PDA

Bekijk Volledige Versie : meervrijheid.nl



Orakel
21-06-03, 23:51
Normen en waarden


Tijd voor nieuwe lessen?
Premier Balkenende wil graag een versterking van de normen en waarden in Nederland. Daartoe wil hij die daar aan gaat werken. Het is onwaarschijnlijk dat dat zal helpen.


Een van de belangrijkste normen die de overheid overbrengt aan Nederlanders (en immigranten) is dat men recht heeft op de vruchten van andermans inspanningen als men zielig is of genoeg stampij maakt. Jongeren hebben het recht om te studeren ook al zijn ze niet gemotiveerd. Ouderen hebben recht op pensioen ook al hebben ze er niet voor gespaard.
Werklozen hebben recht op geld ook wanneer ze al hun geld er doorheen gejaagd hebben (mensen die echter een eigen huis bijeen gespaard hebben ontvangen geen bijstand maar moeten hun eigen huis "opeten"). Mensen die zielig doen ontvangen geld van hardwerkende medeburgers dat door de overheid afhandig is gemaakt. Huurders die zich slecht gedragen worden niet uit huis gezet maar de omwonenden wordt aangeraden te verhuizen.
Of aso-families worden voor veel geld verhuisd zoals in Maastricht gebeurde toen de woningbouwverening samen met de gemeente 1 miljoen euro spendeerde om een Flodder-familie te verhuizen.

Als mensen een WAO- of bijstandsuitkering genieten heeft de overheid het zo geregeld dat het erg onverstandig is om weer te gaan werken. Werk je bv 20 uren per week dan wordt dat gekort op je uitkering en is het waarschijnlijk dat je niet een hoger inkomen geniet maar er wel voor werkt. Bovendien heb je enorm veel rompslomp met de uitkeringsinstantie omdat je inkomen uit deeltijdwerk steeds kan wisselen. Alleen als je 40 uur gaat werken verdien je meer dan een bijstandsuitkering. Maar dan vallen vaak extra uitkeringen zoals huursubsidie af en ga er toch weinig op vooruit. Het is dan ook niet vreemd dat veel WAOers zwart bijverdienen als bijvoorbeeld oppas of huishoudster bij een particulier en zo met weinig inspanning een behoorlijk inkomen genieten.

De overheid beloont dus asociaal en onverantwoordelijk gedrag en straft verantwoordelijk gedrag. Als je hebt gespaard kan de overheid dat afnemen, als je kwistig met je eigen geld bent omgesprongen of helemaal niet hebt willen werken biedt de overheid je geld. Calculerende burgers weten zo al snel wat het meeste rendement oplevert. Zorg dat je weinig doet, weinig hebt (wie niets heeft kan immers alleen maar krijgen), zoveel mogelijk klaagt en claim dat je slechte gedrag te wijten is aan een gebrek aan geld en niet aan eigen onverantwoordelijkheid. De boodschap die de overheid afgeeft met haar sociale beleid is dat burgers recht hebben op de eigendommen van anderen, dat andermans eigendommen niet gerespecteerd hoeven te worden en dat klagers die geweld gebruiken of luidkeels schreeuwen worden gehoord.

Wat voorheen, voor de tijd van staatsuitkeringen, als gift of gunst werd beschouwd, namelijk hulp in moeilijke tijden, wordt inmiddels als recht gezien. Mensen worden boos, gewelddadig of vernielzuchtig als aan die "rechten" niet wordt voldaan. Als ze per ongeluk geen geld meer van anderen ontvangen omdat ze zielig zijn. Het is in zo'n systeem geen wonder dat normen en waarden vervagen.
---------------------------------------------------------

De rest van het artikel is nog misselijker en te vinden op www.meervrijheid.nl.
Een site die de naam eigenlijk niet verdient.

Idrissi_1
22-06-03, 04:28
Vergeet de hardwerkende, vele overuren draaiende minimumloon-verdieners niet. Die worden nog altijd het hardste genaaid.

taouanza
22-06-03, 09:20
nou dat stuk over bijverdienen en uitkeringen ben ik het eens.
of je moet ineens heel veel geld verdienen of niet werken. als je je best wil doen heb je alleen jezelf mee.
en ik heb ook geen medelij met mensen die maar blijven kopen bij wehkamp enz. en absoluut niet denken aan terugbetalen.
ik ken die mensen echt en zielig zijn maar gewoon slim op een domme manier.

Puk
22-06-03, 11:27
Geplaatst door taouanza
nou dat stuk over bijverdienen en uitkeringen ben ik het eens.
of je moet ineens heel veel geld verdienen of niet werken. als je je best wil doen heb je alleen jezelf mee.
en ik heb ook geen medelij met mensen die maar blijven kopen bij wehkamp enz. en absoluut niet denken aan terugbetalen.
ik ken die mensen echt en zielig zijn maar gewoon slim op een domme manier.

Het kost je altijd veel meer dan nodig is. Nee, ik spreek niet uit ervaring.

mulan
22-06-03, 11:41
Sommige mensen verdienen gewoon te weinig waardoor ze wat gaan bijverdienen en zoveel geld verdienen ze daar nu ook weer niet mee en NEE ik spreek ook niet uit ervaring.Alles is gewoon duurder,ik kan niet eens rondkomen en ik hoef helemaal NIETS te betalen laat staan als je kinderen hebt,huur moet betalen,eten,kleren,Ziekenfonds en ga zo maar door.......vooral die Ziekenfonds,gewoon verdubbelt en ik ga niet eens naar de doktor.

Puk
22-06-03, 11:43
Geplaatst door mulan
Sommige mensen verdienen gewoon te weinig waardoor ze wat gaan bijverdienen en zoveel geld verdienen ze daar nu ook weer niet mee en NEE ik spreek ook niet uit ervaring.Alles is gewoon duurder,ik kan niet eens rondkomen en ik hoef helemaal NIETS te betalen laat staan als je kinderen hebt,huur moet betalen,eten,kleren,Ziekenfonds en ga zo maar door.......vooral die Ziekenfonds,gewoon verdubbelt en ik ga niet eens naar de doktor. Huh? Dus al je geld gaat op aan het Ziekenfonds?

mulan
22-06-03, 11:51
Geplaatst door Puk
Huh? Dus al je geld gaat op aan het Ziekenfonds?

Nou niet al mijn geld maar toch zeker wel een gedeelte(logisch)....:p

Puk
22-06-03, 11:54
Geplaatst door mulan
Nou niet al mijn geld maar toch zeker wel een gedeelte(logisch)....:p

En de rest dan? Aan uitgaan?

Joesoef
22-06-03, 12:16
Grappig stukje waarin een hoop dingen uit hun verband worden gerukt met daaruit wat achtelijke pim achtige conclusies. Bart Croughs heeft gewoon een gat in de markt ontdekt en is de nieuwe stand in voor pimmetje.

Nu moeten we alleen nog op zoek naar een opvolger van Volkert :terrorist

Puk
22-06-03, 12:19
Geplaatst door Joesoef
Grappig stukje waarin een hoop dingen uit hun verband worden gerukt met daaruit wat achtelijke pim achtige conclusies. Bart Croughs heeft gewoon een gat in de markt ontdekt en is de nieuwe stand in voor pimmetje.

Nu moeten we alleen nog op zoek naar een opvolger van Volkert :terrorist

Shit! Heb je nou al dat standbeeld voor Volkert geregeld?
Het standbeeld voor Nabil is al in de maak.

mulan
22-06-03, 12:22
Geplaatst door Puk
En de rest dan? Aan uitgaan?

Nee...zoveel geld heb ik trouwens niet,ik moet boven nul blijven en dan ben ik blij,overigens is er ook nog lesgeld en de telefoonrekening....internetaansluiting........kle ren.....ach ja,the list goes on and on....

Donna
22-06-03, 12:23
Tsja, wat zal ik ervan zeggen.

:fuckit:

Dit maar gewoon.

Allesh goet Orakeltjuh...? :zwaai:

Puk
22-06-03, 12:25
Geplaatst door mulan
Nee...zoveel geld heb ik trouwens niet,ik moet boven nul blijven en dan ben ik blij,overigens is er ook nog lesgeld en de telefoonrekening....internetaansluiting........kle ren.....ach ja,the list goes on and on....

Alles wordt wel duurder maar niet goedkoper!

Joesoef
22-06-03, 12:28
Geplaatst door Puk
Alles wordt wel duurder maar niet goedkoper!

Blij dat je dat zionistische complot eidelijk is een beetje begint in te zien :blij:

Puk
22-06-03, 12:34
Geplaatst door Joesoef
Blij dat je dat zionistische complot eidelijk is een beetje begint in te zien :blij:

Daarom hebben ze JC ook aan het kruis genageld. Begon irritant te worden met z'n wonderbaarlijke brood- en vissenvermenivuldiging... De hele zionistische economie naar de kloten!

Orakel
22-06-03, 13:13
Geplaatst door Donna
Tsja, wat zal ik ervan zeggen.

:fuckit:

Dit maar gewoon.

Allesh goet Orakeltjuh...? :zwaai:

Hai topper! Lebbes, hamdoelilah. :nerd:

*slok koffie* hoest met jou en je peeceetje?

Donna
22-06-03, 13:19
Geplaatst door Orakel
Hai topper! Lebbes, hamdoelilah. :nerd:

*slok koffie* hoest met jou en je peeceetje?

Ewa slecht man, alateef! :D

Mijn peeceetje zit echt helemaal stuk. 'k heb een nieuwe besteld. Nu echt.

Maar met mij verders prima..... mag niet klagen......

Puk
22-06-03, 13:21
Geplaatst door Donna
Ewa slecht man, alateef! :)

Mijn peeceetje zit echt helemaal stuk. 'k heb een nieuwe besteld. Nu echt.

Maar met mij verders prima..... mag niet klagen......

Wat is er toch met jouw PC Donna?
I'm troubleshooter #1.

Donna
22-06-03, 13:32
Op de een of andere manier is mijn videokaart helemaal aan gort. En het lukt me niet dat kreng weer aan de praat te krijgen, wat ik ook doe. Echt heel erg :droef:

Puk
22-06-03, 13:37
Geplaatst door Donna
Op de een of andere manier is mijn videokaart helemaal aan gort. En het lukt me niet dat kreng weer aan de praat te krijgen, wat ik ook doe. Echt heel erg :droef:

Alles al eens opnieuw geïnstalleerd? From scratch. Disks geformatteerd enzo?

Donna
22-06-03, 13:39
Nou het punt is dat ik de diskettes niet meer heb. Van windows niet. Ik heb wel zo'n systeemherstel dinges gedaan. Heb het meeste kunnen herstellen want het was echt nog veel erger. Maar die videokaart dat lukt niet meer.

Orakel
22-06-03, 13:40
Geplaatst door Donna
Op de een of andere manier is mijn videokaart helemaal aan gort. En het lukt me niet dat kreng weer aan de praat te krijgen, wat ik ook doe. Echt heel erg :droef:

Ken je er dan niet beter een andere videokaart in laten drukken?
Of bedoelde je dat ook?

Tis jammer dat Ron hier niet meer prikt. Die kende wel een boel mensen, die weer mensen kenden die familie hadden wiens vrienden kennissen hadden die schoonmakten bij mensen die werken in pc-shops.

Niet dat je daar wat aan hebt, maar tis jammer dat ie hier niet meer prikt.

Donna
22-06-03, 13:45
Geplaatst door Orakel
Ken je er dan niet beter een andere videokaart in laten drukken?
Of bedoelde je dat ook?

Tis jammer dat Ron hier niet meer prikt. Die kende wel een boel mensen, die weer mensen kenden die familie hadden wiens vrienden kennissen hadden die schoonmakten bij mensen die werken in pc-shops.

Niet dat je daar wat aan hebt, maar tis jammer dat ie hier niet meer prikt.


:D :D

Ron prikt hier wel niet meer, maar geloof me, hij leest allest! ;)

Nee, ik ga niet meerin deze PC investeren. Hij was toch al aan vervanging toe dus dit is een mooie gelegenheid.....

Puk
22-06-03, 13:50
Geplaatst door Donna
Nou het punt is dat ik de diskettes niet meer heb. Van windows niet. Ik heb wel zo'n systeemherstel dinges gedaan. Heb het meeste kunnen herstellen want het was echt nog veel erger. Maar die videokaart dat lukt niet meer.

Kan je niet een cd'tje regelen met een of andere versie van windows?
Windows Update al geprobeerd overigens? Nahh... je ziet niks op je scherm hè? Da's lastig. Anders gewoon in 'veilige modus' draaien.

Donna
22-06-03, 13:55
Geplaatst door Puk
Kan je niet een cd'tje regelen met een of andere versie van windows?
Windows Update al geprobeerd overigens? Nahh... je ziet niks op je scherm hè? Da's lastig. Anders gewoon in 'veilige modus' draaien.


Windows update, dat ga ik straks eens proberen.. maar eigenlijk haat ik windows en wil ik die zionisten niet extra steunen maarja je moet pragmatisch zijn he.. ;)

Puk
22-06-03, 14:04
Geplaatst door Donna
Windows update, dat ga ik straks eens proberen.. maar eigenlijk haat ik windows en wil ik die zionisten niet extra steunen maarja je moet pragmatisch zijn he.. ;)

Tsjah... Linux, Knoppix, whatever.... kan ook!