PDA

Bekijk Volledige Versie : Haat tegen AEL doet strijd tegen zionisme hier op maroc.nl vergeten



862959
15-06-03, 11:04
:stomp: :stomp: :stomp: :stomp: :stomp: :stomp: :stomp: :stomp:
Het valt me op dat sinds de problemen binnen de AEL begonnen zijn de zionisten weer lekker kunnen slapen en alle rust hebben daar ze niks meer te doen hebben.:stomp: :stomp: :stomp: :stomp: :stomp: :stomp: :stomp: :stomp: :stomp: :stomp: :stomp: :stomp: :stomp: :stomp: :stomp:

Mensen laat de AEL even rusten.... ze hebben al genoeg gezeik aan hun hoofd en laten we weer aan de slag gaan met de zionistische topics a wielie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:stomp: :stomp: :stomp: :stomp: :stomp: :stomp: :stomp: :stomp:

lennart
15-06-03, 11:12
Dan let je toch niet goed op :(

862959
15-06-03, 11:17
Nou, het is in ieder geval stukken minder Lennart.......

En dat vind ik nou jammer....

Divide et Tempra oftewel verdeel en heers...

eerst als een groep tegen het zionisme en nu is de strijd onderling los gebarsten en wordt het zionisme bijna vergeten!!!!!!!!!

Jammer dat wij hier in trappen!!!!!!!!!!!

lennart
15-06-03, 11:18
Dyab is trouwens een Mossad agent... Dus wat geen strijd voeren tegen de Zionisten?

862959
15-06-03, 11:27
Wat??????????

Dyab een Mossad-agent?

wajaaaaaaaaaaw en wat was zijn doel dan?

mulan
15-06-03, 11:27
Geplaatst door lennart
Dyab is trouwens een Mossad agent... Dus wat geen strijd voeren tegen de Zionisten?


:verdriet: ...sure.

lennart
15-06-03, 11:29
Geplaatst door 862959
Wat??????????

Dyab een Mossad-agent?

wajaaaaaaaaaaw en wat was zijn doel dan?

In 1967 heeft de CIA een aanslag gepleegd in Brussel met als doel de Europeanen warm te maken voor een oorlog samen met Israel in het midden-oosten.(dit plan is overigens grotendeels mislukt) Van hieruit extrapoleren.

lennart
15-06-03, 11:29
Geplaatst door mulan
:verdriet: ...sure.

Tis ech :hihi:

Ik heb alleen nog geen bewijzen :p

mulan
15-06-03, 11:32
Geplaatst door lennart
Tis ech :hihi:

Ik heb alleen nog geen bewijzen :p

Dit werd Abou Jahjah trouwens wel echt gevraagd bij zo'n AEL-bijeenkomst.............nu weet ik wie die vraag gesteld had :denk:

862959
15-06-03, 11:32
er zit wat in..... als je het zo bekijkt, maar waar worden ze nu dan voor klaar gemaakt?

Een oorlog van Europa/Israel tegen de Arabische wereld met als doel de olievoorraden?

Een europees bevel tot deportatie van alle moslims?

??

lennart
15-06-03, 11:35
Geplaatst door 862959
er zit wat in..... als je het zo bekijkt, maar waar worden ze nu dan voor klaar gemaakt?

Een oorlog van Europa/Israel tegen de Arabische wereld met als doel de olievoorraden?

Een europees bevel tot deportatie van alle moslims?

??

Zie Clash Of Civilizations by Samuel Huntington.

lennart
15-06-03, 11:35
Geplaatst door mulan
Dit werd Abou Jahjah trouwens wel echt gevraagd bij zo'n AEL-bijeenkomst.............nu weet ik wie die vraag gesteld had :denk:


LOL! Nou ik was het niet hoor.. :) ech nie.

mulan
15-06-03, 11:37
Geplaatst door lennart
LOL! Nou ik was het niet hoor.. :) ech nie.

Ik geloof je... :gniffel:

862959
15-06-03, 11:38
en Mulan, wat was de reactie van DAJJ?

Ik ben zwaar benieuwd

Simon
15-06-03, 11:42
Geplaatst door 862959
Het valt me op dat sinds de problemen binnen de AEL begonnen zijn de zionisten weer lekker kunnen slapen en alle rust hebben daar ze niks meer te doen

Ja leuke tactiek. Een externe vijand om de gelederen te sluiten. Maar ik vind die betrokkenheid van Marokkanen bij de Palestijnse strijd maar bedenkelijk zo lang ik niet een even grote betrokkenheid bemerk bij de volkeren in de westelijke Sahara die slachtoffer zijn van het imperialisme van Marokko.

Simon

mulan
15-06-03, 11:44
Geplaatst door 862959
en Mulan, wat was de reactie van DAJJ?

Ik ben zwaar benieuwd

Hij reageerde er niet echt serieus op...hij moest lachen en zei zoiets van 'dat meen je toch niet serieus,ik heb vele rare dingen gehoord maar deze is echt nieuw voor me'....

862959
15-06-03, 11:56
Ja, hoe moet je anders op zoiets reageren.

Simon, ik denk dat dat komt omdat je niet wordt dood gegooid met beelden over de situatie in dat gebied. Als moslim dien je voor al je broeders klaar te staan ongeacht nationaliteit. Al maakt dat dan de discussie over de Polisario een stuk moeilijker, daar beide partijen moslims zijn.

Interessant punt Simon maar het is beter daar een andere thread over te openen.

862959
15-06-03, 12:09
Geplaatst door iSrAeLgIrLy
Net als de "Heilige Oorlog" tegen Israël :tover:

dit bedoel ik nou, de strijd tegen de AEL vergelijken met de strijd tegen israel wat een populisme zeg...... gatverdamme vieze zionistische koe

Simon
15-06-03, 12:21
Geplaatst door 862959
Interessant punt Simon maar het is beter daar een andere thread over te openen.

Nou daar is al wel vaker over gediscussieerd hier en dan blijkt dat de kennis over deze kwestie zeer gering is. Maar om te zeggen dat de strijd tegen het zionisme in het slop raakt door de aandacht voor de interne perikelen bij de AEL vind ik ook 2 totaal verschillende topics die mij doet denken aan de film 'wag de dog'. Hierin begint de president van de VS een oorlog met Albanië om de aandacht van binnenlandse problemen af te leiden.

Simon

862959
15-06-03, 12:27
Hahahahaha wel een goede tactiek..........

precies toch wat Bush deed met de Irak-oorlog om de aandacht af te leiden van de economische beslommeringen in het land.

Nee Simon, er hoeft nergens de aandacht van afgeleid te worden. Ik kan me moeilijk voorstellen dat er nog meer garbage over de AEL naar boven komt.......

Jammer van hetgeen er nu daar gebeurt, alleen is het verschil tussen mij en de anderen dat ik de tactiek van de verschroeide aarde niet toepas.

Als ik ergens weg ga of weg moet ga ik de organisatie niet kapot maken alleen maar omdat ik weg zou moeten.

Geef zo'n organisatie toch een kans om het beter te gaan doen. Zelfs amateurs kunnen professionals worden

Idrissi_1
15-06-03, 12:31
Geplaatst door Simon
Ja leuke tactiek. Een externe vijand om de gelederen te sluiten. Maar ik vind die betrokkenheid van Marokkanen bij de Palestijnse strijd maar bedenkelijk zo lang ik niet een even grote betrokkenheid bemerk bij de volkeren in de westelijke Sahara die slachtoffer zijn van het imperialisme van Marokko.

Simon

Beste Simon

Weet je wat het is. In de Sahara worden niet dagelijk vrouwen, kinderen en baby's afgemaakt net zoals in Palestina.
Palestina is een stuk extremer conflict. En bovendien is er in Palestina een oorlog bezig. En wel een heilige oorlog. Jeruzalem is één van de heiligste plekken in de wereld die de Anti-Christ aanbidders maar al te graag in zouden willen nemen. Heb je Palestina, dan is Jeruzalem zo goed als verloren. Hoe lullig het ook klinkt, Sahara is van minder prioriteit.

Idrissi_1
15-06-03, 12:42
Geplaatst door 862959



Jammer van hetgeen er nu daar gebeurt, alleen is het verschil tussen mij en de anderen dat ik de tactiek van de verschroeide aarde niet toepas.

Als ik ergens weg ga of weg moet ga ik de organisatie niet kapot maken alleen maar omdat ik weg zou moeten.

Misschien hebben die gasten daar wel een hele goede reden voor.


Geef zo'n organisatie toch een kans om het beter te gaan doen. Zelfs amateurs kunnen professionals worden

Iedereen heeft recht op een kans. Zelfs Marokkanen en Moslims in NL. Maar ja, ik bepaal de publieke opinie helaas niet. Als dat zo was, dan had de AEL misschien een kans van slagen. Momenteel zijn ze sterk in de minderheid. Iedereen is tegen ze. Best sneu eigenlijk.

Simon
15-06-03, 12:49
Geplaatst door Idrissi_1
En wel een heilige oorlog. Jeruzalem is één van de heiligste plekken in de wereld die de Anti-Christ aanbidders maar al te graag in zouden willen nemen. Heb je Palestina, dan is Jeruzalem zo goed als verloren. Hoe lullig het ook klinkt, Sahara is van minder prioriteit.

Er is wat mij betreft weinig heiligs aan om oorlog om een hoop stenen te voeren. En de situaties zijn goed te vergelijken. De oorspronkelijke bevolking in de westelijke sahara is ook gevlucht en woont nu in vluchtelingenkampen. Die kampen zijn gebombardeerd in het verleden. Marokko heeft zijn bewoners het gebied in gebracht om de demografische samenstelling van het gebied te beïnvloeden in het voordeel van Marokko. etc.. Dat het van minder prioriteit is komt wellicht omdat het NIET om de tegenstelling joden-moslims gaat. Net zoals de slechte behandeling van Palestijnse vluchtelingen in arabische landen geen favoriet onderwerp van moslims is.

Simon

sjo
15-06-03, 13:25
Arabieren interesseren zich geen flikker om Palestijnen.......over broeders gesproken.

Zet je kaarten maar op de AEL. Geld weg......alle moeite voor niks.

Hoeveel Internationale Arabische Jihad strijders zitten in de "bezette gebieden" ? En waar zijn de vluchtelingen welkom ? En waar blijft de grote geldstroom ? Uit Europa jah.......rechtstreeks naar de Zwitserse priverekeningen van Arafat en zijn Hamas. Die kopen voor 150 Euro springstof en hoplaaaaaaaa.........de rest is voor het feest en voor de propaganda.

groeten
sjo

lennart
15-06-03, 13:30
Geplaatst door sjo
Arabieren interesseren zich geen flikker om Palestijnen.......over broeders gesproken.

Zet je kaarten maar op de AEL. Geld weg......alle moeite voor niks.

Hoeveel Internationale Arabische Jihad strijders zitten in de "bezette gebieden" ? En waar zijn de vluchtelingen welkom ? En waar blijft de grote geldstroom ? Uit Europa jah.......rechtstreeks naar de Zwitserse priverekeningen van Arafat en zijn Hamas. Die kopen voor 150 Euro springstof en hoplaaaaaaaa.........de rest is voor het feest en voor de propaganda.

groeten
sjo

De arabische leiders geven inderdaad geen flikker om de Palestijnen... dat is :jammer: want gezamelijk hadden ze het probleem alang opgelost.

Idrissi_1
15-06-03, 13:42
Geplaatst door Simon

Er is wat mij betreft weinig heiligs aan om oorlog om een hoop stenen te voeren.

Precies. Voor wat jou betreft.


En de situaties zijn goed te vergelijken. De oorspronkelijke bevolking in de westelijke sahara is ook gevlucht en woont nu in vluchtelingenkampen. Die kampen zijn gebombardeerd in het verleden. Marokko heeft zijn bewoners het gebied in gebracht om de demografische samenstelling van het gebied te beïnvloeden in het voordeel van Marokko. etc..

