PDA

Bekijk Volledige Versie : Yesha roept op de Palestijnen het land uit te zetten



lennart
13-06-03, 15:59
Yesha urges Arab states to grant Palestinians right of return

By Haaretz Service

The Yesha council of West Bank rabbis issued a
statement Friday, in which is called on Arab
countries to grant Palestinians in the territories
"the right of return to Arab lands," and urged
Israel to implement a biblical injunction against
allowing non-Jews to settle in the Land of
Israel.

In the statement, the rabbis,
who represent a large number of
the Jewish settlers in the West
Bank and Gaza Strip, said that
they had decided "to take a
serious look at the Arab
problem."

The group, which has led the Israeli campaign against
implementation of the internationally brokered
road map for regional peace and the evacuation
of illegal West Bank outposts, concluded that
the only solution to the 'problem' is "at the
roots. According to the Torah, there is no
place for Arabs in the Land of Israel."

The rabbis' call echoes statements made recently
by several government minister from the right
of the spectrum, who have also expressed the
opinion that there should be "no place for our
enemies inside Israel."

http://www.haaretz.com/hasen/spages/303379.html

~Panthera~
13-06-03, 23:14
Geplaatst door lennart

The Yesha council of West Bank rabbis issued a
statement Friday, in which is called on Arab
countries to grant Palestinians in the territories
"the right of return to Arab lands," and urged
Israel to implement a biblical injunction against
allowing non-Jews to settle in the Land of
Israel.
http://www.haaretz.com/hasen/spages/303379.html
-----------------

Democratie. :moe:

Waiting
14-06-03, 07:45
Geplaatst door ~Panthera~
-----------------

Democratie. :moe:

Juist, verschillende meningen.

plexus
14-06-03, 08:14
Geplaatst door Waiting
Juist, verschillende meningen.

http://www.smilies.nl/iconss/icondown.gif

~Panthera~
14-06-03, 09:56
"and urged Israel to implement a biblical injunction against
allowing non-Jews to settle in the Land of
Israel."
------------------------

Apartheid. :moe:
Is geen Democratie.

Waiting
14-06-03, 12:45
Geplaatst door ~Panthera~
"and urged Israel to implement a biblical injunction against
allowing non-Jews to settle in the Land of
Israel."
------------------------

Apartheid. :moe:
Is geen Democratie.

Mensen die apartheid willen hebben hun eigen mening binnen de democratie.

lennart
14-06-03, 13:04
Geplaatst door Waiting
Mensen die apartheid willen hebben hun eigen mening binnen de democratie.

Democratie zou juist een systeem zijn om terreur van de meerderheid te elimineren. Hoewel de mensen die de arabieren het land uit willen tot nog toe in de minderheid zijn, zal dit snel omslaan.

Iemands stelling dat mensen die voorstander zijn van staatsterreur een plaats hebben in een democratie is dus fout indien die iemand van mening is dat democratie de enige juiste systeem (in tegenstelling tot dictatuur) is om staatsterreur te voorkomen.

Waiting
14-06-03, 16:22
Geplaatst door lennart
Democratie zou juist een systeem zijn om terreur van de meerderheid te elimineren. Hoewel de mensen die de arabieren het land uit willen tot nog toe in de minderheid zijn, zal dit snel omslaan.

Iemands stelling dat mensen die voorstander zijn van staatsterreur een plaats hebben in een democratie is dus fout indien die iemand van mening is dat democratie de enige juiste systeem (in tegenstelling tot dictatuur) is om staatsterreur te voorkomen.

Ik heb het eventjes opgezocht, ik kan in geen woordenboek "staatsterreur" vinden.
Ik ben benieuwd naar de definitie, niet jouw definitie.

Dat neemt nog niet weg dat je in een democratie altijd mensen hebt die er extreme meningen op na houden, die heb je ook in vreedzaam Nederland.
Laat staan in een democratie in oorlog.

lennart
14-06-03, 16:35
Geplaatst door Waiting
Ik heb het eventjes opgezocht, ik kan in geen woordenboek "staatsterreur" vinden.
Ik ben benieuwd naar de definitie, niet jouw definitie.

Dat neemt nog niet weg dat je in een democratie altijd mensen hebt die er extreme meningen op na houden, die heb je ook in vreedzaam Nederland.
Laat staan in een democratie in oorlog.

Democratie neemt wellicht de extreme meningen niet weg, maar zou wel dit soort taal buiten het democratische process moeten houden, zodat het extreme meningen blijven en niet mainstream ideeen worden, zoals in Israel aan het gebeuren is.

Waiting
14-06-03, 17:02
Geplaatst door lennart
Democratie neemt wellicht de extreme meningen niet weg, maar zou wel dit soort taal buiten het democratische process moeten houden, zodat het extreme meningen blijven en niet mainstream ideeen worden, zoals in Israel aan het gebeuren is.

Een land dat lange tijd in oorlog is en lange tijd met terrorisme te kampen heeft, acties zoals bijv; Antebbe en Munchen meegerekent (dus niet enkel die acties die men nu graag als verzet betitelt) kan moeilijk dergelijke stemmen negeren.
Als het mainstream ideeen worden, dan komt het in eerste plaats door de harde realiteit.
En ik geloof daar ook niet in, er zijn genoeg mensen die anders denken.

lennart
14-06-03, 17:55
Geplaatst door Waiting
Een land dat lange tijd in oorlog is en lange tijd met terrorisme te kampen heeft, acties zoals bijv; Antebbe en Munchen meegerekent (dus niet enkel die acties die men nu graag als verzet betitelt) kan moeilijk dergelijke stemmen negeren.
Als het mainstream ideeen worden, dan komt het in eerste plaats door de harde realiteit.
En ik geloof daar ook niet in, er zijn genoeg mensen die anders denken.

Maargoed als je dergelijke meningen accepteert in het publieke domein dan accepteer je dus ook dat de Palestijnen terreur plegen, zoals je zelfs zegt als een volk lange tijd in oorlog is en te maken heeft met staatsterreur (ellenlange lijst hier...) dan is het niet te vermijden dat er mensen denken zoals Hamas, Islamic Jihad en Al-Aqsa.

Waiting
14-06-03, 18:29
Geplaatst door lennart
Maargoed als je dergelijke meningen accepteert in het publieke domein dan accepteer je dus ook dat de Palestijnen terreur plegen, zoals je zelfs zegt als een volk lange tijd in oorlog is en te maken heeft met staatsterreur (ellenlange lijst hier...) dan is het niet te vermijden dat er mensen denken zoals Hamas, Islamic Jihad en Al-Aqsa.

Nee net zo min dat ik niet accepteer dat kolonisten terreurdaden plegen, hoef ik de hamas ook niet te accepteren.
In principe mogen de kolonisten en de hamas-activisten denken wat ze willen.
Als ze echter tot daden overgaan moet men ingrijpen.
De kolonisten worden constant in de gaten gehouden door de Israelische veiligheidsdiensten en desnoods opgepakt.
Dat gebeurt echter niet met Hamas-leden die tot actie overgaan.

lennart
14-06-03, 18:46
Geplaatst door Waiting
Nee net zo min dat ik niet accepteer dat kolonisten terreurdaden plegen, hoef ik de hamas ook niet te accepteren.
In principe mogen de kolonisten en de hamas-activisten denken wat ze willen.
Als ze echter tot daden overgaan moet men ingrijpen.
De kolonisten worden constant in de gaten gehouden door de Israelische veiligheidsdiensten en desnoods opgepakt.
Dat gebeurt echter niet met Hamas-leden die tot actie overgaan.

Kolonisten hoefden de afgelopen jaren nauwelijks in actie te komen omdat hun eisen tot meer land steeds door de overheid werd gehonoreerd. Overigens wat de kolonisten wel hebben gedaan is het oogsten door Palestijnen van hun land te verstoren, een daad die wat mij betreft ook onder terrorisme valt omdat het de levens van vele Palestijnen heeft verwoest. De Israelische overheid heeft tegen deze praktijken niet opgetreden. Sterker nog Israelische activisten die de Palestijnen willen helpen met oogsten wordt het zelfs onmogelijk gemaakt.

Robin30
14-06-03, 18:55
Dat zijn wel rabbi's. Ze hebben dus ook een positie namens hun geloof, niet zomaar een mening. Ze maken hun geloof te schande, het jodendom zou daar wat aan moeten doen.

lennart
14-06-03, 20:54
Geplaatst door Robin30
Dat zijn wel rabbi's. Ze hebben dus ook een positie namens hun geloof, niet zomaar een mening. Ze maken hun geloof te schande, het jodendom zou daar wat aan moeten doen.

Een religie heeft niet de regulerende werking van een democratie. Daarom is democratie per definitie het instrument om dit soort extremisme te bestrijden. Dat Israel dit weigert te doen geeft aan dat de democratie in Israel op het randje staat en met het staat Israel zelf ook op het randje.

Al Sawt
14-06-03, 20:59
Geplaatst door Waiting
Nee net zo min dat ik niet accepteer dat kolonisten terreurdaden plegen, hoef ik de hamas ook niet te accepteren.
In principe mogen de kolonisten en de hamas-activisten denken wat ze willen.
Als ze echter tot daden overgaan moet men ingrijpen.
De kolonisten worden constant in de gaten gehouden door de Israelische veiligheidsdiensten en desnoods opgepakt.
Dat gebeurt echter niet met Hamas-leden die tot actie overgaan. Nadat PA`s, politieapperaat door de IDF onmanteld is, is de laatste greep op de Hamas om contra-terreur te plegen vernietigd.

862959
15-06-03, 11:34
hier moet het overgaan en niet over de pathetic AEL

Waiting
15-06-03, 13:07
Geplaatst door Al Sawt
Nadat PA`s, politieapperaat door de IDF onmanteld is, is de laatste greep op de Hamas om contra-terreur te plegen vernietigd.

Geloof jij daar zelf in?
De PA hebben nog genoeg wapens en eenheden.
Kijk naar een gemiddelde demonstratie en tel de m-16's.
Zelfs al zou de PA sterk verzwakt zijn door Israelische acties, er worden niet eens pogingen gedaan om Hamas te stoppen.
Het is echt niet zo moeilijk om actieve hamas-leden op te pakken of te doden hoor, de meeste van hen zijn bekende figuren.
Sterker ze hebben contacten met de PA.
Tegenstanders van de PA of palestijnen die werken voor het IDF worden anders wel getraceerd en geexecuteerd.

Al Sawt
15-06-03, 21:39
Geplaatst door Waiting
Geloof jij daar zelf in?
De PA hebben nog genoeg wapens en eenheden.
Kijk naar een gemiddelde demonstratie en tel de m-16's.
Zelfs al zou de PA sterk verzwakt zijn door Israelische acties, er worden niet eens pogingen gedaan om Hamas te stoppen.
Het is echt niet zo moeilijk om actieve hamas-leden op te pakken of te doden hoor, de meeste van hen zijn bekende figuren.
Sterker ze hebben contacten met de PA.
Tegenstanders van de PA of palestijnen die werken voor het IDF worden anders wel getraceerd en geexecuteerd. Ja dat geloof ik!!!
Want de IDF heeft de complete structuur van de Palestijnse politie vernietigd. En Waiting, zal jij je eigen mensen ontwapenen in oorlogstijd?
Zal jij ze ontwapenen, zonder enige vorm van een bestand of een verdrag? Trouwens, elke persoon die verraad pleegt en voor een vijandige overheid spioneert, verdiend volgens de oorlogsrecht de doodstraf. En ik juich het toe. Want die informanten hebben ervoor gezorgd dat behalve de strijder ook een complete straat of woonblok met hem de dood ingaat, dus hoogverraad waar de executie een milde straf is.