PDA

Bekijk Volledige Versie : En terecht!



Is,
06-06-03, 23:16
Moslimvrouw moet hoofddoek afdoen voor foto

Uitgegeven: 6 juni 2003 23:03

MIAMI - Een rechter in de Amerikaanse staat Florida oordeelde vrijdag dat een islamitische vrouw niet gesluierd op de foto voor haar rijbewijs mag. Volgens de rechter wordt haar vrijheid van geloof niet aangetast als zij een ogenblik haar sluier optilt om een foto te laten nemen.

De Amerikaanse justitie is ook van mening dat een rijbewijs ook dient als een legitimatiebewijs, en noodzakelijk is om het publiek te beschermen tegen criminaliteit en andere aantastingen van de openbare veiligheid.

Ogen

De 35-jarige Sultaana Freeman had de zaak eerder deze maand aangespannen, nadat de autoriteiten haar rijbewijs hadden ingetrokken. Zij stond gesluierd op de pasfoto van het document, waardoor alleen haar ogen waren te zien. Drie maanden na de bloedige aanslagen van 11 september 2001 kreeg ze het verzoek de gewraakte foto te vervangen door een andere waar ze ongesluierd opstaat. Toen zij dat niet deed, werd het rijbewijs ingetrokken.

De advocaat van Freeman zegt in hoger beroep te zullen gaan. Volgens hem is de zaak uitsluitend het gevolg van de aanslagen in de VS in september 2001.

`kbedoel zo ben je helemaal niet te herkennen, `n hoofddoek is 1ding,
Maar `n gehele sluier, kan niet.(Op `n foto dan)

Abdul Karim
06-06-03, 23:47
Ik vind het vreemd dat ze niet eerder moeilijk deden om haar foto.

Ken iemand die zijn theorie-examen niet mocht afleggen omdat zijn oren niet zichtbaar waren op de foto die hij bij zich had.

Is,
06-06-03, 23:49
Geplaatst door EdV
De dame is goed geintegreerd: in de VS is kun je bij de rechter nu eenmaal de gekste dingen eisen.

Bijvoorbeeld 100 miljoen dollar schadevergoeding (omdat je met je bezopen kop van een rap aflazerde) want er stonden geen twintig bordjes bij en naast en onder en boven de trap die uitdrukkelijk aangaven dat deze trap voor straalbezopen idioten misschien wel eens gevaarlijk kon zijn.

De dame in kwestie heeft blijkbaar nog nooit een western met Clint Eastwood gezien, anders had ze wel begrepen dat de rechter haar eis toch misschien een beetje vreemd vindt.

Ed


Je post straalt weer de zwakzinnigheid uit die we gewend van je zijn.

Is,
07-06-03, 03:24
Geplaatst door EdV
Het is een gave.....

Ik sluit niet dat jij op een dag net zo goed kunt schrijven als ik.

Ed


Wederom genoten van deze hoogstaande Oneliner.

Puk
07-06-03, 05:09
Geplaatst door Is,
Je post straalt weer de zwakzinnigheid uit die we gewend van je zijn.

Hey weekdier... kan je niet in die schelp van je kruipen? En er nooit meer uitkomen?

Wat ben jij een slappe hap zeg.

Is,
07-06-03, 12:30
Geplaatst door Puk
Hey weekdier... kan je niet in die schelp van je kruipen? En er nooit meer uitkomen?

Wat ben jij een slappe hap zeg.

Arme Michiel,

Post ik `ns `n stuk wat je vrolijk moet stemmen, weet je het alsnog te verpesten.

Je moet toch es gauw naar de tandarts, die zwarte tanden verpesten je humeur.

monne
09-06-03, 01:19
Geplaatst door EdV
De dame is goed geintegreerd: in de VS is kun je bij de rechter nu eenmaal de gekste dingen eisen.

Bijvoorbeeld 100 miljoen dollar schadevergoeding (omdat je met je bezopen kop van een rap aflazerde) want er stonden geen twintig bordjes bij en naast en onder en boven de trap die uitdrukkelijk aangaven dat deze trap voor straalbezopen idioten misschien wel eens gevaarlijk kon zijn.

De dame in kwestie heeft blijkbaar nog nooit een western met Clint Eastwood gezien, anders had ze wel begrepen dat de rechter haar eis toch misschien een beetje vreemd vindt.

Ed

De dame kan NIET echt makkelijk integreren aangezien ze een native is !! Ze had misschien alleen niet door dat ze als moslim zijnde niet meer meetelt als een volwaardig amerikaans burger.
:zwaai:

monne
10-06-03, 01:38
Geplaatst door mika
Deze zin moet je even nader toelichten.
Als moslim kan je in Amerika nooit een native zijn, althans niet volgens
de definitie in het woordenboek.
Native= inheems, inlands, vaderlands; geboorte
daar inheems of thuishorend

Je hoeft niet perse Arabier te zijn om Moslim te zijn. Deze vrouw heeft zich bekeert tot de Islam (dus is ze een moslimse"native")
En zoals de meerderheid van de gesluierde vrouwen in Nederland ook natives zijn, is zij 1 van de vele amerikaanse (natives) die gesluierd zijn.

Gr.

monne
10-06-03, 09:47
Geplaatst door mika
Verwarrend hoe je Amerika en Nederland met elkaar vergelijkt.
Maar je bedoeld dat je hier geboren bent en besloten hebt een hoofddoekje te dragen ?
Maar was dat ook het geval van die Amerikaanse moslima ?
Als dat zo is begrijp ik je redenatie

;) Last try : Nee zo bedoel ik het niet kijk ik ben hier geboren maar ben geen "native"mijn ouders komen namelijk uit het buitenland. Dat is niet het geval met de vrouwen waar ik het over had, zij zijn autochtonen , zijn bekeerd tot de Islam en hebben besloten een sluier te dragen. Thats it :D

Gr.