PDA

Bekijk Volledige Versie : Indiaas meisje (9) moet trouwen met straathond



Zwarte Schaap
20-06-03, 11:39
New Delhi - Een 9 jarig meisje uit India heeft gisteren haar jawoord gegeven aan een straathond. De ceremonie in de oostelijke streek Bengalen was bedoeld om een slecht voorteken te bestrijden. Het meisje, Karnamoni Handsa, moest snel trouwen om de kwade vloek te doen verdwijnen. Een van haar tanden was ingegroeid en volgens het geloof van de plaatselijke Santhal stam is dat de voorbode van onheil. Haar vader, een arme pachter, kon zich geen bruidsschat veroorloven om zijn dochter aan een jongen uit te huwelijken, maar loste dat creatief op door een straathond tot bruidegom te kiezen.

Het ritueel zou geen gevolgen hebben voor het verdere leven van het meisje. Ze wordt er niet door gestigmatiseerd en kan later opnieuw trouwen. Ze hoeft daarvoor zelfs niet eens van de hond te scheiden.

http://w3s.rotterdamsdagblad.nl/upload/rdagblad.artikel.foto/1056102261_17553.jpg Zo’n honderd gasten waren aanwezig bij de bruiloft tussen het meisje en de straathond. Het bijzondere huwelijk was bedoeld om een kwade vloek te laten verdwijnen. (Foto Sucheta Das/Reuters)

Bron: Rotterdams Dagblad 20/06/03

Puk
20-06-03, 11:49
Zo'n bericht roept veel vragen op...

- Huwelijksnacht?

- Als de ouders wel een bruidschat hadden kunnen betalen was het kind dan met een volwassen kerel getrouwd?

- Huwelijksnacht?

- Hoe loopt het nu af met het hondje? Wordt die weer op straat gezet?

Victory
20-06-03, 15:28
Tja... hindu geloof he... (1 van de geloven waar de new age freaks hun 'stuff' vandaan halen).. :p

De Rode Roos
20-06-03, 15:32
Dit is een van de redenen waarom India geen supermacht status zal bereiken. Nog steeds teveel "resten" uit het verleden.

Puk
20-06-03, 15:33
Geplaatst door Victory
Tja... hindu geloof he... (1 van de geloven waar de new age freaks hun 'stuff' vandaan halen).. :p

Jaloers Vic?

Joesoef
20-06-03, 15:34
Ach niet zo lopen zeiken hoor. Ik bedoel 9 jaar, vroeger in die goede oude tijd was een kind al volwassen op die leeftijd!

Waar ken ik dat ook weer van die 9 jarige leeftijd.....

Zwarte Schaap
20-06-03, 16:59
Geplaatst door Joesoef
Ach niet zo lopen zeiken hoor. Ik bedoel 9 jaar, vroeger in die goede oude tijd was een kind al volwassen op die leeftijd!

Waar ken ik dat ook weer van die 9 jarige leeftijd.....

Waarschijnlijk was je in een vorige leven een hond en heb je nu last van flashbacks.

Zwarte Schaap
20-06-03, 17:48
Geplaatst door Joesoef
Je hebt het zeker over die stomme honden van een bouchari en muslim.

Jammer dat je gevoel voor humor snel omslaat in blinde woede jegens de Islam. Als ik je boos heb gemaakt mijn excuses. Ik heb dan één verzoek richt je beledigingen naar mij toe en hou de doden erbuiten. Zij kunnen zich immers niet verdedigen tegen beledigingen.

Donna
20-06-03, 17:53
Geplaatst door Victory
Tja... hindu geloof he... (1 van de geloven waar de new age freaks hun 'stuff' vandaan halen).. :p


Neejjjj dat zie je verkeerd!

Het is de cultuur..........

Zwarte Schaap
20-06-03, 17:58
Geplaatst door Donna
Neejjjj dat zie je verkeerd!

Het is de cultuur..........

Ik noem het bijgeloof.

