PDA

Bekijk Volledige Versie : Fotos gezocht van de aanslag op Al-Rantissi



lennart
10-06-03, 23:03
Ik zoek foto's van de aanval op Al-Rantissi... weet iemand een site?

Er zijn 3 raketten afgevuurd op die auto en vrij vreemd dat daar nog iemand levend uit vandaan is gekomen.

Grietje
10-06-03, 23:14
http://www.guardian.co.uk/israel/Story/0,2763,974473,00.html

http://www.haaretz.com/

Shaheed
10-06-03, 23:38
De terreur die de joden zijn begonnen zal zich tegen hen keren.


Het is nu alleen maar wachten op de vergeldingsacties van Hamas.

Grietje
10-06-03, 23:39
Geplaatst door Shaheed
De terreur die de joden zijn begonnen zal zich tegen hen keren.


Het is nu alleen maar wachten op de vergeldingsacties van Hamas.

Wanneer offer jij je op?

Shaheed
10-06-03, 23:43
Geplaatst door Grietje
Wanneer offer jij je op?

Wanneer het nodig zal zijn.

Grietje
10-06-03, 23:45
Geplaatst door Shaheed
Wanneer het nodig zal zijn.



:p


Zielige stakker

Shaheed
10-06-03, 23:47
Geplaatst door Grietje
:p


Zielige stakker

Zielig?

Hoezo dat?

Grietje
10-06-03, 23:50
Geplaatst door Shaheed
Zielig?

Hoezo dat?

Een Nederlandse ingezetene die zichzelf wil opblazen of die er aan denkt zichzelf op te blazen is ver heen. Waarom zou je het eigenlijk willen doen?

Shaheed
11-06-03, 00:01
Geplaatst door Grietje
Een Nederlandse ingezetene die zichzelf wil opblazen of die er aan denkt zichzelf op te blazen is ver heen. Waarom zou je het eigenlijk willen doen?


Waarom iemand zich zou willen opblazen is een lang verhaal.
Te moeilijk om uit te leggen en weet ook niet zeker of je het ook echt zult begrijpen.

Waar het op neer komt is dat iemand totaal geen andere manieren vind om zijn aanvallers , die zijn huis slopen , zijn familie uitmoord, zijn hele leven lang al onderdrukt wordt te bstrijden.
Jezelf opofferen mag je alleen doen als er geen andere alternatieven zijn om je eer, familie, land en geloof te verdedigen.

Een oprechte moslim is niet bang voor de dood en weet waar hij naartoe gaat.
Je aanvallers bestrijden is een verplichting, je kunt beter je leven opofferen en de hemel binnentreden dan onderdrukt door het leven gaan.


Een Shaheed is de hoogste eer die een moslim kan behalen.

Bram
11-06-03, 00:05
Grietje, je bent verwaarloosd door de westerlingen.

Grietje
11-06-03, 00:10
Geplaatst door Shaheed
Waarom iemand zich zou willen opblazen is een lang verhaal.
Te moeilijk om uit te leggen en weet ook niet zeker of je het ook echt zult begrijpen.

Waar het op neer komt is dat iemand totaal geen andere manieren vind om zijn aanvallers , die zijn huis slopen , zijn familie uitmoord, zijn hele leven lang al onderdrukt wordt te bstrijden.
Jezelf opofferen mag je alleen doen als er geen andere alternatieven zijn om je eer, familie, land en geloof te verdedigen.

Een oprechte moslim is niet bang voor de dood en weet waar hij naartoe gaat.
Je aanvallers bestrijden is een verplichting, je kunt beter je leven opofferen en de hemel binnentreden dan onderdrukt door het leven gaan.


Een Shaheed is de hoogste eer die een moslim kan behalen.


Je raaskalt vriend. Door wie word jij aangevallen? Wanneer is jouw huis gesloopt? Wanneer is jouw familie uitgemoord? Wanneer heb jij geen alternatieven gehad om je eer, je familie, je land en je geloof te verdedigen?

