PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkaanse schandknapen..



Waterval
05-06-03, 09:25
Politie verontrust door onveilige sekscontacten

Uitgegeven: 5 juni 2003 09:18

EINDHOVEN - De Eindhovense politie is ernstig verontrust over het groot aantal onveilige sekscontacten op de bekende plaatselijke homo-ontmoetingsplekken. Een woordvoerder van de politie heeft dit donderdag meegedeeld. De GGD deelt die zorg, aldus infectiearts Daemen.

Medio vorig jaar begon de politie een groot onderzoek naar de activiteiten van jonge schandknapen op de ontmoetingsplaatsen. Dat onderzoek leidde onder meer tot de aanhouding van de voormalige PSV-directeur F.S. .

Mishandeling

Justitie verdenkt hem niet alleen van ontucht met jongeren, maar ook van poging tot zware mishandeling. S. zou onveilige sekscontacten hebben gehad terwijl hij wist dat hij was besmet met HIV, het virus dat aids kan veroorzaken.

Uit het onderzoek is gebleken dat het merendeel van de jongeren die zich lenen voor betaalde seks, Marokkaans is, aldus de politiewoordvoerder. Er zijn volgens hem echter ook Nederlandse jongens bij betrokken.


Amsterdam schijnt ze ook te hebben...... :zwaai:

taouanza
05-06-03, 10:14
tja je moet die prada's toch ergens van betalen :moe:



over prioriteiten gesproken :jammer:

moenna
05-06-03, 10:14
Eindhoven is weer lekker bezig.

Ik ken persoonlijk Marokkaanse jongeren die zich hiervoor geleend hebben. De ontmoetingsplek bij uitstek heet dan ook het homobos, wat elke Eindhovenaar zo weet aan te wijzen. Waarom die jongeren dat deden, tja makkelijk geld verdienen. Het merkwaardige is dan nog altijd dat ze homo's buiten hun "werktijd" keihard veroordelen. Gewoon walgelijk. Tfoe!

Ik wist dan ook nooit zo snel om mijn handen te verbergen, in de hoop geen hand te hoeven geven. Gatver, als je je alleen bedenkt waar die handen allemaal geweest kunnen zijn of wat ze aangeraakt hebben.

Ze lopen trouwens ook krom gebogen na verloop van tijd :kotsen:..

Angel of God
05-06-03, 10:16
Geplaatst door Waterval
Amsterdam schijnt ze ook te hebben...... :zwaai:


:eek:

OOK!!! :verward:

Waterval
05-06-03, 10:19
Het ergste is dat die jongens op een gegeven moment zeer waarschijnlijk met een enge ziekte rondlopen en vervolgens trouwen met een meid die zich van geen kwaad bewust is.. :jammer:
Is het trouwens gebruikelijk dat wanneer Marokkanen met elkaar trouwen, zij eerst een medisch onderzoek ondergaan om eventuele ziektes aan het licht te brengen?

taouanza
05-06-03, 10:20
Ze lopen trouwens ook krom gebogen na verloop van tijd ..

weet je dat zeker?! :verward:
wat dat is een typisch marokkaanse loopje. naar voren gebogen en met de kont naar achteren.

taouanza
05-06-03, 10:23
Het ergste is dat die jongens op een gegeven moment zeer waarschijnlijk met een enge ziekte rondlopen en vervolgens trouwen met een meid die zich van geen kwaad bewust is..
Is het trouwens gebruikelijk dat wanneer Marokkanen met elkaar trouwen, zij eerst een medisch onderzoek ondergaan om eventuele ziektes aan het licht te brengen?

als het meisje maar maagd is, he? :mad:

moenna
05-06-03, 10:30
Geplaatst door Waterval
Het ergste is dat die jongens op een gegeven moment zeer waarschijnlijk met een enge ziekte rondlopen en vervolgens trouwen met een meid die zich van geen kwaad bewust is.. :jammer:
Is het trouwens gebruikelijk dat wanneer Marokkanen met elkaar trouwen, zij eerst een medisch onderzoek ondergaan om eventuele ziektes aan het licht te brengen?

Ja dat is dan ook een van mijn grootste bezorgdheden. Die jongens die ik ken zijn nog steeds niet getrouwd, maar als ik hun toekomstige partners ken, ga ik ze echt persoonlijk maar heel subtiel op de hoogte brengen van het gevaar hiervan. En dan nog durven ze te eisen dat ze een Marokkaanse maagd willen :boos: . Hypcrosie roeleert hiero.

Medisch onderzoek is standaard bij huwelijken. Of ze dan ook op aids worden getest, weet ik niet. Ik zou het in ieder geval echt wel eisen.

Taouanza, haha ja de meesten lopen inderdaad "the nigga-walk". Maar er is toch echt duidelijk een verschil te zien in hoe deze jongens lopen.


P.s.; foutje in mijn eerste bericht; het wordt flikkerbos genoemd, en niet homobos.

Waterval
05-06-03, 10:30
Geplaatst door taouanza
als het meisje maar maagd is, he? :mad:

Ik stel voor dat iemand die jongens gaat fotograferen en de boel op internet zet... Is er trouwens een kliniek voor anusvliesoperaties? :haha:

thijs
05-06-03, 10:43
Ik vind het nogal triest voor die jongens zelf. Vraag me af of ze zelf homoseksueel zijn, en wat ze er toe zet om dit te doen. Volgens mij moet je wel erg weinig toekomstperspectief zien en zelfrespect hebben om dit te doen. Vind het ook van de mensen die hier gebruik van maken walgelijk. Ben zelf homo en ga wel eens uit in de Regu in Amsterdam, en daar zie je het vaak genoeg. Oude mannen met jongen Marokkaanse jongens. Vind het eerder triest dan een 'vermakelijk' bericht. Triest voor de jongens, die wellicht ook een groot probleem met hun homoseksualiteit hebben, en nog triester voor een eventuele toekomstige partner, al dan niet uit Marokko. Stel dat zo'n jongen AIDS heeft en dat doorgeeft... er moet hier echt iets aan worden gedaan.

taouanza
05-06-03, 10:46
Ik vind het nogal triest voor die jongens zelf. Vraag me af of ze zelf homoseksueel zijn, en wat ze er toe zet om dit te doen. Volgens mij moet je wel erg weinig toekomstperspectief zien en zelfrespect hebben om dit te doen. Vind het ook van de mensen die hier gebruik van maken walgelijk. Ben zelf homo en ga wel eens uit in de Regu in Amsterdam, en daar zie je het vaak genoeg. Oude mannen met jongen Marokkaanse jongens. Vind het eerder triest dan een 'vermakelijk' bericht. Triest voor de jongens, die wellicht ook een groot probleem met hun homoseksualiteit hebben, en nog triester voor een eventuele toekomstige partner, al dan niet uit Marokko. Stel dat zo'n jongen AIDS heeft en dat doorgeeft... er moet hier echt iets aan worden gedaan.


ze doen het voor het geld. en dat is heel triest ja.

rnaj
05-06-03, 10:54
Vind het eerder triest dan een 'vermakelijk' bericht.

