PDA

Bekijk Volledige Versie : Hamas aan het gas!!!!!!!!!!!



Filosoof11
06-06-03, 15:58
sommige politieke groepen ontlenen hun invloed aan de geweldscultuur in israel. wat zal hun rol en invloed zijn als er vrede komt. geweld om het geweld; een vicieuse circel.
of neemt hamas alleen genoegen met de vernietiging van israel. dan zal het heel snel afgelopen zijn met ze..............

Waterval
06-06-03, 16:03
Wie wel en wie niet aan het gas?

De Rode Roos
06-06-03, 16:40
Bij de PLO heb je sneller en betere kans op vrede en oplossing voor de Palestijnen. Hamas kan dit doel misschien ook bereiken, maar dat duurt nog heel lang (wij zullen het niet meemaken) en zal een hoop doden gaan kosten.

De Israelische regering vernietigt de PLO en maakt Hamas sterker door de Palestijnse autoriteit uit te hollen en Arafat voor de misdaden van Hamas verantwoordelijk te stellen. Hierdoor wordt Hamas groter en sterker en is de kans op vrede ver weg en de kans op de destructie van de staat Israel dichterbij.

barfly
06-06-03, 21:16
Geplaatst door De Rode Roos
Bij de PLO heb je sneller en betere kans op vrede en oplossing voor de Palestijnen. Hamas kan dit doel misschien ook bereiken, maar dat duurt nog heel lang (wij zullen het niet meemaken) en zal een hoop doden gaan kosten.

De Israelische regering vernietigt de PLO en maakt Hamas sterker door de Palestijnse autoriteit uit te hollen en Arafat voor de misdaden van Hamas verantwoordelijk te stellen. Hierdoor wordt Hamas groter en sterker en is de kans op vrede ver weg en de kans op de destructie van de staat Israel dichterbij.

Ik ben bang dat ik het niet met je eens ben, Israel kan inderdaad de PLO vernietigen en dan zal inderdaad de support voor extremeren toenemen. Ik ben heel erg bang voor een genocide... Die waarschijnlijk al zowat gaande is.

Abdul Karim
06-06-03, 21:43
Geplaatst door Filosoof11
sommige politieke groepen ontlenen hun invloed aan de geweldscultuur in israel. wat zal hun rol en invloed zijn als er vrede komt. geweld om het geweld; een vicieuse circel.
of neemt hamas alleen genoegen met de vernietiging van israel. dan zal het heel snel afgelopen zijn met ze..............

Vergeet niet dat Hamas jarenlang door Israël gesteund werden :rolleyes:

Hamza-T
07-06-03, 00:34
Dus mensen uit wat ik begrijp hier zouden jullie uiteindelijk vrede sluiten met iemand die je huis indringt en het vervolgens inneemt jou naar de schuur verwijst vervolgens een beetje ruimte van het huis teruggeeft en dat zouden jullie dan tolereren.

Knap.

indygirl_roosje
07-06-03, 16:35
Hamza, je slaat de spijker op z'n kop!!!!



Groetjes,


Rosalinda.

elbadr
07-06-03, 18:17
Geplaatst door Hamza-T
Dus mensen uit wat ik begrijp hier zouden jullie uiteindelijk vrede sluiten met iemand die je huis indringt en het vervolgens inneemt jou naar de schuur verwijst vervolgens een beetje ruimte van het huis teruggeeft en dat zouden jullie dan tolereren.

Knap.

precies . je hebt helemaal gelijk. er is te veel gemoord,vernederd en te veel machtsvertonend terroristisch gedrag vertoond door de lihoed.

sjo
07-06-03, 18:49
Rosalinda toch......dat was toch kleuterpraat ?

groeten
sjo

De Rode Roos
07-06-03, 20:38
Met Hamas zal Israel in haar bestaan nooit vrede kennen. Het is de taak aan de Israeliers om Hamas te "containen" door de PLO te steunen en de positie van zowel Arafat (is corrupt, maar geniet nog steeds aanzien) en Abu Mazen te versterken. Als er een aanslag wordt gepleegd in Israel, dan moet Hamas vernantwoordelijk worden gesteld, niet de PLO of Arafat.

Israel zal misschien dmv ethnic cleansing en een grote muur terreur buiten Israel en de bezette gebieden kunnen houden, maar dat is slecht en geen echte oplossing, maar een noodmaatregel.

Al Sawt
08-06-03, 17:21
Geplaatst door Brie
Je moet realistisch zijn, en dan het beste kiezen uit twee "kwaden". Je kunt je kop in het zand steken en blijven vechten om Israël te laten verdwijnen en blijven leven onder bezetting, ellende en armoede, of je kunt onder ogen zien dat het geen realistische gedachte is dat Israël ooit zal verdwijnen en er nog het beste van proberen te maken. Geloof me Brie, het ontmantelen van een surrogaat staat als Israel, is een heel realistische gedachte.

Met de middelen, en de potentie van de capacititeiten die de Arabische wereld in zich heeft, is het heel erg mogelijk en vooral realistisch dat Israel uit MO weg gebrand wordt.

Al Sawt
08-06-03, 17:26
Geplaatst door De Rode Roos


Israel zal misschien dmv ethnic cleansing en een grote muur terreur buiten Israel Rode Roos, waarom maak je gebruik van de term terreur?

De Palestijnse strijd is legitieme vrijheidstrijd, tegen een nietsontziende terreur machine.

Filosoof11
08-06-03, 17:39
de vs zitten in irak en afganistan met hun leger. hezbollah is al gedimd (iran als sponsor)
wie sponsort hamas? let maar op het is gauw afgelopen met die kliek. nu hebben de vs een militaire vuist ter plaatse.

Al Sawt
08-06-03, 21:13
Geplaatst door Brie
Wat voor bijzondere middelen, potentie en capaciteiten heeft de Arabische wereld dan? Ik denk daar toch een stuk pessimistischer over. Ze waren nog niet eens in staat om een aanval op Irak te voorkomen en zowel op economisch als wetenschappelijk gebied stelt de Arabische wereld helaas nog maar bar weinig voor tegenwoordig. Ondanks dat er jarenlang enorme geldstromen zijn binnengekomen dankzij de olie zijn ze er niet in geslaagd om hiervan te profiteren. Op de rijke toplaag na dan. Op economische,militaire en politieke vlak is de Arabische wereld zwak.

Maar als de wil is om de rangen te sluiten en op de 3 belangrijke gebieden samen te werken; economische, politieke en vooral militaire vlak. Zullen we instaat zijn om zelf de Amerikaanse beleid jegens Israel te beinvloeden en Israel de mes op haar kin leggen.

Met potenties en capaciteiten, bedoel ik de delfstoffen(olie,gas etc), de strategische ligging van de hele Arabische wereld(waar je gebruik van kan maken), de Arabische bevolking(ondanks de lage onwikkelingsgraad, is het een steunpilaar voor elke doeleind die willen bereiken) en vooral de nabije ligging tot Europa. Europa zal eieren voor geld kiezen en inzien dat Israel niet zo levensvatbaar is.

De Israelische militaire macht mag indrukwekkend blijken, maar de werkelijkheid leert dat de Israelische oorlogsmachine te zwak zal zijn om een slijtage slag te kunnen voeren. Tel daarbij het feit dat Israel maar 13km breed is, dan weet je dat het makkelijk te vernietigen is.

Brie, dankzij de onwil, wanbeleid en zelfverijkingsdorst van de Arabische leiders, is de Arabische wereld tot de bedelstaf gebracht, waardoor de Israeliers hun politieke agenda voor een grootdeel kunnen vervullen.

Shaheed
09-06-03, 11:00
Hamas ruleszzz

http://www.eramoslem.com/ezimagecatalogue/catalogue/variations/1612-300x300.jpg

Simon
09-06-03, 14:38
Het lijkt mij toch verstandig als de Palestijnen besluiten door wie ze zich willen laten vertegenwoordigen. Je kan nu eenmaal niet verwachten dat Israel met 3 palestijnse partijen in gesprek wil zijn. Hamas zal toch het gezag van het palestijnse parlement moeten erkennen. Anders is ze ondemocratisch bezig. Sharon in nu ook met stappen bezig die een gedeelte der achterban niet ziet zitten. Maar het is in ieder geval duidelijk dat Sharon democratisch gekozen is en Israel vertegenwoordigd. Hamas erkende al niet het gezag van Arafat en nu ook niet van Abbas. Dat maakt dat de Palestijnen op het wereldtoneel minder serieus genomen worden.

Simon

sadeeQ
09-06-03, 14:46
Geplaatst door Simon
Het lijkt mij toch verstandig als de Palestijnen besluiten door wie ze zich willen laten vertegenwoordigen. Je kan nu eenmaal niet verwachten dat Israel met 3 palestijnse partijen in gesprek wil zijn. Hamas zal toch het gezag van het palestijnse parlement moeten erkennen. Anders is ze ondemocratisch bezig. Sharon in nu ook met stappen bezig die een gedeelte der achterban niet ziet zitten. Maar het is in ieder geval duidelijk dat Sharon democratisch gekozen is en Israel vertegenwoordigd. Hamas erkende al niet het gezag van Arafat en nu ook niet van Abbas. Dat maakt dat de Palestijnen op het wereldtoneel minder serieus genomen worden.

Simon


Een democratische vertegenwoordiging in een bezette en onderdrukte land :haha: :haha: :haha:

leuke grap simon :gniffel:

pas als palestina een vrije land is dan gaan de palestijnen een eigen democratische vertegenwoordiging kiezen,zolang het land bezet en geterroriseerd wordt door die bloedgeile stinkende kakkerlaken is de belangrijkste bezigheid van de palestijnen in leven proberen te blijven en kakkerlaken het leven zuur te maken :auw:

Dutchguy
09-06-03, 14:59
Geplaatst door Simon
Het lijkt mij toch verstandig als de Palestijnen besluiten door wie ze zich willen laten vertegenwoordigen. Je kan nu eenmaal niet verwachten dat Israel met 3 palestijnse partijen in gesprek wil zijn. Hamas zal toch het gezag van het palestijnse parlement moeten erkennen. Anders is ze ondemocratisch bezig. Sharon in nu ook met stappen bezig die een gedeelte der achterban niet ziet zitten. Maar het is in ieder geval duidelijk dat Sharon democratisch gekozen is en Israel vertegenwoordigd. Hamas erkende al niet het gezag van Arafat en nu ook niet van Abbas. Dat maakt dat de Palestijnen op het wereldtoneel minder serieus genomen worden.

Simon

Ben het helemaal met je eens. Lastig zoniet onmogelijk om onderhandelingen aan te gaan als een deel van je 'achterban' het gras voor je voeten wegmaait.

Filosoof11
09-06-03, 18:12
laatste bericht is dat hamas ook overweegt te praten over een wapenstilstand.
kan me niet voorstellen dat die paar duizend fanatici genoeg stamina hebben om de drang naar vrede van de belangrijkste arabische landen en de vs rusland en eu zomaar tegen kunnen houden.
no way het is afgelopen met die club als ze niet heel snel bijdraaien.
let maar op; volgende maand babbelt hamas en zijn de aanslagen voorbij.
nooit gedacht van die bush!?

Puk
09-06-03, 18:18
Geplaatst door elbadr
precies . je hebt helemaal gelijk. er is te veel gemoord,vernederd en te veel machtsvertonend terroristisch gedrag vertoond door de lihoed.

Daarom ben ik het helemaal eens met Hamas.

Met een beetje goede wil kunnen er aan beide kanten nog meer slachtoffers vallen.

:ninja2:

Puk
09-06-03, 18:22
Geplaatst door Shaheed
Hamas ruleszzz

http://www.eramoslem.com/ezimagecatalogue/catalogue/variations/1612-300x300.jpg

Ik moet toch altijd zo lachen om die vrolijke vermommingen!

elbadr
09-06-03, 18:26
Geplaatst door Puk
Ik moet toch altijd zo lachen om die vrolijke vermommingen!

ik word er inderdaad ook heeeeeel vrolijk van als ik weer beelden van deze helden uit het midden oosten zie..... :duim:

Puk
09-06-03, 18:30
Geplaatst door elbadr
ik word er inderdaad ook heeeeeel vrolijk van als ik weer beelden van deze helden uit het midden oosten zie..... :duim:

Helden? Zelmoordsukkeltjes... in vrolijke pakjes.

elbadr
09-06-03, 18:33
Geplaatst door Puk
Helden? Zelmoordsukkeltjes... in vrolijke pakjes.

vrijheidstrijders die onderdrukt ,vernederdetc etc .... worden.

mijn helden... misschien binnenkort ook in amerika te bezichtegen :usa: :duim:

Puk
09-06-03, 18:34
Geplaatst door elbadr
vrijheidstrijders die onderdrukt ,vernederdetc etc .... worden.

mijn helden... misschien binnenkort ook in amerika te bezichtegen :usa: :duim:

In kooitjes. Schattig!

elbadr
09-06-03, 18:40
Geplaatst door Puk
In kooitjes. Schattig!

you wish... neeee.....ik bedoel natuurlijk,als het amerikaanse lijkjes regent :huil: nottt.. :hihi:

Puk
09-06-03, 19:21
Geplaatst door elbadr
you wish... neeee.....ik bedoel natuurlijk,als het amerikaanse lijkjes regent :huil: nottt.. :hihi:

Dan worden die weer ruimschoots gecompenseerd met islamistenlijkjes.
Met een factor tig.

Vraag maar aan je vriendjes Osama en Saddam.
Owwww... sorry!
Die zeggen niks meer.

:D

elbadr
09-06-03, 20:07
Geplaatst door Puk
Dan worden die weer ruimschoots gecompenseerd met islamistenlijkjes.
Met een factor tig.

Vraag maar aan je vriendjes Osama en Saddam.
Owwww... sorry!
Die zeggen niks meer.

:D
nouwww,,osama wel ,maar saddam niet bepaald..
keer tig? ikweet het. maar het is natuurlijk wel mooi meegenomen als
er aan amerikaanse of joodse kant slachtoffers vallen :zwaai:

Puk
09-06-03, 20:12
Geplaatst door elbadr
nouwww,,osama wel ,maar saddam niet bepaald..
keer tig? ikweet het. maar het is natuurlijk wel mooi meegenomen als
er aan amerikaanse of joodse kant slachtoffers vallen :zwaai:

Ach... we hebben het er voor over.

Binnenkort is heel het MO Amerikaans. En dan niet meer alleen de olie.

elbadr
09-06-03, 20:24
Geplaatst door Puk
Ach... we hebben het er voor over.

Binnenkort is heel het MO Amerikaans. En dan niet meer alleen de olie.

zover zal het echt niet komen

Puk
09-06-03, 20:32
Geplaatst door elbadr
zover zal het echt niet komen

Wakey wakey! Iraq calling!

En Egypte, Jordanië, Saoedi-Arabië, Koeweit enzovoorts.

:p

elbadr
09-06-03, 20:39
Geplaatst door Puk
Wakey wakey! Iraq calling!

En Egypte, Jordanië, Saoedi-Arabië, Koeweit enzovoorts.

:p


de arabische landen zijn uitgeslapen ...ze staan tegenwoordig vroeg op
zij zijn optijd wakker geworden
soon it wil be all over :blij:

Puk
09-06-03, 20:53
Geplaatst door elbadr
de arabische landen zijn uitgeslapen ...ze staan tegenwoordig vroeg op
zij zijn optijd wakker geworden
soon it wil be all over :blij:

De Arabische landen zijn inderdaad wakker geworden.
Toen ze de gordijnen opentrokken bleek dat ze nieuwe buren hadden gekregen: Amerika! En die nieuwe buren kwamen de 'roadmap' brengen. En de Arabische landen vinden het geweldig!

Gek hè?! :D

elbadr
09-06-03, 21:00
Geplaatst door Puk
De Arabische landen zijn inderdaad wakker geworden.
Toen ze de gordijnen opentrokken bleek dat ze nieuwe buren hadden gekregen: Amerika! En die nieuwe buren kwamen de 'roadmap' brengen. En de Arabische landen vinden het geweldig!

Gek hè?! :D schijn allemaal schijn..hallo wakker worden.
de joden zijn niet de enige die sluw zijn :jeweetog:

Puk
10-06-03, 00:08
Geplaatst door elbadr
schijn allemaal schijn..hallo wakker worden.
de joden zijn niet de enige die sluw zijn :jeweetog:

Je wilt zeggen dat het juist de bedoeling is van de Arabieren dat de Amerikanen heel het MO in bezit nemen.

Inderdaad... heel listig van die Arabieren!

:hihi: