PDA

Bekijk Volledige Versie : Italië wil moslimpreken in Italiaans



Mill
16-06-03, 15:33
Dit staat al een tijdje op FOK.nl. Wellicht interessant voor hier.

"In Italië wonende imams moeten in de toekomst hun preken niet meer in het Arabisch, maar in het Italiaans houden. Dat heeft de Italiaanse minister van Buitenlandse Zaken, Giuseppe Pisanu, laten weten. Aanleiding is een artikel in de krant La Repubblica, van een in Italië wonende Arabische journalist.

Deze journalist woonde uit nieuwsgierigheid een preek in de moskee van Rome bij. Tot zijn ontsteltenis hoorde hij dat de imam opriep tot terrorisme en geweld tegen niet-moslims. De volgende dag stond de preek vertaald afgedrukt in het dagblad en konden alle Italianen er deel van nemen.

Minsiter Pisanu zegt dat gewerkt gaat worden aan de vorming van een Italiaanse islam. :''Een islam die strookt met de realiteit van dit land, die de wetten respecteert en Italiaans spreekt''

De Italiaanse Moslim Unie heeft boos gerageerd op de uitlatingen van Pisanu. ''Het is ontoelaatbaar dat de minister zich inlaat met religieuze aangelegenheden en ons zelfs wil voorschrijven wat en in welke taal we moeten preken''."

Tomas
16-06-03, 15:34
In het Italiaans? Tsss... Dan versta je d'r toch nog steeds niks van!

lennart
16-06-03, 15:52
Die Iman riep niet op tot terrorisme, maar hij prees de zelfmoordaanslagen van Hamas in Israel en riep op tot het verslaan van de vijanden van Islam.

Hij is nu overigens ontslagen.

Zie hier: http://www.khilafah.com/home/category.php?DocumentID=7513&TagID=2

``Allah, let the Islamic fighters in Palestine, Chechnya and elsewhere be triumphant!'' La Repubblica quoted Moussa as saying in Arabic.
``Allah, destroy the houses of the enemies of Islam! Allah, help us crush the enemies of Islam! Allah ensure the victory of the nation of Islam!''

Niet wat je zegt vreemdzaam natuurlijk. Maar de typische retoriek die we wel vaker horen. Wanneer gaan deze mensen nu leren dat "westerlingen" bang worden van dit soort taal?

On Friday, the administrative council of the Islamic Cultural Center, made up of the ambassadors of Saudi Arabia, Pakistan, Bangladesh and other Muslim countries, decided to suspend him, Scialoja said Saturday.
``We cannot allow the mosque to be used to espouse violence the way the young imam did,'' he said Saturday.
He said the majority of Rome's 90,000 Muslims are ``quite peaceful and serene'' and didn't share Moussa's message and that the Muslim community's relations with the Italian government are good.It wasn't clear what would become of the 32-year-old Moussa, who is Egyptian and was named to head Rome's main mosque five months ago by Cairo's Al-Azhar university, Sunni Islam's highest authority. Scialoga said it would take some time for a permanent replacement to be named.

Fillastiene
16-06-03, 15:55
Dan wil ik de afschriften van de maffiapraktijken van Berlusconi in het Nederlands.

Afrux
16-06-03, 16:41
Het feit dat Burlusconi mafia praktijken nahoudt is geen legitimatie om een mooie en vreedzame geloof (1,3 miljard mensen) te vernietigen en te doen voorkomen als een maffia geloof..

Ik hoop dat de moslims ens in zullen zien, dat dit soort imams niet in de moskee horen...

Ramzi
16-06-03, 17:11
Geplaatst door Fillastiene
Dan wil ik de afschriften van de maffiapraktijken van Berlusconi in het Nederlands.

Neeeh ik vind Italiaans cooler klinken... :rolleyes:

Weet je wat ook super zou zijn: NLse imams die in het Vlaams gaan preken... :Iluvu: Ik pleit voor n golablisering in de moskeeen!!!

:student: