PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkaans geheimdienst zit achter de aanslagen van Casa Blanca



Pytaghoras
10-06-03, 23:44
De Marokkaanse bekende journalist "Moustapha Al Alaoui" is aangehouden omdat hij in zijn krant heeft vermeld dat het geheimdienst de aanslagen van Casa Blanca heeft gepleegd. Hij zei: niemand heeft er een zelfmoordaanslag gepleegd.

Heeft iemand meer info hierover?

Grietje
10-06-03, 23:48
Geplaatst door Pytaghoras
De Marokkaanse bekende journalist "Moustapha Al Alaoui" is aangehouden omdat hij in zijn krant heeft vermeld dat het geheimdienst de aanslagen van Casa Blanca heeft gepleegd. Hij zei: niemand heeft er een zelfmoordaanslag gepleegd.

Heeft iemand meer info hierover?

Zou handig zijn als je de bron vermeldt waar in staat dat 'het' geheimdienst deze aanslag heeft gepleegd.

Pytaghoras
10-06-03, 23:49
Geplaatst door Grietje
Zou handig zijn als je de bron vermeldt waar in staat dat 'het' geheimdienst deze aanslag heeft gepleegd.

De verslaggever van NPS uit Rabat heeft dat verteld.

Grietje
10-06-03, 23:51
Geplaatst door Pytaghoras
De verslaggever van NPS uit Rabat heeft dat verteld.

Een link als dat mogelijk is.

ReTiCeNtt
11-06-03, 00:12
Het geheimdienst is in dienst van de Mossad.

:moe:

lennart
11-06-03, 00:44
ik weet wel dat er een Marokkaanse krant laatst een brief heeft gepubliseerd dat de groep die de daad heeft uitgevoerd van plan waren om het hotel aan te vallen terwijl het congres over terrorisme (dat daar werd gehouden, CIA was present) plaats vond, alleen (en nu komt het hoor) de groep was geinfiltreerd door een agent van de Marokkaanse geheime dienst die het plan op het allerlaatste moment heeft gewijzigd en alle suicide bombers door de stad heeft laten zwerven.

maar ik heb geen enkel idee waar ik dat ook al weer heb gelezen :p


ps. het zal niet de eerste keer zijn geweest : http://propagandamatrix.com/moroccan_secret_agent_predicted_new_york_attack.ht m

lennart
11-06-03, 01:02
Gevonden!

http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/2970606.stm

Authorities in Morocco are questioning the editor of a weekly newspaper that published a group's claim of responsibility for last month's suicide attacks in Casablanca.
A previously unknown group, al-Saiqa (thunderbolt), said it had carried out the attacks but had not meant to hurt civilians.

It blamed what it called a government spy for changing the targets at the last minute.

Moustafa al-Alawi, the editor of al-Ousbouu newspaper, faces charges of spreading panic and disinformation.

He told the BBC that the statement had been posted to his office. He rejected the allegation that it had caused any panic.

In its brief statement, al-Saiqa said its aim had been to target Moroccan and American intelligence agents.

But the man leading the operation had turned out to be an infiltrator from the Moroccan intelligence services, it said.

Five bombs went off within minutes of each other in the centre of Casablanca on 16 May. Twelve suicide bombers were among 43 people killed.
etc...

Pytaghoras
11-06-03, 01:37
Ik kan niet uitsluiten dat de Marokkaanse geheimedienst daarachter zit. De islamiten in Marokko halen steeds succes en de kanst dat ze in volgende verkiezingen de meerderheid halen is groot. Nu krijgen de islamiten de schuld!

jaja
11-06-03, 09:58
Geplaatst door lennart
Gevonden!

http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/2970606.stm

Authorities in Morocco are questioning the editor of a weekly newspaper that published a group's claim of responsibility for last month's suicide attacks in Casablanca.
A previously unknown group, al-Saiqa (thunderbolt), said it had carried out the attacks but had not meant to hurt civilians.

It blamed what it called a government spy for changing the targets at the last minute.

Moustafa al-Alawi, the editor of al-Ousbouu newspaper, faces charges of spreading panic and disinformation.

He told the BBC that the statement had been posted to his office. He rejected the allegation that it had caused any panic.

In its brief statement, al-Saiqa said its aim had been to target Moroccan and American intelligence agents.

But the man leading the operation had turned out to be an infiltrator from the Moroccan intelligence services, it said.

Five bombs went off within minutes of each other in the centre of Casablanca on 16 May. Twelve suicide bombers were among 43 people killed.
etc... ... toch komt het een beetje vreemd over. Twaalf zelfmoordenaars voor aanslagen op "Moroccan and American intelligence agents" ...??? En vooral de hoeveelheid explosieven die ze bij zich hadden, waren niet bedoelt voor "precisie" aanslagen, maar eerder van het type zoveel mogelijk doden en gewonden. Het komt mij wat vreemd voor dat er in Casablanca vijf of zes grote gebouwen zijn vol met "Moroccan and American intelligence agents" zonder burgers.
Eerlijk gezegd lijkt mij deze brief eerder een poging van marokkaanse "fundamentalisten" om het eigen straatje schoon te vegen, nadat ze de verwoestende werking van hun bommen hebben gezien. Ze dachten sympatie te winnen, maar hebben die juist verloren ... Tja, dan geef je toch gewoon een ander de schuld.

NB: hoewel ik de marokkaanse geheime dienst niet per definitie zou willen vrijpleiten van dit soort acties ....

Couscousje
11-06-03, 10:09
Dat meen je niet!

:schok:

Mijn God, dat is zo een sGat van een man. We gaan altijd uit eten als hij weer eens in Nederland is, zo charmant!

Dit is eGt versGrikkelijk...

:(

Cc