PDA

Bekijk Volledige Versie : Help mij alsjealsjealsjealsjeblieft! (smekend :P)

malakes
16-06-03, 15:43
Dag mensen!

Jullie zullen ondertussen misschien moe worden van vragen als die van mij, sorry!!!!
Ik zag namelijk al de vragenlijst van de uni in Nijmegen, en ik heb hun ook gemaild, maar helaas, zij antwoorden nog steeds niet en de tijd begint te dringen.

Ik doe examen dit jaar en hou een onderzoek over hoe Marrokanen vinden (jong & oud) dat ze in de Nederlandse maatschappij staan. Ik ben tot dit onderwerp gekomen omdat ik vind dat er te weinig aandacht wordt besteed aan 'de andere kant van het verhaal.' Er wordt namelijk ik weet niet hoeveel geschreven over wat Nederlandse (voor de duidelijkheid, die hier zijn geboren, blond,blank.. dont get me wrong!!) burgers van Marrokanen vinden, maar je leest amper wat over wat Marrokanen van Nederlanders vinden. Ik hoop dat er een aantal mensen zijn die het over hun hart kunnen verkrijgen nog eenmaal zo'n verschrikkelijke vragenlijst te beantwoorden, je zou er mij een groot plezier mee doen!

als je vragen hebt mag je me ook mailen: [email protected]

gr. Maaike

P.S. ik vind het hier een goedgeorganiseerde, leuke club!!!:rood:

de antwoorden van de vragen kunnen aangegeven worden met xxxxx-jes.
x = helemaal niet (mee eens)
xx = soms wel, soms niet (mee eens)
xxx = wel (mee eens)
xxxx= iets anders, nl... en dan zelf invullen.

1. Heb je het gevoel geaccepteerd te worden om je afkomst, door Nederlandse leeftijdsgenoten?
2. Heb je het gevoel geaccepteerd te worden door Nederlandse ouderen?
3. Vind je jezelf een Nederlandse burger?
4. Ben jij het ermee eens dat de overheid wil dat alle immigranten Nederlands leren?
5. Wil jij je eigen taal behouden?
6. Spreek je thuis een andere taal dan Nederlands (taal van bijv. ouders)?
7. Spreek je met mensen van dezelfde afkomst buitenshuis je eigen (oude) taal?
8. Voel je je gediscrimineerd door de overheid?
9. Voel je je gediscrimineerd door je omgeving?
10. Ben je tevreden met de manier waarop Nederlanders met je omgaan?
11. Heb je vaak problemen in de Nederlandse samenleving om een andere huidskleur, hoofddoek, taal, cultuur?
(bijv. geweigerd worden in een discotheek of bus)
12. Wat zou jij veranderen aan het Nederlandse integratieplan als je daar de mogelijkheid toe had?

voor jongeren die zijn gevlucht/geemigreerd en zich dat kunnen herinneren
1. Ben je het eens met de opvang die je hebt gekregen toen je hier in Nederland aankwam
2. Ben je met respect behandeld?
3. Wat zou er volgens jou moeten veranderen?