PDA

Bekijk Volledige Versie : Daarom was victory zo stil de laatste tijd :)



Pixelshade
01-06-03, 21:56
Er is heel wat beroering ontstaan in Canada toen bleek dat een universiteit de cursus "virusschrijven" in het lessenpakket wilde opnemen. Tegenstanders zien hierin geen educatieve waarde, maar voorstanders stellen dat enkel op deze manier een beter inzicht verschaft kan worden in de denkwereld van virusschrijvers. Het spreekwoord zegt trouwens: "De beste boswachters waren ooit stropers".

Virussen en wormen behoren volgens de universiteit tot één van de belangrijkste vormen van computermisdaad. Om dit te bestrijden zullen studenten vanaf dit najaar de mogelijkheid krijgen om zelf virussen te schrijven en te testen. Doel van de cursus is dus om een beter inzicht te verwerven in de manier van denken van mensen die deze software schrijven.

Professor John Aycock zegt: "om betere en veiligere software te kunnen maken moeten de studenten eerst weten hoe dergelijke kwaadaardige programma's werken. Hetzelfde gebeurt eigenlijk ook met artsen die in gevecht zijn met het SARS virus. Om een bioloigisch virus te kunnen bestrijden, moeten deskundigen eerst begrijpen hoe het virus werkt. Waarom zou het bij computervirussen anders zijn?"

De virusbestrijders zijn echter niet zo blij met dit initiatief van de Canadese universiteit. Ondermeer David Perry van antivirusmaker Trend Micro vind dat je geen lessen mag organiseren in het hacken en andere soorten foutieve computeractiviteiten. "Ik zie de educatieve waarde niet. Je leert agenten in spé toch ook niet inbreken in auto's omdat ze op een dag politieman willen worden? "

Dutchguy
01-06-03, 22:24
:hihi:

Heb Thomas ook al een tijdje niet meer gezien trouwens.

Simon
01-06-03, 22:24
Geplaatst door Pixelshade
"Ik zie de educatieve waarde niet. Je leert agenten in spé toch ook niet inbreken in auto's omdat ze op een dag politieman willen worden? "

Het zou mij verbazen als agenten dat niet leren. Stadsbeheer is er in ieder geval erg goed in.

Simon

Pixelshade
02-06-03, 00:28
Geplaatst door Dutchguy
:hihi:

Heb Thomas ook al een tijdje niet meer gezien trouwens.

hij ging toch met mark trouwen?

Dutchguy
02-06-03, 07:27
Geplaatst door Pixelshade
hij ging toch met mark trouwen?

Oh? Dan heb ik iets gemist. Snapte er al niets van, had z'n kattebak al verschoond en een mooie nieuwe krabpaal gekocht maar Thomas kwam maar niet.

Tomas
02-06-03, 09:04
Hebben jullie het over mij?

En zo ja, waarom en context enzo..?

Pixelshade
02-06-03, 12:14
Geplaatst door Tomas
Hebben jullie het over mij?

En zo ja, waarom en context enzo..?

:confused: zou je aan dutchguy moeten vragen

Tomas
02-06-03, 12:16
Geplaatst door Pixelshade
:confused: zou je aan dutchguy moeten vragen

Volgens jou gaat thomas met mark trouwen... Bedoel je mij dan niet?