Tomas
20-06-03, 17:59
Geplaatst door Zwarte Schaap
Jammer dat je gevoel voor humor snel omslaat in blinde woede jegens de Islam. Als ik je boos heb gemaakt mijn excuses. Ik heb dan één verzoek richt je beledigingen naar mij toe en hou de doden erbuiten. Zij kunnen zich immers niet verdedigen tegen beledigingen.

Je kunt doden ook niet beledigen.

Zwarte Schaap
20-06-03, 18:05
Geplaatst door Tomas
Je kunt doden ook niet beledigen. Hoe zou jij joesoefs opmerkingen dan typeren?

Joesoef
20-06-03, 18:13
Geplaatst door Zwarte Schaap
Hoe zou jij joesoefs opmerkingen dan typeren?


Haatdragend jegens Zwart Schaap ? :boer:

Zwarte Schaap
20-06-03, 18:29
Geplaatst door Joesoef
Haatdragend jegens Zwart Schaap ? :boer: Je erkent hiermee dus dat je onterecht anderen hebt betrokken in je haat jegens Zwarte Schaap?

Tomas
20-06-03, 18:31
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je erkent hiermee dus dat je onterecht anderen hebt betrokken in je haat jegens Zwarte Schaap?

Je kunt doden ook nergens bij betrekken.

Joesoef
20-06-03, 18:51
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je erkent hiermee dus dat je onterecht anderen hebt betrokken in je haat jegens Zwarte Schaap?


Yep.

Yousefje zet de hele wereld op tegen het Arme Zwarte schaap van prikbord maroc.nl :vingers:

Zwarte Schaap
20-06-03, 19:04
Geplaatst door Tomas
Je kunt doden ook nergens bij betrekken.

Necrofielen bestaan niet. Het woord necrofiel bestaat niet.

Zwarte Schaap
20-06-03, 19:06
Geplaatst door Joesoef
Yep.

Yousefje zet de hele wereld op tegen het Arme Zwarte schaap van prikbord maroc.nl :vingers:

De humor is er al vanaf het wordt me een beetje te klef nu.

Tomas
20-06-03, 19:26
Geplaatst door Zwarte Schaap
Necrofielen bestaan niet. Het woord necrofiel bestaat niet.

Misschien dat "iemand ergens bij betrekken" je niet helemaal duidelijk is.

Naast necrofilie, doe je het misschien ook wel eens met iets anders dat dood is. Ook dat betrek je er niet bij, maar gebruik je gewoon.

Joesoef
20-06-03, 20:59
Geplaatst door aQua

Heb je hartzeer dat je met ons delen wilt beste broeder?

De droevige voorkeur van sounitische broeders en zusters voor de bundels van buchari en muslim.

Marocaantje
20-06-03, 21:55
Heey Yoessef, met alle respect hoor, maar nu moet je niet steeds de ISLAM erbij gaan betrekken, ten eerste ging het hier om een 9-jarig meisje wat totaal los staat v/d islam..dus je hebt geen reden om steeds maar weer de islam erbij te betrekken! :duizelig: :duizelig:

En voor zover ik weet is een 9-jarig meisje nog niet volwassen volgens de Islam....dus of je moet toevallig meer weten dan ik...maar dat betwijfel ik! ;)

Dus praat a.u.b geen onzin over dingen waar jij geen verstand van hebt. Toevallig is er wel maar 1 GOD, en die heeft ook JOU geschapen! :D

Met vriendelijke groeten, (zoals altijd)

Marocaantje :melig2:

Joesoef
20-06-03, 22:02
Geplaatst door Marocaantje
erbij gaan betrekken, ten eerste ging het hier om een 9-jarig meisje wat totaal los staat v/d islam..dus je hebt geen reden om steeds maar weer de islam erbij te betrekken

En voor zover ik weet is een 9-jarig meisje nog niet volwassen volgens de Islam....dus of je moet toevallig meer weten dan ik...maar dat betwijfel ik

Dus praat a.u.b geen onzin over dingen waar jij geen verstand van hebt. Toevallig is er wel maar 1 GOD, en die heeft ook JOU geschapen

Met vriendelijke groeten, (zoals altijd)

Marocaantje :melig2:


Dan zal ik als ik jou was toch nog eventjes de bundels van buchari en muslim er bij halen.

Jij weet niet waar je over lult.

Marocaantje
20-06-03, 22:04
Nader uitleg graag! Als je zelf weet waar je het nog over hebt!

:rood: Met vriendelijke groet,

marocaantje

Joesoef
20-06-03, 22:06
Aisha — 9 year-old bride
Sahih Bukhari

Narrated Aisha: The Prophet engaged me when I was a girl of six (years). We went to Medina and stayed at the home of Bani-al-Harith bin Khazraj. Then I got ill and my hair fell down. Later on my hair grew (again) and my mother, Um Ruman, came to me while I was playing in a swing with some of my girl friends. She called me, and I went to her, not knowing what she wanted to do to me. She caught me by the hand and made me stand at the door of the house. I was breathless then, and when my breathing became Allright, she took some water and rubbed my face and head with it. Then she took me into the house. There in the house I saw some Ansari women who said, "Best wishes and Allah's Blessing and a good luck." Then she entrusted me to them and they prepared me (for the marriage). Unexpectedly Allah's Apostle came to me in the forenoon and my mother handed me over to him, and at that time I was a girl of nine years of age. Volume 5, Book 58, Number 234

Narrated 'Aisha: I used to play with the dolls in the presence of the Prophet, and my girl friends also used to play with me. When Allah's Apostle used to enter (my dwelling place) they used to hide themselves, but the Prophet would call them to join and play with me. (The playing with the dolls and similar images is forbidden, but it was allowed for 'Aisha at that time, as she was a little girl, not yet reached the age of puberty.) (Fateh-al-Bari page 143, Vol.13) Volume 8, Book 73, Number 151

Sahih Muslim

Chapter 10: IT IS PERMISSIBLE FOR THE FATHER TO GIVE THE HAND OF HIS DAUGHTER IN MARRIAGE EVEN WHEN SHE IS NOT FULLY GROWN UP.

'A'isha (Allah be pleased with her) reported: Allah's Messenger (may peace be upon him) married me when I was six years old, and I was admitted to his house at the age of nine. She further said: We went to Medina and I had an attack of fever for a month, and my hair had come down to the earlobes. Umm Ruman (my mother) came to me and I was at that time on a swing along with my playmates. She called me loudly and I went to her and I did not know what she had wanted of me. She took hold of my hand and took me to the door, and I was saying: Ha, ha (as if I was gasping), until the agitation of my heart was over. She took me to a house, where had gathered the women of the Ansar. They all blessed me and wished me good luck and said: May you have share in good. She (my mother) entrusted me to them. They washed my head and embellished me and nothing frightened me. Allah's Messenger (, may peace be upon him) came there in the morning, and I was entrusted to him. Book 8, Number 3309.

'A'isha (Allah be pleased with her) reported: Allah's Apostle (may peace be upon him) married me when I was six years old, and I was admitted to his house when I was nine years old. Book 8, Number 3310

'A'isha (Allah be pleased with her) reported that Allah's Apostle (may peace be upon him) married her when she was seven years old, and he was taken to his house as a bride when she was nine, and her dolls were with her; and when he (the Holy Prophet) died she was eighteen years old. Book 8, Number 3311

Marocaantje
20-06-03, 22:09
dat was <toen> Youssef, nu mag je met een meisje pas trouwen als ze menstrueert, en voorzover ik weet is dat niet op een 9-jarige leeftijd! Eerder op een 14/15 jarige leeftijd! En je behoort de wetten van je land te respecteren dus kan je in NL niet op je 9de gaan trouwen!


Vriendelijke groet,

samia :rolleyes:

Joesoef
20-06-03, 22:14
Geplaatst door Marocaantje
dat was <toen> Youssef, nu mag je met een meisje pas trouwen als ze menstrueert, en voorzover ik weet is dat niet op een 9-jarige leeftijd! Eerder op een 14/15 jarige leeftijd! En je behoort de wetten van je land te respecteren dus kan je in NL niet op je 9de gaan trouwen!


Vriendelijke groet,

samia :rolleyes:


Dat was toen....... :wow: Geef mij is een ayat of een hadith waarin staat dat wat toen geldig was nu niet meer hoeft. Beter nog, geef mij een sahi hadid waarin staat het geen wat jij nu beweert correct is.

En dan de Nederlandse wet die jij er bij haalt.


Ben je een ouwe zemelaar of zo ????

Marocaantje
20-06-03, 22:18
Het basisprincipe in de Islam is dat uw waali (voogd, in eerste instantie de vader van het meisje) toestemming moet geven voor het huwelijk. Als hij weigert dan is er geen huwelijk, dit is de mening van de meeste geleerden. Zij beroepen zich onder andere op de volgende twee ahadith:

"Er is geen nikaah (huwelijkscontract) behalve met een waali (voogd)." (overgeleverd door at-Tirmidhi, 1101; Abou Dawoed, 2085; Ibn Maajah, 1881. Het is sahih; zie Irwaa al-Ghaliel, 6/235, door Al-Albaani, rahimahoe Allah)

En de hadith: "Een vrouw die trouwt zonder de toestemming van haar waali, haar huwelijk is ongeldig, haar huwelijk is ongeldig, haar huwelijk is ongeldig. Als haar echtgenoot gebruik heeft gemaakt van zijn huwelijksrechten, dan behoort de mahr aan haar in ruil daarvoor. Als ze geen waali heeft, dan is de (Moslim) leider de waali van iemand die geen waali heeft." (Overgeleverd en geclassificeerd als hasan, door at-Tirmidhi 1102; Abou Dawoed, 2083; Ibn Maajah, 1879)

Als uw familie Islamitisch is, maar de vader is niet de waali (bijvoorbeeld wanneer de vader overleden is) dan gaat de functie van waali naar een andere mannelijke mahram van het meisje. Dus desbetreffende vrouw mag niet met hem trouwen zonder waali. Wanneer zij een andere waali zoekt, dan kan dit de opa zijn, haar oom, of haar broer. Wanneer deze allen onbeschikbaar zijn (dat wil zeggen, ze zijn overleden of ze komen niet in aanmerking voor het voogdschap) dan neemt de leider van de moslims of de rechter of een sheikh de voogd (wielaya) over. Als we spreken over de situatie in Nederland, dan ligt de wielaya bij een sheikh, een geleerde of een betrouwbare islamitische stichting. Dit laatste geld dus slechts wanneer er geen mannelijke familieleden (mahram’s) aanwezig zijn. Wat betreft de Moslima met niet-Islamitische ouders, haar vader kan geen waali zijn. Het is nooit toegestaan dat een ongelovige een waali is over een Moslim, want Allah de Verhevene zegt: "Uw waali is Allah, en Zijn boodschapper en de gelovigen..." (Vertaling Soerat al-Maa’idah 5:55) Bij een Moslima wiens gehele familie niet-Islamitische is, kan de leider, of een qaadi (rechter), of een aalim (geleerde) of een sheikh, of een imaam optreden als waali, gebaseerd op de woorden van de Profeet (vrede en zegening van Allah zij met hem) in bovenstaande hadith: "Als ze geen waali heeft, dan is de (Moslim) leider de waali van iemand die geen waali heeft."

Verder is er geen minimum leeftijd aan het trouwen verbonden, de leeftijd waarop men zich klaar voelt voor het huwelijk verschilt per persoon. U heeft het recht om welk huwelijk dan ook te weigeren, maar Islamitisch gezien is het beter om jong te trouwen.

En Allah weet het het beste. :watte?:

en even tussendoor ben je een moslim...?

Met vriendelijke groet,

marocaantje

Joesoef
20-06-03, 22:21
Geplaatst door Marocaantje


en even tussendoor ben je een moslim...?

Met vriendelijke groet,

marocaantje

Ja. Ouwe zemel dat je bent.

Ben trouwens blij dat je zelf de discrepanties in de bundels van bouchari en muslim aantoont.

Joesoef
20-06-03, 22:25
Geplaatst door aQua

Het feit dat zaken keer op keer weerlegd worden deert hem niet door te gaan met shit te spuien


Ik zou zeggen, be my guest.


Het domme marokkaantje heeft al aangetoond dat hij maar een domme zemelaar is en nu jij ook.


Ik plak alleen wat uit jullie geliefde sprookjes bundels van jullie groupy's. Kom dus niet met een dergelijk reply.

Marocaantje
20-06-03, 22:26
Is goed aQua thnx voor de advies...nou ik behandel je met respect maar ja....dat is moeilijk terug te verdienen..nou weet ik waarom ze zeggen het rechte pad is het moeilijkste!

Groeten

Samia

en youssef
ik reageer niet meer ...het is maar
dat je het weet!
:fpetaf:

Je kan het zeker niet hebben als ik gelijk heb!

Joesoef
20-06-03, 22:34
Geplaatst door Marocaantje


en youssef
ik reageer niet meer ...het is maar
dat je het weet!


Omdat je het niet weet.

Joesoef
20-06-03, 22:36
Geplaatst door aQua
please....ik je graag door naar de reacties die Bil@l


Je doelt op dat EAL lid dat hier rond kruipt? :knife_hea

Zwarte Schaap
20-06-03, 22:49
Geplaatst door Joesoef
Omdat je het niet weet, .

Zemmel ben jezelf dat is trouwens je reden waarom je tegen de sunna bent. Ik vind je egoistisch om je af te zetten tegen de sunna omdat die geen mogelijkheden overlaat om de homosexualiteit toe te staan.

Maarten
21-06-03, 04:47
Joesoef,


Geplaatst door Joesoef
Ach niet zo lopen zeiken hoor. Ik bedoel 9 jaar, vroeger in die goede oude tijd was een kind al volwassen op die leeftijd!

Waar ken ik dat ook weer van die 9 jarige leeftijd.....

Baby,


Geplaatst door Joesoef
Je hebt het zeker over die stomme honden van een bouchari en muslim.

You make me Laugh!!! :hihi: :hihi: :hihi:
You still make me Lauch!!
Met die twee elementen, de leeftijd en de honden, heb je weer aardig aangetoond, dat er in Islam net zo goed discutabele dingen zijn op dit punt.

Marokkaantje en aQua weten niet, dat er op deze site al héel veel over die leeftijd te doen is geweest, en dat je daar niet zo makkelijk vanaf bent..
Marokkaantje, je kunt hier wel een lap met huwelijksvoorschriften neerzetten, maar als daar niks in staat over die leeftijd, waar het hier om gaat, dan slaat het nergens op. he?
En dat het "islamitisch goed" zou zijn om vroeg te trouwen, dat staat ook al nergens..

En Marokkaantje, het lijkt me prima om die jonge huwelijksleeftijd te zien als iets van vroeger. Maar als je die criteria loslaat, dan krijg je er niet zomaar nieuwe voor terug. Niets dwingt dan nog om vroeg te trouwen. Het kan dus ook tussen je 18e en je 40ste. En daar mag je best anders over denken, maar Islamitisch is dat dan niet meer. Correct me if I'm wrong..

Maarten
21-06-03, 04:58
Geplaatst door Zwarte Schaap
....af te zetten tegen de sunna omdat die geen mogelijkheden overlaat om de homosexualiteit toe te staan.

Is waar ook! Als een vent het een keer doet met een andere vent, is dat meteen reden voor de doodstraf nietwaar??
Allah's rechtvaardigheid, niet?
Baby, you too make me Laugh!! :hihi:

Joesoef
21-06-03, 05:42
Geplaatst door Zwarte Schaap
Zemmel ben jezelf dat is trouwens je reden waarom je tegen de sunna bent. Ik vind je egoistisch om je af te zetten tegen de sunna omdat die geen mogelijkheden overlaat om de homosexualiteit toe te staan.

Dom Zwart Schaap dat je er bent. Als ik ook maar iets van zemels in mij had dan zou ik het uitschreeuwen over de daken en een ieder laten weten. Niets is namelijk leuker dan dat zooitje hier flink te provoceren. Ik zou er absoluut geen geheim van maken, in tegendeel.

Ik heb meer het idee dat het krampachtig vasthouden van de sounna te maken heeft met jouw roze gevoelens. :love2:

Zwarte Schaap
21-06-03, 13:17
Geplaatst door Joesoef
Dom Zwart Schaap dat je er bent. Als ik ook maar iets van zemels in mij had dan zou ik het uitschreeuwen over de daken en een ieder laten weten.

Vandaar dat je te pas en te onpas allerlei onzin uitkraamt en als een kermende speenvarken de gierput induikt als je je geraakt voelt.

Ik heb gewoon liever dat je dat zemelonderdeel in je lichaam laat.

Niets is namelijk leuker dan dat zooitje hier flink te provoceren. Jij hebt ook een grote respect voor dat marokkaanse zooitje hier ! Provoceren nog wel, je hebt dus geen intresse in een serieuze discussie. Het is goed dat de moderators weten wat jouw hoogste doel is.

Hmm een provocateur op het niveau van de zionistjes.

Joesoef
21-06-03, 13:35
Zwart Schaap,

Je hebt nog niet overal een reactie op gegeven. Hoeft niet mag wel. Of ontwijk je het liever?

Zwarte Schaap
21-06-03, 13:55
Geplaatst door Joesoef
Zwart Schaap,

Je hebt nog niet overal een reactie op gegeven. Hoeft niet mag wel. Of ontwijk je het liever?

Iets wat er niet is kun/hoef je niet te ontwijken. Provocateur !

Joesoef
21-06-03, 16:55
Geplaatst door Zwarte Schaap
Iets wat er niet is kun/hoef je niet te ontwijken. Provocateur !

Is goed meneer de foxy lezer.

Balans
21-06-03, 17:58
Geplaatst door Zwarte Schaap
New Delhi - Een 9 jarig meisje uit India heeft gisteren haar jawoord gegeven aan een straathond. De ceremonie in de oostelijke streek Bengalen was bedoeld om een slecht voorteken te bestrijden. Het meisje, Karnamoni Handsa, moest snel trouwen om de kwade vloek te doen verdwijnen. Een van haar tanden was ingegroeid en volgens het geloof van de plaatselijke Santhal stam is dat de voorbode van onheil. Haar vader, een arme pachter, kon zich geen bruidsschat veroorloven om zijn dochter aan een jongen uit te huwelijken, maar loste dat creatief op door een straathond tot bruidegom te kiezen.

Het ritueel zou geen gevolgen hebben voor het verdere leven van het meisje. Ze wordt er niet door gestigmatiseerd en kan later opnieuw trouwen. Ze hoeft daarvoor zelfs niet eens van de hond te scheiden.

http://w3s.rotterdamsdagblad.nl/upload/rdagblad.artikel.foto/1056102261_17553.jpg Zo’n honderd gasten waren aanwezig bij de bruiloft tussen het meisje en de straathond. Het bijzondere huwelijk was bedoeld om een kwade vloek te laten verdwijnen. (Foto Sucheta Das/Reuters)

Bron: Rotterdams Dagblad 20/06/03

Dit klinkt waarschijnlijk spectaculairder dan het is....

In plaats van te wijzen naar religie of cultuur kan hier beter worden verwezen naar bijgeloof dat in alle maatschappijen voorkomt. Dit "huwelijk" lijkt mij meer een soort bezweringsritueel wat heel veel voorkomt maar nu de aandacht trekt van sensatiezoekers omdat het gelinkt wordt aan een echt huwelijk tussen twee mensen.

Marocaantje
22-06-03, 21:54
Balans ik ben het helemaal met je eens!

Maar sommige vinden dat gewoon te moeilijk om te begrijpen------> YOESOEF! :fpuh:

Met vriendelijke groet,

Marocaantje :nerd: