PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Geen Palestijnse vluchteling naar Israël'



Grietje
09-06-03, 00:29
'Geen Palestijnse vluchteling naar Israël'



Premier Ariel Sharon: "Geen enkele Palestijnse vluchteling zal ooit terugkeren naar Israël."
JERUZALEM - Geen enkele Palestijnse vluchteling zal ooit terugkeren naar Israël. Dat zei premier Ariel Sharon zondag tijdens een conventie van zijn rechtse Likudpartij in Jeruzalem. Tijdens een rumoerige bijeenkomst zei hij de Palestijnen pas tegemoet te willen komen als er actie wordt ondernomen tegen de terreur.

"Ik zal Palestijnse vluchtelingen nooit Israël laten binnenkomen, nooit", aldus Sharon. Hij zei tijdens de recente top in Aqaba met de Amerikaanse president Bush en de Palestijnse premier Abbas dit standpunt te hebben benadrukt. Volgens hem begrijpen de VS heel goed dat een terugkeer van Palestijnen een bedreiging zou vormen voor Israëls voortbestaan.

Sharon verklaarde niets aan de Palestijnen te willen geven tenzij premier Abbas "beslissende stappen neemt tegen de terreur". Verder bezwoer hij "vrede en veiligheid" te brengen in Israël. Vier Israëlische militairen kwamen eerder op de dag om bij een aanslag door Palestijnse militanten, die weigeren het gewapend verzet op te geven.

~Panthera~
09-06-03, 05:56
Sharon het "vredesduifje". :moe:

Een ding moet ik toegeven: ze kunnen allemaal bijster goed acteren. :D
Vandaag zeggen we dit, morgen weer iets anders.
T is net hoe de wind waait.

Geef ze allemaal een Oscar. :jumping:

taouanza
09-06-03, 09:23
"
Ik zal Palestijnse vluchtelingen nooit Israël laten binnenkomen, nooit", aldus Sharon.

zo zie je maar dat het de palestijnen zijn die geen vrede willen.
het ligt echt aan de palestijnen.
ik word echt optimistisch :moe:

sjo
09-06-03, 12:39
Sharon kan toch moeilijk iets toestaan wat de Joodse staat zal elimineren ? Zeg nou zelf........
Wat verwachten jullie nou van een Iraelische bestuurder. ''Kom maar terug jongens, dan gaan wij wel in de minderheid ?''

groeten
sjo

De Rode Roos
09-06-03, 13:18
Er bestaan geen vredesduiven in het Midden-Oosten, zeker geen Israelische vredesduiven in de politiek. Ik bedoel, de doodgeschoten Rabin, werd later voorgesteld als een vredesduif, maar was eigenlijk een havik.

KomMaar
09-06-03, 13:28
Geplaatst door sjo
Sharon kan toch moeilijk iets toestaan wat de Joodse staat zal elimineren ? Zeg nou zelf........
Wat verwachten jullie nou van een Iraelische bestuurder. ''Kom maar terug jongens, dan gaan wij wel in de minderheid ?''

groeten
sjo


Ach die joden fokken zich als konijnen

jaja
09-06-03, 13:34
Geplaatst door De Rode Roos
Er bestaan geen vredesduiven in het Midden-Oosten, zeker geen Israelische vredesduiven in de politiek. Ik bedoel, de doodgeschoten Rabin, werd later voorgesteld als een vredesduif, maar was eigenlijk een havik. of te wel je gaat er van uit dat iedereen daar alleen maar oorlog en totale vernietiging wil ... ach dan hoeven we niets meer te doen want het doet er toch niet meer toe.
Het idee dat iemand van gedachten kan veranderen, ... onmogelijk.
al dat geld dat we aan het mo besteden ... weggegooid geld. je geeft het beste argument om maar helemal geen geld meer aan de pa te gevn ..

persoonlijk zie ik het anders ... ik heb altijd de hoop dat mensen "tot inkeer" kunnen komen .. dat is niet iets dat van vandaag op morgen gebeurd, maar langzaam ... maakt niet uit tot welke religie of ethnos je behoort, maar kansen meot je tenminste een kans geven ! Als je direct zegt "het wordt toch niets" moet je niet verbaast zijn als het niets wordt. Het is een up hill battle, een hele steile helling, maar als we ooit de top weten te bereiken, dan is dat best wat zweet en som ook mislukkingen waard.

Wb de terugkeer naar Israel (1967 grenzen) ... dat lijkt mij echt een stap te ver. misschien ooit nadat er een generatie of meer van echte vreedzame samenleving naast elkaar de haat heeft verminderd. Op dit moment zou een grote terugkeer de staat israel vernietigen terwijl iedereen, inclusief PA, toegeven dat dat een eis is die voor israel en de daar levende joden niet op te brengen is.
De keus is dus of vreedzame coexistentie in twee staten naast elkaar zonder (grote) terugkeer naar Israel, of een doorgaande oorlog.
Nogmaals, verdrevenen uit andere gebieden met legitieme rechten elders in de wereld worden na een paar decennia ook niet naar huis gelaten door de VN. DE nieuwe situatie wordt "irreversable" genoemd.