PDA

Bekijk Volledige Versie : Morocco blasts mastermind dies in detention



BiL@L
29-05-03, 09:00
CASABLANCA, May 28: The suspected mastermind of this month's devastating suicide blasts in Casablanca has died of heart and liver problems while in detention, the city's prosecutor said on Wednesday.

A total of 43 people including 12 suicide bombers were killed in the May 16 attacks in Morocco's largest city.

Authorities have traced the attacks to Moroccan radical groups and implicated an "international terrorist network" without directly naming Al Qaeda.-AFP

http://www.dawn.com/2003/05/29/top16.htm

taouanza
29-05-03, 09:53
ze hebben hem natuurlijk net zolang gemarteld tot hij bekende. maar eigenlijk was het te laat voor zijn hart en zijn lever.
ze lever heeft het niet begeven vanwege het slechte eten.

ik ben benieuwd of iemand zich gaat druk maken over het bewijsmateriaal.

ik krijg altijd rilingen over me rug als er zo netjes word gemeld dan een verdachte heeft bekend. na de aanslagen op balie, bijvoorbeeld.
maakt iemand zich druk om hoe die bekentenissen tot stand zijn gekomen.

als je bekentenissen in nederland niet eens kan vertrouwen......

Puk
29-05-03, 10:12
Geplaatst door taouanza
ze hebben hem natuurlijk net zolang gemarteld tot hij bekende. maar eigenlijk was het te laat voor zijn hart en zijn lever.
ze lever heeft het niet begeven vanwege het slechte eten.

ik ben benieuwd of iemand zich gaat druk maken over het bewijsmateriaal.

ik krijg altijd rilingen over me rug als er zo netjes word gemeld dan een verdachte heeft bekend. na de aanslagen op balie, bijvoorbeeld.
maakt iemand zich druk om hoe die bekentenissen tot stand zijn gekomen.

als je bekentenissen in nederland niet eens kan vertrouwen......

Hoe kom je daar nou bij?

taouanza
29-05-03, 10:14
Hoe kom je daar nou bij?


wat bedoel je?

Puk
29-05-03, 10:18
Geplaatst door taouanza
wat bedoel je?

Dat je bekentenissen in Nederland niet eens kan vertrouwen......

taouanza
29-05-03, 10:21
nou die twee mannen die een tijdje geleden vrijkwamen na jaren onschuldig in de gevangenis te zitten. die hadden ook onder druk bekend.
ik kan niet op de namen komen maar het was groot nieuws. dus ik denk dat je weet wie ik bedoel.

Puk
29-05-03, 10:24
Geplaatst door taouanza
nou die twee mannen die een tijdje geleden vrijkwamen na jaren onschuldig in de gevangenis te zitten. die hadden ook onder druk bekend.
ik kan niet op de namen komen maar het was groot nieuws. dus ik denk dat je weet wie ik bedoel.

Je bedoelt de Puttense moordzaak.

Onder welke druk hadden die twee bekend?

RinC
29-05-03, 10:27
Geplaatst door Puk
Je bedoelt de Puttense moordzaak.

Onder welke druk hadden die twee bekend?

Peter R. de Vries gemist?

Puk
29-05-03, 10:28
Geplaatst door RinCoonie
Peter R. de Vries gemist?

Dat kijk ik nooit.

RinC
29-05-03, 10:33
Geplaatst door Puk
Dat kijk ik nooit.

Alleen omdat ie op een Turk lijkt met die snor? :fpiraat:

Puk
29-05-03, 10:38
Geplaatst door RinCoonie
Alleen omdat ie op een Turk lijkt met die snor? :fpiraat:

Nee... dat progamma boeit me echt niet. En als het een Turk was die het presenteerde... so what.

Maar onder wat voor druk zouden die twee hebben bekend?

Donna
29-05-03, 10:57
Geplaatst door Puk
Maar onder wat voor druk zouden die twee hebben bekend?


Onder druk van de politie. Ze zouden zo lang en intensief verhoord zijn dat ze maar hebben bekend.

Maar dat is niet de reden dat ze zijn vrijgelaten. Uiteindelijk sloeg die zaak gewoon nergens op. Met die 'sleeptheorie', en uit DNA onderzoek bleek dat dat gevonden materiaal niet van hun was. Er klopte gewoon niks aan het onderzoek.

Maargoed. Toch blijf ik het een raar geval vinden, persoonlijk snap ik niet zo goed waarom je een moord zou bekkenen om maar van het gezeik af te zijn.

taouanza
29-05-03, 11:04
Maar onder wat voor druk zouden die twee hebben bekend?


psychische druk.

Puk
29-05-03, 11:07
Geplaatst door Donna
Onder druk van de politie. Ze zouden zo lang en intensief verhoord zijn dat ze maar hebben bekend.

Maar dat is niet de reden dat ze zijn vrijgelaten. Uiteindelijk sloeg die zaak gewoon nergens op. Met die 'sleeptheorie', en uit DNA onderzoek bleek dat dat gevonden materiaal niet van hun was. Er klopte gewoon niks aan het onderzoek.

Maargoed. Toch blijf ik het een raar geval vinden, persoonlijk snap ik niet zo goed waarom je een moord zou bekkenen om maar van het gezeik af te zijn.

Dat snap ik dus ook niet.

Op de site van Peter R. de Vries kan ik over dat 'onder druk bekennen' ook alleen maar vinden dat er video-opnamen van de verhoren waren gemaakt door de politie die om onverklaarbare redenen gewist zijn. Bewijst dat ontoelaatbare druk? Nee.

Wat wel hartstikke fout was gegaan is, dat er mede is gevonnist op basis van de 'sleeptheorie'. De getuige-deskundige die met deze theorie kwam had nota bene al tijdens de rechtszaak laten weten dat er in dit geval helemaal geen sprake kon zijn geweest van het 'verslepen' van (vers) sperma. De rechtbank had dat in z'n uitspraak, om welke reden dan ook, toen niet meegenomen.


Maar goed. Om terug te komen op de bewering van Taouanza dat je bekentenissen die in Nederland worden gedaan niet kunt vertrouwen... dat vind ik wel erg ver gaan.

Puk
29-05-03, 11:11
Geplaatst door taouanza
psychische druk.

Maar dat is dus nooit bewezen.

En hoeveel rechtszaken in Nederland ken jij Taouanza waarbij er ook sterke vermoedens bestaan dat er bekend is 'onder druk'?

taouanza
29-05-03, 11:11
Maar goed. Om terug te komen op de bewering van Taouanza dat je bekentenissen die in Nederland worden gedaan niet kunt vertrouwen... dat vind ik wel erg ver gaan.


wat ben jij pietlullig zeg!
daar ging het helemaal niet over.
jij maakt er meer van dan verste verte mijn bedoeling was.
maar wil je zo nodig gelijk hebben?
vooruit, tasje eromheen of gaat het zo mee. :mad:

Puk
29-05-03, 11:18
Geplaatst door taouanza
wat ben jij pietlullig zeg!
daar ging het helemaal niet over.
jij maakt er meer van dan verste verte mijn bedoeling was.
maar wil je zo nodig gelijk hebben?
vooruit, tasje eromheen of gaat het zo mee. :mad:

Ik eet het hier wel op.

Maar je komt toch zélf met zo'n gekke opmerking?!

Alsof er in Nederland dag en dagelijks verdachten onder een 'ontoelaatbare psychische druk' worden gezet om tot een bekentenis te komen.

Da's klinkklare onzin.

taouanza
29-05-03, 11:20
Da's klinklare onzin


tis dat je het zelf zegt :moe:

Puk
29-05-03, 11:31
Geplaatst door taouanza
tis dat je het zelf zegt :moe:

Een andere kwestie is nog het door jou veronderstelde 'martelen' van de mastermind van de aanslagen in Casablanca.

Volgens mij was hij zeer zwaar gewond geraakt bij die aanslagen. Hij had die aanslagen, waaraan hij zelf dus had meegedaan, maar net aan overleeft.

Het zou dus kunnen dat hij nu alsnog is bezweken aan zijn verwondingen. Lag hij in een ziekenhuis toen hij overleed? Of zat hij in een politiecel? Dat lees je dan weer niet in het 'bericht'.

Dus was hij gemarteld? Weet je niet.

Je trekt wel erg snel je conclusies Taouanza!

mrz
29-05-03, 18:28
Ze moeten niet spotten met leverproblemen. Ik bedoel DUH dat die gast iets op zijn lever had na zo'n aanslag...

Puk
29-05-03, 19:05
Geplaatst door mrz
Ze moeten niet spotten met leverproblemen. Ik bedoel DUH dat die gast iets op zijn lever had na zo'n aanslag...

:giechel:

Summer 2003
30-05-03, 07:58
Geplaatst door Puk
Een andere kwestie is nog het door jou veronderstelde 'martelen' van de mastermind van de aanslagen in Casablanca.

Volgens mij was hij zeer zwaar gewond geraakt bij die aanslagen. Hij had die aanslagen, waaraan hij zelf dus had meegedaan, maar net aan overleeft.

Het zou dus kunnen dat hij nu alsnog is bezweken aan zijn verwondingen. Lag hij in een ziekenhuis toen hij overleed? Of zat hij in een politiecel? Dat lees je dan weer niet in het 'bericht'.

Dus was hij gemarteld? Weet je niet.

Je trekt wel erg snel je conclusies Taouanza!

Summer 2003 zegt dat PUK waarschijnlijk een LOI detective-cursus heeft gevolgd en nu denkt dat hij "Sherlock Holmes" himself is. Get a grip man, wat stel je toch allemaal voor vreemde vragen.

"Welke druk", "welk bewijs", "jij komt snel tot een conclusie" etc etc doe normaal en dan doe je al gek genoeg.

Taouanze bedoeldt gewoon dat er de laatste tijd wel vaker naar voren is gekomen dat verhoren niet helemaal in orde waren oa die Puttense zaak en ook de zaak Enschede is niet helemaal in orde. En zo zijn er nog een paar zaken die in het nieuws zijn geweest waarbij de verhoren later ingetrokken zijn omdat men onder druk heeft bekend.

Ga nou niet vragen of ik bewijzen of voorbeelden heb want die heb ik niet en zelfs bewijzen hoeven niet iets te bewijzen. Er kan namelijk ook met bewijzen gesjoemeld zijn. Denk maar eens aan de bewijzen van de CIA dat Irak in Nigeria verrijkt Uranium zou hebben gekocht. Die bewijzen van zo'n grote (zogenaamd betrouwbare) bron blijken toch vals te zijn dus ga nou niet over "kun je dat bewijzen" kletsen. Kletsert!

Puk
30-05-03, 10:12
Geplaatst door Summer 2003
Summer 2003 zegt dat PUK waarschijnlijk een LOI detective-cursus heeft gevolgd en nu denkt dat hij "Sherlock Holmes" himself is. Get a grip man, wat stel je toch allemaal voor vreemde vragen.

"Welke druk", "welk bewijs", "jij komt snel tot een conclusie" etc etc doe normaal en dan doe je al gek genoeg.

Taouanze bedoeldt gewoon dat er de laatste tijd wel vaker naar voren is gekomen dat verhoren niet helemaal in orde waren oa die Puttense zaak en ook de zaak Enschede is niet helemaal in orde. En zo zijn er nog een paar zaken die in het nieuws zijn geweest waarbij de verhoren later ingetrokken zijn omdat men onder druk heeft bekend.

Ga nou niet vragen of ik bewijzen of voorbeelden heb want die heb ik niet en zelfs bewijzen hoeven niet iets te bewijzen. Er kan namelijk ook met bewijzen gesjoemeld zijn. Denk maar eens aan de bewijzen van de CIA dat Irak in Nigeria verrijkt Uranium zou hebben gekocht. Die bewijzen van zo'n grote (zogenaamd betrouwbare) bron blijken toch vals te zijn dus ga nou niet over "kun je dat bewijzen" kletsen. Kletsert!

En Dr. Watson... wordt er in Nederland gemarteld om bekentenissen los te krijgen?

Summer 2003
30-05-03, 10:25
Geplaatst door Puk
En Dr. Watson... wordt er in Nederland gemarteld om bekentenissen los te krijgen?

Ben je nu zo dom of ben je blind voor de waarheid. Denk je nu echt dat de recherche z'n handjes niet laat wapperen tijdens de verhoren? En nogmaals ik heb geen bewijzen maar geloof mij dat de recherche mensen echt wel een fysiek ondervraagd ipv allen verbaal. Heb uit m'n "criminele' bronnen wel vaker gehoord dat de recherche de handjes niet altijd thuis kan houden. Nogmaals ik heb geen bewijs of zo maar geloof maar wat je wil.

PS je moet wel heel blind zijn als je wil geloven dat de politie/recherche z'n handjes nooit laat wapperen tijdens verhoren

Puk
30-05-03, 10:43
Geplaatst door Summer 2003
Ben je nu zo dom of ben je blind voor de waarheid. Denk je nu echt dat de recherche z'n handjes niet laat wapperen tijdens de verhoren? En nogmaals ik heb geen bewijzen maar geloof mij dat de recherche mensen echt wel een fysiek ondervraagd ipv allen verbaal. Heb uit m'n "criminele' bronnen wel vaker gehoord dat de recherche de handjes niet altijd thuis kan houden. Nogmaals ik heb geen bewijs of zo maar geloof maar wat je wil.

PS je moet wel heel blind zijn als je wil geloven dat de politie/recherche z'n handjes nooit laat wapperen tijdens verhoren

Da's dus net zulke flauwekul als waar Taouanza mee begon.

Er wordt in Nederland niet gemarteld.

Cool down.

Summer 2003
30-05-03, 10:49
Cool down met dit weer?

Hey ik ga je mijn gedachte niet opleggen. Geloof wat je zelf wil.

Puk
30-05-03, 11:39
Geplaatst door Summer 2003
Cool down met dit weer?

Hey ik ga je mijn gedachte niet opleggen. Geloof wat je zelf wil.

Juist met dit weer! :wink:

Nee... martelen in Nederland. No way! Gelukkig niet zeg.

Maar dat is waar ik in geloof. Totdat het tegendeel bewezen wordt.

taouanza
30-05-03, 17:27
Cool down met dit weer?

Hey ik ga je mijn gedachte niet opleggen. Geloof wat je zelf wil.


ik denk dat puk zich geroepen voelt om jmt te vervangen :rolleyes:

sadeeQ
30-05-03, 20:32
Geplaatst door taouanza
ik denk dat puk zich geroepen voelt om jmt te vervangen :rolleyes:

:kalasniko

hmmm

http://www.travservice.no/bilder/geit.gif http://www.alledierentellenmee.nl/Images/16_46365.jpg

Puk & JMT