Ik geloof je. Ik heb daar gewoon niet zo veel verstand van.



Dat het van minder prioriteit is komt wellicht omdat het NIET om de tegenstelling joden-moslims gaat.

Dat vindt ik niet zo'n prettige opmerking. Die berust zich namelijk niet zoveel op waarheid. Ik ben moslim en Joden zijn mijn broeders. Alleen Sharon en zijn aanhangers beschouw ik persoonlijk niet als Joden, maar eerder als diennaars van de Anti-christ.



Net zoals de slechte behandeling van Palestijnse vluchtelingen in arabische landen geen favoriet onderwerp van moslims is.

Ik denk dat je het woordje Arabier verwart met Moslim. Dat vindt ik jammer. Niet ieder Arabier is Moslim.

Simon

Idrissi_1
15-06-03, 13:54
Geplaatst door sjo

Arabieren interesseren zich geen flikker om Palestijnen.......over broeders gesproken.

Spreek voor jezelf ajb


Zet je kaarten maar op de AEL. Geld weg......alle moeite voor niks.

Niet te pessimistisch vriend. Alles heeft zn waarde en effect in het leven. Hoe onbenullig het ook lijkt.


Hoeveel Internationale Arabische Jihad strijders zitten in de "bezette gebieden" ?

Meer dan jij denkt. Aangezien ik geen onderdeel uitmaak van Al Qaida, heb ik niet het precieze aantal voor je.



En waar zijn de vluchtelingen welkom ?

Overal behalve Israël en daarmee dus ook Palestina.



En waar blijft de grote geldstroom ? Uit Europa jah.......rechtstreeks naar de Zwitserse priverekeningen van Arafat en zijn Hamas. Die kopen voor 150 Euro springstof en hoplaaaaaaaa.........de rest is voor het feest en voor de propaganda.

Ik wou dat ik je daarin ongelijk kon geven, maar helaas is de werkelijkheid pijnlijk


groeten
sjo

groeten
Idriss

Idrissi_1
15-06-03, 13:58
Geplaatst door lennart
De arabische leiders geven inderdaad geen flikker om de Palestijnen... dat is :jammer: want gezamelijk hadden ze het probleem alang opgelost.

Als volbloed Arabier zijnde, erken ik ze dan ook ik niet als mijn leiders. Mijn ouders hebben ze dan ook niet voor het uikiezen gehad. Insha Allah komt daar dan ook zo'n snel mogelijke verandering in.

En trouwens, dat is een van de doelstellingen die de AEL ook heeft.

Simon
15-06-03, 13:59
Geplaatst door Idrissi_1
Dat vindt ik niet zo'n prettige opmerking. Die berust zich namelijk niet zoveel op waarheid. Ik ben moslim en Joden zijn mijn broeders. Alleen Sharon en zijn aanhangers beschouw ik persoonlijk niet als Joden, maar eerder als diennaars van de Anti-christ.

Ja maar je bracht zelf het woord "heilig"naar voren en maakt het daarmee tot een religieus conflict. "Anti-Christ" is voor mij een veel te abstract begrip. Ik zie Sjaron als een orthodoxe Jood die op Bijbelse gronden een Groot-Israel nastreeft. Zijn politieke statements zie ik vooral als het zoeken naar een middenweg tussen dit streven en het te vriend houden van VS zonder welk land Israel het nog geen jaar zou volhouden.


Ik denk dat je het woordje Arabier verwart met Moslim. Dat vind ik jammer. Niet ieder Arabier is Moslim.

Maar bijna iedere Arabier noemt zichzelf moslim. Je ziet Sjaron niet als een Jood en veel Arabieren blijkbaar niet als moslim maar ik vind het toch belangrijker hoe deze mensen zichzelf zien. En bijvoorbeeld Sjaron is juist in zijn optreden alleen te begrijpen als je hem als Jood ziet.

Simon

Idrissi_1
15-06-03, 14:23
Geplaatst door Simon
[B]
Ja maar je bracht zelf het woord "heilig"naar voren en maakt het daarmee tot een religieus conflict.
Klopt.


"Anti-Christ" is voor mij een veel te abstract begrip. Ik zie Sjaron als een orthodoxe Jood die op Bijbelse gronden een Groot-Israel nastreeft. Zijn politieke statements zie ik vooral als het zoeken naar een middenweg tussen dit streven en het te vriend houden van VS zonder welk land Israel het nog geen jaar zou volhouden.
Klopt.


Maar bijna iedere Arabier noemt zichzelf moslim.
Niet om je af te kraken vriend, maar ik vindt het heel vervelend dat je doet alsof je bijna elke Arabier kent. Niet elke Arabier noemt zich Moslim. Je weet toch inmiddels wel dat de meeste marokkanen in NL geen Arabier zijn. Om de publieke opinie over de Islam een beetje te kennen onder de Arabieren, moet je zelf regelmatig in Arabische landen vertoeven en onder die gemeenschappen bevinden. Jij ( waarschijnlijk ), maar ook ik kunnen daar niet zo veel over meepraten. Ikke misschien net iets meer.

groetjes, M S I

Simon
15-06-03, 14:39
Geplaatst door Idrissi_1
Geplaatst door Simon
[B]
Niet om je af te kraken vriend, maar ik vindt het heel vervelend dat je doet alsof je bijna elke Arabier kent. Niet elke Arabier noemt zich Moslim. Je weet toch inmiddels wel dat de meeste marokkanen in NL geen Arabier zijn. Om de publieke opinie over de Islam een beetje te kennen onder de Arabieren, moet je zelf regelmatig in Arabische landen vertoeven en onder die gemeenschappen bevinden. Jij ( waarschijnlijk ), maar ook ik kunnen daar niet zo veel over meepraten. Ikke misschien net iets meer.

groetjes, M S I

Ja sorry maar nu doe jij alsof ik over Arabieren ben begonnen. En dat woord heb ik niet eens gebruikt. Het enige wat ik oorspronkelijk aangaf in mijn bijdrage was dat conflicten moslim-moslim hier minder aandacht krijgen dan moslim-jood. Dat is in ieder geval mijn verklaring voor het feit dat Marokkanen op dit Forum zoveel aandacht aan het zionisme besteden en andere conflicten negeren. Daar hoef je het niet mee eens te zijn. Maar ik heb helemaal niet gedaan "alsof ik iedere arabier ken".

Simon

Afrux
15-06-03, 14:41
Geplaatst door sjo
Arabieren interesseren zich geen flikker om Palestijnen.......over broeders gesproken.

Zet je kaarten maar op de AEL. Geld weg......alle moeite voor niks.

Hoeveel Internationale Arabische Jihad strijders zitten in de "bezette gebieden" ? En waar zijn de vluchtelingen welkom ? En waar blijft de grote geldstroom ? Uit Europa jah.......rechtstreeks naar de Zwitserse priverekeningen van Arafat en zijn Hamas. Die kopen voor 150 Euro springstof en hoplaaaaaaaa.........de rest is voor het feest en voor de propaganda.

groeten
sjo

Azul,

Het klopt helemaal, de Arabieren interesseren zich geen reet om de Palestijnen. Als ze de handen ineen zouden slaan dan hadden ze zeker tegenstand kunnen bieden. Niet vanwege technologische redenen, maar puur door de olie die ze hebben.

De Arabische nationalisten weerhielden in het verleden de Palestijnen van ieder poging tot een oplossing. Zij beloofden de joden de zee in weg te drijven. Maar in principe was het niets anders dan de aandacht van het de eigen veroorzaakte ellende en onderdrukking af te leiden. Het volk houdt zich toch bezig met Palestina. Zoals in 1948, tot ze meer land kregen, in 67. De dictatuur en moordenaar Nasser, die door ael aanbeden wordt, heeft de grootste nederlaag geleden in dat jaar. Maar ook in 1973. Nu likken ze de ballen van Israël om een veel kleiner gebied terug te krijgen. Achterlijke Arabieren (Dit geen belediging, staat in Human report 2002 dat geschreven door Arabische grootheden).

Terwijl in Israël meer dan 1 miljoen Arabieren wonen, die meer rechten hebben dan de Arabieren in eigen landen. 30% a 40% van de Palestijnen leeft van inkomen uit Israël. Ik begrijp daarom ook nooit wat men bedoelt met de boycot? Dan moeten eerst die Palestijnen eerst stoppen zelf stoppen met werken. Anders heeft geen nut!!!! In Libanon (het Land van Abu nee nee) is meer dan 10% van de bevolking Palestijns. Zij hebben geen sociale of civiele rechten. Hun broeders Arabieren (Arabische Nationalisten = ael) beschouwen ze als buitenlanders en daarom hebben ze geen toegang tot de arbeidsmarkt. Zij hebben ook geen toegang tot de gezondheidszorg en beperkt toegang tot het onderwijs. Ik zal het maar niet hebben over de Palestijnen in Syrië, Jordanië, etc. Hussayn heeft in twee dagen meer Palestijnen vermoord dan Israël doet in jaren.


Begrijp me niet verkeerd? Ik zie Israël als een terroristisch staat, die eindelijk aangepakt moet worden om de bezetting te beëindigen.
Nergens in de Arabische landen hebben de minderheden (soms de meerderheden) rechten. De regimes zijn achterlijk en dictatoriaal. Kijk naar wat Saddam gedaan heeft. Het is de Baath partij dat model staat voor veel Arabische regimes. Net zoals bij de AEL. Ael zal enkel achterlijkheid en chaos meebrengen in theorie, zoals al bewezen is door mensen met dezelfde ideologie. Maar ik maakte me nooit zorgen daarvoor, ik zag het aankomen, bovendien al zouden heel de Marokkanen op ze stemmen dan zullen ze alsnog NUL politiek invloed. Een kwestie van feiten kennen. Terwijl de meeste Marokkanen niets van willen hebben.
Praatjes vullen geen gaatjes. De heer Abu Jahjah kan niet eeuwig het zelfde liedje gaan zingen, op een gegeven moment is het niet meer leuk. Bovendien geldt het niet voor die verdwaalde Marokkaanse jongens en vooral dommem hoofddoekjes volk. Wat hij zegt is niet op hun van toeppassing, zij hebben een goede studie en zijn niet mislukt. Zij maken een groot kans op een mooie toekomst. Het is dus lul praat.


Twee gezichten hebben een naar de aanhang, we zijn moslims, de ander naar de rest wij zijn democraten. Religie en democratie gaan niet samen. De oplossing is secularisme. Secularisme is niet tegen geloof. Ik ben moslim, ik hoef me daarvoor niet te bewijzen, ik ben ervan overtuigd. Zij die niet zeker zijn van hun geloof worden extreem en hangen de wahhabitische en sallafitische of ergere stromingen aan.

Als ik Jawad al zie, in zijn belachrijke soort mode pak, dan krijg ik al de indruk dat hij een dombo is. Het is bevestigd nadat ik hem gesproken heb. Achterlijk baksteen, populist en dom. Arabieren moeten eerst naar zich zelf kijken en pas daarna anderen beschuldigen.

De Arabische liga (van landen) toppen zijn ook toneel van gescheld tussen presidenten. In termen zoals: jij hond, moge allah je snoer afscheren, etc… het is dus niet verwonderlijk dat dit gebeurt bij ael.

Polisario is een beweging die dezelfde kant wil opgaan als Saddam, ael, etc… ik zelf ben voor een federatie van autonome gebieden, waaronder de westelijke sahara. Maar ook als Amazigh in de eerste Plaats, want voor staat dat boven alles. De onderdrukking van Imazighen

Raffi
15-06-03, 14:43
Tsss wat een hoop dom geklets...

Al het 'antizionisme' hier in europa is niet anders dan antisemitisme wt door poularisten zoals AEL leiders gebruikt word om op een goedkope manier mensen achter zich te krijgen.

Palastijnse teroristen zijn gewoon laffe honden, onder dekking van hun vrouw en kinderen bewegen ze zich voort met hun bommen en explosieven. Hun leiders zijn nog laffere honden, die hersenspoelen jongeren vanuit hun mooie paleisen en luxe nieuwe mercedesen en hotels in Parijs.

Hun eigen volk en kinderen kan hun geen barst schelen, net zoals al die europese moslim 'broeders' het geen barts kan schelen.

Ze spelen liever anti zionistje voor hun lekkere ego gevoel ala gretta duizenberg dan dat ze de weg naar vrede kiezen. alles over de lijken van Palastijnen en Israeliers.

Je bent gewoon 'lekker' bezig als anti zionist en je krijgt er een hoop domme mensen mee achter je .

Ondertussen laten jullie je mede moslim broeders in Algerije lekker vermoorden . elke dag tientallen vrouwen en kinderen en dat al paar jaar lang. Of hele dorpen in Syrie die platgebrand worden omdat ze tegen de familie van Assad zijn.

Dom en walgelijk goedkoop en heel erg huichelachtig.

lennart
15-06-03, 14:53
Raffi... Geen enkel nuttig argument draag je aan. Waarom Anti-Zionisten = Anti-Semieten?

Ik bijvoorbeeld ben Anti-Zionistisch omdat het een Nationalistische beweging is, waar ik per definitie tegen ben.

Afrux
15-06-03, 14:56
wat strijd tegen teroorisme, ben je echt zo naief?
denk je dat geschild hier hier op het forum wat uit maken, of wat dan ook anders.

helaas zijn isreael en vooral amerika erg machtig. daarentegen zijn de arabische landen erg verdeeld en dictatoriaal.

Dat is het probleem van de moslims, zij zeggen veel en schelden iedereen uit maar doen niets. praten, praten en nog eens praten en niets doen. Kijk gewoon als de misdadiger sharom praat hoe rustig is, terwijl de arabieren springen en schreeuwen, maar niets nuttigs zeggen.
wij moeten eens naar ons zelf eerst kijken en het nationalisme verbannen.

862959
15-06-03, 16:18
we hebben nu eenmaal meer temperament...... :)

Ikke4real
15-06-03, 16:31
Geplaatst door sjo
Arabieren interesseren zich geen flikker om Palestijnen.......over broeders gesproken.

En waar blijft de grote geldstroom ? Uit Europa jah

Het lijkt me logisch dat Arabieren geen geld willen investeren in vluchtelingen kampen, maar liever willen investeren in een stabiele Palestijnse staat.

Raffi
16-06-03, 09:04
anti zionisme = anti semitisme , niet alleen ik denk zo, ook MArthen Luther King dacht er zo over...

Zionisme is niets meer dan een soort nationalisme, vergelijkbaar met dat van andere arabische landen, maar dan in zwakkere vorm.

Lennart, alle palastijnse bewegingen zijn ook nationalistisch, marocco is ook nationalistisch.
Op nationalistisch is op zich niets tegen, elk land op zich is nationalitisch. Israel en Zionisme ook, maar vergeet niet dat ISraelisch nationalisme (zionisme) wel openstaat voor iedereen. In israel wonen 1 miljoen arabieren en vele anderen niet joden en zij zijn alle Israeliers. Sowhat!

Palastijns Nationalisme wil echter een Palastijnsestaat met 0,0 % joodse palastijnen er in! en iedereen slikt dat als zoete koek. Dat is niet alleen nationalisme maar rasisme.

verder,
Palastijnse 'vluchteligkampen' , zijn niets anders dan gewone woonwijken waar mensen al generaties wonen. Normaal gezien zijn het absoluut geen kampen, en ook absoluut geen vluchtelingen.

Deze status hebben ze alleen om Verenigde Naties Politieke redenen gekregen.

NA 1948 en 67 kwamen er inderdaad stromingen opgang van mensen die vluchtte, zowel stromingen van joden als moslems. Het aantal Joden dat vluchtte was echter vele malen groter dan het aantal moslems. Echter deze joden kregen niet de status vluchteling.

Om politieke redenen noemen ze zich ng steeds vluchteling. al generaties lang. Zelfs in Palastina hebben ze woonwijken met de status vluchtelingkamp.

En de toestand van die woonwijken is inderdaad vaak niet goed naar europeze begrippen. heel anders dan de luxe woonwijken met mercedesen van de hogere palastijnse families, die naar europeze begrippen en zeker naar nederlandse begrippen supr de luxe zijn.

Ook wij in Israel kennen dat verschil tussen rijk en arm. Dat is iets midden-oosters en niet europees. Wij wonen hier niet in Europa.

Ook in israel hebben wij genoeg woonwijken waar de toestand zelfs slechter is dan die van woonwijken van Palastijnen die zich vluchteling kampen noemt. JA ook in Israel hebben wij krotte wijken (naar europees begrip). Alleen wij noemen het geen vluchteling kamp en krijgen per persoon van de VN ook geen geld voor de inwoners in tegenstelling tot de palastijnen die via een speciaal alleen voor palastijen opgerichte VN afdeling geld krijgen.

De hele wereld zit vol met echte vluchtelingkampen, in Afganistan, Afrika Azie. mensen die echt gevluchtzijn met niets meegenomen, en in barakken en tenten bij de gratie van (g'd) en de VN in leven blijven.
Dat zijn echte vluchtelingen.

Al jaren heeft de PA de mogelijkheid hun infrastructuur zoals waterleidingen etc te verbeteren maar spenderen het geld liever aan luxe palijsjes en bankrekeningen, en importeren van explosieven en wapens.

Simon
16-06-03, 09:15
Geplaatst door Raffi

Op nationalistisch is op zich niets tegen, elk land op zich is nationalitisch. Israel en Zionisme ook, maar vergeet niet dat ISraelisch nationalisme (zionisme) wel openstaat voor iedereen. In israel wonen 1 miljoen arabieren en vele anderen niet joden en zij zijn alle Israeliers. Sowhat!


Het hele palestijnse vluchtelingenprobleem is anders ontstaan doordat Israel een overwegend joodse staat wilde. Oplossing: je verjaagt de palestijnen van hun land. Je lokt een oorlog uit en veroverd land etc..
Verder hebben israelische arabieren niet dezelfde rechten als andere israeliers. Als Israel ECHT zou openstaan voor iedereen dan zou ze één staat nastreven waarin palestijnen en joden dezelfe burgerrechten hebben.

Simon

Afrux
16-06-03, 11:31
Van d eterroristische staat israel verwacht ik niets anders, maar van de zogenaamde arabische broeders wel.


Maar helaas worden de Palestijnen in Arabische landen als honden behandeld, zij hebben geen enkel recht. Libanon van Abu staat daar boven aan.... hij zou daar eens wat over moeten zeggen...

lennart
16-06-03, 11:35
anti zionisme = anti semitisme , niet alleen ik denk zo, ook MArthen Luther King dacht er zo over...


MLK had er vast anders overgedacht als hij nu nog geleefd had en de situatie van de Palestijnen had gezien. MLK was namelijk een van die mensen die kiest voor de mensen in de samenleving die zich niet kunnen verdedigen.

En verder heb je dus nog steeds geen argument aangedragen waarom Anti-Zionisme = Anti-Semitisme.

Ik ben Anti-Zionist... er zijn ook Joden die Anti-Zionist zijn trouwens... zijn die ook Anti-semitisch?

observer
16-06-03, 13:48
Geplaatst door Simon
Het hele palestijnse vluchtelingenprobleem is anders ontstaan doordat Israel een overwegend joodse staat wilde. Oplossing: je verjaagt de palestijnen van hun land. Je lokt een oorlog uit en veroverd land etc..
Verder hebben israelische arabieren niet dezelfde rechten als andere israeliers. Als Israel ECHT zou openstaan voor iedereen dan zou ze één staat nastreven waarin palestijnen en joden dezelfe burgerrechten hebben.

Simon

zover ik weet hebben de arabieren in israel buiten de dienstplicht alle rechten die elke andere israelische staatsburger heeft incl. een paspoort
wel worden ze meer dan ooit met wantrouwen bekeken want ondanks dat ze niet of nauwelijks bij geweld betrokken zijn, zie jij het verschil tussen een arabische israelier en een palestijn?

in 48 hebben de arabieren in de landen rondom palestina /israel maar 1 gedachte gehad: landjepik

het feit dat wat nu de bezette westbank is toen door jordanie is geannexeerd zegt al genoeg idem gaza

het palestijnse vluchtelingprobleem is mininaal ook dankzij hun ontstaan (iets annexeren is makkelijker als er niemand meer woont) en wordt zeker gezien de manier waarop men in die landen met die vluchtelingen omgaat ook in stand gehouden. de vluchtelingen leven in armoede en slechte omstandigheden, veel beroepen mogen ze niet uitoefenen, veel opleidingen niet volgen en voorzieningen tja het aanleggen daarvan zou wel eens als het accepteren van de situatie kunen worden uitgelegd

Afrux
16-06-03, 16:07
ik ben erg blij om te merken dat er nog mensne die hun hersenen gebruiken i.p.v. emoties tot extremistische en domme beweringen laten omvormen..

bedankt observer voor je rationele observatie van de zaak...

000NobelPrizes
16-06-03, 16:14
Geplaatst door Simon
Het hele palestijnse vluchtelingenprobleem is anders ontstaan doordat Israel een overwegend joodse staat wilde. Oplossing: je verjaagt de palestijnen van hun land. Je lokt een oorlog uit en veroverd land etc..


Dat is niet correct, Simon. Het probleem is voor een deel terug te voeren tot de stichting van de staat Israël op 14 mei 1948. Het VN verdelingsplan werd aanvaard door de Joden maar niet door de Arabieren. Met de terugtrekking van de Britten uit het mandaatgebied ‘Palestina’ riep Israël haar onafhankelijkheid uit op het haar door de VN toegekende gebied. De dag daarna werd het nieuwe "Israël" aangevallen door de legers van 6 Arabische landen, Egypte, Syrië, Transjordanië, Libanon, Saoedi-Arabië en Irak, die het VN verdelingsplan niet aanvaardden. De aanvallende Arabische landen riepen de bevolking op zo snel mogelijk te vertrekken om hun intocht te vergemakkelijken, met de belofte op spoedige terugkeer zodra de Joden waren verslagen.Vandaag heet het dat de Joden ze het land hebben uitgejaagd maar deze beschuldiging is niet in overeenstemming met de werkelijkheid. Pas later zagen de Arabieren de proganda-waarde hiervan in door Israel de schuld hiervan te geven.

Simon
16-06-03, 19:34
Geplaatst door 151 NobelPrizes
[B]Dat is niet correct, Simon. Het probleem is voor een deel terug te voeren tot de stichting van de staat Israël op 14 mei 1948. Het VN verdelingsplan werd aanvaard door de Joden maar niet door de Arabieren.

Uiteraard werd het niet geaccepteerd door de Arabieren. De Joden hadden op dat moment maar 10% van het land in handen en zouden wel de "ruling body" in het gebied worden. Hetgeen dus geen zelfstandige arabische staat betekende. Dat is onacceptabel voor welk volk dan ook.

Oorlog is van het begin af aan als ideaal middel gezien om de grenzen van de staat Israel te vergroten.

In 1948, Menachem Begin declared that: 'The partition of the Homeland is illegal. It will never be recognized. The signature of institutions and individuals of the partition agreement is invalid. It will not bind the Jewish people. Jerusalem was and will forever be our capital. Eretz Israel (the land of Israel) will be restored to the people of Israel, All of it. And forever." Noam Chomsky, "The Fateful Triangle."
The war begins

"In December 1947, the British announced that they would withdraw from Palestine by May 15, 1948. Palestinians in Jerusalem and Jaffa called a general strike against the partition. Fighting broke out in Jerusalem's streets almost immediately...Violent incidents mushroomed into all-out war...During that fateful April of 1948, eight out of thirteen major Zionist military attacks on Palestinians occurred in the territory granted to the Arab state." "Our Roots Are Still Alive" by the People Press Palestine Book Project.

Zionists' disrespect of partition boundaries

"Before the end of the mandate and, therefore before any possible intervention by Arab states, the Jews, taking advantage of their superior military preparation and organization, had occupied...most of the Arab cities in Palestine before May 15, 1948. Tiberias was occupied on April 19, 1948, Haifa on April 22, Jaffa on April 28, the Arab quarters in the New City of Jerusalem on April 30, Beisan on May 8, Safad on May 10 and Acre on May 14, 1948...In contrast, the Palestine Arabs did not seize any of the territories reserved for the Jewish state under the partition resolution." British author, Henry Cattan, "Palestine, The Arabs and Israel."

Culpability for escalation of the fighting

"Menahem Begin, the Leader of the Irgun, tells how 'in Jerusalem, as elsewhere, we were the first to pass from the defensive to the offensive...Arabs began to flee in terror...Hagana was carrying out successful attacks on other fronts, while all the Jewish forces proceeded to advance through Haifa like a knife through butter'...The Israelis now allege that the Palestine war began with the entry of the Arab armies into Palestine after 15 May 1948. But that was the second phase of the war; they overlook the massacres, expulsions and dispossessions which took place prior to that date and which necessitated Arab states' intervention." Sami Hadawi, "Bitter Harvest."

Simon
16-06-03, 19:39
Geplaatst door observer
zover ik weet hebben de arabieren in israel buiten de dienstplicht alle rechten die elke andere israelische staatsburger heeft incl. een paspoort
wel worden ze meer dan ooit met wantrouwen bekeken want ondanks dat ze niet of nauwelijks bij geweld betrokken zijn, zie jij het verschil tussen een arabische israelier en een palestijn?

in 48 hebben de arabieren in de landen rondom palestina /israel maar 1 gedachte gehad: landjepik


Heb jij wel eens de kaart bekeken welk gedeelte van het land door de VN aan Israel was toegewezen?
http://www.mideastweb.org/unpartition.htm
Wie heeft er dan aan landje pik gedaan???

Verder moet je maar eens proberen als israelische arabier een vergunning te krijgen een huis te bouwen.

Simon

Afrux
17-06-03, 02:28
Geplaatst door Simon
Heb jij wel eens de kaart bekeken welk gedeelte van het land door de VN aan Israel was toegewezen?
http://www.mideastweb.org/unpartition.htm
Wie heeft er dan aan landje pik gedaan???

Verder moet je maar eens proberen als israelische arabier een vergunning te krijgen een huis te bouwen.

Simon


Ja dat klopt, zij kregen heel veel land, maar de domme Arabieren wilden de joden de zee indrijven... het gevolg is bekend: drie oorlogen en steeds minder land, straks houden ze niets mer over...

Israel is en blijft ene terroristische staat, maar de arabieren lusten ook wat van, en zijnn twee keer ergen... kiijk naar de realiteit...

Simon
17-06-03, 08:13
Geplaatst door Afrux
Israel is en blijft ene terroristische staat, maar de arabieren lusten ook wat van, en zijnn twee keer ergen... kiijk naar de realiteit...

Kijken naar de realiteit vind ik steeds moeilijker. Ik heb het idee dat domme trots het wint van de belangen van toekomstige generaties. Met redelijke mensen is zo'n conflict op te lossen.

Simon

Raffi
17-06-03, 12:13
Landje pik??? De engelse hebben vrijwel alles van de Turken afgepikt.

Wat de joodse palastijnen hebben gekregen?? ongeveer 25% van Palastina. Het grootste deel van Palastina ging naar die enen Saudische sheik die de engelse had geholpen de Turken wegte jagen.
Jordanie heet dat stuk Palastina tegenwoordig.

Wat is Jordanie eigenlijk? er heeft nooit een Jordanie bestaan, heeft totaal geen historie of wat dan ook. Gewoon een stuk Palastina (2/3) wat door de Engelsen van de Turken is afgepikt en aan een Saudier gegeven.

Al met al historie is historie, maar het grootste deel van de Israelies en Palastijnen willen nu gewoon vrede en twee landen naast elkaar.

Jammer dat Hamas en zo , waar 80% van de Palastijnen NIET achter staat met terroristische aanslagen dit probeert te voorkomen.

Heel vreemd echter dat Europa en veel Moslims uit Europa (en niet uit Arabische landen !!!!!!) NIET achter die 80% Palastijnen staan maar achter die 20% die voor de Hamas zijn.

Neem nu Gretta Duizenberg, zij schaart zich achter die kleine 20% Palastijnen die het voor de 80% Palastijnenn verzieken.

Als ex hoertje van een libanese terrorist zal ze haar redenen er wel voor hebben.

Ik hoop voor ons Israeliers (de meerderheid is voor Vreder en Palastijnse staat) en voor 80% Palastijnen dat we snel vrede zullen hebben.

Laten we hopen dat wij Israe;iers en Palastijnen die dit willen en IN DE MEERDERHEID zijn het winnen tegen dat kleine aantal terroristen dat met hulp van Europese intriganten met alle macht proberen te voorkoemn dat WIJ in vrede met elkaar kunnen leven !

Afrux
17-06-03, 12:22
Jammer genoeg dat veel mensne alleen naar propaganda luisteren..

Het zijn inderdaad de arabieren (ondr leiding van een englse homo) die palestina verkocht hebben... zij hebebn England gevraagd om de turken te verdrijven en in ruil daarvoor hebben ze getekend voor de staat israael...

wat betreft gekke marokkanen die stonden ook allemal achter saddam, terwijl de bevolking die onder hem leefde en beter kenden voor 98% achter amerika stondne..

nu weten we wel waarom... hebben jullie gezien hoe UDay en de rest zich gedragen....

lennart
17-06-03, 12:30
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Dat is niet correct, Simon. Het probleem is voor een deel terug te voeren tot de stichting van de staat Israël op 14 mei 1948. Het VN verdelingsplan werd aanvaard door de Joden maar niet door de Arabieren. Met de terugtrekking van de Britten uit het mandaatgebied ‘Palestina’ riep Israël haar onafhankelijkheid uit op het haar door de VN toegekende gebied. De dag daarna werd het nieuwe "Israël" aangevallen door de legers van 6 Arabische landen, Egypte, Syrië, Transjordanië, Libanon, Saoedi-Arabië en Irak, die het VN verdelingsplan niet aanvaardden. De aanvallende Arabische landen riepen de bevolking op zo snel mogelijk te vertrekken om hun intocht te vergemakkelijken, met de belofte op spoedige terugkeer zodra de Joden waren verslagen.Vandaag heet het dat de Joden ze het land hebben uitgejaagd maar deze beschuldiging is niet in overeenstemming met de werkelijkheid. Pas later zagen de Arabieren de proganda-waarde hiervan in door Israel de schuld hiervan te geven.

Dit is leuke Israelische propaganda.... Maar het is niet waar...

jaja
17-06-03, 13:01
Geplaatst door lennart
Dit is leuke Israelische propaganda.... Maar het is niet waar... helaas ... het is wel waar ... of tenminste het is een deel van de waarheid. De oproep om te vertrekken is weldegelijk luide verkondigd door Palestijnse leiders en arabische leiders.
Daarbij komt dat men ook terug dacht aan de opstand van de arabieren in de jaren 30 in Palestina ... ook toen zijn veel arabieren / palestijnen uit eigen beweging vertrokken. Nadat de Britten de opstand hadden neergeslagen kwamen ze vervolgens weer terug. In 1947/8 dachten veel palestijenn dat het weer zo zou gaan en reageerden op die oproepen uit eigen kring en vertrokken.

Daarnaast hebben er ook weldegelijk verdrijvingen plaats gevonden door joodse eenheden.

Verder is Deir Yasin bijvoorbeeld door beide partijen gebruikt om palestijnen die niet wilden vertrekken angst aan te jagen.

Dat alles bij elkaar heeft voor die grote vluchtelingenstroom gezorgd.

Wat betreft het verdelingsplan. Vast staat dat de Israelische leiders ja hebben gezegd, de palestijnen en de arabieren nee. Verder staat vast dat de palestijnse milities al voor het vertrek van de britten in de aanval zijn gegaan. Na aanvankelijke successen werden ze echter terug geslagen. Na het vertrek van de britten zijn de arabische legers het joodse gebied binnen gevallen. Wederom, na enkele successen, verkoos men een meer passieve opstelling en niet voor een gecoordineerde aanval. Vervolgens werden de legers één voor één verslagen (uitzondering: jordanië's Arabisch legioen) door het israelisch leger. Dat was overigens grote mazzel voor Israel omdat ze bij lange na niet de mankracht en bewapening hadden om alle legers tegelijk te verslaan ....
Zeker op het moment van het vertrek van de britten waren de arabieren in mankracht en bewapening sterker, maar door het slechte onderhoud en mismanagement was dat overwicht effectief nooit hard te maken. Anderzijds kreeg Israel bewapening uit Europa, vooral Tjechoslovakije, en veteranen uit WOII, waardoor het snel de achterstand in liep.

Kortom, het verhaal was wel waar, hoewel het niet het hele verhaal was ....

lennart
17-06-03, 14:03
Onzin Jaja.. Het verhaal dat 151 ophangt is niet waar. Israel is in 1948 begonnen met het aanvallen van de arabische gemeenschap en na het vertrek van de Engelsen zijn de arabische legers te hulp geschoten.

De Joden onder leiding van Begin hebben grootschalige slachtpartijen aangericht onder de arabieren.

Zet jij je praatjes nou maar op de CIDI website, dan heb ik er geen last van.

jaja
17-06-03, 17:09
Geplaatst door lennart
Onzin Jaja.. Het verhaal dat 151 ophangt is niet waar. Israel is in 1948 begonnen met het aanvallen van de arabische gemeenschap en na het vertrek van de Engelsen zijn de arabische legers te hulp geschoten.

De Joden onder leiding van Begin hebben grootschalige slachtpartijen aangericht onder de arabieren.

Zet jij je praatjes nou maar op de CIDI website, dan heb ik er geen last van. Jeetje, ben je echt zo blind ? Ga nu eerst eens een paar boeken lezen met voetnoten die naar archiefstukken verwijzen ... Echt, de gebeurtenissen uit de jaren 40 zijn vaak genoeg opgeschreven. De gevechten begonnen voordat de britten vertrokken omdat de palestijnse milities aanvallen pleegden op joodse konvooien. Het staat ook allemaal beschreven in de britse archieven, als je de israelische (en arabische) niet vertrouwt. In eerste instantie ging die oorlog slecht voor de joden, maar na een reorganisatie wisten ze het blad te keren.
Vervolgens trokken de arabische eenheden - die klaar stonden en enkel op het vertrek van de britten wachtten - het gebied binnen. Wederom hadden ze eerst enkele successen, maar vervolgens ging het om verschillende redenen - voornamelijk door een gebrek aan militaire vaardigheid van de meeste generaals ...- als nog "fout" voor de arabieren. Ze konden hun overwicht (overigens niet zo groot als wel eens in israelische boeken gezegd wordt, omdat een deel van het krijgstuig van de arabieren zo slecht onderhouden was dat het niet functioneerde - maar het was wel degelijk een overwicht) niet uitbuiten en werden vervolgens één voor één door de israelisch omgekegeld.
Gedurende deze hele periode (vanaf 1947) werd er door palestijnse en arabische leiders opgeroepen om uit de betwiste gebieden te vertrekken en alter - na de overwinning - terug te keren. (wat nobelprice zei)
Na het vertrek van de britten hebben er enkele oorlogsmisdaden plaatsgevonden door Israeli's - bekendste Deir Yasin - hoewel bij lange na niet zoveel als sommigen - jij? - geloven. Echter het beeld van Deir Yasin werd door beide partijen gebruikt om palestijnen die wel waren blijven zitten waar ze zaten angst aan te jagen - waarna een deel als nog vluchtte.

Voor een goed overzicht zie de "nieuwe historici" uit Israel met een overdaad aan materiaal uit Israelische en arabische bronnen. Benny morris is bijvoorbeeld een goed begin voor een leespauze ...

lennart
17-06-03, 20:54
Geplaatst door jaja
Jeetje, ben je echt zo blind ? Ga nu eerst eens een paar boeken lezen met voetnoten die naar archiefstukken verwijzen ... Echt, de gebeurtenissen uit de jaren 40 zijn vaak genoeg opgeschreven. De gevechten begonnen voordat de britten ...blablablabla

De Joden zijn begonnen met de oorlog, om de arabieren het land uit te zetten. En als jij nu eens zou ophouden met het citeren van de propagandal die je op de CIDI website zet dan zou het al weer stukken aangenamer zijn met jouw te blabla'en.

Over de Britten gesproken, de Joden hebben na het einde van de tweede wereldoorlog een aantal cellen opgezet om de Britse minister voor buitelandse zaken om zeep te helpen ten behoeve van Israel, wat die jongens allemaal wel niet doen voor Israel.



Foreign Secretary was target for assassination by Zionist groups

Files reveal terrorist plot to help achieve Jewish state and tell of struggle to unmask spy who betrayed atomic secrets

Jewish extremists planned to set up "IRA-style" cells in London with instructions to assassinate politicians including the Foreign Secretary to help achieve a Jewish state, MI5 papers released today show.

The Security Service was so worried about the threat posed by two Jewish militant groups in 1946 that they told Clement Attlee, the Prime Minister, to expect "indiscriminate" shooting of troops in Palestine and terrorist attacks in Britain.

British agents in Jerusalem warned that the organisations - the Irgun Zvai Leumi and the Stern Group - were plotting to send teams to London to stage assassinations and bombings.

Documents released at the National Archives - formerly known as the Public Record Office - in Kew, west London, show that MI5 believed the Foreign Secretary, Ernest Bevin, was at the top of the target list in the turmoil of post-war Palestine.

In a memo to Sir David Petrie, the first director general of MI5, one official wrote: "They [Irgun and Stern] have been training selected members for the purpose of proceeding overseas and assassinating prominent British personalities. Special reference has been made several times to Mr Bevin in this connection."

The Labour politician was a target for Jewish resentment after he implemented a 1939 Act of Parliament making Jewish immigration into British-controlled Palestine illegal.
http://news.independent.co.uk/uk/politics/story.jsp?story=408352
etc..

Bahmed
17-06-03, 21:06
Relativeren is de manier die joden hebben uitgevonden om leugens geaccepteerd te krijgen.

De onafgebroken toestroom van europese joden werd al voordat de joodse staat door de joden werd uitgeroepen, door de Palestijnen gezien als een aanval om het land te bezetten. Deze stroom “joden” die ze straks ook nog uit de noordpool gaan halen waren de voorste linie van het joodse leger. De Britten hadden eerst een maximum aan het aantal ingevoerde joden opgelegd, maar de zionistische leiders hadden hun eigen agenda die hun eigen joden warm had gemaakt voor het beloofde land. Quota of geen quota.

Het was dus voor de Palestijnen belangrijk om die illegale joden dus voordat ze aan land kwamen tegen te houden en andere joden te demotiveren om naar Palestina te komen toen de Briiten dat niet deden. De joodse leiders wisten dat de Arabieren iets zouden doen om deze ramp te voorkomen. Voor de hardcore zionistische joden die hun toekomstige ondergang aan het uitstippelen waren ging het echter niet snel genoeg. Ook hun leugen dat er slechts een paar Arabische nomaden in Palestina woonden moest een feit worden. Daarom werden een aantal Palestijnse dorpen bezocht door terroristische organisaties zoals Irgun en anderen waar ze een aantal massamoorden pleegden onder de Palestijnse bevolking(lees simon hierboven). Deze helden van de joden zoals de latere premier begin en vele andere joden leiden het joodse volk tot op de dag van vandaag naar haar ondergang.

Het nieuws van die genocide en andere misdaden tegen de mensheid heeft de Palestijnen inderdaad zoals de joden wilden op de vlucht gejaagd voor die barbaren. Dat de Arabische leiders datzelfde riepen maar dan om andere redenen had niet hetzelde effect. En het land werd zo vrijgemaakt voor en door de joden. Want de Palestijnse burgers waren en zijn het belangrijkste obstakel voor de joodse staat. Hoe krijg en behoud je de joodse meerderheid. De paar kamelen van het Arabische leger waren een lachertje tegen de joden die al in Europa in zionistische trainingskampen hadden getraind of in een ander westerss leger hadden gediend. Rara waar was dat voor nodig.


In 1948, Menachem Begin declared that: 'The partition of the Homeland is illegal. It will never be recognized. The signature of institutions and individuals of the partition agreement is invalid. It will not bind the Jewish people. Jerusalem was and will forever be our capital. Eretz Israel (the land of Israel) will be restored to the people of Israel, All of it. And forever." Noam Chomsky, "The Fateful Triangle."
The war begins

lennart
17-06-03, 21:20
Year after year, the plan to ethnically cleanse Palestine of its indigenous people became known as the "transfer solution." David Ben-Gurion, the first Israeli Prime Minister, eloquently articulated the "transfer solution" as the following:

In a joint meeting between the Jewish Agency Executive and Zionist Action Committee on June 12th, 1938:
"With compulsory transfer we [would] have a vast area [for settlement] .... I support compulsory transfer. I don't see anything immoral in it." (Righteous Victims p. 144).

In a speech addressing the Central Committee of the Histadrut on December 30, 1947:
"In the area allocated to the Jewish State there are not more than 520,000 Jews and about 350,000 non-Jews, mostly Arabs. Together with the Jews of Jerusalem, the total population of the Jewish State at the time of its establishment, will be about one million, including almost 40% non-Jews. such a [population] composition does not provide a stable basis for a Jewish State. This [demographic] fact must be viewed in all its clarity and acuteness. With such a [population] composition, there cannot even be absolute certainty that control will remain in the hands of the Jewish majority .... There can be no stable and strong Jewish state so long as it has a Jewish majority of only 60%." (Expulsion Of The Palestinians, p. 176 & Benny Morris p. 28)

And on February 8th, 1948, Ben-Gurion also stated to the Mapai Council:
"From your entry into Jerusalem, through Lifta, Romema [East Jerusalem Palestinian neighborhood]. . . there are no [Palestinian] Arabs. One hundred percent Jews. Since Jerusalem was destroyed by the Romans, it has not been Jewish as it is now. In many [Palestinian] Arab neighborhoods in the west one sees not a single [Palestinian] Arab. I do not assume that this will change. . . . What had happened in Jerusalem. . . . is likely to happen in many parts of the country. . . in the six, eight, or ten months of the campaign there will certainly be great changes in the composition of the population in the country." (Expulsion Of The Palestinians, p. 180-181)

In a speech addressing the Zionist Action Committee on April 6th, 1948:
"We will not be able to win the war if we do not, during the war, populate upper and lower, eastern and western Galilee, the Negev and Jerusalem area ..... I believe that war will also bring in its wake a great change in the distribution of Arab population." (Expulsion Of The Palestinians, p. 181)


Deze uitspraken waren allemaal VOORDAT de arabische legers de Palestijnen te hulp kwamen!


En dan de onzinnige jaja uitspraken dat de Arabische leiders de Palestijnen zouden hebben opgeroepen om te vertrekken door Benny Morris zelfs ontkent!

'In general, during the first months of the war until April 1948 the Palestinian leadership struggled, if not very manfully, against the exodus: "The AHC [Arab Higher Committee] decided .... to adopt measures to weaken the exodus by imposing restrictions, penalties, threats, propaganda in the press [and] on the radio .... [The AHC] tried to obtain the help of neighboring countries in this context ..... [The AHC] especially tried to prevent the flight of army-age young males," according to IDF intelligence'. (Benny Morris, p. 60)

'Whatever the reasoning and attitude of the Arab states' leaders, I have found no contemporary evidence to show that either the leaders of the Arab states or the Mufti [Hajj Amin al-Husseini] ordered or directly encouraged the mass exodus during April [1948]. It may be worth noting that for decades the policy of the Palestinian Arab leaders had been to hold fast to the soil of Palestine and to resist the eviction and displacement of Arab communities'. (Benny Morris, p. 66)

'In Kafr Saba [early May 1948], the locals, under threat from Haganah attack, wanted to leave, but were ordered to stay by the ALA [Arab Liberation Army] garrison. According to Haganah sources, the ALA, with the population of Ramallah about to take flight, blocked all roads into the Triangle: "The Arab military leaders are trying to stem the flood of refugees and taking stern and ruthless measures against them." Arab radio broadcast, picked up by the Haganah, conveyed orders from the ALA to all Arabs who had left their homes to "return within three days. The commander of Ramallah assembled the mukhtars [official leaders] from the area" and demanded they strengthen morale in the their villages. The local ALA commanders turned back trucks which were coming to take families out of Ramallah. .... Haganah intelligence on May 6 reported that "Radio Jerusalem in its Arabic broadcast (14:00 hours, 5 May) and Damascus [Radio] (19:45 hours, 5 May) announced in the name of the Supreme Headquarters: 'Every Arab must defend his home and property .... Those who leave their places will be punished and their homes will be destroyed.'. The announcement was signed by [Fawzi al-]Qawukji.' (Benny Morris, p. 68-69)

Similarly, Simha Flapan (the Israeli writer and politician) stated according to declassified Israeli document and the November 6, 1948 edition Davar newspaper:

". . . after April 1948, the flight acquired massive dimensions. Abd al-Rahman Azzam Pasha, secretary general of the Arab League, and King Abdullah both issued public calls to the Arabs not to leave their homes. Fawzi al-Qawukji, commander of the Arab Liberation Army, was give instructions to stop the flight by force and to requisition transport for this purpose. The Arab government decided to allow entry only to women and children and to send back all men of military age (between eighteen and fifty). Mohammad Adib al-Umri, deputy director of Ramallah broadcasting station, appealed to the Arabs to stop the flight from Jenin, Tulkarm, and other towns in the Triangle that were bombed by the Israelis. On May 10, Radio Jerusalem broadcasted orders on its Arab program from Arab commanders and AHC to stop the mass flight from Jerusalem and the vicinity." (Simha Falpan, p. 86-87)

'The various National Committees issued bans on flight. The Ramle National Committee set up pickets at the exits to the town to prevent Arabs departing. The inhabitants of the villages east of Majdal (Beit Daras, the Sawafirs, ..etc) were warned not to allow in with their belongings. On 15 May [1948], Faiz Idris, AHC's "inspector for public safety," issued ordered to militiamen to help the invading Arab armies and to fight against " the Fifth column and the rumour-mongers, who are causing the flight of the Arab population' (Benny Morris, p. 69)

'On 10-11 May [1948], the AHC [Arab Higher Committee] called on officials, doctors, and engineers who had left the country to return on 14-15 May, repeating the call, warned the the officials who did not return would lose their " moral right to hold these administrative jobs in the future." Arab governments began to bar entry to the refugee -as happened, for example, on the Lebanese border in the middle of May'. (Benny Morris, p. 69)

'The fall of Safad and the flight of its inhabitants shocked the [Palestinian] Arab villagers of the Hula Valley, no the north. [Yegal] Allon launched a psychological warfare campaign ("If you don't flee immediately, you will all be slaughtered, your daughters will be raped," are the like), and almost all the villagers fled to Lebanon and Syria.' (Righteous Victims, p. 213)

According to a Jewish Agency's Arab section report from January 3, 1948, at the beginning of the flight:
"The Arab exodus from Palestine continues, mainly to the countries of the West. Of late, the Arab Higher Executive has succeeded in imposing close scrutiny on those leaving for Arab countries in the Middle East." Prior to the declaration of the "Jewish state," the Arab League's political committee, meeting in Sofar, Lebanon, recommended that the Arab states open the doors to . . . women and children and old people if events in Palestine make it necessary." (Simha Falpan, p. 85)


De propaganda van Jaja komt rechtstreeks van de CIDI website en is in geen geval afkomstig van Benny Morris, en nu :zwaai:
Ga maar weer lekker je onzin verkondigen op joods.nl daar lusten ze er wel pap van.

sadeeQ
17-06-03, 22:02
Geplaatst door lennart
De propaganda van Jaja komt rechtstreeks van de CIDI website en is in geen geval afkomstig van Benny Morris, en nu :zwaai:


:auw2: wist je dan niet dat jaja en Mika in dienst van CIDI zijn?
niets belangrijks,koffie jongens van ronny of zo ,maar toch



Ga maar weer lekker je onzin verkondigen op joods.nl daar lusten ze er wel pap van.
dat loop ik nou verdomadelma al 2 jaar te roepen tegen die zionistische idioten. :moe:

jaja
18-06-03, 09:12
Geplaatst door lennart
...
En dan de onzinnige jaja uitspraken dat de Arabische leiders de Palestijnen zouden hebben opgeroepen om te vertrekken door Benny Morris zelfs ontkent! ...
Helaas heb ik Morris boeken hier niet staan, maar deze weergave komt niet overeen met wat er echt in morris boeken wordt gezegd. Hier even iets uit de vooraankondiging van een uitgebreide herdruk van zijn belangrijkste boek:

"Morris is working now on a new enlarged edition of his first book "The Birth Of the Palestinians Refugee Problem". It will include more of everything. More evidence of expulsions [in 1948], which were carried out more systematically. And also more evidence of the part played by the Palestinian leadership in the refugees' leaving. Also more evidence of killing. Not really massacres. Nothing like Deir Yassin. Many "random killing", as Morris calls them. "Soldiers see a number of people, women and children roaming about in the fields, and they kill them, just like that. This happened in many places during the war, especially from March on"."
(accentuering door mij aangebracht)

Wat betreft die lijst met uitspraken van zionistische leiders die om verdrijving van de Arabieren riepen ... algemeen bekend ... zoals er anderen waren die er tegen waren (maar die noem je even niet). Het eindresultaat is een grootschalige verdrijving / vluchtelingenstroom geweest. Des alnietemin zijn veel arabieren gebleven ... en vervolgens opgenomen in de staat Israel als burgers. Morris noemt het "partial ethnic cleansing", maar niet een van bovenaf opgelegde politiek.
Uit een interview met de beste man:
"Also [regarding the evidence] in the new book, one definitely can say that there was not an intentional, clear policy to expel the Palestinians from their localities. The initiative came mainly from commanders in the field who either understood that it was preferable to evacuate the Arabs in order not to have "a fifth column" behind their back, or because they understood that this was expected of them. What was systematic was the decision not to let the Arabs come back. [...] The government took this decision in July 1948, and it was immediately implemented on the ground. They shot anyone that tried to return to his village, and destroyed their crops. [...]"
"In most wars, the population escapes from the battle", Morris explains. "In WWII, five million French escaped from Paris, but the Germans did not let them return. We did not let the Arab refugees return".
Don't let the comparison to the Germans mislead you. Morris believes that this was a just policy: "I don't look at it from a moral perspective. This is a matter of efficiency." [...]"

Een ander antwoord is ook in deze wel interessant:

"Q: Is it not you who revealed for the Israelis, that they have responsibility for the refugee problem. [And] you ask them to ignore what you have revealed to them?
A: I revealed to the Israelis the truth about what happened in 1948 - the historical facts. But the Arabs started the fighting. They started shooting. So why should I take responsibility? The Arabs are the ones who started the war, so they are responsible"."

Voor het hele interview zie:
http://www.between-lines.org/archives/2001/dec/Benny_Morris.htm

lennart
18-06-03, 10:23
Zoals we allemaal weten heeft Benny Morris na de tweede intifadah een paradigm shift gemaakt. Sindsdien is hij fervent voorstander van de Transfer.

Dit interview is na deze verandering in persoonlijkheid. Zijn boeken zijn echter geschreven voor deze tijd.

De Joden hebben zich terdege een lange tijd voorbereid om de Palestijnen het land uit te zetten, dit hebben ze oa gedaan door het opzetten van terreurbrigades, die terreur pleegde in Palestina en in het buitenland, . Jij hebt nog geen enkel bewijs geleverd voor het feit dat Arabische leiders burgers hebben opgeroepen om hun huizen te verlaten, ik heb echter wel bewijs geleverd dat Arabische leiders hebben opgeroepen om hun huis juist niet te verlaten. Het zijn de Joden geweest die massaslachtingen hebben aangericht onder de Palestijnse bevolking, ook hebben ze waterbronnen etc. vergiftigd om zo de Palestijnen het land uit te drijven. Dit kan jij nu wel gaan ontkennen, maar het was allemaal perfect systematisch bedacht en opgezet. Grappig overigens dat je nu over Palestijnse leiderschap spreekt, want zoals je wellicht weet was er in die tijd nog geen centraal Palestijns gezag. De Palestijnse leiders waarover je nu spreekt kunnen lokale dorpsleiders geweest zijn, die met het bloeddorstige Joodse leger in aankomst hun burgers hebben geadviseerd te vluchten, zodat hun dorp niet het volgende Deir Yassin zou worden.

Nogmaals, dit is niet alleen MIJN mening, maar ook die van Israelische Historici, zoals Benny Morris voor zijn late nieuwe inzichten (hij is nu fervent voorstander van de Transfer), maar ook van Ilan Pappe :



Going back to 1948 for a bit, could you give a little more detail of your own historical research.

A group of us are called the “New Historians”, those who revise and challenge the main Israeli version of 1948. We debunk several myths.

The first myth is that Israel was fighting the whole of the Arab world in a kind of David and Goliath war. Although there was a lot of war rhetoric from the Arab side, very few Arab soldiers were sent into the battlefield, and actually for most of the war there was superiority on the side of the Israeli army. In fact one of the most important Arab armies, the Jordanian army, had colluded with the Israelis before the war to divide Palestine. So the first myth we undermine is the “few against many” - which is very important in the Israeli psyche, the Israeli mentality.

The second and most important myth is that the Palestinians left voluntarily. We found out that there was a systematic expulsion of Palestinians and an ethnic cleansing operation taking place.

We also found there had been willingness on the Arab side in general and on the Palestinian side in particular, to conclude some sort of an agreement with the Jewish State after the war, and it was the Israeli intransigence and inflexible position that failed the peace efforts after the 1948 war.

The strategy was set out even well before 1948 with the Transfer Committee.

Yes. The Transfer Committee was part of the outfit in pre-1948 Palestine, that belonged to the Jewish Agency, to the Jewish leadership. And its main position was actually to evaluate the “quality” of the 500 - 600 Arab villages, i.e. to find out which village had fertile land, what was the wealth of each and each village. It was preparing for the day that Israel would take over these villages. And then, after the ethnic cleansing took place, it was renamed and became more like a distribution committee. It had to divide the spoils between the various Kibbutzim movements, and the various Jewish agencies that dealt with Settlement. And so it was an important official facet of the leadership. But it was all conceived by the leader of the Jewish Agency and later the first Prime Minister of Israel, David Ben-Gurion. The committee were just the officials, they were not the decision-makers in this case.
http://www.labournet.net/world/0209/pappe1.html


Nogmaals keer, zet je onzin op de CIDI website waar het thuis hoort.

Jij bent een geschiedenisvervalser.

Afrux
18-06-03, 10:31
Leanart:

Begrijp me niet verkeerd ik zie israel als een terroristische staat, die eens aangepakt moet worden voor haar misdaden (dezelfde gedachte heb ik over Hamas).

Maar we moeten niet vergeten dat de geschiedenis bij de Arabieren 200 keer erger is vervalst..

Een simpele voorbeeld:
Knoning Hussayn, die 20000 Palestijnen in twee dagen vermoordde en veel andere ellende en misdaden heeft gepleegd, wordt in de geschiedenis boeken heilig verklaard en als een profeet beschouwd.

Het geldt voor alle Arabische landen, in geen enkele Arabische land is de geschiedenis waar.

lennart
18-06-03, 10:40
Ilan Pappe is een Israelische Historicus... -zucht-

En wat boeit het in de discussie of Israel de oorlog is begonnen om de Palestijnen in 1948 eruit te zetten, wat de Jordaanse koning in de jaren 70 heeft gedaan?

Het sprookje dat Israel zich met man en macht heeft moeten verdedigen tegen een overmacht van soldaten uit 6 verschillende Arabische landen, is al net zo min waar als de mythe dat de Palestijnen zijn vrijwillig hun land hebben verlaten op last van de Arabische leiders.

jaja
18-06-03, 10:59
Geplaatst door lennart
[B]Zoals we allemaal weten heeft Benny Morris na de tweede intifadah een paradigm shift gemaakt. Sindsdien is hij fervent voorstander van de Transfer. ... Het lijkt er sterk op dat jouw quotes van Benny Morris niet gebaseerd zijn op het lezen van zijn boeken, maar afkomstig zijn van een website. In zijn boeken (van voor de tweede intifada) is de oproep van de arabieren / palestijnen aan de bevolking van palestina weldegelijk aanwezig ... en als je echt de boeken op je bureau had liggen had je dat ook gezien ....
Er zijn enkele pro-palestijnse sites die citaten uit Morris'werk publiceren zonder de context.

vraagje: was het wellicht ...
http://www.palestineremembered.com/Acre/Palestine-Remembered/Story412.html

Raffi
18-06-03, 11:30
Saaie discussie hier hoor. Volgens mij echt typisch nederlands, hoop boekenwurmen die zichzelf belangrijk vinden door allerlij boekwijsheden er bij te slepen.

Geen wonder dat in Marocco Islam en Jodendom wel goed met elkaar overweg kunnen , daar zijn geen nederlanders die met hunboekenwijsheid alles kunnen verzieken. Daar zijn alleen maar mensen die elkaar als (warme) mensen respecteren.

Ook in Israel is de persoonlijke relatie tussen islam en joodse israeliers veel warmer en menselijker dan ooit in nederland zou kunnen. Gewoon omdat wij mediterianen mensen als het er op aan komt elkaar als warme mensen zien.

Eigenlijk gewoon allemaal kut dit soort discussies. En ook zo weinig waarde vol.
Want sorry hoor, wat voor waarde heeft oordelen van nederlanders nu.
Er is volgens mij geen land in de wereld als nederland die overal in de wereld waar ze geweest zijn voor een grote rotzooi hebben gezorgd nadat ze eerst die landen kaal geplukt hadden.
En dan nu weten ze alles beter

lennart
18-06-03, 11:59
Geplaatst door Raffi
Saaie discussie hier hoor. Volgens mij echt typisch nederlands, hoop boekenwurmen die zichzelf belangrijk vinden door allerlij boekwijsheden er bij te slepen.


Je hebt helemaal gelijk, er zijn mensen als Jaja, die de geschiedenis trachten te vervalsen om zo Nederland ertoe te bewegen om de Joodse bezetting te steunen.

lennart
18-06-03, 12:03
Geplaatst door jaja
Het lijkt er sterk op dat jouw quotes van Benny Morris niet gebaseerd zijn op het lezen van zijn boeken, maar afkomstig zijn van een website. In zijn boeken (van voor de tweede intifada) is de oproep van de arabieren / palestijnen aan de bevolking van palestina weldegelijk aanwezig ... en als je echt de boeken op je bureau had liggen had je dat ook gezien ....
Er zijn enkele pro-palestijnse sites die citaten uit Morris'werk publiceren zonder de context.


