PDA

Bekijk Volledige Versie : Aantal meldingen antisemitische incidenten gestegen



Grietje
14-06-03, 00:11
Aantal meldingen antisemitische incidenten gestegen


AMSTERDAM - Het aantal meldingen van antisemitische incidenten in Nederland is het afgelopen jaar sterk toegenomen. Het geregistreerde aantal steeg met 140 procent naar 337, aldus het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) in haar jaarverslag.

"Net als vorig jaar is een belangrijk deel van de incidenten veroorzaakt door jongeren van Noord-Afrikaanse afkomst. Dit gebeurt op steeds jongere leeftijd, blijkens de klachten die het CIDI kreeg over de problemen die joodse kinderen van medeleerlingen ondervinden op scholen", adus het CIDI in haar verslag. Vooral als jood herkenbare personen worden het slachtoffer van scheldpartijen en bedreigingen met geweld.

Versterken dialoog

Om het antisemitisme krachtiger te bestrijden stelt het CIDI een betere implementatie van de antiracismewetgeving door politie en justitie voor: "een actievere stellingname van politiek en overheid tegen alle uitlatingen van antisemitisme, het versterken van de dialoog tussen Arabische groeperingen en joodse organisaties in Nederland en een internationale aanpak van grensoverschrijdend antisemitisme en racisme".

Grietje
14-06-03, 00:12
Groeiend racisme bij jeugd
Door ELS POTMA

Vrijdag 13 juni, EINDHOVEN - Extreem-rechts rukt op onder jongeren in Zuidoost-Brabant. Jongerenwerkers verspreid over de hele regio bevestigen dat er sprake is van die tendens. Racisme wordt openlijk geuit, onder meer door kleding, graffiti en agressie naar buitenlanders.

Jongerenwerkers en deskundigen op multicultureel gebied constateren dat 'na Pim Fortuyn en na 11 september alles gezegd mag worden, ook als dat anderen schaadt.' 'Maar dat geldt voor de hele samenleving. Er zijn ook allochtonen die nationalistisch gedrag vertonen', zegt C. van de Griendt van het steunpunt voor multiculturele ontwikkeling, Palet.
In veel gemeenten zijn escalaties geweest: onlangs werden in Eersel zes jongeren gearresteerd die buitenlandse dorpsgenoten hadden geïntimideerd. Drie van hen moeten voorkomen Maar ook in Bladel hebben buitenlandse gezinnen aangiften gedaan. Er zijn (nog) geen aanhoudingen verricht, aldus de politie. Justitie moet nog beslissen of ze overgaat tot vervolging.
Volgens Vluchtelingenwerk durft een aantal buitenlanders in Bladel intussen de straat niet meer op uit angst voor een groep jongeren. 'Het is een gekkenhuis. De groep rijdt met auto's en scooters hard op hen af en wijkt dan op het laatste moment uit. De vrouwen worden van hun fiets getrapt en in hun gezicht gespuugd. Een jongen werd onder bedreiging van een pistool verteld dat hij terug moet naar zijn eigen land.'
Het probleem speelt in meer of minder mate in zowel steden als dorpen. In Cranendonck sloegen jongeren die zich profileren als aanhangers van 'White Power' onlangs een paar buitenlandse meisjes in elkaar; in Helmond zijn bij het Jongerenmeldpunt 'Artikel 1' meldingen binnengekomen dat enkele islamitische meisjes zich onveilig voelen op school. Op verscheidene middelbare scholen circuleren cd'tjes met hardcoremuziek waarin een speech van Hitler gemonteerd is.
Gemeenten worstelen met aanpak rechts-extremisme /Binnenland/3

Shaheed
14-06-03, 00:18
Ik vraag me af hoe het zit met het anti-islamitisme.



:verward:

Grietje
14-06-03, 00:29
Geplaatst door Shaheed
Ik vraag me af hoe het zit met het anti-islamitisme.



:verward:


Ja, die is ook gestegen. Ik kan er alleen geen artikel over vinden. Over en weer neemt het rascisme toe. Treurige ontwikkeling.

Shaheed
14-06-03, 00:30
Geplaatst door Grietje
Ja, die is ook gestegen. Ik kan er alleen geen artikel over vinden. Over en weer neemt het rascisme toe. Treurige ontwikkeling.


Waarom is daar geen artikel over te vinden?
Is die vorm van racisme minder belanrijk?

lennart
14-06-03, 00:33
Dat tweede artikel gaat toch over anti-islamisme.

Moslims zouden een CIDI alike buro moeten opzetten, dan krijgen ze misschien wel net zoveel aandacht.

Grietje
14-06-03, 00:44
Dit is een voorbeeld:


Moslims krijgen van
KLM plastic bestek



door Rolien Créton STOCKHOLM - Twee Zweedse moslims voelen zich sterk gediscrimineerd door de KLM: als enigen in een vliegtuig kregen ze plastic messen bij alle maaltijden geserveerd. De twee studenten informatietechnologie waren voor een stage op weg naar Zuid-Afrika. Zowel tijdens de vlucht Amsterdam-Johannesburg als tijdens de vlucht naar Kaapstad werden ze als enigen in deze vernederende uitzonderingspositie geplaatst.

Eén van hen, Beston Kalefa, vertelt met Stockholms accent: "Eerst dachten we dat iedereen met een plastic mes moest eten. Maar na verloop van tijd zagen we dat andere passagiers allemaal metalen bestek kregen. Toen we de stewardess om uitleg vroegen, vertelde ze dat het met veiligheidsmaatregelen en 11 september te maken had."

De zaak wordt momenteel door de KLM-afdeling in Stockholm onderzocht. Volgens de woordvoerder van de afdeling aldaar, Marko Redicker, is er niets mis met het uitdelen van plastic messen aan de twee moslims. Hij vertelt dat bij de zogenaamde "risicovolle vluchten", zoals die naar Engeland, iedereen plastic messen krijgt.

Bij de "non-risicovolle" vluchten, zoals die naar Zuid-Afrika, worden alleen plastic messen uitgedeeld bij de "speciale maaltijden die apart moeten worden aangevraagd." Daartoe horen ook de "moslimmaaltijden" (dat zijn dan de maaltijden zonder varkensvlees). Redicker: "Dit is nog een staartje van 11 september. Met discriminatie heeft dat niets te maken. Alle mensen die een speciale maaltijd aanvragen, krijgen een plastic mes."


Lennart heeft gelijk als hij zegt dat er een islamitische tegenhanger van het CIDI moeten komen die het anti-islamisme in kaart kan brengen. Nu is het nog steeds zo dat moslims hier maar sporadisch aangifte van doen en het maar over zich heen laten komen.

KomMaar
14-06-03, 00:50
:moe:

AIVD
14-06-03, 00:56
Geplaatst door Shaheed
Ik vraag me af hoe het zit met het anti-islamitisme.



:verward:

straks ga je nog zegen dat we rasistisch zijn als we kritiek uiten op de nazi's of op kkk.

Puk
14-06-03, 01:14
Geplaatst door Shaheed
Ik vraag me af hoe het zit met het anti-islamitisme.

:verward:

Je bedoelt anti-islamisme?

Ik heb niks met islamisten.

Tenminste, als je daar moslims mee bedoelt die vinden dat de hele wereld moslim moet worden, andersdenkenden alleen maar tolereren en de sharia willen invoeren.

Ben ik dan anti-islamist?

sil
14-06-03, 01:55
Geplaatst door Grietje
Aantal meldingen antisemitische incidenten gestegen


AMSTERDAM - Het aantal meldingen van antisemitische incidenten in Nederland is het afgelopen jaar sterk toegenomen. Het geregistreerde aantal steeg met 140 procent naar 337, aldus het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) in haar jaarverslag.

"Net als vorig jaar is een belangrijk deel van de incidenten veroorzaakt door jongeren van Noord-Afrikaanse afkomst. Dit gebeurt op steeds jongere leeftijd, blijkens de klachten die het CIDI kreeg over de problemen die joodse kinderen van medeleerlingen ondervinden op scholen", adus het CIDI in haar verslag. Vooral als jood herkenbare personen worden het slachtoffer van scheldpartijen en bedreigingen met geweld.

Versterken dialoog

Om het antisemitisme krachtiger te bestrijden stelt het CIDI een betere implementatie van de antiracismewetgeving door politie en justitie voor: "een actievere stellingname van politiek en overheid tegen alle uitlatingen van antisemitisme, het versterken van de dialoog tussen Arabische groeperingen en joodse organisaties in Nederland en een internationale aanpak van grensoverschrijdend antisemitisme en racisme".

Ik hoorde net op canvas dat het in antwerpen ook verschrikkelijk is,
Het was een Joods gemeente raadslid.n.a.v.de auto met die glasfeleesen die hadden moeten ontploffen bij de synagoge.
Wat mij wel opviel was dat die man heel netjes en kalm bleef en eigenlijk nog een excuus had waarom ze het gedaan hadden.

Simon
14-06-03, 07:18
Geplaatst door Shaheed
Waarom is daar geen artikel over te vinden?
Is die vorm van racisme minder belanrijk?

Omdat moslims zo slecht georganiseerd zijn dat ze geen CIDI hebben. Daar zouden de overkoepelende moslim-organisaties iets aan moeten doen. Maar blijkbaar hebben die andere prioriteiten.
Overigens hoorde ik net op de radio dat er een duidelijk verband is met de Israelische politiek. Bijvoorbeeld rond de werkzaamheden van het Israelisch leger in Jenin begonnen hier het aantal anti-semitische incidenten enorm toe te nemen. Dat is uiteraard niet goed te praten. Maar hier is ook een groei van anti-moslim sentimenten geconstateerd na 11 september. Dat wordt echter niet systematisch gemeten.

Simon

Sawda
14-06-03, 08:35
Geplaatst door Grietje
Aantal meldingen antisemitische incidenten gestegen


AMSTERDAM - Het aantal meldingen van antisemitische incidenten in Nederland is het afgelopen jaar sterk toegenomen. Het geregistreerde aantal steeg met 140 procent naar 337, aldus het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) in haar jaarverslag.

"Net als vorig jaar is een belangrijk deel van de incidenten veroorzaakt door jongeren van Noord-Afrikaanse afkomst. Dit gebeurt op steeds jongere leeftijd, blijkens de klachten die het CIDI kreeg over de problemen die joodse kinderen van medeleerlingen ondervinden op scholen", adus het CIDI in haar verslag. Vooral als jood herkenbare personen worden het slachtoffer van scheldpartijen en bedreigingen met geweld.

Versterken dialoog

Om het antisemitisme krachtiger te bestrijden stelt het CIDI een betere implementatie van de antiracismewetgeving door politie en justitie voor: "een actievere stellingname van politiek en overheid tegen alle uitlatingen van antisemitisme, het versterken van de dialoog tussen Arabische groeperingen en joodse organisaties in Nederland en een internationale aanpak van grensoverschrijdend antisemitisme en racisme".

De door hen benoemde groep wordt altijd in de media in een verdomhoekje gezet. En met deze boodschap wil het Cidi het nogmaals benadrukken. Dit heeft weer tot gevolg dat deze noordafrikaanse jongeren verder gestigmatiseerd worden. Het effect hiervan kan weer zijn dat de haat richting deze jongeren groeit. Bereikt het Cidi met dit bericht dan niet het tegenovergestelde?

Tomas
14-06-03, 09:35
Gezeik van die kut-semieten ook altijd.

Laat ze eerst maar 's werken!

Zo.

taouanza
14-06-03, 09:53
Geplaatst door AIVD
straks ga je nog zegen dat we rasistisch zijn als we kritiek uiten op de nazi's of op kkk.


ja inderdaad kkk, nazi's moslims een pot nat.






Ben ik dan anti-islamist?


nee puk jij bent gewoon irritant, als je zo door gaat hoef ik jmt niet eens te missen.

mulan
14-06-03, 10:41
Geplaatst door Puk
Tenminste, als je daar moslims mee bedoelt die vinden dat de hele wereld moslim moet worden, andersdenkenden alleen maar tolereren en de sharia willen invoeren.



Nee Puk dat bedoel jij daarmee.......jee man,irritant is inderdaad het juiste woord voor je.

KomMaar
14-06-03, 12:02
Geplaatst door Puk
Tenminste, als je daar moslims mee bedoelt die vinden dat de hele wereld moslim moet worden, andersdenkenden alleen maar tolereren en de sharia willen invoeren.

Tenminste, als je daar ongelovigen/christenen mee bedoeld die vinden dat de hele wereld ongelovig of christen moet worden, andersdenkenden alleen maar tolereren en de drank, prostituee, drugs willen invoeren

Tomas
14-06-03, 12:15
Geplaatst door KomMaar
Geplaatst door Puk
Tenminste, als je daar moslims mee bedoelt die vinden dat de hele wereld moslim moet worden, andersdenkenden alleen maar tolereren en de sharia willen invoeren.

Tenminste, als je daar ongelovigen/christenen mee bedoeld die vinden dat de hele wereld ongelovig of christen moet worden, andersdenkenden alleen maar tolereren en de drank, prostituee, drugs willen invoeren

Die laatste categorie kom je echt zelden tegen. Hoe zit dat eigenlijk met die eerste?

Puk
14-06-03, 12:15
Geplaatst door mulan
Nee Puk dat bedoel jij daarmee.......jee man,irritant is inderdaad het juiste woord voor je.

Ik kan nog veel irritanter. Inderdaad Taouanza!

Het doel van islamisten is de hele wereld moslim maken.
Oftewel de hele wereld onderwerpen aan Allah en zijn dienaren op aarde.
Daar heb ik geen zin in.
Ik voel daar niks voor.

En als jullie ontkennen dat dat het uiteindelijke doel is van islamisten dan liegen jullie gewoon.

Dit bericht is ook aan KomMaar gericht.

En aan alle islamisten.

Ik dank u.

Tomas
14-06-03, 12:18
Geplaatst door Puk
Ik kan nog veel irritanter. Inderdaad Taouanza!

Het doel van islamisten is de hele wereld moslim maken.
Oftewel de hele wereld onderwerpen aan Allah en zijn dienaren op aarde.
Daar heb ik geen zin in.
Ik voel daar niks voor.

En als jullie ontkennen dat dat het uiteindelijke doel is van islamisten dan liegen jullie gewoon.

Dit bericht is ook aan KomMaar gericht.

En aan alle islamisten.

Ik dank u.

Is Islamisten weer iets nieuws? 't gaat veel te hard allemaal voor zo'n oudje als ik.

Maar Puk, welke religie wil niet dat de hele wereld bekeerd wordt? Wat is er voor jou zo bijzonder aan Islamisten?

Hamza-T
14-06-03, 12:28
Volgens Vluchtelingenwerk durft een aantal buitenlanders in Bladel intussen de straat niet meer op uit angst voor een groep jongeren. 'Het is een gekkenhuis. De groep rijdt met auto's en scooters hard op hen af en wijkt dan op het laatste moment uit. De vrouwen worden van hun fiets getrapt en in hun gezicht gespuugd. Een jongen werd onder bedreiging van een pistool verteld dat hij terug moet naar zijn eigen land.'
Het probleem speelt in meer of minder mate in zowel steden als dorpen. In Cranendonck sloegen jongeren die zich profileren als aanhangers van 'White Power' onlangs een paar buitenlandse meisjes in elkaar; in Helmond zijn bij het Jongerenmeldpunt 'Artikel 1' meldingen binnengekomen dat enkele islamitische meisjes zich onveilig voelen op school.

Ow wat een helden zijn het.
Puk van de sletteflat zei:

Het doel van islamisten is de hele wereld moslim maken.
Oftewel de hele wereld onderwerpen aan Allah en zijn dienaren op aarde.
Daar heb ik geen zin in.
Ik voel daar niks voor.

En als jullie ontkennen dat dat het uiteindelijke doel is van islamisten dan liegen jullie gewoon.

Dat ontken ik stellig want iedereen is vrij om zijn geloof te kiezen, dit word talloze keren genoemd in de Qoran en Soennah en is ook uitgevoerd door de moslims.
Hoe kan het anders dat er in Iraq waar de moslims al eeuwen lang zijn, nog steeds veel christenen zijn?

Goh waar zijn de moslims en joden in Spanje toch gebleven Puk?

Puk
14-06-03, 12:30
Geplaatst door Tomas
Is Islamisten weer iets nieuws? 't gaat veel te hard allemaal voor zo'n oudje als ik.

Maar Puk, welke religie wil niet dat de hele wereld bekeerd wordt? Wat is er voor jou zo bijzonder aan Islamisten?

Definitie van Islamisme:

Een politieke vorm van Islam die, veelal met gebruikmaking van geweld, de hele wereld wil islamitiseren. De hele wereld een islamitische staat met de sharia er gratis bij.


Waarom bijzonder?

De bekeringsdrang onder islamisten is groter, omvangrijker en gewelddadiger dan bij elke andere politieke religieuse beweging. Dat is bijzonder.

Puk
14-06-03, 12:35
Geplaatst door Hamza-T

Dat ontken ik stellig want iedereen is vrij om zijn geloof te kiezen, dit word talloze keren genoemd in de Qoran en Soennah en is ook uitgevoerd door de moslims.
Hoe kan het anders dat er in Iraq waar de moslims al eeuwen lang zijn, nog steeds veel christenen zijn?

Goh waar zijn de moslims en joden in Spanje toch gebleven Puk?

Dan heb je pakken boter op je hoofd.

Alleen de gelovigen van het Boek hebben recht op hun geloofsbeleving.
En dan alleen als tweederangsburgers.

Er zijn zat moslims en joden in Spanje. Ik denk meer moslims dan joden.

Tomas
14-06-03, 12:38
Geplaatst door Puk
Een politieke vorm van Islam die, veelal met gebruikmaking van geweld, de hele wereld wil islamitiseren. De hele wereld een islamitische staat met de sharia er gratis bij.


Dat lijkt mij vrij extreem. Dus dan heb je het over een klein groepje moslims. Die hier wel eens de steun krijgen van de minder bedeelden?

Dan moet je wel duidelijk zijn, want anders denken alle Moslims dat je ze aanspreekt. Of niet? Zo is ook niet voor iedereen duidelijk dat met Hollandisten alle extreem geweldadige holladse racisten bedoeld wordt.


De bekeringsdrang onder islamisten is groter, omvangrijker en gewelddadiger dan bij elke andere politieke religieuse beweging. Dat is bijzonder.

Welke andere bedoel je dan?

Puk
14-06-03, 12:45
Geplaatst door Tomas
Dat lijkt mij vrij extreem. Dus dan heb je het over een klein groepje moslims. Die hier wel eens de steun krijgen van de minder bedeelden?

Dan moet je wel duidelijk zijn, want anders denken alle Moslims dat je ze aanspreekt. Of niet? Zo is ook niet voor iedereen duidelijk dat met Hollandisten alle extreem geweldadige holladse racisten bedoeld wordt.


Welke andere bedoel je dan?

Ze zijn ook extreem. Kijk voor een voorbeeld naar het Concept Partijprogramma van de Arabische Europese Hezbollah.

You name it... in vergelijking met katho's, griffo's, joden en atheïsten.

Tomas
14-06-03, 12:49
Geplaatst door Puk
Ze zijn ook extreem. Kijk voor een voorbeeld naar het Concept Partijprogramma van de Arabische Europese Hezbollah.

You name it... in vergelijking met katho's, griffo's, joden en atheïsten.

Dus je vergelijk een kleine groep Moslim extremisten met grote groepen van andere religies.

Als je dan Ian Paisley vergelijkt met de meeste Moslims, dan komen ze er opeens weer een stuk beter af.

Doe dat dan, is je probleem opgelost.

Puk
14-06-03, 12:58
Geplaatst door Tomas
Dus je vergelijk een kleine groep Moslim extremisten met grote groepen van andere religies.

Als je dan Ian Paisley vergelijkt met de meeste Moslims, dan komen ze er opeens weer een stuk beter af.

Doe dat dan, is je probleem opgelost.

Dat is bull Tomas!

Ik vergelijk grote religies met elkaar. En op dit moment is de islam de religie die de meeste extremisten voortbrengt die met geweld hun geloof willen verbreiden over de wereld.

Tomas
14-06-03, 13:04
Geplaatst door Puk
Dat is bull Tomas!


Niet emotioneel worden.


Ik vergelijk grote religies met elkaar.

Je vergelijkt de Islamisten met jouw eigen definitie qua extremiteit met Katholieken. Dat is klein versus heel erg groot.


En op dit moment is de islam de religie die de meeste extremisten voortbrengt die met geweld hun geloof willen verbreiden over de wereld.

Denk ik ook. Maar daarmee heb je nog geen gelijk.

Ik denk dat de Islam op dit moment de mainstream religie in alle brandhaarden is. En dat dit deels komt omdat deze brandhaarden gecreerd zijn door ons (het Westen met z'n imperialistische verleden) en derhalve de Islam populairder is, dan het christendom wat vereenzelvigd wordt met dat Westen. En deels door toeval. En deels omdat de Islam in zijn meest fundamentalistische vorm zelf ook nog eens instabiliserend werkt. En er zijn vast nog meer redenen...

Maar ik kap er nou mee. Er is toch niemand hier die gezellig is...

Puk
14-06-03, 13:06
Geplaatst door Tomas
Niet emotioneel worden.

Je vergelijkt de Islamisten met jouw eigen definitie qua extremiteit met Katholieken. Dat is klein versus heel erg groot.

Denk ik ook. Maar daarmee heb je nog geen gelijk.

Ik denk dat de Islam op dit moment de mainstream religie in alle brandhaarden is. En dat dit deels komt omdat deze brandhaarden gecreerd zijn door ons (het Westen met z'n imperialistische verleden) en derhalve de Islam populairder is, dan het christendom wat vereenzelvigd wordt met dat Westen. En deels door toeval. En deels omdat de Islam in zijn meest fundamentalistische vorm zelf ook nog eens instabiliserend werkt. En er zijn vast nog meer redenen...

Maar ik kap er nou mee. Er is toch niemand hier die gezellig is...

:zwaai:

lennart
14-06-03, 13:17
Aangezien er 1.2 miljard moslims op de wereld zijn wordt daarmee de kans vrij groot dat er moslims zijn die extremist worden. Maar dit hoeft natuurlijk niet te gebeuren om hij een moslim is.

In de VS lopen er bijvoorbeeld heel veel extremistische christenen rond, die niet volgens het nieuwe testament leven, maar volgens het oude testament. Dit zijn zeer gevaarlijke gristenen. In Zuid-Sudan en Noord-Uganda is er een zeer extremistisch gristelijke leger. Dus verhoudingsgewijs produceren gristenen en moslims hoogst waarschijnlijk evenveel extremisten.

an3sdej
14-06-03, 13:17
Dat ontken ik stellig want iedereen is vrij om zijn geloof te kiezen, dit word talloze keren genoemd in de Qoran en Soennah en is ook uitgevoerd door de moslims.

Niet in de praktijk hoor, kijk naar Indonesië waar niet moslims haast met geweld gedwongen worden om zich aan shariah regels te houden.

Puk
14-06-03, 13:36
Geplaatst door lennart
Aangezien er 1.2 miljard moslims op de wereld zijn wordt daarmee de kans vrij groot dat er moslims zijn die extremist worden. Maar dit hoeft natuurlijk niet te gebeuren om hij een moslim is.

In de VS lopen er bijvoorbeeld heel veel extremistische christenen rond, die niet volgens het nieuwe testament leven, maar volgens het oude testament. Dit zijn zeer gevaarlijke gristenen. In Zuid-Sudan en Noord-Uganda is er een zeer extremistisch gristelijke leger. Dus verhoudingsgewijs produceren gristenen en moslims hoogst waarschijnlijk evenveel extremisten.

Dan even terug naar de Nederlandse situatie.

Hoeveel islamisten lopen er in Nederland rond?

Als je de huidige lastercampagne bekijkt tegen de Arabische Europese Hezbollah dan krijg ik de indruk dat het islamisme in Nederland behoorlijk vertegenwoordigd is. De AEH is een partij die z'n basis heeft in het islamisme. Kijk maar naar hun partijprogramma. Maar kennenlijk is dat voor een aantal (veel) AEH'ers nog niet islamistisch genoeg! Dat baart mij zorgen.

lennart
14-06-03, 13:45
Geplaatst door Puk
Dan even terug naar de Nederlandse situatie.

Hoeveel islamisten lopen er in Nederland rond?

Als je de huidige lastercampagne bekijkt tegen de Arabische Europese Hezbollah dan krijg ik de indruk dat het islamisme in Nederland behoorlijk vertegenwoordigd is. De AEH is een partij die z'n basis heeft in het islamisme. Kijk maar naar hun partijprogramma. Maar kennenlijk is dat voor een aantal (veel) AEH'ers nog niet islamistisch genoeg! Dat baart mij zorgen.

Ik kan de AEL nauwelijks een Islamitische partij noemen... Als zij zich zo noemen van verloochen ze heel veel van de gedachtes van Profeet Mohammed. Over de kracht van AEL kunnen we overigens twisten.. volgens mij stelt het allemaal weinig voor en zelfs in de AEL bevinden zich volgens mij nauwelijks mensen die met geweld een Islamistische staat in Nederland willen vormen.

Nog maar niet te praten over de sinistere achtergrond van de grote Leider Dyab.. Libanees in Belgie die voor de Arabieren opkomt en zijn geld verdient in de illegale diamantenhandel... rara wie steunt hem..

Puk
14-06-03, 13:51
Geplaatst door lennart
Ik kan de AEL nauwelijks een Islamitische partij noemen... Als zij zich zo noemen van verloochen ze heel veel van de gedachtes van Profeet Mohammed. Over de kracht van AEL kunnen we overigens twisten.. volgens mij stelt het allemaal weinig voor en zelfs in de AEL bevinden zich volgens mij nauwelijks mensen die met geweld een Islamistische staat in Nederland willen vormen.

Nog maar niet te praten over de sinistere achtergrond van de grote Leider Dyab.. Libanees in Belgie die voor de Arabieren opkomt en zijn geld verdient in de illegale diamantenhandel... rara wie steunt hem..

Lees het programma van de AEH zou ik zeggen. Abou Jahjah heeft verder meerdere malen verklaard dat hij 911 begrijpt. Ook steunt de AEH terroristische groeperingen als Hamas etcetera. Islamistisch dus. Maar voor een aantal AEH'ers nog niet islamistisch genoeg.

En dat de Abou Jahjah wordt aangestuurd door de Mossad is je reinste flauwekul.

lennart
14-06-03, 13:55
Geplaatst door Puk
Lees het programma van de AEH zou ik zeggen. Abou Jahjah heeft verder meerdere malen verklaard dat hij 911 begrijpt. Ook steunt de AEH terroristische groeperingen als Hamas etcetera. Islamistisch dus. Maar voor een aantal AEH'ers nog niet islamistisch genoeg.


Abu Jahjah steunt ze hoe? En als Abu Jaja ze steunt (nogmaals hoe?), dan staat die steun niet beschreven in het programma van de AEL. Impliceer jij hiermee overigens dat alle leden van de AEL Hamas en Al-Qa'ida actief steunen?
Overigens dat Hamas Islamistisch is wil natuurlijk nog niet zeggen dat het terreur voorkomt door Islam.



En dat de Abou Jahjah wordt aangestuurd door de Mossad is je reinste flauwekul.

Ooit de ontstaansgeschiedenis van Hamas goed bestudeerd?

Puk
14-06-03, 14:01
Geplaatst door lennart
Abu Jahjah steunt ze hoe? En als Abu Jaja ze steunt (nogmaals hoe?), dan staat die steun niet beschreven in het programma van de AEL. Impliceer jij hiermee overigens dat alle leden van de AEL Hamas en Al-Qa'ida actief steunen?
Overigens dat Hamas Islamistisch is wil natuurlijk nog niet zeggen dat het terreur voorkomt door Islam.

Ooit de ontstaansgeschiedenis van Hamas goed bestudeerd?

Ooit de onstaansgeschiedenis van Hezbollah goed bestudeerd?

Ik weet niet of de AEH actief terroristenorganisaties steunt. Ik vrees van wel. In ieder geval geeft de AEH morele steun. Kijk maar op hun website. Fraaie foto ook van terroristen. By all means neccesary.

lennart
14-06-03, 14:04
Geplaatst door Puk
Ooit de onstaansgeschiedenis van Hezbollah goed bestudeerd?

Ik weet niet of de AEH actief terroristenorganisaties steunt. Ik vrees van wel. In ieder geval geeft de AEH morele steun. Kijk maar op hun website. Fraaie foto ook van terroristen. By all means neccesary.

So???? Jij steunde de Amerikaanse terreurmachine dat Iraq aanviel. Ik zie geen verschil.

Puk
14-06-03, 14:18
Geplaatst door lennart
So???? Jij steunde de Amerikaanse terreurmachine dat Iraq aanviel. Ik zie geen verschil.

Okay... je bent het in ieder geval met me eens dat de Arabische Europese Hezbollah een terroristische organisatie is.

En nee... ik steun helemaal geen Amerikaanse terreurmachine want er bestaat helemaal niet zoiets als een Amerikaanse terreurmachine.

lennart
14-06-03, 14:20
Geplaatst door Puk
Okay... je bent het in ieder geval met me eens dat de Arabische Europese Hezbollah een terroristische organisatie is.


Hmm ze steunen terreur organisatie... moreel... Ze oefenen zelf nog geen terreur uit... Dat zal pas komen wanneer de Grote Baas himself het bevel ontvangt uit Tel Aviv.



En nee... ik steun helemaal geen Amerikaanse terreurmachine want er bestaat helemaal niet zoiets als een Amerikaanse terreurmachine.

Weldegelijk... Gisteren heeft de Amerikaanse terreurmachine nog een massaslachting uitgericht in het Iraakse dorpje Rawah.

taouanza
14-06-03, 14:21
[
QUOTE]Geplaatst door Puk
[B]Ik kan nog veel irritanter. Inderdaad Taouanza!

Het doel van islamisten is de hele wereld moslim maken.
Oftewel de hele wereld onderwerpen aan Allah en zijn dienaren op aarde.
Daar heb ik geen zin in.
Ik voel daar niks voor.


weet je,jmt, als je zulke opmerkingen maakt denk ik maar een ding:
mak mizran atta milla, mak mirran aba9fa.


En als jullie ontkennen dat dat het uiteindelijke doel is van islamisten dan liegen jullie gewoon.


maar natuurlijk gezien het feit dat jij DE WAARHEID in pacht hebt.


Dit bericht is ook aan KomMaar gericht.

En aan alle islamisten.

Ik dank u.


kijk door KomMaar te bestempelen als 'islamist'(wat dat ook moge betekenen) verraad je je verwaande paranoia.

want iemand die plaatjes van meisjes met grote borsten in kleine bikini's op WSDB valt wel mee qua 'islamisme'(nogmaals watever that means)

Puk
14-06-03, 14:29
Geplaatst door taouanza
[

weet je,jmt, als je zulke opmerkingen maakt denk ik maar een ding:
mak mizran atta milla, mak mirran aba9fa.

maar natuurlijk gezien het feit dat jij DE WAARHEID in pacht hebt.

kijk door KomMaar te bestempelen als 'islamist'(wat dat ook moge betekenen) verraad je je verwaande paranoia.

want iemand die plaatjes van meisjes met grote borsten in kleine bikini's op WSDB valt wel mee qua 'islamisme'(nogmaals watever that means)

Er is op de PC van Abou Jahjah kinderporno aangetroffen. Dus...

Overigens beweer ik helemaal niet dat KomMaar een islamist is. Anders had ik geschreven: "En aan alle andere islamisten".

Maar jij Taouanza... bent volgens mij wel een islamist.

taouanza
14-06-03, 14:36
[
QUOTE]Geplaatst door Puk
[B]Er is op de PC van Abou Jahjah kinderporno aangetroffen. Dus...

kun je me de link tussen mij en abou jahjah nog een keer uitleggen?





Maar jij Taouanza... bent volgens mij wel een islamist.



we aim to please,jmt we aim to please. :duim:

Puk
14-06-03, 14:42
Geplaatst door taouanza
[

kun je me de link tussen mij en abou jahjah nog een keer uitleggen?

we aim to please,jmt we aim to please. :duim:

Wil ik graag doen.

Net als Abou Jahjah was jij er voor dat Saddam gewoon z'n gang kon gaan in Irak. Ben jij nu ook tegen een Nederlandse bijdrage? Heb je de petitie al ondertekend? Zeg eens eerlijk?

Mijn naam is Puk... you bitch.

Tomas
14-06-03, 14:47
Geplaatst door Puk
Wil ik graag doen.

Net als Abou Jahjah was jij er voor dat Saddam gewoon z'n gang kon gaan in Irak. Ben jij nu ook tegen een Nederlandse bijdrage? Heb je de petitie al ondertekend? Zeg eens eerlijk?

Mijn naam is Puk... you bitch.

Ach nu je daar toch over begint. Weet je Puk, ik twijfel tegenwoordig over het feit of Saddam nu wel echt zo'n schurk was als werd beweerd door de VS. Ik weet niet zo goed waarom ik dat nog moet geloven. Kan jij mij duidelijk maken waarom ik dat wel moet geloven, ook al heeft de Bush administration mij willens en wetens over die WMD en dat fantastische leger van Saddam voorgelogen? Hoe doe jij dat eigenlijk?

taouanza
14-06-03, 15:00
Geplaatst door Puk
[B]Wil ik graag doen.

[QUOTE]Net als Abou Jahjah was jij er voor dat Saddam gewoon z'n gang kon gaan in Irak.

BRON, JMT,BRON :stout:




Ben jij nu ook tegen een Nederlandse bijdrage? Heb je de petitie al ondertekend? Zeg eens eerlijk?

ik moet nog even nadenken wat vind van dutchtbatters, die met hun armen over elkaar of met de vinger in hun neus honger en kou vatten, moedersschoot missen, staan toe te kijken hoe mensen worden gedeporteerd.
want ja saddam had er altijd nog meer vermoord.



Mijn naam is Puk... you bitch.


mijn is puk....jmt puk. :cool:

Puk
14-06-03, 15:02
Geplaatst door Tomas
Ach nu je daar toch over begint. Weet je Puk, ik twijfel tegenwoordig over het feit of Saddam nu wel echt zo'n schurk was als werd beweerd door de VS. Ik weet niet zo goed waarom ik dat nog moet geloven. Kan jij mij duidelijk maken waarom ik dat wel moet geloven, ook al heeft de Bush administration mij willens en wetens over die WMD en dat fantastische leger van Saddam voorgelogen? Hoe doe jij dat eigenlijk?

Was Saddam een schurk? (http://www.amnesty.nl/landeninfo/lan_irak.shtml)

Tomas
14-06-03, 15:15
Geplaatst door Puk
Was Saddam een schurk? (http://www.amnesty.nl/landeninfo/lan_irak.shtml)

Klinkt wel overtuigend zo uit de mond van amnesty, maar toch... Waar haalt amnesty al deze wijsheid eigenlijk vandaan? Misschien geloofde Amnesty net als ik iets te makkelijk de Amerikaanse verhaaltjes. Ik ben niet meer zo makkelijk te overtuigen...

Puk
14-06-03, 15:23
Geplaatst door Tomas
Klinkt wel overtuigend zo uit de mond van amnesty, maar toch... Waar haalt amnesty al deze wijsheid eigenlijk vandaan? Misschien geloofde Amnesty net als ik iets te makkelijk de Amerikaanse verhaaltjes. Ik ben niet meer zo makkelijk te overtuigen...

Ik weet ook niet of er inderdaad zoveel WMD's waren in Irak als dat veronderstelt werd. Van mij mag je dat best als propaganda van de kant van de VS zien.

Maar Amnesty geloof ik zeker. Al is maar de helft waar van wat Amnesty gerapporteerd heeft... dan nog. Te erg voor woorden.

taouanza
14-06-03, 15:33
Geplaatst door Puk
Ik weet ook niet of er inderdaad zoveel WMD's waren in Irak als dat veronderstelt werd. Van mij mag je dat best als propaganda van de kant van de VS zien.

Maar Amnesty geloof ik zeker. Al is maar de helft waar van wat Amnesty gerapporteerd heeft... dan nog. Te erg voor woorden.


ben benieuwd wat JIJ zo erg aan vind.
ben toch zooooooooooo benieuwd.

want ik krijg niet echt de indruk dat moslims waar dan ook ter wereld jouw een zorg zijn. :moe:


HYPOCRIET!

lennart
14-06-03, 15:35
Amnesty heeft onlangs nog gewaarschuwd dat de oorlog tegen het terreur de mensenrechten enorm schaden. Tijd om Amerika aan te vallen?

Puk
14-06-03, 15:42
Geplaatst door taouanza
ben benieuwd wat JIJ zo erg aan vind.
ben toch zooooooooooo benieuwd.

want ik krijg niet echt de indruk dat moslims waar dan ook ter wereld jouw een zorg zijn. :moe:


HYPOCRIET!

Gaan we weer. :moe:

Heb ik verdorie nog wel zo'n mooi gedicht voor je gepost.
En dan zou ik niet om jou geven??

taouanza
14-06-03, 15:45
Geplaatst door Puk
Gaan we weer. :moe:

Heb ik verdorie nog wel zo'n mooi gedicht voor je gepost.
En dan zou ik niet om jou geven??





welke gedicht?!:wat?!:

Puk
14-06-03, 15:50
Geplaatst door taouanza
welke gedicht?!:wat?!:

Grrrr! Heeft ze het nog geeneens gelezen!

an3sdej
14-06-03, 15:52
Amnesty heeft onlangs nog gewaarschuwd dat de oorlog tegen het terreur de mensenrechten enorm schaden. Tijd om Amerika aan te vallen?

MAAR terreur schaadt de mensenrechten nog erger. Dus eerst terreur uitroeien en daarna weer denken aan de mensenrechten.

an3sdej
14-06-03, 15:54
Klinkt wel overtuigend zo uit de mond van amnesty, maar toch... Waar haalt amnesty al deze wijsheid eigenlijk vandaan? Misschien geloofde Amnesty net als ik iets te makkelijk de Amerikaanse verhaaltjes. Ik ben niet meer zo makkelijk te overtuigen...


Wat denk je van die video's die Iraki's nu kopen over terechtstellingen. En wat te denken van alle oggetuigeverslagen, en getuigenverklaringen van slachtoffers??
Zeer zwak om Amnesty in een kwaad daglicht te stellen.

taouanza
14-06-03, 15:57
Geplaatst door an3sdej
MAAR terreur schaadt de mensenrechten nog erger. Dus eerst terreur uitroeien en daarna weer denken aan de mensenrechten.


jantje krijg van vader een rijksdaalder.
vader vraagt;wat ga je ermee doen.
jante antwoordt"ik koop een portemone voor dan kan ik de daalder erin doen :zweep:

taouanza
14-06-03, 15:59
Geplaatst door Puk
Grrrr! Heeft ze het nog geeneens gelezen!



IK HEB GEEN GEDICHT GEZIEN.
IK WEET ECHT NIET WAAR JE HET OVER HEBT.
:moe:

Puk
14-06-03, 16:00
Geplaatst door taouanza
jantje krijg van vader een rijksdaalder.
vader vraagt;wat ga je ermee doen.
jante antwoordt"ik koop een portemone voor dan kan ik de daalder erin doen :zweep:

:melig:

AIVD
14-06-03, 16:00
Geplaatst door Tomas
\ Misschien geloofde Amnesty net als ik iets te makkelijk de Amerikaanse verhaaltjes. Ik ben niet meer zo makkelijk te overtuigen...

amnesty heeft ook verhaaltjes over amerika, over de gevangenissen in amerika en over de doodstraffen. als jij zo twijfelt aan amnesty dan ben je ver heen

Puk
14-06-03, 16:02
Geplaatst door taouanza
IK HEB GEEN GEDICHT GEZIEN.
IK WEET ECHT NIET WAAR JE HET OVER HEBT.
:moe:

Da's leuk dan. Waar doe je het in hemelsnaam voor... :moe:

taouanza
14-06-03, 16:07
Geplaatst door Puk
Da's leuk dan. Waar doe je het in hemelsnaam voor... :moe:


aha, ik moet zeker razend nieuwsgierig worden naar een gedicht die er helemaal niet is? bandiet


tzzzzzzzzzzzzzzzzz 3liek

lennart
14-06-03, 16:09
Geplaatst door an3sdej
MAAR terreur schaadt de mensenrechten nog erger. Dus eerst terreur uitroeien en daarna weer denken aan de mensenrechten.

Dat dacht Hitler vast ook...

Puk
14-06-03, 16:09
Geplaatst door taouanza
aha, ik moet zeker razend nieuwsgierig worden naar een gedicht die er helemaal niet is? bandiet


tzzzzzzzzzzzzzzzzz 3liek

:)

Maar dat gedicht is er wél... echt!

taouanza
14-06-03, 16:11
Geplaatst door Puk
:)

Maar dat gedicht is er wél... echt!




waar dan? :moe:

Puk
14-06-03, 16:15
Komt ie nog een keer. Speciaal voor jou Taouanza!


Geplaatst door taouanza
ik als islamitische zwaar onderdrukte niet nederlands sprekende vrouw ben je eeuwig dankbaar. you are my knight in shining armer

Vrouw, uw lyden heeft my de eenigste traen, die ik in myn leven gestort heb, uit de oogen gehaeld. Dit is een teeken, dat ik ten uiterste in uwe droefheid deel; doch daer plicht my dwingt, kan ik u niet troosten. Denkt niet dat gy my door weenen kunt verbidden. Neen, ik heb lang genoeg, droefheid en bitter lyden gezien, om voor uwe tranen nog te zwichten. Derhalve zeg ik u, dat geen middel welke het ook zy, my myne plicht kan doen vergeten.

:)

taouanza
14-06-03, 16:20
Geplaatst door Puk
Komt ie nog een keer. Speciaal voor jou Taouanza!



Vrouw, uw lyden heeft my de eenigste traen, die ik in myn leven gestort heb, uit de oogen gehaeld. Dit is een teeken, dat ik ten uiterste in uwe droefheid deel; doch daer plicht my dwingt, kan ik u niet troosten. Denkt niet dat gy my door weenen kunt verbidden. Neen, ik heb lang genoeg, droefheid en bitter lyden gezien, om voor uwe tranen nog te zwichten. Derhalve zeg ik u, dat geen middel welke het ook zy, my myne plicht kan doen vergeten.

:)



oeffffffff!(zucht)

en dat begint over mijn spelfouten :p




maar effe serieus ik ben niet gediend van mensen die denken beter te weten wat goed voor me is.:ego:

Puk
14-06-03, 16:31
Geplaatst door taouanza
oeffffffff!(zucht)

en dat begint over mijn spelfouten :p

maar effe serieus ik ben niet gediend van mensen die denken beter te weten wat goed voor me is.:ego:

:tik:

Maar dat is Oud-Nederlandsch Taouanza! :maf: Dat schrijf je zo!

Ik denk niet dat Hirsi Ali voor jou hoeft op te komen. Jij redt jezelf wel.
Maar er zijn wel andere moslima's die haar hulp zeker zouden kunnen gebruiken. Denk ik.

taouanza
14-06-03, 16:37
Geplaatst door Puk [/i]
[B]:tik:

Maar dat is Oud-Nederlandsch Taouanza! :maf: Dat schrijf je zo!




nee maar, je meent het?!





Ik denk niet dat Hirsi Ali voor jou hoeft op te komen. Jij redt jezelf wel.
Maar er zijn wel andere moslima's die haar hulp zeker zouden kunnen gebruiken. Denk ik.

denk je?
zou je niet denken dat het te maken heeft dat ik niet op een redding zat te wachten?
en mischien omdat ik er achter kwam dat als je iets wil moet je het zelf doen?

Puk
14-06-03, 16:47
Geplaatst door taouanza
nee maar, je meent het?!

denk je?

zou je niet denken dat het te maken heeft dat ik niet op een redding zat te wachten?
en mischien omdat ik er achter kwam dat als je iets wil moet je het zelf doen?

My point exactly!

Maar het geeft toch niet (of juist wel) om meer moslima's daar bewust van te maken?

mulan
15-06-03, 10:22
Puk,een ding moet ik je wel nageven,je hebt wel humor.Ik krijg namelijk het gevoel dat jij vaak wel weet dat je in je ongelijk zit en dat je de meest rare verklaringen loopt te zoeken gewoon voor de fun of it en te kijken hoever mensen ingaan op die volslagen zieke argumentjes.
Ik zal jouw berichtjes vanaf nu dus maar met 6 kilo zout nemen.

Vooral die over de AEL is echt hilarisch...ze zien er inderdaad uit als Islamisten :slapen:
Abou Jahjah bidt niet eens 5 keer per dag(zegt hij zelf) en dat is toch wel hetgeen dat een basic moslim echt wel zou moeten.......Osama zou hem afmaken :p

Het is allemaal gewoon bull......and you know it... :knipoog: