PDA

Bekijk Volledige Versie : Mofaz: Hamas met alle middellen bestrijden



Grietje
12-06-03, 10:40
Mofaz: Hamas met alle middellen bestrijden

JERUZALEM - De Israëlische minister van Defensie Mofaz heeft het Israëlische leger opgedragen de Palestijnse terreurbeweging Hamas "met alle middelen van de aardbodem te vegen". Dat meldde de Israëlische legerradio donderdag.

Mofaz gaf het bevel na de Palestijnse zelfmoordaanslag op een bus in Jeruzalem, waardoor woensdag zestien Israëliërs en de dader om het leven kwamen. De minister wil niet alleen de infrastructuur van de beweging van de kaart vegen, maar liet tijdens een ontmoeting met de legerleiding ook weten dat de leiders van Hamas geen enkele onschendbaarheid genieten.

Volgens de berichtgeving op de radio zou ook de basis van de geestelijk leider van Hamas, de radicale sjeik Jassin, mogelijk doelwit kunnen worden van een Israëlische aanval.

Hamas liet woensdag weten dat de aanslag van woensdag een wraakactie was voor de mislukte Israëlische aanslag op Hamas-voorman al-Rantissi eerder deze week. Het Israëlische kabinet kwam donderdagochtend bijeen om de jongste geweldsspiraal te bespreken.

monne
12-06-03, 10:45
Als ze hieraan gaan beginnen dan zijn ze ver van huis

plexus
12-06-03, 11:24
Geplaatst door Grietje
Mofaz: Hamas met alle middellen bestrijden

JERUZALEM - De Israëlische minister van Defensie Mofaz heeft het Israëlische leger opgedragen de Palestijnse terreurbeweging Hamas "met alle middelen van de aardbodem te vegen". Dat meldde de Israëlische legerradio donderdag.

Mofaz gaf het bevel na de Palestijnse zelfmoordaanslag op een bus in Jeruzalem, waardoor woensdag zestien Israëliërs en de dader om het leven kwamen. De minister wil niet alleen de infrastructuur van de beweging van de kaart vegen, maar liet tijdens een ontmoeting met de legerleiding ook weten dat de leiders van Hamas geen enkele onschendbaarheid genieten.

Volgens de berichtgeving op de radio zou ook de basis van de geestelijk leider van Hamas, de radicale sjeik Jassin, mogelijk doelwit kunnen worden van een Israëlische aanval.

Hamas liet woensdag weten dat de aanslag van woensdag een wraakactie was voor de mislukte Israëlische aanslag op Hamas-voorman al-Rantissi eerder deze week. Het Israëlische kabinet kwam donderdagochtend bijeen om de jongste geweldsspiraal te bespreken.


maw. niets nieuws onder de zon!
Ze gaan door met datgene waar ze al jarenlang mee bezig zijn.

Ahlu_Sunaah
12-06-03, 13:38
.....volgens mij waren ze hier jaren al mee bezig...maar het lukt niet...want ons geloof is sterk en blijft sterk.....de wel bekende theorie tijdens de oorlog van Vietnam...hoe harder je ze aanpakt hoe standvastiger ze worden!

mrz
12-06-03, 14:45
Idd gevaarlijke business hoor, asjes van het kwaad teveel verleggen.

Ik ga maar weer eens zwijgen... :zegniets:

elbadr
12-06-03, 15:11
alsof ze niet al jaren bezig zijn om hamas kapot te krijgen..

en trouwens ,hamas zit zeker stil
allerlei prof. en dr.'s bijelkaar die een goed georganiseerde beweging op poten hebben gezet..
na jaren van tegenslagen ,nog steeds opererend wanneer het wil en kan.

mensen die het laf vinden dat zij zichzelf opblazen ..tsjaa ze hebben wel veel andere middelen he...(wanhoop en vernedering) uiteindelijk maar 1 kans om je vijand,dezelfde angst ,als je broeders toe te brengen.

als mensen het er nog over hebben dat ze het laf vinden, dat zij als jood verkleed ,een bus instappen om martelaar te worden..daar kom ik helemaal niet bij met m'n petje....
nee.. ze moeten als palestijn door de jaffa str.lopen
weinig kans van slagen dan...

Canaris
12-06-03, 15:18
de hamas ageert in een rechtsvrije ruimte.
De hamas propageert nog steeds de volledige vernietiging van Israel

Israel kan dus bij beste wille niet toezien hoe de hamas telkens weer als er een zonnestraaltje aan de horizon verschijnt dit met lijken teniete maakt.

Afschieten als dolle honden?

