PDA

Bekijk Volledige Versie : Aantal meldingen anti-Islamitische incidenten gestegen



Wizdom
14-06-03, 10:33
Uitgegeven: 13 juni 2003 23:38
Laatst gewijzigd: 13 juni 2003 23:39

AMSTERDAM - Het aantal meldingen van anti-Islamitische incidenten in Nederland is het afgelopen jaar sterk toegenomen. Het geregistreerde aantal steeg met 140 procent naar 337, aldus de Moslim Liga en Documentatie Palestina (MLDP) in haar jaarverslag.

"Net als vorig jaar is een belangrijk deel van de incidenten veroorzaakt door de politici en media van West-Europese/VS en Zionistiche afkomst. Dit gebeurt op steeds oudere leeftijd, blijkens de klachten die het MLDP kreeg over de problemen die Islamitische kinderen en volwassenen van autochtonen ondervinden op scholen en in de maatschappij", aldus het MLDP in haar verslag. Vooral als Islamitisch herkenbare personen worden het slachtoffer van scheldpartijen en bedreigingen met geweld.

Versterken dialoog

Om het anti-Islamisme krachtiger te bestrijden stelt het MLDP een betere implementatie van de antiracismewetgeving door politie en justitie voor: "een actievere stellingname van politiek, overheid en media tegen alle uitlatingen van anti-Islamisme, het versterken van de dialoog tussen Arabische groeperingen en joodse organisaties in Nederland en een internationale aanpak van grensoverschrijdend anti-Islamisme en racisme".

Pixelshade
14-06-03, 11:41
Geplaatst door Wizdom
Uitgegeven: 13 juni 2003 23:38
Laatst gewijzigd: 13 juni 2003 23:39

AMSTERDAM - Het aantal meldingen van anti-Islamitische incidenten in Nederland is het afgelopen jaar sterk toegenomen. Het geregistreerde aantal steeg met 140 procent naar 337, aldus de Moslim Liga en Documentatie Palestina (MLDP) in haar jaarverslag.

"Net als vorig jaar is een belangrijk deel van de incidenten veroorzaakt door de politici en media van West-Europese/VS en Zionistiche afkomst. Dit gebeurt op steeds oudere leeftijd, blijkens de klachten die het MLDP kreeg over de problemen die Islamitische kinderen en volwassenen van autochtonen ondervinden op scholen en in de maatschappij", aldus het MLDP in haar verslag. Vooral als Islamitisch herkenbare personen worden het slachtoffer van scheldpartijen en bedreigingen met geweld.

Versterken dialoog

Om het anti-Islamisme krachtiger te bestrijden stelt het MLDP een betere implementatie van de antiracismewetgeving door politie en justitie voor: "een actievere stellingname van politiek, overheid en media tegen alle uitlatingen van anti-Islamisme, het versterken van de dialoog tussen Arabische groeperingen en joodse organisaties in Nederland en een internationale aanpak van grensoverschrijdend anti-Islamisme en racisme".

dat wist al zonder die rapport, maarja, laten we niet gaan piepen als die joodjes maar gewoon terugslaan als je aangevallen wordt.

elbadr
14-06-03, 13:30
ik hoop dat ik hier een keer slachtoffer van word.. bandiet .

an3sdej
14-06-03, 13:34
Ik zei het al eerder, VEEL islamistische Marokkanen zijn fascistisch in hun uitingen!

Puk
14-06-03, 13:38
Geplaatst door elbadr
ik hoop dat ik hier een keer slachtoffer van word.. bandiet .

Dan ontplof je spontaan?

elbadr
14-06-03, 14:00
Geplaatst door Puk
Dan ontplof je spontaan?

nou zit je hier weer...

nee hoor ik ontplof alleen als het wat opschiet..

remember the leggs?! :vlammen:

Puk
14-06-03, 14:14
Geplaatst door elbadr
nou zit je hier weer...

nee hoor ik ontplof alleen als het wat opschiet..

remember the leggs?! :vlammen:

I'm here, I'm there... I'm everywhere!

Je ontploft niet zomaar dus. Een hele geruststelling.

Dat van die leggs ben ik effe vergeten.

Rob Oudkerk
14-06-03, 19:56
O een parodie. Ik vond het al zo'n vreemd bericht. Wel is het zo dat de sfeer jegens moslims verhardt. Net als het antisemitisme dat weer de kop opsteekt zijn ook moslims regelmatig slachtoffer van verbaal geweld en intimidatie. Daar moeten we keihard tegen strijden. Alles begint in het onderwijs. Het doet mij pijn om te zien dat de school vaak niet meer de veilige haven is die het zou moeten zijn. Wie kan meedenken in het vormen van een oplossing?

000NobelPrizes
14-06-03, 20:18
Satellietschotels opheffen, om mee te beginnen. Op scholen wordt getracht de leerlingen wat historisch besef bij te brengen, 's avonds thuis wordt het weer teniet gedaan met gillende antisemitische onzin via de Arabische zenders.

En de joden in Nederland zijn de dupe. De logica dat moslims in Nederland niet de pineut hoeven zijn van 9/11 DUS de joden hier ook niet van het MO-conflict, is blijkbaar te hoog gegrepen voor dat gannev.

taouanza
14-06-03, 20:34
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Satellietschotels opheffen, om mee te beginnen. Op scholen wordt getracht de leerlingen wat historisch besef bij te brengen, 's avonds thuis wordt het weer teniet gedaan met gillende antisemitische onzin via de Arabische zenders.

En de joden in Nederland zijn de dupe. De logica dat moslims in Nederland niet de pineut hoeven zijn van 9/11 DUS de joden hier ook niet van het MO-conflict, is blijkbaar te hoog gegrepen voor dat gannev.


jij bent niet bepaald de gene die er 152 van gaat maken, he?

000NobelPrizes
14-06-03, 20:37
Geplaatst door taouanza
jij bent niet bepaald de gene die er 152 van gaat maken, he?
Het is niet het getal van goyim als ik - hoe vaak moet ik dat nog zeggen, Einstein?

Heb je wel andere argumenten, misschien, behalve die geijkte uit de slachtoffercultuur want daar ben ik immuun voor.

taouanza
14-06-03, 20:42
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Het is niet het getal van goyim als ik - hoe vaak moet ik dat nog zeggen, Einstein?

Heb je wel andere argumenten, misschien, behalve die geijkte uit de slachtoffercultuur want daar ben ik immuun voor.


laat ik je eerlijk zeggen jij bent wel de laatste persoon van wie ik slachtoffer wil zijn. je moet je zelf niet zo vleien en je zelf belangerijker maken dan je ooooooooooooit zult zijn. is niet goed voor de maatschappij. :bril:

en er zijn wel meer dingen waar jij immuun voor bent.

Is,
14-06-03, 20:42
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Satellietschotels opheffen, om mee te beginnen. Op scholen wordt getracht de leerlingen wat historisch besef bij te brengen, 's avonds thuis wordt het weer teniet gedaan met gillende antisemitische onzin via de Arabische zenders.

Je weet waar je over praat.:rolleyes:

80 tot 90% en dan ben ik volgens mij nog optimistisch,
Begrijpt het Arabisch niet eens op die Zenders.
Het Arabisch op de Marokkaanse Staatszender is voor de meesten al niet te volgen.Ik (en velen met mij) kijken liever naar Friends.

Maar je zal wel weten waar je over praat denk ik, ik bedoel `tzou dom zijn om dingen het internet op te gooien waar je eigenlijk niks over weet.

btw, UPC heeft Aljazeera ook in `t pluspakket,
dus met `n opheffing kom je nergens..:)

000NobelPrizes
14-06-03, 20:51
Geplaatst door taouanza
laat ik je eerlijk zeggen jij bent wel de laatste persoon van wie ik slachtoffer wil zijn. je moet je zelf niet zo vleien en je zelf belangerijker maken dan je ooooooooooooit zult zijn. is niet goed voor de maatschappij. :bril:

en er zijn wel meer dingen waar jij immuun voor bent.

Als je het in het persoonlijke wil trekken, ben ik nou al klaar met je.
Ik probeer het toenemende antisemitisme te bestrijden. Vind je ook niet dat dat moet?

000NobelPrizes
14-06-03, 20:53
Geplaatst door Is,
Je weet waar je over praat.:rolleyes:

80 tot 90% en dan ben ik volgens mij nog optimistisch,
Begrijpt het Arabisch niet eens op die Zenders.
Het Arabisch op de Marokkaanse Staatszender is voor de meesten al niet te volgen.Ik (en velen met mij) kijken liever naar Friends.

Maar je zal wel weten waar je over praat denk ik, ik bedoel `tzou dom zijn om dingen het internet op te gooien waar je eigenlijk niks over weet.

btw, UPC heeft Aljazeera ook in `t pluspakket,
dus met `n opheffing kom je nergens..:)
Ik ben blij om te horen dat jij je niet laat opjutten.

Waar het wel om gaat, is de harde kern die makkelijk is op te jutten, en die is niet zo klein. Wat vind je daarvan?

taouanza
14-06-03, 20:54
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Als je het in het persoonlijke wil trekken, ben ik nou al klaar met je.
Ik probeer het toenemende antisemitisme te bestrijden. Vind je ook niet dat dat moet?


oefff zucht
als ik ja zeg lijkt het of ik probeer aardig te zijn
en als ik nee zeg heb je wat je wilt.

mag ik gewoon zeggen dat ik je een muts vind

Is,
14-06-03, 20:58
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ik ben blij om te horen dat jij je niet laat opjutten.

Waar het wel om gaat, is de harde kern die makkelijk is op te jutten, en die is niet zo klein. Wat vind je daarvan?


Waar heb je het over?!
Opjutten?!
Opgejut worden in `n taal die je niet begrijpt?

Weetje wat het ook is met de Critici op dit soort fora,
dat soort mensen gaan af op wat ze lezen,
en wat ze van anderen horen.

De meeste mensen die `n anti houding vertonen jegens Marokkanen en Moslims, hebben in het dagelijks leven nauwelijks interactie met Marokkanen of Moslims.

En hebben ze dat wel, dan is er van kritiek weinig te merken,
of zijn dit soort fora er slecht voor de gefrustreerden onder ons,
die altijd maar zoeken naar iets om over te klagen.

`t verklaart de muur.

000NobelPrizes
14-06-03, 20:59
Geplaatst door taouanza
oefff zucht
als ik ja zeg lijkt het of ik probeer aardig te zijn
en als ik nee zeg heb je wat je wilt.

mag ik gewoon zeggen dat ik je een muts vind
Sure. En dank je voor je zinvolle bijdrage.
Hopelijk doe je buiten dit forum wel wat aan je antisemitische pestbroeders.

Is,
14-06-03, 20:59
Geplaatst door taouanza
oefff zucht
als ik ja zeg lijkt het of ik probeer aardig te zijn
en als ik nee zeg heb je wat je wilt.

mag ik gewoon zeggen dat ik je een muts vind


Plak `n Mooie S op Haar/zijn Borst.
Et Voila, de bestrijd(st)er van `t Anti-semitisme.

taouanza
14-06-03, 21:00
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Sure. En dank je voor je zinvolle bijdrage.
Hopelijk doe je buiten dit forum wel wat aan je antisemitische pestbroeders.


ik denk meer dan jij doet aan je anti-islamitische pestbroeders.

000NobelPrizes
14-06-03, 21:00
Geplaatst door Is,
Waar heb je het over?!
Opjutten?!
Opgejut worden in `n taal die je niet begrijpt?

Weetje wat het ook is met de Critici op dit soort fora,
dat soort mensen gaan af op wat ze lezen,
en wat ze van anderen horen.

De meeste mensen die `n anti houding vertonen jegens Marokkanen en Moslims, hebben in het dagelijks leven nauwelijks interactie met Marokkanen of Moslims.

En hebben ze dat wel, dan is er van kritiek weinig te merken,
of zijn dit soort fora er slecht voor de gefrustreerden onder ons,
die altijd maar zoeken naar iets om over te klagen.

`t verklaart de muur.
Je hoort mij niet 'zomaar' klagen.

Als jij wilt ontkennen dat er een wezenlijk probleem is met antisemitische Marokkanen die joden molesteren op straat, be my guest. Struisvogelpolitiek werkt wellicht in islamstaten, niet hier.

000NobelPrizes
14-06-03, 21:02
Geplaatst door taouanza
ik denk meer dan jij doet aan je anti-islamitische pestbroeders.
Je denkt aan ze: mooi. Daar schieten we wat mee op.

taouanza
14-06-03, 21:03
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Je denkt aan ze: mooi. Daar schieten we wat mee op.


ik denk dat ik meer doe.

maar goed. nee met jouw schieten we pas goed op.
je weet het beste in een mens naar boven te halen.

Is,
14-06-03, 21:04
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Je hoort mij niet 'zomaar' klagen.

Als jij wilt ontkennen dat er een wezenlijk probleem is met antisemitische Marokkanen die joden molesteren op straat, be my guest. Struisvogelpolitiek werkt wellicht in islamstaten, niet hier.

Er zijn Mensen die anderen molesteren, Om welke reden dan ook,
de inhoud van hun tas, `t keppeltje,De baard of de hoofddoek.

Als je iets hebt tegen het molesteren van mensen, dan doe je daar iets tegen, en probeer je alle facetten te bestrijden, helaas;
`kzie je altijd maar mekkeren, en het gaat altijd om de Arme jood.

En voor jouw info, de Islamstaat, bestaat niet.

000NobelPrizes
14-06-03, 21:08
Geplaatst door Is,
Er zijn Mensen die anderen molesteren, Om welke reden dan ook,
de inhoud van hun tas, `t keppeltje,De baard of de hoofddoek.

Als je iets hebt tegen het molesteren van mensen, dan doe je daar iets tegen, en probeer je alle facetten te bestrijden, helaas;
`kzie je altijd maar mekkeren, en het gaat altijd om de Arme jood.

En voor jouw info, de Islamstaat, bestaat niet.

Dat 'arme jood' wat je zegt, bevalt me voor geen meter.

Draai niet zo om de zaak heen man: waar het daadwerkelijk om gaat is dat er Marokkanen hier rondlopen die de joden lastig vallen. Jij doet dat niet zeg je: nou da's mooi hoor. Er zijn er die het wel doen. Dat moet ophouden.

taouanza
14-06-03, 21:12
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Dat 'arme jood' wat je zegt, bevalt me voor geen meter.

Draai niet zo om de zaak heen man: waar het daadwerkelijk om gaat is dat er Marokkanen hier rondlopen die de joden lastig vallen. Jij doet dat niet zeg je: nou da's mooi hoor. Er zijn er die het wel doen. Dat moet ophouden.


weet je 151 neuswratten,je heb nu zo'n leuke nummer nederlandstalig en wel en volgens gaat het over jouw:




JE MOET JE BEK HOUDEN

Is,
14-06-03, 21:16
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Dat 'arme jood' wat je zegt, bevalt me voor geen meter.

Draai niet zo om de zaak heen man: waar het daadwerkelijk om gaat is dat er Marokkanen hier rondlopen die de joden lastig vallen. Jij doet dat niet zeg je: nou da's mooi hoor. Er zijn er die het wel doen. Dat moet ophouden.


Moet ik ophouden met het erkennen van `n Probleem, je ijlt maar raak.

Marokkanen(of wie dan ook) die anderen lastigvallen, dienen `n passende en strenge straf te krijgen.

Ik weet dat het niet iets is wat je horen wilt, omdat je alleen maar gefocust bent op wat de Arme Jood overkomt.

Wat wil je doen aan al het andere gemolesteer?! Heb je daar Ideeën over?

Of moeten we Naast de Schotels ook de Kabel en Videotheken gaan opheffen, al die gewelddadige Films, zetten jongeren aan tot geweld.

000NobelPrizes
14-06-03, 21:16
Geplaatst door taouanza
weet je 151 neuswratten,je heb nu zo'n leuke nummer nederlandstalig en wel en volgens gaat het over jouw:




JE MOET JE BEK HOUDEN

Nee ik houd mijn bek niet: we leven in een vrij land, wen daar maar aan.

Nogmaals: als jij niet over antisemitische Marokkanen wilt praten die joden molesteren in Nederland, houd je dan buiten de discussie. Er is een probleem dat aangepakt moet worden.

000NobelPrizes
14-06-03, 21:18
Geplaatst door Is,
Moet ik ophouden met het erkennen van `n Probleem, je ijlt maar raak.

Marokkanen(of wie dan ook) die anderen lastigvallen, dienen `n passende en strenge straf te krijgen.

Ik weet dat het niet iets is wat je horen wilt, omdat je alleen maar gefocust bent op wat de Arme Jood overkomt.

Wat wil je doen aan al het andere gemolesteer?! Heb je daar Ideeën over?

Of moeten we Naast de Schotels ook de Kabel en Videotheken gaan opheffen, al die gewelddadige Films, zetten jongeren aan tot geweld.



Issie weer met z'n arme jood.

Maar enfin, jij bent dus voor een strenge strafmaat tegen antisemieten. Ben ik het mee eens.

taouanza
14-06-03, 21:20
Geplaatst door 151 NobelPrizes [/i]
[B]Nee ik houd mijn bek niet: we leven in een vrij land, wen daar maar aan.


dat je verklaar je suggestie om satelietschotels te verbieden



Nogmaals: als jij niet over antisemitische Marokkanen wilt praten die joden molesteren in Nederland, houd je dan buiten de discussie. Er is een probleem dat aangepakt moet worden.


tzzzzzzzzzzz 3liek
ik woon in een vrij land ik kan praten wat ik wil wanneer ik wil.
wen daar maar aan

Is,
14-06-03, 21:22
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Issie weer met z'n arme jood.

Maar enfin, jij bent dus voor een strenge strafmaat tegen antisemieten. Ben ik het mee eens.


Krijg ik ook nog `n antwoord op m`n andere vragen,
heb je eigenlijk wel iets in gedachten, of vind je het gewoon leuk om aandacht te vragen voor jouw onderwerp?!

Trouwens, wat versta je onder `n strenge straf?!

000NobelPrizes
14-06-03, 21:29
Geplaatst door Is,
heb je eigenlijk wel iets in gedachten, of vind je het gewoon leuk om aandacht te vragen voor jouw onderwerp?!


Ja Is, ik vind het erg belangrijk om aandacht te krijgen voor dit onderwerp. Maar wel van mensen die het probleem onderkennen.

Is,
14-06-03, 21:33
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ja Is, ik vind het erg belangrijk om aandacht te krijgen voor dit onderwerp. Maar wel van mensen die het probleem onderkennen.


Ooh.

Oke, bij deze schenk ik je mn onverdeelde aandacht omtrent dit Onderwerp.

Joden worden steeds meer gediscrimineerd.
Noord-Afrikaanse JOngeren hebben hier veelal schuld aan.
Ik vraag me af wat voor Oplossing je bereikt met aandacht.

Heb je daadwerkelijk iets in gedachten?
Ben je opzoek naar `n OPlossing?!
Of wil je maar al te graag de slachtoffer spelen en inspelen op de Schuldgevoelens die er nog altijd zijn?!

000NobelPrizes
14-06-03, 21:36
Geplaatst door Is,
Ooh.

Oke, bij deze schenk ik je mn onverdeelde aandacht omtrent dit Onderwerp.

Joden worden steeds meer gediscrimineerd.
Noord-Afrikaanse JOngeren hebben hier veelal schuld aan.
Ik vraag me af wat voor Oplossing je bereikt met aandacht.

Heb je daadwerkelijk iets in gedachten?
Ben je opzoek naar `n OPlossing?!
Of wil je maar al te graag de slachtoffer spelen en inspelen op de Schuldgevoelens die er nog altijd zijn?!
Tot aan je laatste zin ging je goed. Met slachtofferschap en schuldgevoel heb ik niets - wel met actuele problematiek, en dit antisemitisme is iets wat gewoon niet MAG. Die jongeren moeten bijgestuurd worden, onderricht, terechtgewezen, en ze leren dat hun haat een uiting is van hun eigen frustratie. En als ze daar geen boodschap aan hebben, mogen ze voor mijn part het cachot in: als ze zich niet kunnen gedragen, moeten ze uit de samenleving worden gehaald in plaats van ze los te laten rondlopen en onschuldige mensen het leven zuur maken.

Is,
14-06-03, 21:40
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Tot aan je laatste zin ging je goed. Met slachtofferschap en schuldgevoel heb ik niets - wel met actuele problematiek, en dit antisemitisme is iets wat gewoon niet MAG. Die jongeren moeten bijgestuurd worden, onderricht, terechtgewezen, en ze leren dat hun haat een uiting is van hun eigen frustratie. En als ze daar geen boodschap aan hebben, mogen ze voor mijn part het cachot in: als ze zich niet kunnen gedragen, moeten ze uit de samenleving worden gehaald in plaats van ze los te laten rondlopen en onschuldige mensen het leven zuur maken.


Ik post hier niet om jou welwillend te zijn, je zal er zgn. nix mee hebben, Alleen je posts stralen het uit.


Verder wil je Jongeren Onderwijzen, bijsturen en terechtwijzen.
Oke, duidelijk,

Waarom dit geklaag hier dan?!
Zijn dit geen taken van de Overheid?
Zou je niet de politiek ingaan om dit soort veranderen te bewerkstellingen.

En inderdaad, als Iemand `n ander molesteert en na `n straf dit gedrag blijft vertonen dan pleit ik voor `n zware straf,

Hupsakee, voor `n flinke tijd achter de tralies.
Ongeacht afkomst,religie of geaardheid van de gemolesteerde of de motieven van de dader.

000NobelPrizes
14-06-03, 21:42
Geplaatst door Is,
Ik post hier niet om jou welwillend te zijn, je zal er zgn. nix mee hebben, Alleen je posts stralen het uit.


Verder wil je Jongeren Onderwijzen, bijsturen en terechtwijzen.
Oke, duidelijk,

Waarom dit geklaag hier dan?!
Zijn dit geen taken van de Overheid?
.
Ja, daarom was ik ook in discussie gegaan hierover met Rob Oudkerk.
Jullie wilden er ook iets over zeggen: nou, best.

Is,
14-06-03, 21:50
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ja, daarom was ik ook in discussie gegaan hierover met Rob Oudkerk.
Jullie wilden er ook iets over zeggen: nou, best.

In Discussie met Rob Oudkerk op MarocNL, :haha:
Je bent me `n lachertje hoor.

Maar een ding beloof ik je,
Als ik ooit zie dat iemand gemolesteerd wordt, dan zal ik er tussen springen, en vragen of de gemolesteerde Joods is.
Vervolgens vragen of de Molesteur(vandale:confused: ) Marokkaans is,

Is hij dat, dan haal ik ze uit elkaar, zoniet, dan bel ik de krant, dan zal ik iets vernieuwends hebben.

:rolleyes:

Al Sawt
15-06-03, 00:21
Geplaatst door Is,
Je weet waar je over praat.:rolleyes:

80 tot 90% en dan ben ik volgens mij nog optimistisch,
Begrijpt het Arabisch niet eens op die Zenders.
Het Arabisch op de Marokkaanse Staatszender is voor de meesten al niet te volgen.Ik (en velen met mij) kijken liever naar Friends.

Maar je zal wel weten waar je over praat denk ik, ik bedoel `tzou dom zijn om dingen het internet op te gooien waar je eigenlijk niks over weet.

btw, UPC heeft Aljazeera ook in `t pluspakket,
dus met `n opheffing kom je nergens..:)
Mensen als 151, willen de echte oorzaak niet zien omdat de waarheid hun niet zal aanstaan. Door de schotels te verwijderen, denkt hij hiermee alle problemen mee op te lossen.

Hoewel ik het wel met hem eens ben, om die schotels te verwijderen,
want het maakt de buurt alleen maar lelijker op. We leven niet in de middel eeuwen zoals 151 denkt. De nieuws uit Palestina haal ik wel uit NOS, CNN, VRT, CANVAS, BBC en Al Jazeera die gewoon op de kabel zijn. O ja, je hebt nog internet, met uitputbaar bron van info over het MO.


151, succes met je kruistocht tegen de schotels!