PDA

Bekijk Volledige Versie : Antillianen en Kaapverdianen koploper in plegen delicten



Grietje
04-06-03, 23:16
Antillianen en Kaapverdianen koploper in plegen delicten

Antilliaanse en Kaapverdiaanse jongeren uit Rotterdam zijn koploper in het plegen van delicten, gevolgd door Marokkanen en Surinamers.
Dat blijkt uit onderzoek van de Universiteit Leiden en de Rotterdamse GGD. Toch is het verschil met Nederlandse leeftijdgenoten niet zo groot.

Ook blijken de rijkere Nederlandse jongeren veel meer risicogedrag te vertonen dan allochtonen: ze roken, blowen, drinken en gokken het meest.


Bron: TV Rijmond

barfly
04-06-03, 23:21
Geplaatst door Grietje
Antillianen en Kaapverdianen koploper in plegen delicten

Antilliaanse en Kaapverdiaanse jongeren uit Rotterdam zijn koploper in het plegen van delicten, gevolgd door Marokkanen en Surinamers.
Dat blijkt uit onderzoek van de Universiteit Leiden en de Rotterdamse GGD. Toch is het verschil met Nederlandse leeftijdgenoten niet zo groot.

Ook blijken de rijkere Nederlandse jongeren veel meer risicogedrag te vertonen dan allochtonen: ze roken, blowen, drinken en gokken het meest.


Bron: TV Rijmond

Tja de Marokkanen raken een beetje uit de mode... :jumping:

Grietje
04-06-03, 23:28
Geplaatst door barfly
Tja de Marokkanen raken een beetje uit de mode... :jumping:

Wat vreemd is, is dat er niet bij vermeld wordt dat R'dam voor ik denk ongeveer 50% uit allo's bestaat.

barfly
04-06-03, 23:43
Geplaatst door Grietje
Wat vreemd is, is dat er niet bij vermeld wordt dat R'dam voor ik denk ongeveer 50% uit allo's bestaat.

Dat weet, lijkt me, iedereen. *Welcome to the Jungle* :p

Zwarte Schaap
05-06-03, 18:07
Geplaatst door Grietje
Antillianen en Kaapverdianen koploper in plegen delicten

Antilliaanse en Kaapverdiaanse jongeren uit Rotterdam zijn koploper in het plegen van delicten, gevolgd door Marokkanen en Surinamers.
Dat blijkt uit onderzoek van de Universiteit Leiden en de Rotterdamse GGD. Toch is het verschil met Nederlandse leeftijdgenoten niet zo groot.

Ook blijken de rijkere Nederlandse jongeren veel meer risicogedrag te vertonen dan allochtonen: ze roken, blowen, drinken en gokken het meest.


Bron: TV Rijmond

Een iets volledigere uitgave uit het Rotterdams Dagblad.

Woensdag 4 Juni 2003

Autochtone jeugd blowt en gokt het meest

Antilliaanse en Kaapverdische jongeren plegen de meeste delicten in Rotterdam, gevolgd door Marokkanen en Surinamers. Het verschil met hun Nederlandse leeftijdgenoten is niet zo groot. De Nederlandse jongeren vertonen bovendien veel meer risicogedrag dan allochtonen: ze roken, blowen, drinken en gokken het meest.

Rotterdam - Dat blijkt uit een onderzoek van de universiteit Leiden en de GGD in Rotterdam onder 14- en 15-jarige jongeren uit de derde klas van het voortgezet onderwijs. Volgens de onderzoekers komen de uitkomsten niet overeen met het gangbare beeld dat allochtone jeugd extreem delinquent is vergeleken met hun autochtone leeftijdgenoten.

De resultaten, gepubliceerd in het boek 'Etnische minderheden en het belang van binding', tonen aan dat een sterke binding met de buurt, ouders, leraren en vrienden bepalende voorwaarden zijn om niet te vervallen in crimineel gedrag. Het risico dat jongeren de fout in gaan, is ook groter als ze zelf slachtoffer zijn geweest van een misdrijf of al een aantal ingrijpende gebeurtenissen (scheiding, mishandeling, ruzie ouders) in hun leven hebben meegemaakt.

De onderzoekers constateerden dat de allochtone jeugd op deze gebieden minder fortuinlijk is. Ze zijn minder geďntegreerd in de samenleving. Zo meldt veertig procent van de allochtonen dat de relatie met hun ouders niet goed is. Slechts de helft van de Surinaamse en eenderde van de Antilliaanse leerlingen in Rotterdam leeft in een volledig gezin met beide biologische ouders. Vooral jongeren uit gezinnen met een stiefouder plegen delicten.

De schoolprestaties spelen ook een rol. Gaat het slecht, dan vervallen de jongeren sneller in overtredingen zoals agressief gedrag, vandalisme, zwart rijden en wapenbezit. Jongens vertonen vaker antisociaal gedrag dan meisjes. Surinaamse, Antilliaanse en Kaapverdische meisjes plegen echter aardig wat delicten, ook vergeleken met Nederlandse jongens.

Volgens de onderzoekers is van belang in welke buurt de jongeren opgroeien. In de welvarender wijken waar vooral de Nederlandse jongeren wonen, komt minder delinquent gedrag voor. De Nederlandse jeugd grijpt wel het meest naar genotsmiddelen en komt regelmatig met de politie in aanraking.

Orakel
05-06-03, 21:32
Geplaatst door Grietje
Wat vreemd is, is dat er niet bij vermeld wordt dat R'dam voor ik denk ongeveer 50% uit allo's bestaat.

Omdat dat niet relevant is? En omdat dat geflatteerde cijfers zijn?
Je klinkt bijna alsof de cijfers je een beetje tegenvallen.

Onderzoek is overigens niet erg representatief:



Dat blijkt uit een onderzoek van de universiteit Leiden en de GGD in Rotterdam onder 14- en 15-jarige jongeren uit de derde klas van het voortgezet onderwijs. Thnx ZS.

Grietje
05-06-03, 21:59
Geplaatst door Orakel
Omdat dat niet relevant is? En omdat dat geflatteerde cijfers zijn?
Je klinkt bijna alsof de cijfers je een beetje tegenvallen.

Onderzoek is overigens niet erg representatief:

Thnx ZS.

Je moet de vuiligheid uit je oren peuteren en beter luisteren, want ik bedoelde er mee te zeggen dat in een stad die voor het merendeel uit allo's bestaat het vanzelfsprekend is dat het merendeel van alle delicten door allo's wordt gepleegd. Wat relevant is maak ik zelf wel uit.

barfly
05-06-03, 22:20
Geplaatst door Grietje
Je moet de vuiligheid uit je oren peuteren en beter luisteren, want ik bedoelde er mee te zeggen dat in een stad die voor het merendeel uit allo's bestaat het vanzelfsprekend is dat het merendeel van alle delicten door allo's wordt gepleegd. Wat relevant is maak ik zelf wel uit.

Ben jij per ongeluk 't zusje van Sadeeq? :p

Grietje
05-06-03, 22:23
Geplaatst door barfly
Ben jij per ongeluk 't zusje van Sadeeq? :p

Ik ben in ieder geval geen barvlieg.

barfly
05-06-03, 22:26
Geplaatst door Grietje
Ik ben in ieder geval geen barvlieg.

Nee, das duidelijk! Heb je al eens overwogen om lief te zijn? :D

Grietje
05-06-03, 22:27
Geplaatst door barfly
Nee, das duidelijk! Heb je al eens overwogen om lief te zijn? :D

Maar dat ben ik 24/7

Orakel
05-06-03, 22:30
Geplaatst door Grietje
Je moet de vuiligheid uit je oren peuteren en beter luisteren, want ik bedoelde er mee te zeggen dat in een stad die voor het merendeel uit allo's bestaat het vanzelfsprekend is dat het merendeel van alle delicten door allo's wordt gepleegd. Wat relevant is maak ik zelf wel uit.

Hee, wat leuk. Deze had ik nog niet gezien.

Bedoelde jij DAT ermee te zeggen? Vind je het erg als ik daar geen ruk van geloof? EN dat ik het helemaal niet vanzelfsprekend vind dat de etnische samenstelling van de delinquentengroep een directe afspiegeling is van de bevolkingssamenstelling van een stad?

Ik probeer juist jouw vuiligheid uit mijn ogen te peuteren, want het leest erg lastig.
Iemand die zich hier voordoet als Marokkaan, zich badinerend en denigrerend uitlaat over mensen die de mavo hebben gedaan, zich in het topic over de schandknapen op een abominabele wijze uitlaat over Marokkanen en een Surinamer een neger noemt en ook nog es een vette bek heeft tegen MRZ. Ik heb je hem zelfs een keer zien ontraden om op jouw topic te reageren!!

Wie the fuck denk jij dat je bent? Wat was het ook alweer? Iemand die tafels afneemt voor de kost? Of hoort dat ook bij het karakter dat je speelt?
Zo niet, don't give up youre dayjob. :zwaai:

Grietje
05-06-03, 22:44
Geplaatst door Orakel
Hee, wat leuk. Deze had ik nog niet gezien.

Bedoelde jij DAT ermee te zeggen? Vind je het erg als ik daar geen ruk van geloof? EN dat ik het helemaal niet vanzelfsprekend vind dat de etnische samenstelling van de delinquentengroep een directe afspiegeling is van de bevolkingssamenstelling van een stad?

Ik probeer juist jouw vuiligheid uit mijn ogen te peuteren, want het leest erg lastig.
Iemand die zich hier voordoet als Marokkaan, zich badinerend en denigrerend uitlaat over mensen die de mavo hebben gedaan, zich in het topic over de schandknapen op een abominabele wijze uitlaat over Marokkanen en een Surinamer een neger noemt en ook nog es een vette bek heeft tegen MRZ. Ik heb je hem zelfs een keer zien ontraden om op jouw topic te reageren!!

Wie the fuck denk jij dat je bent? Wat was het ook alweer? Iemand die tafels afneemt voor de kost? Of hoort dat ook bij het karakter dat je speelt?
Zo niet, don't give up youre dayjob. :zwaai:

Ik vind het helemaal niet erg dat je mij niet gelooft. En dat je het niet vanzelfsprekend vindt dat de etnische samenstelling van een delinquentengroep een directe afspiegeling van bevolkingssamenstelling is, is ook niet erg. Jij hebt jouw mening, ik de mijne. Lang leve het meningsverschil. Ik laat mij inderdaad badinerend en denigrerend uit over Marokkanen, Surinamers, mavomensen en ik heb inderdaad een keer MRZ ontraden om op mijn topic te reageren en daarvoor verdien ik straf. Jij, als moreel hoogstaand mens mag deze straf voltrekken met het wapentuig naar jouw keus.

Ik denk the fuck dat ik niemand ben. Ik ben een simpele horecamedewerker die het vuil van tafelende toeristen mag opruimen en dan moet je ook nog eens weten dat het werk in geen enkele verhouding staat tot mijn salaris (7,5 euro per uur). O God, was het maar waar dat ik een karakter speelde dan zou ik niet elke dag die deprimerende gang moeten maken naar dat helse café en onder de geringschattende blikken van die volgevreten kapitalisten de vernederndste handelingen moeten verrichten. Ik weet het niet meer, Orakel. Ik wil gewoon dat er een in een artikel staat dat in waddinxveen weinig tot geen marokkanen worden opgepakt omdat daar geen marokkanen wonen. En dat er in Rotterdam zoveel marokkanen worden opgepakt omdat er ook zoveel Marokkanen wonen. Maar zelfs deze verlichting gunt God mij niet. En ik vraag waarom? Waarom??!?!?!?