Het IS triest, en waarschijnlijk ligt geld en worstelen met homosexualiteit hier aan ten grondslag.
In het boek "Mijn geloof en mijn geluk" is een verhaal opgenomen waarin de Marokkaanse jongen uit Amsterdam zijn verhaal doet.
Toen ik dat las gierde de pijn door mijn hart, ondanks dat het door iemand anders was opgeschreven was de wanhoop van die jongen knetterhard voelbaar.

Ben bang dat in de loop van de dag hier nog de nodige flauwe grappen over gemaakt zullen worden.

taouanza
05-06-03, 11:02
Het IS triest, en waarschijnlijk ligt geld en worstelen met homosexualiteit hier aan ten grondslag.
In het boek "Mijn geloof en mijn geluk" is een verhaal opgenomen waarin de Marokkaanse jongen uit Amsterdam zijn verhaal doet.
Toen ik dat las gierde de pijn door mijn hart, ondanks dat het door iemand anders was opgeschreven was de wanhoop van die jongen knetterhard voelbaar.

Ben bang dat in de loop van de dag hier nog de nodige flauwe grappen over gemaakt zullen worden.


maar je gaat er volgens mij van uit dat ze homosexueel zijn. als het gewoon hetero's zijn die gewoon snel geld willen verdienen en op een dag heel schijnheilig een maagd uit marokko gaan halen. je verwacht toch niet dat men daar medelijden mee heeft.
en moeten we begrip kweken voor kinderen die voor geld in de drugshandel zitten.

en stel het zijn frustraties over hun sexuele geaardheid, kan je niet begrijpen hoe je er beter van word door lichaam aan te bieden aan wild vreemden.het greintje zelfrespect dat je hebt raak je ook nog kwijt.


hetero of homo kinderen moeten naar school en niet in de prostitutie of de drugshandel.

Waterval
05-06-03, 11:08
Normaal ben ik niet vies van een flauw grapje, maar ook ik zal het proberen te laten. Ik weet niet in hoeverre de praktijken van deze jongens daadwerkelijk met homosexualiteit te maken hebben. Ik heb er zo 'mijn twijfels over. Maar aan de andere kant kan ik gewoon niet geloven dat ze het enkel voor het geld doen. Vaak wordt er gerept over de vermeende "trots" die Marokkaanse jongens zouden hebben. Dan denk ik dat deze gevallen op z'n minst de trots van de miljoenen andere Marokkanen compenseert...

rnaj
05-06-03, 11:13
taouanza,

MIS, daar ga ik niet vanuit. leuk bedacht. Misschien had ik me beter moeten uitdrukken en had in de zin
en waarschijnlijk ligt geld en worstelen met homosexualiteit
het woordje "en", "of" moeten zijn.

en waarschijnlijk ligt geld of worstelen met homosexualiteit


En voor de rest spreekt uit jouw bijdrage niet zoveel respect en begrip voor de situatie waarin jonge mensen (eventueel homosexueel) kunnen verkeren. Hierbij maakt het dan ook niet uit of het maroc-schandknapen zijn of niet.

Marsipulami
05-06-03, 11:27
Drugsverslaafden komen wel eens in de prostitutie terecht. Wellicht moet men daar de oorzaak gaan zoeken.

Homoseksueel of niet, er blijft een fundamenteel onderscheid tussen iemands geaardheid en prostitutie.

crazy2000
05-06-03, 11:57
Geplaatst door moenna
Ja dat is dan ook een van mijn grootste bezorgdheden. Die jongens die ik ken zijn nog steeds niet getrouwd, maar als ik hun toekomstige partners ken, ga ik ze echt persoonlijk maar heel subtiel op de hoogte brengen van het gevaar hiervan. En dan nog durven ze te eisen dat ze een Marokkaanse maagd willen :boos: . Hypcrosie roeleert hiero.

Medisch onderzoek is standaard bij huwelijken. Of ze dan ook op aids worden getest, weet ik niet. Ik zou het in ieder geval echt wel eisen.

Taouanza, haha ja de meesten lopen inderdaad "the nigga-walk". Maar er is toch echt duidelijk een verschil te zien in hoe deze jongens lopen.


P.s.; foutje in mijn eerste bericht; het wordt flikkerbos genoemd, en niet homobos.

En mij ook nog proberen over te halen om in eindhove te gaan wonen hoe durffffff je !!!! :duivels:


Maar dat de vrouw gestest moet worden is enkel alleen of ze maagd is maar in Marokko heb je zo'n papiertje voor 30 dirhams (3 euro). De meid hoeft er niet eens heen dat wordt gewoon opgehaald voor haar hoe bedoel je een Islamitische staat !!


Lang leve Noord Nederland we lopen dan misschien achter maar we leven in alle rust :boer:

Zara
05-06-03, 12:00
Ik vind marokkanen echt eng aan het worden.






Dat wordt dus maar een niet-marokkaan. :verward:

Is,
05-06-03, 12:01
Genoeg jongens die dat doen, tis niet gebonden aan woonplaats.
Het schijnt Goudgeld te verdienen, en al die jongens willen met hun Prada`s op `t Gaspedaal van `n Mooie M3 leggen.

Tis Ziek, maar wat doe je d`ran, `kdenkt dat `n HIV besmetting `n soort van eigen schuld, dikke bult is.

crazy2000
05-06-03, 12:02
Geplaatst door thijs
IkStel dat zo'n jongen AIDS heeft en dat doorgeeft... er moet hier echt iets aan worden gedaan.

STEL ??? 99% procent kans.


Maar dat is lekker voor ze ik hoop dat hun leuter eraf wordt gehakt.

moenna
05-06-03, 12:43
Geplaatst door crazy2000
En mij ook nog proberen over te halen om in eindhove te gaan wonen hoe durffffff je !!!! :duivels:


Lang leve Noord Nederland we lopen dan misschien achter maar we leven in alle rust :boer:

:melig:

Beter blijf je daar, ja. Ik kom wel naar het Noorden toe;).

taouanza
05-06-03, 13:05
En voor de rest spreekt uit jouw bijdrage niet zoveel respect en begrip voor de situatie waarin jonge mensen (eventueel homosexueel) kunnen verkeren. Hierbij maakt het dan ook niet uit of het maroc-schandknapen zijn of niet.


ja zo'n opmerking had ik wel verwacht :moe:


maar je heb gelijk; ik heb geen begrip voor jongens of meisjes die hun grootste goed op deze aarde (hun jeugd en hun eigenwaarde) te grabbel gooien voor merkkleding of het nu met drugs of prostitutie gebeurd.
marocschandknapen maakt het erger qua scheinheiligheid als ze kuisheid van hun toekomstige partner gaan eisen.

sjo
05-06-03, 13:10
De eer en trots van Marokkanen is altijd al een farce geweest. Het zijn wat dat betreft net mensen.
Schrijf dit op het behang ; niet aankomen ; het wordt elke dag bevestigd.

groeten
sjo

Grietje
05-06-03, 13:21
Marokkanen en homo's vertonen veel overeenkomsten dan ze willen toegeven. Ijdel, handtastelijk, onverdraagzaam etc etc


ps. normaal kunnen reclame's mij niets schelen, maar die reclame van Knorr Rotti, met die schaatsende neger, is een klasse apart.

Tomas
05-06-03, 13:31
Geplaatst door Grietje
Marokkanen en homo's vertonen veel overeenkomsten dan ze willen toegeven. Ijdel, handtastelijk, onverdraagzaam etc etc


Zo, da's een sterk staaltje generaliseren.



ps. normaal kunnen reclame's mij niets schelen, maar die reclame van Knorr Rotti, met die schaatsende neger, is een klasse apart.

Hij is inderdaad erg leuk, maar de meeste mensen zouden hier ipv neger surinamer zeggen. Net zoals je in de surinaamsevariant zou spreken over Nederlander ipv witte.

Maar ja, gezien je eerder generalisatie is dit misschien iets te subtiel.

Grietje
05-06-03, 13:34
Geplaatst door Tomas
Zo, da's een sterk staaltje generaliseren.



Hij is inderdaad erg leuk, maar de meeste mensen zouden hier ipv neger surinamer zeggen. Net zoals je in de surinaamsevariant zou spreken over Nederlander ipv witte.

Maar ja, gezien je eerder generalisatie is dit misschien iets te subtiel.

sinds wanneer is het woord neger generaliserend? of zijn negers allemaal eender voor jou?

Tomas
05-06-03, 13:41
Geplaatst door Grietje
sinds wanneer is het woord neger generaliserend?

Al heel lang. Ik vind het altijd getuigen van nogal weinig kennis van zaken of respect voor de afkomst van de persoon in kwestie. Zo vind ik dus Witte ook nogal van weinig respect getuigen. maar goed, ieder zijn mening.


of zijn negers allemaal eender voor jou?

klinkt een beetje als een debiele afleidingsmanouvre. Maar dat zal het wel niet zijn, denk ik...

Grietje
05-06-03, 13:48
Geplaatst door Tomas
Al heel lang. Ik vind het altijd getuigen van nogal weinig kennis van zaken of respect voor de afkomst van de persoon in kwestie. Zo vind ik dus Witte ook nogal van weinig respect getuigen. maar goed, ieder zijn mening.



klinkt een beetje als een debiele afleidingsmanouvre. Maar dat zal het wel niet zijn, denk ik...

je ziet ze vliegen, jongen. als ik het woord neger gebruik is het heus niet omdat ik de afkomst van de persoon in kwestie niet respecteer, vriendelijke jongen. het woord neger is al jaren gemeengoed, en het spijt me voor je dat je er zulke nare associaties bij hebt. wat een reclame allemaal te weeg kan brengen!

Puk
05-06-03, 13:48
Geplaatst door Tomas
Al heel lang. Ik vind het altijd getuigen van nogal weinig kennis van zaken of respect voor de afkomst van de persoon in kwestie. Zo vind ik dus Witte ook nogal van weinig respect getuigen. maar goed, ieder zijn mening.



klinkt een beetje als een debiele afleidingsmanouvre. Maar dat zal het wel niet zijn, denk ik...

Doe niet zo politiek correct Tomas!

Je hebt negers en blanken... al jaaaaaren.

Niks mis mee.

Waterval
05-06-03, 13:53
Geplaatst door Puk
Doe niet zo politiek correct Tomas!

Je hebt negers en blanken... al jaaaaaren.

Niks mis mee.

Je hebt Surinamers en Ghanezen..... al jaaaaren.
Niets mis mee....

Puk
05-06-03, 13:55
Geplaatst door Waterval
Je hebt Surinamers en Ghanezen..... al jaaaaren.
Niets mis mee....

Precies!

Tomas
05-06-03, 13:59
Geplaatst door Grietje
je ziet ze vliegen, jongen. als ik het woord neger gebruik is het heus niet omdat ik de afkomst van de persoon in kwestie niet respecteer, vriendelijke jongen. het woord neger is al jaren gemeengoed, en het spijt me voor je dat je er zulke nare associaties bij hebt. wat een reclame allemaal te weeg kan brengen!

Nou ja, ik vind het nu eenmaal niet erg respectvol klinken als ik met Witte aangeproken wordt. Maar goed, ieder z'n meug.

Alhoewel... Ik hou normaal gesproken wel rekening met het eventuele gebrekkige opleidingsniveau of het compleet ontbreken daarvan of gewoon de beperkte hersencapaciteit van de persoon in kwestie die mij zo aanspreekt.

Moet ik dat bij jou ook doen? Geen probleem hoor.

Grietje
05-06-03, 14:11
het is goed met je.

Puk
05-06-03, 14:18
Geplaatst door Tomas
Nou ja, ik vind het nu eenmaal niet erg respectvol klinken als ik met Witte aangeproken wordt. Maar goed, ieder z'n meug.

Alhoewel... Ik hou normaal gesproken wel rekening met het eventuele gebrekkige opleidingsniveau of het compleet ontbreken daarvan of gewoon de beperkte hersencapaciteit van de persoon in kwestie die mij zo aanspreekt.

Moet ik dat bij jou ook doen? Geen probleem hoor.

Doe niet zo raar Tomas!

