PDA

Bekijk Volledige Versie : Tien nieuwe geboden voor Israel



indygirl_roosje
09-06-03, 13:27
Bismillah al-Rahman al-Rahim

1. Thou shalt not kill, assassinate and torture.

2. Thou shalt not curfew others.

3. Thou shalt not transfer.

4. Thou shalt not build a wall of Apartheid.

5. Thou shalt not covet or steal Palestinian land.

6. Thou shalt not demolish homes.

7. Thou shalt not uproot olive trees.

8. Thou shalt not block ambulances.

9. Thou shalt not besiege.

10. Thou shalt not bulldozer Palestinians or international activists.

De geboden van God zijn universeel en staan in je hart geschreven. Geen enkel volk of groep heeft het recht om onder het mom van een vage historisch-religieuze mythe de rechten van een ander volk te schenden. Moge deze boodschap ook ooit in de harten van de zionisten doordringen.

Bewerkt naar: Een flyer die mij gisteren (zondag 8 juni) werd uitgereikt op een discussieavond over Palestina.

Ma'asalama,

Rosalinda.

P.S.

Wie geinteresseerd is in de oorspronkelijke tekst van de flyer kan mij natuurlijk altijd een pm sturen.

jaja
09-06-03, 13:36
Geplaatst door indygirl_roosje
Bismillah al-Rahman al-Rahim

Stop Dutch government support to Israeli barbarism!

1. You will not kill, assassinate and torture.

2. You will not curfew others.

3. You will not transfer.

4. You will not build a wall of Apartheid.

5. You will not covet or steal Palestinian land.

6. You will not demolish homes.

7. You will not uproot olive trees.

8. You will not block ambulances.

9. You will not besiege.

10. You will not bulldozer Palestinians or international activists.

End the occupation!

De geboden van God zijn universeel en staan in je hart geschreven. Geen enkel volk of groep heeft het recht om onder het mom van een vage historisch-religieuze mythe de rechten van een ander volk te schenden. Moge deze boodschap ook ooit in de harten van de zionisten doordringen.

Bewerkt naar: Een flyer die mij gisteren (zondag 9 juni) werd uitgereikt op een discussieavond over Palestina.

Ma'asalama,

Rosalinda.

P.S. Wie geinteresseerd is in de oorspronkelijke tekst van de flyer kan mij natuurlijk altijd een pm sturen. ... waarom alleen Israel? Als iedereen, jood, moslim en christen, zich er eens aan zou houden ... wat is er op tegen dat de moslims beginnen?

Chatoloog
09-06-03, 13:46
Geplaatst door jaja
... waarom alleen Israel? Als iedereen, jood, moslim en christen, zich er eens aan zou houden ... wat is er op tegen dat de moslims beginnen?


dat is de kromste reactie van de dag(misschien van de week/maand/jaar/ooit)

wel een prestatie :nerd:

indygirl_roosje
09-06-03, 13:52
Beste Jaja, kennelijk heb je mijn posting niet helemaal begrepen. Ik zei duidelijk dat de geboden van God universeel zijn en in je hart geschreven zijn. Dit betekent dus, dat iedereen (jood, christen, moslim, hindoe, atheist, liberalist, etc.) die geboden moet naleven. Deze visie staat in scherpe tegenstelling tot de bewering van religieuze zionisten (kolonisten) dat de 10 geboden alleen voor joden onderling gelden, of de bewering van sommige moslims dat niet-moslims andere of minder rechten zouden hebben dan moslims. Voor God zijn we allemaal gelijk, voor iedereen gelden dezelfde regels. Dus ook voor zionisten of joden.

Groetjes,


Rosalinda.

jaja
09-06-03, 14:18
Geplaatst door indygirl_roosje
Beste Jaja, kennelijk heb je mijn posting niet helemaal begrepen. Ik zei duidelijk dat de geboden van God universeel zijn en in je hart geschreven zijn. Dit betekent dus, dat iedereen (jood, christen, moslim, hindoe, atheist, liberalist, etc.) die geboden moet naleven. Deze visie staat in scherpe tegenstelling tot de bewering van religieuze zionisten (kolonisten) dat de 10 geboden alleen voor joden onderling gelden, of de bewering van sommige moslims dat niet-moslims andere of minder rechten zouden hebben dan moslims. Voor God zijn we allemaal gelijk, voor iedereen gelden dezelfde regels. Dus ook voor zionisten of joden.

Groetjes,


Rosalinda. ik probeerde er alleen op te wijzen dat jij enerzijds zegt dat ze universeel zijn, maar anderzijds maar 1 groep selecteert om te beschuldigen dat ze zich er niet aan houden, terwijl er veel meer groepen, van velerlei religies, en ook inclusief moslims en palestijnen, zich er niet aan houden. Daar wrikt iets ....

indygirl_roosje
09-06-03, 14:30
Ik heb het nu over Israel, omdat Israel op dit moment de enige staat ter wereld is waar een grote minderheid al 55 jaar op grond van haar etnische afkomst blootgesteld wordt aan een geinstitutionaliseerd racisme, met de steun van de wereld. Dat maakt de zionistische Aparheidsstaat Israel uniek, en dat verdient alle aandacht. En tja, er wrikt wel meer dan "iets", namelijk het feit dat de Palestijnen in hun eigen land al sinds 1948 vierderangsburgers zijn. Denk daar maar eens over na. Hopelijk heb je nu begrepen wat ik bedoelde.

Groetjes,


Rosalinda.

lennart
09-06-03, 14:55
4de rangs?

hmm ff poging wagen

1ste rang) Joodse Kolonisten
2de rang) andere joden
3de rang) niet-joden
4de rang) arabieren.

indygirl_roosje
09-06-03, 15:04
De etnische rangverdeling in Israel:

1. De Ashkenazische joden. (Westerse joden, komend uit Polen, Rusland, Nederland, maar vooral Duitsland. Zij koloniseerden het land en de bestuurlijke, militaire en economische elite bestaat goeddeels uit Ashkenazim).

2. De Orientaalse joden of Sefardim. (joden uit de Arabische wereld; vooral uit Marokko, Irak, Iran, Egypte, Turkije, Afghanistan en Yemen. Werden in de vijftiger jaren onder valse voorwendelen naar Israel gelokt om werk op het land te doen. Ontvingen daar een uiterst denigrerende behandeling.

3. Ethiopische joden en niet-joodse Russen. (Laatstgenoemden werden geworven om te fungeren als kannonnenvlees in de nederzettingen en om een excuus te vormen voor het niet toelaten van Palestijnse vluchtelingen).

4. Palestijnen.


Groetjes,

Rosalinda.

sadeeQ
09-06-03, 15:15
:ego:

ik wil ook wel de echte geboden uit de talmoed nog een keertje plaatsen.maar dan beginnen de zionisten te janken en te beweren dat ze vervalst zijn :wat?!: