PDA

Bekijk Volledige Versie : Proefproces Rotterdam voortzetting van Arabische repressie



rafiq
28-05-03, 09:53
iedere keer dat iemand -wie dan ook- uitlegt wat het woord 'jihad' of überhaupt welk woord dan ook betekend zijn er veel vooronderstellingen aan het werk waarvan de meeste zich niet of nauwelijks bewust zijn.
Laat ik er een noemen.

De veronderstelling dat een woord X iets betekend is ons met de paplepel ingegeven via woordenboeken.
maar let eens op:
Ieder woord wordt daar gedefinieerd met behulp van andere woorden.
Die woorden kun je vervolgens weer opzoeken en er wederom de definitie van opzoeken in woorden.
Zo kun je een woord X steeds uitvoeriger beschrijven, maar de vraag is natuurlijk :
Waar hou je op!
In de praktijk daar waar ik met die definitie iemand de schuld ergens van kan geven bijv.

Wat blijkt:
Een atomistische betekenis opvatting (dat een woord een betekenis zou kunnen hebben los van het zinsverband, of los van de tekst, of los van het verhaal, of los van de context of los van het gebruik, levert nu juist géén betekenis.
Maar je kunt ook de vraag stellen: waar refereert dat woord naar?
Naar iets in de werkelijkheid, naar iets in mijn hoofd, naar betekenis of alleen maar naar zwarte lijntjes op wit papier??

Nu in de rechtbank, waar welzeker sprake is van teksten, contexten en gebruiken (kijk maar er zijn wetboeken, er is bepaalde kleding er zijn bepaalde gebruiken er is een ingerichte zaal in een gebouw dat rechtbank genoemd wordt enz.) is het grote probleem dat kennelijk het woord waar nu zoveel om te doen is niet in voorkomt.
Het woord "doodslag' bijv. komt wel voor en is"holistisch" omgeven door enorm veel tekst.

De hele excercitie kan nu gezien worden als een poging het woord "jihad" in te lijven in de juridische context.
Alleen dan kunnen rechters/Officieren van justitie en advocaten er iets mee.
Anders blijft het een woord dat je in iedere encyclopedie/woordenboek kunt opzoeken.
Overigens zie je nu al dat ook daar flinke betekenis verschuivingen plaastvinden.

Omdat zowel in rechtspraak maar ook in de smaneleving in haar totaliteit zoveel draait om taal (en communicatie, communicazie) zou enige taalfilosofische scholing zo hiuer en daar wel gewenst zijn.
Instituten, dus ook de staat schrikken daar erg van terug met het argument dat het 'relativisme" dan gemakkelijk om de hoek komt kijken, En ja hoe hou je het koningshuis in het leven zonder een sprookje?

De tijdgeest is altijd iets voor achteraf. Inderdaad de Islam wordt aangevallen, maar is dat de tijdsgeest?
Achteraf benoemd de "nieuwe tijd de voorafgaande tijd waarvan zij zich wil differentieren om überhaupt een nieuywe tijd te kunnen zijn. Je kunt namelijk niet nieuw zijn als je identiek bent.

En die tijdgeest wordt naar smaak dan zowel positief of negatief afgeschilderd.

Iedere aanduiding van een tijdgeest is een vorm van stolling van een continuproces waarvan wij de gang op geen enkele wijze kunnen bevatten, en alles wat wij over de stolling zeggen zeggen we over onszelf.
Zo loopt volgens sommigen de middeleeuwen van 500 tot 1500 na christus (de gangbare opvatting met indeling in drieën (dat is iets (een indeling in drieën waar wij heel sterk in zijn en die dus ook veel retorische kracht heeft), maar volgens anderen lopen de middeleeuwen tot de aanvang van de industriële revolutie en volgens weer anderen zitten wij nog midden in de middeleeuwen.
Zo ook werden de middeleeuwen (alleen al het woord middel is natuurlijk grote onzin alsof je het einde al weet) door met name in de Verlichting, die zich natuurlijk wilde onderscheiden van haar voorgangers maar bovendien de encyclopedie aangreep omdat te doen, af als een donkere periode.
Dat is natuurlijk je grootste flauwekul, maar we zullen moeten wachten op een tijdcapsule of zelf meer aan re-enacting moeten doen om te begrijpen dat
-1 Voor de middeleeuwer er geen sprake was van middeleeuwen.maar van zijn tijd.
-2 dat ze voor de middeleeuwer niet donker waren, waarschijnlijk lichter dan de tijd daarna voor de toen levenden.
Geloven gebaseerd op één boek zullen het wel hard te halen krijgen in de periode van de boekdrukkunst en het electronisch beschikbaar komen van alle boeken.

Tip: er is nu eindelijk een makkelijk toegankelijke electronische bibliotheek. ebrary.com
je kunt boeken raadplegen (via een ebrary reader de zoveelste reader maar goed dat standaardiseerd op een keer wel) en voor een gering bedrag uit die boeken copiëren en printen, net zolang tot je account (min $5,00 op is)

Probeer het woord "jihad" maar eens. Je kunt dan naar de tekst van allereli boeken waarin dat woord voorkomt.
Het is een lange lijst van vnl. amerikaanse uitgaven .
Maar ook andere woorden en of teksten (bolean zoekmogelijkheden) die mij meer interesseren vindt hij zo. Ik hoef dus niet meer in mijn eigen boeken te gaan zitten bladeren om terug te vinden waar een woord ook al weer stond.

rafiq
28-05-03, 10:00
Ook in de jaren '60 en '70 hadden communisten veel last van de BVD. Alleen toen werd alles in achterkamertjes afgehandeld. dwz er was een grote mate van samenwerking tusen allerlei overheidsdiensten (de BVD de politie de sociale dienst, defensie enz.) Die diensten regelde onderling en met elkaar de consequenties van hun 'verdenkingen'.

Er werd zelf intensief met het bedrijfsleven samengewerkt en dat wilde dus zeggen dat een communist zeker niet per ongeluk door Philips in dienst werd genoemn omdat men bij personeelszaken gewoon een lijntje had naar de plaatselijke BVD man die tevens politieagent was.

Dus toen ging het er hier meer op z'n frans, grieks, spaans, turks , enz. aan toe.

Bij eventuele processen -dus nadat er een bom afgegaan werd, kwam de zaak pas voor de rechter, die toen meer nog dan nu deel was van het establishment. Maar ook bij minder ernstige vergrijpen zoals huurconflicten werkten het oldboys netwerk in veel sterkere mate dan nu.

overigens was het in de jaren '70 zo dat als je Philips directeur was het voor je status heel goed was als erbij jou op de oprijlaan een bommetje tot ontploffing kwam. Dan was je pas belangrijk.

Er zijn in de loop van de tijd heel wat processen geweest die veel weg hebben van het proces dat nu in Amsterdam gevoerd wordt, met dit verschil dat de verdenking waar het nu in Rotterdam om gaat eigenlijk nooit zomaar leidde tot een strafproces.

Altijd kwam er wel een DAAD om de hoek kijken hoewel de verdenking er tevens was dat die DAAD door een 'geheime' dienst zelf in elkaar was gestoken .
Denk aan de brand Reichdaggebouw, Sacco en Vancetti, Dreijfuss enz.

Dat men nu zonder een duidelijke strafbare DAAD probeert mensen te veroordelen is inderdaad een proefballon om te kijken of alles wat wij aan wetten en regels hebben daartoe met behulp van de rechter in staat is.

Mocht dat niet het geval zijn dan zal er wel een speciaal soort terroristenregeling komen _dus niet in het gewone strafrecht, maar apart net zoiets als defensie nog steeds een apart soort rechtsregels en rechtspraak kent (militaire vergrijpen). Zoals in Egypte en Algerije. Deze inlichtiendiensten worden nu genoemd als "zusterorganisaties" en hebben een arsenaal aan dossiers die de Nederlanders gretig zouden willen hebben.

rafiq
28-05-03, 10:07
Werkwijze AIVD en politie

Individuele figuren nemen hun taak op zoals zij denken dat dat moet en de som van die individuele beslissingen kan soms falikant verkeerd uitwerken zoals we in Duitsland hebben gezien.

Ook voor de Jodenvervolging wordt het liefst Hitler als kwade genius naar voren geschoven omdat daarmee de schuld/verantwoordelijkheid van al die andere actoren als het ware wit gewassen wordt.

Maar juist niet-anarchistische systemen hebben de kracht om juist zonder dictatoriale dwang of samenzweringsmethode PLICHTSGETROUWEN totaal verkeerde dingen te laten doen.
daar komt bij dat dergelijke plichtgetrouwe via processen van zelfselectie steeds verder de verkeerde kant opgaan.

Zelfs bij de brandweer vinden dergelijke processen plaats en politiek en personeeslfunctionarissen die daar in de afgelopen tien/twintig jaar iets aan hebben willen veranderen hebben stuk voor stuk de kous op de kop gekregen.

Er hoeft dan ook maar een labiele figuur onder zo'n zelfgeslecteerde groep te zitten of er breken branden uit, waarbij door de sterke groepsmoraal deze figuur nog beschermd/verexcuseerd wordt ook.

Bij organen als de politie en nog meer de geheime diensten treedt dit verschijnsel natuurlijk in nog heviger mate op.
Daarom kun je ook rustig stellen zonder verdee metingen dat de productiviteit van de politie minder dan 10% zal zijn omdat dergelijke organisaties volledig intern gericht zijn.

Het proefproces in Rotterdam is dus een proefproces om te toetsen hoe ver de bewijslast van de AIVD als wettig kan worden gezien.

Tevens is het interessant om te melden dat de politiedossiers bestaat uit "krantenartikelen en internet stukken".

Zelfs politiemensen lezen de krant. Wel is het vervelend als de telegraaf als bron wordt gezien. Dan kan dadelijk elke moslim worden opgepakt .

rafiq
28-05-03, 10:18
Ik heb me in tijden niet zo zitten ergeren als tijdens het proces in Rotterdam.

En de moslims allemaal slapen. We laten het over ons heen gaan. Het is toch een "ver van mijn bed show".

Dit proces tegen de 13 verdachten zoals in mijn eerdere schrijven is echt een schijnproces. .

Natuurlijk huilt Nederland mee met de wolven in het bos op het internationale speelveld. Maar dat Nederland een zaak begint waar weinig succes zal worden behaalt, misschien 1 a 2 veroordelingen inzake drugs lijkt het psychologische en politieke consequenties de boventoon te voeren.

Zowiezo zal de groen blauwe coalitie CDA en VVD inspelen op het " falen van de democratie" en falen van het rechtssysteem inzake terrorisme. Men zal trachten een " terrorisme wet" door te voeren door het parlement.

Ik ben hier huiverig voor omdat dit al in Frankrijk zeer mstreden is en zeer repressief tegen zwakkeren in de samenleving.
als je cda-groen met VVD-blauw mengt krijg je bruin. Alleen valt dit in Nederland in de categorie" dat kan ons niet nog eens gebeuren" .

Wat mij ook opvalt is de belangdstelling voor deze zaak zeer laag is. De publieke tribune wordt niet opgevuld met bijv. rechtenstudenten. Terwijl deze rechtzaak WEL het verschil kan maken.

De bewijslast als in mijn eerdere schrijven zo goed en zo kwaad beschreven is flinterdun en zelfs yoesoef kan hetzelfde aanvoeren als je maar de telegraaf, elsevier leest en wat obscure internet sites.

Ook de politie werkt als een monarchie. In plaats van leding gevenden moest het om en de verdiging het doen met loopjongens die b.v. het proces verbaal hebben geschreven. Gek dat men zich ook inlaat met AIVD ambtsberichten. Hier zal ik jullie nog verslag van doen als ik mijn aantekingen goed geordend heb. Deze berichten zijn voor niemand te concretiseren laat staan herleiden omdat alles " geheim" is.

Al het bewijs inclusief de testamenten is opgeklopte onzin. Niks ervan staat in het dossier. Is er sprake van georganiseerde hetze? Ik denk het wel. Dit proces is de zoveelste in O.M. blunders inclusief de financieele schandalen om de technocratische staat der Nederlanden een fundament te geven .

De democratie is schijnbaar niet bestand tegen de grillen van deze tijd. Tegen een Cor B, Grootgrutters van de Albert Heijn en enkele asielzoekers die als moslim terecht staan als " het geheime leger" ... Yeah right...
En met de VVD burgemeester in Eindhoven maakt iedereen zijn borst maar nat!
Kijk hoe ze van Nederland een eng arabisch land willen maken. Waarbij iedereen object is.

Timoesh
28-05-03, 11:51
heb het uitgeprint ga het zo lezen..........in het zonnetje......thanx


Groeties

rafiq
28-05-03, 12:15
Ik zal trachten een korte impressie gevenvan de laatste zittingsdagen in Rotterdam.

De Titel : Hoe dikker het dossier, hoe dunner het bewijs.
Je kan gerust spreken van een proefproces en niet van een showproces.

Het proefproces is er om regels aan te scherpen en wetwijzigingen aan te brengen. Zoals de befaamde terroristenwet.

Alleen moet men een aanleiding hebben. Die heeft men simpelweg niet. 9000 blz aan dossiers. Dit is allemaal gerelateerd aan feiten en omstandigheden en zijn te herleiden tot het AIVD ambtsbericht.

Zelfs de teamleiders noch de de schrijvers van het proces verbaal kunnen aangeven op grond van welke feiten en omstandigheden die zij zelf n.b. onderzocht hebben op zijn gebasseerd.

Het is een brij van suggesties en halve conclusies losjes gebaseerd op gebeurtenissen tout la monde.


Er zijn zoveel zaken en aangelegenheden gerelasteerd dat je door de bomen het Islam bos niet meer ziet. De beschuldiging; lidmaatschap aan een criminele organisatie is zo ruim geformuleerd, dat het hele doosier voor de 12 koppige lieden zijn betrokken .

Wat ook frapant is is dat deze 12 koppige lieden eerst zijn aangehouden. op grond van ambtsberichten van de AIVD en pas daarna is er een zelfstandigonderzoek door de recherche van start gegaan. Een onderzoek op zijn kop dus! Eerst preventief oppakken en daarna uitzoeken als a bij a hoort, en b bij b.

De verdediging vindt de redenering maar al te goed dat alle gegevens van de AIVD rapportage zonder enige controle van de rechter tot wettig bewijs zouden moeten verklaard.

Geheime inquisitoire processen op grond van geheime , niet op waarheid getoetste processenverbaal vonden in de middeleeuwen en vinden op Guatanamo Bay plaats. Niet elk voorbeeld uit de middeleeuwen of van Amerika verdient navolging.

Wat ook frapant is is dat de minister van Justitie Donner per brief verzekert dat alle gegevensverzameling door de AIVD rechtmatig is is zacht gezegd bullshit..

Het is juist de AIVD die de minister adviseert . De minister is totaal geen onafhankelijke partij in deze!!

De tria politica vervalt hiermee omdat de minister niet onafhankelijk is.


Hoe langer hoe meer is het OM verworden tot een buitendienst van het min. van justitie. Door gebonden te zijn aan richtlijnen kan een toetsing door een officier niet langer als een onafhankelijke toetsing worden beschouwd.Merendeel van de vragen zijn ook door het o.m. verbasterd tot; geheimshoudingverplichting.

Leuk als er over individueen ook een of ander dossier is, hetzij door bedrijfsspionage hetzij anders. Men kan dan dingen tegen jou bewijzen zonder hun bronnen te schaden. Het zouwat zijn als de informanten oftewel onbetrouwbaar zijn oftewel je AMICALES familie! Zeer eng Lalla.

Ik moet mijn aantekeingen goed ordenenen, maar daar zit heel wat in. Best Hendig!

Dienna
28-05-03, 13:43
Daarom zullen ze ook allemaal worden vrijgesproken (insha-allah). Het is een grote poppenkast gebasseerd op frustratie en onmacht!

Ze zitten puur vast om het feit dat ze praktiserende moslims zijn!

Waar gaat het heen met deze kruistochten!? :jammer:

lennart
28-05-03, 13:59
Naar Nederland PolitieStaat.

Simon
28-05-03, 14:16
Geplaatst door rafiq

Mocht dat niet het geval zijn dan zal er wel een speciaal soort terroristenregeling komen _dus niet in het gewone strafrecht, maar apart net zoiets als defensie nog steeds een apart soort rechtsregels en rechtspraak kent (militaire vergrijpen).

Dat is goed mogelijk. Ik denk dat men ervan uitgaat dit proces niet tot veroordelingen te komen. Maar het is mogelijk wel een signaal naar de politiek toe dat er iets aan de wetgeving moet veranderen. Ik dacht dat het AIVD bewijsmateriaal helemaal niet ingebracht mocht worden?
Mij lijken ruimere bevoegheden en veranderde wetgeving wel nodig om harder te kunnen optreden tegen personen die de maatschappij willen ontwrichten. Kort geleden was een documentaire op TV over een islamitische fundamentalist in Parijs die met verborgen camera gevolgd was en zijn activiteiten waren zorgwekkend. Om zo iemand niet alleen op zijn directe overtredingen zoals het vervalsen van bankpassen en drugshandel te kunnen aanpakken zal je zijn activiteiten in een breder kader moeten plaatsen.

Simon

rafiq
28-05-03, 17:42
Beste Dienna,

Wat jij zegt is pure kletspraat. Niet iedereen van deze 13 zijn momtazim. Sommige onder hen zijn louter criminelen en zelfs informanten.

Het heeft verdacht veel weg van de usual suspects deze vertoning.

Tijdens de eerste zittingsdag was het een hoorcollege van jewelste. Van de 13 verdachten waren 3 a 4 verdachten op de hoogte van de dood van Sjeich Albani voor 11-09. En er waren maar 3 a 4 verdachten die het de getuigendeskundige zeer moeilijk maakte.

Verschil van niveau was goed te merken.

Nog een ander gedeelte was puur weg oemmi/ analfabeet.

Je moet het niet altijd voor moslims opnemen als ze alleen maar een moslim naam dragen. De vijand is ook onder ons.