Ik heb die reclame niet gezien.

Maar een neger op schaatsen is apart. Ik neem aan dat die reclame daar de nadruk op legt? En dat het daarom grappig is?

Hoeveel negers hebben de Elfstedentocht geschaatst?

En kan jij dan zien of het een Surinamer is of een Ghanees? Nee toch?


Een en ander onder voorbehoud. Want ik heb die reclame nog niet gezien.

Tomas
05-06-03, 14:40
Geplaatst door Puk
Doe niet zo raar Tomas!

Ik heb die reclame niet gezien.

Maar een neger op schaatsen is apart. Ik neem aan dat die reclame daar de nadruk op legt? En dat het daarom grappig is?

Hoeveel negers hebben de Elfstedentocht geschaatst?

En kan jij dan zien of het een Surinamer is of een Ghanees? Nee toch?


Een en ander onder voorbehoud. Want ik heb die reclame nog niet gezien.

Mijn reactie is dus ook onder voorbehoud.

De reclame gaat over de zoon van een surinaams gezin die getrouwd is met een blonde hollandse vrouw. En hij is zo geassimileerd dat ie zelfs de roti tot gort prakt. Echt wel leuk dus.

De familie vind ik vrij uitgesproken surinaams, het zou mij erg verbazen als het antiliaans is. De taal, de roti en nog meer details vind ik nu eenmaal surinaams. Net zoals een modaal nederlands gezin ook herkenbaar gemaakt kan worden met hutspot en klompen.

Voor een Nederlander vind ik het vreemd dat je dergelijke surinaamse kenmerken niet herkent. Het is onderdeel van onze cultuur, onze recente geschiedenis. We hebben nog altijd een speciale band met suriname. Etc.. etc.. Ik vind het minstens zo vreemd om Witte te schrijven als het duidelijk om een Duits gezin gaat. Ook dat herkennen wij namelijk vrij eenvoudig.

Het gebruik van het woord Neger is dus in dit geval:
1. Gebrek aan respect of gewoon beledigend bedoelt.
2. Gebrek aan kennis van het eigen cultuurgoed of gewoon gebrek aan algemene ontwikkeling.
3. Een vorm van humor.

Die laatste mag mij dan nog wel uitgelegd worden.

Grietje
05-06-03, 14:51
Geplaatst door Tomas
Mijn reactie is dus ook onder voorbehoud.

De reclame gaat over de zoon van een surinaams gezin die getrouwd is met een blonde hollandse vrouw. En hij is zo geassimileerd dat ie zelfs de roti tot gort prakt. Echt wel leuk dus.

De familie vind ik vrij uitgesproken surinaams, het zou mij erg verbazen als het antiliaans is. De taal, de roti en nog meer details vind ik nu eenmaal surinaams. Net zoals een modaal nederlands gezin ook herkenbaar gemaakt kan worden met hutspot en klompen.

Voor een Nederlander vind ik het vreemd dat je dergelijke surinaamse kenmerken niet herkent. Het is onderdeel van onze cultuur, onze recente geschiedenis. We hebben nog altijd een speciale band met suriname. Etc.. etc.. Ik vind het minstens zo vreemd om Witte te schrijven als het duidelijk om een Duits gezin gaat. Ook dat herkennen wij namelijk vrij eenvoudig.

Het gebruik van het woord Neger is dus in dit geval:
1. Gebrek aan respect of gewoon beledigend bedoelt.
2. Gebrek aan kennis van het eigen cultuurgoed of gewoon gebrek aan algemene ontwikkeling.
3. Een vorm van humor.

Die laatste mag mij dan nog wel uitgelegd worden.

deze discussie is te stompzinnig voor woorden, vooral als je mij jouw kwalijke uitleg van het woord neger in de schoenen probeert te schuiven.

Puk
05-06-03, 15:04
Geplaatst door Tomas
Mijn reactie is dus ook onder voorbehoud.

De reclame gaat over de zoon van een surinaams gezin die getrouwd is met een blonde hollandse vrouw. En hij is zo geassimileerd dat ie zelfs de roti tot gort prakt. Echt wel leuk dus.

De familie vind ik vrij uitgesproken surinaams, het zou mij erg verbazen als het antiliaans is. De taal, de roti en nog meer details vind ik nu eenmaal surinaams. Net zoals een modaal nederlands gezin ook herkenbaar gemaakt kan worden met hutspot en klompen.

Voor een Nederlander vind ik het vreemd dat je dergelijke surinaamse kenmerken niet herkent. Het is onderdeel van onze cultuur, onze recente geschiedenis. We hebben nog altijd een speciale band met suriname. Etc.. etc.. Ik vind het minstens zo vreemd om Witte te schrijven als het duidelijk om een Duits gezin gaat. Ook dat herkennen wij namelijk vrij eenvoudig.

Het gebruik van het woord Neger is dus in dit geval:
1. Gebrek aan respect of gewoon beledigend bedoelt.
2. Gebrek aan kennis van het eigen cultuurgoed of gewoon gebrek aan algemene ontwikkeling.
3. Een vorm van humor.

Die laatste mag mij dan nog wel uitgelegd worden.

Owwww... het is gewoon een Surinamer!

Had ik effe gemist. Stom, want het ging ook over roti.

Tsjah... dan is Surinamer meer op z'n plaats.

I agree.

Canaris
05-06-03, 15:28
een surinamer is iemand met als staatsburgerschap suriname.

wanner ik een neger zie, wordt het tamenlijk ingewikkeld, als ik hem telkens effe naar zijn passpoort moet vragen voor ik weet hoe ik hem moet aanspreken.

wanneer ik een blanke zie , wordt het ook een beetje dol , vooral wanneer blijkt dat hij een surinamer is . :confused:

ik blijf er ook bij

Neger , blanke , eskimo, spleetoog.

tis gewoon lekker duidellijk
:-)

Dutchguy
05-06-03, 16:12
Geplaatst door Grietje
Marokkanen en homo's vertonen veel overeenkomsten dan ze willen toegeven. Ijdel, handtastelijk, onverdraagzaam etc etc



Tomas wees hier al op en ik vind dit ook een domme generaliserende opmerking.

Grietje
05-06-03, 16:26
Geplaatst door Dutchguy
Tomas wees hier al op en ik vind dit ook een domme generaliserende opmerking.


Ironie blijft altijd een onbegrepen kind. En is je moreel opgekrikt nu je het een "domme en generaliserende" opmerking vindt?

Dutchguy
05-06-03, 16:29
Geplaatst door Grietje
Ironie blijft altijd een onbegrepen kind. En is je moreel opgekrikt nu je het een "domme en generaliserende" opmerking vindt?

Heeft niks met 'moreel opkrikken' te maken, ik vond dit generaliserend. Als het ironie is, ok dan. Feit is alleen dat ironie moeilijk afleesbaar is op het net als je het alleen met de tekst moet doen.

Grietje
05-06-03, 16:32
Geplaatst door Dutchguy
Heeft niks met 'moreel opkrikken' te maken, ik vond dit generaliserend. Als het ironie is, ok dan. Feit is alleen dat ironie moeilijk afleesbaar is op het net als je het alleen met de tekst moet doen.

Men ijvert daarom ook al jaren voor een ironieteken, zodat de zwakken van geest kunnen meekomen. Daar ben ik, gezien de bagger die ik over me heen kreeg na die onschuldige opmerkingen, helemaal voor.

Dutchguy
05-06-03, 16:46
Geplaatst door Grietje
Men ijvert daarom ook al jaren voor een ironieteken, zodat de zwakken van geest kunnen meekomen. Daar ben ik, gezien de bagger die ik over me heen kreeg na die onschuldige opmerkingen, helemaal voor.

Of je gaat tegen een muur praten als je geen reacties wilt. Alleen kans dat het behang van verveling los gaat laten.

Grietje
05-06-03, 17:06
Geplaatst door Dutchguy
Of je gaat tegen een muur praten als je geen reacties wilt. Alleen kans dat het behang van verveling los gaat laten.


Of je gaat iemand anders vervelen met je geblaat. Alleen kans dat niemand je gemekker kan begrijpen.

Is,
05-06-03, 17:07
Geplaatst door Grietje
Of je gaat iemand anders vervelen met je geblaat. Alleen kans dat niemand je gemekker kan begrijpen.

Of je kan weer onzinnig gedrag gaan vertonen en wachten tot beheer `n ban aan je broek plakt.

Grietje
05-06-03, 17:12
Geplaatst door Is,
Of je kan weer onzinnig gedrag gaan vertonen en wachten tot beheer `n ban aan je broek plakt.

Of je kan je met je eigen zaken bemoeien.

Is,
05-06-03, 17:12
Geplaatst door Grietje
Of je kan je met je eigen zaken bemoeien.

Of `kkan op `n openbaar forum gaan prikken!

Dutchguy
05-06-03, 17:15
Geplaatst door Grietje
Of je gaat iemand anders vervelen met je geblaat. Alleen kans dat niemand je gemekker kan begrijpen.

Of.... laat maar, te warm. :zwaai:

Grietje
05-06-03, 17:15
Geplaatst door Is,
Of `kkan op `n openbaar forum gaan prikken!

Ik weerhoud je er niet van, knulletje. Maar laat je raadgevingen achterwege.

Is,
05-06-03, 17:16
Geplaatst door Grietje
Ik weerhoud je er niet van, knulletje. Maar laat je raadgevingen achterwege.


Of je kan gaan prikken als de gefrustreerde die je bent..:zwaai:

thijs
05-06-03, 17:17
Geplaatst door taouanza
maar je gaat er volgens mij van uit dat ze homosexueel zijn. als het gewoon hetero's zijn die gewoon snel geld willen verdienen en op een dag heel schijnheilig een maagd uit marokko gaan halen. je verwacht toch niet dat men daar medelijden mee heeft.
en moeten we begrip kweken voor kinderen die voor geld in de drugshandel zitten.

en stel het zijn frustraties over hun sexuele geaardheid, kan je niet begrijpen hoe je er beter van word door lichaam aan te bieden aan wild vreemden.het greintje zelfrespect dat je hebt raak je ook nog kwijt.


hetero of homo kinderen moeten naar school en niet in de prostitutie of de drugshandel.

Lijkt me stug dat ze slechts hetero zijn, zou het zelf niet met een vrouw kunnen. Hetero mannen op dit forum, zijn jullie in staat te performen met een man?

Volgens mij is dat zelfrespect nu juist een groot deel van het probleem. Zelfrespect resulteert vaak uit respect van je omgeving, dus wanneer je homoseksualiteit je weinig respect zal opleveren zul je het daar ook moeilijk mee hebben vrees ik. Daar moet dus iets aan worden gedaan, zodat zoals je zo terecht zegt kinderen naar school kunnen!

Grietje
05-06-03, 17:22
Geplaatst door Is,
Of je kan gaan prikken als de gefrustreerde die je bent..:zwaai:

Tegen zoveel scherpzinnigheid kan niemand op.

Is,
05-06-03, 17:22
Geplaatst door Grietje
Tegen zoveel scherpzinnigheid kan niemand op.


Best jammer, `kprobeerde het nog laagdrempelig voor je te houden.

Casawie
05-06-03, 18:15
Geplaatst door Puk
Doe niet zo politiek correct Tomas!

Je hebt negers en blanken... al jaaaaaren.

Niks mis mee.

je mag ze dan wel hebben maar vergeet niet dat het woord neger afstamt van het woord negeren wat erop toe duidt neger is... iemand die je moet negeren...
nigger ignore......

Zwarte Schaap
05-06-03, 18:17
Geplaatst door Zara
Ik vind marokkanen echt eng aan het worden.






Dat wordt dus maar een niet-marokkaan. :verward:

Als je een niet-marokkaan wilt, dan kun je beter een ander argument verzinnen dan dat stomme generaliseer.

Tomas
05-06-03, 20:21
Geplaatst door Casawie
je mag ze dan wel hebben maar vergeet niet dat het woord neger afstamt van het woord negeren wat erop toe duidt neger is... iemand die je moet negeren...
nigger ignore......

Dat die woorden op elkaar lijken is toeval, Nis. Neger stamt af van Nigra, wat zwart betekent in het latijn.

sil
05-06-03, 21:00
Geplaatst door thijs
Lijkt me stug dat ze slechts hetero zijn, zou het zelf niet met een vrouw kunnen. Hetero mannen op dit forum, zijn jullie in staat te performen met een man?

Volgens mij is dat zelfrespect nu juist een groot deel van het probleem. Zelfrespect resulteert vaak uit respect van je omgeving, dus wanneer je homoseksualiteit je weinig respect zal opleveren zul je het daar ook moeilijk mee hebben vrees ik. Daar moet dus iets aan worden gedaan, zodat zoals je zo terecht zegt kinderen naar school kunnen!

Thijs dit is een beetje simpel gedacht.
Die gasten zijn gewoon hoeren,en dat heeft niets met homo of hetero te maken.Ze doen het gewoon voor geld en liefde heeft hier niks mee te maken.
En van mij mogen ze,Ze doen het met hun eigen lichaam.
maar het ergste is dat ze een dubbele moraal hebben.

thijs
05-06-03, 21:07
Geplaatst door sil
Thijs dit is een beetje simpel gedacht.
Die gasten zijn gewoon hoeren,en dat heeft niets met homo of hetero te maken.Ze doen het gewoon voor geld en liefde heeft hier niks mee te maken.
En van mij mogen ze,Ze doen het met hun eigen lichaam.
maar het ergste is dat ze een dubbele moraal hebben.

MMmmmh Sil, weet niet of je een man of een vrouw bent maaruh kan me niet voorstellen dat een hetero man hem omhoog krijgt bij een andere man ... zelfde als dat mij dat niet bij een vrouw lukt. Mocht de dubbele moraal er zijn, dan ben ik het met je eens en zijn vooral de vrouwen van die jongens het slachtoffer...

sil
05-06-03, 22:47
Geplaatst door thijs
MMmmmh Sil, weet niet of je een man of een vrouw bent maaruh kan me niet voorstellen dat een hetero man hem omhoog krijgt bij een andere man ... zelfde als dat mij dat niet bij een vrouw lukt. Mocht de dubbele moraal er zijn, dan ben ik het met je eens en zijn vooral de vrouwen van die jongens het slachtoffer...



Thijs die gasten hoeven hem zelf niet omhoog te krijgen.
Ze moeten die "heren"verwennen,een"goed/fijn) gevoel geven.
En geld verzoet de arbeid ;-))

p/s ik ben een vrouw

Orakel
05-06-03, 23:02
Geplaatst door Canaris
een surinamer is iemand met als staatsburgerschap suriname.

wanner ik een neger zie, wordt het tamenlijk ingewikkeld, als ik hem telkens effe naar zijn passpoort moet vragen voor ik weet hoe ik hem moet aanspreken.


Naah, dat hoeft niet joh. Gewoon "dag meneer Neger" zeggen.

taouanza
05-06-03, 23:18
de neger uit de roti reclame is een antilliaan.

een neger betekent gewoon een donkerbruine man met kroeshaar. niet meer niet minder. als je dat beledigend vind dan heeft het te maken met jouw eigen opvattingen.
alsof ik me beter voel als ik allochtoon word genoemd ipv marokkaan yoepi :moe:
dan blijf ik liever marokkaan. allochtoon dat vind ik pas een scheldwoord.


maar ik begrijp niet wat die roti reclame hier mee te maken heeft?!


MMmmmh Sil, weet niet of je een man of een vrouw bent maaruh kan me niet voorstellen dat een hetero man hem omhoog krijgt bij een andere man ... zelfde als dat mij dat niet bij een vrouw lukt. Mocht de dubbele moraal er zijn, dan ben ik het met je eens en zijn vooral de vrouwen van die jongens het slachtoffer...


mmmmmh thijs waarom klinkt het nou wel logisch? :moe:
en zoals sil zei, ze hoeven hem niet omhoog te krijgen ze hoeven alleen naar voorover te buigen.

Tomas
06-06-03, 09:22
Geplaatst door taouanza
de neger uit de roti reclame is een antilliaan.

Kan, maar dat zou mij wel verbazen.



een neger betekent gewoon een donkerbruine man met kroeshaar. niet meer niet minder. als je dat beledigend vind dan heeft het te maken met jouw eigen opvattingen.
alsof ik me beter voel als ik allochtoon word genoemd ipv marokkaan yoepi :moe:
dan blijf ik liever marokkaan. allochtoon dat vind ik pas een scheldwoord.

Spreek jij jezelf hier nou tegen of vind je het niet erg als een neger uit generalisatie neger wordt genoemd en vind je het wel erg dat jij uit generalisatie allochtoon wordt genoemd?

Kan hoor, maar dan noem ik je wel weer allochtoon. Is wel zo makkelijk voor mij.

Toch doe ik dat maar niet. Ook al gaat het helemaal niet om het woord zelf. Het woord zelf is geen scheldwoord. Maar het gebruik ervan of de context waarin het geplaatst wordt dat maakt dergelijke woorden tot scheldwoorden. Zo wordt er om de zoveel jaar weer een ander woord verzonnen om groepen aan te duiden in de samenleving. Waar nu het woord allochtoon wordt gebruikt werd een paar jaar terug nog buitenlander gebruikt. Het introduceren van nieuwe woorden doet men om dat het oude woord besmet is geraakt. Het is kwetsend geworden. Maar dat heeft het woord zelf niet gedaan, noch de oorspronkelijke betekenis, maar het veelvuldig misbruik ervan. Als maar genoeg mensen een woord op respectloze, generaliserende wijze gebruiken krijgt het vanzelf die status.




Daarvoor moet je denk ik meer replies lezen.

[quote]mmmmmh thijs waarom klinkt het nou wel logisch? :moe:
en zoals sil zei, ze hoeven hem niet omhoog te krijgen ze hoeven alleen naar voorover te buigen.

Ja, stelt echt helemaal niks voor. Makkie. Je kunt gewoon de krant blijven lezen.

rnaj
06-06-03, 09:25
Waarschuwing voor heksenjacht na seksschandaal

Uitgegeven: 6 juni 2003 08:10
Laatst gewijzigd: 6 juni 2003 08:17

EINDHOVEN - De affaire rond de voormalige PSV-directeur F.S. mag niet leiden tot een heksenjacht op homoseksuelen en Marokkaanse jongens. Die waarschuwing liet burgemeester Welschen van Eindhoven vrijdagmorgen horen in een uitzending van Omroep Brabant. "Er is geen enkele reden voor vooroordelen of voorbarige conclusies", aldus Welschen.

Een dag eerder had hij al slachtoffers van S. en andere mannen opgeroepen zich te melden bij hun huisarts of de GGD. "We moeten die mensen zo snel mogelijk zien te bereiken. Ze moeten naar een dokter."

HIV

S. is besmet met HIV. Justitie verdenkt hem ervan dat hij onveilige seksuele contacten heeft gehad met jongens die zich voor geld prostitueren. Volgens Welschen gaat het om een beperkt aantal jongeren.

Ontkenning

S. ontkent de ontucht en de onveilige sekscontacten. Hij geeft wel toe dat hij in het Anne Frankplantsoen is geweest, een bekende ontmoetingsplaats voor homo's in Eindhoven.

De Eindhovense politie begon vorig jaar een onderzoek naar de homoprostitutie in het betreffende parkje. Het ligt langs het riviertje De Dommel, vlakbij de Eindhovense binnenstad. Naar aanleiding van dat onderzoek kwam de politie S. op het spoor.

Inmiddels zouden zeven mannen zijn opgepakt. Enkele verdachten zouden bij het leggen van de contacten hebben bemiddeld. Anderen, onder wie S., zouden al dan niet tegen betaling daadwerkelijk ontucht hebben gepleegd.

Uit het onderzoek door de politie is gebleken dat zich in het parkje niet alleen Marokkaanse jongens als prostitué aanbieden, maar ook Nederlandse. Ze komen niet uit een bepaalde wijk, maar uit de hele stad.

Simon
06-06-03, 10:17
764 views in 24 uur op één topic. Is dat een record?

Waterval
06-06-03, 10:35
Er stond vanochtend nog een artikel in de Volkskrant,de jongens zijn meestal minderjarig... Twintig is al te oud.... :jammer:

thijs
06-06-03, 10:50
Geplaatst door taouanza
mmmmmh thijs waarom klinkt het nou wel logisch? :moe:
en zoals sil zei, ze hoeven hem niet omhoog te krijgen ze hoeven alleen naar voorover te buigen.

Dat is niet mijn inschatting Taouanza... denk eerder dat dat soort gasten op 'stoere' Marokkaantjes vallen omdat ze zelf voorover willen buigen... heb zelf ook vaak oneerbare voorstellen gehad, zijn veel wacko's in deze wereld.

Daarnaast lijkt het mij nogal raar om seks te hebben met iemand die hem niet overeind krijgt, haalt echt alle fun eruit. Maar goed kan me überhaupt niet voorstellen dat je er voor zou betalen, have some pride! Maar blijf erbij, vind het voor die gozers echt kut... zou je kind maar zijn

barfly
06-06-03, 12:30
Marokkaanse jongens hebben grote aantrekkingskracht

UTRECHT (ANP) - Marokkaanse jongens zijn mooi, geliefd en vragen
niet veel geld voor een seksuele McDrive waar in een handomdraai de
behoefte is bevredigd. Omar Nahas van het informatiecentrum voor
islam en homoseksualiteit Yousuf in Utrecht kent de
aantrekkingskracht van Marokkaanse jongens. ,,Maar ze kiezen er
niet bewust voor'', zegt hij.
Een duidelijk verklaring voor het gegeven dat vooral Marokkaanse
jongeren zich prostitueren in het homocircuit heeft Nahas niet. Al
ziet hij wel verbanden met de actieve rol die Marokkanen op
seksueel vlak graag nemen. Ook de armoede is een reden om het geld
te zoeken op homo-ontmoetingsplaatsen. ,,Ik vind het
verschrikkelijk en hoop dat het moment nu is aangebroken om er met
z'n allen wat aan te doen.''
Hij hoopt dat de moslimgemeenschap nu wakker wordt geschud en
homoseksualiteit gaat erkennen. Veel homo's worden nu uitgestoten
en komen daardoor in het prostitutiecircuit terecht. Nahas schat
dat het in Nederland gaat om ruim tweehonderd Marokkaanse
minderjarigen. ,,Zo'n 20 procent is daadwerkelijk homo, de anderen
doen het om snel wat geld te verdienen.''
Niet alleen de moslimgemeenschap zelf, maar ook de
homo-organisaties in Nederland zouden nu snel actie moeten
ondernemen om deze jongens uit de prostitutie te halen. Nahas neemt
het de homobeweging in Nederland kwalijk dat zij er nooit een
serieus project van heeft gemaakt. ,,De homo-organsaties hebben de
jongens die eruit willen stappen, nooit geholpen, begeleid of
alternatieven aangeboden.''
Hij erkent dat de groep moeilijk benaderbaar is door de
leeftijd, taalbarrière en cultuur. Nahas denkt dat een organisatie
als het COC een project om Marokkaanse prostitués uit het circuit
te halen niet kan behappen. ,,Het is een hardnekkig verschijnsel.
Het vraagt veel kennis van de cultuur en je moet deze jongens
aanspreken in hun taal en op hun niveau. Het verschijnsel bestaat
nu al zo'n vijf jaar. Het is schandalig dat er nog steeds niets aan
wordt gedaan.''

Bij deze een wat uitgebreidere versie van het verhaal. Wat mij vooral opvalt is dat men zegt dat 20% homo is. Ik kan me zo moeilijk voorstellen dat je 't alleen doet voor het geld?

Waterval
06-06-03, 12:47
Hij erkent dat de groep moeilijk benaderbaar is door de
leeftijd, taalbarrière en cultuur. Nahas denkt dat een organisatie
als het COC een project om Marokkaanse prostitués uit het circuit
te halen niet kan behappen. ,,Het is een hardnekkig verschijnsel.
Het vraagt veel kennis van de cultuur en je moet deze jongens
aanspreken in hun taal en op hun niveau.

Dit vind ik een beetje makkelijk. Los van dat ik twijfels heb over de vermeende taalbarriere ( de meeste van die jongens zijn denk ik gewoon hier geboren). Je kunt toch ook de mensen die van deze diensten gebruik maken, wijzen op hun verantwoordelijkheid? Is het niet illegaal, aangezien veel van deze jongens minderjarig zijn...

observer
06-06-03, 14:20
STEL ??? 99% procent kans.


Maar dat is lekker voor ze ik hoop dat hun leuter eraf wordt gehakt..

het is niet hun leuter die voor het probleem zorgt ...


Omar Nahas van het informatiecentrum voor
islam en homoseksualiteit Yousuf in Utrecht kent de
aantrekkingskracht van Marokkaanse jongens. ,,Maar ze kiezen er
niet bewust voor'', zegt hij.


nee ze zien een kwartje liggen en bukken om het op te pakken
wat een slap gezeur

taouanza
06-06-03, 14:28
ik begrijp je niet thomas je zegt percies wat ik bedoel maar toch....
als een woord is besmet betekent dat je het toe geeft.
ik heb geen problemen met negers dus is voor mij het woord neger geen scheldwoord zelfde geld voor jood homo en moslim.
want laatste is ook een besmet woord aan het worden. maar dat accepteer ik niet dus zal ik me nooit schamen voor mijn marokkaans zijn of moslim zijn. in marokko kijken sommoige op je neer als je amazigh ben. moet ik ook maar neparabier worden? ik zeg gewoon dat ik shel7a ben ik zie ze wel kijken maar ze kunnen je niks maken. want ik schaam er niet voor. net als die nederlanders die me aan zien voor spaanse italiaanse ZIJ zijn teleurgesteld als ik zeg dat ik marokkaans ben IK NIET.
jij begrijpe?als jij niet willen begrijpen is ook goed.

en die man uit de roti reclame is antilliaan ik heb het hem zelf horen zeggen.

taouanza
06-06-03, 14:31
Daarnaast lijkt het mij nogal raar om seks te hebben met iemand die hem niet overeind krijgt, haalt echt alle fun eruit. Maar goed kan me überhaupt niet voorstellen dat je er voor zou betalen, have some pride! Maar blijf erbij, vind het voor die gozers echt kut... zou je kind maar zijn


jeetje daar ga je weer nu je zeg je het zelf. dat is wat ik bedoel te zeggen. dat het niet klopt dat je het voor geld doet. zeker als kind.

Waterval
06-06-03, 14:50
Geplaatst door taouanza


en die man uit de roti reclame is antilliaan ik heb het hem zelf horen zeggen.

Maar was het dan wel roti...? :rolleyes:

Tomas
06-06-03, 15:00
Geplaatst door taouanza
ik begrijp je niet thomas je zegt percies wat ik bedoel maar toch....

Dit wordt ingewikkeld ben ik bang van...


als een woord is besmet betekent dat je het toe geeft.

Ja, je hebt gelijk. Als een woord besmet is geraakt, dan geef ik daar meestal wel aan toe. Ik probeer dan rekening te houden met de gevoeligheden van de ander. Zo probeer ik het woord allochtoon zoveel als mogelijk te vermijden. Ik gebruik dan een ander, neutraler of juist minder generaliserend woord.


ik heb geen problemen met negers dus is voor mij het woord neger geen scheldwoord zelfde geld voor jood homo en moslim.

Ik ook niet, maar daarnaast heeft ieder woord een betekenis binnen de context. Als ik een onbekende moet omschrijven, dan zeg ik natuurlijk het was een negeroide man of vrouw. Maar als ik een onbekende tegen kom en ik groet terug, dan doe ik dat dus niet met: Dag Neger! En als het een herkenbare Moslim is dan zeg ik dus ook niet: Dag Moslim. Dat klinkt niet echt vriendelijk, of wel?

Even los van de vraag of de man in de rotireclame een surinamer of een antilliaan is. In die reclame wordt in ieder geval een personage met een dergelijke achtergrond neergezet. Mij valt het dan op dat Grietje niet meer ziet dan een Neger. Dat is hetzelfde als je een oostenrijker in een lederhose ziet en zegt: Da's een witte. (Kan ook een Beier zijn, laat ik even in het midden, ja?) Ik geloof echt niet dat Grietje in het geval van die Lederhose ooit Witte zal zeggen. Dat klinkt nogal vreemd, zacht gezegd. Of Grietje het woord Neger nu beledigend of respectloos heeft bedoeld maakt niet uit, voor de man in kwestie is het volgens mij geen compliment.

Voor mij is het eigenlijk meer zo, dat als je iemand erg generaliserend benoemd, (Jood, Moslim, Neger, Witte etc) je waarschijnlijk ook in die termen over anderen denkt. Je wekt in ieder geval die suggestie.


..want laatste is ook een besmet woord aan het worden. maar dat accepteer ik niet dus zal ik me nooit schamen voor mijn marokkaans zijn of moslim zijn.

Gelijk heb je. Je kunt ook niet ieder woord besmet krijgen. Zeker niet als de naam vanuit de groep zelf voortkomt, zoals in dit geval. Dan worden het eerder Geuze-namen. Dit dus in tegenstelling tot de naam Allochtoon en Neger die van buitenaf opgelegd is.

Maar nogmaals: Toch zal ook jij mij niet aardig vinden als ik je consequent met Hé Moslim aanspreek.


...in marokko kijken sommoige op je neer als je amazigh ben. moet ik ook maar neparabier worden? ik zeg gewoon dat ik shel7a ben ik zie ze wel kijken maar ze kunnen je niks maken. want ik schaam er niet voor.

Lijkt mij hetzelfde. Ik ben een trotse Gelderlander en dus geen kut-Hollander, ook al woon ik wel tussen die ziekelijke kneusjes.


...net als die nederlanders die me aan zien voor spaanse italiaanse ZIJ zijn teleurgesteld als ik zeg dat ik marokkaans ben IK NIET.jij begrijpe?als jij niet willen begrijpen is ook goed.

Snap jij nu dat er ook nog zoiets is als de context en daarnaast ook dat Jij er misschien geen moeite mee hebt, maar de aangesprokene wel? Jij vind het niet erg om iemand Neger te noemen, maar de persoon in kwestie vind het een rotwoord. Grietje noemt jou zonder problemen een allochtoon, maar jij vind het een rotwoord. Ik probeer daarom iedereen zo aan te spreken zoals deze dat wil. Behalve als ik boos of geirriteerd ben. Dan juist niet.


en die man uit de roti reclame is antilliaan ik heb het hem zelf horen zeggen.

Zal wel, voor mij zijn het allemaal rare buitenlanders...

sjo
07-06-03, 14:30
Als je het woord "allochtoon" als beledigend ervaart , ligt dat ook puur aan je eigen opvattingen en nergens anders aan.

Overigens Neger betekend gewoon zwart en dat heeft niks met de Antillen of met Suriname te maken, maar alles met Afrika.

Het grootste deel van de Surinaamse bevolking is geen neger , maar wel Surinamer.
Surinaamse negers noemden zich altijd Creolen , in 2 varianten , Stads-creolen en Bosland-creolen , wat in de VS weer een scheldnaam is. De laatste tijd geven ze de voorkeur aan het woord "Afro-Surinamer". Ik wordt hier zo moe van. Iedereen geilt alleen maar op zichzelf......is het etaleren van je identiteit nu echt zo belangrijk ?


groeten
sjo

taouanza
07-06-03, 14:38
Iedereen geilt alleen maar op zichzelf......is het etaleren van je identiteit nu echt zo belangrijk ?




:verward: