PDA

Bekijk Volledige Versie : Kamer wil Jihad-werving verbieden na vrijspraak



Grietje
05-06-03, 23:35
Kamer wil Jihad-werving verbieden na vrijspraak


Een meerderheid in de Tweede Kamer vindt dat er een apart verbod moet komen op het ronselen van strijders voor terrorisme. Zo'n verbod is nodig nu de rechtbank in Rotterdam alle twaalf moslims die werden verdacht van het ondersteunen van de jihad, van die aanklacht heeft vrijgesproken.

Justitie bedoelde met jihad: ''de gewapende strijd van extremistische moslims tegen de vijanden van de islam over de hele wereld''. Maar omdat het ronselen van strijders niet expliciet verboden is in de wet, waren de twaalf moslims aangeklaagd wegens deelname aan een criminele organisatie.

De rechtbank meende dat bij de verdenking van de organisatie geen overtuigend bewijs op tafel is gekomen. De rechters veroordeelden slechts twee van de twaalf verdachten tot straffen van twee en vier maanden. Dit wegens het bezit van een vals reisdocument en valsheid in geschrifte.

De uitspraak lijkt een nieuwe tegenslag voor de bestrijding van terrorisme in Nederland. Dezelfde rechtbank in Rotterdam sprak op 18 december ook al vier vermeende terroristen vrij omdat het OM hen had aangehouden, alleen op basis van informatie van de toenmalige BVD, nu Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD).

Het OM heeft aangekondigd in beroep te gaan tegen de uitspraak.

Kamerstandpunt: 'werving bron van alle ellende'

De Kamer forumuleerde vanmiddag een standpunt, naar aanleiding van de vrijspraak. Zij meent dat de werving voor de jihad (de gewapende strijd tegen de vijanden van de islam) de bron van alle ellende is.

De Kamer schaart zich achter voorzitter De Wijkerslooth van het college van procureurs-generaal die vorige maand al pleitte voor het verbieden van de werving van jihad-strijders.

Het Kamerstandpunt is in ieder geval onderschreven door: CDA, VVD, LPF en PvdA. Ook de CU, SGP en D66 lijken zich achter het standpunt te scharen.

lennart
05-06-03, 23:45
Phew gelukkig, kan ik mooi door gaan met het ronselen van extremistische gristenen voor de strijd tegen de vijanden van het gristendom.

Grietje
05-06-03, 23:50
Als ze het juridisch rond weet te krijgen wanneer iemand daadwerkelijk strijders ronselt die kwaad in de zin hebben, vind ik dit een allejezus goed besluit.

lennart
06-06-03, 00:00
Geplaatst door Baroc
Ook dat zal niet lukken:

Een meerderheid in de Tweede Kamer vindt dat er een apart verbod moet komen op het ronselen van strijders voor terrorisme.

De wet zal dus ruim worden opgesteld, en niet alleen voor islam-strijders gelden.

Dit lees ik niet in het stukje dat Gritke heeft geprikt.

Dan kunnen eindelijk die gristelijke organisatie aanpakken.

Puk
06-06-03, 00:03
Geplaatst door lennart
Dit lees ik niet in het stukje dat Gritke heeft geprikt.

Dan kunnen eindelijk die gristelijke organisatie aanpakken.

Vertel eens Lennart... waar komt jouw haat tegen het Vrije Westen vandaan? Eigenlijk?

Grietje
06-06-03, 00:04
Geplaatst door lennart
Dit lees ik niet in het stukje dat Gritke heeft geprikt.

Dan kunnen eindelijk die gristelijke organisatie aanpakken.

Heb eerbied voor mijn nick, jij communist!

lennart
06-06-03, 00:06
Geplaatst door Puk
Vertel eens Lennart... waar komt jouw haat tegen het Vrije Westen vandaan? Eigenlijk?

Mag ik niet enthousiast zijn over het feit dat we nu eindelijk die extremistische gristenen kunnen aanpakken? :argwaan:

lennart
06-06-03, 00:07
Geplaatst door Grietje
Heb eerbied voor mijn nick, jij communist!

Ik ben Libertijn.... domkop

Grietje
06-06-03, 00:09
Geplaatst door Puk
Vertel eens Lennart... waar komt jouw haat tegen het Vrije Westen vandaan? Eigenlijk?

Correctie. De vraag zou moeten luiden: Vertel eens Lennart... waar komt jouw haat tegenNederland politiestaat vandaan? Eigenlijk?

Puk
06-06-03, 00:10
Geplaatst door lennart
Mag ik niet enthousiast zijn over het feit dat we nu eindelijk die extremistische gristenen kunnen aanpakken? :argwaan:

Natuurlijk Lennart... maar waar zie je die dan?

Grietje
06-06-03, 00:11
Geplaatst door lennart
Ik ben Libertijn.... domkop

Je blijft evengoed een verdacht tiep!

Puk
06-06-03, 00:12
Geplaatst door Grietje
Correctie. De vraag zou moeten luiden: Vertel eens Lennart... waar komt jouw haat tegenNederland politiestaat vandaan? Eigenlijk?

Ja, die is beter als vertrekpunt.

Kunnen we daarna eventueel breder... zeg maar.

Grietje
06-06-03, 00:16
Geplaatst door Puk
Ja, die is beter als vertrekpunt.

Kunnen we daarna eventueel breder... zeg maar.

Dat hangt geheel van Lennart af. Onze kritische medeburger schijnt te vrezen dat een crucifix op een dag zijn doorzonwoninkje zal doorboren. Eerst die vrees afhandelen en dan maar zien.....

lennart
06-06-03, 00:19
Geplaatst door Grietje
Dat hangt geheel van Lennart af. Onze kritische medeburger schijnt te vrezen dat een crucifix op een dag zijn doorzonwoninkje zal doorboren. Eerst die vrees afhandelen en dan maar zien.....

Ga maar snel een kerk opzoeken zodat je je kan bekeren! :ego:

Grietje
06-06-03, 00:21
Geplaatst door lennart
Ga maar snel een kerk opzoeken zodat je je kan bekeren! :ego:

God of geen God, in de Hel kom ik toch. En alle libertijnen met me.

Puk
06-06-03, 00:25
Geplaatst door lennart
Ga maar snel een kerk opzoeken zodat je je kan bekeren! :ego:

Gek...

Je bent juist zo blij dat gristelijke extremo's nu eindelijk aangepakt kunnen worden.

Verwacht je dat dat niet effectief genoeg is?

Grietje
06-06-03, 00:43
Lennie is er vandoor. Hij vond er vast niets meer aan. Ik vraag mij of hij nu de Protocollen van Zion aan het lezen is om in slaap te vallen.

Puk
06-06-03, 00:53
Yep. Lennart kreeg het een beetje benauwd I guess.

Wel jammer.

Had net zo zin.