Grietje
11-06-03, 00:11
Geplaatst door Bram
Grietje, je bent verwaarloosd door de westerlingen.

Iets zegt me dat je je niet goed heb uitgedrukt. Je bedoelt waarschijnlijk dat de westerlingen mij verwestert hebben. Zeg ik het zo goed?

Shaheed
11-06-03, 00:17
Geplaatst door Grietje
Je raaskalt vriend. Door wie word jij aangevallen? Wanneer is jouw huis gesloopt? Wanneer is jouw familie uitgemoord? Wanneer heb jij geen alternatieven gehad om je eer, je familie, je land en je geloof te verdedigen?


Wat een Einstein ben je ook.........ik heb het toch niet over mezelf.
Waar heb ik geschreven dat ik mezelf ga opofferen?
Ik geef slechts aan waarom iemand het zou doen.

Voor mij is het niet verplicht, voor een palestijn wel.

Grietje
11-06-03, 00:24
Geplaatst door Shaheed
Wat een Einstein ben je ook.........ik heb het toch niet over mezelf.
Waar heb ik geschreven dat ik mezelf ga opofferen?
Ik geef slechts aan waarom iemand het zou doen.

Voor mij is het niet verplicht, voor een palestijn wel.

Je zegt zelf dat je bereid bent om het te doen:"Geplaatst door Shaheed
Wanneer het nodig zal zijn." Je overweegt het dus serieus als de omstandigheden er naar zijn. Ik vraag mij nu af wanneer het ooit zo ver zal komen dat de Nederlandse overheid jouw familie zal uitroeiren, jouw zal aanvallen en je huis zal slopen. Nooit, lijkt mij. Dus je gekokketeer met het martelaarsdom is niets anders dan stoerdoenerij. Of je voegt het woord bij de daad en blaast jezelf op. In de Bijenkorf bijvoorbeeld.

Shaheed
11-06-03, 00:33
Geplaatst door Grietje
Je zegt zelf dat je bereid bent om het te doen:"Geplaatst door Shaheed
Wanneer het nodig zal zijn." Je overweegt het dus serieus als de omstandigheden er naar zijn. Ik vraag mij nu af wanneer het ooit zo ver zal komen dat de Nederlandse overheid jouw familie zal uitroeiren, jouw zal aanvallen en je huis zal slopen. Nooit, lijkt mij. Dus je gekokketeer met het martelaarsdom is niets anders dan stoerdoenerij. Of je voegt het woord bij de daad en blaast jezelf op. In de Bijenkorf bijvoorbeeld.


Laat maar zitten ook, begrijpend lezen is niet je sterkste kant.

Laatste keer dat ik het uitleg.
Wanneer het nodig zal zijn, zal ik zeker de daad bij het woord voegen.
Wanneer iemand zoiets mag doen heb ik net hierboven uitgelegd.
Of de nederlandse overheid mij in zo'n situatie zal plaatsen, weet ik niet hoop het niet voor julllie allen.
Dit betekent dus niet dat ik morgen naar de bijenkorf toe ga om de daad bij het woord te voegen omdat ik niet in zo'n situatie zit zoals de palestijnen nu zitten.
Maar zou ik in Palestina opgeroeid zijn, dan zou ik nu zeker behoren tot de shohada!!

Jij begrijpe???

Ramzi
11-06-03, 00:38
Geplaatst door lennart
Ik zoek foto's van de aanval op Al-Rantissi... weet iemand een site?

Er zijn 3 raketten afgevuurd op die auto en vrij vreemd dat daar nog iemand levend uit vandaan is gekomen.

Lennart,

Niemand komt er levend uit als je ziet wat er van die auto is overgebleven! Tis dat ie op tijd de onheil zag aankomen, anders had ie het zeker nie overleefd. Hij en zn veiligheidsmensen zagen op tijd de 3 helikopters Gaza-strook invliegen, zodoende hebben ze zich net op tijd uit de voeten kunnen maken waardoor hij de aanslag gelukkig heeft kunnen overleven!

Grietje
11-06-03, 00:39
Geplaatst door Shaheed
Laat maar zitten ook, begrijpend lezen is niet je sterkste kant.

Laatste keer dat ik het uitleg.
Wanneer het nodig zal zijn, zal ik zeker de daad bij het woord voegen.
Wanneer iemand zoiets mag doen heb ik net hierboven uitgelegd.
Of de nederlandse overheid mij in zo'n situatie zal plaatsen, weet ik niet hoop het niet voor julllie allen.
Dit betekent dus niet dat ik morgen naar de bijenkorf toe ga om de daad bij het woord te voegen omdat ik niet in zo'n situatie zit zoals de palestijnen nu zitten.
Maar zou ik in Palestina opgeroeid zijn, dan zou ik nu zeker behoren tot de shohada!!

Jij begrijpe???


Ik hoop het ook niet voor ons allen. En ik begrijp ook wel wat je bedoelt hoor. De politieke motieven kunnen jou eigenlijk niets schelen, als je maar de kans krijgt om tot de shohada te behoren. Griezelig kereltje.

Dienna
11-06-03, 09:56
Geplaatst door Grietje
Je raaskalt vriend. Door wie word jij aangevallen? Wanneer is jouw huis gesloopt? Wanneer is jouw familie uitgemoord? Wanneer heb jij geen alternatieven gehad om je eer, je familie, je land en je geloof te verdedigen?

wel eens gehoord over broeder/zusterschap in de Islam? Als een moslimvrouw wordt vermoord in Palestina door de Zionisten, dan is mijn ZUSTER dus vermoord! Dan is er een FAMILIELID van mij vermoord!

Jij neemt het blijkbaar niet al te serieus... :jammer:

Dienna
11-06-03, 09:57
Geplaatst door Shaheed
Voor mij is het niet verplicht, voor een palestijn wel.

Vandaar dat de Moslims ook zulke lekkere overwinningen behalen... :jammer:

Grietje
11-06-03, 11:02
Geplaatst door Dienna
wel eens gehoord over broeder/zusterschap in de Islam? Als een moslimvrouw wordt vermoord in Palestina door de Zionisten, dan is mijn ZUSTER dus vermoord! Dan is er een FAMILIELID van mij vermoord!

Jij neemt het blijkbaar niet al te serieus... :jammer:


Je kunt toch ook gewoon geld sturen, ofzo?

jaja
11-06-03, 11:21
Geplaatst door Dienna
Vandaar dat de Moslims ook zulke lekkere overwinningen behalen... :jammer: ... maar Dienna ... shaheed verwijten dat hij zich niet voldoende inzet ... zich nog niet heeft opgeblazen ... terwijl jij hier ook nog zit?

Dienna
11-06-03, 11:22
Geplaatst door Grietje
Je kunt toch ook gewoon geld sturen, ofzo?

geld voor wat?

Voor het renoveren van huizen soms, die de volgende dag weer platgewalst worden?
:brozac:

Grietje
11-06-03, 12:17
Geplaatst door Dienna
geld voor wat?

Voor het renoveren van huizen soms, die de volgende dag weer platgewalst worden?
:brozac:

Je kunt mij nog steeds niet duidelijk maken hoe de mensen erbij gebaat zijn als jij jezelf opoffert.


ps. was jij de mevrouw die het woord voerde in de Levy&Sadeghy aflevering?

elbadr
11-06-03, 14:26
Geplaatst door Grietje
Je kunt toch ook gewoon geld sturen, ofzo?

alsof de joden dat niet onderscheppen ,en zeggen dat het voor terroristische doeleinde was bedoeld.... :geld:

lennart
11-06-03, 14:48
Geplaatst door Ramzi
Lennart,

Niemand komt er levend uit als je ziet wat er van die auto is overgebleven! Tis dat ie op tijd de onheil zag aankomen, anders had ie het zeker nie overleefd. Hij en zn veiligheidsmensen zagen op tijd de 3 helikopters Gaza-strook invliegen, zodoende hebben ze zich net op tijd uit de voeten kunnen maken waardoor hij de aanslag gelukkig heeft kunnen overleven!

Inderdaad, maar dit sluit uiteraard nog niet uit het een-tweetje dat ik vermoed tussen Hamas en Mossad/Likud, beiden willen geen vrede, en deze aanslag was natuurlijk ideaal voor beiden.

Bahmed
11-06-03, 15:49
Geplaatst door lennart
Inderdaad, maar dit sluit uiteraard nog niet uit het een-tweetje dat ik vermoed tussen Hamas en Mossad/Likud, beiden willen geen vrede, en deze aanslag was natuurlijk ideaal voor beiden.

Hamas is dus in het leven geroepen voor lucht? En vele Palestijnen geven hun leven voor lucht? En wat maakt het uit als de 2e leider omkomt. Het zijn toch maar onbelangrijke palestijnen. Wat een onzin.

Al-Rantisi is als woordvoerder van 7arakat 7amas het gezicht en 1 van de mogelijke opvolgers van Sjeikh Yassin 7afidahoemoellaah. Deze aanval betekent onvermijdelijk retaliation op de joden die heel goed weten dat deze brutale aanval op het kopstuk van Hamas het einde betekent voor iedere wapenstilstand van de kant van Hamas. Dat de joden niet te vertrouwen zijn en geen wapenstilstand willen wisten we allang al. Want wie leeft er onder bezetting en wordt onder vuur genomen met tanks en apaches? De Palestijnen en hun leiders niet de joden.
Ja hoor droom maar lekker door met je 7amas vindt het leuk om bezet te zijn.

Bahmed
11-06-03, 16:13
Occupied Jerusalem - The attempted assassination of Hamas political leader Abdul Aziz al Rantisi came only a few hours after representative of the main Palestinian political and resistance factions agreed to resume talks with the Abbas’ government for the purpose of reaching a possible truce with Israel.

The groups issued a statement stressing that the real contradiction wasn’t between the PA and the resistance groups but rather between the entire Palestinian people and the Zionist occupation.

Hamas also issued a separate statement expressing willingness to resume talks with PA Prime Minister Mahmoud Abbas aimed at reaching a cease-fire with the Israeli occupation army.

The statement also responded to Abbas’ accusations, made during a press conference in Ramallah on Monday, 9 June, that Hamas was manipulating Palestinian suffering to make political gains.

The statement stressed that “our people’s suffering was the result of the Zionist repression and occupation of our homeland.”

It went on, reminding Abbas that “had it not been for the enduring struggle and resistance, no people would have gained its freedom and independence from colonialist powers.”

The statement did leave the door open for “a frank, transparent, and honest dialogue with our brothers in the Palestinian Authority.”

Earlier, Hamas and other resistance groups had castigated Abbas’ speech in Aqaba, describing it as “bordering treason.”

Indeed, what angered Hamas and the Palestinian public in general most was the fact that Abbas completely ignored in his speech such central issues of the Arab-Israeli conflict as Jerusalem, the refugees, the settlements, and the consistent Palestinian demand for full Israeli withdrawal of Israeli occupation forces from all the territories seized by Israel in 1967.

Abbas sought unsuccessfully to “clarify” his stance to that effect, but his words in Aqaba overshadowed any possible clarification.

Finding himself between the Israeli-American hammer and his own people’s anvil, Abbas sought to defend his hapless speech in Aqaba, arguing that it didn’t deviate from the overall Palestinian position and that PA chairman Yasser Arafat had been aware of it.

Abbas’ remarks only underscored the virtually impossible dilemma of having to appease the United States, which expects him to fight “terror,” and meeting the very minimal expectations of the Palestinian people, including putting an end to daily Israeli killings, incursions, and home demolitions throughout the West Bank and Gaza Strip.

Undoubtedly, the assassination attempt on Rantisi will further embarrass Abbas and make his already acute dilemma even acuter.

lennart
11-06-03, 17:51
Geplaatst door Bahmed
Hamas is dus in het leven geroepen voor lucht? En vele Palestijnen geven hun leven voor lucht? En wat maakt het uit als de 2e leider omkomt. Het zijn toch maar onbelangrijke palestijnen. Wat een onzin.

Al-Rantisi is als woordvoerder van 7arakat 7amas het gezicht en 1 van de mogelijke opvolgers van Sjeikh Yassin 7afidahoemoellaah. Deze aanval betekent onvermijdelijk retaliation op de joden die heel goed weten dat deze brutale aanval op het kopstuk van Hamas het einde betekent voor iedere wapenstilstand van de kant van Hamas. Dat de joden niet te vertrouwen zijn en geen wapenstilstand willen wisten we allang al. Want wie leeft er onder bezetting en wordt onder vuur genomen met tanks en apaches? De Palestijnen en hun leiders niet de joden.
Ja hoor droom maar lekker door met je 7amas vindt het leuk om bezet te zijn.

Domkop, Hamas en Likud hebben in het verleden wel vaker spelletjes gespeeld... Sluit niets uit in dit smerige conflict.

Bahmed
12-06-03, 14:27
Geplaatst door lennart
Domkop, Hamas en Likud hebben in het verleden wel vaker spelletjes gespeeld... Sluit niets uit in dit smerige conflict.

De islamitische verzetsbeweging is in het verleden inderdaad door de zionisten gesteund om tegengas te bieden aan de macht van Arafat zijn PLO. De verdeel en heerspraktijken van de joden net als die van de amerikanen zijn nu in hun eigen gezicht uit elkaar gespat. Harakat hamas heeft echter altijd haar eigen weg uitgestippeld en zal dat doen tot de laatste verraderlijke jood uit Palestina is verdwenen Inshaa Allah. Ook al duurt dat tot het einde der tijden.

Verschil tussen europese zionisten en arabieren uit het midden-oosten volgens een joodse schrijver:

De Europese joden die Israel opbouwden waren afkomstig uit een cultuur van scherpe kanten en rechte hoeken. Het waren koude, harde mannen ide altijd oog hadden voor het verschil tussen succes en falen, en tussen woorden en daden. Omdat de joden altijd een volk apart vormden, ontwikkelden ze hun eigen autonome instellingen en moesten ze vertrouwen op hun eigen diepgewortelde stamgevoel van solidariteit. Dit gaf hun een bepaald doelbewustheid.

Het levensritme in de Arabische wereld was altijd anders. Mannen in Arabische samenlevingen waren altijd zeer geneigd te buigen; het leven verliep altijd langs meerduidige halve cirkels, nooit in rechte hoeken..... In de Arabische samenleving bestond er altijd wel een manier om falen met retoriek te verbloemdn en vonden 2 van de ergste vijanden altijd wel een mogelijkheid om bij elkaar te gaan zitten en samen koffie te drinken, misschien zelfs om bloemen te sturen.

Genoeg gebogen voor de zionisten en het westen!

lennart
12-06-03, 14:59
Bahmed: ik ga er nog steeds vanuit dat er contacten bestaan tussen Mossad/Likud en Hamas. Dat de aanslag op Rantissi een gecoordineerde actie was tussen elementen van Hamas en de Mossad.

Ik verwacht binnen enkele weken een moordaanslag op Abu Mazen en/of Yasser Arafat, die wordt uitgevoerd door Hamas of Joodse kolonisten en achter de schermen altijd de Mossad.

NIS
12-06-03, 20:50
Geplaatst door Bram
Grietje, je bent verwaarloosd door de westerlingen.


Even voor de duidelijkheid; Grietje is geen Marokkaan(se).. :D