PDA

Bekijk Volledige Versie : Absurd: POLITIE SLIKT, SNUIFT EN DEALT ZELF...



BiL@L
06-06-03, 14:49
De uitzending van gisteravond van P. R. de Vries: (een geheim dossier)

'Kwart bureau Beursstraat gebruikt drugs…'

Terwijl iedereen in de veronderstelling is dat de politie jacht maakt op verdovende middelen, blijkt een flink aantal agenten zelf harddrugs (xtc, cocaïne, partydrugs) te gebruiken en onder collegae te distribueren. De drugs worden soms ontvreemd uit de voorraad in beslag genomen verdovende middelen. Dit blijkt uit het geheime dossier van het Bureau Interne Onderzoeken (BIO) van de Amsterdamse politie, waarop het programma van Peter R. de Vries de hand heeft gelegd.

ONDER DIENSTTIJD

Tevens kwamen in het programma twee van de in totaal twaalf ontslagen (hoofd-)agenten van het Amsterdamse bureau Beursstraat (voormalig bureau Warmoesstraat) aan het woord die vertellen dat veel politiefunctionarissen niet alleen in hun vrije tijd drugs gebruiken, maar ook onder diensttijd. Zij noemen voorvallen waarbij collegae volkomen onbekwaam en onder invloed van xtc diensten hebben gedraaid en door de werking van drugs bijvoorbeeld niet eens meer de Kalverstraat konden vinden tijdens hun surveillance.

Volgens een hoofdagente gebruikt een kwart van het bureau Beursstraat wel eens drugs. Aan het bureau bestond een zogenaamd 'stapgroepje' van politiemensen. Zij gebruikten harddrugs in discotheken, bij elkaar thuis, maar bijvoorbeeld ook in een gehuurd vakantiehuisje waar bovendien nog vernielingen werden aangericht.

BRIGADIER 'VERSLAAFD'

Het drugsgebruik kwam aan het licht toen een hoofdagente er melding van maakte dat een brigadier -die eerder een drugspreventieproject in Amsterdam had opgestart!- in de surveillanceauto xtc-pillen slikte.

De brigadier wordt door enkele van zijn collegae in het dossier 'verslaafd' genoemd. Na de melding kwam een groot onderzoek op gang. Er werden huiszoekingen gedaan en arrestaties verricht. Ook de hoofdagente die aan de bel heeft getrokken is gearresteerd en ontslagen. Zij wordt er door collegae van beschuldigd samen met haar vriend zelf ook een actieve rol te hebben gespeeld bij het gebruik en distributie van harddrugs onder collegae. De hoofdagente stelt dat er door de korpsleiding met twee maten is gemeten. Een aantal functionarissen is ontslagen, maar anderen mochten blijven terwijl vaststaat dat zij ook drugs hebben gebruikt.

Pixelshade
06-06-03, 22:11
nooit de shield gezien?

RealCasawia
06-06-03, 22:18
Ja het zal wel weer eens niet......
Verbaast me helemaal niks....... :slapen:

Grietje
06-06-03, 22:45
En in sommige streken zijn politieagenten verslaafd aan steekpenningen.

Chatoloog
07-06-03, 13:59
To serve en protect!!!!!!!!!!!


ik denk eerder


To sniff and inject

Waterval
07-06-03, 14:17
Gaat de politie nu ook infiltreren bij de politie? :ergleuk:

Tomas
07-06-03, 18:41
Dat komt mooi uit! Ik voelde me de laatste tijd al helemaal niet meer zo veilig bij de enige coffeeshop hiero. Kan ik in het vervolg dus mooi naar het politiebureau.

Pixelshade
07-06-03, 19:36
Geplaatst door Chatoloog
To serve en protect!!!!!!!!!!!


ik denk eerder


To sniff and inject

hahahah :D:D