PDA

Bekijk Volledige Versie : westbank terug



lennart
16-06-03, 15:22
Vergeet de 100.000n nieuwe landgenoten die Libanon dankzij Israel in 1948 kreeg niet.

joop.r
16-06-03, 15:23
Geplaatst door lennart
Vergeet de 100.000n nieuwe landgenoten die Libanon dankzij Israel in 1948 kreeg niet.
WELKE?????????

lennart
16-06-03, 15:25
Oh die was je al vergeten? Beter de geschiedenis leren he.


ps. Krijgt Egypte Gaza ook terug volgens dat wetsvoorstel?

jaja
16-06-03, 15:32
Geplaatst door joop.r
Naar ik vernomen heb uit betrouwbare ISRAELIESE kringen, komt er een voorstel in de Knezet waar in staat dat de Westbank teruggegeven moet worden aan de regeltmatige eigennaar Jordanie.
Maar of deze er zo blij mee is betwijfel ik want dan zitten ze weer met de palestijnen opgezcheept die Koning Hoezijn op zwarte september het land hebben uitgeslagen om dat Arafat en consorten een staatsgreep wouden plegen tegen hem.
Van waar ze toen naar het mooie en rijke Libanon zijn gevlucht alwaar ze binnen 2 jaar er een puinhoop van hebben gemaakt waar de Libanon nog niet over heen is. dan lopen ze in de knesset een beetje achter de feiten aan ... Jordanië is niet de rechtmatige eigenaar van de Westbank. Ze hebben de rechten - die ze gewapender hand hadden verkregen - weer opgegeven. Ik ben dus bang dat dit niet veel zal helpen ... behalve dan de erkenning van het feit dat men bereid is de 1967 grenzen te accepteren, ook in Israel! (Niet dat ik daar aan twijfelde, maar het is altijd mooi dat zo duidelijk te zien.)
Overigens, BTW, over de vluchtelingen in Libanon na 1947/8, Lennart, ... arabische staten hebben hun bovenste best gedaan ervoor te zorgen dat die mensen juist NIET burgers van hun staat werden ... Dat zijn dus never nooit niet "landgenoten" van de libanezen geweest ... of Syriërs of wat dan ook ..

lennart
16-06-03, 15:38
Misschien had ik quotes moeten gebruiken.

Maar de problemen in Libanon zijn ontstaan in 1948 en niet toen Arafat naar Libanon ging. Hij was op z'n hoogst een extra catalysator.

jaja
16-06-03, 15:53
Geplaatst door lennart
Misschien had ik quotes moeten gebruiken.

Maar de problemen in Libanon zijn ontstaan in 1948 en niet toen Arafat naar Libanon ging. Hij was op z'n hoogst een extra catalysator. oh ... dus al die gevechten en oorlogen in Libanon voor 1948 waren gebaseerd op "voorkennis" of wat? De "libanese kwestie" is veel ouder dan 1948 en heeft ook bloederige periodes voor 1948 gekend. Het is een gebied dat door verschillende groeperingen geclaimd wordt en waar men met behulp van vrienden van buitenaf al decennia lang, ja eeuwenlang elkaar naar het leven staat in een strijd om de macht. Het idee dat zonder het ontstaan van Israel deze strijd niet verder zou zijn opgelaaid en uitgevochten ... getuigt niet van veel kennis van de geschiedenis van de regio en de bevolkingsgroepen aldaar. De stichting van Israel resulteerde in het ontstaan van nog een machtige "vriend" in de regio en als gevolg daarvan heeft het de interne ruzies beinvloed, maar het is zeker niet de enige invloed, zelfs niet de grootste invloed.

lennart
16-06-03, 17:52
Geplaatst door jaja
oh ... dus al die gevechten en oorlogen in Libanon voor 1948 waren gebaseerd op "voorkennis" of wat? De "libanese kwestie" is veel ouder dan 1948 en heeft ook bloederige periodes voor 1948 gekend. Het is een gebied dat door verschillende groeperingen geclaimd wordt en waar men met behulp van vrienden van buitenaf al decennia lang, ja eeuwenlang elkaar naar het leven staat in een strijd om de macht. Het idee dat zonder het ontstaan van Israel deze strijd niet verder zou zijn opgelaaid en uitgevochten ... getuigt niet van veel kennis van de geschiedenis van de regio en de bevolkingsgroepen aldaar. De stichting van Israel resulteerde in het ontstaan van nog een machtige "vriend" in de regio en als gevolg daarvan heeft het de interne ruzies beinvloed, maar het is zeker niet de enige invloed, zelfs niet de grootste invloed.


Ah weer eens getuige van de eenzijdige kijk.... Dus 600,000 nieuwe inwoners van je land die net zijn gevlucht van de verschrikking doen niets met een land.... droom maar weer lekker verder jaja....

jaja
16-06-03, 18:58
Geplaatst door lennart
Ah weer eens getuige van de eenzijdige kijk.... Dus 600,000 nieuwe inwoners van je land die net zijn gevlucht van de verschrikking doen niets met een land.... droom maar weer lekker verder jaja.... sorry, jij doet alsof er voor 1948 geen problemen in Libanon waren ... alsof er toen niet werd gevochten tussen de verschillende gemeenschappen. Alleen de stichting van Israel heeft Libanon uit balans gegooid ... wat helaas gewoon op basis van de historische feiten ... klinklare onzin is ...
Echt Lennart, lees nu niet alleen samenvattingen op een paar websites, maar lees eens een paar wetenschappelijke boeken over de geschiedenis van de regio ... en dan ook voor de periode voor 1948 ... het zou discussieren met jou een stuk gemakkelijker maken ...

arifi
16-06-03, 19:49
Geplaatst door joop.r
Naar ik vernomen heb uit betrouwbare ISRAELIESE kringen, komt er een voorstel in de Knezet waar in staat dat de Westbank teruggegeven moet worden aan de regeltmatige eigennaar Jordanie.
Maar of deze er zo blij mee is betwijfel ik want dan zitten ze weer met de palestijnen opgezcheept die Koning Hoezijn op zwarte september het land hebben uitgeslagen om dat Arafat en consorten een staatsgreep wouden plegen tegen hem.
Van waar ze toen naar het mooie en rijke Libanon zijn gevlucht alwaar ze binnen 2 jaar er een puinhoop van hebben gemaakt waar de Libanon nog niet over heen is.


ga eerst maar eens nederlands leren voor je een reactie plaatst!

lennart
16-06-03, 21:38
Geplaatst door jaja
sorry, jij doet alsof er voor 1948 geen problemen in Libanon waren ... alsof er toen niet werd gevochten tussen de verschillende gemeenschappen. Alleen de stichting van Israel heeft Libanon uit balans gegooid ... wat helaas gewoon op basis van de historische feiten ... klinklare onzin is ...


Uhuh.. Als je het zelf maar gelooft he.



Echt Lennart, lees nu niet alleen samenvattingen op een paar websites, maar lees eens een paar wetenschappelijke boeken over de geschiedenis van de regio ... en dan ook voor de periode voor 1948 ... het zou discussieren met jou een stuk gemakkelijker maken ...

Dan discussieer je toch niet met me.... dat heb ik al vaker gezegd.
:zwaai:

Pixelshade
17-06-03, 00:52
Geplaatst door joop.r

Heb van deze uitdrukking melding gemaakt bij beheer

wat zegt hij dan fout?

AIVD
17-06-03, 01:22
Geplaatst door joop.r
Beter slecht Nederlands dan geen beschaving zo als bij jou.