Het is algemeen bekend dat het CIDI de officiele Israelische lezing van de geschiedenis probeert te promoten en hierbij bronnen en die in de verkeerde context plaatst, bijvoorbeeld Mark Twain. Maar aangezien er diverse Israelische historici (niet alleen Benny Morris) zijn die de schuld van de ethnische zuivering bij Israel leggen en hierbij hebben aangetoond dat Israel hierbij systematisch te werk is gegaan, is het van belang om de leugens die door het CIDI (en zijn trouwe medewerker jaja) worden verspreid bloot te leggen.

jaja
18-06-03, 13:04
Geplaatst door lennart
Het is algemeen bekend dat het CIDI de officiele Israelische lezing van de geschiedenis probeert te promoten en hierbij bronnen en die in de verkeerde context plaatst, bijvoorbeeld Mark Twain. Maar aangezien er diverse Israelische historici (niet alleen Benny Morris) zijn die de schuld van de ethnische zuivering bij Israel leggen en hierbij hebben aangetoond dat Israel hierbij systematisch te werk is gegaan, is het van belang om de leugens die door het CIDI (en zijn trouwe medewerker jaja) worden verspreid bloot te leggen. jij was volgens mij met mij in gesprek, niet met het CIDI. Mijn mening staat jou niet aan ... dus zeg je dat het de mening van het CIDI is (zonder bewijzen, maar dat zijn we van je gewend ...) ... en vervolgens ga je dus niet in op wat ik zeg, maar ga je te keer tegen het CIDI.
Als je je nu eens beperkte tot wat ik zeg, niet tot wat jij denkt dat ik zeg ... en al helemaal niet tot wat iemand anders zegt, dat zou het gesprek erg vergemakkelijken ...

Kortom, heb jij de boeken van Morris gelezen, of alleen die citaten die hier en daar op het internet verspreid zijn?

lennart
18-06-03, 13:33
Geplaatst door jaja
jij was volgens mij met mij in gesprek, niet met het CIDI. Mijn mening staat jou niet aan ... dus zeg je dat het de mening van het CIDI is (zonder bewijzen, maar dat zijn we van je gewend ...) ... en vervolgens ga je dus niet in op wat ik zeg, maar ga je te keer tegen het CIDI.
Als je je nu eens beperkte tot wat ik zeg, niet tot wat jij denkt dat ik zeg ... en al helemaal niet tot wat iemand anders zegt, dat zou het gesprek erg vergemakkelijken ...


Als je het moet weten, ik heb het boek van Morris niet gelezen, wel dat van Pappe :p Maar van Pappe kon ik zo snel geen citaten online vinden. De reden dat ik Morris niet heb gelezen is omdat hij een fervent voorstander van de Transfer is, en dus naar mijn mening geen objectieve historicus.

Jij bent echter hier degene die de valse informatie aan het verspreiden is, dezelfde informatie die jij ook via het CIDI verspreid. Maar hoe kan ik bewijzen dat jij bij het CIDI werkt, sja dat kan ik niet. Echter je continue "zogenaamde" veroordeling van de Israelische acties,en je desondanks eenzijdige verdedigen van de Israelische lezing komt volkomen overeen met de agenda van het CIDI. De agenda van het CIDI wordt dan weer bepaald door Israel door middel van nauwgezette instructies. Ik weet precies hoe jullie werken, de methode wordt namelijk verspreid van door de Israelische ambassade :p

http://www.adc.org/index.php?id=1789 Asjeblieft, kan je het nog een keertje lezen.

jaja
18-06-03, 15:50
Geplaatst door lennart
[B]Als je het moet weten, ik heb het boek van Morris niet gelezen, wel dat van Pappe :p Maar van Pappe kon ik zo snel geen citaten online vinden. De reden dat ik Morris niet heb gelezen is omdat hij een fervent voorstander van de Transfer is, en dus naar mijn mening geen objectieve historicus. wat een onzin. Je zegt eerst zelf dat Morris "bekeerd" is na het schrijven van zijn boeken ... daarmee voldoen zijn boeken toch aan jouw criteria van objectiviteit ... ? (overigens, erg subjectieve criteria als je het mij vraagt ... echte wetenschappers delen mijn mening en anders is het niet objectief ... Moest ik in mijn tijd als student niet mee aankomen ... had ik gelijk een onvoldoende te pakken.)
Dus je plukt wat van het net, zonder te controleren en beweert vervolgens dat iemand die de moeite wel genomen heeft om die boeken te lezen, die boeken niet goed weergeeft ...



Jij bent echter hier degene die de valse informatie aan het verspreiden is, dezelfde informatie die jij ook via het CIDI verspreid. bewijzen graag .. kun je even citaten geven ...? vooral als je bedenkt dat ik geen jood ben en nog nooit met iemand van het CIDI heb gesproken ... lijkt me dat wat moeilijk worden.
Dit is weer een klassiek geval van "Lennart beweert wat en dus vindt Lennart dat het waar is."


Maar hoe kan ik bewijzen dat jij bij het CIDI werkt, sja dat kan ik niet. Echter je continue "zogenaamde" veroordeling van de Israelische acties,en je desondanks eenzijdige verdedigen van de Israelische lezing komt volkomen overeen met de agenda van het CIDI. De agenda van het CIDI wordt dan weer bepaald door Israel door middel van nauwgezette instructies. Ik weet precies hoe jullie werken, de methode wordt namelijk verspreid van door de Israelische ambassade :p kortom, als mensen niet jouw mening delen dan moeten ze wel bij een door verachte groep horen. Die mening zelf kritisch onder de lope nemen, reageren op de argumentatie en de feiten die genoemd worden ... dat doen we liever niet. Het is gemakkelijker om maar even wat verdachtmakingen en verzinsels rond te strooien. Je bestrijdt niet de boodschap, maar de boodschapper ... Komt op mij niet overtuigend over ...

lennart
18-06-03, 17:39
Geplaatst door jaja
[B]wat een onzin. Je zegt eerst zelf dat Morris "bekeerd" is na het schrijven van zijn boeken ... daarmee voldoen zijn boeken toch aan jouw criteria van objectiviteit ... ? (overigens, erg subjectieve criteria als je het mij vraagt ... echte wetenschappers delen mijn mening en anders is het niet objectief ... Moest ik in mijn tijd als student niet mee aankomen ... had ik gelijk een onvoldoende te pakken.)


Hmm, een historicus, die openlijk beweert dat Israel alle recht had om het land etnisch te zuiveren. Dan mag je vragen gaan stellen bij iemands objectiviteit. Het is hetzelfde als een historicus die Hitler al het recht had om de Joden uit te roeien. Die zou jij niet serieus nemen, dus als Benny Morris zegt dat etnisch zuivering goed en te rechtvaardigen is, dan neem ik hem niet serieus meer. Overigens zie ik niet in hoe die quotes, die trouwens ook niet allemaal van Benny Morris zijn, uit de context gerukt kunnen zijn. De issue was hebben Arabische leiders eenduidig de Palestijnen opgeroepen om massaal eenzijdig te vertrekken, het antwoord = Neen. De andere issue was, hebben de Joden in 1947/48 een plan uitgevoerd om het land te zuiveren van Palestijnen: het antwoord = Ja. En dit wordt ook bevestigd door diverse bronnen, en is opgetekend in diverse boeken, w.o. die van Ilan Pappe.



Dus je plukt wat van het net, zonder te controleren en beweert vervolgens dat iemand die de moeite wel genomen heeft om die boeken te lezen, die boeken niet goed weergeeft ...


Jij geeft de situatie niet goed weer en daar zitten jouw leugens in.


bewijzen graag .. kun je even citaten geven ...? vooral als je bedenkt dat ik geen jood ben en nog nooit met iemand van het CIDI heb gesproken ... lijkt me dat wat moeilijk worden.
Dit is weer een klassiek geval van "Lennart beweert wat en dus vindt Lennart dat het waar is."

Jij beweerde dat het verhaal van 151 waar is, en dat verhaal is simpel weg niet waar. Jij beweert dat Israel geen plan had om de Palestijnen uit te drijven, dat hadden ze wel en ze hebben het ook nog eens uitgevoerd. Dat zijn leugens. Dat heb ik bovendien bewezen, niet alleen deze keer, maar talloze keren. Dat jij niet wilt luisteren is niet mijn zaak, maar ga mij dan niet corrigeren met jouw leugens.


kortom, als mensen niet jouw mening delen dan moeten ze wel bij een door verachte groep horen. Die mening zelf kritisch onder de lope nemen, reageren op de argumentatie en de feiten die genoemd worden ... dat doen we liever niet. Het is gemakkelijker om maar even wat verdachtmakingen en verzinsels rond te strooien. Je bestrijdt niet de boodschap, maar de boodschapper ... Komt op mij niet overtuigend over ...

Wie zegt dat ik het CIDI veracht? Wat ze wel doen is leugens verspreiden. Dezelfde leugens die jij verspreidt. Kortom, danwel werk je voor het CIDI, danwel ben jij een idioot.

jaja
18-06-03, 18:01
Geplaatst door lennart
[B]Hmm, een historicus, die openlijk beweert dat Israel alle recht had om het land etnisch te zuiveren. Dan mag je vragen gaan stellen bij iemands objectiviteit. Het is hetzelfde als een historicus die Hitler al het recht had om de Joden uit te roeien. Die zou jij niet serieus nemen, dus als Benny Morris zegt dat etnisch zuivering goed en te rechtvaardigen is, dan neem ik hem niet serieus meer. Overigens zie ik niet in hoe die quotes, die trouwens ook niet allemaal van Benny Morris zijn, uit de context gerukt kunnen zijn. De issue was hebben Arabische leiders eenduidig de Palestijnen opgeroepen om massaal eenzijdig te vertrekken, het antwoord = Neen. De andere issue was, hebben de Joden in 1947/48 een plan uitgevoerd om het land te zuiveren van Palestijnen: het antwoord = Ja. En dit wordt ook bevestigd door diverse bronnen, en is opgetekend in diverse boeken, w.o. die van Ilan Pappe.toen hij die boeken schreef zei hij dat nog niet. Morris is zwaar teleurgesteld over de gebeurtenissen van de laatste jaren. Die uitspraken van hem zijn uit de huidige tijd, de boeken uit de jaren 80 en beerste helft 90.
Verder is zijjn verzameling archiefmateriaal vrij goed ... zo goed dat Pappe zonder niet kan schrijven. Pappe zelf is ook van mening dat er weliswaar verschil van interpretatie van het materiaal is tussen hem en Morris, maar dat het genoemde feitenmateriaal van Morris klopt (overigens inclusief het feit dat de arabieren de aanvaal hebben geopend ... alleen Pappe vond / vindt dat een redelijke actie ...)
Jij stelt (met je quotes) dat Morris beweert dat er geen oproep is geweest van palestijns / arabische zijde om te vluchten ... terwijl dat in zijn boeken wel vermeld wordt .... Het feit dat er ook verdrijvingen en moordpartijen hebben plaatsgevonden stond juist in mijn reactie waar ik zei dat de opmerking van ... wie was het .. een DEEL van de waarheid was, naast die andere gebeurtenissen. Dus vanaf mijn reactie was de issue of die oproep heeft plaats gevonden in combinatie met die andere gebeurtenissen.
Pappe is heel duidelijk in deze. De feiten staan in Morris'werk. Ik interpreteer het alleen anders als Morris. Er is geen bewijs voor het bestaan van plan Daleth, maar - volgens Pappe - voldoende aanwijzingen, volgens Morris niet. Het is een kwestie van interpretatie, waarbij beide heren nog discussieren.
(NB: Morris heeft wel gezegd (1998) dat in de laatste fase van de Galilea-campagne (Hiram) er weldegelijk door de generaal ter plaatste een officieel bevel is uitgegaan om zoveel mogelijk palestijnen te verdrijven (en dat daar ook moordpartijen op zijn gevolgd). Het is echter niet duidelijk of dat op basis van een plan D is uitgevoerd of op basis van de ideen van die generaal. Hele artikel heb ik nog niet in handen gehad, maar dit schijnt de inhoud te zijn ...(onder voorbehoud)


Jij geeft de situatie niet goed weer en daar zitten jouw leugens in. mijn verhaal wordt iets meer geschraagd door de tastbare documenten uit die tijd dan jouw verhaal .. dus leugens lijkt me sowieso niet de juiste terminologie ... en wa betreft de weergave van die situatie ... ik denk dat ik het daar ook win ... zelfs als Pappe de rechter zou zijn.


