PDA

Bekijk Volledige Versie : Belgische minister en verdediger van genocidewet aangeklaagd op basis van genocidewet



Marsipulami
20-06-03, 08:51
N-VA klaagt Michel aan op basis van genocidewet

ANTWERPEN - Het Antwerpse N-VA-bestuurslid Bart De Wever dient een klacht in tegen minister van Buitenlandse Zaken Louis Michel omdat hij de genocidewet zou overtreden hebben. De klacht heeft betrekking op de toestemming van Michel voor de levering van FN-wapens aan Nepal.

Volgens De Wever wordt dat land in diverse officiële rapporten beschuldigd van grove schendingen van de mensenrechten.

Louis Michel is niet onder de indruk. ,,Ik ben aan niets schuldig. Ik vind dat alles wat belachelijk en het heeft natuurlijk weinig zin en belang," zei de liberale vice-premier en minister van Buitenlandse Zaken aan de VRT-radio.

20/06/2003 - belga

Maarten
21-06-03, 06:57
Louis Michel? Haha.. Hoe lang zit die vent er eigenlijk al?? Volgens mij is ie als kind al in de ton gevallen, en er niet meer uitgekomen.
Hij heeft bij mij wel de naam van allerlei duistere politiekjes.. Geen groentje.. Niet erg gewend aan verantwoording afleggen..
En Belgie had inderdaad ook de naam van duistere ongereguleerde wapenhandel..
Ik had ook een tijd een vriendin in Belgische diplomatieke dienst. Veel verhalen over mistige en ongereguleerde toestanden in die ambtenarij, net als bij de douane. Op zich nog geen blijk van foute handel of zo, maar de hele sfeer... Heel erg hirarchisch ook..