Heb van deze uitdrukking melding gemaakt bij beheer

joden/isrealieten willen niet hun geloof opdringen aan anderen.

en ik heb ook nog nooit iemand gezien die in elkaar geslagen is door joden. wel een paar keer door marokkanen zonder een rede (ik zeg niet dat alle marrokkanen dit doen ik ken ook vriendelijke marrokkanen)

ik heb nog nooit last gehad van een jood.

van alle imigranten die nederland gehad heeft waren zij nog het minst crimineel (de hebrewen)

elbadr
17-06-03, 03:00
ik heb nog nooit last gehad van een jood.





ik wel.... :boeps:

jaja
17-06-03, 10:39
Geplaatst door lennart
Uhuh.. Als je het zelf maar gelooft he.



Dan discussieer je toch niet met me.... dat heb ik al vaker gezegd.
:zwaai: Ach discussieren ... maar het blijft leuk jou op je fouten te wijzen ... :)
Ik bedoel maar ... In de geschiedenisboekjes over Libanon staat een heel lijstje van gewelduitbarstingen en oorlogen voor 1948, maar jij zegt gewoon dat ze niet hebben plaats gevonden want ze passen niet in je wereldbeeld ..... Ik vind altijd dat de rest van het forum mag weten hoe jij met feiten om gaat ... heeft invloed op hoe ze de betrouwbaarheid van andere "stellingen" van jou inschatten ... bewust of onbewust. :)

Simon
17-06-03, 11:59
Geplaatst door joop.r
Beter slecht Nederlands dan geen beschaving zo als bij jou.

Heb van deze uitdrukking melding gemaakt bij beheer

Ik ook. Het is grof iemand zo te bejegenen.

Simon

joop.r
17-06-03, 16:58
Geplaatst door elbadr
ik heb nog nooit last gehad van een jood.





ik wel.... :boeps:

Dan zal je het er wel naar gemaakt hebben.
Maar ik kan jullie frustraties best begrijpen er is namelik geen enkel Arabies land wat het voor de Palestijnen opneemt dan alleen met woorden.
Ja er zijn een paar arabiese terroristen staten die de moordenaars van hamas en de jihad steunen.
Maar mediche en economiese en voertselhulp kunnen ze niet verwachten van de arabiese landen.
En zo lang die 2 aanvallen blijven doen kunnen de palestijnen ook niet in ISRAEL werken zodat ze op een menselijke manier hun gezinnen kunnen onderhouden.
Hoop echt voor de Palestijse bevoking dat hamas en consorten snel aangepakt worden door de vredelievende palestijnen zodat ze weer een menselijk bestaan kunnen opbouwen.

WANT IEDERE DODEN DIE ER VALT ZIJN ER TWEE TE VEEL.

lennart
17-06-03, 17:44
Geplaatst door jaja
Ach discussieren ... maar het blijft leuk jou op je fouten te wijzen ... :)
Ik bedoel maar ... In de geschiedenisboekjes over Libanon staat een heel lijstje van gewelduitbarstingen en oorlogen voor 1948, maar jij zegt gewoon dat ze niet hebben plaats gevonden want ze passen niet in je wereldbeeld ..... Ik vind altijd dat de rest van het forum mag weten hoe jij met feiten om gaat ... heeft invloed op hoe ze de betrouwbaarheid van andere "stellingen" van jou inschatten ... bewust of onbewust. :)

Ik denk niet dat jouw 'corrigerende' ideeen meningen zullen veranderen. Vooral ook omdat je altijd vast blijft zitten in je CIDI promotiemateriaal.

Iemand die 600,000 Palestijnse vluchtelingen bagataliseert als reden voor de burgeroorlog, is een complete idioot. Libanon is pas in 1943 onafhankelijk is geworden. Als soevereine staat is Libanon dus al in 1948 verpest door Israel :zwaai:

jaja
17-06-03, 17:56
Geplaatst door lennart
Ik denk niet dat jouw 'corrigerende' ideeen meningen zullen veranderen. Vooral ook omdat je altijd vast blijft zitten in je CIDI promotiemateriaal.

Iemand die 600,000 Palestijnse vluchtelingen bagataliseert als reden voor de burgeroorlog, is een complete idioot. Libanon is pas in 1943 onafhankelijk is geworden. Als soevereine staat is Libanon dus al in 1948 verpest door Israel :zwaai: ... en daarvoor gebeurde er niets ... zolang Libanon niet onafhankelijk was, gebeurde er ook niets ... net als in Palestina .. opeens, bij de stichting van de staat Israel, begon alles .... :nijn:
Die vluchtelingen hebben een invloed gehad ... (overigens geen 600.000 in 1948 maar ca. 100.000 ...maar dat ter zijde .. En nee, dat haal ik niet uit materiaal van het CIDI, maar gewoon uit algemeen aanvaarde wetenschappelijk verantwoorde onderzoekingen en studies ...) maar ze hebben niet het balletje aan het rolletje gebracht, zoals jij schijnt te denken ... dat balletje rolde al tijden en veel mensen waren al door dat balletje vermorzeld nog voordat Herzl over zijn zionistische ideeen begon te praten ... en dat balletje bleef slachtoffers maken tot 1943 en vervolgens tot 1948 en vervolgens tot nu .... Droevig, maar waar.

Feitenkennis blijft je zwakke punt ...

joop.r
17-06-03, 17:59
Geplaatst door lennart
Ik denk niet dat jouw 'corrigerende' ideeen meningen zullen veranderen. Vooral ook omdat je altijd vast blijft zitten in je CIDI promotiemateriaal.

Iemand die 600,000 Palestijnse vluchtelingen bagataliseert als reden voor de burgeroorlog, is een complete idioot. Libanon is pas in 1943 onafhankelijk is geworden. Als soevereine staat is Libanon dus al in 1948 verpest door Israel :zwaai:

Lennart
nog nooit van het Engels Mandaat gebied gehoord valt mij tegen van jou

Al Sawt
17-06-03, 20:51
Geplaatst door AIVD
joden/isrealieten willen niet hun geloof opdringen aan anderen.

en ik heb ook nog nooit iemand gezien die in elkaar geslagen is door joden. wel een paar keer door marokkanen zonder een rede (ik zeg niet dat alle marrokkanen dit doen ik ken ook vriendelijke marrokkanen)

ik heb nog nooit last gehad van een jood.

van alle imigranten die nederland gehad heeft waren zij nog het minst crimineel (de hebrewen) Omdat ze niet in grote getallen in een keer naar Nederland zijn gekomen.

Kijk maar naar Frankrijk, wat de jeugdbendes van Joods origines op hun kerfstokjes hebben.

Al Sawt
17-06-03, 20:56
Geplaatst door lennart
Ik denk niet dat jouw 'corrigerende' ideeen meningen zullen veranderen. Vooral ook omdat je altijd vast blijft zitten in je CIDI promotiemateriaal.

Iemand die 600,000 Palestijnse vluchtelingen bagataliseert als reden voor de burgeroorlog, is een complete idioot. Libanon is pas in 1943 onafhankelijk is geworden. Als soevereine staat is Libanon dus al in 1948 verpest door Israel :zwaai:

Dan hebben we het ook niet over de prachtidee van de toenmalige minister van defensie, de slachter van de Palestijnen en de huidige premier Ariel Sharon, om Lebanon binnen te vallen en daar een Pro-Israelische regering aan de macht te brengen. Pas na 100.000en doden en de nog meer versterkte greep van Syrie op Lebanon, zaggen de Israeliers in dat hun regimechange niet haalbaar was.

lennart
17-06-03, 21:57
Geplaatst door jaja
... en daarvoor gebeurde er niets ... zolang Libanon niet onafhankelijk was, gebeurde er ook niets ... net als in Palestina .. opeens, bij de stichting van de staat Israel, begon alles .... :nijn:


Jep klopt.

joop.r
18-06-03, 01:15
Geplaatst door Al Sawt
Omdat ze niet in grote getallen in een keer naar Nederland zijn gekomen.

Kijk maar naar Frankrijk, wat de jeugdbendes van Joods origines op hun kerfstokjes hebben.

Heb je daar ook bewijzen van of is het loos geklets

Al Sawt
22-06-03, 23:14
Geplaatst door joop.r
Heb je daar ook bewijzen van of is het loos geklets Ga maar Parismach en le Monde lezen om maar paar kranten te noemen.

jaja
27-06-03, 10:31
Geplaatst door arifi
de jood geeft eindelijk toe dat het woord " jood" een scheldwoord is en daarmee geef je ook direct aan dat het jodendom pure evil is.
... een scheldwoord is een scheldwoord omdat bepaalde mensen het een negatief wordt vinden. Joop constateert enkel dat er lieden - zoals jij - zijn die het woord "jood" een scheldwoord vinden ... Het feit dat iemand een hele religie en een heel volk ziet als "pure evil" zegt eerlijk gezegd meer over die persoon dan over dat volk of die religie ... het zegt namelijk dat die persoon erg grote luiken voor zijn ogen heeft gespijkerd.

manc
27-06-03, 12:47
Geplaatst door Al Sawt
Omdat ze niet in grote getallen in een keer naar Nederland zijn gekomen.

HAhahahaha...proest...wat een gebrek aan feitenkennis....heb jij je OOIT afgevraagd waarom we A'dam Mokum noemen?


Kijk maar naar Frankrijk, wat de jeugdbendes van Joods origines op hun kerfstokjes hebben.

Vertel. Ik geloof dat de Noord-Afrikanen daar nu niet bepaald voor 'de joden' onderdoen in de banlieux.

manc
27-06-03, 12:49
Je bent gemeld bij beheer. Trouwens, jouw 'Nederlands' onstijgt het 'Nederlands' van onze Joop nauwelijks, dus als je een man van je woord bent hou je vanaf nu je grote slabak.

arifi
11-07-03, 19:26
Geplaatst door manc
Je bent gemeld bij beheer. Trouwens, jouw 'Nederlands' onstijgt het 'Nederlands' van onze Joop nauwelijks, dus als je een man van je woord bent hou je vanaf nu je grote slabak.


slabak?is dat weer zo een joodse woord?
en ik weet niet waar jij vandaan komt jood maar mijn nederlands is beter dan dat van jou en van jou joop bij elkaar :bril:

en wat als je mij bij beheer hebt gemeld?
zoek je een beetje aandacht of zo?
de waarheid is hard he...?!

manc
11-07-03, 20:59
Geplaatst door arifi
slabak?is dat weer zo een joodse woord?
en ik weet niet waar jij vandaan komt jood maar mijn nederlands is beter dan dat van jou en van jou joop bij elkaar :bril:

Een slabak is een bak waar je sla in kan doen. Je Nederlands is dus niet al te best, want de worden 'sla' en 'bak' kon ik op mijn 4e of 5e levensjaar al schrijven. Misschien toch maar wat beter opletten op school, oelewapper, want je 'Nederlands' staat bol van de taalfouten.

"Slabak?" Is dat weer zo'n Joods (eigenlijk Jiddish, maar allez) woord? Ik weet overigens niet waar jij vandaan komt, Jood, maar mijn Nederlands is beter dan dat van jou en van jouw Joop bij elkaar. :bril:

Kan je zelf de 10 verschillen ontdekken? Flapdrol.



en wat als je mij bij beheer hebt gemeld?
zoek je een beetje aandacht of zo?
de waarheid is hard he...?!

Nee, racisme is een enge ziekte, en dat dient bestreden te worden. Waarom noem je me eigenlijk Jood? Waar baseer je die stomme stelling op?

manc
11-07-03, 21:02
Oh, en VRIEND, op het uiten van anti-semitisme staat nog altijd een strafpunten. Berichten van dergelijke aard, die volgens beheer de moeite waard zijn om te wijzigen of te wissen zijn ook de moeite waard om met het bijbehorende aantal strafpunten te honoreren.

Ik weet dat het moeilijk is, maar probeer dan op zijn minst de schijn van redelijkheid hoog te houden. ;)