PDA

Bekijk Volledige Versie : Bush op vingers getikt voor kritiek op Israël



lennart
12-06-03, 14:19
Bush op vingers getikt voor kritiek op Israël

Uitgegeven: 12 juni 2003 12:44
Laatst gewijzigd: 12 juni 2003 12:49

WASHINGTON - De Amerikaanse president Bush is op zijn vingers getikt voor de kritiek die hij eerder deze week leverde op Israëlische aanvallen op Hamasleden, onder wie woordvoerder Abdul Aziz al-Rantissi.

Zowel Republikeinse als Democratische Congresleden vinden volgens Amerikaanse media dat Bush Israël niet kan verwijten actie te ondernemen tegen Hamas, als de VS zelf een internationale strijd tegen terrorisme hebben ontketend.

Onder meer The New York Times berichtte donderdag dat ook de pro-Israëlische lobbygroep Aipac (American-Israël Public Affairs Committee) Bush heeft bekritiseerd, en dat gebeurt niet vaak. De groep vindt dat de VS de joodse staat moet steunen in diens strijd tegen terreur.

Bush moet in de netelige crisis in het Midden-Oosten op eieren lopen, zowel op het buitenlandse als het binnenlandse politieke toneel. Hij is een van de voortrekkers van de zogeheten routekaart naar de vrede, een stappenplan dat moet uitmonden in een onafhankelijke Palestijnse staat.

Geweld

De Israëlische actie die Bush bekritiseerde kwam uitgerekend kort na de top in Jordanië waar Bush zowel Israël als de Palestijnen aan één tafel kreeg. De aanval op de Hamasvoorman, die een nieuwe geweldsspiraal heeft veroorzaakt, zette direct een streep door de inspanningen van Bush en zijn partners in het vredesproces.

De meeste kritiek op Bush kwam van Democratische volksvertegenwoordigers. Die kijken volgens analisten vooral naar de presidentsverkiezingen van volgend jaar. Bush hoopt daar een mandaat te krijgen voor een tweede ambtstermijn, iets wat de Democraten uiteraard hopen te voorkomen.
http://www.nu.nl/news.jsp?n=160308&c=22

Dit zagen we ook helemaal niet aankomen. Eens kijken of Bush stevig in zijn cowboylaarzen blijft staan.

rnaj
12-06-03, 14:21
Dit zagen we ook helemaal niet aankomen. Eens kijken of Bush stevig in zijn cowboylaarzen blijft staan.

Met de verkiezingen in aantocht hoop ik dat de hakjes van de cowboylaarzen afbreken

De Rode Roos
12-06-03, 21:39
de zionistische lobby heeft meeste invloed binnen de Democratische Partij. Zie die Barbara Streisand zingen! ;)

Als er ooit vrede moet komen, dan zal het worden geregeld door een Republikein, maar ook de zionisten zijn daar goed doorgedrongen, met de neoconservatieven en de Evangelisten. Nog een reden om haast anti-democratisch te worden. Het wordt zo nooit wat!

barfly
12-06-03, 21:51
Geplaatst door De Rode Roos
de zionistische lobby heeft meeste invloed binnen de Democratische Partij. Zie die Barbara Streisand zingen! ;)

Als er ooit vrede moet komen, dan zal het worden geregeld door een Republikein, maar ook de zionisten zijn daar goed doorgedrongen, met de neoconservatieven en de Evangelisten. Nog een reden om haast anti-democratisch te worden. Het wordt zo nooit wat!

Ehm zeg nou niet dat je "bijna" anti-democratisch wil gaan! Ik krijg Stalinistische nachtmerries ;)
Verder ben ik sterk voorstander van een VN missie naar Israel en ontwapenen van Israeli's en Palestijnen!

~Panthera~
12-06-03, 21:55
Geplaatst door barfly

Verder ben ik sterk voorstander van een VN missie naar Israel en ontwapenen van Israeli's en Palestijnen!
-------------

En jij denkt dat dit ooit gebeurd ?? :melig:
Feit blijft, dat diegene met het grootste wapenarsenaal OOK de macht heeft om de shit te beeindigen. (Israel)
Maar ja.........DAT mag je niet zeggen. :moe:

barfly
12-06-03, 22:00
Geplaatst door ~Panthera~
-------------

En jij denkt dat dit ooit gebeurd ?? :melig:
Feit blijft, dat diegene met het grootste wapenarsenaal OOK de macht heeft om de shit te beeindigen. (Israel)
Maar ja.........DAT mag je niet zeggen. :moe:

Eh ik ben voorstander, ik denk inderdaad niet dat 't ooit gaat gebeuren. Als ik heel eerlijk ben denk ik aan een vreselijke genocide wat betreft de Palestijnen...
:(

~Panthera~
12-06-03, 22:02
Geplaatst door barfly
Eh ik ben voorstander, ik denk inderdaad niet dat 't ooit gaat gebeuren. Als ik heel eerlijk ben denk ik aan een vreselijke genocide wat betreft de Palestijnen...
:(
--------------

Ja.....precies.
En dat moeten wij hier dan maar goedkeuren onder het mom van ......ja.....van WAT eigenlijk ??? :moe:

Pytaghoras
13-06-03, 01:27
Geplaatst door ~Panthera~
--------------

Ja.....precies.
En dat moeten wij hier dan maar goedkeuren onder het mom van ......ja.....van WAT eigenlijk ??? :moe:


.........van per_ongeluk_vermoorden_van_onschuldigen.

Quezr
13-06-03, 17:45
Geplaatst door rnaj
Met de verkiezingen in aantocht hoop ik dat de hakjes van de cowboylaarzen afbreken


:terrorist :kalasniko

screw the dirty rat

~Panthera~
14-06-03, 00:10
Geplaatst door Pytaghoras
.........van per_ongeluk_vermoorden_van_onschuldigen.
------------

Ja........net zo "per ongeluk" als het doden van journalisten, die met een witte vlag liepen en fluoriserende "TV" letters op hun helm hadden staan, en riepen ;"Wij zijn journalisten" ? :moe:
Amereetzia !

862959
15-06-03, 13:02
een andere oplossing is om elke koppel in israel en palestina verplicht met elkaar te laten trouwen waarna je halfbloedjes krijgt die beide kanten kunnen begrijpen.

Over een paar jaar wordt de naam van het land veranderd in Palestrael en is iedereen blij.........

let love rule dus :)