PDA

Bekijk Volledige Versie : Mislukte aanslag op synagoge in Charleroi



Marsipulami
14-06-03, 17:01
Mislukte aanslag op synagoge in Charleroi
--------------------------------------------------------------------------------
2003-06-13 CHARLEROI (RKnieuws.net) - Vrijdag is een mislukte aanslag gepleegd op de synagoge van Charleroi. De dader is opgepakt en opgesloten in de psychiatrische afdeling van de gevangenis in Bergen.
De dader is een 32-jarige man uit Brussel die volgens zijn broer af te rekenen heeft met ernstige psychische probemen. De dader had voor de synagoge een auto geparkeerd met daarin vijf gasflessen, waarvan er twee open stonden. Hij had de auto ook met benzine overgoten en met deze vloeistof ook een spoor getrokken opdat hij de boel vanop afstand zou kunnen in brand steken.

De man was al begonnen met de benzine in brand te steken toen een brandweerman, die toevallig in de buurt was, meerdere van zijn collega´s had opgetrommeld en samen met hen de gasflessen uit de auto had gehaald. De brandweerkazerne is vlakbij.

Premier Verhofstadt heeft vrijdagavond namens de regering de poging tot aanslag krachtig veroordeeld. "Niets laat vermoeden dat er een verhoogde dreiging is ten opzichte van de joden in België", aldus de premier. Het gerechtelijk onderzoek moet uitwijzen wat de motieven van de dader waren.

De minister van Binnenlandse Zaken heeft de bevoegde diensten inmiddels opgedragen een nieuwe evaluatie te maken over de mogelijke dreiging van een nieuwe aanslag. Inmiddels worden in gans het land ook alle mogelijke preventieve maatregelen genomen, zo vernam RKNieuws.net in regeringskringen. (tb)

Robin30
14-06-03, 18:39
Geplaatst door Marsipulami

De man was al begonnen met de benzine in brand te steken toen een brandweerman, die toevallig in de buurt was,

Nou dit geloof ik dus niet. Dat is ook toevallig. Wat is nou de kans dat er op juist dat moment een brandweerman in de buurt is? Raar.

al qalam
14-06-03, 18:52
De synagoge ligt in de zelfde straat als de brandweerkazerne, er komen dus regelmatig brandweermannen voorbij.

Robin30
14-06-03, 18:57
Hoe weet je dat het dezelfde straat was? En dan is het nog raar want wie gaat er nu een bom plaatsen met een brandweerkazerne vlakbij.

sil
14-06-03, 19:45
Dat was op het journaal dat die kazerne daar ook was.
En die man was toch geestelijk in de war.
Hij is in een psychiatrisch ziekenhuis opgenomen

Rob Oudkerk
14-06-03, 19:51
Wat een toestand. Godzijdank hebben we dit in Nederland nog niet mee hoeven maken. Maar we moeten met z'n allen wel waakzaam blijven, de boel bij elkaar houden en de dialoog gaande houden.

000NobelPrizes
14-06-03, 20:23
Nee, maar het aantal antisemitische incidenten dankzij jongeren van Noord-Afrikaanse afkomst, zoals dat zo netjes heet, is wel schrikbarend gestegen.
Wat ga je eraan doen, Rob, behalve praten-praten-praten en nog 's 100 miljoen euro investeren om ontspoorde jongeren fatsoen bij te brengen? Hun ouders zijn er blijkbaar niet toe in staat.

PS: Jammer dat er tegelijkertijd vanwege onze krappe beurs 35 miljoen op cultuur bezuinigd gaat worden.

Rob Oudkerk
14-06-03, 20:27
Dat is inderdaad waar. Er moet keihard tegen gestreden worden. Tegen elke vorm van discriminatie trouwens. Het wordt tijd dat in het onderwijs weer eens ouderwets geschiedenis wordt gegeven. En dat de tegenstanders van discriminatie zich harder uitsppreken. Het is niet alleen de politiek die in actie moet komen, maar de samenleving net zo hard. Dus wat is jouw idee hierbij? Wat stel je voor? En vooral, wat doe je zelf in je eigen omgeving? Misschien kun je ons inspireren.

000NobelPrizes
14-06-03, 20:35
Geplaatst door Rob Oudkerk
Dat is inderdaad waar. Er moet keihard tegen gestreden worden. Tegen elke vorm van discriminatie trouwens. Het wordt tijd dat in het onderwijs weer eens ouderwets geschiedenis wordt gegeven. En dat de tegenstanders van discriminatie zich harder uitsppreken. Het is niet alleen de politiek die in actie moet komen, maar de samenleving net zo hard. Dus wat is jouw idee hierbij? Wat stel je voor? En vooral, wat doe je zelf in je eigen omgeving? Misschien kun je ons inspireren.
Hoe kun je leerlingen dwingen om te luisteren? De leraren hebben de grootste moeite om het geweld in de klas te bedwingen zodra WO2 ter sprake komt - en dat zou toch de basis moeten vormen voor een verbetering naar tolerantie.
Zoals ik al zei elders: die schoteltjes doen hun vernietigende werk door dagelijks hun portie jodenhaat en conspriary theories de lucht in te gooien. Houd je Luyendijk's stukken bij in NRC? Het wordt je koud om het hart. En dat gebeurt hier nu ook.

Wel raar dat een wethouder, die ondertussen wel van de hoed en de rand zou moeten weten, aan MIJ vraagt wat de oplossing is. Gooi een stoorzender langs die schotels, is mijn eerste idee. En monitor de haatpredikers.

Rob Oudkerk
14-06-03, 20:40
Raar? Dat is toch de essentie van democratie, de oplossingen uit de samenleving halen? Of zie jij meer in besturen vanuit een ivoren toren? Ik als politicus informeer me graag als ik beleid wil maken. Op diverse manieren. Nu neem ik hier een kijkje. En ik vraag je mee te denken. Is dat te veel gevraagd?

En dat er via schotels televisie binnenkomt waar we van schrikken is bekend. Maar wat is jouw oplossing? Schotels verbieden? Heb je wel eens op internet gekeken wat daar allemaal te lezen is? Het is onmogelijk en daarnaast onwenselijk om mensen af te sluiten van informatie. Wie denkt dat dat kan leeft in de jaren 50 met zijn gedachten.

Ik zou liever werken aan het optimaal scholen van de jeugd. Ze opleiden om kritisch in de samenleving te staan. Zodanig kritisch dat ze naar de televisie kunnen kijken zonder alles te geloven wat ze zien.

000NobelPrizes
14-06-03, 20:47
Geplaatst door Rob Oudkerk
Raar? Dat is toch de essentie van democratie, de oplossingen uit de samenleving halen? Of zie jij meer in besturen vanuit een ivoren toren? Ik als politicus informeer me graag als ik beleid wil maken. Op diverse manieren. Nu neem ik hier een kijkje. En ik vraag je mee te denken. Is dat te veel gevraagd?

En dat er via schotels televisie binnenkomt waar we van schrikken is bekend. Maar wat is jouw oplossing? Schotels verbieden? Heb je wel eens op internet gekeken wat daar allemaal te lezen is? Het is onmogelijk en daarnaast onwenselijk om mensen af te sluiten van informatie. Wie denkt dat dat kan leeft in de jaren 50 met zijn gedachten.

Ik zou liever werken aan het optimaal scholen van de jeugd. Ze opleiden om kritisch in de samenleving te staan. Zodanig kritisch dat ze naar de televisie kunnen kijken zonder alles te geloven wat ze zien.
Kritisch kunnen zijn, betekent ook kritisch naar jezelf kunnen kijken.
Begin dan maar met de vleespotten aan te breken, want de heftige antisemieten van nu zijn 2de, 3de generatie, zoals vandaag in Zaterdags Bijvoegsel te lezen was, en zelfkritiek is niet hun sterkste punt. Ik voorzie nog veel meer besparingen op cultuur, monumentenzorg en whatnot om die uiterst scheve verhouding met veel geld weer recht te kunnen breien. Als het je al gaat lukken, want op dit moment wordt het steeds erger omdat er veel te veel getolereerd wordt.

Al Sawt
14-06-03, 20:52
Geplaatst door Rob Oudkerk
Raar? Dat is toch de essentie van democratie, de oplossingen uit de samenleving halen? Of zie jij meer in besturen vanuit een ivoren toren? Ik als politicus informeer me graag als ik beleid wil maken. Op diverse manieren. Nu neem ik hier een kijkje. En ik vraag je mee te denken. Is dat te veel gevraagd?

En dat er via schotels televisie binnenkomt waar we van schrikken is bekend. Maar wat is jouw oplossing? Schotels verbieden? Heb je wel eens op internet gekeken wat daar allemaal te lezen is? Het is onmogelijk en daarnaast onwenselijk om mensen af te sluiten van informatie. Wie denkt dat dat kan leeft in de jaren 50 met zijn gedachten.

Ik zou liever werken aan het optimaal scholen van de jeugd. Ze opleiden om kritisch in de samenleving te staan. Zodanig kritisch dat ze naar de televisie kunnen kijken zonder alles te geloven wat ze zien. Rob Oudkerk, die jongeren die zich misdragen en hun haat op de Joden richten, heeft helaas een andere oorzaak dan zoals bevooroordeelt 151 beweert. De oorzaak ligt nl in het feit dat het dagelijks raak is in MO. En als je goed oplet dan zie je bij elke ophemeling van geweld in MO, `anti-semitisme toenemen.

De beste oplossing is, de Marokkaanse jongeren op school onderwijzen over de Joodse geschiedenis in Marokko.

000NobelPrizes
14-06-03, 20:57
Geplaatst door Al Sawt
Rob Oudkerk, die jongeren die zich misdragen en hun haat op de Joden richten, heeft helaas een andere oorzaak dan zoals bevooroordeelt 151 beweert. De oorzaak ligt nl in het feit dat het dagelijks raak is in MO. En als je goed oplet dan zie je bij elke ophemeling van geweld in MO, `anti-semitisme toenemen.

De beste oplossing is, de Marokkaanse jongeren op school onderwijzen over de Joodse geschiedenis in Marokko.

Nederland als vrijplaats voor het uitvechten van internationale conflicten? Hoe zie je dat?
Dan zouden hier de Ethiopiers ook maar met Erithreers op de vuist moeten. En kunnen die Marokkanen hun agressie eveneens richten op Russen en Joegoslaven, die zo hun eigen tactiek hebben om met moslims om te gaan? Of moeten de hier wonende Sahrawi ook maar even Marokkanen gaan meppen vanwege hun bezetting van de Westelijke Sahara? Nou ja, noem maar op.

lennart
14-06-03, 20:59
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Nederland als vrijplaats voor het uitvechten van internationale conflicten? Hoe zie je dat?
Dan zouden hier de Ethiopiers ook maar met Erithreers op de vuist moeten. En kunnen die Marokkanen hun agressie eveneens richten op Russen en Joegoslaven, die zo hun eigen tactiek hebben om met moslims om te gaan? Of moeten de hier wonende Sahrawi ook maar even Marokkanen gaan meppen vanwege hun bezetting van de Westelijke Sahara? Nou ja, noem maar op.

Joh, ga eens naar een gezellig Turks-Koerds feest...

Rob Oudkerk
14-06-03, 21:00
Al Sawt, ik denk zeker dat je gelijk hebt dat de situatie in het midden oosten er alles mee te maken heeft, maar dat mag natuurlijk nooit een excuus zijn voor wangedrag of het lastigvallen van joodse mensen in Nederland. Net als de moslims zich terecht beklagen na 11 september en de verharding ten opzichte van hen, geldt dat ook voor de joden. Maar je hebt een goed punt te pakken met de Marokkaanse geschiedenis, dat ga ik zeker onthouden. De reactie van de Marokkaanse koning op de oproep van Hitler om aan te geven hoeveel joden Marokko in de orlog huisvestte, vind ik nog altijd zeer indrukwekkend. 'Hier wonen geen joden, hier wonen slechts Marokkanen'. Prachtig.

000NobelPrizes
14-06-03, 21:05
Geplaatst door Rob Oudkerk
Al Sawt, ik denk zeker dat je gelijk hebt dat de situatie in het midden oosten er alles mee te maken heeft, maar dat mag natuurlijk nooit een excuus zijn voor wangedrag of het lastigvallen van joodse mensen in Nederland. Net als de moslims zich terecht beklagen na 11 september en de verharding ten opzichte van hen, geldt dat ook voor de joden. Maar je hebt een goed punt te pakken met de Marokkaanse geschiedenis, dat ga ik zeker onthouden. De reactie van de Marokkaanse koning op de oproep van Hitler om aan te geven hoeveel joden Marokko in de orlog huisvestte, vind ik nog altijd zeer indrukwekkend. 'Hier wonen geen joden, hier wonen slechts Marokkanen'. Prachtig.
Prachtig. Laat die koning dan de Marokkanen in Nederland ook 's toespreken dat ze onze joden 's met rust moeten laten.

Is,
14-06-03, 21:07
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Prachtig. Laat die koning dan de Marokkanen in Nederland ook 's toespreken dat ze onze joden 's met rust moeten laten.

Onze?!

Rob Oudkerk
14-06-03, 21:08
De man in kwestie is helaas al een poosje dood. Hij komt al bijna terug.

000NobelPrizes
14-06-03, 21:10
Geplaatst door Is,
Onze?!

Alweer zo'n draaikontantwoord.

Je wilt er niet op ingaan, en je voelt je niet angesproken. Best - ik discussieer liever met iemand die onderkent dat er toenemend antisemitisme bestaat onder Marokkanen.

000NobelPrizes
14-06-03, 21:12
Geplaatst door Rob Oudkerk
De man in kwestie is helaas al een poosje dood. Hij komt al bijna terug.
Weet ik. Maar wie gaat er hier wel iets doen aan dit antisemitisme, jij soms?

Is,
14-06-03, 21:12
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Alweer zo'n draaikontantwoord.

Je wilt er niet op ingaan, en je voelt je niet angesproken. Best - ik discussieer liever met iemand die onderkent dat er toenemend antisemitisme bestaat onder Marokkanen.


Sinds wanneer zijn de Joden `n bezit,
Bepaalde joden zijn meer onderdrukkers,
Maar ik vraag alleen wat je bedoelt met Onze,

Als er iemand nu draait, bent u het wel..:)

000NobelPrizes
14-06-03, 21:14
Geplaatst door Is,
Sinds wanneer zijn de Joden `n bezit,
Bepaalde joden zijn meer onderdrukkers,
Maar ik vraag alleen wat je bedoelt met Onze,

Als er iemand nu draait, bent u het wel..:)

Ik draai niet: ik kom de hele tijd tot de kern: "Er bestaat toenemend antisemitisme onder Marokkanen."
Als je er liever niet op ingaat, doe dat dan niet - zoals ik al eerder zei, ik sla liever de handen ineen met iemand die het probleem onderkent en er wel iets aan wil doen.

lennart
14-06-03, 21:18
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ik draai niet: ik kom de hele tijd tot de kern: "Er bestaat toenemend antisemitisme onder Marokkanen."
Als je er liever niet op ingaat, doe dat dan niet - zoals ik al eerder zei, ik sla liever de handen ineen met iemand die het probleem onderkent en er wel iets aan wil doen.

Er is sprake van explosieve groei van Antisemitisme in Wit-Rusland :rolleyes:

Is,
14-06-03, 21:20
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ik draai niet: ik kom de hele tijd tot de kern: "Er bestaat toenemend antisemitisme onder Marokkanen."
Als je er liever niet op ingaat, doe dat dan niet - zoals ik al eerder zei, ik sla liever de handen ineen met iemand die het probleem onderkent en er wel iets aan wil doen.

Er bestaat Groeiend antisemitisme onder Marokkanen aldus het CiDi,
`n Objectievere bron is er niet.

Laten we zeggen dat het MDI daar ook in meegaat,
dan is het meestal zgn Anti-Zionisme op het internet,
wat door de Arme jood als Anti-semitisme gezien wordt.

En daarbij meestal ook vergeet dat Moslims ook Semieten zijn,
Maar oke, dat Argument schijn je ook niet meer te mogen gebruiken,
Adolf bedankt.

Trouwens, met wie wil jij de handen ineenslaan, jij valt iedereen eropaan, `kheb geen zin om te praten over `n probleem waar `n ander mij over aanvalt.

Genoeg gedraaikont, Wanneer ben jij voor het laatst gemolesteerd op straat, en waarom zitten je vingers er nogaan, `kbedoel als ik je zou molesteren zou ik je vingers erafhakken, geen getik meer.

000NobelPrizes
14-06-03, 21:25
Geplaatst door Is,
Er bestaat Groeiend antisemitisme onder Marokkanen aldus het CiDi,
`n Objectievere bron is er niet.

Laten we zeggen dat het MDI daar ook in meegaat,
dan is het meestal zgn Anti-Zionisme op het internet,
wat door de Arme jood als Anti-semitisme gezien wordt.

En daarbij meestal ook vergeet dat Moslims ook Semieten zijn,
Maar oke, dat Argument schijn je ook niet meer te mogen gebruiken,
Adolf bedankt.

Trouwens, met wie wil jij de handen ineenslaan, jij valt iedereen eropaan, `kheb geen zin om te praten over `n probleem waar `n ander mij over aanvalt.

Genoeg gedraaikont, Wanneer ben jij voor het laatst gemolesteerd op straat, en waarom zitten je vingers er nogaan, `kbedoel als ik je zou molesteren zou ik je vingers erafhakken, geen getik meer.

Eh... nee. Artikelen over het toenemend antisemitisme kun je lezen in Trouw, NRC, Volkskrant, Telegraaf. HP/De Tijd, Elsevier, Parool, vele tv- en radioprogramma's, et cetera. Heb je ze allemaal gemist?
En please, zeg niet dat alle media door de joden worden gecontroleerd, want daarmee sla je een modderfiguur.

lennart
14-06-03, 21:27
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Eh... nee. Artikelen over het toenemend antisemitisme kun je lezen in Trouw, NRC, Volkskrant, Telegraaf. HP/De Tijd, Elsevier, Parool, vele tv- en radioprogramma's, et cetera. Heb je ze allemaal gemist?
En please, zeg niet dat alle media door de joden worden gecontroleerd, want daarmee sla je een modderfiguur.

Zoals ik al eerder zei... Moslims moeten gewoon een eigen CIDI style buro opzetten en alles gaan registreren.. Dan komen de zaken weer in de juiste verhoudingen.

En dan zet ik wel het Centrum Informatie en Documentatie Lennart op... Tis bijna niet te tellen hoevaak Lennarts worden gediscrimineerd :(

000NobelPrizes
14-06-03, 21:27
En Is, voor jouw info: in Vanity Fair afgelopen maand stond een artikel over het stuitende antisemitisme van Algerijnen in Frankrijk: daar is het nog erger dan hier.

Waarom ga je je er niet 's in verdiepen, in plaats van het onder de mat te schuiven met een prutargument als : "Oh, da's CIDI, geloof ze niet".

Is,
14-06-03, 21:29
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Eh... nee. Artikelen over het toenemend antisemitisme kun je lezen in Trouw, NRC, Volkskrant, Telegraaf. HP/De Tijd, Elsevier, Parool, vele tv- en radioprogramma's, et cetera. Heb je ze allemaal gemist?
En please, zeg niet dat alle media door de joden worden gecontroleerd, want daarmee sla je een modderfiguur.

Nee, `kzal het niet roepen,
`t Is algemeen bekend.

Ik lees artikelen, en kom op vrij veel plekken,
en ken naar mijn idee, veel Joden,
En meer Niet-moslims dan Moslims.

En op enkele na, vind ik alleen op MarocNL(en de media:rolleyes: ) zeikende Joden (of zgn. Sympathisanten) die klagen over het toenemende antisemitisme.

Alhoewel, Als ik roep wel eens dat Israel wat mij betreft opgedoekt mag worden, word ik ook als anti-semiet bestempeld, tjah daarop is het altijd `n passende reactie verzinnen.

Is,
14-06-03, 21:30
Geplaatst door 151 NobelPrizes
En Is, voor jouw info: in Vanity Fair afgelopen maand stond een artikel over het stuitende antisemitisme van Algerijnen in Frankrijk: daar is het nog erger dan hier.

Waarom ga je je er niet 's in verdiepen, in plaats van het onder de mat te schuiven met een prutargument als : "Oh, da's CIDI, geloof ze niet".


In Wit-Rusland ook(Zie lennart`s post), maar dat zijn weer geen Arabieren.
Ik begin `n patroon te zien in je reacties.

000NobelPrizes
14-06-03, 21:32
Geplaatst door Is,
In Wit-Rusland ook(Zie lennart`s post), maar dat zijn weer geen Arabieren.
Ik begin `n patroon te zien in je reacties.

Goed punt. Marokkanen molesteren joden vanwege het MO-conflict en ze komen op voor hun 'broeders'. Waarom laten dezelfde Marokkanen dan de Joegoslaven en Russen ongemoeid? Die hebben van alles uitgehaald met jullie moslimbroeders.

Zouden die Marokkanen misschien te laf zijn om hier de Russen en Joego's op straat uit te schelden of te meppen? Hm?

Is,
14-06-03, 21:36
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Goed punt. Marokkanen molesteren joden vanwege het MO-conflict en ze komen op voor hun 'broeders'. Waarom laten dezelfde Marokkanen dan de Joegoslaven en Russen ongemoeid? Die hebben van alles uitgehaald met jullie moslimbroeders.

Zouden die Marokkanen misschien te laf zijn om hier de Russen en Joego's op straat uit te schelden of te meppen? Hm?

Inderdaad `n goed punt.

Heb je wat tegen Moslims omdat de Palestijnse verzetsstrijders moslim zijn?Omdat `n Palestijn zich opgeblazen heeft in `n Bus waar familie of vrienden in zaten?
`n Bevriend iemand die in het Israelische leger z`n eind gevonden heeft aan de hand van `n Palestijnse strijder?

Is het daarom dat je zo gefocust bent op `t groeiend Anti-semitisme in NL, en dat je uitdrukkelijk de nadruk legt op `t Anti-semitisme(zionisme, tis maar hoe je het bekijkt) dat afkomt van 'Marokkaanse' Jongeren?!

000NobelPrizes
14-06-03, 21:40
Geplaatst door Is,
Inderdaad `n goed punt.

Heb je wat tegen Moslims omdat de Palestijnse verzetsstrijders moslim zijn?Omdat `n Palestijn zich opgeblazen heeft in `n Bus waar familie of vrienden in zaten?
`n Bevriend iemand die in het Israelische leger z`n eind gevonden heeft aan de hand van `n Palestijnse strijder?

Is het daarom dat je zo gefocust bent op `t groeiend Anti-semitisme in NL, en dat je uitdrukkelijk de nadruk legt op `t Anti-semitisme(zionisme, tis maar hoe je het bekijkt) dat afkomt van 'Marokkaanse' Jongeren?!

Ik walg gewoon van het fenomeen antisemitisme an sich.

En ik zit hier op maroc.nl, niet op de site van neonazis die alles wat niet arisch is vervloeken. Dus hier heb ik het over Marokkaanse antisemieten.

Orakel
14-06-03, 21:45
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Nee, maar het aantal antisemitische incidenten dankzij jongeren van Noord-Afrikaanse afkomst, zoals dat zo netjes heet, is wel schrikbarend gestegen.
Wat ga je eraan doen, Rob, behalve praten-praten-praten en nog 's 100 miljoen euro investeren om ontspoorde jongeren fatsoen bij te brengen?

Hun ouders zijn er blijkbaar niet toe in staat.



Wat ben jij af en toe toch een muts. "Hun ouders zijn er blijkbaar niet toe in staat"....

Doe es wat aan die vrees en dat gevoel van onmacht van je, in plaats van anderen daar de dupe van te laten worden.

Is,
14-06-03, 21:45
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ik walg gewoon van het fenomeen antisemitisme an sich.

En ik zit hier op maroc.nl, niet op de site van neonazis die alles wat niet arisch is vervloeken. Dus hier heb ik het over Marokkaanse antisemieten.

`t Ondwerp Marokkanen is niet iets exclusiefs voor deze site.
Anders waren de personen dat ook wel geweest en zou je aanwezigheid niet op prijs gesteld worden.

Alhoewel, laat me over dat laatste ff nadenken.

Jij walgt van Anti-semitisme,
Ik walg van Onrecht.

Daarom praat ik Over het zogenaamde gemolesteer in Algemene zin,
en probeer jij telkens de Nadruk te leggen op Joden en Marokkaanse Schuldigen.

Tunnelvisie.

000NobelPrizes
14-06-03, 21:47
Geplaatst door Is,
`t Ondwerp Marokkanen is niet iets exclusiefs voor deze site.
Anders waren de personen dat ook wel geweest en zou je aanwezigheid niet op prijs gesteld worden.

Alhoewel, laat me over dat laatste ff nadenken.

Jij walgt van Anti-semitisme,
Ik walg van Onrecht.

Daarom praat ik Over het zogenaamde gemolesteer in Algemene zin,
en probeer jij telkens de Nadruk te leggen op Joden en Marokkaanse Schuldigen.

Tunnelvisie.

Ik zal de zaken voor je omdraaien. Hoe zou jij reageren als de christenen hier de moslims gingen molesteren vanwege hun wangedrag in Indonesie, Irak, Nigeria, Pakistan, etc etc?

Is,
14-06-03, 21:53
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ik zal de zaken voor je omdraaien. Hoe zou jij reageren als de christenen hier de moslims gingen molesteren vanwege hun wangedrag in Indonesie, Irak, Nigeria, Pakistan, etc etc?

In Nederland?
Christenen?!

De EO in opstand bedoel je.
Ik ben verder wel in voor `n robbertje.

Ik heb eerder gezegd, dat ik tegen geweld ben.
Bij Geweld hoort `n straf, `n zware straf.
Ongeacht afkomst,geaardheid, motieven of wat dan ook.
Ik val in herhaling.

lennart
14-06-03, 22:00
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Goed punt. Marokkanen molesteren joden vanwege het MO-conflict en ze komen op voor hun 'broeders'. Waarom laten dezelfde Marokkanen dan de Joegoslaven en Russen ongemoeid? Die hebben van alles uitgehaald met jullie moslimbroeders.

Zouden die Marokkanen misschien te laf zijn om hier de Russen en Joego's op straat uit te schelden of te meppen? Hm?

Je moest eens weten wat ik allemaal zeg op het russische forum waar ik ook prik :D
Daar zijn ze overigens stukken minder gevoelig :p

Rob Oudkerk
14-06-03, 22:15
Nobelprices stelde al voor om sateliettelevisie te verbieden om antisemitisme te bestijden. Dat lijkt me geen goede oplossing, het getuigt van weinig visie. Ik ben voorstander van een hardere handhaving van de anti discriminatiewetgeving. Vaak is het nu zo dat de politie niet goed weet wat ze aanmoet met aangiftes van discriminatie. Wat vooral belangrijk is is goed inzicht. Het is dus van wezenlijk belang dat meer mensen het melden als ze zich gediscrimineerd voelen. Daar zijn allerhande meldpunten voor. Vervolgens moet het stadsbestuur voor zaken waar duidelijke patronen in te ontdekken valt (bepaalde buurten waar veel incidenten zijn, scholen, maar ook discotheken die allochtonen weigeren en werkgevers die discrimineren) een gerichte aanpak inzetten. Die aanpak kan van alles zijn, van straatsurveillance tot het sluiten van horecagelegenheden (in het uiterste geval). Rotte speling van het lot is dat discriminatie altijd verergerd op het moment dat het economisch slecht gaat. Juist nu het nodig is om flink te investeren in bewustwording, en een gerichte bestrijding van discriminatie moet er bezuinigd worden. Dit kabinet bijvoorbeeld lijkt weinig over te hebben voor het aanpakken van jeugdwerkloosheid en schooluitval. Terwijl de ellende juist daar begint. In Amsterdam willen we dat anders aanpakken, we proberen de pijn eerlijker te verdelen. Maar ook hier moet bezuinigd worden, of we het nou leuk vinden of niet.

an3sdej
14-06-03, 23:49
WETHOUDER ROB,

Ik hoop dat je wat vaker op diverse Marokkaanse forae aanwezig bent, dan kun je (U) zelf aanschouwen welk gedrocht onze tolerantie van de jaren '70 en '80 teweeggebracht heeft.

Degenen die vaak het hardst klagen over dicriminatie in Nederland door Nederlanders, discrimineren zelf het hardst. Niet met scheldwoorden allen, maar erger met zeer fascistische uitlatingen. Ik hoop dat de overheden deze figuren achterhaalt, want het is tuig! En dat allemaal in naam van Allah/God.

Al Sawt
15-06-03, 00:03
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ik draai niet: ik kom de hele tijd tot de kern: "Er bestaat toenemend antisemitisme onder Marokkanen."
Als je er liever niet op ingaat, doe dat dan niet - zoals ik al eerder zei, ik sla liever de handen ineen met iemand die het probleem onderkent en er wel iets aan wil doen.
Waar maak jij je druk over?
Inderdaad is er sprake van geweld tegen Joden. Maar die geweld is niet ideologisch getint en heeft alleen te maken met massa-hysterie, met pieken en dalen.



Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ik zal de zaken voor je omdraaien. Hoe zou jij reageren als de christenen hier de moslims gingen molesteren vanwege hun wangedrag in Indonesie, Irak, Nigeria, Pakistan, etc etc?
Zeg eens 11-Sept!


Ik ben het met je eens Oudkerk dat fysiek en verbaal geweld tegen wie dan ook uit den boze is.

an3sdej
15-06-03, 00:06
Maar die geweld is niet ideologisch getint en heeft alleen te maken met massa-hysterie, met pieken en dalen. Gaan we weer. Bagatelliseren en ontkennen, steeds hetzelfde patroon!

Al Sawt
15-06-03, 00:06
Geplaatst door an3sdej
WETHOUDER ROB,

Ik hoop dat je wat vaker op diverse Marokkaanse forae aanwezig bent, dan kun je (U) zelf aanschouwen welk gedrocht onze tolerantie van de jaren '70 en '80 teweeggebracht heeft.

Degenen die vaak het hardst klagen over dicriminatie in Nederland door Nederlanders, discrimineren zelf het hardst. Niet met scheldwoorden allen, maar erger met zeer fascistische uitlatingen. Ik hoop dat de overheden deze figuren achterhaalt, want het is tuig! En dat allemaal in naam van Allah/God. Andries, zondig ik ook aan discriminatie?

Al Sawt
15-06-03, 00:07
Geplaatst door an3sdej
Gaan we weer. Bagatelliseren en ontkennen, steeds hetzelfde patroon! Ontkennen is hij die feiten aandikt en hysterisch van leer trekt.

an3sdej
15-06-03, 00:10
Ik hou me verre van hysterie, maar probeer wel in te schatten waar de realiteit ligt, en hoe met realiteiten omgegaan wordt.

Is,
15-06-03, 09:34
Geplaatst door mika
Je hebt alleen nagedacht via jouw tunnelvisie want jij zet onrecht (exclusief dat van Palestijnen doorgaans, de rest van de wereld interesseert je geen moer) tegenover het Anti-semitisme van jonge Marokkanen.
Dus m.a.w. we moeten jouw praatjes over het goedpraten van
racistisch Marokkaans gedrag t.o.v. Nederlandse burgers begrijpen
omdat er toevallig in Israel onrecht bestaat.
Onacceptabel natuurlijk en dat blijven we zeggen, als zou het alleen
maar zijn om onze Joodse burgers te laten zien dat we hebben geleerd
van de jaren '30
mika

ik weet niet welke posts jij gelezen hebt, maar je zou ze es moeten lezen.

Ik heb (meerdere) Malen gezegd, dat als iemand `n ander molesteert,
hij `n passende en strenge straf verdient, ik beperk me niet tot Marokkaan die `n jood molesteert, of `n Joegoslaaf die `n Turk neerschiet.

De motieven deren me niet,maar ik krijg steeds meer `t gevoel dat ik gelijk heb, als ik gezanik moet gaan lezen over de Jaren dertig.
Verder kan je schreeuwen wat je wilt op verschillende fora, maar de straffen zullen van bovenaf aangescherpt moeten worden.

Niet vanaf `n forum waar je alleen maar dingen roept, en waarop vervolgens `n kindje reageert met scheve reacties.
Alhoewel die scheve reacties mooi zijn, daardoor voel je je alleen gesterkt.

Is,
15-06-03, 09:46
Je klinkt heel revolutionair en romantisch en bij Islamitische meisjes zal het wellicht enige indruk maken, maar op weldenkende mensen komt het nogal macaber over als je de definitie van verzetsstrijder zover weet te verkrachten dat je het opblazen van een bus als een verdienste
ziet. Afgezien van het niet onbelangrijke feit dat de meerderheid van de Palestijnen de zelfmoordaanslagen van Hamas en consorten afwijst, zou
een Palestijnse verzetsdaad tegen soldaten gericht moeten zijn en desnoods tegen kolonisten in illegale nederzettingen.
Jonge Joodse kinderen vermoorden is geen heldendaad en denk nooit
dat zo'n misdaad het vermeende onrecht kan compenseren, het dwingt
Israel alleen maar in de rol die zij nooit heeft gewild.

Als `n mens gefrustreerd raakt, doet ie rare dingen,
`n kat in het nauw zeg maar, die komt niet vanzelf in het nauw,
daar gaan dingen aan vooraf.

Een aanslag op `n bus zegt mij niets meer of minder dan `n aanslag op Millitairen. `n raket die van `n Israelische raket afgeschoten wordt, maakt ook geen verschil tussen zogenaamde Terroristen en kleine meisjes die op straat rondlopen.

De Chauffeurs van de Bulldozers voelen zich ook niet bepaald misselijk als ze huizen van mensen overhoop halen, dat soort acties Drijft de palestijn tot Wanhoop.

Actie - Reactie. (waarop weer `n Actie volgt).
Vind aan de andere kant dat die 'vete' daar opgelost/uitgesproken/uitgevochten dient te worden.

En niet hier,


Het is geen nieuws dat Arabieren ook semieten zijn maar je draait om het probleem heen, Marokkaans geweld tegen Joden en als je dat
probeert te bagatelliseren dan weet erg weinig van je eigen gemeenschap. Maar een eigen bekentenis is misschien wel het meest
overtuigend:

(zie maroc. nl thread 'huwelijksmigratie moet aan banden')

"heb je nooit gehoord van die marokkaanse hagenees, die met 11 sept.
rond 15:30 juigend door het leidse plein rende en "' vieze joden''
schreeuwde ,een kwartier lang?juistem ,moi !in veronderstelling dat er duizenden joden waren gesneuveld,wat toen werd omgeroepen.helaas waren het er maar weinig.
ik heb 1,5 jaar lang,aan het leidse plein gewerkt,heb alles gezien ,ook je zogenaamde joodse clubjes.ooo..ooo hou maar beter je mond dicht ,over joden in amsterdam ,echt waar ..om te lachen..ik kan je wel 20 voorbeeldjes opnoemen over mijn aanvaringen met joden ,in bijv. oud zuid....ssssssttt"
(el badr)

"wat oud zuid betreft ..is het feit dat ik joden aansprak,met van die lelijke sliertjes aan een hoofd ,het uitliep op een woorde wisseling uiteraard (moet tuurlijk wel de vooroordelen bevestigen)
heb er een flink aantal letsel toegebracht ..als we palestina niet inmogen
doen we het hier..."
(el badr)

Is wel leuk om te zien wat je aanhaalt.
Heb je andere posts gelezen van persoon in kwestie,
Die duiden niet echt op `n aanwezige intelligentie.
Meer stoer gedrag op `n Forum waar hij lekker anoniem blijven kan.

Dit soort zaken krijg ik meestal voorgeschoteld hier.
Posts van anderen die in `n opwelling geschreven zijn, en meestal met het verstand op nul.

Kennelijk kicken bepaalde mensen er op om anderen alsmaar van struisvogelpolitiek te beschuldigen.

Er worden inderdaad joden gemolesteerd, maar daartegen over plaats ik ook andere gewelddelicten, en heb ik iets van pak dit soort criminaliteit hard aan.

Ongeacht motieven, of afkomst van personen in kwestie.

lennart
15-06-03, 10:20
En Lennart, wat is het toch voorspelbaar hoe jij zo'n opmerking over anti-semitisme in Wit Rusland plaatst.

Zucht.........................

Hoeveel mensen van Noord-Afrikaanse afkomst wonen er in Wit Rusland denk jij? Hoeveel arabische zenders ontvangen mensen in Wit Rusland denk jij? Zou het wellicht kunnen dat het groeiende anti-semitisme helemaal niets te maken heeft met de redenen die 151 aangeeft...

Als je wilt weten waarom ik denk dat het is:
De aanval op Iraq in combinatie met de voortdurende bezetting van Palestina.
AIPAC bijvoorbeeld schreeuwde het van de daken dat de VS Iraq moest gaan aanvallen.

lennart
15-06-03, 12:45
Geplaatst door mika
Inderdaad zucht..... waarom begin jij uberhaubt met wit Rusland.
jij wil nu een discussie gaan voeren waarom anti-semitisme uberhaubt begint of aanwezig is?
En wat bedoel je met dat het groeiend anti-semitisme ook zonder Noord Afrikanen en Arabische zenders kan gedijen in Rusland, dat gaf ik toch al aan omdat er altijd al anti-semieten zijn geweest in Rusland en overal elders op de wereld. Wil jij Rusland gebruiken als een soort referentiepunt ??? ...... kortom WAT IS JE PUNT?????

mika

Dat AntiSemitisme helemaal niets te maken heeft met afkomst of met arabische sateliettelevisie. Dat is mijn PUNT!!!!

337 gevallen... moet daarom nou de media een paar dagen op z'n kop staan? Daarom zeg ik ook: Moslims moeten gewoon een eigen buro opzetten en dan zal je zien dat er veel meer dan 337 gevallen van anti-islamisme naar boven komen. Hoevaak worden buitenlanders bijvoorbeeld wel niet cafes/bars/discotheken binnengelaten? Het CIDI zou moord en brand schreeuwen als zoiets met Joden zou gebeuren.

Rob Oudkerk
15-06-03, 13:05
Mika:

Je doet wat denigrerend over melden, maar waarom is dat eigenlijk? Om gericht discriminatie te kunnen bestrijden (hard en effectief, deze woorden zet ik er dan voor de duidelijkheid maar even bij) moet je toch eerst goed weten waar je over spreekt? En ben je het dan niet met me eens dat de gemeente meer aandacht zou moeten besteden aan buurten waar veel meldingen vandaan komen, dan aan buurten waar weinig wordt gemeld?

Verder, of het zo is dat discriminatie van joden van een andere aard is dan discriminatie van marokkaanse jongeren bij discotheken is voor het bestrijden ervan niet zo wezenlijk interessant. Wellicht moeten beide vormen op andere wijze worden bestreden, maar dat ze beide laakbaar zijn en het bestrijden waard lijkt me evident. Ik begrijp op mijn beurt dus de differentiatie die jij aanlegt niet.

En bezuinigingen lijkt een slecht excuus om niks te doen. Het stadsbestuur zal dan ook niet niks doen. Maar wat zo jammer is: nu we de stadswachten terug in de bijstand moeten laten vloeien kunnen we ze niet meer in Amsterdam Zuid inzetten om een oogje in het zeil te houden. En dat is een feit waar we met z'n allen niet omheen kunnen.

In Rotterdam wordt doortastend gewerkt aan het terugdringen van ciminaliteit, berichten over discriminatiebestrijding in het Rotterdamse heb ik de laatste tijd niet mogen lezen, misschien heb ik het gemist en kun je me aan info helpen. In Amsterdam dalen de criminaliteitscijfers al wat langer, maar in bepaalde wijken is het hardnekkig. Wat dat betreft kom ik wederom terug op de bestrijding van schooluitval en jeugdwerkloosheid, daar valt of staat het succesvolle beleid in die wijken mee, daar ben ik van overtuigd. Repressie is prima en moet zeker beter, maar preventie blijft nodig.

Raffi
15-06-03, 13:40
Geplaatst door Al Sawt

De beste oplossing is, de Marokkaanse jongeren op school onderwijzen over de Joodse geschiedenis in Marokko.

Niet slecht idee...

Zelf heb ik (tot nu toe) geen last van marokaanse jongeren gehad, maar een israelische vriend van mij wel, (hij is van iraakse afkomst) en kreeg klappen van een stelletje marocanen die niet alleen met meer waren maar ook een kop groter dan hem....

Tegenwoordig kun je als israelier beter in marocco op vakantie gaan dan in europa...

Geweld in MO is volgens mij niet echt de oorzaak maar meer een uitlaatklep veroorzaakt door de frustrastie van marocaanse jongeren in europa door autochtone europeanen veroorzaakt.

Orakel
16-06-03, 20:52
Geplaatst door mika
Je klinkt heel revolutionair en romantisch en bij Islamitische meisjes zal het wellicht enige indruk maken, maar op weldenkende mensen komt het nogal macaber over

:mad:




Afgezien van het niet onbelangrijke feit dat de meerderheid van de Palestijnen de zelfmoordaanslagen van Hamas en consorten afwijst, zou
een Palestijnse verzetsdaad tegen soldaten gericht moeten zijn en desnoods tegen kolonisten in illegale nederzettingen.
Jonge Joodse kinderen vermoorden is geen heldendaad en denk nooit
dat zo'n misdaad het vermeende onrecht kan compenseren, het dwingt
Israel alleen maar in de rol die zij nooit heeft gewild.

Helemaal mee eens, behalve met de opmerking "de rol die zij nooit gewild heeft".



Maar een eigen bekentenis is misschien wel het meest
overtuigend:

(zie maroc. nl thread 'huwelijksmigratie moet aan banden')

"heb je nooit gehoord van die marokkaanse hagenees, die met 11 sept.
rond 15:30 juigend door het leidse plein rende en "' vieze joden''
schreeuwde ,een kwartier lang?juistem ,moi !in veronderstelling dat er duizenden joden waren gesneuveld,wat toen werd omgeroepen.helaas waren het er maar weinig.
ik heb 1,5 jaar lang,aan het leidse plein gewerkt,heb alles gezien ,ook je zogenaamde joodse clubjes.ooo..ooo hou maar beter je mond dicht ,over joden in amsterdam ,echt waar ..om te lachen..ik kan je wel 20 voorbeeldjes opnoemen over mijn aanvaringen met joden ,in bijv. oud zuid....ssssssttt"
(el badr)

"wat oud zuid betreft ..is het feit dat ik joden aansprak,met van die lelijke sliertjes aan een hoofd ,het uitliep op een woorde wisseling uiteraard (moet tuurlijk wel de vooroordelen bevestigen)
heb er een flink aantal letsel toegebracht ..als we palestina niet inmogen
doen we het hier..."
(el badr)

Ik dacht dat jij met jouw intellect het bovenstaande wel op de juiste waarde zou weten in te schatten.

sil
16-06-03, 21:45
Geplaatst door mika
Mijnheer Oudkerk, ik doe niet denigrerend over het fenomeen melden
(mijn referentie aan de CIDI-rapportages geeft dat aan) alleen zette ik
een cynische toon omdat er al zoveel bekend is maar er zo weinig
mee gebeurd. Uw terechtwijzing over dat ik eerst goed zou moeten weten waarover ik praat, zal ik ter harte nemen maar in alle bescheiden-
heid neem ik wel de vrijheid om mij een oordeel te vormen op basis van de dingen die ik om mij heen zie gebeuren.
Ik ben bijvoorbeeld erg benieuwd wat de Gemeente Amsterdam gaat doen aan problemen die elke burger heeft kunnen waarnemen.
- Het sluiten van zwembaden vanwege aanhoudende incidenten.
- De discriminatie van Joodse kinderen rond scholen.
- De discriminatie van Joodse burgers rond religieuze centra.
- De discriminatie van Joden in het algemeen in de hele stad Amsterdam
Ter illustratie een selecte bloemlezing uit de CIDI-rapportage

1 juli 2002
Melding bij CIDI en ADB Amsterdam: Het Joods verzorgingshuis in Osdorp ondervindt al jaren last van, volgens de politie, jongeren van Noord-Afrikaanse afkomst. De politie duidt het als extreem baldadig gedrag. Het betreft bekladdingen en het gooien van stenen. Op deze dag wordt er brand gesticht.

10 oktober 2002 - Melding bij CIDI: Een als Jood herkenbare man staat voor een rood stoplicht bij de RAI in Amsterdam. Naast hem staat een andere auto met daarin een vrouw met een hoofddoek. Zij maakt een gebaar naar hem met haar hand langs haar hals. Melder is zeer geschokt. Hij zegt regelmatig te worden uitgescholden.

18 november 2002- Melding bij CIDI: Een Joodse vrouw, woonachtig in de Amsterdamse Rivierenbuurt, meldt in haar buurt regelmatig te worden uitgescholden. Ze wordt nageroepen dat Joden hadden moeten worden vergast en "shit-Joden". Tevens is ze een keer klem gereden met haar auto. Zij geeft aan dat de daders altijd van Noord-Afrikaanse afkomst zijn. Het gezin is als orthodox-Joods herkenbaar. Ze wil er alleen een melding van maken. Ze wil geen aangifte doen. Het gezin vertrekt binnenkort onder andere vanwege het aanhoudende antisemitisme naar Israel.

Gehele jaar 2002- Media: Een als Jood herkenbare man, die niet in Amsterdam woont, zegt regelmatig, doch niet dagelijks te worden uitgescholden voor "Jehoed" en "Kankerjood". Dat komt veel voor op stations. Toen hij in 2002 werd uitgescholden door kinderen van een kleuterschool, is hij de school binnengegaan. Na een gesprek met de kleuterleidster was er sprake van begrip. De scheldpartijen, zegt hij, ondervindt hij vrijwel altijd van jongeren van Arabische afkomst. Hij voegt daaraan toe dat er in vergelijking met twee jaar geleden sprake zou zijn van een behoorlijke stijging.

Januari-april 2002- Melding bij CIDI: Bezoekers van de Liberaal Joodse Gemeente Amsterdam, waaronder kinderen die naar Joodse les gaan, worden regelmatig geconfronteerd met een eenzelfde groepje jongeren van Arabische afkomst, die bezoekers van het gebouw uitschelden en leuzen toeroepen, zoals "Kankerjoden" en "Hamas, hamas, Joden aan het gas".

En natuurlijk het meest recente voorbeeld tijdens de dodenherdenking:

4 mei 2003- Media: De dodenherdenking in Amsterdam wordt ten minste op vijf plaatsen verstoord. In de Baarsjes te Amsterdam schreeuwt een groep jongeren van Noord-Afrikaanse afkomst zo'n twintig maal tijdens de twee minuten stilte: "Joden moeten we doden". Op het Sierplein in Slotervaart/Overtoomse Veld voetballen jongeren van Noord-Afrikaanse afkomst met de kransen. Bij het homomonument wordt geclaxonneerd. In Zeeburg gooit een negenjarige jongen eieren naar de Marokkaans-Nederlandse rapper Raymzter, die door het 4-5 Mei Comité was uitgenodigd om de allochtone jeugd bij de herdenking te betrekken. De Marokkaanse Raad deelt er pamfletten uit over Palestina. Een allochtone buurtbewoner neemt de Palestijnse vlag mee, als statement tegen Israel.

Dit zijn toch hele specifieke voorbeelden allemaal en het lijkt mij duidelijk dat er op bepaalde scholen en in bepaalde buurten een veel strenger beleid gevoerd zou moeten worden. Hoe dat moet gebeuren kan u zelf het beste invullen, daarvoor bent u tenslotte ingehuurd door
de kiezers. Het zou de stad Amsterdam in elk geval sieren als het haar Joods-historische fundament beter zou verdedigen en respecteren door te voorkomen dat Joodse burgers letterlijk worden weggepest uit buurten en dat de jaarlijkse dodenherdenking als onderdeel van onze Hollandse cultuur in ere wordt gehouden. Mag ik u daarop afrekenen
mijnheer Oudkerk?



U zegt iets opmerkelijks: of het zo is dat discriminatie van joden van een andere aard is dan discriminatie van marokkaanse jongeren bij discotheken is voor het bestrijden ervan niet zo wezenlijk interessant Dit verbaasd me ten zeerste, want het lijkt mij dat de discriminatie
op basis van iemands ras en de vele fysieke bedreigingen en bedreigingen met geweld van een heel ander gehalte zijn als dat een
jongen van Noord Afrikaanse afkomst wordt weggestuurd bij een discotheek. Ik kan mij nog wel herinneren dat ik 25 jaar geleden weleens geweigerd ben bij een discotheek omdat er een aantal donker
getinte vrienden in ons gezelschap zaten. Dat was toen (in de jaren '70)
ook een probleem, maar de oplossing was dat we gewoon ergens anders
uitgingen, probleem opgelost. Met fundamentele discriminatie tegen een
ras en de hedendaagse associatie van Joden met het MO-probleem ligt het probleem iets anders. Het komt op mij dan ook over als een typisch
PvdA-trekje door dit soort problemen te relativeren tot een algemeen
probleem waardoor het specifieke probleem als minder urgent wordt
aangeduid. Tot slot heeft NETWERK eens een reportage uitgezonden
over het weigeren van jongeren met een Noord Afrikaans uiterlijk.
Een donker getinte uitsmijter legde heel duidelijk uit dat het vaak een kwestie was van het voorkomen van groepsvorming in discotheken en
het in balans houden van een gemeleerd publiek. Dat recht heeft een
Discotheek en het lot van niet toegelaten worden treft om dezelfde redenen ook blonde Nederlanders.
Ik hoop dat u met het bovenstaande nu wel mijn differentiatie enigzins
beter begrijpt.



Ik hoorde de goede resultaten van Rotterdam op de radio toen ik in de auto zat, dus helaas heb ik niet direct documentatie bij de hand maar laten we even vertrouwen op het ANP in dit geval. Mocht ik het nog vinden, dan bericht ik u hierover.
Schooluitval en jeugdwerkloosheid bestrijden zijn natuurlijk belangrijke
punten, maar specifieke aanpak van een toenemende haat-cultuur
moet tegelijkertijd ook op scholen en aan de jeugd worden onderwezen.
Het is toch een gotspe dat je in Nederland moet vrezen voor je veiligheid omdat je met een keppeltje over straat gaat of herkenbaar
bent als Jood. Ik bagatelliseer niet de discrimatie tegen Islamieten maar
voorlopig kunnen Islamitische vrouwen met hoofddoek en mannen gekleed in herkenbaar Islamitische kleding nog steeds redelijk veilig over straat. Voor Joden voor dat steeds meer een hachelijke onderneming, vooral in de Grote steden.

Mika

:duim: