PDA

Bekijk Volledige Versie : Wordt je hier, niet anti-Semitisch van?



Al Sawt
17-06-03, 19:33
Bulldozers van het Israëlische leger maken een 'veiligheidsstrook'

In Rafah blijft een maanlandschap over


Israëlische bulldozers walsen in Rafah huizen plat om een 'veiligheidsstrook' te creëren, maar de Palestijnse bewoners denken er niet aan om weg te trekken.


Door Wilfried Bossier


RAFAH, 17 JUNI. Een enorme gepantserde Israëlische bulldozer verschijnt vanachter een kilometers lange roestbruine stalen muur die de Palestijnse stad Rafah sinds een paar maanden afschermt van de Egyptische grens. De Palestijnen die bij de muur wonen houden hun hart vast. De bulldozers en tanks walsen steeds ruwer om zich heen huizen plat.

Het armoedige Rafah, een middelgrote stad met 110.000 inwoners inclusief die van de erin geïntegreerde vluchtelingenkampen die het dichtst bij de muur liggen, staat bekend als de stad van het Palestijnse gewapende verzet. Er wonen hier veel leden van de Tanzim, de militie van Arafats Fatah, en er zijn de laatste maanden veel 'martelaren' begraven.

Onder dekking van Merkava-tanks rukken de bulldozers dag na dag verder op naar het centrum van de stad, een kaal en stoffig maanlandschap achterlatend waar tot voor kort straatarme kroostrijke gezinnen in goedkope woningen leefden. Die gepantserde bulldozers zijn zo hoog als een huis met twee verdiepingen en zijn voorzien van een gigantische pneumatische klauw die speciaal is ontworpen om in een ruk een huis uiteen te rijten.

Wie bij dergelijke operaties in de weg loopt, inclusief kinderen internationale vredesactivisten en de laatste tijd ook steeds vaker buitenlandse journalisten, is in levensgevaar. De Amerikaanse vredesactiviste Rachel Corrie (23) werd hier op 16 maart door zo'n bulldozer levend begraven toen zij probeerde te voorkomen dat Palestijnse huizen zouden worden vernield. Een jonge Britse vredesactivist werd een paar dagen later in het gezicht geraakt. Hij is hersendood verklaard. Begin mei werd de Britse tv-journalist James Miller doodgeschoten toen hij zich, met een witte vlag en duidelijke fluoriscerende kentekens op zijn helm en kogelvrij vest, klaarmaakte om uit Rafah te vertrekken waar hij de verwoesting van huizen door het leger had gefilmd. Het tellen van bij Israëlische invallen of beschietingen gedode Palestijnse burgers is allang een routinekwestie.

Rafah ligt geklemd tussen Middellandse Zee, het joodse nederzettingblok Gush Katif in het noorden, en de Israëlische militaire uitzonderingszone die de stad verder compleet omsingelt en tot de Egyptische grens loopt. Langs de zuidelijke kant is die zone afgeschermd door de stalen muur met vlak daarachter een tien meter hoge wachttoren. In het niemandsland tussen de muur en de eerste Palestijnse huizen geeft de blauw en witte vlag met de Davidster op de lange antenne op de Israëlische legerbulldozer aan waar hij zich nu bevindt. De omwonenden volgen iedere beweging met argusogen. In de roestige muur zitten een paar grijze luiken, als garagedeuren, die met afstandsbediening geopend worden. ,,In minder dan twee minuten kan hier een tank voor mijn huis voorbijrazen'', zegt Fathi. Het gegrom van een zware dieselmotor is duidelijk hoorbaar en een enorme rookwolk waait over de muur.

Dit is het vluchtelingenkamp 'Blok O' en Fathi woont hier samen met zijn gehandicapte vader. Hij verdient de kost met goederenvervoer met ezel en kar. Hij toont de verwoestingen die een bulldozer vijf dagen geleden aan zijn huis heeft aangericht: in alle buitenmuren zijn gelijkvloers enorme gaten geslagen, acht in totaal, en ook de betonnen pijlers en het geraamte zijn op een aantal plaatsen gescheurd. Maar met geïmproviseerd stutwerk wordt het gebouw met twee verdiepingen toch nog overeind gehouden. Het wordt nog altijd bewoond. Het gezin heeft geen keuze.

Ook het aanpalende huis van zijn neef Khalil en dat van de buurman Musa Shakfla aan de andere kant zijn compleet vernield. De huizen staan op instorten, maar de bewoners denken er niet aan om weg te trekken.

