PDA

Bekijk Volledige Versie : Gretta terug naar Gaza



~Panthera~
17-06-03, 08:00
Gretta Duisenberg terug naar Palestijnse Gebieden

Uitgegeven: 17 juni 2003 06:36
Laatst gewijzigd: 17 juni 2003 06:48

AMSTERDAM - Voorzitter van de actiegroep Stop de Bezetting, Gretta Duisenberg, onderneemt maandag 23 juni een nieuwe reis naar de Westelijke Jordaanoever en Gaza.

De echtgenote van Wim Duisenberg, president van de Europese Centrale Bank, probeert met de nieuwe trip naar de Palestijnse gebieden de aandacht te vestigen op de medische toestand van het Palestijnse volk in de bezette gebieden. In haar kielzog reizen vijf artsen uit Nederland en België mee, zo maakte woordvoerder en arts Henri van de Vall van Stop de Bezetting in de nacht van maandag op dinsdag bekend.

Actie

De reis, de zogenoemde 'Medical Fact Finding Mission Palestine', is georganiseerd door Duisenbergs actiegroep in samenwerking met diverse artsenorganisaties. Van de Vall verklaarde dat de huidige toestand van de gezondheidszorg in de Palestijnse gebieden zwaar te lijden heeft onder de Israëlische bezetting. Medische hulp komt voor zieken vaak te laat wegens de voortdurende afsluiting van de wegen door de Israëlische strijdkrachten.

Ondervoeding

Ook hebben de afsluitingen de plaatselijke economie zo beschadigd dat ondervoeding onder de bevolking dreigt. Verder zijn er talrijke meldingen van beschietingen op medisch personeel en ziekenhuizen door het leger. "Wij willen dit met deze reis in kaart brengen en onder de aandacht brengen", aldus Van de Vall. De delegatie zal ziekenhuizen, gezondheidscentra en vluchtelingencentra bezoeken.

Kritiek

Het is niet de eerste keer dat Gretta Duisenberg een bezoek brengt aan de bezette gebieden. In januari van dit jaar kreeg zij (inter)nationaal veel kritiek tijdens een oriëntatiereis. Ze had toen een ontmoeting met de Palestijnse leider Arafat en ze liet blijken wel begrip te hebben voor Palestijnse zelfmoordacties. Later nam ze afstand van deze uitlating.

Diplomatieke paspoort

Ook het gebruik van haar diplomatieke paspoort werd haar toen niet in dank afgenomen. Duisenbergs pas werd na alle kritiek overigens niet ingenomen. Premier Balkenende zei in januari wel dat er consequenties zouden volgen als Duisenberg haar diplomatieke paspoort nog een keer oneigenlijk gebruikt. Minister De Hoop Scheffer tekende aan dat Duisenberg haar diplomatenpas alleen mag gebruiken tijdens reizen met haar man. Voor overige trips dient ze nu haar eigen pas te laten zien.

Van de Vall denkt niet dat de aandacht voor Duisenberg het doel van de missie in in de weg zit. "Wij proberen samen met Gretta Duisenberg de aandacht te vestigen op een zeer urgent probleem. Haar hulp is daarbij zeer welkom."

De vijf artsen zijn uit Nederland Tariq Shahid, chirurg in Sneek en Henri van de Vall, internist in Oudekerk a/d Amstel. De Belgische delegatie bestaat uit Guido van Ham, internist en viroloog in Antwerpen, Colette Moulaert, kinderarts in Charleroi en Sofie Blancke, tropen- en huisarts in Antwerpen.

--------------------

:duim:

taouanza
17-06-03, 08:51
Geplaatst door Brie
Ben benieuwd wat voor vertoning het gaat worden. Hopelijk trekt ze deze keer niet zelf alle aandacht naar zich toe.







:moe:

~Panthera~
17-06-03, 10:02
Geplaatst door Brie
Ben benieuwd wat voor vertoning het gaat worden. Hopelijk trekt ze deze keer niet zelf alle aandacht naar zich toe.
------------------

Ach, maakt het wat uit ? aandacht is aandacht, verder is er toch geen hond in de wereld geintresseerd hoe het de mensen daar vergaat. :moe:

Puk
17-06-03, 10:17
Geplaatst door ~Panthera~
------------------

Ach, maakt het wat uit ? aandacht is aandacht, verder is er toch geen hond in de wereld geintresseerd hoe het de mensen daar vergaat. :moe:

Gelul. Ik heb enorm met de Palestijnen te doen: uitgerekend Gretta van Zes Miljoen op de koffie krijgen... dat wens ik m'n ergste vijand nog niet toe.

Pixelshade
17-06-03, 11:16
Geplaatst door Puk
Gelul. Ik heb enorm met de Palestijnen te doen: uitgerekend Gretta van Zes Miljoen op de koffie krijgen... dat wens ik m'n ergste vijand nog niet toe.

je zal die Paardenbek van een Michiel Smit maar op bezoek krijgen eh? :kotsen:

plexus
17-06-03, 11:19
Geplaatst door Pixelshade
je zal die Paardenbek van een Michiel Smit maar op bezoek krijgen eh? :kotsen:

die ziet puk liever op bezoek komen [soort-soort] :wink:

~Panthera~
17-06-03, 11:24
Geplaatst door Puk
Gelul. Ik heb enorm met de Palestijnen te doen: uitgerekend Gretta van Zes Miljoen op de koffie krijgen... dat wens ik m'n ergste vijand nog niet toe.
------------------------

Zet jij mij nu maar weer op ignore. :moe:


T enigste wat jij opwekt is: :kotsen2: nl.

BiL@L
17-06-03, 11:24
Grrrrrrrrr, waarom krijgt zij nou alle interessante uitstapjes...

:boer:

Waiting
17-06-03, 16:29
Ik kan niet wachten!
Het is altijd leuk om te zien hoe ze de clown uit hangt en alleen maar zorgt voor pro-Israelische PR...

Geweldig!

Gretta en Mohammed Cheppi, twee personen die van mij iedere dag met hun kop op TV mogen :D

000NobelPrizes
17-06-03, 16:39
Geplaatst door ~Panthera~
------------------

Ach, maakt het wat uit ? aandacht is aandacht, verder is er toch geen hond in de wereld geintresseerd hoe het de mensen daar vergaat. :moe:

Misschien wordt haar volgende projectje een uitstapje naar de Westelijke Sahara die door Marokko wordt bezet en onderdrukt: dan krijgen de mensen misschien een idee van de misstanden daar, waar nu geen hond zich voor interesseert. Het zou fijn zijn voor de Sahrawi.

elbadr
17-06-03, 16:45
waarom zijn joden altijd tegen mensen die ,de bezetting van een heel volk dwars zit, en er even aandacht op willen vestigen?

ja dat grapje van mevr. duisenberg..tsja.. het was maar een grapje hoor.. :)

6 milj.. is wel een beetje overdreven ..


voor extra medelijden ,was het niet nodig om te overdrijven.. :schrik: :jammer:

an3sdej
17-06-03, 16:52
Waarom wilde Anja Meulenbelt niets meer met Gretta van doen hebben? Anja Meulenbelt is ook zeer begaan met het lijden van het Palestijnse volk.

Die troela van een Duisenberg is gewoon zo'n rijkeluisvrouw die zich verveelt en daarom zinnige bezigheden zoekt.

Puk
17-06-03, 16:58
Geplaatst door an3sdej
Waarom wilde Anja Meulenbelt niets meer met Gretta van doen hebben? Anja Meulenbelt is ook zeer begaan met het lijden van het Palestijnse volk.

Die troela van een Duisenberg is gewoon zo'n rijkeluisvrouw die zich verveelt en daarom zinnige bezigheden zoekt.

Zo is het. De prikkers die hierboven zo op me schelden snappen er dus niks van. Het enige wat Gretta tot nu toe heeft bereikt is anti-propaganda voor de Palestijnen. Dat is wat ik zeg. Maar ja... er is iemand die zich het lot van de Palestijnen zegt aan te trekken... dus is het goed. Ik zou mijn vrienden toch wat zorgvuldiger kiezen.

joop.r
17-06-03, 17:10
Geplaatst door Puk
Zo is het. De prikkers die hierboven zo op me schelden snappen er dus niks van. Het enige wat Gretta tot nu toe heeft bereikt is anti-propaganda voor de Palestijnen. Dat is wat ik zeg. Maar ja... er is iemand die zich het lot van de Palestijnen zegt aan te trekken... dus is het goed. Ik zou mijn vrienden toch wat zorgvuldiger kiezen.

Als je iemand als Grett Duizenberg nodig heb om je belangen te behartigen
HEB JE GEEN ANDERE VIJANDEN MEER NODIG.

Pixelshade
17-06-03, 17:42
Geplaatst door Waiting

Gretta en Mohammed Cheppi, twee personen die van mij iedere dag met hun kop op TV mogen :D

laten we het op die houden want als ik jou op tv zie sniper ik je meteen neer :sniper:

000NobelPrizes
17-06-03, 17:45
Geplaatst door Pixelshade
laten we het op die houden want als ik jou op tv zie sniper ik je meteen neer :sniper:
Ben jij een van die primitieve sukkels die zijn eigen TV tot gort slaat vanwege jouw lage emotionele controle?

000NobelPrizes
17-06-03, 17:48
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Misschien wordt haar volgende projectje een uitstapje naar de Westelijke Sahara die door Marokko wordt bezet en onderdrukt: dan krijgen de mensen misschien een idee van de misstanden daar, waar nu geen hond zich voor interesseert. Het zou fijn zijn voor de Sahrawi.
Hahahahaha... ik zet 'm nog maar een keer neer.

Het is een onuitputtelijke bron van amusement hoe sommigen hier alsmaar onder het mom van rechtvaardigheid zich zogenaamd interesseren voor hun Palestijnse 'moslimbroeders'. Tegelijkertijd wordt hun eigen bezetting & onderdrukking door Marokkanen angstvallig verzwegen en vermeden.

Wat is het probleem, mensen? Het gaat hier toch om onrechtvaardigheid, ja?
:hihi:

Pixelshade
17-06-03, 18:17
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ben jij een van die primitieve sukkels die zijn eigen TV tot gort slaat vanwege jouw lage emotionele controle?

nee, hoor je me dat zeggen dan?

000NobelPrizes
17-06-03, 18:18
Geplaatst door Pixelshade
laten we het op die houden want als ik jou op tv zie sniper ik je meteen neer :sniper:

Ja Pixel: dat zeg je net zelf. Kijk maar.

000NobelPrizes
17-06-03, 18:19
Of wacht: het is natuurlijk weer zo'n typisch Arabisch dreigement. Als ik je op tv zie, dan kom ik je opzoeken en blablabla.

Oh, zo modern, zo progressief, zo beschaafd ook. :hihi:

Pixelshade
17-06-03, 18:26
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Ja Pixel: dat zeg je net zelf. Kijk maar.

nee bosaap ik heb nooit gezegd dat ik me tv ging slaan, ik zei dat ik waiting op tv zag ik ze ass ging sniperen

Pixelshade
17-06-03, 18:28
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Of wacht: het is natuurlijk weer zo'n typisch Arabisch dreigement. Als ik je op tv zie, dan kom ik je opzoeken en blablabla.

Oh, zo modern, zo progressief, zo beschaafd ook. :hihi:

generalisatie, ga op een ander forum je semi-racistisch uitspattingen neerschrijven, niemand zit hier op jou te wachten mongool

elbadr
17-06-03, 18:30
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Of wacht: het is natuurlijk weer zo'n typisch Arabisch dreigement. Als ik je op tv zie, dan kom ik je opzoeken en blablabla.

Oh, zo modern, zo progressief, zo beschaafd ook. :hihi:


arabisch dreigement??!


ji bent echt..op z'n hollands gezegd..........NAAR DE KLOTE :aftel:

Puk
17-06-03, 18:34
Zeg kiddo's... ga effe lekker buiten spelen!

:zwaai:

elbadr
17-06-03, 18:45
Geplaatst door Puk
Zeg kiddo's... ga effe lekker buiten spelen!

:zwaai:

nee jij..pukki... :zweep:

jij moet 's achter die pc vandaan..even de natuur in
terug komen en een andere site zoeken :zwaai:


even goede vrienden :duim:










:fuckit2:

taouanza
17-06-03, 18:46
Geplaatst door Puk
Zo is het. De prikkers die hierboven zo op me schelden snappen er dus niks van. Het enige wat Gretta tot nu toe heeft bereikt is anti-propaganda voor de Palestijnen. Dat is wat ik zeg. Maar ja... er is iemand die zich het lot van de Palestijnen zegt aan te trekken... dus is het goed. Ik zou mijn vrienden toch wat zorgvuldiger kiezen.




Als je iemand als Grett Duizenberg nodig heb om je belangen te behartigen
HEB JE GEEN ANDERE VIJANDEN MEER NODIG.




bedoel je net zoiets als ayaan hirsi ali voor de moslimvrouwen :duivels:

taouanza
17-06-03, 18:49
Geplaatst door 151 NobelPrizes
Hahahahaha... ik zet 'm nog maar een keer neer.

Het is een onuitputtelijke bron van amusement hoe sommigen hier alsmaar onder het mom van rechtvaardigheid zich zogenaamd interesseren voor hun Palestijnse 'moslimbroeders'. Tegelijkertijd wordt hun eigen bezetting & onderdrukking door Marokkanen angstvallig verzwegen en vermeden.

Wat is het probleem, mensen? Het gaat hier toch om onrechtvaardigheid, ja?
:hihi:




:hihi:



















:moe:

joop.r
17-06-03, 19:01
Geplaatst door taouanza
bedoel je net zoiets als ayaan hirsi ali voor de moslimvrouwen :duivels:
zo iets al zegt de laatste wel dingen die waar zijn

Puk
17-06-03, 19:21
Geplaatst door taouanza
bedoel je net zoiets als ayaan hirsi ali voor de moslimvrouwen :duivels:

Toch wel een groot verschil hoor.

Op bezoek gaan bij de Saddam Hoessein van de PA of je sterk maken voor de emancipatie van moslimvrouwen.

taouanza
17-06-03, 19:26
Geplaatst door Puk
Toch wel een groot verschil hoor.

Op bezoek gaan bij de Saddam Hoessein van de PA of je sterk maken voor de emancipatie van moslimvrouwen.


tuurlijk das een makkelijke vergelijking
maarja dat zegt meer over jouw.

Pixelshade
18-06-03, 02:00
Geplaatst door Puk
Toch wel een groot verschil hoor.

Op bezoek gaan bij de Saddam Hoessein van de PA of je sterk maken voor de emancipatie van moslimvrouwen.

zij is zelf geen moslim vrouw, en ze geeft geen reet om emancipatie, alleen maar om zwartmaakcipatie van de Islam

joop.r
18-06-03, 13:31
Geplaatst door Pixelshade
zij is zelf geen moslim vrouw, en ze geeft geen reet om emancipatie, alleen maar om zwartmaakcipatie van de Islam

Waar praten wij over Gretta Duizenberg is een verbitterde oude vrouw
die schreeuwt om aandacht en dat over de ruggen van de Palestijnen wil berijken.
Haar enige belang in deze is haar eigen belang en nu ze zonder diplomatiek paspoort moet reizen vraag ik mij af of ze Israel wel binnen komt naar haar laatste bezoek.