Ik denk, dat het een kortzichtige , begrijpellijke maar wel foute handeling is. het zal alleen maar meer geweld uitlokken

Echter , heeft iemand een salomonische oplossing? Ik niet.

jaja
12-06-03, 15:45
Geplaatst door Canaris
de hamas ageert in een rechtsvrije ruimte.
De hamas propageert nog steeds de volledige vernietiging van Israel

Israel kan dus bij beste wille niet toezien hoe de hamas telkens weer als er een zonnestraaltje aan de horizon verschijnt dit met lijken teniete maakt.

Afschieten als dolle honden?

Ik denk, dat het een kortzichtige , begrijpellijke maar wel foute handeling is. het zal alleen maar meer geweld uitlokken

Echter , heeft iemand een salomonische oplossing? Ik niet. eerlijk gezegd nu ingetogen reageren en Abbas een kans geven was een mogelijkheid geweest. Pas nadat Abbas gefaald had, kon men als nog ingrijpen. Als Abbas dan zichtbaar de terreurneigingen binnen de palestijnse organsaties weet te bedwingen, dan is er een kans op vrede. Wellicht zou Abbas niet gefaald hebben!! Dat is iets dat deze israelische regering zich zwaar mag aanrekenen. (Ik hoop dat Bush achter de schermen dat ook hardop zegt, en dan vooral tegen Sharon en co, ... hoewel ik het sterk betwijfel.) Dit is een kans - hoewel niet groot, maar toch - op vrede, en deze kans wordt door dit op dit moment onnodige geweld sterk verkleind / om zeep geholpen.
Sharon kan best een paar maanden aanslagen verdragen zonder dat de bevolking in opstand komt. Hij heeft dat niet gedurft of niet gewild, en ja, dat is hem aan te rekenen.

joop.r
12-06-03, 15:55
Geplaatst door monne
Als ze hieraan gaan beginnen dan zijn ze ver van huis

Ja dat ben ik met je eens dan weten de palestijse moordenaars het helemaal niet meer waar ze het moeten zoeken.
Dan is er maar een uitweg voor ze vluchten naar een ander Arabies land.
Maar wie wil en nu zo een stel moordenaars hebbeb geen enkel Arabies land

Grietje
12-06-03, 15:57
Geplaatst door joop.r
Ja dat ben ik met je eens dan weten de palestijse moordenaars het helemaal niet meer waar ze het moeten zoeken.
Dan is er maar een uitweg voor ze vluchten naar een ander Arabies land.
Maar wie wil en nu zo een stel moordenaars hebbeb geen enkel Arabies land

Arabisch

lennart
12-06-03, 15:58
Geplaatst door joop.r
Ja dat ben ik met je eens dan weten de palestijse moordenaars het helemaal niet meer waar ze het moeten zoeken.
Dan is er maar een uitweg voor ze vluchten naar een ander Arabies land.
Maar wie wil en nu zo een stel moordenaars hebbeb geen enkel Arabies land

Wees niet bevreesd, Israel maakt ze 'allemaal' af, inclusief hun vrouwen en kinderen.

Target of strike, Hamas militant Yasser Taha, killed along with his wife and 2 children.

joop.r
12-06-03, 16:09
Geplaatst door jaja
eerlijk gezegd nu ingetogen reageren en Abbas een kans geven was een mogelijkheid geweest. Pas nadat Abbas gefaald had, kon men als nog ingrijpen. Als Abbas dan zichtbaar de terreurneigingen binnen de palestijnse organsaties weet te bedwingen, dan is er een kans op vrede. Wellicht zou Abbas niet gefaald hebben!! Dat is iets dat deze israelische regering zich zwaar mag aanrekenen. (Ik hoop dat Bush achter de schermen dat ook hardop zegt, en dan vooral tegen Sharon en co, ... hoewel ik het sterk betwijfel.) Dit is een kans - hoewel niet groot, maar toch - op vrede, en deze kans wordt door dit op dit moment onnodige geweld sterk verkleind / om zeep geholpen.
Sharon kan best een paar maanden aanslagen verdragen zonder dat de bevolking in opstand komt. Hij heeft dat niet gedurft of niet gewild, en ja, dat is hem aan te rekenen.

Uit ervaring weet en voel ik dat het ISRAELIESE volk wel in opstand waren gekomen.
En dan waren de rapen pas egt gaar geweest wand dan hadden ze hun woede afgergeerd op de Palestijns medeburgers.

Verder vergeet jij dat het de 3 teroristiesche bewegingen waren die zijn begonnenn om 4 ISRAELISCHE soldaten uit een hinderlaag dood te schieten om dat ze het niet met de onderhandelingen eens waren.
Zij waren het die het overleg met Abbas opzegde en nietSharon.

jaja
12-06-03, 16:14
Geplaatst door joop.r
Uit ervaring weet en voel ik dat het ISRAELIESE volk wel in opstand waren gekomen.
En dan waren de rapen pas egt gaar geweest wand dan hadden ze hun woede afgergeerd op de Palestijns medeburgers.

Verder vergeet jij dat het de 3 teroristiesche bewegingen waren die zijn begonnenn om 4 ISRAELISCHE soldaten uit een hinderlaag dood te schieten om dat ze het niet met de onderhandelingen eens waren.
Zij waren het die het overleg met Abbas opzegde en nietSharon. sorry, dat is te gemakkelijk. als Sharon een staatsman was - zoals hij pretendeert - dan had hij voor het volk kunnen zeggen: mensen, we hebben hier een kans en laten we kijken wat er gebeurd als we Abbas een kans geven. Het Israelische volk had dat in grote meerderheid geaccepteerd. (kijk ook naar de cijfers over de opgave van de bezette gebieden ... zelfs onder de kolonisten.. de Vrede is de meeste Israeli's best wel wat waard.)
Vergelijk het met de eerste Golfoorlog. Ook toen was de uitleg dat het nu voordeliger voor Israel was om niet terug te slaan. De dreiging was toen misschien nog wel groter dan nu.
Ik praat niet over jarenlang klappen incasseren en niets terug doen, maar over een periode van "maanden" om Abbas de kans te geven te laten zien wat zijn woord waard is. Die kans heeft hij niet gehad.

joop.r
12-06-03, 17:22
Geplaatst door jaja
sorry, dat is te gemakkelijk. als Sharon een staatsman was - zoals hij pretendeert - dan had hij voor het volk kunnen zeggen: mensen, we hebben hier een kans en laten we kijken wat er gebeurd als we Abbas een kans geven. Het Israelische volk had dat in grote meerderheid geaccepteerd. (kijk ook naar de cijfers over de opgave van de bezette gebieden ... zelfs onder de kolonisten.. de Vrede is de meeste Israeli's best wel wat waard.)
Vergelijk het met de eerste Golfoorlog. Ook toen was de uitleg dat het nu voordeliger voor Israel was om niet terug te slaan. De dreiging was toen misschien nog wel groter dan nu.
Ik praat niet over jarenlang klappen incasseren en niets terug doen, maar over een periode van "maanden" om Abbas de kans te geven te laten zien wat zijn woord waard is. Die kans heeft hij niet gehad.

Jaja

het zelfde verwijd wat jij Sharon maakt teld ook voor de lijders van de Hamas en Jihad ook zij hadden kunnen zeggen we geven de vrede een kans maar ook zij hadden niet de moet dat te doen .
Ik denk dat bijde volkeren de oorlog zat zijn en dat bijde in vrede willen leven.
Denk niet dat ik het met alles wat Sharon doe eens ben, maar hij is op democratiese wijze gekozen en het volk verwacht van hem dat zij beschermt kunnen leven.
En ik gun bijde groepen alleen maar rust en dat ze van hun kinderen kunnnen genieten in vrede.
Want ik schreef het al eerder iedere doden die er valt zijn er TWEE te veel

jaja
12-06-03, 21:12
Geplaatst door joop.r
Jaja

het zelfde verwijd wat jij Sharon maakt teld ook voor de lijders van de Hamas en Jihad ook zij hadden kunnen zeggen we geven de vrede een kans maar ook zij hadden niet de moet dat te doen .
Ik denk dat bijde volkeren de oorlog zat zijn en dat bijde in vrede willen leven.
Denk niet dat ik het met alles wat Sharon doe eens ben, maar hij is op democratiese wijze gekozen en het volk verwacht van hem dat zij beschermt kunnen leven.
En ik gun bijde groepen alleen maar rust en dat ze van hun kinderen kunnnen genieten in vrede.
Want ik schreef het al eerder iedere doden die er valt zijn er TWEE te veel allemaal waar, maar ik heb de regering van Israel hoger dan de leiding van hamas, juist omdat ze verkozen zijn. Sharon zegt vrede te willen, hamas niet (tenminste niet op een reele manier). Sharon wil met Abbas aan de slag om vrede te sluiten .. dan moet je gesprekspartner steunen ... en dat betekent even geen aanvallen op hamas en co.

joop.r
13-06-03, 00:22
Geplaatst door jaja
allemaal waar, maar ik heb de regering van Israel hoger dan de leiding van hamas, juist omdat ze verkozen zijn. Sharon zegt vrede te willen, hamas niet (tenminste niet op een reele manier). Sharon wil met Abbas aan de slag om vrede te sluiten .. dan moet je gesprekspartner steunen ... en dat betekent even geen aanvallen op hamas en co.

Jaja

En jij had de hoop d at als ISRAEL niethad gereacheed dat de hamas geen aanvallen had gedaan.
Ik geloof daar niets van zoveel vertrouwen heb ik niet meer in hen.
Maar ik hoop wel dat de dialoog tussen Sharon en Abbas doorgang zal vinden om dat ik Abbas hoog heb zitten en geloof dat hij oprecht is.
Maar dan zal hij eerst de hamas en de jihad in de ban moeten doen dan pas heeft het vredes overleg een kans.

sil
13-06-03, 02:00
Geplaatst door elbadr

een bus instappen om martelaar te worden..daar kom ik helemaal niet bij met m'n petje....


Correctie geen martelaar

MOORDENAAR

Al Sawt
13-06-03, 13:54
Geplaatst door Canaris

Ja dat ben ik met je eens dan weten de palestijse moordenaars het helemaal niet meer waar ze het moeten zoeken.
Dan is er maar een uitweg voor ze vluchten naar een ander Arabies land.
Maar wie wil en nu zo een stel moordenaars hebbeb geen enkel Arabies land Vrijheidstrijders.
Weet jij, wie echte moordenaars zijn?
De gene die een volk al meer dan 35 jaar kooien, vernederen en vermoorden.

Sil,

Hoe noem je de plegers van de moordactie waar behalve Hamaskopstuk,ook zijn vrouw, 2 kleine dochtertjes en aantal omstanders vermoord zijn?

Tomas
13-06-03, 14:02
Geplaatst door joop.r
En jij had de hoop d at als ISRAEL niethad gereacheed dat de hamas geen aanvallen had gedaan.

En heb jij dan de hoop dat de hamas geen aanvallen doet als Israel Wel reageert?

Lijkt mij minstens zo naief.

Als Israel de aanslagen niet kan stoppen, hoe zou Abbas dat dan voor elkaar moeten krijgen? Het lukt blijkbaar niet met geweld en met praten wordt door Israel op deze manier onmogelijk gemaakt.

je zou bijna denken dat dit bewust gebeurt.

sil
13-06-03, 14:14
Geplaatst door Al Sawt
Vrijheidstrijders.
Weet jij, wie echte moordenaars zijn?
De gene die een volk al meer dan 35 jaar kooien, vernederen en vermoorden.

Sil,

Hoe noem je de plegers van de moordactie waar behalve Hamaskopstuk,ook zijn vrouw, 2 kleine dochtertjes en aantal omstanders vermoord zijn?

Ook moordenaars,
Met het verschil dat die piloot een opdracht uitvoert(zijn opdrachtgever is de moordenaar) en de zelfmoordenaar het vrijwillig doet.

Al Sawt
13-06-03, 17:27
Geplaatst door sil
Ook moordenaars,
Met het verschil dat die piloot een opdracht uitvoert(zijn opdrachtgever is de moordenaar) en de zelfmoordenaar het vrijwillig doet. Handelt de zelfmoordenaar niet uit opdracht van een beweging? Anders vraag ik me af waarom de hamas de schuld krijgt.

sjo
13-06-03, 20:09
Zal een kleuter van 20 jaar zelf besluiten om zich op te blazen ? Waarom ??? Weet hij veel ??? Hij weet niet eens waar Jeruzalem ligt op een wereldkaartje. Laat staan dat ie weet waar het over gaat.. !!!!

Soldaten voeren toch ook slechts opdrachten uit ? Er zijn er genoeg die in Korea geweest zijn en denken dat het Cambodja was. Wie vraagt hen om hun hersens te gebruiken ? Niemand toch ? Hersens hebben de leiders , en daarmee ook de verantwoordelijkheid . Bovendien hebben de ouders van die opblaas-kinderen de taak om zich afzijdig te houden van zaken waar ze geen flikker van begrijpen.

Vanzelfsprekend zit daar een organistatie achter die hem manipuleert.
Mij maakt het weinig uit wat de naam van zo'n club is.

en natuurlijk legt Hamas het af........hun intenties deugen niet.....verdiep je maar eens in hun idealen.....het gevolg hiervan is dat ze zich zullen isoleren . Het duurt echt zo lang niet meer voordat de Arabische gemeenschap inziet dat Hamas hun wereld op het verkeerde been zet .

groeten
sjo