragen is waar Luyendijk zijn informatie dan vandaan heeft.

Kortom: Joris Luyendijk kan zijn verhaal kennelijk niet kwijt in z'n eigen krant; het NRC.

Ahja, nou scoop hoor. Waarom dacht je anders dat Marokko zijn gevangenis heeft geopend voor Iraakse gevangen. Het was mij al een tijdje bekend :(

Puk
27-05-03, 17:07
Geplaatst door lennart
Ahja, nou scoop hoor. Waarom dacht je anders dat Marokko zijn gevangenis heeft geopend voor Iraakse gevangen. Het was mij al een tijdje bekend :(

Tsjah... wat is er van jouw verhaal waar Lennart?

En worden er in Marokkaanse gevangenissen ook benen afgehakt en neuzen afgesneden van Iraakse gevangenen?

Maar goed. Volgens jou zijn die praktijken in Irak allang bij iedereen bekend.

Om met Paul Witteman te spreken: die dingen lees je dan niet in de krant. Geen enkel bericht. Nul.

lennart
27-05-03, 17:20
Geplaatst door Puk

Maar goed. Volgens jou zijn die praktijken in Irak allang bij iedereen bekend.

Om met Paul Witteman te spreken: die dingen lees je dan niet in de krant. Geen enkel bericht. Nul.

De martelapparaten zijn gemaakt in de States http://web.amnesty.org/web/ttt.nsf/june2001/USA

En mensenrechten organisatie zeuren al een hele tijd over het feit dat door de Amerikanen verdachte mensen worden gemarteld in buitenlandse gevangenissen:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/2607629.stm


The newspaper said suspects at US facilities in Afghanistan and other foreign countries are sometimes held in uncomfortable positions for hours and deprived of sleep.

It says some of those who refuse to co-operate are handed over to foreign governments that are known to practise torture and other forms of mistreatment.


En laatst is nog uitgelekt dat Tariq Aziz in Marokko gevangen wordt gehouden. Al is dit verhaal natuurlijk nooit te verifieren.

Puk
27-05-03, 17:29
Geplaatst door lennart
De martelapparaten zijn gemaakt in de States http://web.amnesty.org/web/ttt.nsf/june2001/USA

En mensenrechten organisatie zeuren al een hele tijd over het feit dat door de Amerikanen verdachte mensen worden gemarteld in buitenlandse gevangenissen:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/2607629.stm


En laatst is nog uitgelekt dat Tariq Aziz in Marokko gevangen wordt gehouden. Al is dit verhaal natuurlijk nooit te verifieren.

Martelwerktuigen die in de VS worden gemaakt hoeven niet persé door het Amerikaanse leger te worden gebruikt.

Die link van jou bewijst niks.

Ook de volgende link van jou bewijst niks. Ik lees daar bovendien ook niks over het afhakken van benen en het afsnijden van neuzen.

Stel dat jij keiharde bewijzen hebt dat het praktijk is in Irak. Dan hou je die informatie voor jezelf? Met het idee... dat weet iedereen toch al?

Dus waarom zegt Luyendijk dat wel bij Buitenhof maar komt datzelfde nieuws niet in het NRC? Ik vind dat vreemd.

taouanza
27-05-03, 17:45
Martelwerktuigen die in de VS worden gemaakt hoeven niet persé door het Amerikaanse leger te worden gebruikt.


is deze opmerking bedoelt om de vs vrij te spreken?!

Puk
27-05-03, 17:49
Geplaatst door taouanza
is deze opmerking bedoelt om de vs vrij te spreken?!

Maar die link http://web.amnesty.org/web/ttt.nsf/june2001/USA van Lennart bewijst toch niet dat Amerikanen martelen in Irak?

lennart
27-05-03, 17:53
Als een gevange naar een land wordt afgevoerd waar hij zeker gemarteld zal worden, dan zegt dat toch genoeg?

Trouwens ik plaatste eergisteren nog een artikel dat de VS de conventie van Geneve schendt door het Rode Kruis geen toestemming te geven gevangen te bezoeken, bovendien is er een opstand geweest van de gevangen. Dat duidt ook niet op humane behandeling.

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=64062

Puk
27-05-03, 17:58
Geplaatst door lennart
Als een gevange naar een land wordt afgevoerd waar hij zeker gemarteld zal worden, dan zegt dat toch genoeg?

Trouwens ik plaatste eergisteren nog een artikel dat de VS de conventie van Geneve schendt door het Rode Kruis geen toestemming te geven gevangen te bezoeken, bovendien is er een opstand geweest van de gevangen. Dat duidt ook niet op humane behandeling.

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=64062

Mooi allemaal... maar nog steeds geen bewijs.

Nogmaals de vraag die je niet wilt beantwoorden:

Als jij nou keiharde bewijzen hebt dat de VS martelen in Irak. Zou jij dat dan aan de krant kwijt willen? Of denk je dan: Ach dat weet iedereen al... geen nieuws.

lennart
27-05-03, 18:04
Wat kan mij het nou schelen wat er in de NRC komt. Dat is toch maar een Bilderberg krantje, krant van de elite.

Wat mij betreft is het alang duidelijk dat de Amerikanen geen bal om de mensenrechten malen, en zelf leuk aan martelpraktijken meedoen.

Arme Jessica Lynch wordt nog steeds door de Amerikaanse Propaganda machine gebruikt om aan te geven hoe erg ze is gemarteld, terwijl dit helemaal niet waar. Bah, Amerika.

Puk
27-05-03, 18:28
Geplaatst door lennart
Wat kan mij het nou schelen wat er in de NRC komt. Dat is toch maar een Bilderberg krantje, krant van de elite.

Wat mij betreft is het alang duidelijk dat de Amerikanen geen bal om de mensenrechten malen, en zelf leuk aan martelpraktijken meedoen.

Arme Jessica Lynch wordt nog steeds door de Amerikaanse Propaganda machine gebruikt om aan te geven hoe erg ze is gemarteld, terwijl dit helemaal niet waar. Bah, Amerika.

Ieder z'n mening.

taouanza
27-05-03, 18:38
Maar die link http://web.amnesty.org/web/ttt.nsf/june2001/USA van Lennart bewijst toch niet dat Amerikanen martelen in Irak?


is dat antwoord op mijn vraag? :moe:

ik vraag, als amerika martelwerktuig verkoopt en ze niet gebruikt of ze dan minder schuldig zijn aan schending van mensenrechten?

Puk
27-05-03, 18:49
Geplaatst door taouanza
is dat antwoord op mijn vraag? :moe:

ik vraag, als amerika martelwerktuig verkoopt en ze niet gebruikt of ze dan minder schuldig zijn aan schending van mensenrechten?

De vraag was of de VS zich schuldig (heeft) gemaakt aan het martelen van Iraakse gevangenen.

Of het maken van martelwerktuigen een schending is van de mensenrechten is weer een andere vraag.

De link die Lennart plaatste bewijst niet dat de VS zelf martelt in Irak.

Dat heeft verder niks te maken met Amerikaanse bedrijven die op commerciële basis martelwerktuigen fabriceren.

Maar om terug te komen op jouw vraag of dat een schending is van de mensenrechten. Ik ben er niet voor. Ik vind dan ook dat het verboden zou moeten worden.

taouanza
27-05-03, 18:53
Maar om terug te komen op jouw vraag of dat een schending is van de mensenrechten. Ik ben er niet voor. Ik vind dan ook dat het verboden zou moeten worden.


is amerika daarmee schuldig aan schending van mensenrechten ja of nee?

en als amerika daar anderen voor gebruikt? zijn ze onschuldig volgens jouw? ja of nee?

lennart
27-05-03, 18:54
Puk, ik wil natuurlijk niet moeilijk doen maar Joris heeft helemaal niet gezegd dat er ledematen worden afgehakt, of dat de Amerikanen zelf martelen, hij heeft gezegd dat de Amerikanen hun gevangen in buitenlandse gevangenissen stoppen om ze daar te laten martelen.

http://www.vpro.nl/rmstreams.db?12202117 minuut 41:30

Puk
27-05-03, 18:59
Geplaatst door taouanza
is amerika daarmee schuldig aan schending van mensenrechten ja of nee?

en als amerika daar anderen voor gebruikt? zijn ze onschuldig volgens jouw? ja of nee?

Is het vervaardigen van martelwerktuigen een schending van de mensenrechten?

Nee.

Is het verkopen van martelwerktuigen een schending van de mensenrechten?

Nee.

Is het gebruiken van martelwerktuigen een schending van de mensenrechten?

Ja.

Moet je Amerikaanse bedrijven verbieden martelwerktuigen te verkopen?

Ja.

Als anderen in opdracht van de VS martelen is de VS dan schuldig?

Ja.

Puk
27-05-03, 19:04
Geplaatst door lennart
Puk, ik wil natuurlijk niet moeilijk doen maar Joris heeft helemaal niet gezegd dat er ledematen worden afgehakt, of dat de Amerikanen zelf martelen, hij heeft gezegd dat de Amerikanen hun gevangen in buitenlandse gevangenissen stoppen om ze daar te laten martelen.

http://www.vpro.nl/rmstreams.db?12202117 minuut 41:30

Correct. Ik had die uitzending niet gezien. Maar heb het inmiddels zelf bekeken. Het was informatie die ik van Micha Kat gekregen had. Zwaar overdreven dus.

Desalniettemin begrijp ik niet waarom het NRC het verhaal van Luyendijk niet plaatst. Dat schijnt dus te komen doordat het NRC bang is dat zij daarmee de toorn van de VS over zich afroept. Is dat nieuw? Denk het niet. Maar is het verhaal van Luyendijk dan waar? Daar kom je dan niet achter.

mulan
28-05-03, 09:51
Wel weer grappig om te zien dat mevrouw alleen maar op zo'n denigrerende manier haar mening kan uiten,pubers..uhum,de meerderheid mag best wel jong zijn maar volgens mij is er maar 1 iemand die posters heeft boven het bed en geobsedeerd is door Abou Jahjah en dat is mevrouw zelf,dat ze dan ook niets nuttigs uit haar mond kreeg bij desbetreffende lezing verbaasde me dan ook niets,ik weet niet eens meer wat ze vroeg maar het getuigde echt niet van een hoog intelligentieniveau anders zou ik haar vraag wel onthouden hebben en dat terwijl ze toch alleen maar omringd was door pubers :fpuh:

Ze zat ook nog eens recht voor me......... :D