Fathi wijst naar een kale vlakte. Een heel huizenblok is hier de afgelopen weken weggeveegd. Vijf maanden geleden was dit een drukke buurt, nu is het een maanlandschap met aan de oostelijke kant alleen nog een rij lage, armetierige huisjes. De meeste hebben oorlogsschade geleden. De gevels zitten onder de kogelgaten. Hier en daar gaapt een enorme krater.

Toch worden ze nog bewoond. ,,Wij kunnen nergens anders naar toe'', zegt Mahmoud Taha, 50 en leraar Engels in een middelbare school - negen klassen van 44 leerlingen - in het vluchtelingenkamp Brazil. ,,Het is veel te duur; om hier weg te trekken heb je veel geld nodig. Je moet zeker 100 dollar per maand neertellen voor een huurwoning, en daar moet nog eens 30 dollar bovenop voor water en stroom. Niemand die zich dat nog permitteren kan, na drie jaar van wurgende Israëlische strafmaatregelen. De meeste mensen zijn al jaren werkloos.''

Vanaf de zevende verdieping van een verderop gelegen flatgebouw krijg je een goed overzicht over de kaalgeslagen Israëlische 'veiligheidsstrook'. Aan zee is de strook amper een paar meter breed. Meer landinwaarts dijt de strook iedere dag nog verder uit, tot wel 300 meter breed aan de oostelijke kant en verder tot aan de Egyptische grenspost aan de zuidelijke kant.

Dit spergebied strekt zich in de lengte over een vijf kilometer uit. Het hele gebied staat vol opengereten ruines, en de bulldozers en tanks blijven de grens ervan nog dagelijks opschuiven: ze verwoesten daarbij soms tot tien huizen per dag.

Kinderen spelen bovenop de puinhopen en vrouwen zijn druk in de weer met de was of met boodschappen, zij doen gewoon alsof er geen Israëlische scherpschutters meekijken. Maar als de bewoners van het hoge gebouw zich plots van de aanwezigheid van een journalist op hun dak bewust worden, breekt er paniek uit. Op de bovenste verdiepingen zitten de binnenmuren vol kogelgaten en alle ramen aan de kant van de stalen muur zijn kapot geschoten. De bewoners zijn als de dood voor een mogelijke Israëlische reactie. ,,Je mag niet naar buiten kijken. Ze zullen je zien, en dan krijgen we hier ellende. Wij willen niet dat ze ons bestoken, of dat ze morgen met hun bulldozers komen om ook ons gebouw plat te gooien. Ga daar alsjeblieft onmiddellijk weg.''

Rafah is een door het geweld zwaar getraumatiseerde stad, maar ook een strijdbare stad en het is opvallend hoe dat in de talloze grafitti te lezen valt. De strijd en de zelfmoordacties worden in een realistische stijl uitgebeeld. De 'martelaren' hebben daarbij een ereplaats, hun foto's prijken temidden van toepasselijke grafitti, bijvoorbeeld dat ene muurschilderij dat een exploderende Israëlische bus weergeeft. Wat er ook van de Routekaart voor de vrede over is, hier is er absoluut niets van te merken.




17 juni 2003

NRC Handelsblad

taouanza
17-06-03, 19:39
nee joh, ze bouwen gewoon een weg naar vrede.

maar ik word er niet antisemitsch van.

elbadr
17-06-03, 21:13
ben ik al door de vele ,misselijkmakende ,walgelijke acties van de
israeliers geworden..



en dat is al een lange tijd geleden :aanwal:

indygirl_roosje
17-06-03, 21:43
Ik word hier niet antisemitisch van. Hoogstens nog antizionistischer dan ik al was, een voorbeeld nemende aan www.netureikarta.org en www.israelshamir.net . Overigens kan ik me wel voorstellen dat Palestijnen antisemitisch worden. Als ik mijn hele leven alleen joden tegen zou komen die op me probeerden te schieten of mijn land stalen, zou ik ook, waarschijnlijk, een antisemiet worden. Maar dat is weer een ander verhaal.


Beslema,

Rosalinda.

barfly
17-06-03, 22:58
Ik kan niet anti-semitisch worden, want dan kan ik lekker makkelijk iedereen over de zelfde kam scheren.
Wat ik wél kan is vurig hopen om die vette slak van een Sharon ooit aan te treffen in Scheveningen en het internationaal strafhof!

~Panthera~
17-06-03, 23:00
Geplaatst door barfly
Ik kan niet anti-semitisch worden, want dan kan ik lekker makkelijk iedereen over de zelfde kam scheren.
Wat ik wél kan is vurig hopen om die vette slak van een Sharon ooit aan te treffen in Scheveningen en het internationaal strafhof!
--------------------

Escargots ala Scheveningen ?? :D

barfly
17-06-03, 23:06
Geplaatst door ~Panthera~
--------------------

Escargots ala Scheveningen ?? :D

Yup levend gewassen in zeezout :)

an3sdej
17-06-03, 23:25
Ik was tot voor drie jaar nooit anti-religieus. En al helemaal niet anti-islam daar ik een echte cultuurrelativist was. Maar de laatste twee jaar is er erg veel gebeurt in naam van een religie, waardoor ik zeer anti geworden ben. En lang verblijf op diverse forae heeft mij gesterkt in de mening dat vooral binnen de orthodoxe religieuse groeperingen de hang naar exclusivisme en dominantie enorm is.
Waardoor religieuse doelen, gemixed met eigen agenda's op politiek gebied en wraak, veel narigheid veroorzaken voor veel mensen.

En waar was dit het meest expliciet te vinden, op de Marokkaanse sites. En op wereldniveau binnen de islam.

Raffi
17-06-03, 23:35
In Raffah wordt in veel huizen raketten gemaakt waar veelvuldig israelische dorpen en scholen mee bestookt worden. Ook zijn er in huizen fabriekjes waar explosievengordels worden gemaakt waar laffe terroristen kinderen in bussen mee vermoorden.

Deze huizen worden inderdaad platgemaakt. Ik vindt het logisch dat fabriekjes waar explosieven gemaakt worden die als expleciet doel hebben om onze kinderen te vermoorden onklaar woren gemaakt.

Israel doet dat in tegenstelling tot europeanen nog zeer humaan. Europeanen hebben destijds fabrieken en alles wat er om heen zat weken lang gewoon platgebombadeerd met vele duizenden burgerslachtoffers.

Het amerikaans/engels meisje wat door een buldozer werd overreden was duidelijk een ongeluk. Die bulldozer was trouwens helemaal niet bezig een huis te verwoesten, maar een stuk grond gelijk te maken waar tunnels naar egypte liepen.

Het meisje sprong zelf voor de buldozer terwijl die buldozer machinist absoluut geen zicht daarop had.

Het is jammer dat dat meisje en anderen daar in Raffah in plaats voor buldozers zelfmoord te plegen niet proberen te voorkomen dat jonge Palastijnen zicj gaa opblazen en daarmee al honderden van onze kinderen moedwillig hebben vermoord.

Goh, die rot Israeliers toch, ze staan tegenwoordig geeneens meer toe dat Palastijnen bommen maken om ISraelische kinderen te vermoorden.

Ondersteuning van deze kleine groep Palastijnen die absoluut de meerderheid niet uitmaakt is zeer vreemd.
Waarom wordt de grote groep van Palastijnen niet ondersteund die tegen zelfmoordaanslagen is en wel voor vrede?

Waarom gaat Gretta Duizenberg juist alleen met die Palastijnen praten die tegen vrede zijn, en niet met de ruim 80 % Palastijnen die wel voor vrede met Israel zijn?

Jammer en vreemd dat Nederlanders zich zo graag slecht laten informeren.

Het is te hopen dat wij ISraeliers snel wel met die 80% Palastijnen vrede kunnen sluiten en dat die 80% Palastijnen dan zelf hun verantwoordelijkheid kunnen nemen en voor hun vrede en democratie kunnen opomen door die kleine hoeveelheid Palastijenn die tegen vrede en voor vermoorden van onze kinderen zijn in toom kunnen houden.
Het is toch te gek dat wij Israeliers en de meerderheid van de Palastijnenn samen niet in vrede kunnen leven omdat dat kleine groepje moordenaars door Europeanen die blijkbaar vanwege politieke belangen niet echt in onze vrede geintreseerds zijn de dupe zijn.

Duidelijk wel is dat als wij vrede krijgen Europeanen in een keer zich druk moeten gaam maken over hun eigen shit die ze over de hele werled veroorzaakt hebben

Sawda
17-06-03, 23:37
Geplaatst door an3sdej
Ik was tot voor drie jaar nooit anti-religieus. En al helemaal niet anti-islam daar ik een echte cultuurrelativist was. Maar de laatste twee jaar is er erg veel gebeurt in naam van een religie, waardoor ik zeer anti geworden ben. En lang verblijf op diverse forae heeft mij gesterkt in de mening dat vooral binnen de orthodoxe religieuse groeperingen de hang naar exclusivisme en dominantie enorm is.
Waardoor religieuse doelen, gemixed met eigen agenda's op politiek gebied en wraak, veel narigheid veroorzaken voor veel mensen.

En waar was dit het meest expliciet te vinden, op de Marokkaanse sites. En op wereldniveau binnen de islam.

Wie waren het daarvoor, even raden: de communisten.
Jij bent ook iemand die met alle winden meewaait.

Wat weet jij nou van de Islam?

lennart
17-06-03, 23:43
Vanuit Israelische luchtruim worden raketten afschoten, dus het is terecht dat de terreurinfrastructuur in Israel wordt aangevallen, zoals bussen. De bussen in Israel worden namelijk gebruikt om Israelische soldaten van en naar het front te vervoeren. Effectief gebruikt het Israelische leger haar eigen burgers als menselijk schild.

ps. Die raketten worden afgeschoten vanuit het noorden van Gaza in de buurt van Beit Hanoun. Rafah daarentegen ligt in het zuiden van de gazastrook en vandaar uit worden geen raketten afgeschoten.

Dat Rafah nu zo zwaar getroffen wordt heeft verder niets met wat Raffi zojuist beweerd te maken, maar met het feit dat Israel een strook van 10km tussen de Egpytische grens en de rest van Gaza wil aanleggen. Hiervoor moeten de Palestijnen weer een "Transfer" ondergaan. Vergeet niet dat Rafah vooral bestaat uit vluchtelingen die eerder elder in Palestina hebben gewoond.

an3sdej
17-06-03, 23:44
Wie waren het daarvoor, even raden: de communisten.

Wie waren wat?


Jij bent ook iemand die met alle winden meewaait.

Hoe kom je hierbij?


Wat weet jij nou van de Islam? Test me!! :ego:

taouanza
18-06-03, 00:21
[QUOTE]Geplaatst door an3sdej
[En waar was dit En waar was dit het meest expliciet te vinden, op de Marokkaanse sites. En op wereldniveau binnen de islam.



dat zeg jij, maar wie ben jij?

Orakel
18-06-03, 00:27
Geplaatst door an3sdej
En lang verblijf op diverse forae heeft mij gesterkt in de mening dat vooral binnen de orthodoxe religieuse groeperingen de hang naar exclusivisme en dominantie enorm is.

En waar was dit het meest expliciet te vinden, op de Marokkaanse sites. En op wereldniveau binnen de islam.

Een lang verblijf op diverse fora is niet indicatief of te extrapoleren naar heel Islamitisch Nederland.
Trap asjeblieft niet in die val, want daarmee doe je ongewild hele bevolkingsgroepen mee tekort.

Hoeveel extreme meningen van hoeveel individuen kom je tegen op de fora? 50, 100, 1000?

Nederland kent 800.000 Moslims.

taouanza
18-06-03, 08:26
Geplaatst door Orakel
Een lang verblijf op diverse fora is niet indicatief of te extrapoleren naar heel Islamitisch Nederland.
Trap asjeblieft niet in die val, want daarmee doe je ongewild hele bevolkingsgroepen mee tekort.

Hoeveel extreme meningen van hoeveel individuen kom je tegen op de fora? 50, 100, 1000?

Nederland kent 800.000 Moslims.



wat ben jij toch een lieve schat,he? :duim:

an3sdej
18-06-03, 10:29
Orakel, in principe heb je gelijk. Degenen die op de forae aanwezig zijn en zich uiten, zijn maar een klein percentage. Samengevoegd met die moeilijke jongeren, en hun ouders die niet echt wensen de Nederlandse cultuur als de hunne aan te nemen. En samen met een AEL EN z'n aanhang, die integratie afwijst en een eigen pan-Arabische staat nastreeft die ook vijandig staat tegen de westerse cultuur, DAT ALLES SAMEN vormt de publieke opinie, en dus ook de mijne.

Lang probeerde ik positief een dialoog te blijven voeren met de moslims/Marokkanen, maar zodra ik niet hun mening deelde was ik al snel een racist en fascist.

taouanza
18-06-03, 10:33
Geplaatst door an3sdej
Orakel, in principe heb je gelijk. Degenen die op de forae aanwezig zijn en zich uiten, zijn maar een klein percentage. Samengevoegd met die moeilijke jongeren, en hun ouders die niet echt wensen de Nederlandse cultuur als de hunne aan te nemen. En samen met een AEL EN z'n aanhang, die integratie afwijst en een eigen pan-Arabische staat nastreeft die ook vijandig staat tegen de westerse cultuur, DAT ALLES SAMEN vormt de publieke opinie, en dus ook de mijne.

Lang probeerde ik positief een dialoog te blijven voeren met de moslims/Marokkanen, maar zodra ik niet hun mening deelde was ik al snel een racist en fascist.



ja moeilijk he? met zo'n rij idiote vooroordelen :moe:


ja hoor ik zie die kleine marokkaanse ettertjes echt een pan-arabische staat nastreven tjonge tjonge. :lol:






:moe:

Royce
18-06-03, 10:35
Geplaatst door taouanza
ja moeilijk he? met zo'n rij idiote vooroordelen :moe:


ja hoor ik zie die kleine marokkaanse ettertjes echt een pan-arabische staat nastreven tjonge tjonge. :lol:






:moe:


Jij baggataliseert...:)
Je ontkent het probleem.

Die jongetjes worden gerecruteerd door Al-Waqf en gebruiken hun Goedkope woningbouw huizen om overdag vergaderingen te beleggen terwijl ze eigenlijk moeten werken, maar dat is weer niet nodig vanwege het sociale stelsel in Nederland.

Struisvogel.

taouanza
18-06-03, 10:44
Geplaatst door Royce
Jij baggataliseert...:)
Je ontkent het probleem.

Die jongetjes worden gerecruteerd door Al-Waqf en gebruiken hun Goedkope woningbouw huizen om overdag vergaderingen te beleggen terwijl ze eigenlijk moeten werken, maar dat is weer niet nodig vanwege het sociale stelsel in Nederland.

Struisvogel.




maar daar kunnen ze niks aan doen dat ze zo geworden zijn. het zijn allemaal 'slachtoffertjes' van het 'systeem.
er moet geld, heel veel geld gestoken worden in allerlei onderzoeken en rapporten en nog meer onderzoeken en statestieken.

Raffi
18-06-03, 12:07
Lennart, Israel en Palastina zijn heeeeel klein. Gaze is nog veeeeeeel kleiner. In Raffah zijn wel degelijk explosieven gordels gemaakt en ook rakketten.

Explosieven gordels en Rakketen hebben bij de HAmas alleen maar als doel zoveel mogelijk burgers en kinderen te vermoorden.

Israelische rakketten hebben alleen als doel de palatsen waar deze explosieven en rakketten worden gemaakt op te blazen, of degene die er achter zit uitteschakelen.

Ik ga niet met jou discusieren over het verschil daar tussen.

Abu Mazen is het volkomen met jou on eens, net zoals de meerderheid van de Palastijnse bevolking.

Dus wat jij vindt is eigenlijk puur onbelangrijk. Wij , de meerderheid van ISraeliers en de meerderheid van de Palastijnen zijn tegen aanslagen op burgers , en proberen dat niet om te keren met jouw woorden van dat het vermoorden van kinderen zoals ook weer vandaag een israelisch meisje vermoord is door een Palastijnse scherpschutter uit te leggen als het uitschakelen van een infrastructuur.

Hamas die NIET de palastijnse bevolking vertegenwoordigd, is niet uit op vrede, jammer dat de 80% van de Palastijnse bevolking die dat wel is tegengewerkt wordt in hun streven door mensen als jij die met leuke zinnetjes vanuit decadent europa onze vrede telkens weer de kop in drukken.

Bedankt Lennart, namens vele Israeliers en Palastijnen !

indygirl_roosje
18-06-03, 13:30
Hierbij wil ik, opkomende voor het geslacht der slakken, ernstig bezwaar aantekenen tegen de vergelijking tussen een vreedzaam dierenvolkje en een bekende, notoire zionistische oorlogsmisadiger. Zulke beweringen kwetsen het slakkenvolk en kunnen leiden tot gevaarlijke generalisaties.


Met groet,

Rosalinda.

P.S.

:p :hardlach: :p :hardlach:

joop.r
18-06-03, 13:40
Geplaatst door Orakel
Een lang verblijf op diverse fora is niet indicatief of te extrapoleren naar heel Islamitisch Nederland.
Trap asjeblieft niet in die val, want daarmee doe je ongewild hele bevolkingsgroepen mee tekort.

Hoeveel extreme meningen van hoeveel individuen kom je tegen op de fora? 50, 100, 1000?

Nederland kent 800.000 Moslims.

En gelukkig zijn daar ook normale bij die geen hetze opzetten tegen een ieder die anders denkt

joop.r
18-06-03, 13:44
Geplaatst door indygirl_roosje
Hierbij wil ik, opkomende voor het geslacht der slakken, ernstig bezwaar aantekenen tegen de vergelijking tussen een vreedzaam dierenvolkje en een bekende, notoire zionistische oorlogsmisadiger. Zulke beweringen kwetsen het slakkenvolk en kunnen leiden tot gevaarlijke generalisaties.


Met groet,

Rosalinda.

P.S.

:p :hardlach: :p :hardlach:
Hoe bedoel je eenzijdig hoe wou jij dan de moordenaars van hamas en de Jihad noemen ben benieuwd wat je antwoord hierop is

an3sdej
18-06-03, 13:54
maar daar kunnen ze niks aan doen dat ze zo geworden zijn. het zijn allemaal 'slachtoffertjes' van het 'systeem.

Ja weer diezelfde slachtofferhouding. Iedereen in deze wereld is verantwoordelijk voor z'n eigen daden. De ouders hadden deze jongeren meer in de Nederlandse stijl moeten opvoeden. Meer op westerse snit toegesneden.

Voor mij zijn de ouders verantwoordelijk v.w.b. de moeilijke integratie van deze jongeren. Die jongeren zijn zelf verantwoordelijk voor hun daden.

En de mensen die in naam van Allah en de islam kiezen voor terreur, die moeten helemaal uitgeroeid worden, tenzij ze van hun dwaalwegen terugkomen!

taouanza
18-06-03, 14:54
Geplaatst door an3sdej
Ja weer diezelfde slachtofferhouding. Iedereen in deze wereld is verantwoordelijk voor z'n eigen daden. De ouders hadden deze jongeren meer in de Nederlandse stijl moeten opvoeden. Meer op westerse snit toegesneden.

Voor mij zijn de ouders verantwoordelijk v.w.b. de moeilijke integratie van deze jongeren. Die jongeren zijn zelf verantwoordelijk voor hun daden.

En de mensen die in naam van Allah en de islam kiezen voor terreur, die moeten helemaal uitgeroeid worden, tenzij ze van hun dwaalwegen terugkomen!




blind ben je wel en bent met je gezicht in de shit belandt. :haha:
het was een parodie op jouw soort gemekker.



dit is echt geweldig :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha:


dat krijg je als zo overtuigd bent van je tunnelvisie. :haha:

taouanza
18-06-03, 14:56
Geplaatst door taouanza
ja moeilijk he? met zo'n rij idiote vooroordelen :moe:


ja hoor ik zie die kleine marokkaanse ettertjes echt een pan-arabische staat nastreven tjonge tjonge. :lol:






:moe:



en wat is je mening hier over, zie je dat al gebeuren an3esj :hihi: :hihi: :hihi:

an3sdej
18-06-03, 15:08
Een heleboel losse elementen zijn bij optelling nog niet altijd de som van die elementen. Wel krijg je een toteel beeld van een bepaalde groep.

Een tunnelvisie is als je constant één bepaald objectief beschouwd met steeds eenzelfde aaname. En dat is hierbij niet het geval. Als ik met tien andere alleen deze visie had, zou ik je gelijk geven. Echter uit verschillende hoeken komt deze visie naar voren, zelfs uit monden van mensen uit de eigen hoek. Er zijn verscheidene Marokkanen die mijn visie delen, en dat weet jij ook!

taouanza
18-06-03, 15:11
Geplaatst door an3sdej
Een heleboel losse elementen zijn bij optelling nog niet altijd de som van die elementen. Wel krijg je een toteel beeld van een bepaalde groep.

Een tunnelvisie is als je constant één bepaald objectief beschouwd met steeds eenzelfde aaname. En dat is hierbij niet het geval. Als ik met tien andere alleen deze visie had, zou ik je gelijk geven. Echter uit verschillende hoeken komt deze visie naar voren, zelfs uit monden van mensen uit de eigen hoek. Er zijn verscheidene Marokkanen die mijn visie delen, en dat weet jij ook!


yeah right whatever
je bent gewoon erin getuind. geef het nou maar toe. dat zou je nog een beetje sieren.

an3sdej
18-06-03, 15:32
Waarin getuind?? :duizelig: Ikke nie begrijp nie

taouanza
18-06-03, 15:36
Geplaatst door an3sdej
Waarin getuind?? :duizelig: Ikke nie begrijp nie







i rest my case:fplet: