PDA

Bekijk Volledige Versie : Aanval op de Gaza strook: opnieuw 3 doden



lennart
10-06-03, 18:07
18:59IDF tanks, helicopters fire at Palestinian residential area in northern Gaza Strip; three Palestinians killed, 30 wounded (AP)


Vrededuif Sharon laat zijn bedoeling weer eens zien... 6 doden en 55 gewonden vandaag.

plexus
10-06-03, 18:19
...je moet het die sharon nalaten..een gevoel voor timing zoals geen ander..een echte cr!

000NobelPrizes
10-06-03, 18:26
Wel accurate updates geven svp, Lennart.
Gisteren en vandaag zijn er de hele dag door Palestjinen geweren leeggeschoten op Israel, molotov-cocktails gegooid en Israelische burgers onder vuur genomen. Het is niet de schuld van Israel dat ze niet raak schieten, want als er slachtoffers waren gevallen had het 't nieuws wel gehaald en waren de reacties op Israel's acties vandaag anders geweest.

Ik kan niet direct inschatten of Abu Mazen de beste bedoelingen heeft. Van Arafat wisten we dat het niet zo was, want die zei in het Engels dingen die hij later op Arabische zenders tegensprak.

Wat zondermeer duidelijk is, is dat de PA hun terreurbrigades totaal niet onder controle hebben. Hamas en Islamic Jihad hadden al laten weten hun geweld niet te stoppen. Dus of Israel blijft zitten als een sitting duck of zelf actie onderneemt - logisch, nadat ze al een etmaal onder vuur liggen (lees het nieuws nou toch 's) - maakt geen enkel verschil.

lennart
10-06-03, 18:30
Wie gaat er nu helemaal dood? Van wie worden de huizen vernield? Niet van Joden hoor.

Maargoed, we weten dat die 151 Nobelprijswinnaars er geen enkele moeite mee hadden dat een woonwijk wordt gebombadeerd.

Of ben alleen jij dat?

000NobelPrizes
10-06-03, 18:34
Geplaatst door lennart
Wie gaat er nu helemaal dood? Van wie worden de huizen vernield? Niet van Joden hoor.

Maargoed, we weten dat die 151 Nobelprijswinnaars er geen enkele moeite mee hadden dat een woonwijk wordt gebombadeerd.

Of ben alleen jij dat?

Lennart, ik gaf net al aan dat je niet alle nieuwsberichten hebt gevolgd. De Palestijnen zijn al 2 etmalen lang op Israelische doelen & burgers aan het schieten. En nee, ze hebben niet raak geschoten: anders hadden deze Israelische aanvallen in een heel ander daglicht gestaan, of niet?

Feit is dat de vredesbesprekingen bogus zijn, zolang PA die terreurgroepen niet onder controle heeft. Die Isliamic Jihad en Hamas hebben al laten weten geen boodschap te hebben aan welk akkoord dan ook: ze volgen hun eigen agenda en dat is de weg van terreur en geweld.

lennart
10-06-03, 18:44
Het enige wat ik kan zien is dat er 5 Qassam raketten zijn afgeschoten op Sderot en daarbij zijn geen doden gevallen (en dit was na de aanslag op Rantisi)

Sinds 5 Juni zijn er 15 Palestijnen gedood en 142 Palestijnen gewond geraakt, hier bevonden zich vrouwen en kinderen onder.

En er zijn 73 huizen verwoest.

Was het niet op 5 Juni dat Sharon had besloten om vredeonderhandelingen te voeren?

000NobelPrizes
10-06-03, 19:12
Geplaatst door lennart
Het enige wat ik kan zien is dat er 5 Qassam raketten zijn afgeschoten op Sderot en daarbij zijn geen doden gevallen (en dit was na de aanslag op Rantisi)

Sinds 5 Juni zijn er 15 Palestijnen gedood en 142 Palestijnen gewond geraakt, hier bevonden zich vrouwen en kinderen onder.

En er zijn 73 huizen verwoest.

Was het niet op 5 Juni dat Sharon had besloten om vredeonderhandelingen te voeren?

Ik weet niet welke schade die raketten hebben aangericht, Lennart. En dat er geen doden bij zijn gevallen is een geluk, yes: het was immers wel de bedoeling.
Wat wil je hiermee zeggen? Dat Palestijnen de intentie hebben om te doden maar er niet in slagen, dan maakt jou verder niets uit? Dat ze misschieten, maakt hen dat meer slachtoffer dan de andere partij?

lennart
10-06-03, 19:42
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ik weet niet welke schade die raketten hebben aangericht, Lennart. En dat er geen doden bij zijn gevallen is een geluk, yes: het was immers wel de bedoeling.
Wat wil je hiermee zeggen? Dat Palestijnen de intentie hebben om te doden maar er niet in slagen, dan maakt jou verder niets uit? Dat ze misschieten, maakt hen dat meer slachtoffer dan de andere partij?

Wat ik wil zeggen is dat Sharon expres het nieuwe vredesplan aan het saboteren is.

000NobelPrizes
10-06-03, 19:50
Geplaatst door lennart
Wat ik wil zeggen is dat Sharon expres het nieuwe vredesplan aan het saboteren is.
En de Palestijnen die raketten afvuren en molotov-cocktails gooien niet?
Of Hamas, Islamic Jihad en meer van dat fraais dat verklaart niet te zullen stoppen met het vermoorden van burgers?

lennart
10-06-03, 20:02
Geplaatst door 151 NobelPrizes
En de Palestijnen die raketten afvuren en molotov-cocktails gooien niet?
Of Hamas, Islamic Jihad en meer van dat fraais dat verklaart niet te zullen stoppen met het vermoorden van burgers?

Hamas heeft eergisteravond nog gezegd bereid te zjin tot een hudna, helaas hebben de Israelis sinds de bijeenkomst in Aqaba slechts dood en verderf gezaaid. Het begon (zoals gebruikelijk) met een Israelisch executiebrigade die 2 mensen heeft vermoord op 6 juni.