PDA

Bekijk Volledige Versie : Weetjes voor als je naar Maroc gaat



862959
14-06-03, 15:16
De tol over Luxemburg Barcelona tot aan Almeria is ongeveer 105 euro.

Indien je nu al weet wanneer je terug moet zijn is het slim om meteen een retourtje te boeken. Het scheelt bij 2p al snel meer de 100 euro. Bij meerdere personen uiteraard meer.

Limadet vertrekt gemiddeld 2 keer per dag, Ferrymaroc 4 keer en als het goed is, is er nog een bootmaatschappij bij dit jaar. Het lange wachten zoals we dat van vroeger kennen is dus verleden tijd.

Indien je in Spanje op de snelweg door de politie wordt gedwongen om op de vluchtstrook te stoppen, dan is het slimmer om door te rijden naar het eerst volgende pompstation en daar te stoppen. Afgelopen jaar zijn er tientallen (!!!!!!) klachten binnengekomen van beroofde vakantiegangers door nep-politie-agenten.

Het invoerrechtensysteem in Marokko is aangepast. De douanier bepaald ter plekke het bedrag van de invoerrechten. Als "buitenlander" mag je bapaalde zaken gratis invoeren en bepaalde zaken tot een max bedrag voor meer info hierover kijk op www.clubmar.nl.

Voor de rest, rij rustig, drink veel, stop regelmatig, bid je gebeden en ALLAH ejweslnaa e3la GAYR!!!!!!!!

Heeft er iemand nog andere tips?

Tomas
14-06-03, 15:24
Geplaatst door 862959

Heeft er iemand nog andere tips?

Yep. Italie.

Rob Oudkerk
14-06-03, 20:53
Tips? Misschien langsgaan bij de GGD om te vragen of je voor Marokko prikken nodig hebt. Volgens mij niet. Maar ik zal het nog eens nakijken.

862959
14-06-03, 20:59
klopt, maar is niet verplicht, wordt aangeraden

ik meen hepatitis A en nog een of andere ziekte

Orakel
15-06-03, 00:34
Geplaatst door 862959
klopt, maar is niet verplicht, wordt aangeraden

ik meen hepatitis A en nog een of andere ziekte

MPS, maar daar kun je je niet tegen inenten.
Prozac of een goeie Glenn Fiddisch schijnen wel te helpen. :jumping:

Dutchess
15-06-03, 00:37
Ik zweer bij blowen :blowen:

Orakel
15-06-03, 00:48
Geplaatst door Dutchess
Ik zweer bij blowen :blowen:

Naahhh, blowen versterkt de MPS. Beetje hetzelfde als genmanipulatie. Je wilt niet weten wat er tegenwoordig in de Kettama zit.

Vorig jaar op de boot werd er trouwens wel stevig geblowd. Was jij dat?

Mijn tip: geen smeergeld betalen. Hoe minder mensen dat doen, hoe eerder het is afgelopen met die ellende.

Dutchess
15-06-03, 00:52
Daarom juist....

Boot?

Welke boot?

862959
15-06-03, 11:58
betaal jij smeergeld dan?

blowen op de boot? ik zie ze wel zuipen maar blowen denk ik dat ze bewaren tot ze in maroc zijn