PDA

Bekijk Volledige Versie : Abou Jahjah voorzitter AEL NL



barfly
28-05-03, 07:35
ROTTERDAM - Abou Jahjah, voorman van de Arabisch-Europese Liga, wordt waarnemend voorzitter van de Nederlandse tak van deze organisatie (AEL NL). De Belg van Libanese afkomst blijft voorzitter tot AEL NL een voorzitter van "eigen bodem" heeft gevonden, zo maakte de organisatie via een persbericht in de nacht van dinsdag op woensdag bekend.

Mohammed Cheppih trok zich afgelopen vrijdag terug als de enige kandidaat-voorzitter van de AEL NL. Abou Jahjah sloot vrijdag in het televisieprogramma Nova nog uit dat hij zelf de taak op zich zou nemen.

AEL NL maakte verder bekend dat de organisatie zich na een turbulente week, waarin interim-bestuurslid Nabil Marmouch werd opgepakt op verdenking van afpersing en diefstal met geweld, de komende tijd gaat richten op de achterban, de vorming van de kaders en de opbouw van afdelingen.

"Publiciteit zal een tweede plaats innemen." AEL NL was niet bereikbaar voor een toelichting.

In ieder geval iemand die een beetje charisma heeft ipv al die sufkutten die ze tot nu toe hebben gehad :)

Qw en de bron: http://nu.nl/news.jsp?n=153534&c=60

Ron Haleber
28-05-03, 07:44
Jahjah staat nu al met één been in Nederland, nu het andere been nog...

Bij het zoeken naar kandidaten bleek me al dat ze een schaap met vijf poten zochten...

Er blijkt maar weer hoe weinig getalenteerde Marokkanen in Nederland hun hoofd boven het AEL-maaiveld durven uitsteken. Óf ze zijn er nog niet...?

mrz
28-05-03, 07:47
Schaap met 5 poten? :maffia:

Ben geen marrokaan :o

Yasmeen
28-05-03, 09:27
Geplaatst door Ron Haleber
Jahjah staat nu al met één been in Nederland, nu het andere been nog...

Bij het zoeken naar kandidaten bleek me al dat ze een schaap met vijf poten zochten...

Er blijkt maar weer hoe weinig getalenteerde Marokkanen in Nederland hun hoofd boven het AEL-maaiveld durven uitsteken. Óf ze zijn er nog niet...?

dat eerste :blowen:

Marsipulami
28-05-03, 11:26
Het probleem met AEL is dat men zijn ambities naar beneden moet bijstellen. Wie op enkele maanden tijd een organisatie uit de grond wil stampen met internationale vertakkingen kan niet anders dan op zijn gezicht gaan. Zoiets mondt uit in chaos.

Abu Jahjah is een inspirerende figuur die rake dingen zegt. Maar het utbouwen van een organisatie daarvoor heb je meer nodig dan dat. Eerst en vooral een kerngroep van mensen die in staat zijn tot overleg en samenwerking. Het uitbouwen van een organisatie vraagt tijd en men moet iedereen op dezelfde golflengte krijgen.

Wat AEL bindt is het ongenoegen van moslims/arabieren tgo de Europese samenleving. Doch met ongenoegen alleen heb je nog geen alternatief of oplossing voor problemen. AEL is een samenraapsel van moslimfundamentalisten en geassimileerde straatjongeren die met de islam nog nauwelijks iets te maken hebben. Men moet eerst werken aan een gezamelijke visie. Niet alleen op papier maar ook in de hoofden van degenen die iets verwachten of meewerken met AEL.

Mijn advies aan Abu Jahjah is om eerst in zijn eigen wijk en omliggende straten te proberen een constructief project uit de grond te stampen. Als dat lukt kan hij aan de nevenliggende wijk beginnen. Heel Europa, daar zou ik nog even mee wachten. Hoogmoed komt voor de val.

We onthouden van de opkomst en de ondergang van het AEL vooral dat het ongenoegen van een aantal mede-landers erg diep zit en dat een emancipatiebeweging nodig is en een grote potentialiteit heeft. Verder is het duidelijk dat men stilaan de islam toch als volwaardig gesprekspartner zal moeten gaan beschouwen in het maatschappelijk debat over de toekomst van de multiculturele samenleving.

Puk
28-05-03, 11:38
Geplaatst door barfly
ROTTERDAM - Abou Jahjah, voorman van de Arabisch-Europese Liga, wordt waarnemend voorzitter van de Nederlandse tak van deze organisatie (AEL NL). De Belg van Libanese afkomst blijft voorzitter tot AEL NL een voorzitter van "eigen bodem" heeft gevonden, zo maakte de organisatie via een persbericht in de nacht van dinsdag op woensdag bekend.

Mohammed Cheppih trok zich afgelopen vrijdag terug als de enige kandidaat-voorzitter van de AEL NL. Abou Jahjah sloot vrijdag in het televisieprogramma Nova nog uit dat hij zelf de taak op zich zou nemen.

AEL NL maakte verder bekend dat de organisatie zich na een turbulente week, waarin interim-bestuurslid Nabil Marmouch werd opgepakt op verdenking van afpersing en diefstal met geweld, de komende tijd gaat richten op de achterban, de vorming van de kaders en de opbouw van afdelingen.

"Publiciteit zal een tweede plaats innemen." AEL NL was niet bereikbaar voor een toelichting.

In ieder geval iemand die een beetje charisma heeft ipv al die sufkutten die ze tot nu toe hebben gehad :)

Qw en de bron: http://nu.nl/news.jsp?n=153534&c=60

Ik vond het eigenlijk best jammer dat Cheppih vertrok. Zelden zo gelachen.

Maar Abou Jahjah komt naar Nederland! Wordt het toch weer dikke pret.

:lol:

indygirl_roosje
28-05-03, 11:54
Alhoewel iemand met het charisma, de intelligentie, het debatteertalent en de moed van Diyab Abou Jahjah overal een aanwinst zou moeten zijn, ben ik eerlijk gezegd een beetje teleurgesteld. Ik had nou juist gehoopt dat de beweging in Nederland meer een eigen karakter zou krijgen en op zou houden te parasiteren op de persoon van Diyab. Toch is het een vooruitgang dat Cheppih weg was. Die man is een fundi van het eerste uur en op zijn zesentwintigste al zo vreselijk verzuurd, dat hij zelfs binnen de AEL intern ruzie met iedereen kreeg. Trouwens wel mooi damesachtig en diplomatiek uitgedrukt van Naima, dat ze zei dat hij "zijn draai niet goed kon vinden als politiek leider en zich beter op zijn gemak voelde in een functie als verspreider van de islam." Naima, chapeau!!!!!! (in tegenstelling tot je eerdere uitspraak........)


Beslema,


Rosalinda.

Puk
28-05-03, 12:01
Geplaatst door indygirl_roosje
Alhoewel iemand met het charisma, de intelligentie, het debatteertalent en de moed van Diyab Abou Jahjah overal een aanwinst zou moeten zijn, ben ik eerlijk gezegd een beetje teleurgesteld. Ik had nou juist gehoopt dat de beweging in Nederland meer een eigen karakter zou krijgen en op zou houden te parasiteren op de persoon van Diyab. Toch is het een vooruitgang dat Cheppih weg was. Die man is een fundi van het eerste uur en op zijn zesentwintigste al zo vreselijk verzuurd, dat hij zelfs binnen de AEL intern ruzie met iedereen kreeg. Trouwens wel mooi damesachtig en diplomatiek uitgedrukt van Naima, dat ze zei dat hij "zijn draai niet goed kon vinden als politiek leider en zich beter op zijn gemak voelde in een functie als verspreider van de islam." Naima, chapeau!!!!!! (in tegenstelling tot je eerdere uitspraak........)


Beslema,


Rosalinda.

:lol:

Ron Haleber
28-05-03, 13:32
Geplaatst door Grietje
Waarom word jij geen voorzitter van dat clubje? Broeder Ron.

Broeder Ron is nu eenmaal géén Marokkaan en nog minder een hezbollahi...!

Ron Haleber
28-05-03, 13:53
Geplaatst door Matt_ttie
Hoi,

Marokkanen zijn vredelievend en vergevingsgezind. We laten ons niet leiden door de waan van de dag. En zeker niet als dat zou betekenen dat we zaken meer en meer op de spits zouden moeten drijven.

Ik bedoel eigenlijk te zeggen dat er inderdaad nog geen randdebiel is gevonden om dat zooitje ongeregeld voor te zitten. Je kunt het de weldenkende Marokkaan in Nederland niet kwalijk nemen dat hij/zij daar niet op ingaat.

CYA...........(op de AEL_NL-partijbijeenkomst)


Als gewoonlijk zegt Mat_tie de zaken recht voor zijn raap...

Als mede-informateur merkte ik al dat het vooralsnog om "een zooitje ongeregeld" ging hoewel me achteraf bleek dat ik met Jamil Jawad zelf te maken had... Ook nu dreigt mij als "sjeitaan"zoals hij mij noemt, een ban omdat ik dat zeg...

Maar Mat_tie, met de oude clubs van zwaar gesubsidieerde Marokkanen waar ik mijn tijd aan spendeerde, ging het altijd al om "zooitjes ongeregeld" zodat verwacht mocht worden dat daar nu eindelijk eens verandering in kwam...

Waarom lukt Het Dyab wel om in België iets uit de grond te stampen...???

Mat_tie, als jouw Marokkanen zo vredelievend en vergevingsgezind zijn en zich niet laten leiden door de waan van de dag, waarom gaat dan ook deze club met toch een aardig - voor mij als kaaskop wel wat te conservatief - program, nog voor hij op zijn eigen poten staat weer naar de knoppen door verregaand amateurisme, religieuze bigotterie, gebrek aan kwaliteit van kandidaten (als Nabil) en duister onder ons gedoe...?

De Marokkanen hadden beter verdiend...! Goed mensen als Fatima Elatik zetten er hun carriere niet voor op het spel... Maar als ze op Benzakour druk hadden uitgeoefend, weet ik zeker dat die het had gedaan en hij was mans genoeg geweest om er iets van te maken...!

Dyab had al veel eerder hier het heft in eigen hand moeten nemen...!

Ron.

Simon
28-05-03, 14:45
Geplaatst door Grietje
Ik begrijp niet wat een Belg hier te zoeken heeft.

Hij had beter in Nederland kunnen beginnen. Misschien dat hij zich dat nu realiseert na de verkiezingen in België.

Simon

Simon
28-05-03, 14:50
Geplaatst door Grietje
Hij zou gewoon zijn plaats moeten kennen.

En die is .... achter het fornuis ?

Simon

Simon
28-05-03, 15:06
Geplaatst door Grietje
Hmm. Nee, homo's kunnen ze niet luchten, heb ik begrepen. Hij moet gewoon niet zo geilen op al die camera's. Straks gaat hij denken dat hij nog echt iets kan uitrichten.

Hahaha moet je homo zijn om achter een fornuis te staan? Alle chef koks zijn mannen. Maar even serieus: ik denk dat de AEL nog wel zou kunnen uitgroeien tot een belangrijke beweging als het alle kinderziekten ontgroeid is. Dus wat mij betreft mag Jahjah aan de slag!

Simon

monne
28-05-03, 15:35
Ik dacht toch echt wel dat er" waarnemend voorzitter " stond en NIET voorzitter !!!



Volkskrant 28-5-2003

Abu Jahjah gaat voorlopig ook Nederlandse AEL leiden
Van onze verslaggever Toine Heijmans


AMSTERDAM - Voorman Diyab Abu Jahjah van de Arabisch Europese Liga gaat voorlopig ook de Nederlandse tak van zijn organisatie leiden. Dat heeft het bestuur van AEL-NL afgelopen weekeinde bepaald, nadat beoogd voorzitter Mohamed Cheppih zich had teruggetrokken als kandidaat. Hierdoor kan het oprichtingscongres van het Nederlandse AEL-filiaal eind deze week gewoon doorgaan.

Daarover was onzekerheid ontstaan, omdat Cheppih als enige kandidaat gold voor het leiderschap van AEL-NL. Abu Jahjah, de Antwerpse Libanees die zich de laatste maanden ook veel in Nederland liet zien, spreekt volgens het bestuur een breed moslimpubliek aan. Hij heeft een grote bekendheid onder jonge moslims, en kan de organisatie op weg helpen naar de gemeenteraadsverkiezingen van 2006.

De huidige perswoordvoerster van de organisatie, Nama Elmaslouhi, wordt voorgedragen als vice-voorzitter. 'Dat Diyab voorlopig voorzitter wordt, is de beste oplossing', zegt ze. 'Hij is een aansprekend persoon. Maar we blijven zoeken naar iemand anders.'

Tijdens de bestuursvergadering van vorig weekeinde is eveneens besloten de aandacht van AEL-NL te verleggen, zegt interim-voorzitter Jamil Jawad. De organisatie wil zich meer richten op haar (voorlopig zes) lokale groepen

Simon
28-05-03, 20:43
Geplaatst door monne
Ik dacht toch echt wel dat er" waarnemend voorzitter " stond en NIET voorzitter !!!


Ach ja, maar je weet hoe snel die opvattingen kunnen veranderen. Zeker bij de AEL. Vandaag werd in 2vandaag al die suggestie gedaan. Dat Jahjah het gezicht naar buiten toe wordt in meerdere landen en dat lokaal meer een dagelijks bestuur zal functioneren. Maar ook andere suggesties. Enfin, we zien wel. Alle geinterviewden in 2vandaag wisten geen enkele kandidaat voorzitter te noemen.

Simon

Joesoef
28-05-03, 20:47
De AEL kan wel een zwart schaap gebruiken.

Filosoof11
28-05-03, 22:27
Jajah c.s. zijn gevaarlijke geweldadige manipulators. Hij is geen Nederlands staatsburger; goed idee deze man tot persona non grata te verklaren. Hij is een terrorist die in NL denkt te kunnen scoren omdat Nederland 'toleranter'is dan Belgie.

Orakel
28-05-03, 23:02
Nou heb ik niet veel op met de werkwijze en een aantal uitgangspunten van de AEL, maar toch ff redeneren naar analogie Filosoof:


Bush c.s. zijn gevaarlijke geweldadige manipulators. Hij is geen Nederlands staatsburger; goed idee deze man tot persona non grata te verklaren. Hij is een terrorist die in NL denkt te kunnen scoren omdat Nederland 'toleranter'is dan Belgie.

Zorreguita c.s. zijn gevaarlijke geweldadige manipulators. Hij is geen Nederlands staatsburger; goed idee deze man tot persona non grata te verklaren. Hij is een terrorist die in NL denkt te kunnen scoren omdat Nederland 'toleranter'is dan Belgie.

:belgie:

Orakel
28-05-03, 23:10
Geplaatst door Grietje
Filosoof is een academicus. Hij weet het vast beter dan jij. Of anders een van zijn professoren.

Pfff, we hebben hier ook een zekere chakademikus op het prikbord en die kent een boel professoren en ander belangrijke mensen en da's toevallig een heel goeie vrind van mijn.
Dus Filosoof kan wel inpakken.

Simon
28-05-03, 23:25
Geplaatst door Filosoof11
Jajah c.s. zijn gevaarlijke geweldadige manipulators. Hij is geen Nederlands staatsburger; goed idee deze man tot persona non grata te verklaren. Hij is een terrorist die in NL denkt te kunnen scoren omdat Nederland 'toleranter'is dan Belgie.

Jij bent het in ieder geval niet: toleranter.

Filosoof11
28-05-03, 23:56
Geplaatst door Simon
Jij bent het in ieder geval niet: toleranter.

Niet tolerant naar JAJAH c.s., dat klopt;
zie er niet de noodzaak of wenselijkheid van in. Hitler had ook charisma.

Zelf zie ik verschil tussen een amerikaanse politicus en een populistische hamas/hezbolah activist Kan niet wachten tot hij zichzelf (op een veilige plek!) opblaast.
Daar heb je inderdaad geen titel voor nodig.

barfly
29-05-03, 00:00
Geplaatst door Filosoof11
Niet tolerant naar JAJAH c.s., dat klopt;
zie er niet de noodzaak of wenselijkheid van in. Hitler had ook charisma.

Zelf zie ik verschil tussen een amerikaanse politicus en een populistische hamas/hezbolah activist Kan niet wachten tot hij zichzelf (op een veilige plek!) opblaast.
Daar heb je inderdaad geen titel voor nodig.

Om even terug te komen op de feiten: AEL-NL heeft volgens mij nog geen 300 aanhangers. 'T mag iets meer zijn, maar boeie doet 't niet. Volgens mij heeft de KKK nog meer aanhangers in Nederland :D

Filosoof11
29-05-03, 00:02
Geplaatst door Grietje
Filosoof is een academicus. Hij weet het vast beter dan jij. Of anders een van zijn professoren.

Voel een zekere nijd naar de hoger opgeleiden. Zeg op: ben je vroeger om een of andere reden van school geschopt? Mavoklantje, havotje?

sil
29-05-03, 00:04
Ze hebben ongeveer 1000 leden zei hij vorige week

barfly
29-05-03, 00:07
Geplaatst door sil
Ze hebben ongeveer 1000 leden zei hij vorige week

1000 is niks. Zelfs Pim had in kortere tijd veel meer aanhangers... :moe:

sjo
29-05-03, 00:51
Wanneer JahJah een assimilatie-beweging op gang brengt kan hij op enig succes rekenen.
Dat gezeur over behoud van identiteit heeft al lang genoeg geduurd....
Tenslotte is het de immigrant die dient te vergeten ; gewoon draadjes doorknippen.........je zoon Bert noemen.....of Jaap.........doen wat je vrouw zegt........je zoon goed opvoeden.........enz....... JahJah kan daarin een voorbeeldfunctie bekleden ; als hij zijn roeping maar verstond .
het is allemaal even makkelijk.

groeten
sjo

sil
29-05-03, 01:55
Geplaatst door barfly
1000 is niks. Zelfs Pim had in kortere tijd veel meer aanhangers... :moe:

Nou zeg je wat.
Tegen Pim kon niemand op.
hij werd toch de messias genoemd

Puk
29-05-03, 01:59
Geplaatst door sil
Nou zeg je wat.
Tegen Pim kon niemand op.
hij werd toch de messias genoemd

Heb je ooit een discussie gezien met Jahjah die écht ergens over ging?

Ik niet.

Hij heeft een paar slogans. Dat is alles.

En die hebben niet gewerkt in België.