PDA

Bekijk Volledige Versie : "VS-troepen desnoods naar Israël"



Grietje
16-06-03, 13:15
Volgens de Republikeinse politicus Richard Lugar, voorzitter van de Amerikaanse senaatscommissie voor Buitenlandse Betrekkingen, moeten de Verenigde Staten, indien nodig, bereid zijn troepen in te zetten in Israël. Deze zouden de Verenigde Naties in Israël kunnen helpen bij het opsporen en arresteren van Hamas-leden.

Lugar benadrukte wel dat hierbij de grootst mogelijke omzichtigheid moet worden betracht.

Gisteren al liet de Amerikaanse president Bush weten dat het zijn regering ernst is met de Hamasbeweging. "De vrije wereld, die vrijheid en vrede nastreeft, moet hard afrekenen met Hamas."


nos teletekst

De Rode Roos
16-06-03, 13:17
Die Amerikanen weten nog steeds niet waarom 11 september is gebeurd. Ze vragen zich dat niet eens af...

Grietje
16-06-03, 13:18
Geplaatst door De Rode Roos
Die Amerikanen weten nog steeds niet waarom 11 september is gebeurd. Ze vragen zich dat niet eens af...


Moeten ze er begrip voor opbrengen?

De Rode Roos
16-06-03, 13:34
Geplaatst door Grietje
Moeten ze er begrip voor opbrengen?

Ze moeten begrijpen waarom 19 jonge mensen dat hebben gedaan. Het is niet zomaar "uit de lucht komen vallen". :D

Chatoloog
16-06-03, 13:36
Geplaatst door Grietje
Volgens de Republikeinse politicus Richard Lugar, voorzitter van de Amerikaanse senaatscommissie voor Buitenlandse Betrekkingen, moeten de Verenigde Staten, indien nodig, bereid zijn troepen in te zetten in Israël. Deze zouden de Verenigde Naties in Israël kunnen helpen bij het opsporen en arresteren van Hamas-leden.

Lugar benadrukte wel dat hierbij de grootst mogelijke omzichtigheid moet worden betracht.

Gisteren al liet de Amerikaanse president Bush weten dat het zijn regering ernst is met de Hamasbeweging. "De vrije wereld, die vrijheid en vrede nastreeft, moet hard afrekenen met Hamas."


nos teletekst

net of dat niet allang gaande is!
Amerikaanse special-forces opereren allang in de bezette gebieden zij aan zij met de zionistische bezetters om Palestijnse verzetstrijders op te sporen en te liquideren.

Het wordt nu enkel bekend gemaakt om politieke redenen nl De "nieuwe" plan van Amerika te bevorderen en Amerika's jacht op "terrorisme" voort te zetten.



p.s Zij aan zij met terroristen(Zionisten) om terroristen (verzetstrijders) te bestrijden :usa:

lennart
16-06-03, 13:36
lol... Its never gonna happen...

Israel wil namelijk geen buitenlandse inmenging en "what Israel wants, Israel gets".


ps. Frankrijk heeft het ook al voorgesteld he! Om een EU leger te sturen.

lennart
16-06-03, 13:40
En Koffi Annan.

Oh en de Palestijnse Autoriteit wil dit al jaren.

Eigenlijk is alleen Israel tegen.

jaja
16-06-03, 14:02
Geplaatst door lennart
En Koffi Annan.

Oh en de Palestijnse Autoriteit wil dit al jaren.

Eigenlijk is alleen Israel tegen. ... is dit echt wat de PA wil ...?? Amerikanen die jacht maken op Hamas en co? Let wel, het is niet de bedoeling dat ze het IDF ook maar enigszins in de weg lopen. Deze republikein vindt dat Israel en PA niet hard genoeg optreedt tegen Hamas ... Amerikanen moeten het daarom maar doen!
Ik geloof toch echt dat Kofi een ander plan had ...

PS: ik zie net dat je hoofd niet helemaal verkookt is in de hitte ... dit was een vorm van humor van jouw kant!! :hardlach:

lennart
16-06-03, 14:17
Geplaatst door jaja
... is dit echt wat de PA wil ...?? Amerikanen die jacht maken op Hamas en co? Let wel, het is niet de bedoeling dat ze het IDF ook maar enigszins in de weg lopen. Deze republikein vindt dat Israel en PA niet hard genoeg optreedt tegen Hamas ... Amerikanen moeten het daarom maar doen!
Ik geloof toch echt dat Kofi een ander plan had ...


Ik denk dat de PA zelfs deze inmenging wel zou willen, dan zien de Amerikanen eindelijk dat de Israeli helemaal geen dappere strijders zijn maar mietjes die graag op schoolkinderen schieten.



PS: ik zie net dat je hoofd niet helemaal verkookt is in de hitte ... dit was een vorm van humor van jouw kant!! :hardlach: [/B]

Ik snap em nie :aanwal:

jaja
16-06-03, 14:44
Geplaatst door lennart
Ik denk dat de PA zelfs deze inmenging wel zou willen, dan zien de Amerikanen eindelijk dat de Israeli helemaal geen dappere strijders zijn maar mietjes die graag op schoolkinderen schieten.

Ik snap em nie :aanwal: blijkbaar ben ik verkookt ...
Ik had nooit gedacht dat jij dit zou onderschrijven ...
De plannen van onze republikeinse vriend is harder optreden dan het IDF en wel op z'n amerikaans ... dat betekent botgezegd veel MEER "collateral damage" dan het IDF maakt. De middelen die de VS in Urban Warfare gebruiken zijn veel destructiever dan wat het IDF in de strijd gooit. Juist het IDF ziet de amerikanen als mietjes ... Als het er om gaat om als burger in bewoond gebied in een veldslag terecht te komen, dan prefereer ik het IDF boven de VS. De laatsten zijn veel meer trigger happy en gebruiken daarbij ook nog zwaardere wapens ....
Ik zag pas een film op Canvas over een huis met drie palestijnse weduwen in Hebron - gelegen op de frontlinie - in de jaren 90. Was sowieso een interessante documentaire, maar wat me vooral opviel waren de beelden van schoolkinderen die rustig op schietende Israelis afliepen - niet om te protesteren, maar gewoon op weg naar huis ... Ze liepen doodleuk een paar honderd meter door de linies en wisten uit ervaring blijkbaar dat ze niet geraakt zouden worden, zolang ze maar goed zichtbaar waren en duidelijk geen aggressieve bedoelingen hadden. Ik vond het doodeng om te zien, maar die kinderen verblikten of verbloosden niet. Ze hadden volledig vertrouwen in die israelische soldaten.
Die stunt zou ik maar niet uithalen in Bagdad ....

lennart
16-06-03, 14:59
Geplaatst door jaja
blijkbaar ben ik verkookt ...
Ik had nooit gedacht dat jij dit zou onderschrijven ...
De plannen van onze republikeinse vriend is harder optreden dan het IDF en wel op z'n amerikaans ... dat betekent botgezegd veel MEER "collateral damage" dan het IDF maakt.

Ik betwijfel het. De PA zou dan het Amerikaanse leger helpen, en dan zou Hamas al snel bereid zijn om te stoppen met vechten. Daarna zou Israel de West-Bank, Gaza en Oost-Jerusalem moeten teruggeven volgens de VN resoluties en dan mogen de Amerikanen de terroristen in de nederzettingen verwijderen.


Ik zag pas een film op Canvas over een huis met drie palestijnse weduwen in Hebron - gelegen op de frontlinie - in de jaren 90.


Oja die wilde ik ook zien... Vergeten :( Zouden die mensen nu nog steeds daar wonen? In een wijk die grenst aan de joodse Nederzetting aldaar heerst een permanent uitgaansverbod. Die Palestijnen mogen 1 uurtje per dag naar buiten ofzo.



Die stunt zou ik maar niet uithalen in Bagdad ....


Ik denk dat Amerikanen nu ook nog niet op schoolkinderen schieten in Bagdad nu hoor. Ze hebben genoeg clusterbommen achtergelaten voor de schoolkinderen om mee te spelen.

jaja
16-06-03, 15:25
Geplaatst door lennart
[B]Ik betwijfel het. De PA zou dan het Amerikaanse leger helpen, en dan zou Hamas al snel bereid zijn om te stoppen met vechten. Daarna zou Israel de West-Bank, Gaza en Oost-Jerusalem moeten teruggeven volgens de VN resoluties en dan mogen de Amerikanen de terroristen in de nederzettingen verwijderen. we hebben het nog steeds over het plan van die Republikein! Die wil helemaal niets van de PA, niets met de PA, die ziet de PA niet eens.
De roadmap ziet het ook al anders uit dan jouw weergave van de komende acties ... kortom, ik ben bang dat werkelijkheid en jouw ideeen weer eens niet helemaal sporen ...


Oja die wilde ik ook zien... Vergeten :( Zouden die mensen nu nog steeds daar wonen? In een wijk die grenst aan de joodse Nederzetting aldaar heerst een permanent uitgaansverbod. Die Palestijnen mogen 1 uurtje per dag naar buiten ofzo. Nee, met het uitbreken van de 2de intifada zijn ze uit het huis gezet.
De documentaire blijft een aanrader. Hoe de palestijnse gemeenschap met die vrouwen omging ... en hoe ook andere vrouwen in die documentaire over hun leven in de palestijnse gemeenschap spraken ... brr .. (Volgens onze moslim leden van dit forum waren dat allemaal vast geen moslims, want die vrouwen praatten openlijk over "de dood" om aan de onderdrukking van hun mannen te ontkomen. Verzekeringsgeld voor een omgekomen man ging naar de familie van de man en als de familie zin had, kreeg de weduwe soms ook wat.... etc etc)


Ik denk dat Amerikanen nu ook nog niet op schoolkinderen schieten in Bagdad nu hoor. Ze hebben genoeg clusterbommen achtergelaten voor de schoolkinderen om mee te spelen. dan heb je slecht het nieuws gevolgd ...

Waiting
16-06-03, 20:43
Lennart, je hebt geen idee wat je de palestijnen toe wenst...
Als er één rede is waarom Israel geen buitenlandse troepenmacht wil zien is het wel omdat anders de zaken alleen maar uit de hand kunnen lopen.
Sbrenica is er dan niks bij.
En geloof me de gemiddelde Amerikaanse soldaat is een Amateur vergeleken met een Israelische soldaat.
Ze hebben betere wapens, technologie en manschappen, maar hersens ho maar.