PDA

Bekijk Volledige Versie : Benzakour



Afrux
18-06-03, 11:38
Waarom zijn sommige mensen zo scheinheilig?

Neem nou benzakour, die zich graag voordoet als de imam der imams, zowel in zijn columns (die vaak geplagieerd worden), als mede door zijn nauwe banden met altawhid (in Rotterdam), maar ook door het aanbidden van ael omdat het volgens hem een islamitische beweging is...

Aan de ander kant, hij bidt en vast niet en hij drinkt alcohol,. Bovendien pleegt hij zina omdat hij ongetrouwd een relatie heeft met een vrouw...dit is geen grap maar de werkelijheid, ik heb ook niets tegen dat zijn vrienin een mini rokje draagt en er rond loopt met een blote bovenlichaam, waardoor je zelfs haar borsten kunt zien...

ik schaam me om het hier te vermelden, maar iik heb geen keus, want ik begin me te ergeren aan hem, vooral nadat ik weer een par dagen geleden hem hoorde praten over islam....

Simon
18-06-03, 11:45
Misschien moet er ook eens een uitgave komen van de Story of de Weekend speciaal voor moslims.

Simon

Grietje
18-06-03, 11:56
Geplaatst door Simon
Misschien moet er ook eens een uitgave komen van de Story of de Weekend speciaal voor moslims.

Simon


:lekpuh:

Grietje
18-06-03, 12:00
Geplaatst door Afrux
Waarom zijn sommige mensen zo scheinheilig?

Neem nou benzakour, die zich graag voordoet als de imam der imams, zowel in zijn columns (die vaak geplagieerd worden), als mede door zijn nauwe banden met altawhid (in Rotterdam), maar ook door het aanbidden van ael omdat het volgens hem een islamitische beweging is...

Aan de ander kant, hij bidt en vast niet en hij drinkt alcohol,. Bovendien pleegt hij zina omdat hij ongetrouwd een relatie heeft met een vrouw...dit is geen grap maar de werkelijheid, ik heb ook niets tegen dat zijn vrienin een mini rokje draagt en er rond loopt met een blote bovenlichaam, waardoor je zelfs haar borsten kunt zien...

ik schaam me om het hier te vermelden, maar iik heb geen keus, want ik begin me te ergeren aan hem, vooral nadat ik weer een par dagen geleden hem hoorde praten over islam....

treurig. door anderen wordt hij weer uitgemaakt voor conservatieveling en hier is hij niet strikt genoeg in de leer. het is ook nooit goed. ze zeggen dat nederlanders niet accepteren als je boven het maaiveld uitsteekt. bij marokkanen wordt direct je hoofd eraf gehakt als je het probeert.

Afrux
18-06-03, 12:06
Waar het omgaat is dat je achter je principes moet scharen en dus zich niet voordoen bij een bijeenkomst van alttawhid als de uitvinder van islam en twee dagen later lekker van een wijntje zitten genieten...

Het was trouwens ook ee bijeenkomst georganiseerd door een Arabische organisatie, toen ik daar wijn zag, ben ik gewoon weg gegaan, maar meneer zat lekker te ervan te genieten, terwijl hij een paar weken daarvoor bij attawhid de profeet zelve speelde..

Ik zak hem zeker daarop aanspreken, mocht hij eens bij altawhid verschijnen.... waar iedereen bij staat..

Islam is geen spelltje om zich populair te maken, je doet het of je doet het niet....

Voor de rest kan het me een zorg wijzen wat hij wel of niet doet....

Grietje
18-06-03, 12:19
Geplaatst door Afrux
Waar het omgaat is dat je achter je principes moet scharen en dus zich niet voordoen bij een bijeenkomst van alttawhid als de uitvinder van islam en twee dagen later lekker van een wijntje zitten genieten...

Het was trouwens ook ee bijeenkomst georganiseerd door een Arabische organisatie, toen ik daar wijn zag, ben ik gewoon weg gegaan, maar meneer zat lekker te ervan te genieten, terwijl hij een paar weken daarvoor bij attawhid de profeet zelve speelde..

Ik zak hem zeker daarop aanspreken, mocht hij eens bij altawhid verschijnen.... waar iedereen bij staat..

Islam is geen spelltje om zich populair te maken, je doet het of je doet het niet....

Voor de rest kan het me een zorg wijzen wat hij wel of niet doet....

Wijn en islam gaan heel goed samen. Lees maar wat Hafez er over schrijft:

"Again the times are out of joint; and again
For wine and the loved one's languid glance I am fain.
The wheel of fortune's sphere is a marvelous thing:
What next proud head to the lowly dust will it bring?
Or if my Magian elder kindle the light,
Whose lantern, pray, will blaze aflame and be bright?
'Tis a famous tale, the deceitfulness of earth;
The night is pregnant: what will dawn bring to birth?
Tumult and bloody battle rage in the plain:
Bring blood-red wine, and fill the goblet again!"

revolution
18-06-03, 15:21
Als jij een echte wat over de islam wist, dan wist je ook dat je zulke dingen niet mag doorvertellen. JIJ hebt hiermee meer sajiaat dan benzakour. wat hij doet is zijn zaak, als jij moslim bent hou je je mond. roddelen is erger dan drinken, weet je waarom. Drinken is een zaak tussen jou en God. met roddelen schaadt je ook nog andere mensen waarover je roddelt. Dus meneertje het is allemaal leuk en aardig wat je verteld, maar wat jij doet is veel erger.

Ramzi
18-06-03, 15:24
Geplaatst door revolution
Als jij een echte wat over de islam wist, dan wist je ook dat je zulke dingen niet mag doorvertellen. JIJ hebt hiermee meer sajiaat dan benzakour. wat hij doet is zijn zaak, als jij moslim bent hou je je mond. roddelen is erger dan drinken, weet je waarom. Drinken is een zaak tussen jou en God. met roddelen schaadt je ook nog andere mensen waarover je roddelt. Dus meneertje het is allemaal leuk en aardig wat je verteld, maar wat jij doet is veel erger.

Zo is dat...

En Grietjes en haar Hafez hebben ook gesproken... en zij weten het beste... :rolleyes: Vanaf nu is wijn halal verklaard door hun... drink er maar op los...

Sawda
18-06-03, 15:42
Geplaatst door Grietje
Wijn en islam gaan heel goed samen. Lees maar wat Hafez er over schrijft:



Sinds wanneer "tet halal ou 't haram ah Grietje".

Grietje
18-06-03, 15:46
Geplaatst door Sawda
Sinds wanneer "tet halal ou 't haram ah Grietje".

Sinds ik voor mijzelf uitmaak wat goed voor me is. Fhemtie?

raden
18-06-03, 16:44
Jij mag precies weten wat je vindt, Grietje, maar je moet wel weten waar je het over hebt. Hafez had het - zoals zoveel islamitische dichters uit die tijd - over de mystieke wijn, dat wil zeggen de godsliefde. Als je dat weet, ga je die gedichten met heel andere ogen bekijken, niet waar.

En Benzakour mag lekker zelf weten wat hij doet. Ik zou het niet doen, maar uiteindelijk is er maar een verantwoordelijk voor jouw eigen daden en dat ben jijzelf.

Ik denk dat'ie gewoon een beetje aandacht tekort heeft.

Oh en Afrux, als je nog meer noten op je zang wilt hebben, Benzakour heeft ook

- ooit eens gezegd dat God voor hem te vinden is in de haartjes op de buik van een vrouw waar hij net de liefde mee bedreven heeft

- in een column geschreven hoe hij een parenclub bezocht

- in een column beschreven hoe hij gebruik gemaakt heeft van een Egyptische prostituee.

Wat dat laatste betreft, bevindt hij zich overigens in goed gezelschap, want dat doet de gemiddelde Saoudische prins ook - wie weet heeft hij wel hetzelfde hoertje gehad als de toekomstige leider van Saoudi Arabie. Zou dat de link met El Tawheed zijn? :giechel:

Grietje
18-06-03, 16:50
Geplaatst door raden
Jij mag precies weten wat je vindt, Grietje, maar je moet wel weten waar je het over hebt. Hafez had het - zoals zoveel islamitische dichters uit die tijd - over de mystieke wijn, dat wil zeggen de godsliefde. Als je dat weet, ga je die gedichten met heel andere ogen bekijken, niet waar.

En Benzakour mag lekker zelf weten wat hij doet. Ik zou het niet doen, maar uiteindelijk is er maar een verantwoordelijk voor jouw eigen daden en dat ben jijzelf.

Ik denk dat'ie gewoon een beetje aandacht tekort heeft.

Oh en Afrux, als je nog meer noten op je zang wilt hebben, Benzakour heeft ook

- ooit eens gezegd dat God voor hem te vinden is in de haartjes op de buik van een vrouw waar hij net de liefde mee bedreven heeft

- in een column geschreven hoe hij een parenclub bezocht

- in een column beschreven hoe hij gebruik gemaakt heeft van een Egyptische prostituee.

Wat dat laatste betreft, bevindt hij zich overigens in goed gezelschap, want dat doet de gemiddelde Saoudische prins ook - wie weet heeft hij wel hetzelfde hoertje gehad als de toekomstige leider van Saoudi Arabie. Zou dat de link met El Tawheed zijn? :giechel:

Dat Hafez wijn heeft gemystificeerd dan wel vergoddelijkt is ayatollah kletspraat, bedoelt om een groot dichter niet van zijn voetstuk af te laten donderen door orthodoxe moslims.

En wat je te zeggen hebt over Mohammed Benzakour is ook onzin. De column waarin gebruikt wordt gemaakt van een prostituee is van de van de hand van de palestijnse filmmaker Hanny Abu Assad (ik heb alle columns van benzakour en van hanny abou assad in de volkskrant gelezen). Check je feiten voordat je doet wat Allah ten strengste heeft verboden; leugens verspreiden.

raden
18-06-03, 16:53
Hmm, ik ben geen verkondiger van ayatollah-kletspraat. De waarheid zal wel in het midden liggen, of misschien... kun je het gewoon op twee manieren lezen.

Zou het zo zijn. Ik meen mij te herinneren dat het Benzakour is. Waar is Benzakour dan eigenlijk mee beroemd geworden.

Enne, vergissen is menselijk, dan hoef je niet zo overspannen te reageren, okay?

Grietje
18-06-03, 17:05
Geplaatst door raden
Hmm, ik ben geen verkondiger van ayatollah-kletspraat. De waarheid zal wel in het midden liggen, of misschien... kun je het gewoon op twee manieren lezen.

Zou het zo zijn. Ik meen mij te herinneren dat het Benzakour is. Waar is Benzakour dan eigenlijk mee beroemd geworden.

Enne, vergissen is menselijk, dan hoef je niet zo overspannen te reageren, okay?

Sorry, ik heb m'n tranquillizers niet ingenomen. Benzakour is beroemd geworden met teksten die hij van andere heeft overgenomen.

raden
18-06-03, 17:10
Ja, maar daarvoor. Wat heeft hem in de positie gesteld dat hij andermans stukjes onder zijn eigen naam mocht gaan publiceren?

Hij heeft overigens wel ooit in een interview gezegd dat hij niet de woordvoerder van de moslims in Nederland wil worden:

"dat kan ik de moslims in Nederland niet aandoen"

Ben overigens wel benieuwd hoe jij het drinken van wijn in een islamitische identiteit kan plaatsen (let wel: benieuwd, ik veroordeel je niet, verre van).

Of is het zoals bij de Agha Khan, die zei dat als hij champagne dronk, het in zijn mond in melk (of was het honing) veranderde... Maar de Aga Khan is een heilige (volgens sommigen...)

Grietje
18-06-03, 17:21
Geplaatst door raden
Ja, maar daarvoor. Wat heeft hem in de positie gesteld dat hij andermans stukjes onder zijn eigen naam mocht gaan publiceren?

Hij heeft overigens wel ooit in een interview gezegd dat hij niet de woordvoerder van de moslims in Nederland wil worden:

"dat kan ik de moslims in Nederland niet aandoen"

Ben overigens wel benieuwd hoe jij het drinken van wijn in een islamitische identiteit kan plaatsen (let wel: benieuwd, ik veroordeel je niet, verre van).

Of is het zoals bij de Agha Khan, die zei dat als hij champagne dronk, het in zijn mond in melk (of was het honing) veranderde... Maar de Aga Khan is een heilige (volgens sommigen...)

Zijn eerste stuk publiceerde hij '98 in NRC, daarna een lang stuk in de Groene Amsterdammer (kun je terugvinden in hun archief). Maar het is allemaal begonnen met het winnen van de El Hizjra literatuurprijs voor poezië. En nu komt het: hij won met een gedicht dat hij had gecopy-paste van Gerard Reve. Maar waar het woord katholiek in voorkwam in het gedicht van Reve heeft hij het woord moslim(s) geplaatst. Jong geleerd, oud gedaan, zullen we maar zeggen. Ik weet niet precies wat er allemaal gebeurd is maar ik weet wel dat ze niet blij waren met die oplichterij.

raden
18-06-03, 17:29
Ik sta paf!

toch is het best een aardige jongen. Een beetje een patser, dat wel. Heb hem twee keer gesproken en een keer geinterviewd. Heb het idee dat het niet zo goed met hem gaat...

Grietje
18-06-03, 17:39
Geplaatst door raden
Ik sta paf!

toch is het best een aardige jongen. Een beetje een patser, dat wel. Heb hem twee keer gesproken en een keer geinterviewd. Heb het idee dat het niet zo goed met hem gaat...

Hij moet gewoon een tijdje zijn zonden overdenken.

Ahlu_Sunaah
18-06-03, 20:18
Salaam aleikom wa rahmatoelahi wa barakatoehu,

In sommige gevallen is het geoorloofd om te roddellen over een persoon om mensen te waarschuwen van de monafiekieen....Maar of dit nu het geval is...allah oe a3lem.

Ik denk dat de poster een beetje gefustreerd is over het feit dat hij deze persoon met twee gezichten ziet...wat begrijplijk is ......Allah swt veracht hypocrieten....het zou beter zijn om deze persoon directer aan te spreken en een nasiha fie lah te geven en niet op internet deze persoon zwart te maken....tevens moeten we naar onze baith kijken...ons zelf verbeteren.....soms weet een persoon niet eens wat er zijn eigen baith aan de hand is...allah yae hdiena ...amien...

Wa salaam aleikom wa rahmatoelahi wa barakatoehu,

ghoek die dien islam...3anaanakoem allah

moenna
19-06-03, 00:04
Afrux, ik zie je dit nu al meerdere keren doen, en ik vind het echt walgelijk om te zien. Ik heb niet eens de hele discussie aandachtig gelezen, daar het eerste bericht al aangeeft dat het hier puur om achterklap en laster gaat. Ik zag het je bij de Ael topics doen, vervolgens bij Hicham Elgourouch, nu bij Benzakour.

Doe jezelf een lol en hou hier aub mee op. Inhoudelijke discussies ok, maar dit zijn gewoon goedkope "karaktermoorden".

Afrux
19-06-03, 00:47
Beste Moena,

Het maakt me echt niets uit wat iemand doet, tenslotte is het tussen hem en god.
Maar ik erger me mateloos aan scheinheiligheid, vandaar deze reactie... het zelfde geltd vioor Algerrouj, ik lees dat hij veel wil doen voor jongeren, maar aan de andere kant hoor ik van mensne (waarvan een neef) dat hij niet zo goed is als hij zich voordoet, want nog maals volgens zijn neef, weigert zijn vader te verhuizen omdat het land waar hij zijn paleisje bouwde gestolen (met medewerking van d eregering) van de armen.. ik vind de mensne beide kanten van d emensen over wie ze het hebben moeten weten...


Het geldt dus ook voor meneer benzakour, ik heb hem vaak in het verledne meegemaakt bij atawhid en ik geloofde oprecht dat hij meende wat ie zei, tot dat ik hem met een wijntje betrapte.. ik vind het bekrompen, het spijt me..

Er mogen sommige hier beweren dat het roddelen is, maar ion mijn ogen zijn het waarheden,.

Kama tudino, tudan (muhammed saw)

Puk
19-06-03, 00:55
Geplaatst door Grietje
Sorry, ik heb m'n tranquillizers niet ingenomen. Benzakour is beroemd geworden met teksten die hij van andere heeft overgenomen.

:D

Puk
19-06-03, 00:58
Geplaatst door Grietje
Zijn eerste stuk publiceerde hij '98 in NRC, daarna een lang stuk in de Groene Amsterdammer (kun je terugvinden in hun archief). Maar het is allemaal begonnen met het winnen van de El Hizjra literatuurprijs voor poezië. En nu komt het: hij won met een gedicht dat hij had gecopy-paste van Gerard Reve. Maar waar het woord katholiek in voorkwam in het gedicht van Reve heeft hij het woord moslim(s) geplaatst. Jong geleerd, oud gedaan, zullen we maar zeggen. Ik weet niet precies wat er allemaal gebeurd is maar ik weet wel dat ze niet blij waren met die oplichterij.

Welk gedicht van Gerard Reve was dat, Grietje?

mrz
19-06-03, 02:23
Het is heel simpel IMHO. Sommige mensen denken door schijnheilig te zijn mensen die wellicht nog schijnheiliger zijn te kunnen ontmaskeren. Fout heb ik ook onlangs weer gemaakt door te zeggen dat iemand me moest haten (als grap bedoeld dus). Komt nog wel goed maja, wel beetje pijnlijk gevolgen... De kunst is om te kunnen gaan met de macht van het werkelijk menen wat je zegt. Alleen is wel angstig omdat je woorden erg krachtig zouden kunnen zijn dan en je te snel gelukkig zou worden misschien en dus snel dood etc...

En scheinheilig, ach... Sommigen zien zwijgen als schijnheilig terwijl je ook uit boosheid kunt zwijgen of jezelf hebt voorgenomen te zwijgen tot de ander meent wat ie zegt. Wat soms natuurlijk niets meer is dan onmacht boosheid te uiten of net dat gebrek aan werkelijke drang om ergens iets mee te doen maar da's weer wat anders. Zo. Bedtijd. :moe:

rafiq
19-06-03, 12:01
Beste Afrux,

Wat kom jij gefruxtreed over zeg. Kun jij deze bagger niet deponeren bij wie schrijft die blijft?

Grietje
19-06-03, 16:12
Geplaatst door Puk
Welk gedicht van Gerard Reve was dat, Grietje?

Het staat in Nader tot U. Titel ben ik vergeten maar weet nog wel dat er iets wat op dit vers moet lijken: "als de pastoor/dominee een scheet laat dan zegt men dat het ruikt naar gebakken uien met niertjes." Iets dergelijks.

Puk
19-06-03, 16:28
Geplaatst door Grietje
Het staat in Nader tot U. Titel ben ik vergeten maar weet nog wel dat er iets wat op dit vers moet lijken: "als de pastoor/dominee een scheet laat dan zegt men dat het ruikt naar gebakken uien met niertjes." Iets dergelijks.

Thnx! Dan kom ik er wel uit. Ben benieuwd wat Gerard Reve daar van vindt.

Mill
19-06-03, 16:29
Geplaatst door Puk
Thnx! Dan kom ik er wel uit. Ben benieuwd wat Gerard Reve daar van vindt.

De volksschrijver is jammer genoeg zo goed als seniel, dezer dagen.

Puk
20-06-03, 00:38
Geplaatst door Mill
De volksschrijver is jammer genoeg zo goed als seniel, dezer dagen.

De enige reden dat ik nog weleens in een kerk kom is om een kaarsje op te steken voor Onze Volksschrijver. Verder heeft Gerard Reve uiterst goede contacten met de Heilige Maagd. Je weet toch wel dat, als je aan de Hemelpoort staat, je alleen maar hoeft te zeggen dat je Gerard Reve kent? Dan kan je zo naar binnen!

Grietje
20-06-03, 01:27
Ik zat met kloppend hart voor de kleurentelevisie,
en dacht: 'Zijne Heiligheid zal toch wel gewag maken
van het toenemend verval der zeden?'
En ja hoor, nauwelijks was hij begonnen, of ik hoorde al:
decadentia, immorale, multi phyl ti corti rocci;
influenza filmi i cinema bestiale
contra sacrissima matrimoniacale
criminale atheistarum rerum novarum,
(et cum spiritu tuo), cortomo:
nix aan de handa.
Het was jammer, dat het zo kort duurde.
Maar toen het uit was, was er fijne muziek van het leger.
Ik vind dit leven al geweldig. En straks nog
het eeuwig leven in de Hemel. Je vraagt je wel eens af:
'Waar hebben wij het aan verdiend?'


Ze willen dat ik schrijf
voor de vooruitgang.
Maar ik kan niet schrijven zoals zij,
al stam ik van ze af.
Ik moet de wijken van het volk in
en mijn oor te luisteren leggen:
zo hoor je nog eens wat.
Wat wil het volk?
Niet veel goeds, dat is zeker.
Dus ga ik de straat op,
met mijn eigen vaandel
waarop geschreven staat:
Vrijheid! Ziekte! Ouderdom!
Lang leve de Dood!

Puk
20-06-03, 02:01
Liefde en dood overwint alles!