Jij beweerde dat het verhaal van 151 waar is, en dat verhaal is simpel weg niet waar. Jij beweert dat Israel geen plan had om de Palestijnen uit te drijven, dat hadden ze wel en ze hebben het ook nog eens uitgevoerd. Dat zijn leugens. Dat heb ik bovendien bewezen, niet alleen deze keer, maar talloze keren. Dat jij niet wilt luisteren is niet mijn zaak, maar ga mij dan niet corrigeren met jouw leugens. zoals gezegd, ook Pappe zegt dat hij GEEN bewijs heeft voor het bestaan van plan Daleth, enkel aanwijzingen, die hij sterk genoeg vindt en Morris niet. Zoals Pappe zegt, een geschil van wetenschappelijke interpretatie van het materiaal.
Wat betreft N151 , zo heette die dus .. , zie boven ... mijn reactie was iets genuanceerder als jij weergeeft .. vooral het woordje DEELS is belangrijk en de uitleg die daaraan toevoegde ...


Wie zegt dat ik het CIDI veracht? Wat ze wel doen is leugens verspreiden. Dezelfde leugens die jij verspreidt. Kortom, danwel werk je voor het CIDI, danwel ben jij een idioot. kortom, argumenteren is niet je sterkste punt ... feitenkennis was het ook al niet ... wat is eigenlijk je sterkste punt?

lennart
18-06-03, 18:32
Geplaatst door jaja
kortom, argumenteren is niet je sterkste punt ... feitenkennis was het ook al niet ... wat is eigenlijk je sterkste punt?

Hmm ik beargumenteer dat jij liegt, dat doe ik vrij redelijk. Zeker omdat je keer op keer moet terug komen op wat je eerder hebt beweerd.



helaas ... het is wel waar ...


Je kan wel nuanceren wat je wilt, maar dat is wat je schrijft. Je schrijft, het is waar.

1) Jij beweert dat Arabische leiders hebben oproepen aan de Palestijnen om te vertrekken, wat ze niet hebben gedaan, ze hebben op z'n hoogst aangegeven dat mensen opgevangen zouden worden als ze zouden vluchten, maar het was geen expliciete oproep aan de Palestijnen om te vertrekken.
2) Jij beweert dat de arabische legers Joods gebied zijn binnengetrokken. Ook dit is niet waar, en dit wordt bijvoorbeeld door Ilan Pappe bevestigd. Het offensief werd ingezet door de Joden.
3) Jij hebt het verder over Palestijnse leiders en vervolgens weer over Arabische leiders, hierin ben jij absoluut niet duidelijk in. Arabische leiders hebben niet opgeroepen om te vertrekken. Ik kan mij voorstellen dat Palestijnse lokale leiders (burgemeesters etc.) dit wel hebben gedaan omdat ze vreesden dat de Joden hun kwamen vermoorden, wat de Joden ook vaak genoeg gedaan hebben.

Kortom je beweringen zijn niet waar, en volgens mij ook niet conform wat Benny Morris heeft gezegd in zijn boeken, maja dat weet ik niet, want zijn boek(en) heb ik niet gelezen. Maar dat die quotes uit de context zijn gerukt, heb je ook niet duidelijk kunnen maken. Bovendien beweer ik dat Benny Morris heeft beweerd dat er een plan heeft bestaan voor het etnisch zuiveren van de Palestijnen en dat Israel schuldig is aan het etnische zuiveren van Palestijnen. Dat het plan daadwerkelijk is uitgevoerd, wordt door mij beweerd en trouwens ook door andere Historici.

lennart
18-06-03, 21:09
Geplaatst door Gerrit Jan
Lennart,

Benny Morris stelt in zijn boek dat bij de Joden in 1948 en daarvoor [B]geen plan was om de Palestijnen te verdrijven.

Benny Morris stelt in zijn boek dat er geen plan is uitgevoerd om in 1948 de Palestijnen te verdrijven. Ilan Pappe zegt dat er wel een plan is uitgevoerd. Benny Morris stelt in zijn boek echter wel dat er plannen geweest zijn om de Palestijnen te verdrijven.



Je stelt dat er geen oproepen door Palestijnse leiders zijn gedaan om het land te ontvluchten. Tot de huidige dag is het tegengestelde algemeen geaccepteerd. Je moet aannemelijk maken dat jouw bewering waar is. Alleen maar ontkennen en anderen uitschelden helpt niet. Noem maar een serieuze publicatie.


Ik heb aannemelijk gemaakt in deze thread dat Arabische leiders de Palestijnen hebben opgeroepen om in hun huizen te blijven. Ik heb in deze thread nog niets gezien dat het tegendeel bewijst.



Ik heb Palmer en Colton (A History of the Modern World, fith edition 1978) nog liggen uit mijn studietijd en daarin staat dat na de oorlog Israël heeft aangeboden om de vluchtelingen terug te nemen maar dat dit door de Arabieren werd geweigerd ("spurned" - pag 870). Laat me maar zien dat ik achterloop en noem publicaties die me kunnen overtuigen van mijn ongelijk.


Dit is complete onzin. Israel heeft direct na 1948 al het land van de Palestijnen via een wet onteigend en de huizen, zover niet verwoest, toegewezen aan nieuwe immigranten Joodse immigranten. De boeken die jij noemt zijn van voor de onderzoeken door de nieuwe Israelische historici en zijn derhalve gebaseerd op Israelische mythes.

The Making of the Arab-Israeli Conflict 1947-51 - Ilan Pappe.



In 1948 zijn de Joodse bewoners van de westbank volledig verdreven. Vaak waren dit gemeenschappen die duizenden jaren hadden bestaan. Soms zijn de Joodse gemeenschappen niet verdreven maar uitgemoord. (Hebron). Dit zijn onweerlegbare feiten.

Er is een bloedbad bekend in Hebron en die vond plaats in 1929 mede onder invloed door Haj Amin El-Husseini, die het gerucht verspreidde dat de Joden een synagoge zouden bouwen bij de tempelmuur. Hierop heeft hij enkele knokploegen verzamelend die in Hebron een massaslachting hebben uitgericht. Overigens hebben de Palestijnse bewoners van Hebron niet meegedaan aan deze haatperiode, die is ingezet door Vladimir Jabotinsky.
Waar ik mij aan stoor is dat er wordt beweerd dat de Arabische legers Israel binnengevallen zouden zijn. Ze zijn de Arabische bevolking te hulp geschoten die door de Joden onder aanval stonden. Zelfverdediging heet dat. De Arabische legers zijn bijvoorbeeld nooit in het door de VN aan Israel toegewezen gebied in het verdelingsplan geweest. Dat verdelingsplan was overigens belachelijk omdat Israel 50% van het land kreeg ipv de 10% die het in pacht had.
15 Oktober 1948 heeft het IDF massamoord gepleegd in Eilabun, Saliba, Safsaf, Jish, Hule, Majd el-Krum, Bi'na, Dier el assad en Arab al-Mawassa klinkt me behoorlijk georganiseerd in de oren.

jaja
19-06-03, 08:58
Geplaatst door lennart
Hmm ik beargumenteer dat jij liegt, dat doe ik vrij redelijk. Zeker omdat je keer op keer moet terug komen op wat je eerder hebt beweerd. kan aan mijl liggen, maar jij beweert steeds dingen die jij moet herroepen ... zoals al je stellige beweringen over Morris. In plaats van zijn boeken te lezen ga je naar een website en haalt daar hapsnap wat hapklare brokken zonder de context te kennen. Blijkt achteraf dat deze "quotes" uit verband gerukt zijn, maar jij hebt ondertussen wel beweerd dat ik lieg waarbij je je op die quotes baseert ... Zegt veel over jou en de betrouwbaarheid van jouw argumentatie.
Verder verwijs je naar Pappe, waarbij je wederom zijn mening incorrect weergeeft (bijv. Pappe zegt OOK dat de arabieren met de vijandelijkheden zijn begonnen ...)
Al met al ... niet erg overtuigens Lennart ...



wel nuanceren wat je wilt, maar dat is wat je schrijft. Je schrijft, het is waar.

1) Jij beweert dat Arabische leiders hebben oproepen aan de Palestijnen om te vertrekken, wat ze niet hebben gedaan, ze hebben op z'n hoogst aangegeven dat mensen opgevangen zouden worden als ze zouden vluchten, maar het was geen expliciete oproep aan de Palestijnen om te vertrekken. ... volgens de documentatie .. je weet wel archiefstukken enz. in de boeken van Morris hebben ze het wel gedaan ... Nogmaals lees die boeken nu eens ...

beweert dat de arabische legers Joods gebied zijn binnengetrokken. Ook dit is niet waar, en dit wordt bijvoorbeeld door Ilan Pappe bevestigd. Het offensief werd ingezet door de Joden. Ook Pappe kan de egyptische en Iraakse archieven niet weerleggen. De generaals beschrijven hun opmars en waar ze komen ... daar vermelden ze dus doodleuk na gevechten gebied veroverd te hebben ... Dus ... Oh en dan hebben we het nog niet over de joodse ttingen die veroverd zijn .. ook dat staat in de arabische archieven ... Het was geen grote triomftocht en men hield er al snel mee op omdat het israelische verzet te fel was, waarna men een meer passieve stelling in nam en vervolgens één voor één werd uitgeschakeld ... Nogmaals, Pappe zelf zegt dat de weergave van de documenten in Morris goed is, juist waar het over dit soort zaken gaat.

hebt het verder over Palestijnse leiders en vervolgens weer over Arabische leiders, hierin ben jij absoluut niet duidelijk in. Arabische leiders hebben niet opgeroepen om te vertrekken. Ik kan mij voorstellen dat Palestijnse lokale leiders (burgemeesters etc.) dit wel hebben gedaan omdat ze vreesden dat de Joden hun kwamen vermoorden, wat de Joden ook vaak genoeg gedaan hebben. omdat dat twee verschillende groepen zijn. Enerzijds de palestijnse leiders ... dat zijn lokale leiders van gemeenschappen in Palestina ... arabische leiders zijn leiders van Arabische landen of arabische organisaties en legereenheden. Maar uit beide groeperingen zijn oproepen bekend dat men moest vluchten.


Kortom je beweringen zijn niet waar, en volgens mij ook niet conform wat Benny Morris heeft gezegd in zijn boeken, maja dat weet ik niet, want zijn boek(en) heb ik niet gelezen. Maar dat die quotes uit de context zijn gerukt, heb je ook niet duidelijk kunnen maken. Bovendien beweer ik dat Benny Morris heeft beweerd dat er een plan heeft bestaan voor het etnisch zuiveren van de Palestijnen en dat Israel schuldig is aan het etnische zuiveren van Palestijnen. Dat het plan daadwerkelijk is uitgevoerd, wordt door mij beweerd en trouwens ook door andere Historici. lees nu even wat jij zegt. Mijn beweringen zijn niet waar ... niet omdat je feiten kunt presenteren, maar omdat jij beweert zoals je zelfzegt!! dat Morris zegt dat het plan wel bestaan heeft .. (hoewel je de beoekn zelf niet gelezen heeft). Helemaal leuk is natuurlijk dat Pappe bij herhaling stelt dat hij met Morris van mening verschilt over het bestaan van plan Daleth, want Morris zei dat het niet bewezen kon worden en dat het dus geen feit was, terwijl Pappe vond dat er voldoende aanwijzingen waren ... Pappe voert al een tiental jaren een debat hierover met Morris ...

Lees Pappe eens over Morris ...