PDA

Bekijk Volledige Versie : Antisemitisme graadmeter beschaving



Grietje
21-06-03, 23:51
Antisemitisme graadmeter beschaving

WENEN - Het aantal antisemitische incidenten is volgens oud-burgemeester Rudolph Giuliani van New York een graadmeter voor de beschaving van landen. Hij zei dit als leider van de Amerikaanse delegatie op de speciale conferentie over antisemitisme, die de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE) donderdag en vrijdag in Wenen had georganiseerd.

Giuliani riep de Europese landen op de lessen van de holocaust te leren. In plaats van over antisemitisme te praten moeten ze daartegen actie ondernemen. Dit meldde zaterdag de website van het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI), waarvan directeur Ronny Naftaniël aan de bijeenkomst deelnam.

De bijeenkomst stond onder leiding van Nederland, dat momenteel voorzitter van de OVSE is. Ambassadeur Everts noemde het in zijn openingstoespraak urgent dat het verspreiden van haat via nieuwe technologie wordt aangepakt. "Het recente verschijnsel van haatbevorderende e-mails, vaak met een antisemitische lading, is buitengewoon vergiftigend", aldus Everts, de persoonlijk vertegenwoordiger van minister De Hoop Scheffer van Buitenlandse Zaken.

Als een van de belangrijkste aanbevelingen formuleerde de conferentie de noodzaak van een mechanisme om antisemitisme te meten in alle 55 lidstaten van de OVSE. Verder sprak de conferentie zich uit voor een betere implementatie van bestaande wetgeving en beter onderwijs over de holocaust. Veel deelnemers wilden dat de OVSE, die zich voor het eerst met antisemitisme bezighield, zich permanent met het thema bemoeit.

Duitsland stelde voor volgend jaar in Berlijn te vergaderen om te kijken welke vooruitgang de OVSE op dit terrein heeft geboekt. Bijna alle landen meldden een stijging van het aantal antisemitische incidenten.

taouanza
22-06-03, 00:02
persoonlijk vind ik openbare toiletten een graadmeter voor beschaving.

Zwarte Schaap
22-06-03, 00:08
De lakeien der zionisme snellen zich om hun meesters terwille te zijn.

Orakel
22-06-03, 00:13
Giuliani riep de Europese landen op de lessen van de holocaust te leren.

En ik roep de Europese landen op de lessen van Ethiopië, Angola, Congo, Israel/Palestina en Joegoslavie te leren.

Wat dat berteft is hypocrisie de graadmeter van een beschaving.

Simon
22-06-03, 08:30
Geplaatst door Grietje

WENEN - Het aantal antisemitische incidenten is volgens oud-burgemeester Rudolph Giuliani van New York een graadmeter voor de beschaving van landen.

Toch is de VS als grootste sponsor van Israel erg hypocriet in deze houding. Men ziet Europa als anti-semitisch maar heeft er geen enkel probleem mee het apartheidsregime van Israel van wapens en geld te voorzien.

Simon

Puk
22-06-03, 10:14
Geplaatst door taouanza
persoonlijk vind ik openbare toiletten een graadmeter voor beschaving.

Moet je er wel mee om kunnen gaan.

taouanza
22-06-03, 10:17
Geplaatst door Puk
Moet je er wel mee om kunnen gaan.


huh?
ik gebruik mijn deodorant als reiniger vervolgens zet ik wcpapier op de wcbril echt een gedoe als je nodig moet. maar ik verlaat het schoner dan ik het aantrof.

Puk
22-06-03, 10:19
Geplaatst door taouanza
huh?
ik gebruik mijn deodorant als reiniger vervolgens zet ik wcpapier op de wcbril echt een gedoe als je nodig moet. maar ik verlaat het schoner dan ik het aantrof.

Mag ik je uitnodigen? :p

Ik bedoelde natuurlijk dat je internet ook als riool kan gebruiken.

taouanza
22-06-03, 10:25
Geplaatst door Puk
Mag ik je uitnodigen? :p

Ik bedoelde natuurlijk dat je internet ook als riool kan gebruiken.


ik was bij je eerste opmerking al kwijt. maar ik dacht ik doe nog een dappere poging.maarre nu ben ik 'm echt kwijt. internet riool. (ja ook ik sta wel eens met een mond vol tanden)

Puk
22-06-03, 10:36
Geplaatst door taouanza
ik was bij je eerste opmerking al kwijt. maar ik dacht ik doe nog een dappere poging.maarre nu ben ik 'm echt kwijt. internet riool. (ja ook ik sta wel eens met een mond vol tanden)

Got you!

Naja... ik vond hem zelf ook vergezocht.
Ik doe een poging.

Internet is een prachtig medium in potentie. Je kan er van alles mee, maar ook oproepen tot haat, anderen diep beledigen enzovoorts. Het aantal internetaansluitingen zou je als maat van beschaving kunnen zien. Maar niet noodzakelijkerwijs... zoiets... hellup! Taouanza! Help me!

taouanza
22-06-03, 11:03
Geplaatst door Puk
Got you!

Naja... ik vond hem zelf ook vergezocht.
Ik doe een poging.

Internet is een prachtig medium in potentie. Je kan er van alles mee, maar ook oproepen tot haat, anderen diep beledigen enzovoorts. Het aantal internetaansluitingen zou je als maat van beschaving kunnen zien. Maar niet noodzakelijkerwijs... zoiets... hellup! Taouanza! Help me!

neehee, deze moet toch even alleen uitzoeken. maar denk erom:
what doesn't kill you makes you stronger. :duivels:

Puk
22-06-03, 11:05
Geplaatst door taouanza
neehee, deze moet toch even alleen uitzoeken. maar denk erom:
what doesn't kill you makes you stronger. :duivels:

Ja maar... jij leest moeilijke boeken! Da's niet eerlijk!

So, I'm on my own now, huh?

taouanza
22-06-03, 11:12
Geplaatst door Puk
Ja maar... jij leest moeilijke boeken! Da's niet eerlijk!

So, I'm on my own now, huh?


oke oke oke
daar komtie:

hoe is het weer daar bij jullie?
hier is het een beetje bewolkt.
ik hoop dat het beter weer is in maastricht, want daar gaan we bbqen?

Puk
22-06-03, 11:14
Geplaatst door taouanza
oke oke oke
daar komtie:

hoe is het weer daar bij jullie?
hier is het een beetje bewolkt.
ik hoop dat het beter weer is in maastricht, want daar gaan we bbqen?

Hoe laat?

taouanza
22-06-03, 11:18
Geplaatst door Puk
Hoe laat?


ik zit op mijn broer te wachten die zei dat we om tien uur moeten zijn, is dat duidelijk.
oeps ze zijn er ik moet gaan doei.

Puk
22-06-03, 11:21
Geplaatst door taouanza
ik zit op mijn broer te wachten die zei dat we om tien uur moeten zijn, is dat duidelijk.
oeps ze zijn er ik moet gaan doei.

Ok dan! Nam ik nou de lamracks mee? Of de varkenscoteletjes?

Puk
22-06-03, 11:22
En weg zijn ze... lekker geregeld... wie heeft hier de regie?!

Puk
22-06-03, 11:45
Geplaatst door Puk
En weg zijn ze... lekker geregeld... wie heeft hier de regie?!

Trouwens... als het weer in Maastricht ook niks is dan rijden we gewoon door naar de Belgische Ardennen. Heb ik een huisje van een vrind. Kunnen we binnen bbq'en! Het is heus! Misschien een goede locatie voor de NVDD-meeting! Ze zijn al een Ardennenoffensief gewend.

taouanza
22-06-03, 21:07
Geplaatst door Puk
Trouwens... als het weer in Maastricht ook niks is dan rijden we gewoon door naar de Belgische Ardennen. Heb ik een huisje van een vrind. Kunnen we binnen bbq'en! Het is heus! Misschien een goede locatie voor de NVDD-meeting! Ze zijn al een Ardennenoffensief gewend.

HAD HET EERDER GEZEGD!!
HET WAS TIEN KEER NIKS, MAASTRICHT WAS PRACHTIG MAAR DAAR GINGEN WE NIET HEEN! WE HEBBEN BIJ ELKAAR ZO'N ZES UUR IN DE AUTO GEZETEN.
en dat was niet eens het ergste ik moest constant oogcontact vermijden van een vriend van een vriend(don't ask)die me heel 'zwoel' aan zat te kijken, maar het zag eruit als dit :moe:




ps woon jij in maastricht dan?

an3sdej
22-06-03, 22:01
Anti-semitisme moet vervangen worden door 'mate van racisme'.

mrz
22-06-03, 22:25
Ik ben net zo tegen het gebruik van het woord discriminatie in negatieve zin als antisemitisme. Fuck die ambiguiteit die telkens maar weer in negatieve zin wordt opgevat... Ben ik nu beschaafd? :melig:

Puk
23-06-03, 01:09
Geplaatst door taouanza
HAD HET EERDER GEZEGD!!
HET WAS TIEN KEER NIKS, MAASTRICHT WAS PRACHTIG MAAR DAAR GINGEN WE NIET HEEN! WE HEBBEN BIJ ELKAAR ZO'N ZES UUR IN DE AUTO GEZETEN.
en dat was niet eens het ergste ik moest constant oogcontact vermijden van een vriend van een vriend(don't ask)die me heel 'zwoel' aan zat te kijken, maar het zag eruit als dit :moe:




ps woon jij in maastricht dan?

Mijn God... schoot je niet in de lach dan?
:moe: En dat dan zes uur lang... zwoel zei je toch?

Nee ik woon niet in Maastricht... gelukkig niet zeg!

Maar goed... een vrindje van me heeft dus wel een huis in de Ardennen, zo'n 40 km voorbij Maastricht België in dus.

Puk
23-06-03, 01:11
Geplaatst door mrz
Ik ben net zo tegen het gebruik van het woord discriminatie in negatieve zin als antisemitisme. Fuck die ambiguiteit die telkens maar weer in negatieve zin wordt opgevat... Ben ik nu beschaafd? :melig:

Naaaa... alleen dat ene woordje... fuck... dat was dan weer jammer. Gemiste kans.

Maarten
23-06-03, 16:53
Een graadmeter voor politieke (on-)beschaving is in elk geval de neiging om kritiek af te doen als racisme.
Alles rond de Hoop Scheffer is politieke barbarij,
en bij het CICI wenst natuurlijk ook niemand een serieus onderscheid te maken tussen kritiek op Israel en antisemitisme..
Kotsmisselijk van al die lui.

De Rode Roos
23-06-03, 18:01
Geplaatst door Puk
Ok dan! Nam ik nou de lamracks mee? Of de varkenscoteletjes?

Varkensvlees is taboe voor Moslims. Hier wordt nogmaals duidelijk dat je weinig weet van andere culturen en/of religies. Je neemt aan dat anderen denken zoals jij denkt en gedragen zoals jij je gedraagt...zoals een echte neocon!

Puk
23-06-03, 18:15
Geplaatst door De Rode Roos
Varkensvlees is taboe voor Moslims. Hier wordt nogmaals duidelijk dat je weinig weet van andere culturen en/of religies. Je neemt aan dat anderen denken zoals jij denkt en gedragen zoals jij je gedraagt...zoals een echte neocon!

Ja... fuck hé! Kan niet alles weten! En er komen ook niet-moslims cq joden. Wat mag jij niet eten of drinken? :moe:

taouanza
23-06-03, 18:25
Geplaatst door Puk
Mijn God... schoot je niet in de lach dan?
:moe: En dat dan zes uur lang... zwoel zei je toch?

Nee ik woon niet in Maastricht... gelukkig niet zeg!

Maar goed... een vrindje van me heeft dus wel een huis in de Ardennen, zo'n 40 km voorbij Maastricht België in dus.


NEEEEEH! :schok: HIJ ZAT NIET MET ONS IN DE AUTO!!!!!!
anders had ik hem wat aan gedaan.

trouwens die vent was zo full of him self dat lachen hem alleen zou aanmoedigen.

jammer dat je niet in maastricht woont dacht net al je antwoorden met een accent te lezen :jeweetog:

Puk
23-06-03, 18:29
Geplaatst door taouanza
NEEEEEH! :schok: HIJ ZAT NIET MET ONS IN DE AUTO!!!!!!
anders had ik hem wat aan gedaan.

trouwens die vent was zo full of him self dat lachen hem alleen zou aanmoedigen.

jammer dat je niet in maastricht woont dacht net al je antwoorden met een accent te lezen :jeweetog:

:giechel:

Neuhhh... me ex kwam wel uit Maastricht... maar daar heb ik niks aan overghouden. Harde G!

Abou Ma3za
23-06-03, 19:57
Geplaatst door Grietje
Antisemitisme graadmeter beschaving

WENEN - Het aantal antisemitische incidenten is volgens oud-burgemeester Rudolph Giuliani van New York een graadmeter voor de beschaving van landen. Hij zei dit als leider van de Amerikaanse delegatie op de speciale conferentie over antisemitisme, die de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE) donderdag en vrijdag in Wenen had georganiseerd.


Sallam iedereen,

Dus met andere woorden, hoe meer antisemitische incidenten hoe onbeschaafd een land is. Dit is logica! Nu gaan we kijken naar de wereld en we gaan een aantal landen punten geven voor hun beschaafdheid. 1 leeft nog in het stenentijdperk en 10 is heel beschaafd. We beginnen met Nederland, een absolute 8, over enkele jaren wordt het woord anti-semist zelf uit de van Dalen geschrapt zodat men het niet meer kan leren en gebruiken. Duitsland en 6 plus maar gaat zeker binnen enkele jaren richting een 7 plus, eerste nog een paar miljard uitkeren aan nabestaanden van joodse slachtoffers van WO2. Frankrijk, moeilijk, een 5,5. Ze hebben toch een beetje tegen gewerkt laatst met Irak en hebben daarmee de oprichting van de grote Joodse Staat geen dienst bewezen. Hoe goed Frankrijk nu ook op de ballen van Sharon zal sabbelen, het blijft een 5,5. O.k. nu maken we even een sprong naar het Midden Oosten, Egypte staat met 8 punten gelijk aan Nederland, zonder de vrede van 1969 was Israel misschien nog steeds een klein uitkijkpost/kolonie van U.S.A. om Sovjet Unie in de gaten te houden, sterker nog, Israel was ontbonden na de koude oorlog. Daarnaast doet Moebarak erg zijn best om de aandacht van Sharon te trekken, hij is laatst nog naar plastische chirurg geweest en heeft al zijn grijze haren weggewerkt, wie weet springt eindelijk die vonk!
Iran, stenentijdperk, in Amerika is het Fuck that Fuck this en in Irak is het Zion that zion this. Libanon, een kant 6 plus en de kant van Hizbollah is een min 1. Soadie Arabia iden dito. enz enz.

Als we deze graadmeter dus serieus zullen nemen, dan kunnen we maar een ding concluderen. Alle westerse landen zijn beschaafd en de Islamitische landen leven in het stenentijdperk en is het dus een plicht van de westerse landen om deze achterlijke landen beschaving bij te brengen. Dit is opzich genoeg grond om al die landen aan te vallen zonder te hoeven wacht op reseluties van VN, wat dat ook mag zijn!
Ook legitimeert dit de steeds zichtbaar wordende oorlog tegen de islam. Straks is de logica als volgt vanuit de beschaafde wereld: Oh, hij is moslim, dus antisemist, dus niet beschaafd dus afmaken. Ik ben altijd heel erg blij om de logica van mensen met macht als Juliani te begrijpen. Dat zijn toch mensen die op een hoog niveau functioneren en wiens woorden zwaarder wegen dan de woorden van een gemiddelde cateringmedewerker zoals ik.

De aanval op de islam vanuit Amerikaanse/Joodse zijde is voor ons moslims allang zichbaar en begrijpelijk. Begrijpelijk omdat wij volgens de Zohar de vernietiging van de Grote Joodse Staat zullen bewerkstelligen. Alleen, ik vind het wel heel erg zielig om zulke doorzichtige praatjes van een figuur als Juliani te moeten aanhoren. Ik heb meer respect voor mensen die de ballen hebben om te zeggen wat ze denken, bijvoorbeeld Pim F. Ik haat die man, maar ik heb wel respect voor zijn lef! Trouwens die lef is met hem het graf ingegaan. ik zie er niets van terug bij LPF (dit even ter zijde).

Ik weet dat deze oorlog in de toekomst steeds zichtbaarder zal worden en steeds argessiefer. Ook zal de normale burger steeds makkelijkere prooi voor de propagandamachine van Amerika/Isreal zijn en zal geen kik geven. Ik weet dat het ergere vormen zal nemen dan de HOLOCAUST en dat vervolging verkocht zal worden als het bestrijden van terrorisme en andere mooie woorden met gewicht. Maar in een ding geef ik ze gelijk, de Zohar is een en al leugens, maar wat de vernietiginge van de grote joodse staat betreft, daar heeft de Zohar absoluut gelijk in.

Sallam Abou Ma3za

Sallam ABou Ma3za

mrz
23-06-03, 20:15
Uitermate Sterk stuk Abou Ma3za :melig:

Maar online zijn de woorden nu al reeds geschrapt hoor. Pijlsnel zijn ze daar.


Vandale.nl:

U hebt gezocht op antisemitisme:

Het door u gezochte woord is niet gevonden in het eendelige Van Dale Hedendaags Nederlands. Dit kan komen doordat het er niet in staat, bijvoorbeeld omdat het te nieuw is, of omdat het niet voldoet aan de opnamecriteria. Maar ook is mogelijk dat de spelling niet correct is. Kijk ook eens bij de zoekinstructies.

Punten: 10 voor taal... :duim: